چشم اندازهفته نامه

ارابه‌های کوچک‌ مرگ: وضعیت ایمنی خودروها در ابعاد مختلف

بر مبنای یک تحقیق گسترده میدانی و پنج ساله خودروهای سدان کامپکت و کوچکی مثل هیوندای اکسنت یا کیا ریو به‌شدت سطح ایمنی پایینی در تصادفات مرگبار رانندگی دارند و بالاترین نرخ مرگ‌ومیر را در بین صدها مدل مختلف کسب کرده‌اند.

2014 Honda Fit IIHS
این روزها اغلب مردم دل خوشی از خودروهای کوچک دارند و گاهی برخی از این نوع اتومبیل‌ها توانسته‌اند با قیمتی بالا فروشی فوق‌العاده را به ثبت رسانند. خودروهای کوچک و مینی به‌واسطه پایین سوخت، سهولت در رفت‌وآمدهای شهری و سادگی رانندگی در سال‌های اخیر با اقبال بسیار بالایی روبرو شده‌اند و بسیاری از طرفداران محیط‌زیست به دلیل میزان اندک انتشار گازهای گلخانه‌ای، به خرید این نوع خودروها روی خوش نشان داده‌اند. بااین‌حال یک گزارش معتبر نشان می‌دهد خرید خودروهای کوچک چندان عاقلانه نیست و شانس شما را برای زنده ماندن در تصادفات خطرناک به‌شدت پایین می‌آورد. آن‌گونه که موتورترند یکی از پایگاه‌های معتبر حوزه خودرو در جهان نوشته، نسبت مرگ‌ومیر سرنشینان خودروهای کوچک اعم از سدان‌های کامپکت و هاچ‌بک‌های مینی بسیار بالا است. بر مبنای جدیدترین گزارش موسسه بیمه و سلامت بزرگ‌راه‌های آمریکا، خودروهای کوچک و مینی ازجمله خطرناک‌ترین خودروها در تصادفات مرگبار و شدید هستند و نرخ مرگ‌ومیر سرنشینان این قبیل خودروها بیش از کراس‌اوورهای بزرگ، ون‌ها و سدان‌های فول‌سایز است. در این بین نرخ مرگ‌ومیر افرادی که بر خودروهای لوکس به‌ویژه اس‌یووی‌های گران‌قیمت و سدان‌های تجملی سوار هستند در پایین‌ترین رده و کمترین میزان ممکن است.

rio-crash
آن‌چنان‌که در متن گزارش آمده میزان مرگ‌ومیر افراد سوار بر خودروهای مینی ۴ درب مثل مینی‌کوپر، کیا پیکانتو و هیوندای آی ۱۰، در هر یک میلیون خودرو ۸۷ مورد است که بالاترین میزان در بین ده گروه خودرویی مختلف است. این در حالی است که میزان مرگ‌ومیر در اس‌یووی‌های ۴ چرخ محرک بزرگ در هر یک میلیون دستگاه تنها ۶ نفر است و به‌طور میانگین این عدد برای خودروهای نیمه پایینی جدول کمتر از ۳۰ نفر است.


در این بین هیوندای اکسنت سدان بالاترین میزان مرگ‌ومیر را به خود اختصاص داده و با ۱۰۴ مورد، بالاتر از کیا ریو سدان با ۱۰۲ و تویوتا سایون با ۱۰۱ مورد مرگ‌ومیر، در صدر جدول خطرناک‌ترین خودروهای بازار آمریکای شمالی ایستاده است. در این بین نکته جالب‌تر ۱۵ خودروی اول این رده‌بندی است که عمدتاً از سدان‌های کوچک کامپکت و هاچ‌بک‌های سایز بی هستند. ازجمله این خودروهای ناایمن می‌توان به شورولت اسپارک، نیسان ورسا، فورد فیستا هاچ‌بک، کیا سول، دوج چلنجر، نیسان تیتان، نیسان سنترا، فورد فوکوس سدان، کرایسلر ۲۰۰، هیوندای جنسیس کوپه و فورد فیستا سدان اشاره کرد.

