در چند دههٔ گذشته خودروهای ولوو سمبل خودروهای ایمن بودند اما امروزه کمپانیهای دیگر نیز به این استاندارد رسیدهاند و هر خودروی جدیدی که وارد بازار میشود از تستهای تصادف سربلند بیرون میآید.
حالا برای حفظ امنیت دیگر نیازی به خرید خودروهای لوکس یا خودروهای بزرگ نیست. شرکت IIHS با ارزیابی دقیق امنیت تعداد زیادی از خودروهای سایز متوسط را تأیید کرد. در این زمینه حتی خودروهای هوندا فیت و شورولت اسپارک نشان دادند که خودروهای کوچک هم میتوانند این استاندارد را داشته باشند.
شرکت IIHS که یکی از دقیقترین سازمانهای ارزیابی ایمنی خودرویی است جدیدترین خودروهای کامپکت را مورد بررسی قرار داده است. این بررسی شامل تستهای تصادف از ناحیه کوچک جلو یا همپوشانی کوچک، استحکام سقف، برخورد از کنار و … است.
![IIHS Compact Car Safety](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/06/IIHS-Compact-Car-Safety.jpg)
یادداشت: تصاویر خودرو در این مطلب گویای نتایج حاصل نیست و نتایج با امتیازات مشخص میشود. خودروهایی که نشان TSP (بالاترین نشان امنیت) دریافت کردند امتیازهای خوبی در بخش تصادف (همپوشانی) متوسط از جلو و کنار، استحکام سقف و امنیت سر سرنشینان کسب کردند و امتیازهای مطلوب G و یا امتیاز قابلقبول A در تست دشوار تصادف (همپوشانی) کوتاه از جلو حاصل کار آنهاست. خودروهایی که بالاترین امتیاز را گرفتند نشان TSP+ دریافت کردند و علاوه بر فائق آمدن در تستهای TSP، در تست حفاظت در مقابل تصادف از روبرو امتیازهای برتر را دریافت کردند.
۱۰. داج دارت
داج دارت که یکی از بهترین خودروهای کامپکت محسوب میشود (البته با توجه به فضای داخلی این خودرو، میتوان دارت را یک خودروی سایز متوسط هم نامید) بهترین خودروی کوچکی است که کرایسلر در طول چند دههٔ گذشته تولید کرده است. این خودرو که در تریم های مختلف و با موتورهای مختلف ارائه میشود نظر هر خریداری را به خود جلب میکند. باوجود تریم های قدرتمند، این خودرو در تریم SRT و عملکرد بالا به فروش نمیرسد اما سرعت بالای تریم های مختلف در این خودرو ایمنی شما را به خطر نمیاندازد چراکه دارت در تست همپوشانی کوچک عملکردی قابلقبول داشت و در سایر تستها امتیاز خوب (G) دریافت کرد.
![Dodge Dart IIHS](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/06/Dodge-Dart-IIHS.jpg)
لذتبخش، کارآمد و مقرونبهصرفه لغاتی است که فورد فوکوس را تعریف میکند. این خودروی کلاس C از لحاظ تاریخی، دینامیک خودروی اسپرت را به خودروهای کامپکت بازار آورد. فوکوس که صفات محکم، بهینه و ایمن را نیز به دوش میکشد احساس خودرویی بزرگ را به شما القا میکند. این خودرو در این تست مثل داج دارت امتیاز گرفت.
![Ford Focus IIHS](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/06/Ford-Focus-IIHS.jpg)
رقیب مستقیم خودروهای داج و فورد، هیوندای الانترا سدان است. این خودرو که برازندهٔ نشان TSP است بهجز در همپوشانی کوچک از جلو با امتیاز قابلقبول (A) در سایر تستها امتیاز خوب (G) دریافت کرده است. این خودرو هم مثل رقیبانش ایمنی مناسب را در کنار مصرف سوخت مناسب، گارانتی سخاوتمندانه و ارزش خرید مناسب فراهم کرده است.
