در قسمت اول مطلب بهترین کراساورهای جمعوجور و لوکس، تعدای از این خودروها را مرفی کردیم. اینک در قسمت دوم و معرفی سایر خودروهای مهم کامپکت لوکس با ما همراه باشید.
۷) آئودی Q5
Q5 به شکلی ظریف و هوشمندانه، یک شاسی انعطافپذیر را با کارآیی بالا و قابلیتهای رانندگی در تمام شرایط آبوهوایی ترکیب کرده است. گزینههای پیشرانه در این مدل شامل یک موتور چهار سیلندر توربوی نه چندان سریع و یک موتور سرسختتر V-6 با سوپرشارژر و قدرت ۲۷۲ اسببخار میشوند. این در حالی است که یک نسخه هیبرید نیز برای این مدل درنظر گرفته شده که البته بهای گزافی باید برای آن پرداخت. یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته و سیستم دیفرانسیل تمامچرخ متحرک نیز به صورت استاندارد در آئودی Q5 ارائه میشوند.
به سبک سایر محصولات آئودی، Q5 نیز در سطح بسیار بالایی طراحی شده و کیفیت ساخت بسیار خوبی در آن به کار رفته است. سیستم اطلاعات و سرگرمی در این مدل، در زمره راحتترین و منطقیترین سیستمهایی است که در این کلاس وجود دارد. البته آئودی Q5، یک خودروی واقعاً اسپورت محسوب نمیشود؛ مخصوصاً با سیستم فرمان کرخت و بیحس، و میزان قابلتوجهی از لغزش بدنه . برای داشتن یک خودروی اسپورت واقعی، شاید باید به سراغ مدل SQ5 با قدرت ۳۵۴ اسببخار بروید.
۶) کادیلاک XT5
چه در حال گذر از خیابان آن را ببینید یا به صورت پارکشده در یک مکان خاص، در هر حال، مدل جدید XT5 نیمرخ بسیار جذابی دارد؛ چیزی بسیار فراتر از مدل SRX قبلی. ساختار سبکوزن در این خودرو موجب یک هندلینگ چالاک شده، ولی در عین حال، واکنش پدال در ترکیب موتور ۳۱۰ اسببخاری V-6 و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک چندان قابلتوجه نیست. میزان مصرف سوخت در سطحی مشابه سایر رقبای چهار سیلندر توربو در این کلاس قرار دارد. همچنین این مدل در حالت استاندارد، به صورت دیفرانسیل جلو ارائه میشود و مشتریان امکان انتخاب آپشن دیفرانسیل تمامچرخ متحرک را دارند.
بامو مدل X4 خود را که در واقع یک نسخه فستبک از X3 است، یک «کوپه ۴ در» مینامد؛ موضوعی که بیشتر به معنای ارتفاع سقف پایین و یک فضای خودمانیتر در داخل کابین، مخصوصاً در صندلیهای عقب است. با اینکه بامو X4 ویژگیهای کاربردی کمتری دارد و دید راننده نسبت به محیط پیرامون، شرایط چندان مناسبی ندارد، ولی مسلماً این خودرو در شلوغی ترافیک، بسیار بیشتر از مدل سنتی همخانواده خود به چشم میآید.
گزینههای پیشرانه عبارتند از یک موتور چهار سیلندر توربو با قدرت ۲۴۰ اسببخار، یک موتور شش سیلندر توربو با قدرت ۳۰۰ اسببخار. علاوه بر اینها، نسخه M40i با قدرت ۳۵۵ اسببخار، سیستم لانچ کنترل، دیسکهای ترمز بزرگتر در جلو، چرخهای ۱۹ اینچی و یک سیستم تعلیق با تنظیمات اسپورت در دسترس قرار میگیرد. تمام مدلهای X4 از ترکیب گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم دیفرانسیل تمامچرخ متحرک استفاده میکنند. دینامیک رانندگی در این خودرو، در سطح بسیار بالایی است؛ ویژگیای از محصولات بامو که به کراساورهای این برند نیز کشیده شده است. بامو X4 در دو رده پایینتر از مدل مشابه مکانیکی X3 قرار میگیرد که این موضوع بیشتر به خاطر قابلیتهای کاربردی کمتر در اثر استفاده از شیب بیشتر در سقف است.