بالاترین نرخ مرگ‌ومیر در خودروها
پایین‌ترین نرخ مرگ‌ومیر در خودروها
اما یک موضوع جالب دیگر که در این گزارش به آن پرداخته شده، آمار خودروهای ایمن و مستحکمی است که حتی یک مورد تلفات و مرگ‌ومیر در جریان تصادف آنها به ثبت نرسیده است و در بین آنها شش خودرو با تکنولوژی چهارچرخ محرک با نام‌های جیپ گرند چروکی، فولکس تیگوان، مرسدس ام‌ال کلاس، مزدا سی‌ایکس ۹، آئودی کیو ۷ و لکسس آر ایکس ۳۵۰ وجود دارد. همچنین خودروی لکسس سی‌تی ۲۰۰ هیبرید و ب.ام.و سری ۵ هم ازجمله خودروهای تک دیفرانسیل بسیار ایمنی هستند که سطح ایمنی بالایی را به سرنشینان خود ارائه می‌کنند. در کنار این دو خودرو نیز فورد اکسپلورر و لکسس آر ایکس با برتری بر مرسدس ای کلاس که میزان مرگ‌ومیر آن کمتر از ۵ نفر در هر ۱ میلیون خودرو است، این مورد را به ما یادآور می‌شوند که قادرند به‌خوبی از عهده حفظ جان سرنشینان خود بر‌آیند. در متن گزارش با اشاره به تجربه کشور آمریکا در مقابله با مرگ‌ومیر در تصادفات رانندگی که در خلال دهه ۷۰ میلادی به‌شدت رو به فزونی گذاشت و با اوج‌گیری رونق اقتصادی و عرضه خودروهای ایمن و گران‌قیمت در این کشور، روند تصادفات نزول کرد، اعلام شده روند صعودی افزایش تلفات در تصادفات جاده‌ای دوباره برگشته و تصادفات در آمریکا سیری صعودی پیدا کرده‌اند به‌طوری‌که در سال ۲۰۱۵ این آمار ۷ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته و این روند در سال ۲۰۱۶ نیز حفظ شده است و برای امسال نیز موسسه ایمنی و سلامت بزرگراه‌های آمریکا کاهش اندکی را پیش‌بینی می‌کند. این تحقیق با بررسی اطلاعات بیش از ۱۰۰ هزار سال-خودرو در دوره زمانی ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ به دست آمده و سطح بالایی از اطمینان و اعتماد را با توجه به بررسی خودروهای نو خریداری شده در این دوره زمانی ارائه می‌کند.

منبع: iihs

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. الف.ی

    ۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    پس اینطور که معلومه همچنان که عمر دست خداست و عزرائیل به جز پراید هم دست های جدید پیدا کرده.

    1. madjid

      ۸ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      امیدوارم حالا دوستان فقط یکی ا‌ز دلایل ارزشمند بودن ماشین های آلمانی رو فهمیده باشن.
      ماشین های آلمانی حقیقتا بهترین ها هستند.

      1. #ali.m#

        ۸ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        از ماشین لوکس انتظار کمتر از اینم نباید داشت .همونطور که میبینید در قسمت نا ایمن ترین ها یدونه ماشین لوکس هم نیست چه ژاپنی چه امریکایی.ولی نیسان و فولکس و تویوتا هستن اما تو قسمت ایمن ترین ها لکسس و بقیه ی المانی ها بهترین رتبه رو اوردن. جوری که شما گفتی انگار هیچ غیر المانی تو لیست نیست.

        1. Ferruccio Lamborghini

          ۸ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          من نگفتم ژاپنی ها خوب نیستن ، اختلافشون با آلمانی ها خیلی کمه.

          در لیست بیشترین تلفات فقط 1 خودروی آلمانی هست و از اون طرف 6 تا ژاپنی
          در لیست کم ترین تلفات 10 خودروساز آلمانی هست و از اون طرف 7 ژاپنی.

          به نظرم اعداد روشنن.

