وقتی نوبت به میزان فروش سالانه صنعت خودرو میرسد، انتخاب بهترینها در این زمینه بسیار آسان است. با توجه به اخبار تبلیغاتی منتشر شده از خودروسازان مختلف، خودروهای پرفروش سال چندان تعجببرانگیز نبودهاند. در همین حال، در رابطه با مدلهایی که سال را در پایینترین رتبه در این لیست پشتسر گذاشتهاند، حرفها و داستانهای زیادی برای گفتن وجود دارد. البته این داستانها همیشه غمناک نیستند؛ چراکه برخی از مدلها به صورت تولید محدود ارائه شدهاند و همین خاص بودن و یا قیمت گران آنها موجب پایین بودن میزان فروششان بوده است.

مرسدسبنز کلاس G
(۲۷۱۵ دستگاه)
این خودرو رسماً به عنوان کلاس G شناخته میشود؛ ولی هواداران آن را با نام جی-واگن میشناسند که مخفف کلمه “Geländewagen” است. تولید این مدل برای دههها ادامه داشته و بهتدریج از پایگاه مشتریان ثروتمند کنار زده شده است. با وجود بهینهسازیهای اخیر در این خودرو، باز هم آمار فروش آن در ۱۱ ماه نخست ۲۰۱۴ به میزان ۱۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

اینفینیتی QX50
(۲۵۰۳ دستگاه)
سطح اولیه کراساور اینفینیتی که قبلاً به عنوان EX شناخته میشود، در برنامه تغییر نام گسترده این کمپانی در سال ۲۰۱۳ با عنوان QX50 شناخته شد. حالا با خشک شدن چسب نشان این مدل، آمار فروش آن نیز به میزان ۳۴ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد داشته است. ولی در عینحال، یک رشد بزرگ برای یک میزان کم فروش، هنوز هم عددی کوچک را نتیجه میدهد.

شورولت SS
(۲۳۸۶ دستگاه)
فرمول ترکیب یک V8 بزرگ در طراحی «چهار در» قراضه در شورولت SS به اوج خود رسیده است. البته لفظ «قراضه» اینجا چندان هم تناسبی ندارد؛ چرا که طراحی SS در چالاکی در توقف و حرکت در پیچ، رؤیای گذشتگانش است. ولی در هنگام فروش، برای این چند ماه تنها ۲۳۸۶ دستگاه از آن از نمایندگی خارج شدهاند.

بامو Z4
(۱۹۸۳ دستگاه)
ایان رابرتسون، مدیر فروش بامو در یک اظهارنظر رسمی در مورد فروش خودروهای اسپورت در ایالات متحده و اروپا اخیراً اعلام کرده که «بازار کنونی تقریباً نصف آن چیزی است که باید باشد». وی همچنین اضافه کرده که «پس از ۲۰۰۸ این بازار دچار فروپاشی شد و من مطمئن نیستم که بتواند دوباره به صورت کامل احیا شود». با این که شرایط بازار خودروهای اسپورت ناامیدکننده است، ولی هنوز ۱۹۸۳ مشتری جانسخت اقدام به خرید مدل Z4 در سال ۲۰۱۴ کردهاند.

سایون iQ
(۱۹۵۳ دستگاه)
با طولی نزدیک به نیم متر کوچکتر از فیات ۵۰۰، سابکامپکت کوچک سایون iQ نام دارد. کوچک بودن iQ در پیشرانه آن نیز قابلتشخیص است که در آن از یک موتور ۱/۳ لیتری چهار سیلندر با قدرتی کمتر از ۱۰۰ اسببخار استفاده میشود.

جگوار XK
(۱۳۶۴ دستگاه)
وقتی که XK در سال ۲۰۰۶ متولد شد، برند جگوار هنوز بخش از گروه خودروسازی فورد بود. در حال حاضر، این مدل توسط سدانها، کوپهها و خودروهای اسپورت جدید در خط تولید احاطه شده است و در سال گذشته تنها نزدیک به ۱۴۰۰ نفر اقدام به خرید آن کردهاند.

