چشم اندازهفته نامه

معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان

از زمانی که کارل بنز اولین وسیله‌ی حمل‌ونقل کاربردی دنیا را ساخت، آلمان با کیفیت مهندسی و خلاقیت پیشروی خود شناخته می‌شود. این در حالی است که جنگ جهانی تأثیر بسیار زیادی روی عقب‌ماندگی این کشور داشت. به‌هرحال فولکس‌واگن بیتل از دل این تحولات تاریخی بیرون آمد و نقطه شروع آغازی هم برای ب‌ام‌و بود که از تولید پیشرانه‌های هواپیما به سمت ساخت موتورسیکلت‌ها و خودروها کشیده شد. آئودی هم سرانجام در دهه‌ی ۶۰ میلادی سر و سامان گرفت و مرسدس بنز نیز در دستان کارل بنز و دایملر رشد کرد و در سال ۱۹۲۶ به برندی مشهور تبدیل شد. ریشه‌های اوپل هم به تولید دوچرخه بازمی‌گردد و این شرکت اولین خودروی خود را در سال ۱۸۹۹ ساخت.


پورشه توسط فردیناند پورشه تأسیس شد و در ابتدا شرکت توسعه و مشاوره‌ای بود. سپس وارد پروژه‌ی بیتل شد و پورشه ۶۴ در سال ۱۹۳۹ و با استفاده از قطعات خودروی کوچک خانواده ساخته شد.


خودروسازان آلمانی دیگری هم وجود دارد اما این ۵ شرکت بزرگ صنعت خودروی آلمان را شکل داده‌اند و باعث شده‌اند آلمان همان چیزی باشد که امروز است. قطعاً شمردن بهترین خودروهای این کشور زمان زیادی را به خود اختصاص خواهد داد اما تمام تلاش ما این بوده که چند نمونه‌ی شاخص از آن‌ها را خدمت شما عزیزان تقدیم کنیم. با یکدیگر این لیست را مرور می‌کنیم و از شما می‌خواهیم اگر خاطره یا نظری درباره‌ی این خودروها دارید با ما در میان بگذارید.