![Hyundai Elantra IIHS](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/06/Hyundai-Elantra-IIHS.jpg)
کمی بالاتر از دارت، فوکوس و الانترا، مدل ریشهدار هوندا یعنی سیویک قرارگرفته است. این خودرو که از تمام تستها امتیاز خوب (G) دریافت کرده حتی از پس تست همپوشانی کوچک از جلو هم برآمده است. با نگاه سریع به عکس تصادف این خودرو هم میتوان فهمید که قطعات خودرو تا کمترین حد ممکن وارد کابین خودرو شده است.
![Honda Civic IIHS](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/06/Honda-Civic-IIHS.jpg)
تا اینجا، این لیست خودروهایی از امریکا، ژاپن و کره جنوبی را به خود دیده است اما خودروی ششم از آلمان است. گلف شرکت فولکسواگن درست مثل سیویک تمام تستها را با امتیاز خوب (G) پشت سر گذاشته است. این خودرو در تریم اسپرت GTI هم همین امتیازات را کسب کرد.
![Volkswagen Golf IIHS](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/06/Volkswagen-Golf-IIHS.jpg)
۵. تویوتا پریوس
پرویوس که مصرف فوقالعاده پایینی دارد خودروی بسیار ایمنی هم محسوب میشود. طبق گزارش IIHS این خودرو در تست دشوار همپوشانی کوچک از جلو امتیاز قابلقبول (A) و در سایر تستها امتیاز خوب (G) دریافت کرده است با این حساب پریوس از ارزیابی دشوار و دقیق IIHS سربلند بیرون آمده است. در کنار تست تصادف اگر تکنولوژی جلوگیری از برخورد این خودرو را هم در نظر بگیریم خودرویی ایمن را مقابل خود میبینیم.
![Toyota Prius IIHS](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/06/Toyota-Prius-IIHS.jpg)
باوجود تکنولوژیهای بهکاررفته در این خودرو در تصادفات نباید نگران چیزی باشید چراکه ایمپرزا هوای شما را خواهد داشت. این خودرو کامپکت که از پس تصادفات جلو، کنار و سقف به خوبی برآمده نشان TSP+ را دریافت کرده است چراکه تجهیزات اضافی این خودرو مثل سیستم EyeSight این کمپانی دنیایی از آپشن ها را در اختیارتان قرار میدهد. ویژگی هایی مثل کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از لاین و ترمزهای پیش برخورد از جمله این ویژگیها هستند.
![Subaru Impreza IIHS](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/06/Subaru-Impreza-IIHS.jpg)
در طی چندین سال گذشته شاهد حضور و مونتاژ نسلهای پیشین مزدا ۳ در کشورمان بودیم. این خودرو با دینامیک پویا، طراحی داخلی پریمیوم و پیشرانه اقتصادی خودرویی محبوب محسوب میشود و یکی از بهترین خودروهای تولیدی سال ۲۰۱۴ است. اما با اضافه شدن ویژگیهای جدیدی، این خودرو هم نشان TSP+ را از IIHS دریافت کرد.
![Mazda3 IIHS](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/06/Mazda3-IIHS.jpg)
این لکسس هیبریدی و هاچ بک از نظر ایمنی پیشتاز کلاس خود است. لکسس CT 200h که در تمام تستها امتیاز خوب (G) را دریافت کرد از سیستم پیشرفته پیشگیری از برخورد بهره میبرد. هرچند وجود ۸ ایربگ مطمئن، ایمنی شما بالا میبرد اما باوجود این سیستم احتمال تصادف و استفاده از این ایربگ ها پایین میآید.