نیسان GT-R
(۱۲۸۰ دستگاه)
۱۲۸۰ مشتری در سال گذشته این گودزیلای دوستداشتنی را خریدهاند.

کیا K900
(۱۲۳۷ دستگاه)
علیرغم داشتن یک کابین ساکت، طراحی چرمی مناسب، تریم چوب و سیستم اطلاعات و سرگرمی موردنیاز یک سدان بزرگ لوکس، K900 در پیچوخمهای جاده دینامیک چندان جالبی ندارد. کیا از مشتریان میخواهد که K900 را به عنوان یک مدل ارزشمند در رقابت با آلمانیها ببینند، ولی شاید خرج کردن پولها برای قابلیتهای بهتر رانندگی بهصرفهتر باشد.

کادیلاک ELR
(۱۱۹۲ دستگاه)
ELR که بر اساس شورولت ولت ساخته شده، یک مدل با طول بیشتر، بار ارتفاع پایینتر و عریضتر است و همچنین در حالت الکتریکی، خودروی کُندتری است. تست ۰ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت این خودرو ۰/۲ ثانیه زمان بیشتر شتابگیری نسبت به ولت نشان میدهد. این در حالی است که قیمت آن نزدیک به ۴۰ هزار دلار گرانتر است. با این حال، شکی نیست که کادیلاک ELR ظاهر زیباتری دارد.

آئودی TT
(۱۱۴۶ دستگاه)
وقتی نسل سوم آئودی TT مدل ۲۰۱۶ قرار باشد که به زودی به نمایشگاههای اتومبیل وارد شود، بدیهی است که فروش کنونی روندی آهستهتر را دنبال خواهد کرد. ولی با این حال، آئودی TT را نباید با یک مدل با فروش آهسته اشتباه گرفت؛ زیرا آئودی از زمان معرفی نسل اول این مدل، تعداد بیش از ۵۰۰ هزار TT کوپه و کانورتیبل به فروش رسانده است. نسل جدید با تکنولوژیهای بیشتری که در آن به کار رفته، احتمالاً آمار فروش را از این هم بالاتر خواهد بود.

آئودی R8
(۶۷۱ دستگاه)
R8 ترکیبی از پیشرانهها را با یک طراحی ارائه کرده که هنوز هم آیندهنگرانه است. در کنار آن قابلیت رانندگی روزمره را داریم که همگی در یک پکیج کاربردی جمعآوری شدهاند. موتورهای V-8 و V-10 در کنار گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته و گیربکس دستی ۶ دنده از جمله گزینههای در دسترس مشتری محسوب میشوند. همچنین یک مدل کوپه با موتور V-10 Plus با قدرت ۵۵۰ اسببخار به خط تولید ۲۰۱۴ اضافه شده تا نظر مشتریان را به سمت R8 جلب کند.

دوج وایپر SRT مدل ۲۰۱۵
(۶۷۱ دستگاه)
یک آمریکایی تمامعیار با تمایل به خجالتزده کردن اروپاییها؛ وایپر در این زمینه کاملاً خزنده عمل کرده است. در حالی که دنیای پیرامون آن در حال تغییر کردن است، وی به فکر بازسازی نمونههای تولید محدود و مخصوص پیست مسابقه است. با توجه به استفاده از موتور V10، مشخصههای وایپر در «تلاش زیاد» هنوز تغییر نکردهاند. فروش این مدل در اوایل سرعت بسیار کمی پیدا کرده بود، ولی قیمتگذاری جدید و ۱۵ هزار دلار تفاوت قیمت جدید، شعلههای این رکود را تا حدودی خاموش کرد.

پورشه ۹۱۸ اسپایدر
(۵۷ دستگاه)
با توجه به قدرت ۸۸۷ اسببخاری و گشتاوری ۱۲۸۰ نیوتنمتری از موتور میانی V8 و یک جفت موتور الکتریکی و توانایی رسیدن به حداکثر سرعتی نزدیک به ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت، ۹۱۸ یک نسخه متناقض و نامتعارف از پریوس است. این مدل با تولید محدود ۹۱۸ دستگاه در سراسر جهان عرضه شده که سال گذشته ۵۷ نمونه از این خودروهای بالاتر از ۸۴۷ هزار دلاری در بازار آمریکا به فروش رفتهاند.

