چندی پیش در مطلبی مفصل به معرفی بهترین خودروهای سه ردیفه سال ۲۰۱۷ پرداختیم. کانسومر ریپورتز بر مبنای راحتی صندلیها و آسان بودن دسترسی افراد به صندلیهای ردیف سوم اقدام به معرفی لیستی از بدترین خودروهای سه ردیفه سال ۲۰۱۷ کرده است. توجه داشته باشید که فاکتورهای دیگر نظیر پرفورمنس و قابلیت اعتماد در این رتبهبندی لحاظ نشدهاند.
- لندروور رنجروور اسپورت
رنجروور اسپورت که بهای آغازین ۶۶۶۴۵ دلاری دارد با دو پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری ۳۴۰ اسبی یا ۳ لیتری دیزلی ۲۵۴ اسب بخاری در دسترس است. نسخهی بنزینی رنجروور اسپورت در شهر/بزرگراه/ترکیبی مصرف سوخت ۱۳.۹/۱۰.۲/۱۲.۴ لیتری دارد.
- کیا سورنتو
کیا سورنتوی ۷ نفره با بهای آغازین ۲۶۴۹۵ دلاری خود یک انتخاب در دسترس به شمار میرود و البته با طیف مناسبی از پیشرانهها در دسترس است. نسخهی استاندارد سورنتو از پیشرانهی ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری با قدرت ۱۸۵ اسب بخار استفاده میکند. همچنین پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی ۲۴۰ اسبی و نمونهی ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری با قدرت ۲۹۰ اسب بخار ارائه میشوند. پیشرانهی پایه در شهر/بزرگراه/ترکیبی مصرف ۱۱.۲/۸.۴/۹.۸ لیتری دارد.
- ولوو XC90
موارد مثبت زیادی دربارهی این خودرو وجود دارند اما دسترسی به صندلیهای ردیف سوم در XC90 آسان نبوده و البته راحتترین صندلیها را نیز ندارد. بهای این شاسیبلند لوکس ۷ نفره از ۵۳۲۴۵ دلار آغاز میشود. این مدل T6 AWD از پیشرانهی ۳۱۶ اسبی استفاده میکند.
- دوج جورنی
شاید دوج جورنی با بهای آغازین ۲۲۲۴۰ دلاری خود در دسترس افراد زیادی باشد اما خودرویی ایده آل برای کسانی که زیاد به مسافرت میروند و البته ردیف سوم خودرویشان پر است به حساب نمیآید. البته پیشرانهی ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری پنتاستار قوی با قدرت ۲۸۳ اسب بخار در دسترس است اگرچه که پیشرانهی استاندارد آن از نوع ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری با قدرت ۱۷۳ اسب بخار است. با تاکردن صندلیهای عقب شاهد ایجاد فضای ۱۹۱۴ لیتری خواهید بود.
- ب ام و X5
X5 یکی از محبوبترین شاسی بلندهای لوکس بازار است اما کانسومر ریپورتز این خودرو را از نظر دسترسی و راحتی صندلیهای ردیف سوم به خریداران توصیه نمیکند. مدل استاندارد ب ام و X5 Drive35i از پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو با قدرت ۳۰۰ اسب بخاری استفاده میکند. بهای این خودرو از ۵۶۴۹۵ دلار آغاز شده و قوای محرکهی وسیعی برای آن ارائه میشود که در نهایت باعث عبور بهای آن از مرز ۷۰ هزار دلار میشود.
- هیوندای سانتافه
بهای هیوندای سانتافهی ۷ نفره از ۳۱۶۹۵ دلار آغاز شده و پشت صندلیهای جلوی آن حداکثر فضای ۲۲۶۵ لیتری وجود دارد. زیر کاپوت خودرو شاهد پیشرانهی ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری با قدرت ۲۹۰ اسب بخار هستیم که به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک متصل شده است. این خودرو در شهر/بزرگراه مصرف سوخت قابلاحترام ۱۳.۱/۹.۴ لیتری را بر جای میگذارد.