  • آئودی کواترو
زمانی که بحث خودروهایی باشد که قواعد بازی را تغییر می‌دهند آئودی کواترو قطعاً جزو این دسته خواهد بود. سیستم چهار چرخ محرک کواترو در دهه‌ی ۸۰ میلادی برای مسابقات رالی توسعه یافت و تمامی خودروسازان را شکست داد. آئودی این سیستم را به بیرون از موتور اسپورت هم برد و تمامی خودروهای جاده‌ای این شرکت از آن زمان تاکنون از تکنولوژی کواترو استفاده می‌کنند. چندین دهه است که آئودی با این سیستم شناخته می‌شود.
  • پورشه ۹۱۱
اگر اسلحه را هم روی سر ما بگیرید بازهم پورشه ۹۱۱ را در این لیست قرار خواهیم داد. ۹۱۱ یکی از قدیمی‌ترین خودروهای اسپورت دنیا بوده و همگان آن را با طراحی پیشرانه عقب می‌شناسند. پورشه ۹۱۱ یکی از بهترین خودروها برای رانندگان بوده و در طول چندین دهه‌ای که از ساخت آن می‌گذرد به موفقیت فوق‌العاده‌ای دست یافته و همواره جزو بهترین خودروهای جاده‌ای و مسابقه‌ای بوده است.
  • فولکس‌واگن گلف GTI
نسل اول گلف یک جایگزین دیفرانسیل جلو و آب‌خنک برای فولکس‌واگن بیتل در سال ۱۹۷۴ بود. نهایتاً این خودرو جایگزین بیتل نشد بلکه به عنوان محصولی مستقل توانست فروش بسیار بالایی را تجربه کند و از آن زمان تاکنون هم به این موفقیت خود ادامه داده است. نسخه‌ی پرفورمنس این خودرو در روزگار کنونی به عنوان یکی از بهترین هاچبک های داغ شناخته می‌شود. گلف GTI در دهه‌ی ۸۰ میلادی به عنوان سنگ محک خودروهای ارزان‌قیمت و کاربردی شناخته می‌شود و همواره از سواری هیجان‌انگیز آن به نیکی یاد می‌شود.
  • ب‌ام‌و M3
زمانی که بحث تولید خودروهای پرفورمنس در دسترس می‌شود بخش موتور اسپورت ب‌ام‌و و سری ۳ کد E30 می‌درخشند. خودروی M3 موفقیتی استثنایی در موتور اسپورت کسب کرده و در جاده هم عملکردی سریع و باشکوه دارد. از زمان E30 که در سال ۱۹۸۶ طوفان به پا کرد تمامی نسل‌های سری ۳ تاکنون با نسخه‌ی پرچم‌دار M معرفی شده و قلب‌های طرفداران را تسخیر کرده‌اند.
  • مرسدس بنز ۳۰۰ SL
اگر چیزی وجود داشته باشد که کلیشه‌ی سرد و کلینیکی بودن مهندسی آلمان را بشکند همین مرسدس بنز SL است. دو حرف SL به واژه‌های سوپر لایت یا بسیار سبک‌وزن اشاره دارند که حاکی از ساختار لوله فریم سبک این خودرو است. ۳۰۰ SL در دو سال اول خود به عنوان مدلی مسابقه‌ای مطرح بود اما در سال ۱۹۵۴ وارد خط تولید شد. این خودرو اولین مرسدسی بود که به موفقیت گسترده‌ای در خارج از آلمان دست یافت و باعث شد مرسدس در بازار لوکس‌های آمریکا حرف اول را بزند.
  • پورشه ۳۵۶ اسپیدستر
اگرچه ۹۱۱ شاخص‌ترین محصول پورشه است اما ۳۵۶ اسپیدستر هم باعث شد این خودروساز حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. ۳۵۶ اسپیدستر خودرویی سبک‌وزن، چابک، متوازن، پیشرانه عقب، دیفرانسیل عقب و اسپورت بود که البته شاید طراحی آن چنین خصیصه‌ای را نشان ندهد. این خودرو در دو سال اول تولید خیلی موردتوجه قرار نگرفت و تنها ۵۰ دستگاه از آن ساخته شد اما مسابقات زیادی را برنده شد و فروشش به ۷۶ هزار دستگاه رسید.
  • ب‌ام‌و ۳۲۸
داستان ۳۲۸ با بروشوری که به برخی افراد در سال ۱۹۳۵ داده شد شروع می‌شود. سپس ب‌ام‌و کار را شروع کرد و البته تا ژوئن ۱۹۳۶ و در پیست نوربرگ رینگ چندان خبری از آن منتشر نشد. حتی پس از آن‌هم ب‌ام‌و ۳۲۸ به عنوان خودروی اسپورت عادی با پیشرانه‌ی ۲ لیتری شناخته می‌شد اما زمانی که خودروی یاد شده در مسابقه‌ی بین‌المللی ایفل شرکت کرد و توانست همه را پشت سر بگذارد خبرنگاران خودرویی فهمیدند که عصر جدید محصولات ب‌ام‌و فرا رسیده است. این خودرو پیشرفته‌ترین محصول اسپورت زمان خود بود اما فرایند تولید مدل تولیدی آن کند پیش می‌رفت و مدل مسابقه‌ای همچنان به پیروزی در مسابقات ادامه می‌داد.

۳۲۸ نه تنها از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی استفاده کرده و سرعت بالایی داشت بلکه طراحی آن نیز زیبا بود. این خودرو به حدی تأثیرگذار بوده که در سال ۱۹۹۹ برخی خبرنگاران آن را جزو ۲۵ فینالیست خودروی قرن دانستند.

  • مرسدس-ای ام جی GT
با استایلی مدرن که بر شانه‌های ۳۰۰ SL ساخته شده، مرسدس-ای ام جی GT یک سوپر اسپورت عالی است. با خطوط نرم و هیجان‌انگیز و کابینی لوکس، احتمالاً فراموش خواهید کرد که شاید با یک گرندتورری که پس‌زمینه‌ی کلاسیک دارد طرف هستید. البته زیر کاپوت این هیولا پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی ساخت ای ام جی قرار گرفته و تیونینگ شاسی آن نیز باعث شده یکی از بهترین سوپر اسپورت های بازار تولید شود.
  • ب‌ام‌و M5
وقتی بحث خودروهای نمادین آلمان باشد M5 نسخه‌ای مدرن در لیست خواهد بود. این خودرو برادر بزرگ‌تر M3 بوده و همواره به عنوان یک سوپر سدان توانا مطرح بوده است. اولین نسل M5 در سال ۱۹۸۵ و با استفاده از شاسی E28 535i و با دستان هنرمند بخش M ساخته شد. این خودرو سریع‌ترین مدل تولیدی زمان خود بود و از آن زمان تاکنون هم هر نسل سری ۵ با نسخه‌ی پرچم‌دار M همراه بوده است.
  • مرسدس بنز ۳۰۰ SEL 6.3
زمانی که مرسدس تصمیم گرفت این خودرو را بسازد از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۶.۳ لیتری مدل ۶۰۰ که موردعلاقه‌ی دیکتاتورهای زیادی بود استفاده کرد. نتیجه‌ی کار تولید محصولی فوق‌العاده بود که یک کروزر اجرایی خاص بوده و از آن به عنوان سوپر سدانی که راه را برای ای ام جی هموار کرد نام می‌برند.