سیاوش
۱۵ دی ۱۳۹۳به نظر نمی یاد این مقدار فروش برای برخی مدل ها مانند
k900 که به تازگی وارد بازاری جدید شده یک شکست محسوب بشه…
جی تی ار
۱۵ دی ۱۳۹۳باحرفت کاملا موافقم. درضمن بعضی خودروهای موجود دراین لیست مانند z4وبنز gکلاس وخصوصا خودم!!!! چندسالی از تولید این مدلشان گذشته وفروش خوبشان درسال های گذشته کرده اند واین فروش کمشان چیز خیلی بدی محسوب نمیشه وطبیعیه.البته z4 باید بیشتر فروش می کرد…
سجاد
۱۵ دی ۱۳۹۳اصلاً ورود یک کمپانی به بازار امریکا بزرگترین موفقیته ، حتی اگر از لحاظ مالی با ضرر روبرو بشه . . .
یادمه چند سال پیش در اوج بحران اقتصادی هیوندا محصولاتش رو با گارانتی بی قید و شرط پس گرفتن محصولات (حتی بدلیل عدم توانایی در پرداخت اقساط) در امریکا به فروش میرسوند!!! فقط بخاطر اینکه حضورش در امریکا ادامه پیدا بکنه . . .
amir
۱۵ دی ۱۳۹۳در مورد k900 باید بگم این مدل واقعا شکست خوردس چون رقابت در این کلاس واقعا سخته.از همون اول هم معلوم بود شانسی نداره.در مورد G کلاس قضیه فرق میکنه.این کلاس واقعا خاصه و همین مقدار فروش هم بد نیست.در مورد ائودی خودم هم تعجب کردم چون توی اروپا این مدل خیلی پرفروشه.
MAFIA
۱۵ دی ۱۳۹۳والا همش به غیر از وایپر و سایون و شورلت خوبن من نمی دونم چرا نخریدنش.
مطمئنا نخریدن پورشه به دلیل قیمت زیادشه ولی نخریدن وایپر به دلیل مصرف بالا و حس مزخرف رانندگی که داره.
روانی
۱۵ دی ۱۳۹۳واقعا امریکایی ها پولدارن 57 دستگاه 918 اسپایدر خریدن
سجاد
۱۵ دی ۱۳۹۳جگوار XK ، نیسان GT-R و Srt Viper واقعا لیاقت بیشتر از اینا رو داشتند … 918 که جای خود //
من خودم بعدا یه 918 میرم میگیرم تا فروشش یه دستگاه افزایش پیدا کنه ( 58 دستگاه )!!!!
مرسی عزیز
سعید
۱۵ دی ۱۳۹۳فروش کم بعضی از این ماشینا شاید به سلایق مردم آمریکا برمیگرده،چون بیرون از آمریکا فروش خیلی خوبی دارن،
4MATIC
۱۵ دی ۱۳۹۳همه ی اینا درست ولی اخه بنزGکه هیچ ماشینی نمی تونه تو افرود باهاش رقابت کنه چرا بعدشم مگه مدل6*6این ماشین بیشتر دست پولدارهای عربستان نیست پس چرا نوشته :بهتدریج از پایگاه مشتریان ثروتمند کنار زده شده است؟؟؟؟
دوما دلیل کم فروش شدن اینفینیتیQXبه وجود اومدن مدلFXهستش
4MATIC
۱۵ دی ۱۳۹۳نظرسنجی
کیاK900(کوریس)=دیسلایک
هیوندای جنسیس2015موتور5000=لایک
AliZeus
۱۵ دی ۱۳۹۳اینا اصلا باهم قابل قیاس نیستن داداش!
E 36
۱۵ دی ۱۳۹۳جناب 4MATIC کیا K900 با سنتنشال مقایسه میشه ، جنسیس با کادنزا
امیر
۱۵ دی ۱۳۹۳مگه کادنزا با آزرا مقایسه نمیشه؟
saed
۱۵ دی ۱۳۹۳من از هیچ کدوم خوشم نمیاد
فریا
۱۵ دی ۱۳۹۳1_شــورولت SS قراضه ست ؟!!! بهتر نیست در ادبیــاتتون تجدید نظر کنــید ؟؟
