افرادی که پس از جنگ جهانی به دنیا آمدهاند هماکنون پا به سن گذاشتهاند و جوانان نیز پول کافی ندارند بنابراین فروش خودروهای اسپورت در آمریکا در حال افت است.
با اینکه هنوز هم خریداران زیادی برای خودروهایی که سریع و در عین حال زیبا وجود دارد اما افرادی که بین سالهای ۱۹۴۶ تا ۱۹۶۴ به دنیا آمدهاند (کسانی که بخش اعظم خریداران خودروهای اسپورت را تشکیل میدهند) قبلاً سنین جذابیت خود را پشت سر گذاشتهاند.
اریک نوبل رئیس شرکت تحلیلی CarLab میگوید:
سن افراد متولد شده پس از جنگ جهانی دوم از بازهی افراد خریدار خودروهای اسپورت در حال خارج شدن است. وقتی وارد دههی ششم زندگی خود میشوید راحتی خودرو فاکتور مهمتری میشود. خودروهای اسپورت محو نمیشوند اما بازارشان کوچکتر میشود.
نوبل میگوید که افراد جوان پول کافی برای خرید یک موستانگ پایه را نیز ندارند چه برسد به چیزی مثل کوروت Z06.
درحالیکه فورد هنوز هم احتمالاً بیش از یکصد هزار دستگاه از موستانگ را در سال به فروش خواهد رساند، اما تا جولای حدود ۲۵ درصد این خودروها طبق گفتههای IHS به آژانسهای اجارهی خودرو و ناوگانهای شرکتی فرستاده شدهاند.
در سال ۲۰۱۶ حدود ۴۰ درصد خریداران موستانگ متولدان سالهای پس از جنگ جهانی بودهاند که نسبت به آمار ۵۰ درصدی سال ۲۰۱۳ افت ۱۰ درصدی را نشان میدهد. البته مدلهایی مثل شورلت کامارو و کوروت نیز افتی مشابه را تجربه کرده و به ترتیب ۱۱ و ۱۴ درصد کاهش فروش داشتهاند.
جسیکا کالدول از برنامهریزان ادموندز میگوید که این تغییر سبک زندگی میتواند به این خاطر رخ داده باشد که مردم مدلهای کوپه را بیش از این جذابتر از سدان های ۴ درب یا شاسی بلندها نمیدانند. به علاوه با ارائهی شاسی بلندهایی توسط برندهای لوکسی چون پورشه و مرسدس بنز، خریداران میتوانند خریدهایی کاربردیتر و درعینحال هیجانانگیز داشته باشند. او میگوید که یک خودرو با ویژگیهای اسپورت همچنان گزینهی بهتری نسبت به خودروی اسپورت خالص است.
وقتی به آمار فروش پورشه رجوع میکنیم این تحلیل بسیار مشهود است جایی که فروش ماکان امسال ۳۰ درصد افزایش یافته و این خودرو به پرفروشترین محصول برند تبدیل شده است.
منبع: autonewsافراد میانسال دیگر تمایلی به خودروهای اسپورت نشان نمیدهند اما تمایلی هم ندارند که رانندگی خالص را قربانی کنند. ایدهی یک شاسیبلند اسپورت حدود ۱۰ سال پیش درک نکردنی بود. این خودروها رانندگی متفاوتی دارند. نوع متفاوتی از رانندگی اسپورت.
ELEMENTO
۳ آبان ۱۳۹۵.
عشقم پورشه
ونوم
۳ آبان ۱۳۹۵پدال جان متوجه نشدم چهل درصد خریداران موستانگ متولد بعد جنگ جهانی بودن یعنی 60درصد متولد قبل جنگ جانی با سن بالا 70 ( مگه میشه )
ELEMENTO
۳ آبان ۱۳۹۵.
چند دلیل داره
1 جوون ها بیشتر سراع ماشین دست دوم میرن
2 بخش مهمی ازون 60 درصد شرکت ها، تیونر ها، آژانس های کرایه اتومبیل هستن.?
ونوم
۳ آبان ۱۳۹۵اقا منفی بدین مهم نیست ولی متن اینجوری نوشته حداقل متن رو بخونین بعدش منفی بدین
Daniel
۳ آبان ۱۳۹۵لایک داش مجید
لایک… .
ELEMENTO
۳ آبان ۱۳۹۵.
لایک به عکس پروفایلت
خیلی قشنگه ??
سوشاحمید.ford
۳ آبان ۱۳۹۵این حرفا چیه عموجان مگه امریکا افغانستانه تو همین ایران اگه اجازه ورودبه موستانگ و کامارو بدن مردم مثل اب خوردن میرن میخرن خودم متولد 1361ام میرم میخرم.اونجا که امریکاس مردمش انقدر یعنی بدبختن جووناشون پول ندارن ما تو منتطقه ازاد از اونا پولدارتریم.
سوشا حمیدford
۳ آبان ۱۳۹۵این حرفا چیه بابا تو همین تهران پورشه شده مثل پراید تو منطقه ازادم ماشین امریکایی پر شده یعنی جوونای ایرانی از امریکایی ها پولدارترن و بهترزندگی میکنن.به قول حسن شماعی زاده جلل خالق جلل خالق جللق خالق ماشالا…
كوروش
۳ آبان ۱۳۹۵این چه منطقیه کل ماشین های مناطق ازاد ما شاید به اندازه یک ایالت کوچک امریکا بشه امار اینا خیلی بزرگ تر و کلی تر هستش
شاهین
۳ آبان ۱۳۹۵دوستان در نظر داشته باشید که سیستم بصورت خودکار کامنت منو هم فرستاد واسه بازبینی! :)
GOD BLESS AMERICA
۳ آبان ۱۳۹۵به عنوان دیوونه ترین عشق آمریکای سایت از همین تریبون اعلام میکنم:
آمریکاییها یونجه شون زیاد شده ، یعنی خوشی زده زیر دلشون .
نکته : یونجه گیاهی جهت اطعام چارپایان است.
king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
۳ آبان ۱۳۹۵کاملا درسته
ادم تا وقتی یه ماشین 4 درب فول امکانات با سرعت و شتاب یه ماشین کوپه هست چرا نخره ؟؟؟؟؟
من خودم پانامرا رو از همه سوپر اسپرت های جهان برتر میدونم
mojtabaaston
۳ آبان ۱۳۹۵کامارو 2016 عجب چیزی شده توی عکس
omid
۳ آبان ۱۳۹۵عوضش ما اینجا دلمون لک زده مدل های کوپه و رودستر توی خیابون ببینیم. خیابونای ما همش شده سدان و هاچبک و کراس اوور.
احمد باقری
۴ آبان ۱۳۹۵بالاخره سلیقه ها هم فرق کرده. در هر دوره ای، یه سری از خودروهارمحبوبترن.