هرساله در اوایل ماه ژانویه نمایشگاه بینالمللی خودروی آمریکای شمالی در شهر دیترویت برگزار میگردد و جمع کثیری از روزنامهنگاران نیز از سراسر جهان برای پوشش اخبار مربوط به این نمایشگاه راهی دیترویت میشوند. همانند سالهای قبل، امسال هم در دیترویت خودروسازان آخرین و بهترین محصولات خود را رونمایی کردند اما دراینبین برخی خودروها برتر از دیگران بوده و توجهات بیشتری را به خود جلب کردند؛ بنابراین قصد داریم در دو مطلب به معرفی برترین خودروهای رونمایی شده در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۷ بپردازیم. در این مطلب خودروهای برتر و در مطلب بعدی کانسپتهای برتر را معرفی خواهیم کرد.
۹- مرسدس بنز E کلاس کوپه
مرسدس بنز در نمایشگاه دیترویت نسخهٔ کوپهٔ E کلاس را برای اولین بار به نمایش درآورد. در زیر کاپوت مدل E400 مخصوص بازار ایالاتمتحده، یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو قرار گرفته است که ۳۳۰ اسب بخار قدرت تولید کرده و آنرا از طریق سامانهٔ 4Matic به هر چهارچرخ میفرستد. E کلاس کوپه همواره ترکیبی جذاب از ظرافت، سکوت و کارایی شگفتانگیز را ارائه کرده و این نسل هم دقیقاً به همین هدف رسیده است.
۸– فولکسواگن تیگوآن آلاسپیس
آلاسپیس نسخهای کشیده از فولکسواگن تیگوآن است که فاصلهٔ محوری آن ۲۷ سانتیمتر افزایش یافته و فضای بار بسیار بزرگی تا ۵۷ درصد بیشتر را ارائه کرده است. در زیر کاپوت این تیگوآن کشیده یک پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو با ۱۸۵ اسب بخار قدرت قرار گرفته است که این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای جلو یا هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند. این خودرو در دو نوع دو ردیف یا سه ردیف صندلی عرضه خواهد شد.
۷- نیسان روگ اسپرت
روگ اسپرت در اصل همان نیسان قشقایی است که در ایالاتمتحده با این نام عرضه میگردد. این خودرو نسخهٔ کوچکتری از کراساوور روگ محسوب میشود که آنهم همان مدل اکسترایل است که در آمریکا با نام روگ شناخته میشود. روگ یا اکسترایل در ایالاتمتحده بسیار محبوب است و در سال ۲۰۱۶ با پیشی گرفتن از آلتیما به پرفروشترین محصول نیسان در این کشور تبدیل شد. روگ اسپرت یا قشقایی بر روی همان پلتفرم برادر بزرگتر خود ساخته شده و اما فاصلهٔ محوری کمتری داشته و طول آن نیز ۳۰ سانتیمتر کوتاهتر است. نیروی این کراساوور نیز توسط یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر با ۱۴۱ اسب بخار قدرت تأمین میشود.
۶- شورلت تراورز
کراساوور محبوب شورلت یعنی تراورز برای سال ۲۰۱۸ بهطور کامل متحول شده است. نسل دوم این کراساوور فول سایز نسبت به نسل قبلی کمی کشیدهتر شده است که این افزایش طول جزئی فضای سرنشین و بار بیشتری را فراهم کرده است. برای این ماشین که موتور ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی در دسترس است اما شاید گزینهٔ هیجانانگیزتر یک واحد ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ باشد. نیروی هردوی این موتورها توسط یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا میکند.
۵- هوندا اودیسه
هوندا نسل جدید مینیون اودیسهٔ خود را در نمایشگاه دیترویت معرفی کرد. این خودرو به لطف مهندسی پیشرفته تا ۴۳ کیلوگرم سبکتر از قبل شده است درحالیکه استحکام آن ۴۴ درصد بیشتر شده است. این مینیون مجهز به یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 بنزینی است که ۲۸۰ اسب بخار قدرت را در این بازار رقابتی برای آن فراهم میکند. برای نسل جدید اودیسه یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک به همراه یک نمونهٔ جدید ۱۰ سرعته ارائه شده است.