- آئودی Q7
دیگر شاسیبلند لوکس لیست آئودی Q7 با بهای آغازین ۴۹۹۵۰ دلاری و پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۵۲ اسب بخار است. حداکثر فضای بار خودرو برابر با ۲۰۲۷ لیتر بوده اما باید از وجود فضا برای ۷ نفر صرفنظر کنید. دیگر پیشرانهی در دسترس برای Q7 نمونهی ۶ سیلندر ۳ لیتری با قدرت ۳۳۳ اسبی است که ۶۵۰۰ دلار گرانتر است.
بهترین خودروهای سه ردیفه سال ۲۰۱۷
اشکان
۱۵ فروردین ۱۳۹۶هر وقت مقاله (بدترین) میبینم،اولش یه بسم الله میگم بعد میخونم!!!هر چی تو ذهنم خوب باشه همون اول میزنه بدترین!!!!جنبه فان پیدا کرده این بدترین هااا…فردا میزنه بدترین خودرو های پرفورمنس،1:کونیگزگ رگرا! 2: چیرون!!!?
shahin
۱۵ فروردین ۱۳۹۶همه این بد ها مال من…خوباشم مال اونکه رده بندی کرده…
peyman
۱۵ فروردین ۱۳۹۶داداش شاهین دلیل بد بودنش رو هم مینوشتی دیگه فقط گشتاور و اسب بخارشو نوشتی .قرار نیست پیشرانه هشت سیلندر رو اینا نسب بشه و ۴۰۰ و ۵۰۰ اسب بخار داشته باشن.اگه مثلا هیوندا سانتافه ۴۰۰ اسب بخار داشته باشه که باید بالای یه میلیارد خریدش
dice
۱۵ فروردین ۱۳۹۶دلیل بد بودن مبنای راحتی صندلیها و آسان بودن دسترسی افراد به صندلیهای ردیف سوم بوده… لطفا متن رو کامل بخونید
علي
۱۵ فروردین ۱۳۹۶دلم برای همشون سوخت این چه مقاله ایی بود !!!!
با تچکر
بابک
۱۵ فروردین ۱۳۹۶پیمان عزیز دلیل بد بودنشون رو ابتدای متن نوشتن و من عینش رو براتون در پاراگراف پایین کپی کردم.
انسومر ریپورتز بر مبنای راحتی صندلیها و آسان بودن دسترسی افراد به صندلیهای ردیف سوم اقدام به معرفی لیستی از بدترین خودروهای سه ردیفه سال 2017 کرده است
peyman
۱۵ فروردین ۱۳۹۶داداش میدونم بیشتر به دلیل دسترسی صندلی هسن ولی حداقل چندتا از عکسای صندلی رو میزاشت میدیدیم چطور بد هستند
بابک
۱۶ فروردین ۱۳۹۶موافقم
Madjid
۱۵ فروردین ۱۳۹۶.
در عالی بودن ولوو XC90 ، آئودی Q5 ، ب ام و X5 ، و لندرور رنج رور اسپورت هیچ شکی نیست.
کیا سورنتو هم امسال مجلات خیلی تعریف کردن.
البته معیار این مقایسه ۱- راحتی صندلی ها و ۲- راحنی دسترسی به ردیف سوم هست که در مقام مقایسه در برابر کیفیت ، امنیت ، قدرت ، و … ماشینی مثل ولوو XC۹۰ زیاد اهمیتی نداره.
سامان اذری
۱۵ فروردین ۱۳۹۶اینا بدترین بودن یا بهترین بودند ؟؟
من که چیزی سر در نیاوردم
علت بد بودنشون چیه ؟؟؟
چقر بد بدن
۱۵ فروردین ۱۳۹۶آقا شما به اینا میگین بد؟
به زرس قاطع یا اونا نمیدونن بد چیه یا ما نمیدونم بد چیه
#ali.m#
۱۵ فروردین ۱۳۹۶یه ژاپنی هم بینشون نیست.
