سپتامبر شگفتانگیزترین زمان سال است. کریسمس ماه ژانویه را فراموش کنید، سپتامبر، ماهِ کریسمس برای علاقهمندان به ماشین است. این زمانی است که در آن برچسبهای قیمت یا مصرف سوخت مهم نیست زیرا همهچیز در خودروهای شگفتانگیز، جادههای شگفتانگیز و هیجاناتی که هنگام ترکیب دو ایجاد میشود خلاصه میشود. در این ماه رقابتی برگزار میشود که بسیاری یک سال انتظار آنرا میکشند. این رقابت بهترین خودرو برای راننده است که هرساله توسط موتورترند برگزار میگردد.
هرچند رقابت بهترین خودرو برای راننده صرفاً به اعداد و ارقام اختصاص ندارد اما در این رقابت اعداد جمعآوری میشوند چون داستان خود را بیان میکنند و برای انجام مقایسه به داوران مبنایی میدهند. در این رقابت سخت و البته جذاب، هر خودرو در ابتدا بهمنظور اندازهگیری شتاب و ترمز گیری در محیطی کنترلشده، در معرض آزمونهای استاندارد موتورترند قرار میگیرد. سپس خودروها به بزرگراه ۱۹۸ کالیفرنیا برده شده و خودرو به خودرو در مسیرهای مختلف بهطور دقیق مورد آزمایشهای واقعی قرار گرفتند. اینجا اوایل ماه جولای مثل جهنم داغ است و به همین دلیل انجام آزمایشهای رانندگی برای خودروها حکم شکنجه را دارد.
اما همین آزمایشهای فوقالعاده سخت است که خودروهای عملکردی واقعی را از نمونههای فانتزی جدا میکند. البته این کار فقط به خاطر اینکه سرگرمکننده است انجام نمیگیرد بلکه چون خودروها بیشتر عمر خود را در دنیای واقعی و جادههای واقعی صرف میکنند نه در پیستها، باید تحت شرایط دشوار واقعی مورد آزمایش قرار گیرند. ساختن خودرویی که در پیست عملکرد بسیار خوب و سرعت بالایی داشته باشد سخت است اما ساختن خودرویی که بهسرعت از شیبهای تند در جادههای واقعی بالا میرود و هنوز هم احساس جالب و لذتبخشی دارد سختتر است؛ بنابراین بهترین خودرو برای راننده باید هم در جاده و هم در پیست بهترین باشد.
امسال در رقابت بهترین خودرو برای راننده دوازده خودرو از دوازده سازنده، شش کشور و سه قاره حضور داشتند که هرکدام برای رسیدن بهعنوان ارزشمند بهترین خودرو برای راننده ۲۰۱۸ تلاش کردند. این دوازده رقیب به ترتیب حروف الفبای انگلیسی عبارتاند از:
آلفارومئو استلویو کوادوفولیو
آئودی TT RS
آستونمارتین ونتیج
بامو M5
شورلت کوروت ZR1
فورد موستانگ GT پرفورمنس پک ۲
هوندا سیویک تایپ R
کیا استینگر GT
لامبورگینی اوراکان پرفورمانته
مزدا MX-5 کلاب
مکلارن 720S
پورشه ۹۱۱ GT2 RS
شاید تعجب کنید که یکی از شرکتکنندگان رقابت امسال یک اسیووی است. چون اسیوویهای عملکرد بالا گونهٔ جدیدی از خودروها هستند که چند وقتی است بسیار رواج پیدا کردهاند، میخواهیم بدانیم که آیا این بلندقامتان نوظهور میتوانند با خودروهای اسپرت رقابت کنند یا نه. بدین ترتیب پس از اینکه تکتک این دوازده ماشین اسپرت تحت آزمایشهای فراوان قرار گرفتند، نهایتاً خودروی پیروز رقابت بهعنوان بهترین خودرو برای راننده سال ۲۰۱۸ انتخاب شد. این اعجوبه لامبورگینی اوراکان پرفورمانته است.