۴- فورد F150
F150 پرفروشترین محصول فورد است و حالا بیضی آبی آنرا برای سال ۲۰۱۸ بهروزرسانی کرده است. بزرگترین تغییر نسخهٔ بروز شدهٔ F150 نسبت به قبل ارائه یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 دیزل برای آن است که توانایی حمل بار بالا را به همراه مصرف سوخت مناسب ارائه میکند. البته نباید فراموش شود که قسمت دیگری از قوای محرکهٔ این ماشین نیز کاملاً بروز شده و آن ارائهٔ یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک جدید است.
۳- تویوتا کمری
آنرا دوست داشته باشید یا از آن متنفر باشید، کمری یکی از قابلتوجهترین محصولات تویوتا در دنیا است. این سدان خانواده پسند در نسل جدید خود طراحی هیجانانگیزی را هم در داخل و هم در خارج ارائه کرده است. همچنین فاصلهٔ محوری آنهم ۵ سانتیمتر افزایش یافته که موجب فراهم آمدن فضای داخلی بیشتری شده است. سه نوع قوای محرکهٔ مختلف برای نسل جدید این سدان محبوب در نظر گرفته شده است که شامل یک واحد ۳.۵ لیتری V6، یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر و یک نسخهٔ هیبریدی میشود. وظیفهٔ انتقال نیروی این موتورها هم بر عدهٔ یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک قرار دارد.
۲- لکسوس LS
لکسوس برای معرفی نسل جدید سدان پرچمدار خود نمایشگاه دیترویت را انتخاب نمود. در نسل جدید این سدان لوکس همچنان جلوپنجرهٔ دوکیشکل معروف لکسوس به چشم میخورد که به بهترین نحو طراحی شده است. همچنین طراحی کلی آن نیز کاملاً شارپ و پریمیوم است که یک سامورایی اصیل را نشان میدهد. لکسوس برای فرزند ارشد خود فعلاً یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو را ارائه کرده است که ۴۱۵ اسب بخار قدرت تولید کرده و آنرا از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک جدید به چرخها منتقل میکند. در داخل LS جدید نیز بهبودهایی صورت گرفته است مانند بروزرسانی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و ارائهٔ یک نمایشگر سربالای ۲۴ اینچی.
۱- کیا استینگر
و درنهایت خودروی موردعلاقهٔ ما در نمایشگاه دیترویت امسال، سدان اسپرت جدید کیا بنام استینگر و خصوصاً نسخهٔ GT آن است. این سدان اسپرت دیفرانسیل عقب در پیست نوربرگرینگ آلمان طراحی و تنظیم شده و سریعترین محصول تاریخ کیا محسوب میشود. برای این خودرو دو پیشرانهٔ مختلف ارائه شده است. موتور پایه یک واحد چهار سیلندر توربو است اما موتور بزرگتر یک نمونهٔ ۳.۳ لیتری V6 توئین توربو است که ۳۶۵ اسب بخار قدرت تولید میکند. برای انتقال نیرو هم یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است. استینگر با تکیه بر موتور بزرگتر V6 میتواند در کمتر از ۵.۱ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.
منبع: AutoGuide
faramarz
۲۷ دی ۱۳۹۵فقط مرسدس بنز.BENZ
Sina
۲۷ دی ۱۳۹۵برای اولین بار یه مقاله برترین ماشین دیدم که برترین هاش واقعا برترین بودن همیشه توی این نمایشگاها نگاه میکردی چ ماشینهای خوشگل و شیک بنز ب ام و لکسوس شورلت و… بعد برترینهاشو که اعلام میکرد یه ماشین با موتور 2 سیلندر نیم لیتری زپرتی میشد ماشین برتر آدم حالش گرفته میش
ولی این یکی دمش گرم واقعا لیست انتخابیش محشره
الف.ی
۲۷ دی ۱۳۹۵لکسس چه خوشگله.از بنز م خیلی خوش م اومد.
سامان اذری
۲۷ دی ۱۳۹۵من خیلی جاها شنیدم موتور لکسوس LSبای توربو هست
ولی اینجا نوشته تویین توربو
اعتمادیان
۲۸ دی ۱۳۹۵سلام آقا سامان
من نمیدونم سوال منطقی شما رو چرا دوستان منفی میدن ؟؟؟
ممنون میشم اگه مختصر توضیحی در باره تفاوت بای توربو و تویین توربو بدین ، من شنیدم این توربوها استهلاک موتور رو بشدت بالا میبرند و بعد از چند سال موتور کاراییش افت شدید میکنه ، این گفته درسته ؟؟؟
Mehdi
۲۷ دی ۱۳۹۵لکسس واقعا زیباست
شاهو
۲۷ دی ۱۳۹۵کاش تسلا هم حضور پرنگی داشت عاشقشم
خسرو
۲۷ دی ۱۳۹۵لکسوس اصلا قشنگ نیست // نگاش میکنی خسته میشی // تو یه ماشین لوکس اینقدر با خطوط بدنه بازی نمیکنن // چراغ جلو ش هم که زورو
فقط تویوتا و هوندا
۲۷ دی ۱۳۹۵باشه باشه شما راست میگی استاد. شما به بزرگواری خودت ببخش. مگه اصن طراح درست و حسابی داره لکسوس؟ جناب خسروخان رو باید فرستاد به طراحای لکسوس، نحوه ی طراحی ماشین لوکس رو یاد بده.
Viper ACR
۲۷ دی ۱۳۹۵E کوپه ❤❤❤
Bavaria
۲۷ دی ۱۳۹۵به نظر من ی ماشین فول سایز مثل لکسوس نباید انقد طراحی هیجانی داشته باشه چون در درازمدت زود قدیمی میشه(حالا بستگی به جادوی طراحی لکسوس داره،من فقط نظرمو گفتم)
بعدشم اگه با همین ارتفاع و سپرها و رکاب پا به خیابون بزاره،حداقل در ایران جز دردسر نیست،لبه سپر جلو کلا فقط باید به پل های فلزی (تقاطع کوچه به خیابون) برخورد کنه،کف ماشین چقد به سرعت گیر ها برخورد کنه.کلا با کسایی که مزدا ۳ دارن بپرسین تنها از ارتفاع ماشینشون گلایه میکنن
ارتفاع کف ماشین با سطح زمین رو که با بنز اس کلاس و ب ام و سری ۷ مقایسه کردم خیلی کمتر بود
شاهرخ
۲۷ دی ۱۳۹۵دیدگاه…کاش ایرانخودرو هم شرکت میکرد امسال غوغا کرده با ۲۰۷ صندوق دار و دنا پلاس تو نمایشگاه دیترویت حتما حرفی برای گفتن داشت
بهزاد
۲۷ دی ۱۳۹۵دوست گرامی خط کش شما اشتباه میزنه.
ارتفاع کف مزدا 3 با زمین 155 میلیمتره
ارتفاع bmw سری 7 حدود 152 میلیمتره
و مرسدس اس کلاس 146 میلیمتره
و این اعداد نشان میده تجربه های اینترنتی یا پرس و جو از فامیل های خارج کشور اعتباری نداره!