☺
یاسین
۱۵ فروردین ۱۳۹۶بعضی دوستان فکر کنم متن رو نمیخونن فقط تیتر رو میخونن و بعد عکس نگاه میکنن میگن ای بابا چرا اینا بد شدن بله اینکه رنجروور اسپرت یا XC90 یا ائودی Q7 بد باشن جای تعجب داره ولی علت اینکه اینا رو به عنوان بدترین ها انتخاب کرده پارامتر راحتی ردیف سوم و دسترسی بهش و همینطور بحث ارزششون نسبت به قیمت رو بررسی کرده به عنوان یه ماشین هفت نفره که این مواردی که بالا ذکر کرده ظاهرا امتیاز خوبی تو این قضیه نگرفتن
محمد
۱۵ فروردین ۱۳۹۶نمی دونم طراح خودروهای ولوو کیه ، ولی می دونم ولوو این آمار فروش و تغییرات نگاه ها نسبت به خودش رو کاملا مدیون بخش طراحیشه؛ واقعا خودروهای ولوو دگرگون شدن نسبت به قبل به ویژه تو بحث شکل و چهره خودرو
Saman
۱۵ فروردین ۱۳۹۶براوو به ژاپن که فقط در لیست بهترینها دیده میشه :-* آلمانیها از آخر اول شدن :D
Madjid
۱۵ فروردین ۱۳۹۶.
اسم خودروسازان پرافتخار آلمانی مثل آئودی ، پورشه ، ب ام و ، و مرسدس در هر لیستی بیاد به اون لیست ارزش و اعتبار میده.
شرکت هایی مثل این ۴ مورد که گفتم ، بعلاوه ی خودروسازان ژاپنی مثل لکسس ، نیسان ، تویوتا و … ، ولوو ، و …. ماشین بد تولید نمیکنن.
کاوه آهنگر
۱۶ فروردین ۱۳۹۶درود…
نظرت عاااالیه سامان
اتفاقا منم میخواستم همینو بگم،خوشم اومد که ژاپن در این لیست نماینده نداره
ASA
۱۵ فروردین ۱۳۹۶متن بی دلیل رو فقط ذهن ناقص باور میکنه!
TRX
۱۶ فروردین ۱۳۹۶اتفاقا یه مقاله شبیه به این در مورد بهترین سدان های سه ردیفه بود یادم نیست منبعشو فقط یادمه آمریکایی بود توش سورنتو و ایکس ۵ جزو بهترین ها بودن خیلی عجیبه
moein
۱۶ فروردین ۱۳۹۶الان دیگه نقد برسی نداشتیم که در مورد ردیف سوم که آیا دسترسی داره یانه نقد برسی می کنیم خخخ
رضا
۱۶ فروردین ۱۳۹۶الان چی موند دیگه ؟؟؟ مگه ۷ نفره دیگه ای باقی گذاشتی ؟؟ همه بد شدن دیگه xc 90 که بهترین صندلی ها رو داشت طبق برسی های همین پدال
ali
۱۶ فروردین ۱۳۹۶مبانشون فقط طراحی و راحتی و دسترسی به ردیف سوم صندلی ها بود… نه صندلی های جلو و پشت… وگرنه همشون جزو ماشین های خیلی خوبن…
حمیدرضا
۱۶ فروردین ۱۳۹۶قیمت دوج از همه پایین تره و احتمالا از همه هم غیر قابل اعتماد تر ولی با ایکس 5 کاملا موافقم فضای پشتش اصلا خوب نیست برای ردیف سوم
فيصل.
۱۷ فروردین ۱۳۹۶الان تو ایران میان میگن سورنتو جایزه گرفته از کانسیومر رپورتز و ۵ ملیون میره رو قیمتش ?
نوید جهرمی
۱۷ فروردین ۱۳۹۶گور بابای ردیف سوم. هر کی ردیف سه میخواد باس بره ون بگیره. عشقن اینا :) حتی اگر همه بگن بدترینن.