لامبورگینی اوراکان پرفورمانته، بهترین خودرو برای راننده موتورترند ۲۰۱۸
فراری مراقب باش، اوراکان پرفورمانته این کلیشه که لامبورگینی فقط برای گشت زدن در تفریحگاهها و پوسترهایی که جوانان به دیوار اتاقشان میچسبانند مناسب است را شکسته است. این یک ماشین رانندهٔ واقعی است. رانندههایی با هر سطح مهارت، از تازهکار گرفته تا مربیهای پیست. در مرکز اوراکان پرفورمانته یک نیروگاه ۵.۲ لیتری V10 قرار دارد که از وسوسهٔ توربوشارژر اجتناب کرده است. این موتور تنفس طبیعی که ردلاین آن به ۸۵۰۰ rpm میرسد، ۶۴۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. این نیرو در کنار ترکیب موتور وسط، گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه و سامانهٔ چهارچرخ محرک، ماشین را ظرف تنها ۲.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرساند.
لامبورگینی همواره سریع بوده است اما اوراکان پرفورمانته با اتصال راننده به جاده، بازی را برای این برند ایتالیایی ارتقاء داده است. با فریم آلومینیومی و فیبر کربنی وزن پرفورمانته کاهش یافته و به زیر ۱۶۰۰ کیلوگرم رسیده است. از سوی دیگر، این ماشین به تکنولوژی آئرودینامیکی فعال اختراع لامبورگینی بنام ALA هم مجهز شده که میتواند فلپهای بیرونی را در کمتر از ۵۰۰ میلیثانیه تنظیم کند. درنتیجه حالا پرفورمانته با فرم فوقالعاده آئرودینامیک خود در هنگام ترمز گیری بهسرعت داونفورس را افزایش میدهد بهگونهای که در صورت باز شدن بال عقب، ۷۵۰ درصد داونفورس عمودی بیشتری نسبت به اوراکان معمولی تولید میکند.
تعلیق سفتتر، توزیع وزن ۴۳ به ۵۷ در جلو و عقب و لاستیکهای جدید پیرلی P Zero کورسا، ویژگیهای جالبی در هنگام رانندگی در پیست محسوب میشوند. علاوه بر این، سیستم کنترل ثبات خودرو هم بروز شده که پیش از مداخله اجازهٔ شیطنت بیشتری را به راننده میدهد. همچنین در پرفورمانته سیستم حالات رانندگی ANIMA لامبورگینی اصلاح شده و رینگهای آلیاژی ۲۰ اینچی فورجکاری شده به همراه سیستم چهارچرخ محرک Haldex با قفل دیفرانسیل عقب خودکار هم برای آن ارائه شده است؛ بنابراین این ماشین پُر از قطعات عملکرد بالا و ارتقاء یافته است. هنگامیکه همهٔ این قطعات گرد هم جمع شوند، جادویی پدید میآید که آن بهترین خودرو برای رانندهٔ ۲۰۱۸ است.