۴) مرسدسبنز کلاس GLC
اگر تصور کنیم که یک سدان کلاس C بر روی نوک پنجههای خود بایستد، در این حالت یک کراساور کامپکت لوکس کلاس GLC مرسدسبنز را خواهیم داشت که بیشتر ویژگیهای طراحی خارقالعاده داخلی خود را از سدان همخانواده خود گرفته است. در این خودرو مجموعهای از امکانات استاندارد ایمنی و تکنولوژیک در دسترس قرار میگیرد؛ از جمله سیستم دستیار جلوگیری از برخورد و کراسویند، یک سیستم تعلیق انطباقی و یک استارت بدون کلید.
X3 ترکیبی از ویژگیهای کاربردی در یک کراساور را با تجربه لذتبخش رانندگی در یکی از سدان محبوب دنیای خودرو، یعنی بامو سری ۳ در اختیار قرار میدهد. برای این مدل، سه گزینه پیشرانه توربو درنظر گرفته شده است؛ یک ۲ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۲۴۰ اسببخار، یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر با قدرت ۳۰۰ اسببخار و یک موتور دیزلی چهار سیلندر ۲ لیتری با قدرت ۱۸۰ اسببخار که بیشتر از آن که بخواهد تجربه رانندگی مناسب ارائه کند، به بهبود مصرف سوخت توجه داشته است. همانند گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک، سیستم دیفرانسیل عقب نیز به صورت استاندارد در بامو X3 عرضه میشود. با این حال، تمام مدلها به غیر از مدل پایه، از سیستم دیفرانسیل تمامچرخ متحرک بامو ایکسدرایو استفاده خواهند کرد. لیست آپشنها در این خودرو بسیار طولانی است، ولی شاید بسیاری از علاقهمندان به رانندگی، به پکیج «داینامیک هندلینگ» توجه خاصی داشته باشند. ۲) پورشه ماکان
تا به حال به این فکر کردهاید که اگر پورشه کاین بخواهد منقبض شود، به چه شکلی در خواهد آمد؟ نتیجه احتمالاً مدل ماکان خواهد بود. ماکان ساختار اصلی خود را با آئودی Q5 مشترک است، ولی در عین حال نسخههای سطح بالای S، GTS و توربو، به لطف استفاده از موتور دو توربوشارژر V-6، بهترتیب با قدرتهای خروجی ۳۴۰، ۳۶۰ و ۴۰۰ اسببخار، از چابکی و قابلیتهای بیشتری برخوردارند. تمام نسخههای ماکان به صورت دو دیفرانسیل هستند و برای انتقال قدرت، از یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک بهره میبرند. با این حال، حسّ کرختی موجود در سیستم فرمان پدال ترمز نرم، مواردی هستند که کمتر در محصولات پورشه مشاهده میشود. در مقابل، قیمتگذاری چیزی است که به مانند سایر مدلهای این کمپانی است. البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که در مدل ۲۰۱۷، با اضافه شدن یک مدل پایه با موتور چهار سیلندر توربو با قدرت ۲۵۲ اسببخار، سطح نخست قیمت پورشه ماکان به میزان قابلتوجهی کاهش یافته و به ۴۸ هزار و ۵۵۰ دلار رسیده است. امّا همین قیمت را میتوان با انتخاب آپشنهای مختلف، بهسرعت به دو برابر افزایش داد. در نهایت، ماکان یک کراساور لوکس با رانندگی لذتبخش است که محبوبیت زیادی در بین علاقهمندان دارد. ۱) جگوار اف-پیس
اف-پیس مدلی است که استایل جذاب و ورزشکارانه جگوار به یک کلاس پرفروش در بازار خودرو وارد کرده است. گزینههای پیشرانه در این مدل شامل یک موتور استاندارد ۳۴۰ اسببخاری یا ۳۸۰ اسببخار سوپرشارژر V-6 است. هر کدام از این موتورها با گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته و سیستم دیفرانسیل تمامچرخ متحرک همراه میشوند. این در حالی است که یک نسخه دیزلی نیز برای آینده برنامهریزی شده است. عناصر آلومینومی در این خودرو، موجب ایجاد یک ساختار صلب شدهاند. سیستم فرمان تیز و کنترل فوقالعاده بدنه، از مواردی هستند که اعتماد به نفس بسیار خوبی را برای راننده ایجاد میکنند. کابین اف-پیس فضای جادار و گستردهای دارد و میزان فضای حمل وسایل نیز مناسب است. این در حالی است که ارتقای سیستم اطلاعات و سرگرمی، بالاخره باعث شده که این سیستم از واکنشهای سریعتری برخوردار شود. اولین شاسیبلند جگوار، تا به اینجا، بهترین نمونه در کلاس خودروییاش بوده و توانسته در صدر این لیست قرار بگیرد.