2_ چرا بالا عکس M3 هست و پایین درمورد Z4 نوشتــه شده ؟!
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۱۵ دی ۱۳۹۳دقیقاً فریا جان داشتم به این فکر میکردم که چرا شورولت SS رو گفته قراضه؟
ولی عجیبه که فروشش کمه!با این حال چیزی از ارزشش کم نمیشه.
فریا شورولت ولت جدیدم قراره تو دیترویت باشه جلو پنجرش مشخص شد.
ولی متاسفانه معلوم نیست کاماروی جدید هم باشه یا نه.
خودروي ملي ,انحصار ملي
۱۵ دی ۱۳۹۳اینو میگن بازار رقابتى …مرم تعیین میکنن چى بخرن نه هرچى خودروساز چپوند اونا هم مجبور باشن بخرن طرف رفته یه سورن لگن از ویران فرغون گرفته میگه گیرباکسش زوزه میده نمایندگى میگه همشون همینطورن بیست سال 405 رو به هزار و یک شکل میچپونن بهمون خدا خودت به دادمون برس
Corvette123
۱۵ دی ۱۳۹۳شورولت اس اس بهترین ماشینه
Camaro 1978
۱۵ دی ۱۳۹۳اینایی که تو این آمار نقش داشتن احتمالا آمریکایی نبودن…
چون آمریکاییا قدر ماشینایی مثل شورولت و کادیلاک و وایپرو میدونن
پژو سیتروئن
۱۵ دی ۱۳۹۳از لحاظ میزان فوش (لیست اصلی):
1-پراید111
2-پراید112
3-پراید 113
4-.
.
.
1234-پراید123131351651651651565151651651651515161651561651
1235-پیکان باردورواروبلوریبییذیذیذذ
just germany...
۱۵ دی ۱۳۹۳دیگه کم فروختن پورشه جوک بود….
کلا 918 تا تولید شده که 57 تاش ت آمریکا فروش رفته…
خیلیم خوبه این تعداد فقط تو آمریکا
amin
۱۵ دی ۱۳۹۳ولی وقتی با فروش لافراری و P1 در آمریکا مقایسه بشه تازه اونم با تولیدی کمتر از 918 … میشه این لقب رو بهش داد ! :|
Just germany...
۱۵ دی ۱۳۹۳آره خب راس میگی…!!!!
شایان
۱۵ دی ۱۳۹۳عمویی اونا نزدیک سه ساله دارن میفروشن و محدود هم نیستن والا تویه آمریکا کسی تف هم به p1 نمیندازه و پورشه با اختلاف بهترین سوپر ماشینه بعدشم لافراری
حامد
۱۵ دی ۱۳۹۳این ماشین iq که نشون داده خیلی نازه. البته منطقیه که سلیقه ی آمریکایی ها نپسندنش اما من عاشق این ماشین کوچیکا هستم. اگر تو ایران بود حتما می خریدمش. نمی دونم قیمتش چقدر باشه اما همچین مدلی واقعا تو ایران جاش خالیه این همه موتور سوار که تو شهرها آسیب می بینند رو می تونه کم کنه البته به شرطی که قیمتش از 20 میلیون کمتر باشه تا همه حتی دانشجوها (مثل من!!!) بتونند بخرند.
4MATIC
۱۵ دی ۱۳۹۳ALIZEUSعزیز اتفا قا جنسیس وکوریس دقیقا در حد هم هستن ورقیب حساب می شن
Ebrahim
۱۵ دی ۱۳۹۳سلام لطفا راهنماییم کنید santa fe+ یا Mitsubishi outlander-
ماسل کار
۱۵ دی ۱۳۹۳درود
نمیدونم اونایی که لایک کردن کیان ولی همونطور که یکی از پدالیها تو پست معرفی اوتلندر تو ایران گفت میتسوبیشی خاص پسنده و سانتافه عامه پسند