مشخصات فنی
۲۰۱۸ Lamborghini Huracan Performante | |
ترکیب | موتور وسط |
پیشرانه | ۵.۲ لیتری V10 |
تنفس | طبیعی |
قدرت | ۶۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۰۰ نیوتن متر |
ردلاین | ۸۵۰۰ rpm |
قدرت به وزن | ۲.۴۹ کیلو/اسب بخار |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ |
فاصلهٔ محوری | ۲.۶۲ متر |
طول/عرض/ارتفاع | ۴.۵۰/۱.۹۲/۱.۱۶ متر |
توزیع وزن | ۴۳ به ۵۷ جلو/عقب |
ظرفیت سرنشین | ۲ نفر |
حجم صندوق بار | ۱۰۰ لیتر |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۶ ثانیه |
شتاب صفر تا ۱۶۰ | ۵.۸ |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۰.۴ ثانیه |
شتاب جانبی | ۱.۱۲ جی |
قیمت پایه | ۲۸۳,۶۸۵ دلار |
قیمت موردبررسی | ۳۳۹,۸۸۵ دلار |
ظرفیت باک | ۱۰۰ لیتر |
مصرف سوخت | ۱۴.۷ لیتر (ترکیبی) |
مهدی
۳ مهر ۱۳۹۷هوراکان سوپراسپرت فوق العاده ای.ولی من فکرمیکردم ۹۱۱gt2 یامکلارن۷۲۰ انتخاب بشن چون ازوقتی معرفی شدن شگفتی های بسیاری روداشتن.حتی یه رقابت بین۹۱۱gt2 وهوراکان بود که عملکرد۹۱۱gt2بی نظیربودوپیست روخیلی بهتروسریع تردورزد.۷۲۰هم که اثبات شده است.امادرکل هوراکان هم سوپراسپرت معمولی نیست. M5جواهرهم که اینجاست
یانکی
۳ مهر ۱۳۹۷خیلی دیر کار میکنی پدال.نتایج پیست ویرجینیا که توسط این ماشینها ثبت شد بدین شرح است.1.پورشه 2.37.552.کوروت 2.39 رتبه بعدی اوراکان 2.41و مکلارن 2.42.خدایا کوروت رو ببین چه کرده با 220 هزار دلار قیمت کمتر مچ هوراکان و مکلارن رو خورد کرد.اگر کوروت بخواد با قیمت لامبورگینی عرضه بشه چی میشه میره برا له کردن ابر اسپرتای علکی گرون.
Reza
۳ مهر ۱۳۹۷کوروت مقوایی رو میگی
Ali.usa
۳ مهر ۱۳۹۷این مقوا چه دماغی از آلمانیا سوزونده
mahdy
۳ مهر ۱۳۹۷هیچ وقت یه لامبورگینی رو در مقابل هیچ حریفی دست و پا بسته ندون همیشه یه قدرت پنهان همراهشه
واما میرسیم به رقابت !!! مرده شور اون رقابتی رو ببرن که استینگر و کوروت بودن اما نه خبری از 812 بود نه از 488
mahdy
۳ مهر ۱۳۹۷درگ داااااغ و تازه و بینهایت جذاب موتور ترند:
https://www.motortrendondemand.com/detail/bugatti-veyron-vs-lamborghini-aventador-vs-lexus-lfa-vs-mclaren-mp4-12c/0_3tbangg0/
علی
۳ مهر ۱۳۹۷تمام این ماشینا ی طرف که معروف هستن که شکی درش نیست ولی از همه جالبتر ((( کیا استینگر))) که خودشو به این جایگاه رسونده. من شخصا به این کمپانی احترام میذارم و براشون دست میزنم . استینگر فوق العاده و زیباست. هزاران بار باید تبریک گفت.
با تچکر
Reza
۳ مهر ۱۳۹۷هوراکان پرفورمانته بهترین خودرو راننده موتور ترند انتخاب شد. طبیعیم هستش.
گفتم که کسی نمیتونه جلوی گاو خشمگین رو بگیره .
Amirferrari
۳ مهر ۱۳۹۷مبارکت باشه،الحق که برازندته این عنوان…ماشینی که بتونه جرمی کلارکسون رو حیرت زده کنه بی شک بهترینه...یاد نمیدم هیچ کدوم از محصولات لامبو تونسته باشه مثه پرفورمانته کاملا بی عیب و نقص بوده باشه…یادمه وقتی ریچارد هموند نسخه عادی هوراکان رو تو برنامه تخت گاز تست کرد گفت احساس میکنه یه چیزی کم داره،بعد از یه مدت وقتی پرفورمانته رو تو برنامه گرند تور تست کرد اعتراف کرد این همون چیزیه که انتظارش رو از لامبو داشته…
Arman
۳ مهر ۱۳۹۷این رقابت فراری ۴۸۸ پیستا رو بدجور کم داشت بدجوووور!