منبع: caranddriver
فورد
۲۷ خرداد ۱۳۹۵انتخاب من یا کادیلاک یا بنز یا ……
یو اس اس اینترپرایز
۲۸ خرداد ۱۳۹۵ایول به همشون
فقط انگلستان
۲۷ خرداد ۱۳۹۵خودروسازی انگلیس واقعا اوله چون لذتی که ادم از خودرو می خواد رو بهش می ده کیفیتشون عالیه یعنی کیفیت بهتری ازشون وجود نداره و همیشه بادیدن کیفیتشون صفا می کنی و خوشحالی قدرت موتوروصدای اگزوز خوب ودلنشینه وهمیشه دوس داری گاز بدی خودرو رو در نهایت محکمی درست می کنن که نشون می ده برای جون ادم ارزش قائلن موتور رو قوی می زنن که در سربالایی هم مشکلی نداشه باشه و اعصابت از کم قدرت بودن خودرو داغون نشه فضای پای خوبی دارن که به راحتی واسایش بیشتر کمک می کنه امکاناتشون واقعا عالیه که معلومه اسایش سرنشین رو به حداکثر رسوندن شنیدم اون امکاناتی که روی استون مارتین 10ساله پیش بوده رو تازه الان می زارن رو هیوندای سنتنیال و خیلی از خودروهای امروزی باعث می شن ادم حسود نباشه مثلا یه خودرو دیگه رو ببینه وبگه کاش اونو داشتم چون خودروخودش از اون بهتره باعث می شه دروغ نگه مثلا یه بنز اس350 داشته باشه و مارک اس65 رو بهش بکوبه و به دروغ بگه بنز اس65 هستش باعث می شن اعتماد به نفس خوبی داشته باشی جوری خودرو رو اشرافی و سلطنتی می زنن که وقتی سوارش می شی فکر می کنی امپراطور جومونگی باعث می شن ادم خوش رفتار باشه چون وقتی ادم راحت باشه در بیشتر مواقع خوش رفتاره باعث می شن سراغ دزدی نری چون هروقت به پول نیاز داشتی ماشینت پول زیادی می کنه کاری می کنه ادم فش نده دیدید که یه ادم وقتی یه ماشین خوب رو می بینه فش می ده اما کسی که ماشین انگلیسی داشته باشه فش نمی ده چون خودش بهترین ماشینو داره باعث می شن که امید به زندگی داشته باشی و پیری زود رس با دیدنت پا به فرار بزاره باعث می شه تو گردوخاکی که ماشینا به پا می کنن نمونی چون خودت جلوتری و بیشترین گردوخاک رو به پا می کنی و خیلی برتری های دیگه که خیلی طولانی می شه بنویسم انگلیس تمام قابلیت هایی که از یه خودرو به انسان می رسه رو به نهایت خودش رسونده ولی مثلا المان چی دو تا ازاین ملاک ها رو به زور به نهایت خودش رسونده بازم با یه دلیل مدرن و سلطنتی دیگه برتری انگلیس رو اثبات کردم ولی چه کنیم که دیسلایک می کنید و من هم مجبورم برتری های دیگه انگلیسو در مقاله های بعدی بنویسم.
حسین
۲۸ خرداد ۱۳۹۵سلام. خوبی داداش؟
شنیدم ماشینای انگلیسی برای درمان سرطان و ام اس و رفع بلایای آسمانی و حوادث غیر مترقبه هم مفید هستن. توی یه مقاله دیگه هم نوشته بود ثوابِ داشتن یه ماشین انگلیسی برابر با 70 هزار رکعت نمازه و باعث میشه آدم مستقیم بره بهشت. شما در جریانی، خواستم ازت بپرسم راسته؟
شوخی
۲۸ خرداد ۱۳۹۵وای دس رو دلم نذار. من یه بار یه ماشین انگلیسی داشتم، بهم درس زندگی میداد. عصبانی نمیشدم، من عاشق بودم، عاشق. من روزی سی و سه بار عاشق میشدم. همش “همه چی آرومه” گوش میدادم. وقتی یکی باهام تصادف میکرد پیاده میشدم میگفتم عزیزم قربون شکل ماهت بشم، چرا حواستو جمع نکردی؟ همونجا عاشق یارو میدشم. تو ماشین حس میکردم دارم پرواز میکنم، بال هامو باز میکردم، بر فراز آسمان شهر پر میکشیدم، شهر و آدما رو از اون بالا میدیدم، براشون دست تکون میدادم و بوس میفرستادم، با پرنده های آزاد قدم میزدیم و آواز میخوندیم. نوک قله مینشستم و از هوای آزاد لذت میبردم و با معشوق حقیقی دیدار میکردم. بعد با جومونگ میرفتم و در آشیانه آرام میگرفتم….