منبع: carbuzz

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. ارش

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    مرسدس sl450 1971 _مرسدس c111_بی ام و m1 که با همکاری لامبورگینی ساخته شد _ بی ام و csl _ بی ام و m635 که با حداکثر سرعت ۲۵۵ کیلومتر در ساعت مچ بسیاری از فراری پورشه و لامبورگینی های دهه ۸۰ رو خواباند _ پورشه ۹۲۸_ پورشه باکستر _آئودی r8_پورشه ۹۵۹ پیشرفته ترین سوپر اسپرت زمان خودش بود و پورشه ۹۱۸ در این لیست نبودند؟?همچنین ایزدرا ماشین خارق العاده ای بود

    1. محمد

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      آه از دست SL300 ?❤️
      هنوزم زیباست،
      جذاب
      باوقار
      لوکس
      عملکرد خوب در زمان خود

      نمیدونم چه حکایتیه، اما برعکسخیلی خودروهای جدید که صنعتی بنظر میرسن،
      خیلی از خودروهای قدیمی، کاملا هنری به نظر میرسن
      مثلا همین بنز با وجود کابین قدیمی و فرم قدیمی و کلاسیکش، هنوز هم جذاب و زیباست

  2. Amir

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (730 ديدگاه)

    به نظر من بهترین و جذاب ترین خودروی ساخته شده توسط آلمان پورشه کررا GT هست،چیز خارق العاده ای بود و رو دستش نیامده و نخواهد آمد…

    1. Sina

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (382 ديدگاه)

      چرا نسل جدیدش ساخته نشد؟

      1. Amir

        ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (730 ديدگاه)

        نمیدونم شاید خود پورشه هم دید نمیتونه بهتر از اون چیزی که ساخته رو ارائه بده بیخیال نسل جدید شد!

    2. Mahdi911Turbos

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (79 ديدگاه)

      اگه قرار باشه از بین تمام ماشینهای تاریخ یکی رو انتخاب کنم قطعا پورشه کارراجی تی هس

      1. Amir

        ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (730 ديدگاه)

        نظر منم مثل شماست،کررا GT در طول تاریخ خودروسازی مثل الماس میدرخشه

  3. me84

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    جای فولکس بیتل تو این لیست خالیه.

  4. Farzad

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (163 ديدگاه)

    تو این لیست فقط پورشه ۹۱۱

  5. ایمان

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (4064 ديدگاه)

    BMW : سه ماشین
    Mercedes Benz : سه ماشین
    Porsche : دو ماشین
    Audi . Volkswagen : هرکدام یک ماشین
    آئودی ، BMW و مرسدس بنز ( لوکس ساز )
    پورشه ( اسپرت ساز لوکس )
    فولکس واگن ( تجاری و اقتصادی )

    1. MAHDI

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      راستی در اولین تست شتاب گیری آلپیناB7 جدیدشتاب 3.5 ثانیه وسرعت 331 کیلومتر رو ثبت کرده!!!! این ماشین خیره کننده است. امیدوارم آلپینا BX7 هم مثل B7 دربیاد!!!

  6. Ferrari Fxx K Evo

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    300 SL افسانه ای و پورشه ۹۱۱
    از بهترینهای این ، لیست هستند

  7. MAHDI

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    ب ام و 328 چقد خوشگل و جذابه!!!!
    ب ام وM5/ ب ام وM3/ پورشه 911/ مرسدس AMG GT…….. مهندسی شدن که جذاب باشن و لذت بخش باشن واسه راننده!!!!!!!!!

  8. امیر

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2958 ديدگاه)

    نمبدونم چرا ولی بین این همه بزرگ و غلدر با کواترو خیلی حال میکنم
    خیلی ساله ک عاشقشم
    ازوناس ک واقعا دوس دارم یبار حداقل پشتش بشینم

  9. M3csl

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (76 ديدگاه)

    جای اسطوره ای بنام
    ب ام و ۲۰۰۲ واقعا خالیه
    تمام دنیا دوستش دارن

  10. محمد

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    نمیدونم ملاک برای انتخاب چی بوده،منتها قطعن بیادموندنی ترین المانی از قلم افتاد.
    w124یا همون کپل خودمون که در سطح جهان یکی از ماندگارترینهاست

  11. ehsan

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (192 ديدگاه)

    زیباترین ، دلرباترین ((((((((((((( porsche carrara GT )))))))))))))

  12. P.K.H

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (110 ديدگاه)

    بهترین های جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا