در این نوشتار نگاهی به برترین خودروهای کانوِرتیبل ۲۰۱۷ از دیدگاه مجله evo میاندازیم. با پدال همراه باشید.
فِراری ۴۸۸ اسپایدر
یکی از بهترین ویژگیهای سقف فلزی ۴۸۸ اسپایدر عایقبندی مناسب است؛ بهطوریکه پس از بسته شدن درست مثل مدل کوپه هیچگونه صدایی را از بیرون به داخل اتاق راه نمیدهد. تغییر وضعیت آن نیز با فشردن یک دکمه انجام شده و تنها چهارده ثانیه طول میکشد.
لوتوس اِلیزه کاپ ۲۵۰
از اولین حضور لوتوس الیزه در دنیای خودرو بیش از دو دهه میگذرد. آن زمان تنها حدود ۱۰۰ اسب بخار قدرت داشت و تازه اول راه بود. نسخه کاپ ۲۵۰ کنونی (Cup 250) با تکیه بر پیشرانه ساخت تویوتا، توانی برابر با ۲۴۳ اسب بخار ارائه میکند که به نسبت وزن خشک ۹۳۱ کیلوگرمی عدد قابلتوجهی به نظر میرسد.
پورشه ۹۱۱ تارگا GTS
911 تارگا یکی از خاصترین نسخههای این کوپه اصیل آلمانی بوده و انصافاً هم نمای بسیار جذابی دارد. سقف پارچهای بین شیشه جلو و مجموعه آلومینیومی شیشه عقب قرار داشته و هر زمان که بخواهید داخل محفظه پشت صندلیها جای میگیرد. از ویژگیهای تارگا GTS میتوان به عملکرد فنی سریع و دقیق مشابه کد GT3 و امکانات ایمنی و رفاهی بسیار خوب اشاره کرد که در کنارهم خودرویی اسپرت برای استفادههای روزمره و نیز ماجراجویی در پیست ساختهاند.
تنها نکته منفی قابلذکر اضافهوزن ۱۰۰ کیلوگرمی است که طی رانندگی عادی و بدون تنش تقریباً حس نمیشود، اما بهمحض ورود به مسیرهای دارای پستیوبلندی خودش را نشان میدهد که البته خیلی هم شدید و مُخل عملکرد خودرو نیست!
مزدا MX-5 میاتا
سواری و رانندگی میاتا به حدی لذتبخش و دوستداشتنی است که فراموش میکنید سوار یک رودستر ریزنقش ۲۰ هزار پوندی شدهاید. نسل کنونی این خودرو تواناییهای قابلتوجهی در چنته دارد و شاید تنها ایراد فاحش آن طراحی ظاهری متوسط باشد.
تریم ۲ لیتری از یک مشکل عجیب رنج میبرد. به دلیل استفاده از دیفرانسیل لغزش محدود، عقب خودرو سنگینی خاصی دارد و کنترل آن در لغزشها دشوار است. همین موضوع علیرغم شاسی بسیار خوب و توانا، رانندگی با میاتا را کمی خستهکننده مینماید.
جگوار اِف-تایپ SVR
اِف-تایپ SVR همانطور که از نامش برمیآید (SVR مخفف Special Vehicles Operations است)، به طرز عجیبی فرز و سریع است. نمونه بهروزرسانی شده قلب ۵ لیتری V8 اِف-تایپ R، زیر کاپوت این نسخه توانی برابر با ۵۶۷ اسب بخار تحویل میدهد. جعبهدنده از نوع هشت سرعته خودکار بوده و با کمک سامانه چهار چرخ محرک ثبت شتاب اولیه را تنها در ۳.۵ ثانیه میسر میسازد. شاسی و سامانه AWD هم دستخوش تغییرات جزئی شده تا هماهنگی لازم را با قدرت بیشتر پیشرانه داشته باشد. تمامی اینها همچنین با نوای بم و زمخت سامانه اگزوز تیتانیومی سفارشی همراه است که لذت رانندگی را چند برابر میکند.
چابکی خودرو در جادههای مسطح و هموار خوب است و هیچ مشکلی برای تاختوتاز با سرعت زیاد حس نمیشود، اما در مسیرهای سختتر قضیه کمی فرق میکند و برای دستیابی به عملکرد موردنظر باید کمی نحوه رانندگیتان را تغییر دهید.