برای طنز بود، امیدوارم بدت نیاد
Sina
۲۷ خرداد ۱۳۹۵الان اینا بر چه اساسی رده بندی شده بودن؟؟
ایا تست شده بودن با هم؟
یا نوسنده اصلی بر اساس سلیقه اینارو رده بندی کرده بود؟
همچین رده بندی ارزش و اعتباری نداره
Sina
۲۷ خرداد ۱۳۹۵ججدا
حتما شما اونجا بودی که همشو با هم تست میکردن نتیجه میگرفتن نه؟؟
اره کار اند درایو از وجود ماها بی بهره هست
ولی در عوض مجله پدال پر از کارشناسان معتبر و پراید سواری مثل شماست
SCUDERIA - اسکودریا
۲۷ خرداد ۱۳۹۵واقعا متاسفم…پراید سوارا کمتر از بقیه میفهمن؟؟حالم به هم میخوره از این اظهار فضل ها… شما شانس اوردی تو خانواده ای به دنیا اومدی که بابات برات ماشین مدل بالا خریده ،این ملاک ارزشته؟؟؟ اونی که با زحمت کشی پراید میخره تا زن و بچه هاش حسرت ماشین سواری نداشته باشن و با حسرت به ماشین بقیه نگاه نکنن چه گناهی داره؟؟؟ شاید گناهش این باشه که بلد نیست خوب سر بقیه رو کلاه بذاره…شما با این نظراتت که حداقل پنج میلیون از هموطنات رو تحقیر میکنی و به شعورشون توهین میکنی مطمئن باش از خیلی از پراید سوارا خیلی خیلی کمتر میفهمی… شک نکن…
داریوش
۲۷ خرداد ۱۳۹۵راستی سینا جان بابت شکست لکسوس از صمیم قلب بهت تسلیت میگم
میدونم خیلی تحت فشاری
ایشالله لکسوسم یه روزی بزرگ میشه
به نظرم یه تماس با کار اند درایور بگیر به عنوان یه کارشناس بگو طبق نظر من فلان ماشین باید رنکش فلان باشه
اون بنده خداها هم به یکمی تفریح احتیاج دارن
داریوش
۲۷ خرداد ۱۳۹۵اسکودریا شما خودتو ناراحت نکن
تجربه ثابت کرده کسایی که این حرفو میزنن نهایت ارزوشون اینه که پراید دست دوم بخرن و نهایت ماشین بازیشون اینه که یه رینگ بندازن رو پراید و ماشینو بخوابونن
بعد طرف فک میکنه ماشینش رو تیون کرده و شده ته ماشین باز
البته کلی گفتم
از لحن صحبت این دوستون برمیاد که در دوران طفولیت به سر میبره و نهایت ارمان زندگیش داشتن پراید اسباب بازیه
علی
۲۸ خرداد ۱۳۹۵آقای اسکودریا، فرهنگ داشتن (کسب مال حلال هم نوعی فرهنگ است) ربطی به سطح درآمد کسی نداره و در هر سطحی از درآمد همه نوع آدمی وجود داره یعنی کسی که ماشین خوب سوار میشه دلیل نمیشه که با کلاه برداری به این پول رسیده !!!! من کسایی رو میشناسم که ماشینهای اروپایی سوار میشن ولی عمراً شما یا امسال شما بتونین زحمتایی که اون توی زندگیش کشیده رو حتی یک روزشو تحمل کنید. پس وقتی میخوای حرف بزنی اول بهش فکر کن بعد بگو.
