به تازگی لیست سالانهی ۵۰۰ شرکت باارزش دنیا توسط Brand Finance منتشر شده که در آن ۸ خودروساز و دو شرکت دیگر که ارتباط عمیقی با صنعت خودرو دارند در رتبهی زیر یکصد قرار گرفتهاند. هر برند به وسیلهی فاکتورهایی چون وفاداری، آشنایی، اعتبار شرکت و سرمایهگذاری بازاریابی سنجش شده است. در لیست زیر باارزشترین برندهای خودرویی را برای شما عزیزان معرفی میکنیم.
- اوبر *
هرچند اوبر یک خودروساز نیست اما در سال ۲۰۱۷ این شرکت رتبهی ۸۹ باارزشترین برندها را کسب کرده است. این کمپانی تکنولوژی نسبت به سال ۲۰۱۶ رشد چشمگیر ۱۶ پلهای داشته که برابر با افزایش قابلتوجه ۳۲ درصدی است. ارزش کل برند اوبر به ۱۴.۵۹۶ میلیارد دلار رسیده است.
- هیوندای
حتی با وجود افت چشمگیر ۱۶ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۶ به علت فروش کمتر، برند کرهای هیوندای در رتبهی شصتم قرار گرفته است. ارزش برند هیوندای ۱۹.۹۷۵ میلیارد دلار اعلام شده است.
- هوندا
هوندا با سه پله سقوط نسبت به سال ۲۰۱۶ در مکان پنجاه و دوم قرار گرفته و از نظر ارزش برند نسبتاً پایدار باقی مانده است. ارزش برند هوندا نسبت به سال ۲۰۱۶ با افزایش ۱۰ درصدی به ۲۱.۳۱۸ میلیارد دلار رسیده است.
- فورد
با ارزش کل ۲۲.۴۳۲ میلیارد دلار، فورد تنها خودروساز آمریکایی است که در بین ۱۰۰ برند باارزش دنیا در سال ۲۰۱۷ قرار گرفته است. ارزش برند این کمپانی نسبت به سال قبل ۱۳ درصد افزایش یافته اما همان رتبهی ۴۶ سال ۲۰۱۶ را حفظ کرده است.
- نیسان
نیسان با رشد ۲۰ پلهای در لیست ۵۰۰ برند باارزش Brand Finance به رتبهی ۴۲ رسیده است. با رشد ۳۹ درصدی، ارزش کل برند نیسان در سال ۲۰۱۷ به ۲۴.۷۶۸ میلیارد دلار رسیده است.
- فولکسواگن
اگرچه که فولکسواگن با افتی چشمگیر در سال ۲۰۱۶ روبرو شد (دلایل آن کاملاً واضح است) اما به طرز شگفتانگیزی در لیست ۲۰۱۷ خود را بازیافته است. با افزایش ۳۲ درصدی، این برند ارزش ۲۵ میلیارد دلاری داشته و در رتبهی ۴۱ قرار گرفته است.
- گروه میتسوبیشی *
به خاطر اینکه گروه میتسوبیشی شرکتهای بیشتری را دربر میگیرد، ارزش نزدیک ۲۸ میلیارد دلاری داشته و با ۱ درصد رشد نسبت به سال گذشته در رتبهی ۳۸ قرار گرفته است. میتسوبیشی موتورز متأسفانه جایی در بین ۱۰۰ برند باارزش دنیا ندارد.
- مرسدس بنز
یکی از ۳ برند خودروسازی آلمانی که در بین ۱۰۰ برند برتر قرار گرفته مرسدس است که نسبت به سال ۲۰۱۶ رشد ۱۱ درصدی داشته و ارزش آن به ۳۵.۵۴۴ میلیارد دلار رسیده است؛ اما با این وجود مرسدس با یک پله سقوط از رتبهی بیستم سال قبل به رتبهی ۲۱ بسنده کرده است.
- ب ام و
ب ام و نیز همانند مرسدس افت داشته است. این برند با دو پله سقوط نسبت به سال ۲۰۱۶ در ردهی هفدهم جای گرفته است؛ اما ارزش برند با رشد ۶ درصدی به ۳۷.۱۲۴ میلیارد دلار رسیده است.
- تویوتا
ارزشمندترین برند این لیست بار دیگر تویوتا است. این دومین سال پیاپی است که خودروساز ژاپنی در بین خودروسازان اول میشود. با ارزش کل برند ۴۶.۲۵۵ میلیارد دلاری، تویوتا رشد ۷ درصدی را تجربه کرده اما با یک پله سقوط از ردهی یازدهم به رتبهی دوازدهم رسیده است.
