ابعاد کوچک و پیشرانههای کممصرف، خودروهای شهری را گزینهای ایدهآل برای شهرها ساختهاند. در این مقاله ما ۱۰ خودروی اقتصادی بازار را معرفی کردهایم که مصرف سوخت بسیار کم و ابعادی جمعوجور دارند.
- فیات ۵۰۰ – مصرف سوخت ۲.۸۳ لیتر در هر صد کیلومتر
فیات ۵۰۰ خودرویی جذاب و کوچک است که به تازگی فیس لیفت شده و جای خود را در میان خریداران خودروهای شهری تثبیت کرده است. به لطف مصرف سوخت استثنایی پیشرانهی ۱.۳ لیتری دیزل، نهتنها این مدل باعث گرد شدن چشمها میشود بلکه پول شما را نیز حفظ میکند.
این پیشرانه شاید لطیفترین نمونهی بازار نباشد اما مصرف سوختی دارد که کمتر رقیبی به گرد پایش میرسد. قیمت این نسخه گرانتر از همتای بنزینی است اما اگر بهصورت مناسب از خودرو استفاده کنید انتخابی ایدئال به شمار میرود.
- سوزوکی سلریو – مصرف سوخت ۳ لیتر در هر صد کیلومتر
سلریو انقلابیترین خودروی شهری نیست اما هزینههای سواری ارزانی دارد و نسبت به اندازهی خود بهطور معقولی کاربردی است. مدل سطح پایهی سلریو کمتر از ۷ هزار پوند قیمت دارد و قابلیت اطمینان خوبی را نیز ارائه میکند.
مصرف سوخت ادعایی پیشرانهی ۳ سیلندر ۱ لیتری آن نیز احساسبرانگیز است. مصرف ۳ لیتری برای خودرویی با پیشرانهی بنزینی باورنکردنی است. سلریو با این پیشرانه در زمان ۱۳ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد.
- تویوتا آیگو – مصرف سوخت ۳.۱۶ لیتر در هر صد کیلومتر
این خودرو یکی از ۳ گانه ای بوده که توسط سیتروئن، پژو و تویوتا توسعه یافته است. آیگو از پیشرانههای مشابه استفاده شده در دو برند دیگر سود میبرد و جای تعجبی ندارد که مصرف سوخت هر ۳ مشابه همدیگر باشد.
طراحی جوانپسند و اسپورت آیگو دربردارندهی طراحی برجستهی X در جلو بوده و آن را از پژو و سیتروئن متمایز میسازد. این خودرو بسته به تجهیزات بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ پوند گرانتر از دو مدل فرانسوی دیگر میباشد.
- سیتروئن C1 – مصرف سوخت ۳.۱۶ لیتر در هر صد کیلومتر
پیشرانهی ۱ لیتری ۶۸ اسبی این خودرو اقتصادیترین گزینهی ممکن بوده و مصرف آن با تویوتا آیگو برابر است اما باید گفت که پیشرانههای قدرتمندتر نیز مصرف خوبی دارند.
اگر از رانندگی در هوای آزاد لذت میبرید، میتوانید نسخهی Airscape را با سقف تا شدنی سفارش دهید.
- فیات پاندا – مصرف سوخت ۳.۲۴ لیتر در هر صد کیلومتر
این خودرو بر پایهی پلتفرم مدل ۵۰۰ ساخته شده اما دربهای بیشتر و میزان کاربردی بودن زیادتری را به لطف بدنهی جعبهای شکل خود پیشنهاد میدهد.
این تفاوتها به این معنی است که پاندا سنگینتر بوده و آئرودینامیک ضعیفتری را نسبت به ۵۰۰ دارد و به عنوان نتیجه، همان پیشرانهی ۱.۳ لیتری دیزل مصرف سوخت زیادتری را نشان میدهد.
- پژو ۱۰۸ – مصرف سوخت ۳.۴۱ لیتر در هر صد کیلومتر
این خودرو استایلی ظریف را نشان میدهد که جلوپنجرهی ذوزنقهای و طراحی چراغهای متمایز آن از نقاط برجسته هستند و در مقایسه با رقبا،۱۰۸ نمرهی بالایی را دریافت میکند.
مصرف سوخت اعلامی پژو بیشتر از برادران خود در تویوتا و سیتروئن بوده اما هنوز هم از همان پیشرانه و آپشن سقف جمع شدنی فابریک بهره مند است. به علاوه، پژو را میتوان با برنامهی Just Add Fuel کارخانه نیز سفارش داد که هزینههای مالکیت را به حداقل میرساند.
- اسمارت فورتو – مصرف سوخت ۳.۴۱ لیتر در هر صد کیلومتر
فورتو بسیار بهتر از نسل قبلی خود بوده و کوچکترین خودروی قابلخرید در انگلستان است. شاید این خودرو مناسب دو نفر باشد اما فضای بار آن برای خودرویی با این اندازه شگفتآور است. فورتو کابینی با کیفیت نیز دارد.