![Lexus CT200h IIHS](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/06/Lexus-CT200h-IIHS.jpg)
مسلماً سوبارو XV کراس ترک یک خودروی کامپکت نیست اما میتوان آن را یک کراس آور جمعوجور دانست. در اصل این خودرو بر اساس ایمپرزا که یک سدان کوچک (یا هاچ بک) است طراحی شده است. این خودرو که مجهز به سیستم EyeSight است تمام تستهای IIHS را با امتیاز خوب (G) پشت سر گذاشته است.
![Subaru XV Crosstrek IIHS](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/06/Subaru-XV-Crosstrek-IIHS.jpg)
منبع: autoguide
سامان از تبریز
۱۹ خرداد ۱۳۹۴ایول به ژاپن که اینقدر به فکر جان مشتری هاش هستش
راستی تیبا.زیبایی ایرانی کووووو ????
سامورایی
۱۹ خرداد ۱۳۹۴باز هم ژاپن باز هم افتخار
از 10تا از این ماشینا 6 تا ژاپنیه
MOHAMAD TBAG
۱۹ خرداد ۱۳۹۴پس پراید کو :D
هادی
۱۹ خرداد ۱۳۹۴پراید موقع تست تمام افراد حاضر در اونجا به ترز فجیع نابود کرد از اون موقع دیگه چیزی کسی نمیدونه و تبدیل به افسانه شد
علیرضا
۱۹ خرداد ۱۳۹۴بازم طبق معمول ژاپنیا سرآمد ایمنی هستند…
رهگذر
۲۰ خرداد ۱۳۹۴مثل همیشه؟؟ شماها مثل اینکه مشکل حافظه ممتئ و مزمن دارین!! تست های تویوتا یادتون رفت؟؟
امیر محمد
۱۹ خرداد ۱۳۹۴واقا دم ژاپن گرم …
ای کاش خودرو های ایرانی ایمن تر بودن . با این کیفیت پایین ماشیناشون منت هم میزارن سر مشتری
رامکال
۱۹ خرداد ۱۳۹۴فکر کنم توی ایران تندر 90 ایمنی خوبی داشته باشه.
Archi khan
۱۹ خرداد ۱۳۹۴افرین به ژاپن ،
و صد افرین به هیوندا که به اینجا رسیده.
الان میبینیم النترا هست ، در اینده ی نه چندان دوردشاهد حضور چینی ها خواهیم بود….
بنتلی
۱۹ خرداد ۱۳۹۴تا اونجایی که یادمه اشکودا فابیا ایمن ترین شده بود،تازه رنو زوو هم فک کنم بایدتولیست باشه،البته شاید اشتباه میکنم،
ی چنتا سوال از دوستان داشتم:
چرا هیچ تست تصادفی از خودروهای فوق لوکس و سوپرکار هانیست؟یعنی اهمیت نداره؟
به نظرتون آینه بغل وچراغای سوبارو یکم زشت و قدیمی نیستن؟
نظرتون درمورد رنو وید چیه؟برا منتاژ تو ایران خوب نیست؟
سامان از تبریز
۲۰ خرداد ۱۳۹۴داش من فقط تست تصادف بنز اس کلاس و sls رو تو ماشینهای گرون قیمت دیدم
بنتلی
۲۰ خرداد ۱۳۹۴ممنون سامان جان،این موضوع خیلی عجیبه،هر چ قدر گرون و لوکس باشه باید تست بشه،حتی اگه برند معروفی هم باشه
سعید
۲۰ خرداد ۱۳۹۴تو اینترنت بگرد کلیپای تست تصادف لوکس ها شاید باشه،تو همین سایت IIHS فیلم تست تصادف بعضی مدلای بنز،بی ام و ،آئودی،مازراتی گیبلی،کادیلاک،لکسوس و… هست،ولی از تست تصادف سوپراسپورت من فقط SLS و مورسیه لگو رو تاحالا دیدم
حامد.س.61
۲۱ خرداد ۱۳۹۴این یه موسسه آمریکایی هست و فقط خودرو های مجاز و دارای تیراژ بالا در آمریکا رو تست بزرگراهی میکنه و اگه خودروسازی مایل باشه میده واسش تست کنن که چون بسیار معیارهاش سخته کسی ریسک نمیکنه
من
۲۳ خرداد ۱۳۹۴بله نکته بسیار ظریف قضیه همین جاست که این موسسه فقط رتبه بندی ایمنی میکنه و کار انتخاب به بازار(مصرف کننده ) واگذار میشه که چون بازار رقابتی و غیر انحصاری هست قاعدتا تمایل به سمت خودرو های دارای ایمنی بالاتر میره
mazaher
۱۹ خرداد ۱۳۹۴سلام ژاپن با اتومبیل لکسوز غوغا کرده
رضا
۱۹ خرداد ۱۳۹۴قابل توجه کسانی که متعصبانه تویوتا کرولا را در مقایسه با النترا برتر می دانند!