ظاهرا هنوز هم انگلیس تو بحث لذت رانندگی با سوپر اسپرت ها نتونسته به ایتالیا برسه،مک لارن ۷۲۰ با اینکه تو درگ خیلی هارو از جمله دیمن و همین پرفورمانته رو حسابی شکست داد ولی نتونست این عنوان رو کسب کنه! گرچه هر دو عالی هستن و شاهکار
نکته جالب هم حضور استینگر هست،کیا این ماشین رو واس این زد که بگه چه توانایی داره،تبریک به پیشرفت فوق العاده کره
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۳ مهر ۱۳۹۷((ظاهرا هنوز هم انگلیس تو بحث لذت رانندگی با سوپر اسپرت ها نتونسته به ایتالیا برسه،مک لارن ۷۲۰ با اینکه تو درگ خیلی هارو از جمله دیمن و همین پرفورمانته رو حسابی شکست داد ولی نتونست این عنوان رو کسب کنه!))
مک لارن 720 تو دوتا تست معتبر رود اند ترک و تاپ گیر پرفورمانته رو شکست داد.((با کلی جایزه ی معتبر دیگه))
تو لذت رانندگی هم نمیدونم والا چی بگم.
این همه مک لارن و لوتوس و استون مارتین و……لذت رانندگی ندارن؟؟!!!
اگه انگلستان نبود این همه پیشرفت موتوراسپرت نبود که به خودروهای خیابانی راه پیدا کنه!!
برید تاریخ اف1 رو بخونید زمانی که انگلیسی ها اومدن درصد نوآوری و پیشرفت های این ورزش چند برابر شد.
فراری یک استثنای خاص تو ایتالیاس که قابل رقابت با انگلیسی هاست بقیه ی ایتالیایی ها بعید میدونم.
لامبو نمیتونه چون به مرور اصالتشون رو آلمانی ها میگیرن.
همونقدر که ممکنه بهشون تو پیشرفت کمک کنن همونقدر هم وابستشون میکنن و این داستان ادامه داره.مثل مینی-بنتلی و…
این رو از اوروس میشه فهمید.و تولید نکردن مدل بینظیری مثل آستریون.
emad1990
۳ مهر ۱۳۹۷720اس خیلی ماشین خوبیه .عجب داورای کج سلیقه ای داره این موتور ترند
معین م
۳ مهر ۱۳۹۷خب پاشین کاسه کوزه هاتونو جمع کنید
ماشینای زیادی میان میرن
خیلی اسم و شهرت به دست میارن
خیلی ها بی سر و صدا میرن
اما مهم اینه که لامبو همش نشسته یه گوشه و در حالی که دارن قلیون میکشه به همه پوزخند میزنه
در ضمن هیچوقت یادت نره
اون حالی که مورسیه لاگو زرد رنگ توی عکس گوشه دیوار اتاقت بهت میده رو هیچ ماشینی نمیده
فراری جون مرسی که با تحقیر فروچیو دنیا رو از نعمت لامبو بهرمند ساختی
sina7
۳ مهر ۱۳۹۷جمله اخرت عالی بود??
Amir Machine
۳ مهر ۱۳۹۷و بازهم اثبات برتری بیبدیل گاو خشمگین سنت آگاتا
رکورد سریعترین خودروی تولیدی نوربرگرینگ…
کسب عنوان ارزشمند برترین خودروی راننده موتورترند…
افتخار بعدی چیه؟
بهواقع که لامبورگینی تمام نشدنیه…
..::Majidio Lamborghini::..