AMIR/////
۲۸ خرداد ۱۳۹۵علی آقا……..اولا من گفتم شاید…… ثانیا من خودم یک دانشجوی 19 ساله هستم که پراید سوارم. از خودمم انتظار ندارم الان بنز یا حتی هیوندای سوار بشم. به همین قانعم و خدا رو شکر میکنم. اینا رو که گفتم در مورد خودم نبود. منم زحمت میکشم… شاید بیشتر از 99 درصد مردم….تا آیندمو اون جوری که میخوام بسازم و ایمان دارم خدا به هر تلاشی پاداش مناسب رو میده و هر وقت هم به موفقیتی نرسیدم خودمو مقصر دونستم و گفتم باید بیشتر تلاش میکردم … من فقط با این فرهنگ خودمون که در همه جا به هم توهین میکنیم مشکل دارم ولی مثل اینکه حرفای من فایده نداره.
خسته شده
۲۸ خرداد ۱۳۹۵داریوش زیادی داری جوش میاری یه آب بخور آروم شو این سایت هم میتونه با پول کارشو جلو ببره کافیه سر کیسه شل بشه پس زیاد جوش نزن جگوار شایسه این جایگاه نیست آسمون بری و دوباره برگردی
Saied
۲۷ خرداد ۱۳۹۵X4 دوس داشتنیه.
Sina
۲۷ خرداد ۱۳۹۵فعلا من که چند روزه رفتم توی کف دوج دورانگو سیتادل 44هزار دلاره ولی دنیاییه واسه خودش…
بزرگ جادار خوشتیپ
کاوه آهنگر
۲۷ خرداد ۱۳۹۵چرا پورشه کاین و لکسس ان ایکس در لیست نبودن ؟؟ رده بندی کاملا سلیقه ای بود, چرا لکسس آر ایکس هشتم شد؟!! انتظار میره که آر ایکس حداقل در یکی از سه رتبه ی اول حضور داشته باشه, ضمنا طراحی اینفینیتی جالبه
کاوه آهنگر
۲۷ خرداد ۱۳۹۵ممنون از نظر گهربار جنابعالی جناب داریوش. پس از این به بعد نتیجه میگیریم که پورشه کاین و لکسس ان ایکس کراس اوور نیستند!!! اگه کراس اوور نیستند پس چی هستند؟
داریوش
۲۷ خرداد ۱۳۹۵اهنگر جان یه کم فقط یه کم زبانت رو تقویت کن برو کار اند درایور نگاه کن ببین کاین تو کدوم گروهه و لکسوس ان ایکس تو کدوم گروهه
حتی زبانش سختته میتونی عکساش رو نگاه کنی
بابت هشتم شدن لکسوس هم تسلیت میگم
king 918
۲۸ خرداد ۱۳۹۵داریوش برادر خیلی داری تند میری ها داش گلم
یکم اروم تر جنگ که نیست ……
بنتلی
۲۷ خرداد ۱۳۹۵کاوه جان کاین فول سایزه،تیتر مقاله نوشته جم و جور ولی چن تا سایز متوسط هم بوده توش،مثه لکسوس آر ایکس یا آئودی کیو5
کاوه آهنگر
۲۷ خرداد ۱۳۹۵ممنون بنتلی گرامی . البته بعضی از این 15 ماشین زیاد هم جمع و جور نیستند, کاین هم میتونست تو این لیست باشه, اما در مورد لکسس ان ایکس تا اونجاییکه میدونم از آر ایکس کوچکتره و ان ایکس هم میتونست تو این لیست حضور داشته باشه
حسین
۲۷ خرداد ۱۳۹۵درود. توی سایت کارانددرایور لکسس nx رو در کلاس کراس اورهای کوچک به حساب اورده. یعنی همراه با ب ام و X1 و آئودی Q3 و رنج روور اووک و مرسدس بنز GLA.
شایان
۲۷ خرداد ۱۳۹۵مطمئنا اف پیس بهترین نیست بالاترین رتبه ای که میتونه داشته باشه در بین این مدل ها پنجمیه این مقاله هم یه جور تبیلغه این مدل و برنده والا به هیچ وجه شایستگیه این جایگاه و نداره ماکان و کادیلاک با فاصله بهترین هستن
shahin
۲۷ خرداد ۱۳۹۵من اول پورش ماکان رو دوس دارم بعد استثناعن جگوار رو بعد بنز و بعد ایکس ۴
great britain
۲۷ خرداد ۱۳۹۵جگوار اف پیس-پورشه ماکان و مرسدس جی ال سی.خداییش بهترینن.
البته از آئودی هم نمیشه گذشت فوق العادست.
