مزیت خرید یک خودروی کارکرده این است که خودرو اُفت قیمت اولیهٔ خود را تجربه کرده یعنی چیزی که بهمحض خروج خودروی صفرکیلومتر از نمایشگاه رخ میدهد؛ اما این موضوع همیشه درست نیست زیرا خودروهایی وجود دارند که اُفت قیمت بسیار کمی را تجربه میکنند. در همین ارتباط، IseeCars مطالعهای انجام داده و پس از تحقیقات گسترده روی بیش از ۶ میلیون خودروی نو و کارکرده که بین آگوست ۲۰۱۹ تا ژانویهٔ ۲۰۲۰ فروخته شدهاند، خودروهایی که بعد از یک سال کمترین استهلاک و افت قیمت دارند را مشخص کرده است. بهطور متوسط، یک خودروی نو پس از یک سال استفاده ۲۰ درصد از ارزش اولیهٔ خود را از دست میدهد اما طبق تحقیقات IseeCars، خودروهایی هستند که اُفت قیمت آنها بسیار کمتر از این است. لیست این خودروها را میتوانید در ادامه مشاهده کنید.
۱۰- دوج چارجر
اُفت قیمت پس از یک سال: ۱۳.۹ درصد
این لیست با دوج چارجر آغاز میشود که ارزش یک نمونهٔ دستدوم یک سال کارکردهٔ آن ۱۳.۹ درصد کمتر از نمونهٔ صفرکیلومتر است. این یعنی ارزش چارجر پس از یک سال مالکیت ۴,۰۹۷ دلار کاهش پیدا میکند. البته IseeCars کل خانوادهٔ چارجر را در این رتبه قرار داده و بنابراین مشخص نیست که آیا مدلهایی مثل هلکت نسبت به نسخههای ضعیفتر ارزش خود را بهتر حفظ میکنند یا بدتر.
۹- هوندا ریجلاین
اُفت قیمت پس از یک سال: ۱۳.۸ درصد
پیکاپ میان سایز هوندا ریجلاین پس از یک سال استفاده ۱۳.۸ درصد از ارزش اولیهٔ خود را از دست میدهد که این معادل اُفت قیمت ۴,۶۶۳ دلاری است. هوندا با اضافه کردن گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک و درهای عقبی که بیشتر باز میشوند، این پیکاپ را برای مدل ۲۰۲۰ ارتقاء داده است.
۸- هوندا آکورد
اُفت قیمت پس از یک سال: ۱۳.۷ درصد
رتبهٔ هشتم این لیست هم به یک هوندای دیگر رسیده است. این سدان میان سایز بعد از یک سال استفاده ۱۳.۷ درصد معادل ۳,۱۷۷ دلار از ارزش اولیهٔ خود را از دست میدهد. آکورد در سال ۲۰۱۹ یازدهمین خودروی پرفروش بازار ایالاتمتحده لقب گرفت.
۷- شورلت کوروت
اُفت قیمت پس از یک سال: ۱۳.۶ درصد
نسل هشتم شورلت کوروت بهزودی راهی نمایندگیهای فروش میشود اما کسانی که هنوز هم خواهان کوروت C7 هستند بهتر است نمونههای صفرکیلومتر آنرا خریداری کنند زیرا با توجه به تخفیفهای زیادی که برای آن در نظر گرفته شده، قیمت یک C7 نو با یک نمونهٔ یک سال کارکرده تفاوت چندانی ندارد چراکه این خودرو بعد از یک سال استفاده تنها ۱۳.۶ درصد معادل ۸,۱۱۳ دلار از ارزش اولیهٔ خود را از دست میدهد.
۶- سوبارو کراستِرک
اُفت قیمت پس از یک سال: ۱۳.۱ درصد
از ارزش اولیهٔ سوبارو کراسترک بعد از یک سال استفاده ۱۳.۱ درصد یا ۳,۱۳۸ دلار کاسته میشود. به گفتهٔ IseeCars، رتبهٔ بالای این کراساوور کامپکت ژاپنی در این لیست از کمبود عرضه در سال ۲۰۱۹ و تقاضای زیاد برای نمونههای دستدوم کمکار آن ناشی میشود.
۵- هوندا فیت
اُفت قیمت پس از یک سال: ۱۲.۵ درصد
هوندا سلطان این لیست است و رتبهٔ پنجم را هم با مدل فیت از آن خود کرده است که بعد از یک سال استفاده، ۱۲.۵ درصد معادل ۲,۱۱۱ درصد از ارزش اولیهٔ خود را از دست میدهد. نسل جدید این هاچبک ژاپنی نیز بهتازگی معرفی شده و برای مدل ۲۰۲۱ راهی بازار ایالاتمتحده خواهد شد.
۴- هوندا سیویک هاچبک
اُفت قیمت پس از یک سال: ۱۱.۹ درصد
آخرین نمایندهٔ هوندا در این لیست سیویک هاچبک با ۱۱.۹ درصد یا ۲,۷۰۴ دلار اُفت قیمت در طول یک سال استفاده است. به گفتهٔ مدیرعامل IseeCars، شهرت هوندا در قابلیت اطمینان و هزینههای نگهداری کمتر از میانگین به افزایش تقاضا برای محصولات آن در بازار خودروهای دستدوم کمک کرده است.