شاید الان سانتافه بهتر باشه ولی هیچ وقت یه کره ای کیفیت ساخت ژاپنی رو نداره و مردم ما که اکثرا ظاهر بینن نه باطن بین و واقعا قابل قبوله که سانتافه قیافه بهتری داره
حالا انتخاب با خودت
اینم بگم اوتلندر اگه جا بیوفته با این قیمت خیلی ارزش داره چون سانتافه فول حدود 30 میلیون گرونتره
در آخر به یاد اسطوره میتسوبیشی لنسر اوو fq-400 یه دقیقه سکوت
Just Muscle Cars
جی تی ار
۱۶ دی ۱۳۹۳دوست عزیز من نمی خوام میتسوبیشی رو توصیه کنم,اما این سانتافه هایی که اینجا میاد,اینقدر دستکاریش می کنند که اصلا به دل نمیشینه.مثلا طرف یه سانتافه گرفته بود بعد چند وقت فهمید مانیتورش را با نمونه ی چینی عوض کرده اند. ماشین زیبایی هم هست,مخصوصا داخلش,اما خیلی خیلی زیاد وتکراری شده واگه من بدم,قطعا نمی خریدمش.
توی این کلاس نیست اما بدهم نیست,رنو کولىوس رو میگم.روش فکرکن…
saeid
۱۵ دی ۱۳۹۳بسم حق
یعنی یه روزی میشه 10 درصد مردم ایران
قابلیت خرید z4 داشته باشن !
و بالای 50 درصد محصولات هیوندا …
و 100 درصد قدرت خرید مگان به بالا …
حیف مردم کشور ما
کاش میدونستین یه روزی باید جلو این مردم وایسین و جواب
بلاهایی که سرشون اوردین و بدین
کاش قبول میکردیم وقتی تو یه پست توانایی لازم و نداریم
با یه کلمه میگفتیم
نه
قبول نمیکنم !!!!
Ali
۱۵ دی ۱۳۹۳اگه گمرک برداشته شه نصف بیشتر توانایی خرید مثلا هیوندا رو دارن الان هم توی اهواز اکثر کسایی که هیوندا خریدن کارمند و…. هستند
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۵ دی ۱۳۹۳درود .
فروش جی کلاس به نظر من باز هم خوبه . به نوعی میتوان گفت باز هم کمترین
افت رو در بین کمفروش ها داشته . با در نظر گرفتن قیمت بالا و طراحیه
30 سال پیش .
اما این کاهش فروش داره در چین جبران میشه .
یه پسر
۱۵ دی ۱۳۹۳اینا ماشین های خاصی ان زیاد کسی دور برشون نمیره
مثلا جی کلاس هر چقدر هم عالی باشه که هس
اما فقط بدرد افرادی می خوره که سواد و شرایط استفاده از قابلیت هاش رو دارن و الی یه شاسی بلند کره ای هم می تونه با کلی زینگیل پینگیل برای استفاده شهری و گاها جاد ای و افرودی مناسب باشه چه برسه به کلی ماشین دیگه
اونم تو بهشتی مث بازار خودرو آمریکا
ولی وجدا کیا خیلی ریسک کرده که وارد بازار لوکس ها شده
هر چن ک 900 از سنتنیال خیلی زیباتر و مسلما چون کیا هس بهتره اما بازم شانسی تو بازار جهانی نداره
احسان(احسان سابق)
