اروپاییها بسیار خوششانساند که در این قاره زندگی میکنند. ایمنی خودرو در آنجا بسیار ارزش دارد. سطح ایمنی و محافظت در همهی خودروها بسیار احساسبرانگیز بوده و روز به روز در حال بهبود میباشد.
تکنولوژی کمک میکند اما هزینهبر است و پول چیزی است که خودروسازان را وادار به این فکر میکند که نیازی به صرف هزینهی زیاد برای ایمنی خودرو در سایر نقاط جهان نیست.
واقعاً از دیدن جدیدترین نتایج تستهای تصادف انکاپ لاتین وحشتزده شدیم. در این منطقه شورولت اسپارک GT هیچ ستارهای را برای محافظت از کودکان و افراد بالغ به دست نیاورده است. این همان نسخهای است که در تستهای تصادف سال ۲۰۰۹ موفق به کسب ۴ ستاره از یورو انکاپ شده است. خب پس چرا اینقدر تفاوت وجود دارد؟ در میان دیگر چیزها، اسپارک اروپایی ۶ ایربگ دارد اما نسخهی لاتین فاقد هرگونه ایربگی است؛ و قیمت این خودروها؟ هیچ تفاوتی وجود ندارد.
کمپانی مادر شورولت یعنی جنرال موتورز اخیراً به خاطر مسائل ایمنی زیر ذرهبین بوده و در ایالاتمتحده به خاطر نقص سوئیچها و در انگلستان به خاطر آتش گرفتن مدلهای مختلف واکسهال زافیرا فشار زیادی را متحمل شده است. رئیس جنرال موتورز، مِری بارا اعلام کرده که ایمنی اولویت نخست این شرکت عظیم است.
اما Saul Billingsley مدیر اجرایی فیا که کمپینی را برای بهبود ایمنی جادهای جهان هدایت میکند به ما گفته است:
این موضوع (تست تصادف ضعیف اسپارک GT) جدیدترین نسخه از نتایج فاجعهبار بیپایان برای جنرال موتورز بوده و بهانه و عذری نیز برای آن ندارد. وقتی بحث آمریکای لاتین میشود، به نظر میرسد که جنرال موتور نقطهی کوری دارد.
Billingsley درخواست تفاهمی داوطلبانه برای همهی خودروسازها دارد تا در همهی بازارها از استانداردهای ایمنی سازمان ملل تا سال ۲۰۲۰ تبعیت کنند.
متأسفانه در این قضیه جنرال موتورز تنها نیست و قبلاً نیز نتایج تأسفآور عملکرد کمپانیهایی چون هیوندای، سوزوکی و رنو را گزارش کردهایم. شاخصترین مدلها کوئید بوده که هیچ ستارهای را به دست نیاورده است. خودروسازان باید بفهمند که “زندگی، زندگی است؛ هر جا که میخواهد باشد.” و شما نمیتوانید روی ایمنی قمار کنید.
منبع: autoexpress
Ace
۱۹ مهر ۱۳۹۵.
زیباترین جمله ای که تا حالا در پدال خوندم.
زندگی ؛ زندگی است هر جا که میخواهد باشد.
.
البته وقتی خودروساز های داخلی و خودی ارزش زیادی برای جون ما قائل نیستن و ماشین هایی مثل پراید هنوز تولید میشن از رنو کوئید نمیشه انتظار زیادی داشت.
.
دانیال
۱۹ مهر ۱۳۹۵انتظار که باید داشت، میدونید چرا؟ تجربه ثابت کرده هرچی ما بیشتر کوتاه بیایم خودروسازا بیشتر حریص میشن، اگه مردم الان دربرابر تولید کویید بدون ارتقای ایمنی کوتاه بیان باید تا سالها شاهد ادامه ی تولید ماشین های بی کیفیتی مثل پراید باشن و همچنین فرهنگ” ایمنی فقط در ازای پول زیاد” بین خودرو سازها جا میفته. باید نسل امثال پرایدها توی همین نقطه ی تحول خودروها بعد از برجام قطع بشه.
uss zumwalt DDG-1000
۲۰ مهر ۱۳۹۵قرار بود که دیگه پراید تولید نشه که ولی چی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ هیچی
استاد حرف زدن فقط
سینا
۲۱ مهر ۱۳۹۵اونایی که از استاندارد های ایمنی خبر دارن مگه چن نفرن ؟
اصلن چن نفر اهمیت می دن ماشین شون چقدر قوی باشه ؟
کارمندی که نهایت درآمدش در سال ۲۰ میلیونه و به ماشین احتیاج داره براش چه فرقی داره فلان ماشین چند ستاره داره وقتی تمام خودروهای که دستش بهشون می رسه فقط از ماشین بودن فقط چهار تا چرخشو داره
مجید
۱۹ مهر ۱۳۹۵کاملا موافقم چون این برند ها (حداقل GM و رنو) تولیدات کمی ندارن
Bloodhound SSC
۱۹ مهر ۱۳۹۵اقا ما حاضریم همون ماشینای معیوب شورولت رو سوار بشیم!
…
خداوکیلی اگه سمند و پراید تو 64 km تست کنن چی میشه؟!؟!
YAS
۱۹ مهر ۱۳۹۵خیلی نامردی هستش که یک ماشین رو در چند کشور بدون ایربگ بفروشن و در چند کشور دیگه با ایربگ و با همون قیمت عرضه میشه.و قطعا قیمت تولید اون ماشین تو اروپا بیشتر از تولیدش تو کشور های لاتین هستش.رنو کوئید رو هم کاشکی بشه مانع از فروشش تو ایران شد چون به شدت بد به نظر میرسه
سجاد
۱۹ مهر ۱۳۹۵تو متن بالا نوشته ( اسپارک اروپایی 6 ایربگ دارد اما نسخهی لاتین فاقد هرگونه ایربگی است؛ و قیمت این خودروها؟ هیچ تفاوتی وجود ندارد) فکر کنم منظورش همین بوده که قیمتشون یکیه!؟
شاهین
۱۹ مهر ۱۳۹۵بله قیمت مدل دارای 6 کیسه هوا و مدل بدون کیسه هوا یکیه.
سامان اذری
۱۹ مهر ۱۳۹۵کوئید قراره جای پراید رو بگیره
دیو چو بیرون رود دیوتر آید
بهنام
۱۹ مهر ۱۳۹۵لایک
ولی کلی دیو دیگه هم داریم
فکر کردین این همه ماشین های چینی اگه تست بشن بهتر از کویید نتیجه میگرین !؟ تازه شایدم بد تر
فکرشو کن تست تصادف برالیانس یوروانکاپ چی از اب در میاد !
uss zumwalt DDG-1000
۲۰ مهر ۱۳۹۵قرار بود ولی نشده فعلا
احمد باقری
۱۹ مهر ۱۳۹۵جمله خیلی خوبی بود.
احسان(احسان سابق)
۲۰ مهر ۱۳۹۵چرا مسئولین ایران برای جون ما ارزشی قائل نیستن؟ چرا فکر می کنن جون و عمر عزیز و با ارزش ما در اختیار خودشونه؟