milad
۱۹ خرداد ۱۳۹۴باز هم ژاپنی ها
samurai
۱۹ خرداد ۱۳۹۴سامورایی همیشه سربلنده
اینو من نمیگم همه میگن :–)
بنتلی
۱۹ خرداد ۱۳۹۴ببخشید ربطی به موضوع نداره حرفم
تست تصادف موستانگ رو حتما ببینید شگفت انگیزه
luis
۱۹ خرداد ۱۳۹۴جالب بود ممنون
نوید جهرمی
۱۹ خرداد ۱۳۹۴تو این ماشینا جایگاه مزدا 3 و سوبارو نظرمو جلب کرد. خیلی جالب و تا حدودی غیر منتظره.
و جالبه اسمی از لوکس سازان آلمانی نیس. نه سری آ بنز نه سری 1 و 2 ب ام و نه A3 آئودی
در صورتی که تو تست یورو ان کب بالاترین امتیاز کلاسشون رو داشتن.
شایان
۲۰ خرداد ۱۳۹۴دقیقا میخواد سری هایه بنز بکوبه بگه ایمن نیستن در صورتی که واقعا مزحکه این گزارش واقعا مزحکه
ممل
۲۰ خرداد ۱۳۹۴مضحک برادر مضحک!
شایان
۲۰ خرداد ۱۳۹۴داداشه گلم مزحکه نه مضحک
سعید
۲۰ خرداد ۱۳۹۴فقط ماشینایی که تست کردند رو اینجا رتبه بندی کردند نه همه ماشینای این کلاس رو،
بنز کلاس A فکر کنم تو آمریکا فروخته نمیشه که تستش نکردن،چون تو سایت فروش بنز در آمریکا اثری ازش نیست
مهرزاد خان
۲۵ خرداد ۱۳۹۴به خاطر اینه هیچکدوم از لوکس سازها ماشینی هم قیمت الانترا نداراند .این لیست تقریبا فقط ماشین های ارزون قیمت رو شامل شده
سعید
۲۰ خرداد ۱۳۹۴امن ترین خودروهای بقیه کلاس ها رو از اینجا میتونید ببینید:
http://www.iihs.org/iihs/ratings/TSP-List
بنتلی
۲۰ خرداد ۱۳۹۴داش سعید عزیز،قبلا گشتم خیلی ماشین ها غایب بودن،جالب اینه تست ویرونو هم پیداکردم!
راستی کپی ماکان هم ساخته شد(zotaye t700)
بریم بخریم باهاش پز بدیم
ولی برادران دلال باتعرفه ناااچیییز وسودی بسیااار اندک مارا آرزو ب دل همین کپی میکنن
بنتلی
۲۰ خرداد ۱۳۹۴سعید عزیز قبلا گشتم تعدادی پیدا کردم ک مهمترینش ویرون بود
روح الله
۲۰ خرداد ۱۳۹۴واقعا حیف شد جای پراید ما این وسط خالیه به نظر من کارشناسانی که این خورو ها رو انتخاب کردن در حق پراید ما خیلی کم لطفی کردن