حسین
۲۷ خرداد ۱۳۹۵اینطوری قبول نیست باید جزئیات هم ذکر بشه که تو چه مواردی جگوار تونست بنز و ب ام و و … رو شکست بده؟
از نظر این مجله همیشه انگلیسی ها برنده هستند
چطور هوندا cr-v که خیلی وقتا توی لیست هست اینجا اصلا نبود؟
Hamid...Audi
۲۸ خرداد ۱۳۹۵هوندا برند لوکس سازه عاخه؟!!!!!!!!
نه هوندا لوکسه عاخه؟!!!!!!!
برادر عزیز هوندا یه برند لوکس داره به نام آکورا که مدل RDXش تو این سگمنته.
بنتلی
۲۷ خرداد ۱۳۹۵حسین جان هوندا سی آر وی درسته ک جم و جور حساب میشه ولی لوکس نیس،البته چن تا سایز متوسط هم تو لیست بودن
احمد باقری
۲۷ خرداد ۱۳۹۵مرسدس بنز، کادیلاک، آئودی، جگوار، بقیه رو بی خیال. البته بقیه هم خیلی خوبند ولی بعد از این چهار تا.
بنتلی
۲۷ خرداد ۱۳۹۵حسین جان ی چیزی یادم رف بگم،کار اند درایور آمریکایی هس،اون اتواکسپرس هس ک انگلیسیه!
خسته شده
۲۸ خرداد ۱۳۹۵بازم یه مضحکه دیگه از کارانددرایو
جناب بنتلی ما همه میدونیم آمریکاییه منظور حسین این بود که همیشه انگلیسی هارو میخواد برنده کنه ربطی نداره به انگلیسی بودن یا نبودن مطمئنا جگوار شایسه این جایگاه نبود و نیست حتی رده دومی و سومی هم براش زیادیه
سعید
۲۸ خرداد ۱۳۹۵در قسمت اول این مقاله دو تا خودروی ولوو وجود داره که انتر توسان و سانتافه هیوندا به اینها می ارزه حداقل در کل نویسندگان غربی جانب دارانه سوت میزنند
godfather
۲۸ خرداد ۱۳۹۵اقایون نظرتون راجب Q5 چیه؟
کسی داشتش؟ سواریش چطوره؟
کسی میدونه از لحاظ قطعات چطوریاست؟
ممنون میشم راهنمایی کنید
بنتلی
۲۸ خرداد ۱۳۹۵شایان جان چرا انقد با اطمینان صحبت میکنی؟کار اند درایور ی مجله با سابقه هس ،برا چی بیخودی اعتبارشو زیر سوال ببره؟!ما فقط عکساشو میبینیم ولی اونا تخصصی تستش میکنن،چ ایرادی داره ک اف پیس اول بشه؟!جگوار تلاششو کرده و ی خودروی عالی تولید کرده،حالا چون اول شده پس میشه تبلیغ؟
بنتلی
۲۸ خرداد ۱۳۹۵خسته شده جان چرا مطمئنا جگوار شایسته این جایگاه نبود؟چطوری انقد با اطمینان حرف میزنی؟جگوار تلاششو کرده ی خودرو عالی تولید کرده،چ ایرادی داره ک اول بشه،کار اند درایور همشونو تست کرده ،بیخودی نمیاد اعتبار خودشو زیر سوال ببره ک،چن وقت پیش بی ام و ایکس 3 با اووک مقایسه شد و اووک تونس نیم امتیاز بیشتر کسب کنه ولی نمیدونم چرا اصن توی این لیست نیست،بعد باز هم میگی همیشه انگلیسیا رو میخواد برنده اعلام کنه؟
Archi KHAN
۲۸ خرداد ۱۳۹۵اف پیس – ماکان – X4
رادین
۲۹ خرداد ۱۳۹۵همشون خوبن
و اینکه واقعا جگوار خوش استایله.
انتخاب من اول کادیلاک دوم همشون !
رضا
۱۵ شهریور ۱۳۹۵باسلام خدمت دوستان مطمعنا ما نمیتونیم تمام این خودروهای تویه لیستو خودمون تست کنیم و نتیجه گیری کنیم و نمیتونیم راحت نظر بدیم که واقعا جگوار شایسته این جایگاه نیس ولی میتونیم بدون خوندن مقاله بگیم خودروهایه داخلی کدوم بهتره
راستی یه چیز بی ربط پدال گروه تلگرامی نداره