لامبورگینی اوراکان اِسپایدر
بخش عقب اوراکان اسپایدر در مقایسه با گالاردو حجیمتر شده و نمای تازهای بوجود آورده است. ارتفاع کم، چهره عبوس و خشن و خطوط شکسته متعدد این نسخه را به یکی از گیراترین خودروهای روباز دو نفره دنیا بدل کردهاند. با باز کردن سقف نیز صدای قلب ده سیلندر V شکل داخل اتاق میپیچد و عیش سرنشینان را تکمیل میکند.
مرسدس-آاِمگ SL 63
کلاس SL مرسدس بنز با وجود تلفیق بسیار خوب راحتی و عملکرد فنی دقیق، در کلاس خود گزینه چندان چشمگیری نیست؛ مگر اینکه سراغ یکی از انواع AMG آن بروید!
پیشرانه ۵.۵ لیتری توربو دوقلو SL 63 قدرت و گشتاور به ترتیب ۵۸۵ اسب بخار و ۹۰۰ نیوتنمتر تولید میکند که برای شکست دادن غالب هایپرماشینهای موجود در بازار (در مسیر مستقیم) کفایت میکند! شاسی بهمنظور جلوگیری از هدر رفت توان خروجی، مورد بازبینی قرار گرفته که از نتایج آن میتوان به کشش بسیار خوب، پیچش ناچیز بدنه و سرعت عمل فوقالعاده در شرایط مختلف اشاره کرد.
نرمی فرمان و سامانه کنترل فعال بدنه (Active Body Control) اجازه ورود هیچگونه عامل مزاحم به داخل اتاق را نمیدهد. دقت بسیار بالای پدال گاز هم (به همراه سایر موارد) شرایط لازم را برای بازی دادن کنترلشده محور عقب فراهم میکند. در یک کلام باید گفت ذات منحصربهفرد آاِمگ، تعادل و پایداری فوقالعاده خودرو و نوای گوشنواز سامانه اگزوز در کنار هم تجربهای جذاب و فراموشنشدنی را برایتان رقم میزنند.
آئودی R8 اِسپایدر
پیکربندی R8 در بسیاری از قسمتها با لامبورگینی اوراکان مشترک بوده و نیز بخش اعظم قطعات خود را از مدلهای گروه فولکس واگِن میگیرد.
در نسل دوم، نمای ظاهری با حفظ شاکله اصلی، بهروزتر و جسورتر شده است.
درمجموع R8 اسپایدر تفاوت خاصی با مدل کوپه نمیکند و شاید همین مورد بهترین تمجید برای آن باشد!
مکلارن 675LT اِسپایدر
675LT برخلاف سایر اعضای این جمع، طوری طراحی شده که مقاومت ساختاری خود را بجای سقف از هسته مرکزی یکتکه فیبر کربنی میگیرد، درنتیجه حذف سقف هیچ اثری بر عملکرد فنی آن نداشته و از این نظر تفاوتی با مدل کوپه نمیکند. تنها ایرادی که میتوان بدان گرفت این است که نهتنها با تیراژ بسیار محدودی تولید شده بلکه تکتک نمونهها خانه گرم و نرمی دارند و پیدا کردن نمونههای دست دوم بسیار مشکل است.
بسیاری از قطعات فنی جدید بوده و تعدادی هم از P1 گرفته شدهاند. قدرت و گشتاور بلوک ۳.۸ لیتری با استفاده از توربوها و میللنگ جدید به ۶۶۶ اسب بخار و ۶۹۹.۶ نیوتنمتر رسیده که البته کاهش وزن ۱۰۰ کیلوگرمی (در مقایسه با 650S) هم در آن بیتأثیر نیست. از طرفی شاسی نیز همکاری بسیار خوبی با پیشرانه داشته و فرمان اطلاعات دقیقی از سطح مسیر حرکت بدست میدهد.
آئودی TT RS رودستر
نسل سوم TT در طراحی بیرونی از پورشه باکستر کمک گرفته و پویایی و اصالت در چهرهاش موج میزند. از طرفی به محض نشستن داخل اتاق کیفیت فوقالعاده، سطوح نرم و مستحکم و داشبورد ارگونومیک آن نظرتان را جلب میکند.
منبع: evo
#ali.m#
۲۹ اسفند ۱۳۹۵مزدا و جگوار.
عشق
MADJID
۲۹ اسفند ۱۳۹۵.
همشونو دوست دارم
جدا نتونستم بگم از کدوم بیشتر خوشم میاد.
هر کدوم خوبی ها و جذابیت های خاص خودشون رو دارن.