منبع: motor1
فرشاد سجادیان
۱۶ بهمن ۱۳۹۵تجربه ثابت کرده که اسم تویوتا در صدر جدول، به تنهایی برای به چالش کشیدن بخش کامنتهای این مطلب کافیه! رفقای آلمانی باز و ژاپنی باز، دوست باشید! لطفا ❤
MPH
۱۶ بهمن ۱۳۹۵.
اصلا اینطور نیست…….
MPH
۱۶ بهمن ۱۳۹۵.
“”یکی از 3 برند خودروسازی آلمانی که در بین 500 برند برتر قرار گرفته مرسدس است””
حتما پورشه و آئودی برندهای پاکستانیه!!!!!!!!!!
آئودی جایگاه 108
پورشه 109
شاهین
۱۶ بهمن ۱۳۹۵سلام
خوشحالم می بینم دوستمون دوباره به جمعمون برگشته.
یه مطلب هم که دوستمون اشاره کرد، در واقع سه برند آلمانی رتبه زیر 100 دارن که به اشتباه 500 نوشته شده.
عذر می خوام واسه این اشتباه.
ارادت
سید امین فاخر
۱۶ بهمن ۱۳۹۵اصلا فک نمیکردم میتسوبیشی بالا تر از نیسان باشه با وجود اینکه الان تحت مدیریت نیسان قرار داره ایول
شاهین
۱۷ بهمن ۱۳۹۵سلام
همونطوری که گفته شده منظور از میتسوبیشی صرفا بخش خودروسازیش نیست.
میتسوبیشی یه هولدینگ بسیار عظیمه.
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۶ بهمن ۱۳۹۵در مورد ارزش برند میخوام یک متن رو نقل کنم از ویکی پدیا :
ارزش برند، ارزشی است که مشتریان و مشتریان بالقوه از یک برند درک میکنند. ارزش برند با میزان اعتماد مشتری از یک برند اندازه گیری میشود. ارزش برند یک شرکت میتواند با مقایسه درامد مورد انتظار آینده از یک محصول با نام تجاری با درامد مورد انتظار آینده یک محصول بدون نام تجاری معادل با آن محاسبه شود. این تفاوت، که معمولاً همان سود حاصلهاست، به معنی میزان اعتماد مشتریان به این برند، و تمایل آنها برای پرداخت بیش از قیمت نسبت به برندهای رقیب با ادراک ارزش پایین تر است. منتها این محاسبه بر اساس تقریب است. این ارزش میتواند شامل ویژگیهای ملموس، کارکردی(مثلا قدرت پاک کنندگی دوبرابر یا میزان چاق کنندگی نصف)و ویژگیهای غیر ملموس و احساسی (مانند برند از نظرافراد خوش سلیقه یا با سَبک) باشد.
این واژه به معنی ارزش شناخته شده از یک برنداست و میتواند روی قیمت بالاتر برای محصول یک شرکت تاثیر داشته باشد.(Monash Marketing Dictionary). کلیه ارزش سوداور درک شده در ذهن مشتری از یک برند هم ارزش برند نامیده میشود(Raynet Business & Glossary).
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۶ بهمن ۱۳۹۵.
جالبه بدونید یکی از مهم ترین معیار های ارزش برند اعتماد مشتری و کیفیت محصول است.
.
خودتون میبینید که BMW بعد از تویوتا و قبل از بقیه ی برند های ژاپنی قرار گرفته.
.
و خیلی جالب میشه که بدونید خیلی از دوستان اینجا BMW رو به استهلاکــــــ و خراب شدن پی در پی متهم میکنند !!!!
.
یکی از نکات مهم دیگه ارزش برند نقش تقریبا 75 درصدی بازار و مردم امریکا در نظر سنجی های تعیین ارزش برنده. یکی از دلایل پیشتازی همیشگی تویوتا بازار بزرگ محصولات این شرکت در امریکا هست.
هر چند از نظر معیار های ارزش برند این جایگاه کاملا شایسته ی تویوتاست.
امیرحسین
۱۶ بهمن ۱۳۹۵از نظر استهلاک و هزینه های مالکیت در بین برند های لیست BMW از همشون بالاتره ولی این شرکت چیزی داره که برندای دیگه ندارن و اونم لذت رانندگی خیلی زیاد اونه
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۶ بهمن ۱۳۹۵استهلاک با هزینه ی مالکیت فرق داره.
قبول دارم BMW پرهزینست. اما پر استهلاک اصلا.