۳ مهر ۱۳۹۷یه زمانی یه عده ی اندکی چرت و پرت میگفتن که لامبورگینی در ثبت رکورد پرفورمنته تقلب کرده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! و من و دوستانی که پرفورمنته رو تحسین میکردیم ، مورد تمسخر قرار میدادن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اون عزیزان الان کجان ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
Ferrari
۳ مهر ۱۳۹۷خیلی ها حتی تو نمایشگاه ژنو که هوراکان پرفورمانته معرفی شد خیلیها همونجا حرف لامبو رو قبول نکردن و گفتن دروغه ضمنا اون یه عده اندک شما بودین که نمیتونستین ثابت کنین چون بعد رکورد لامبو دوتا پست درمورد احتمال تقلب تو همین پدال منتشر شده بود.حالا اگه درموذد فراری این اتفاقات می افتاد چیکار میکردین؟
ضمنا توی اون پست ها کسی تورو به حساب نمیاورد تا بخواد مورد تمسخر قراربده تو بودی درجواب کسایی که میگفتن قبول ندارن و تقلب شده کامنت میذاشتی ومسخره میکردی
..::Majidio Lamborghini::..
۴ مهر ۱۳۹۷صادقانه بگم منظورم شما نبودی ، اصلا یادم نمیاد که سر اون موضوع باهات بحث کرده باشم ، منظورم با همین آق بهزاد خودمون بود که خودش هم متوجه شده
اینا به کنار این چه طرز صحبت کردنه؟ هر موقع یاد گرفتی مثل یک انسان متمدن ، بدون تحقیر بقیه و تو تو بستن بهشون ،باهاشون صحبت کنی خبرم کن ، اگه چرت و پرت هم بگی حاضرم با کمال میل گوش بدم و واسه همون چرتا و پرتا هم ارزش قائلم ، اما تا وقتی که اینجوری حرف بزنی و من احساس کنم سر چاله میدون با یکی دست به یقه شدم که هر لحظه ممکنه یه مشت نثار همدیگه کنیم ، هیچ علاقه و تمایلی به حروم کردن انرژیم در بحث با شما ندارم ،
من اگه قبلنا یه وقتی حرفی زدم که ناراحت شدی عذر میخوام و امیدوارم فراموش کنی
اگه میبخشی و فراموش میکنی و میتونیم درست با هم حرف بزنیم ، بسم الله ، اگرم نمیتونی دیگه حرفی نیست ،
فعلا
Ferrari
۴ مهر ۱۳۹۷من فقط با تو اینطوری رفتار میکنم با تو فقط مشکل دارم .برخورد بد من باتو بخاطر رفتار خودته.منم قبول نمیکزدم این رکورد لامبورگینی رو.مگه قبول نکردنش جرمه؟؟ یه رکوردی مطرح شد بعدش دوتا پست دیگه منتشر شد و شایعه تقلب رو مطرح کرد این که انقدر شلوغ کردن نداره بعد یکسال بازم مطرح میکنی
بهزاد
۳ مهر ۱۳۹۷خسته دل جان شما چند تا کلمه یاد گرفتی و بارها تکرار میکنی!
کدوم تقلب؟ کی گفته تقلب شده؟
زمان ثبت شده با این نمونه که الان تست شده نبوده (تیون شده )و حداقل ببین رکورد zr1 که در نوربرگ رینگ 7:12 بوده اینجا بهتر از پرفورمانته هست!
بارها گفتیم افتخار در موتوراسپرت یعنی برنده شدن در یک رقابت که جام و نشان بهش تعلق میگیره نه اینکه رکورد انفرادی بزنی!
اونقدر کلکسیون خالیه که زمان یک پیست میشه معیار افتخار.