۳- شورلت تراورز
اُفت قیمت پس از یک سال: ۱۱.۷ درصد
کراساوور فول سایز شورلت تراورز که جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است، دومین نمایندهٔ شورلت در این لیست محسوب میشود. این کراساوور آمریکایی در طول یک سال ۱۱.۷ درصد معادل ۴,۱۹۸ دلار از ارزش اولیهٔ خود را از دست میدهد. نسل جدید تراورز در بازار خودروهای دستدوم از فروش خوبی برخوردار است.
۲- فورد رنجر
اُفت قیمت پس از یک سال: ۱۱.۴ درصد
فورد رنجر که در کنار هوندا ریجلاین دومین پیکاپ این لیست محسوب میشود، ارزش واقعاً بالایی دارد زیرا پس از یک سال از پولی که خریداران در ابتدا برای آن دادهاند تنها ۱۱.۴ درصد معادل ۳,۷۱۶ دلار کاسته میشود. به گفتهٔ IseeCars، تعداد محدود نمونههای کارکردهٔ رنجر دلیل اصلی این موضوع است.
۱- تسلا مدل ۳
اُفت قیمت پس از یک سال: ۵.۵ درصد
تسلا مدل ۳ با اختلاف بسیار زیادی نسبت به دیگر خودروهای این لیست در جایگاه نخست قرار گرفته است. این سدان الکتریکی پس از یک سال استفاده تنها ۵.۵ درصد معادل ۲,۵۲۹ دلار از ارزش اولیهٔ خود را از دست میدهد زیرا نمونههای کارکردهٔ زیادی از آن در بازار وجود ندارد و از سوی دیگر تعداد کسانی که خواهان یک مدل ۳ دستدوم هستند نیز زیاد است.
کوشا
۲۲ بهمن ۱۳۹۸چهار هوندا، صفر تویوتا… جالب بود
سامان اذری
۲۲ بهمن ۱۳۹۸طرفدار هردو برند هستم ولی بین فوررانر تاکوما رافور و کرولا باس حداقل یکیش تو این جمع بود
مهدی
۲۲ بهمن ۱۳۹۸صفر از کجا اوردی
مزدا
۲۲ بهمن ۱۳۹۸یه مقاله جهانی هم منتشر کنید که “افزایش دویست و سیصد برابری قیمت ماشین بعد چند سال استفاده”
فک کنم ۹۰ درصد مردم جهان نمیدوننتو ایران همچین اتفاقی می افته
مزدا
۲۲ بهمن ۱۳۹۸یه کلیپ نگا میکردم مثلا بنز اس کلاس قیمتش تو نماییندگی هاش تو امریکا بعد یه سال از ۱۰۰ هزار دلار به ۵۰ هزار دلار رسیده بود مثلا مدل ۲۰۱۸ و مدل ۲۰۱۷!!
مدل های دیگه دست دوم با یه سال استفاده بنز تا ۲۰ هزار دلار هم رسیده بود .!
گفتم خدایا چی میشد با همین قیمت این ماشین های دست دوم وارد کشور میشد??
مانی
۲۲ بهمن ۱۳۹۸اگه ماشین تصادفی نباشه و سالم
بعد سه سال به ۵۵-۶۰% میرسه بعد ۷-۸ سال به ۲۰%
چجوری بعد یه سال شد ۲۰هزار تا
Hamidreza
۲۲ بهمن ۱۳۹۸با هوندا و شورولت و چارجر حال کردم تسلا هم که اول شد
Nissan
۲۲ بهمن ۱۳۹۸ببین چه کیفی میکنن
بیان ایران حال بکنن
لندکروز ده سال پیش ۷۰ میلیون ده سال بعد ۲ میلیارد
پراید ده سال قبل ۵ میلیون ده سال بعد بیست میلیون
موتور هوندا ده سال قبل صد هزار تومان ده سال بعد ده دو میلیون
مهدی
۲۳ بهمن ۱۳۹۸پراید ۱۴۱۰ دو میلیارد
ممد ژانگولر
۲۲ بهمن ۱۳۹۸و بازهم جابجا کردن رکوردها توسط تسلا . ❤️
Farzad
۲۲ بهمن ۱۳۹۸طبق معمول آمریکا ، ژاپن ??
MADJID
۲۲ بهمن ۱۳۹۸ماشالله به کوروت واقعا بهترین سوپراسپرت دنیاست
قیمت کم ، پرفورمنس عالی ، اصالت 70 ساله ، استهلاک کم ، افت قیمت اندک
احمدرضا
۲۲ بهمن ۱۳۹۸هوندا عالیه
من عاشق آکوردشم با سویک سدانش و البته ریجلاین
حیف تو این خراب شده مدل 2013 آکورد 600 تا 800 میلیون معامله میشه
Danial
۲۳ بهمن ۱۳۹۸افت قیمت فقط پراید میخری سال دیگه با چند میلین بیشتر میفروشی (همه ماشین های موجود در این رو هم میشه مثال زد)
(البته میدونم این افزایش فایده ای نداره و فقط عدد کاذبه)