بهزاد
۱۷ بهمن ۱۳۹۵دوست گرامی چرا میگید پر هزینه ست ولی پر استهلاک نه؟
اگر پر هزینه بودن از استهلاک ناشی نمیشه پس چرا هزینه نگهداری اون بالاست بر طبق آمار؟
لازم به ذکر هست یکسری از لوازم مصرفی مثل مایعات یا همان انواع روغن ، کمک ، لنت ، فیلترها، تسمه ها ، باطری ، شمع ، بلبرینگ ها و … در سایر خودروسازان هم تراز bmw تقریبا از لحاظ قیمتی در یک سطح هستن و یک آوانس هم این شرکت به نسبت به برخی برندها داشته که شامل گارانتی هزینه نگهداری صفر به مدت 3 تا 5 ساله بوده و میشه گفت در اون بررسی هزینه نگهداری خودروهای تا 10 سال تاثیر داشته!
باز هم اشاره میکنم دوستان عزیز bmw را متهم نمیکنند بلکه آمار اونور آب گفتن هزینه نگهداری چقدره و اگر هم دوستانی گفته باشند احتمالا مقصود همان منبع هست.
سامان اذری
۱۷ بهمن ۱۳۹۵مجید بی ام و پر استهلاک نیست بلکه به بنزین بی کیفیت و روغن موتورهای تقلبی ایران خیلی حساسه
در کل ماشین اسپورت از ماشین.معمولی خرجش بیشتره
بی ام.و معمولا از موتورش قدرت بیشتری نسبت به رقیباش استخراج میکنه و اینکار نیاز به روغن و بنزین باکیفتی داره
Madjid
۱۷ بهمن ۱۳۹۵دقیقا سامان جان حرف من همینه.
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۶ بهمن ۱۳۹۵.
سلام
آفرین به فولکس واگن ، اصلا فکر نمیکردم بتونه امسال دوباره به این جایگاه برسه.
به دوستان علاقمند به خودروهای ژاپنی هم برای موفقیت تویوتا و هوندا و نیسان تبریک میگم.
خوشحالم که کیفیت و اسم تویوتا بعد از 50 سال مثل روز اول باارزشه.
به طرفداران خودروی امریکایی به خاطر فورد…
فقط تویوتا و هوندا
۱۶ بهمن ۱۳۹۵سلام آقا مجید. بابت کامنت چند روز پیشم که باعث ناراحتی شما شدم عذرخواهی می کنم. اصلاً کار درستی نکردم. میتونستم محترمانه نظرمو بگم. ولی واقعیت اون شب خودم به اشتباه و از وسواس زیاد باعث شدم یه خط بد رو ماشینمون بیفته. برای همین خیلی اعصابم خورد بود و در نهایت اون کامنت غیرمحترمانه رو گذاشتم. امیدوارم منو ببخشی. یکی دو روز پیش هم دیدم کامنت گذاشتی که میخوای بری از سایت. باور کن خیلی ناراحت شدم. الان که میبینم هنوز هستی خیلی خوشحالم.
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۶ بهمن ۱۳۹۵خواهش میکنم دوست محترم.
من دیروز خیلی از رفتار شما ناراحت شدم.
باور کن اصلا نمیخواستم اینجا باشم. ولی وقتی دیدم 20 نفر از دوستانداز من خواستند بمونم، من کوچیک همشون هستم، تصمیم گرفتم از بودن کنار این عزیزان باز هم لذت ببرم.
باور کن دوست عزیز کار هام خیلی سنگین شده. به سختی برای پدال جا باز میکنم. فقط به عشق شما دوستان.
.
شما خیلی بهتر میتونستی به من بگی داری چرت و پرت میگی. یا اینکه بگی حرفات رو قبول ندارم. اما توهین به شخصیت افراد چیزی نیست که خوشایند من باشه.
من همیشه در عین بحث با افراد همیشه به شخصیتشون احترام کذاشتم. هیچ وقت تا الان به کسی بی احترامی نکردم
ان شا الله که بتونیم دوستای خوبی برای هم باشیم
شما هر موقع دیدی من حرف اشتباهی میزنم هر جور دلت خواست میتونی من رو به چالش بکشی و انتقاد کنی. هر وقت جایی احساس کردی اشتباه میگم با کمال میل پذیرای نظرت هستم. اگر پیامت رو بیینم خودم سعی میکنم با هم به یک نتیجه ی درست برسیم. وگرنه دوستان هستند که کامنت من یا شما رو تصحیح کنند.
موفق باشی.