Ali Keyhani
۳ مهر ۱۳۹۷متاسفانه خیلی خبرهارو دیر میزارین تو سایت
s ๏ я ๏ u s h
۳ مهر ۱۳۹۷تنها کلمه ای که میشه بهش گفت (( بی نقصه ❤❤ ))
بی نام
۳ مهر ۱۳۹۷اخه کجا شتاب این ماشین 2.6 هست؟!! بهترین سایتا هم نوشتن 2.9. حداقل دروغ ننویسین
امیر دهقان
۳ مهر ۱۳۹۷https://www.motortrend.com/news/lamborghini-huracan-performante-2018-motor-trend-best-drivers-car/
ایمان
۳ مهر ۱۳۹۷به نظر دوستان اگه یکی از مدل های ” فراری ” در این رقابت امسال موتور ترند حضور داشتن نتایج همین میشد؟؟؟؟
به شخصه فکر میکنم اینطور نمیشد ولی خیلی ناراحت شدم از اینکه یکی از سردمداران دنیای سوپر اسپرت ها تو این رقابت جذاب حضور نداشت و جای خالیش به شدت احساس میشد
۸۱۲ سوپرفست ، F12 TDF و ۴۸۸ پیستا هر کدومشون برای خودشون یک دنیایی دارن ….
Ali Keyhani
۳ مهر ۱۳۹۷منم باهات کاملا موافقم واقعا حیف
شاهین
۳ مهر ۱۳۹۷هنر خاص بودن رو از لامبورگینی یاد بگیرن!
جای فراری خالی بود حداقل باید جی تی بی رو میاوردن که هنر ایتالیایی اعم از مصنوعی و طبیعی باهم میکس میشدن اما … کلا فراری دوست نداره انگار تو این برنامه ها باشه. اینم یه نوعشه!
درکل پرفورمانته امسال ترکونده همه راجبش نظر خوب دارن. اما بعضیا با دو تا درگ کلیت لامبورگینی رو زیر سوال میبرن. درگستر میخواین خب ژاپنی بگیر تا خرخره تقویت کن بوگاتی هم بزن هیچکس هم نمیگه چرا به تو گیر ندادن ? اما لذت سواری و توجه و جذابیت میخوای لامبو گزینه اوله
Ferrari
۴ مهر ۱۳۹۷پارسال ۴۸۸ حضور داشت و اول هم شد اگه امسال فراری تو این رقابتها نبود به این دلیل نیست که نخواسته تو این رقابت ها باشه چون هردفعه که این نشریات خواستن فراری رو تست کنن اتومبیل دراختیارشون قرار گرفت .
ناراخت نیستیم که فراری نبود از این جوایز زیاد به فراری رسیده فقط مدل ۴۸۸ کوپه و اسپایدر ۲۲ جایزه از طرف نشریات مختلف گرفتن مدل ۴۵۸ کوپه و اسپایدر 20 جایزه گرفته ۸۱۲ هم تو این دوسال پنج یاشش عنوان مختلف رو کسب کرده.
به طرفداران لامبورگینی هم تبریک میگم سخت بود بدست اوردن همچین عنوانی با این رقبا
مانی
۳ مهر ۱۳۹۷چرا ۴۸۸ وAMG-GTR نبودن
هردو واسه راننده ماشین هائی بشدت لذت بخش هستن
ساسان
۴ مهر ۱۳۹۷لامبورگینی نتیجه مسیرمتفاوتی که در پیش گرفترو داره درو میکنه. در دنیایی که همه دنبال آسونترین راه افزایش پرفورمنس هستند.ونتیجتا”اکثرخودروهای عملکردی از یک فرمول واحد استفاده می کنن وشبیه هم شدن . این لامبورگینیه که با روشهای ابداعی و متفاوت اینکارو کرد. این فراتر از از جوایزو رأی گیری هاارزش داره.
نکته آخر هم اینکه همه ی خودرو های این تست جایگاه خودشونو دارن ،حتی برندهای خوبی که نماینده ندارن.به علایق هم احترام بزاریم. کل کل لذت بخشه و بقول دوستان نمک اینگونه اخباره ولی توهین و بی احترامی …. موفق باشید.
علی آرین
۲۲ بهمن ۱۳۹۷پرفورمانته اول شد و کوروت دوم ، هنوزم غار نشینایی وجود دارن ک کوروت رو زیر سوال ببرن؟