          در ضمن شما میگی از ماشین لوکس کمتر از این انتظار نیست. میشه اسامی کادیلاک ، لینکلن ، اکورا و اینفینیتی رو برام در لیست کم تلفات ترین ها پیدا کنی !؟؟

        2. فرامرز

          ۹ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1597 ديدگاه)

          فولکس واگن گلف ایمنیش زبانزد هست و تو نسل ششم ۹۷ درصد حفاظت از سرنشین داشته تو یورو انکپ که از سری ۵ ب ام و هم بالاتر بوده. اگه تو جدول ببینید همه تصادفات منجر به مرگ تو گلف تصادف بین چند تا خودرو بودن. مثلاْ شاخ به شاخ با کامیون و … فاجعه اینه که دوج چلنجر با اون ابهتش پیش آلمانیا مثل طبل تو خالی عمل کرده!!!

      2. #ali.m#

        ۸ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        خب بحث من لکسس بود .البته من اونایی که نام بردی رو در سطح لکسس و رقبای المانیش نمیدونم .(البته به جز کادیلاک)
        ولی به نظر من این لیست مهمیه ولی نه اونقدر که هر ماشینی تو کم تلفات ترینا نبود بگیم بده یا هرکدوم تو پر تلفات ترینا بود بگیم بده .ولی از یه ماشین لوکس سطح بالا. انتظارمیره که تو لیست باشه .

      3. #ali.m#

        ۸ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        راستی به عنوان یکی از طرفداران ولوو توقع داشتم ولوو حداقل دوتا نماینده تو لیست داشته باشه .
        (نه اینکه فکر کنی چون عکسته گفتما)

        1. amir

          ۹ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          علی جان ولوو هنوز در امریکا جا پایی باز نکرده و فروش چندانی نداره
          فروشش در امریکا فقط یکم از پورشه بیشتره.
          واسه همین در این تحقیقات نیست.
          وگرنه در بحث ایمنی ولوو حرف اول رو میزنه

          ببین 90 سال پیش موسس ولوو چه نگرشی نسبت به ایمنی اتومبیل داشته :
          Cars are driven by people. The guiding principle behind everything we make at Volvo, therefore, is and must remain, safety
          — Assar Gabrielsson and Gustav Larson 1927
          ( چون اتومبیل ها توسط انسان ها هدایت میشن ، پس مهم ترین اصلی که درتمام محصولات ولوو قرار داره ایمنی هست و باید همینطور باشه )

      4. ارمان

        ۹ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1306 ديدگاه)

        دوست عزیز هرچی میشه عشق میکنی با ماشین های المانی!!!
        اول اینکه خیلی از خودروهای لیست بالا 5ستاره ایمنی euroncap و iihs رو دارند پس خیلی شور برت نداره منطقی باشید به شیوه رانندگی هم بستگی داره دقت کنید چرا تو لیست ایمن ترین ها و کم تصادف ترین ها برند ولوو دیده نمیشه؟
        کاملا مشخصه که برندهای لوکس با راننده های معقول تر و اروم تر دستو پنجه نرم میکنه ضمن اینکه این فقط یه امار میدانی و به عنوان رفرنس علمی نمیشه ازش استفاده کرد .
        متاسفانه برداشت مورد علاقتون رو از لیستی که به صورت تصادفی با سلایق شما جور اومده رو خیلی جدی گرفتید
        مثلا من بیام بگم هر پورشه ای میکوبه به رخت از وسط نصف میشه که بارها عکسش منتشر شده خوب معلومه با 150 تا بری تو درخت نصف نشه عجیبه به هر حال دفاع شما مصداق نداره چون من میتونم با پراید با 30 تا بزنم به جدول چیزیم نشه میتونم با یه اس600 با سرعت از دره پرت بشم پایین

    2. بنزما

      ۹ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (505 ديدگاه)

      یه مطلب خیلی باید توجه کرد تو 6 تای اولی لیست ایمنترین ها 4 تا سواریه و 2 تا شاسی بلند پس به خوبی مشخص که برخلاف فکرو باور عده ای از مردم اس یو وی ها ایمن تر از سدان ها نیستند و بازم پرچم سدان ها بالاست تنها برتری اس یو وی ها خلاصه میشه به قابلیت افرود و فضای داخلی بیشتر
      و بقیه برتری ها مثل شتاب و سرعت و هندلینگ و مصرف و لذت رانندگی و … با سدان ها
      یه نکته جالب دیگه رتبه اول و دوم لیست ایمن ترین ها دو خودرو از یک سازنده و برند وجود داره که بازم اولی سدان اون شرکت و دومی اس یو وی اون شرکته
      که بازم میتونه یه معیار باشه
      امیدوارم مردم کشورمون با مطالعه یبیشتری خودروشون انتخاب کنن و این همه شاسی بلند افرود ندیده که تنها قابلیت شاسی بلنده به خیابون ها و جاده های شلوغ کشور اضافه نکنن