Bavaria
۱۶ بهمن ۱۳۹۵همیشه ((((افراد تاثیر گذار و موفق)))) مخالف و موافق پیدا میکنن
.
یکی از لازمه های موفق موندن اینه که ظرفیت حرف خوردن بالا باشه
.
پس اگه دیدی کسی کاری به کارت نداره بدون تاثیر گذار یا موفق نبودی
.
امیدوارم همه جا تاثیرگذار البته از نوع خوبش باشی دوست عزیز?
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۶ بهمن ۱۳۹۵عزیزی باواریا جان.
ان شالله کنار من به شما بد نگذره.
mehran911
۱۶ بهمن ۱۳۹۵دقیقا فولکس کولاک کرد نامرد
رتبه اش نسبت به سال گذشته ۱۵ رده ارتقا پیدا کرده !!!!
سامان اذری
۱۷ بهمن ۱۳۹۵مجید الان داشتم با دوستم live insta حرف میزدم
درست 3 هفته قبل ممنوعیت ورود ایرانی ها به امریکا رفته بود واشنگتن
الانم نمایشگاه ماشین بود
از شورت تا فولکس و لکسس پورشه همه چی بود اونقدر نمایشگاه بزرگ بود
که باتری گوشیش تموم شد عکسهاشو گفتم بگیره از تلگرام.برام بفرسته
کاش منم اونجا بودم حالم.بدجور گرفته شد
مجید شمارتو ندادی ها
MPH
۱۶ بهمن ۱۳۹۵.
جایگاه خودروسازان آلمانی در میان 500 برند
17.bmw
21.mercedes benz
41.VW
108.audi
109.porsche
483.man
495.opel
*اوپل دیگه میدونین آلمانی خالص نیست ، پس طبیعیه که آخر باشه!!!!
.
ژاپنی ها
12.toyota
35.mitsubishi group
42.nissan
52.honda
179.subaru
350.lexus
358.suzuki
402.isuzu
432.mazda
.
آمریکا
46.ford
119.chevrolet
337.gmc
.
سایر
60.hyndai group
103.tata group
135.renault
207.landrover
258.ferrari
297.mini
339.kia
473.rr
491.volvo
فيصل.
۱۶ بهمن ۱۳۹۵رده بندیش با فوربس فرق داره. اونجا تویوتا رتبه ۶ داره با ارزش ۴۲.۱ میلیارد دلار، بی ام و رتبه ۱۴ و مرسدس رتبه ۲۰ داره
http://www.forbes.com/powerful-brands/#/tab:rank
amin
۱۶ بهمن ۱۳۹۵پرچم ژاپن و آلمان و آمریکا همیشه بالاست!!!
حميد
۱۶ بهمن ۱۳۹۵خوشبحال صاحبها و سهامدارها و کارکنانشون
AK_007
۱۷ بهمن ۱۳۹۵اگ گروه رنو نیسان میتسوبیشی سامسونگ رو یکی حساب میکردن فک کنم احتمال اول شدن بود
آفرین ب بنز, تویوتا, بی ام واو (!) و غیره
محمد
۱۷ بهمن ۱۳۹۵سامسونگ موتور با شرکت سهامی سامسونگ تولید کنده لوازم خانگی وتکنولوژی متفاوته……..
AK_007
۱۷ بهمن ۱۳۹۵میدونم دوست عزیز
Saied
۱۷ بهمن ۱۳۹۵بی ام دبلیو یعنی عشق.
محمد
۱۷ بهمن ۱۳۹۵اولا که تو یوتا برای چهارمین بار است که ثروت مند ترین خودرو ساز جهان شده و اسنادش در سایت http://www.interbrand.com موجوده .
دوما هنوز امار مربوط به ۲۰۱۷ توسط سایت فوق اعلام نشده.
سوما صدر جدول و در واقع ثروت مند ترین برند تکنولوژی اپل یعد هم گوگل.
ودر نهایت امسال یعنی ۲۰۱۶ اخرین سالی است که تویوتا ثروتمند ترین برند خودرو سازی جهان شده چون با امدن ترامپ باید بازار امریکا((تنها بازاری که تویوتا سهم ۹۰ درصدی داره))را ببوسه بزاره کنار.
برای تویوتا ترامپ اخره خطه……….toyota bay یا بقول جناب خان :خدافظ تویوتا خدافظ………
تو بازار اروپا هم که سهم پژو سیتروئن بیشتر از تویوتا هست.
…….TOYOTA the end
نویدی
۱۷ بهمن ۱۳۹۵««toyota bye»»
تویوتا بیدی نیست که با این بادا بلرزه.