۱۵ دی ۱۳۹۳شولت ss شکست نبود اما کادیلاک ELR و بی ام و Z4 خیلی بد فروش کردن.پورشه هم قبل از اینکه وارد بازار بشه پیش فروشش تموم شده بود و 918 ماشین رو فروخته بود پس کاملا موفق بوده.اما سیون واقعا بد شکستی خورده. اما نیسان GTR سال 2014 در 5 سال قبل بهترین فروش رو داشته پس باید گفت خوب بوده
پس بد فروشترین اشتباهه بلکه کمترین تعداد فروش درسته
مرتضی
۱۵ دی ۱۳۹۳خیلی درد داره طرف تو کشور خودش هم نتونه بفروشه و تو ایران یه عده واسش خودکشی کنند!!
rasoul
۱۵ دی ۱۳۹۳این آمار نشون دهنده سلایق مردم یک کشور در استفاده کردن از ماشینها و تلاش کمپانی ها برای پاسخگویی به اونهاست
کلا یه چیز نسبی و منحصر به امریکاست و ممکنه در جاهای دیگه متفاوت باشه
صادق
۱۵ دی ۱۳۹۳انصافا بعضی ماشینا، کم فروختنشون موجه هستش، چون دیگه پا به سن گذاشتن، یکی آر۸، یکی تی تی، یا جگوارxk اینا رو باید منتظر نسلای جدیدشون بود، بعد بررسی کرد، ولی در کل دونستن آمارشون جالبه
یه مورد دیگه اینکه فروش فراری در آمریکا خیلی جالبه، حدود ۷۰۰۰ دستگاه تولید کرده که ۲۰۰۰ تاش توی آمریکا فروش رفته، واقعا آمریکا برای فراری مث بهشته
جدیدا اگه اشتب نکنم توی چین هم افزایش فروش داشته
از طرفی مارکیونه یه جورایی حق داره تولیدات فراری رو بالا ببره، چون واقعا متقاضیاش زیادن ولی از یه طرف هم برند رو با افزایش تولیدات به سمت کم ارزش شدن می بره
ولی امیدوارم تولیداتش زیاد نشن و به همین فروش قانع باشه
ارادت
BOMB
۱۵ دی ۱۳۹۳دوج وایپر SRT مدل 2015 چرا تو این لیست
نوید (6*6)
۱۵ دی ۱۳۹۳جی تی آر و اینفینیتی و جی کلس لیاقت میخوات
حسین
۱۵ دی ۱۳۹۳درود. بابا مردم از ترس. چرا عکس M3 رو اون بالا گذاشتی پدال؟؟؟
شــــــــــایان
۱۶ دی ۱۳۹۳وضعیـــــــــت اقتصـــــادی شـــون بــده :|
4MATIC
۱۶ دی ۱۳۹۳اقا ابراهیم اوتلندر هم قیمتش ازسانتافه کمتره وکیفیتش ولذت سواریش هم از سانتافه بهتره واز همه مهم تراین که7 نفره هستش ولی سانتافه خوشگلتره واپشن هاش خیلی بیشتره ولی اگه من باشم سانتافه روانتخاب می کنم
راستی اوتلندررو ارین موتور وارد می کنه که اصلا وبه هیچ وجه خدمات خوبی رو به مشتری هاش نمی ده ولی اسان موتور خدماتش خوبه
4MATIC
۱۶ دی ۱۳۹۳اقایE36کادنزا باگرنجور مقایسه می شه وجنسیس2015 هم با کیاK900
الان گرفتی یابیشتر توضیح بدم
؟؟؟؟؟
$@kasra@$
۱۶ دی ۱۳۹۳فروش کم 918 کاملا موجه هستش!
تازه با این تعداد خیلی هم خوبه فقط تو امریکا57 دستگاه!
جی کلاس رو نمیدونم چرا اینطوری شده.
ولی 2ایودی ها هم پا به سن گذاشتن برای همین فروششون کم شده.
شلبى
۱۶ دی ۱۳۹۳نمیدونم چرا جى تى ار با تمام قابلیت هایى که داره ولى محبوبیت نداره
erfan
۱۹ دی ۱۳۹۳مگه 918 یه ماشین معمولیه که تعداد بالا فروخته شه؟؟؟؟
کلا 918 تا تولید شده حالا 57 تاش مال آمریکا