      1. فقط تویوتا و هوندا

        ۹ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (571 ديدگاه)

        11تا خودرو رتبه اول رو اوردن. آئودی هم اول همشون اورده چون به ترتیب حروف الفبا نوشته

  2. ehsan

    ۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (61 ديدگاه)

    پس طبق مقاله هیوندا و کیا کره ای برترین ارابه های مرگ و اصلا توی لیست خودروهای امن هم نیستند

  3. mehran911

    ۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (148 ديدگاه)

    آفرین به آلمانی ها بخصوص آئودی و bmw

    1. رامکال

      ۸ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (594 ديدگاه)

      مهران اولا خوشحالم که نظرتو میبینم.
      دوما زدی به هدف هم توی جدل کمترین میزان مرگ و میرها فهرست رو درو کردند و هم در خط 6 خودرو هم همینطور .
      چی از این بهتر ؟
      در فهرست ایمنترین ها از 21 دهتاش آلمانیند.جججججججججووووووووننننن.
      در نا ایمنترین ها هم از 21 یک دونش.که ایکاش همین هم نبود .
      این جدول پاسخ مناسب و خلاصه ایی به برخی حرفهاست.

      1. mehran911

        ۸ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (148 ديدگاه)

        ممنون از محبتت رامکال عزیزم
        .
        رامکال جان تاریخ خودروسازی آلمان پر از این افتخاراته چند وقت دیگه که سرم خلوت بشه در مورد این افتخارات بیشتر می نویسم

    2. madjid

      ۸ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      مهران جان اول از دیدن کامنت شما خیلی خوشحال شدم و بعدش از دیدن اسم آئودی در صدر جدول خودروسازان ایمن و همینطور BMW .

      1. mehran911

        ۸ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (148 ديدگاه)

        عزیزی رفیق درجه یک خودم
        .
        راستی شنیدم بعضی ها کم لطفی میکنن به مجید عزیز
        من و خیلی های دیگه مجید رو خییییلی قبولش داریم مجید عزیز واقعا کارش درسته هم از نظر سابقه هم از نظر اطلاعات هم از نظر منطق
        .
        پدال به کسی مثل مجید عزیز واقعا نیاز داره

        1. Ferruccio Lamborghini

          ۸ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          نه مهران جان

          همه ی دوستان به من لطف دارن. منم همیشه سعی میکنم لطفشون رو جبران کنم.

          2 هفته پیش فضای پدال خیلی خراب شد ، متاسفانه من درگیر بحث های تکراری شدم.

          بحث و تفاوت نظر همیشه در پدال بوده.

        2. mehran911

          ۸ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (148 ديدگاه)

          حتما همینطوره که میگی مجید جان

    3. الف.ی

      ۸ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1765 ديدگاه)

      سلام خدمت آقا مهران
      کم پیدایی عزیز
      خوب شد که اومدی

      1. mehran911

        ۸ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (148 ديدگاه)

        مرسی از لطفت دوست عزیز ❤❤❤
        .
        خوشبختانه داره سرم خلوت میشه از این به بعد بیشتر میام پدال

  4. Mohammadreza

    ۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (870 ديدگاه)

    تویوتا تاکوما با حدود قیمت 30-40هزار دلار امار مرگ ومیرش صفره .فک کنم ارزون ترینشونه که امارش صفره
    افرین داره

  5. Parsa

    ۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (167 ديدگاه)

    کره ای ها در کشور غریب یه تنه اول شدن ،بین ده تای اول چهارتا کره ای.
    یکیشم جنسیس کوپه که برخی دوستان با بی ام و ام4 مقایسه میکردن

    1. Mohammadreza

      ۹ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (870 ديدگاه)

      دوست عزیز البته تا اونجایی که من یادمه جنسیس G70 از e class امن تره

  6. amin

    ۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    من فکر نمیکردم کره ای ها انقدر افتضاح باشه وضعیت ایمنیشون،یه دوستی بود بارها گفته کیا ریو بالاترین امتیازهای ایمنی رو گرفته و…..