دو پیشرانهی بنزینی کوچک وجود دارد که یکی ۰.۹ لیتری توربو و دیگری ۱ لیتری تنفس طبیعی است که مصرف سوخت عالیای دارند اما در شهر نسخهی تنفس طبیعی بهتر است. شما همچنین میتوانید گیربکس اتوماتیکی را سفارش دهید که اثری بسیار کم روی مصرف سوخت دارد.
- اشکودا سیتی گو – مصرف سوخت ۳.۴۱ لیتر در هر صد کیلومتر
این خودرو از پیشرانهی ۳ سیلندر ۱ لیتری با دو خروجی ۵۹ و ۷۴ اسبی استفاده میکند. نسخهی ضعیفتر کممصرفتر بوده و در هر صد کیلومتر تنها ۳.۴۱ لیتر سوخت میسوزاند. نسخهی قویتر مصرف معقول ۳.۹۲ لیتری دارد.
- سئات Mii – مصرف سوخت ۳.۴۱ لیتر در هر صد کیلومتر
سئات Mii بر پایهی پلتفرمی مشابه با سیتی گو و فولکس آپ بنا شده و جلوپنجرهای جدید و چراغهای جلوی بازطراحی شده در آن به چشم میخورند.
فضای داخلی خوب است اما تجهیزات استاندارد خودرو در کل احساسبرانگیز نیستند، بااینحال Mii از آپشن های شخصیسازی نمای خارجی بهره میبرد. پیشرانههای در دسترس نیز همانند مدلهای سیتی گو و آپ هستند و بنابراین مصرف سوخت این خودرو نیز همانند اشکودا است.
- فولکسواگن آپ – مصرف سوخت ۳.۴۱ لیتر در هر صد کیلومتر
آپ تنها به خاطر اینکه قیمت بیشتری نسبت به سیتی گو و Mii دارد در ردهی دهم جای گرفته است. بیشک آپ از طراحی متمایزتری نسبت به دو همزاد دیگر خود برخوردار بوده و در هنگام فروش خودرو نشان فولکس بیش از دو برند به کار میآید. یک نسخهی تماماً الکتریک از آپ نیز وجود دارد که محدودهی حرکتی ۱۵۰ کیلومتری را نشان میدهد اما مطمئناً ارزان نیست.
Saied
۲۷ خرداد ۱۳۹۵تو این سبک ماشینا فقط برند فیاتو دوسدارم. کاش مدل کانورتیبل مدل ۵۰۰ هم بود. بنظرم واقعا عالیه
یو اس اس اینترپرایز
۲۸ خرداد ۱۳۹۵عجب مصرف سوخت خوبی دارن
milad
۲۷ خرداد ۱۳۹۵پژو 108 واقعاً خوشکله
sky watcher
۲۷ خرداد ۱۳۹۵اینا چرا همه دنده دستی هستن ؟
به نظر من خودرو های شهری برای عبور و مرور در ترافیک بیشتر به سیستم اتوماتیک نیاز دارن
soroush
۲۹ خرداد ۱۳۹۵چون گیربکس اتوماتیک هم ضعیف تره هم مصرف سوختو بالا میبره
احسان(احسان سابق)
۲۷ خرداد ۱۳۹۵تویوتا ایگو ظاهر جذابی داره
فرهاد
۲۷ خرداد ۱۳۹۵همشون اشغالن، اخه اصلا به اینا میشه گفت ماشین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
صالح
۲۷ خرداد ۱۳۹۵شما میتونی پورشه یا مازراتی سوارشی
یاسین
۲۷ خرداد ۱۳۹۵جالب بود شاهین خان!کره ای ها ریزه میزه ندارن!دایهاتسو چی؟مینی که نیس!آغا همه خوبن!حرف ندارن!فقط بذارن منصفانه دس ملت برسه!من حاضرم فرغون ساخت هر کشوری به غیر خودمون باشه،هم سوار میشم اینا که جای خود دارد!من از اینا آپِ فولکس واگن رو می خوام!یه نمونه از بقیه خاصترِ!
احمد باقری
۲۷ خرداد ۱۳۹۵به نظرم طراحی تویوتا آیگو از بقیه بهتر بود، مخصوصا ازفیات.
محمد_کیا
۲۸ خرداد ۱۳۹۵من عاشق ماشینای شهری هستم…اولش توقع داشتم یکی از اینا میتسوبیشی میراژ باشه….ولی دیدم..واقعا حیفه ک اون تو این لیست به این باحالی و جذاب باشه…نظرم کاملا عوض شد درموردش
مانی
۲۸ خرداد ۱۳۹۵بعد مردم تو ایران به پراید میگن کم مصرف!
کاوه آهنگر
۲۸ خرداد ۱۳۹۵طراحی تویوتا آیگو بهتر از سایرین است، انتخاب من آیگو
Archi KHAN
۲۸ خرداد ۱۳۹۵قیمت 100 میلیونی فیات 500 ، داخل ایران را کجای دلم بزارم …
رضا
۱۵ مهر ۱۳۹۵3تا شون از همه بهتره
1_اسمارت فرتو خیلی زیبا شیک و ساده
2_فیات 500 کم مصرف قیافه ای بچه گانه و بامزه
3_فلوکس گل پیشرفته و اقتصادی
ممنون از پدال اگه میشه لیست قیمت این محصولاتم بزارید