Bavaria
۲۷ دی ۱۳۹۵دوست عزیز،این مزدا ۳ نسل قبل بود که سپر و کفش به هرجا گیر میکرد و آسیب میدید،این مزدا ۳ که شما میفرمایی نسل جدیدش هست که یک سانت افزایش ارتفاع داشته
حالا شما فکر کن این لکسوسی که فاصله محور جلو تا جلوی سپرش از مزدا بیشتره و ارتفاعش در همون حد یا کمتره،چه شود
در ضمن احتیاج ب خط کش یا پرس و جو نیست
همین نگاه کردن به طول سپر ها،مقایسه رکاب با مرکز چرخ ها ،باتوجه به سایز رینگ(که رکاب از مرکز چرخ چقد پایین تر هست) خودش گوید از سر درون
sunmartin
۲۷ دی ۱۳۹۵متاسفانه چندین و چند کامنت زده شده اما در هیچکدام از آنها بع این پیشرفت شگفت انگیز کیا موتورز اشاره ای نشده من بصورت قاطعانه در ابتدای معرفی استینگر در دو سایت پدال و دنده 6 اعلام کردم قطعا برنده اصلی خودروی امسال دیترویت 2017 کیا استینگر است
این خودرو در دوبخش زیبا شناسی و برترین خودرو جایزه را دریافت کرد طراحی و کیفیت ساخت و رعایت جزئیات نکات ریز و درصت در این خودرو واقعا حساب شده و دقیق است آفرین بر جی جی و جناب شرایر و تبریک به هواداران این برند جهانی و با کیفیت
عارف
۲۷ دی ۱۳۹۵اخه کیا چی داره؟ من سوار همه ی مدلهاش شدم. کابین اش بوی بد پلاستیک میده و واقعا بی کیفیته. بدنه بسیار ضعیف و فانتزی داره. فرمونشم خیلی خشکه. من نمیدونم با وجود رنو و هوندا و نیسان و… تو بازار ایران چرا هیوندای و کیا اینقدر فروش دارند؟
TSHDN
۵ بهمن ۱۳۹۵بوی بد پلاستیک ؟بی کیفیت؟بدنه بسیار ضعیف و فانتزی؟؟؟؟؟؟?????فعلا که این کیاست که بیشترین ستاره ی ایمنی رو داره از euro encap میگیره و در ضمن با این حرفایی که زدی معلومه تا حالا سوار هیچکدوم از ماشینای کیا هم نشدی.تازه اگر محصولات کیا و هیوندای اینقدر پرفروشن ، پس چطور میگی کیفیتشون بده؟اولا که ماشیناشونو 7 سال گارانتی میکنن دوما اگه با این قیمت مشابه رنو و نیسان و هوندا کیفیتشون بد بود مردم احمق نبودن که برن محصولات کیا و هیوندای رو بخرن.دلیل فروش بالاشونم قطعا کیفیت ساخت بالا و قیمت مناسبشونه . شماها هم بهتره دست از این تعصب بیجا بردارید و واقعیت رو قبول کنید.خوشم میاد همهی اینایی که از محصولات ژاپن خوب میگن و از کره بد ، خودشون پراید سوار میشن?و در کل کیا استینگر ماشین بسیار خوبی هست
یاسین
۲۸ دی ۱۳۹۵هرجا سخن از برترین هاست نام نیسان قشقایی هم هست
sattar
۲۸ دی ۱۳۹۵باز هم بهترین های خودروسازی بر حسب قیمت محصولات مشخص میشه و این بزرگترین مشکلی ایست که من و خودرو ساز های المانی داریم.واقعا باعث تاسفه………….البته فکر می کنم این مقاله ارزش واقعی نداشته باشه و برترین از لحاظ نویسنده بوده
USA & JAPAN
۳۰ دی ۱۳۹۵فقط F150
sardar
۲ بهمن ۱۳۹۵سایپا ساینا پرچم دار سایپا کو؟؟؟. دلمون خوشه شرکت خودروسازی داریم ماشین میسازیم اونم چی سایپا ساینا.بعدشم مدیراش صدتا منت میزارن.بایداسمه شرکتامونوعوض کنیم بنویسیم فرغون سازی.**فرغون سازی سایپا در اندیشه ای متفاوت** این بهتره
محسن
۲ بهمن ۱۳۹۵چقدر این لکسوس LS قشنگه