Ferrari
۲۹ اسفند ۱۳۹۵فقط 488 و r8
ب ام و سلطان
۲۹ اسفند ۱۳۹۵موافقم پورشه و مک لارنم هم خوبن
جای ب ام و بدجوری خالیه باید میبود از همه بود جز سلطان
Bloodhound SSC
۲۹ اسفند ۱۳۹۵جالبه هرچی ماشین کانور تو بازار بود رو آوردن !
کم مونده بود یه دنا ی کانورتیبل بسازن و تو لیست بیارن.
kamran cooper
۲۹ اسفند ۱۳۹۵ولی من انتظار داشتم مینی کانوتیبل و فیات 124 اسپایدرم ببینم
خسرو
۲۹ اسفند ۱۳۹۵لوتوس جاش تو این لیست نیست با اون طراحی مسخره و کیفیت پایین و طراحی خیلی ابتدایی داخل کابین/ یه چیزی شنیده که اگر ماشین خوب راه بره حله/ حیفه 488 و 911 تارگا که این افتاده بینشون / یه خط کوچیک هم بکشیم رو مزدا و تی تی تو این لیست/ با تچکر ..
MADJID
۲۹ اسفند ۱۳۹۵لوتوس سواری و هندلینگ بی نظیری داره. لذت واقعی رانندگی.
سامان اذری
۲۹ اسفند ۱۳۹۵لامصب مزدا با 24 هزار دلار ببین چی ساخته
MADJID
۲۹ اسفند ۱۳۹۵.
Audi TTRS با 50/000 دلار عملکردش در حد سوپراسپرت هایی هست که 10 سال پیش 500/000 دلار بودن.
شتابش رو آئودی گفته 3.9 ولی در تست ها به 3.5 و با تایر پیرلی به 3.2 هم رسیده.
با یک سوم پول R8 میتونی ماشینی بگیری که همون حس رو داره.
ب ام و سلطان
۲۹ اسفند ۱۳۹۵پارسال تو طراحی بهترین شد
reza-a
۲۹ اسفند ۱۳۹۵همه به نوعی خوبن
یک سوال چرا ماشین های کانورتیبل ارزون تو ایران وارد نمیشن مثل مزدا mx5 خب با مالیات ها قیمتش زیاد میشه ولی فکر کنم فروششون خوب باشه
حسن
۳۰ اسفند ۱۳۹۵تو رده ی ماشینهای لوکس قرار گرفتن و نماد تجمل و اشرافیگری که تو جامعه نداریم !! محسوب شدن.
الف
۱۶ فروردین ۱۳۹۶یه عده موقعیت خریدشو ندارن و دوس ندارن بقیه هم سوار بشن. thats all
علی سویل
۲۹ اسفند ۱۳۹۵کابین مزدا از پورشه قشنگتره
رضا
۳۰ اسفند ۱۳۹۵شما چقدر با پورشه مشکل دارین؟!؟!؟!
حسین وی
۲۹ اسفند ۱۳۹۵مزدا مکلارن
فرید
۲۹ اسفند ۱۳۹۵من شخصا برا ماشینایی مثل مکلارن و فراری و لامبورگینی مدل کوپه رو سازگارتر با ماهیت این ماشینا تصور میکنم…ولی برا مزدا و پورشه و جگوار و مرسدس مدل کانورتیبل واقعا فوق العادس…
BMW
۲۹ اسفند ۱۳۹۵مرسدس بنز
shirko
۲۹ اسفند ۱۳۹۵بنز اس ال با اومدن اس کوپه و ای ام جی جی تی کاملا تو افق محو شد .
Saied
۲۹ اسفند ۱۳۹۵همه ی خوبا یه جا جمع شده.
Hamid...Audi
۳۰ اسفند ۱۳۹۵به نظر من منطقی ترین انتخاب ها Audi TT-RS و Mazda MX-5 هستن
ولی هر ماشین توی این لیست مثل یه گل میمونه.نه میشه گفت کدوم خوشبو تره نه میشه گفت کدوم بهتره صرفا هر کدوم بوی خاص خودشونو میدن.
ali
۲ فروردین ۱۳۹۶مزدا میاتا و ائودی tt rs..پولمون برسه فقط این دوتا… بقیه سوپر اسپرت هستند. هم قیمت بالایی دارن هم نمیشه روزمره ازشون استفاده کرد
شاهین پسر
۲۳ خرداد ۱۳۹۶فقط کابین و طراحی داخلی هوراکان رو ببینید
جت جنگنده کانورتیبله لامصب