  7. جواد

    ۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    5 مورد مرگ در یک میلیون خودرو خیلی عالی هستش

  8. Mehrbod

    ۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (320 ديدگاه)

    شاهدی دیگر بر افتضاح طراحی و ساخت خودروهای کره ای.. خودروهایی که از مهندسی بویی نبرده اند ..

  9. sina

    ۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    ماشالا لکسوس
    تو همه لیست ها حضور پررنگی داره.

  10. SS

    ۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (818 ديدگاه)

    البته این بیشتر به وزن و ارتفاع خودرو های کلاس کامپکت برمیگرده تا کره ای بودن
    چون در تست های تصادف با توجه به وزن کم این ماشین ها، ساختار بدنه به اندازه کافی استحکام داره و به راحتی امتیازات کامل رو کسب میکنن
    اما در دنیای واقعی و وقتی با یک خودروی سنگین تر یا بلند تر مواجه میشن هیچ شانسی ندارن

  11. امیرسابق

    ۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (161 ديدگاه)

    نیسان خم تو لیست مرگی ترینا هست اونم از نوع ماکسیما.
    شمایی که کره کره میکنید چقدر اطلاعاتتون کمه که نمیبینید تو همون لیست تویوتا و نیسانم هست. و این ها خودرو های ارزان هستن. الان بنز قیمتش 5 برابر مثلا آزرا هست خب معلومه ایمنیش باید بیشتر باشه. ولی همون مثلا آزرا از اریون ایمنیش بالاتره نتایجش هم تو یورو انکاپ هستش. تو هر سگمنتی خودرو های کره ای تو ایمنی یه پله بالاتر از رقبای ژاپنی هستن. و نیازی هم به کل کل نیست میتونید برید نتایج رو ببینید.

    1. #ali.m#

      ۸ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      پس چرا فقط تو لیست بدترینا هستن؟

    2. فقط تویوتا و هوندا

      ۸ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (571 ديدگاه)

      اتفاقآْ این شمایید که باید برید نتایج رو ببینید. یه سر برید تو سایت IIHS تا متوجه شید که بیشترین نماینده رو کی داره تو کسب +TSP. کره ای ها سرجمع رو هم ۵ تا نماینده دارن. درحالیکه تویوتا به تنهایی بدون لکسوس ۷ تا نماینده داره. خود لکسوس هم ۴ تا نماینده. بقیه ژاپنی ها هم اصن بی خیال. اگه اونا رو هم حساب کنیم ژاپنی ها ۳۰ تا نماینده دارن. کل ماشینایی که TSP+ گرفتن ۴۷ تاست. ۳۰ تاشون ژاپنی ان. یعنی بیشتر از نصفشون. بازم حرفی برا گفتن دارید؟؟
      راستی گفتید کره ای ها تو هر سگمنت یه پله بالاترن. جالبه بدونید تو همین سایت IIHS تو سگمنت میدسایز و سگمنت شاسی بلند کوچک کره هیچ نماینده ای با نشان TSP+ نداره. در حالیکه پر از ماشین ژاپنیه. تو بقیه سگمنت ها هم به عنوان مثال سدان کامپکت فقط الانترا هستش ولی سراتو نیس. تو شاسی بلند متوسط هم سانتافه هس ولی سورنتو نیس. و به همین صورت.
      پس یه کم اطلاعاتتون رو بالا ببرید به ما تهمت کم اطلاعی نزنید.

  12. Sina

    ۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (384 ديدگاه)

    خخخخخ ایمنی ریو به جدش پراید رفته

  13. asa

    ۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (569 ديدگاه)

    اگر آلمانی ها ماشین های لوکسشون توی لیست ایمن ترین هاست آمریکایی ها ماشین های غیر لوکسی مثل گرندچروکی و اکسپلور در این لیست دارند.
    فکر میکنم این خودش گویا خیلی چیز ها باشه مثلا ارزش بالای این ماشین ها نسبت به پول پرداختی و …

    1. رامکال

      ۹ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (594 ديدگاه)

      متاسفانه حرفتون کامل نیست.
      در فهرست ایمنترین ها یک خودروی غیر لوکس آلمانی به نام تیگوان هم وجود دارد که اتفاقا جزو شش تای ایمنترین هم هستش.
      در ضمن میبینی که درسته که توی جدول ایمنترین ها یک ارزون قیمت آلمانی وجود دارد ولی در مقابل هم یکیشون توی اون یکی دیگر جدول قرار دارد پس وضعشون اصلا بد نیست یعنی بین دو جدول قرار میگیرند.

      1. asa

        ۹ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (569 ديدگاه)

        من نگفتم وضع آلمانی ها بده .
        فقط گفتم ماشین های لوکسشون توی این لیست حضور دارند که خوب طبیعی هست.
        ولی ماشینهای آمریکایی مثل چروکی و اکسپلور اصلا لوکس نیستند ولی در بهترین ها جا دارند که این واقعا با ارزش هست.

        1. mehran911

          ۹ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (148 ديدگاه)

          برو لیست اصلی رو از سایت iihs دانلود ببین آمریکایی ها چکار کردن
          اینجوری بهتر میتونی نتیجه بگیری

  14. Man

    ۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (71 ديدگاه)

    یه مطلب تقریبا بی ربط
    سمند یه خودرو آلمانی هستش؟؟؟
    موتور آلمانی .؟ اطاق آلمانی؟؟
    از همه ی عزیزان فعال تشکر میکنم

    1. asa

      ۹ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (569 ديدگاه)

      رفیق من اطلاعات دقیقی ندارم ولی مطمئنن شاسی سمند همین شاسی 405 هست و موتورش هم همونه ولی طراحی بدنش رو شنیدم کار آلمانی ها بوده . البته اینهایی که گفتم مال سمند های نسل اول بود ، مدل های جدیدش مثل elx و lx رو نمیدونم.

    2. Mahdi US CARS

      ۹ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1478 ديدگاه)

      فقط موتور ef7 رو میشه المانی حساب کرد

      موتور ملی پروژه ای مشترک بین مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو (I.P.C.O) و مرکز تحقیقات موتور آلمان (F.E.V) می باشد

  15. iman

    ۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (92 ديدگاه)

    تکنولوژی ساخت ارابه های مرگ فقط در دستان چشم بادامیان کره ای !

  16. مک میسل

    ۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2706 ديدگاه)

    تو اون دنیا همه رو میبخشم به جز اونی که گفت:
    کره از ژاپن بهتره!

  17. بهزاد

    ۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2544 ديدگاه)

    نتایج نسبتا کاملترش در خود منبع هست که جالبه!
    مثلا فولکس تیگوان 2wd در اینجا آمار کشته هاش صفره ولی تیگوان 4wd کشته هاش 30 عدد بوده.
    همینطور bmw535 که کشته نداشته اما 528 این شرکت 20 کشته داشته.
    همینطور c کلاس با 25 کشته و 328 با 17 کشته و Q5 هم 7 کشته داشته و پورشه کاین هم 9 کشته و لکسوس es هم 31 کشته و…
    این تحقیق از 2011 تا 2014 هست و احتمالا خودروهای امروزی به خاطر پکیج های فعال ایمنی و همچنین سخت گیری بیشتر آمارهاشون بهبود پیدا کرده باشه.
    هر چقدر خودروها ایمن تر بشن بازهم احتیاط عامل مهم در پیشگیری هست و نباید شرایط را به خودرو سپرد حداقل تا زمانی که خودروها به معنای واقعی هوشمند شوند.

  18. احسان(احسان سابق)

    ۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    این تحقیق نشون میده که مهم نیست خودرو ساخت کدوم کشوره… تا وقتی گرون و لوکس باشه جونتون در امانه.

  19. Mohammadreza

    ۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (870 ديدگاه)

    در جواب دوستانی که دارن کره ها رو سر میبرن باید یاد اوری کنم که امتیاز ایمنی ای که جنسیس G70تونست کسب کنه هم سگمنت المانیش بنز e class نتونست.

  20. بی نام

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ابعاد ماشین مهم نیست که یه نمونش فولکس گل که رفت زیر اتوبوس و زنده موندن تازه اونم با 120 تا سرعت اومده لایی بکشه از اونطرف لحظه برخورد تازه ترمز کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا