عبارت «کوپهٔ پریمیوم پرفورمنس» شامل خودروهای دودر جذاب و هیجانانگیزی برای رانندگی میشود که هماکنون تعداد زیادی از آنها در بازار خودرو وجود دارد؛ اما از بین این کوپههای جذاب، بهترین گزینهها کدامند؟ ما در موتورترند همهٔ این خودروها را آزمایش کرده و راندهایم و بنابراین میتوانیم بدون تعصب بهترینهای آنها را انتخاب کنیم. پس ادامهٔ این مطلب را مطالعه کنید تا ببینید بهترین کوپههای پریمیوم پرفورمنس سال ۲۰۲۰ که در بازار قابل خریداری هستند کدامند.
۵- جگوار F تایپ
جگوار F تایپ یک کوپهٔ اسپرت برای کسانی است که علاقهٔ زیادی به خطوط زیبای کوپهٔ کلاسیک E تایپ دارند اما یک کوپهٔ لوکس مدرن و معاصر میخواهند. خانوادهٔ F تایپ شامل مدلهای P300، P340، R-Dynamic و R میشود و اگر نظر ما را میخواهید، قویترین نسخهٔ آن یعنی R با پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 سوپرشارژ ۵۷۵ اسب بخاری را توصیه میکنیم اما اکثر مدلهای F تایپ گرگی در لباس میش هستند و حتی میتوان از رانندگی با نسخهٔ پایهٔ چهار سیلندر آنهم لذت برد. کوپهٔ جذاب جگوار در مدل ۲۰۲۱ با طراحی بیرونی بروز شده، قدرت بیشتر و تکنولوژیهای پیشرفتهتر به بازار عرضه میشود.
نقاط مثبت: سواری و هندلینگ درجهیک، پیشرانههای قدرتمند، ظاهر فوق جذاب
نقاط منفی: صدای اگزوز موتور چهار سیلندر چندان جذاب نیست
مشخصات فنی
قیمت پایه | ۶۲,۶۲۵ دلار |
پیشرانه پایه | ۲.۰ لیتری I4 توربو |
قدرت | ۳۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۰۰ نیوتن متر |
مصرف سوخت | ۹.۰ لیتر ترکیبی |
فضای بار | ۳۹۶ لیتر |
۴- پورشه ۷۱۸ کیمن
پورشه ۷۱۸ کیمن و برادر روباز آن یعنی باکستر همواره خودروهای بسیار دلپذیری بودهاند و در لیست بهترین کوپههای ما هم در جایگاه چهارم قرار گرفته است. کیمن تا چندی پیش در مدلهای پایه، T، S و GTS صرفاً با پیشرانههای چهار سیلندر توربو ارائه میشد اما بهتازگی مدل GT4 با پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی به خانوادهٔ آن اضافه شده که هیجان مطلق است؛ اما بااینحال مطبوعترین مدل کیمن ممکن است مدل جدید GTS 4.0 باشد. همهٔ نسخههای کیمن با گیربکسهای شش سرعتهٔ دستی یا هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه قابل خریداری هستند.
نقاط مثبت: هندلینگ فوقالعاده، پیشرانههای پُرکشش، سواری بینظیر برای خودرویی اسپرت
نقاط منفی: هنوز هم فقدان صدای جذاب پیشرانههای تنفس طبیعی احساس میشود، آپشنها سریعاً به قیمت آن اضافه میکنند
مشخصات فنی
قیمت پایه | ۵۸,۸۵۰ دلار |
پیشرانه پایه | ۲.۰ لیتری H4 توربو |
قدرت | ۳۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۸۰ نیوتن متر |
مصرف سوخت | ۱۰.۷ لیتر ترکیبی |
فضای بار | ۴۲۵ لیتر |
۳- تویوتا سوپرا
از این واقعیت که نسل پنجم تویوتا سوپرا به پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی بامو مجهز شده و بسیاری از قطعات مکانیکی آن با بامو Z4 مشترک است ناامید نشوید. این کوپهٔ ژاپنی از DNA باواریاییها استفاده کرده تا پرفورمنس هیجانانگیزی را ارائه کند. این پیشرانهٔ آلمانی به گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک سریع ساخت ZF متصل شده است اما احتمال ارائهٔ گیربکس دستی هم در آینده وجود دارد. سوپرا به لطف این ترکیب و همینطور وزن سبک ۱۵۴۰ کیلوگرمی خود، ظرف ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت را دارد. سوپرا یکی از بهترین کوپههای اسپرت حال حاضر بازار است و برای مدل ۲۰۲۱ با یک مدل چهار سیلندر جدید، قدرت بیشتر موتور شش سیلندر و سیستم تعلیق باز تنظیمشده، بهتر هم میشود.
نقاط مثبت: تولد دوبارهٔ یک افسانه، تعداد زیادی از قطعات خوب استاندارد، صدای جذاب پیشرانهٔ شش سیلندر
نقاط منفی: کابین احساس خیلی فوقالعادهای ندارد، هندلینگ میتواند بهتر شود
مشخصات فنی
قیمت پایه | ۵۱,۹۴۵ دلار |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری I6 توربو |
قدرت | ۳۸۲ اسب بخار |
گشتاور | ۵۰۰ نیوتن متر |
مصرف سوخت | ۹.۴ لیتر ترکیبی |
فضای بار | ۲۸۳ لیتر |
۲- پورشه ۹۱۱
نمیشود حرف از بهترین کوپههای اسپرت باشد و نماد افسانهای این کلاس یعنی پورشه ۹۱۱ نادیده گرفت. نسل ۹۹۲ این خودرو برای مدل ۲۰۲۰ به بازار آمد و بار دیگر یک ماشین شگفتانگیز را به دنیا ارائه کرد؛ اما دشوارترین موضوع در خرید یک ۹۱۱ گذشته از پرداخت دلارهای فراوان، انتخاب بهترین گزینه از بین خانوادهٔ گستردهٔ آن است که شامل پایه، S، 4S، توربو و توربو S به همراه نسخههای کوپه، تارگا و کابریولت میشود. همچنین در آیندهٔ نزدیک مدلهای GTS و GT3 هم به این خانواده اضافه خواهد شد. بااینحال، همهٔ مدلهای ۹۱۱ فوقالعاده سریع، فوقالعاده لوکس و فوقالعاده توانمند بوده و به لطف لیست طولانی آپشنهای پورشه، فوقالعاده قابل سفارشیسازی هستند؛ بنابراین کسانی که یک ۹۱۱ میخرند، همیشه با لبخندی روی صورت خود زندگی خواهند کرد.
نقاط مثبت: کاربردیتر از آنچه فکر میکنید، ارائهٔ یکی از بهترین تجربههای رانندگی تاریخ
نقاط منفی: فضای صندلیهای عقب و صندوق بار چندان کاربردی نیست، آپشنها گرانقیمت و گیجکننده هستند
مشخصات فنی
قیمت پایه | ۹۸,۷۵۰ دلار |
پیشرانه پایه | ۳.۰ لیتری H6 توربو |
قدرت | ۳۸۵ اسب بخار |
گشتاور | ۴۵۰ نیوتن متر |
مصرف سوخت | ۱۱.۷ لیتر ترکیبی |
فضای بار | ۱۴۰ لیتر |
۱- شورلت کوروت C8
شورلت کوروت موتور وسط خودروی سال ۲۰۲۰ موتورترند شد و احتمالاً مهندس ارشد کوروت یعنی «زورا آرکوس دانتوف» از دیدن این ماشین در صدر لیست بهترین کوپههای پرفورمنس ما خوشحال خواهد شد. C8 اولین کوروتی است که پیشرانه را در میانهٔ خود قرار داده و همچنین نسبت به اجدادش لوکستر هم شده است. نسل هشتم کوروت چسبندگی عالی و هندلینگ چشمگیری را ارائه میکند و میتواند با خودروهای بسیار گرانتر از خود سرشاخ شود. این سوپراسپرت آمریکایی همچنین ممکن است با کیفیت سواری باورنکردنی و فضای بار مناسبی در صندوقهای جلو و عقب، دوستداشتنیترین انتخاب این لیست باشد. کوروت C8 به یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 مجهز است که بهصورت استاندارد ۴۹۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند اما با سفارش پکیج Z51، این اعداد به ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا میکنند. کوروت C8 خودروی اسپرت فوقالعادهای آنهم با این قیمت است و ما آنرا بهعنوان بهترین بهترینهای این لیست انتخاب میکنیم.
نقاط مثبت: پرفورمنس و هندلینگ یک سوپراسپرت با قیمتی بسیار مناسب، فضای بار قابلتوجه، کیفیت سواری در حد قالیچهٔ پرنده با کمکفنرهای مغناطیسی
نقاط منفی: کمفرمانی در رانندگیهای تهاجمی
مشخصات فنی
قیمت پایه | ۵۹,۹۹۵ دلار |
پیشرانه پایه | ۶.۲ لیتری V8 |
قدرت | ۴۹۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۳۰ نیوتن متر |
مصرف سوخت | ۱۲.۴ لیتر ترکیبی |
فضای بار | ۳۶۸ لیتر |
Sajjad
۲۷ مرداد ۱۳۹۹کیفیت سواری در حد قالیچهٔ پرنده با کمکفنرهای مغناطیسی
خداوکیلی اینو خوندم خیلی حال کردم.
ali (chevy nova)
۲۷ مرداد ۱۳۹۹کوروت بازم رتبه اول اورد
ماشینی که ثابت کرد خوب بودن هم میشه ارزون باشه
نه مثل اروپاییها که فقط قیمت بالا و تولید محدود دارن ولی در عمل توانایی رقابت با کوروت رو ندارن.
کوروت بهترین سوپر اسپرتی دوران هست و فروش و محبوبیت و مقامهای که اورده مهر محکمی بر حرفهای من هست
ali (chevy nova)
۲۷ مرداد ۱۳۹۹((کوروت C8 به یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 مجهز است که بهصورت استاندارد ۴۹۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند اما با سفارش پکیج Z51، این اعداد به ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا میکنند.))
اروپاییها همچین مشخصاتی رو بخوان رو یه ماشین پیاده کنن زیره 200 هزار دلار نمیگیرن و جالبیش اونکه حتی اگه بتونن همچین مشخصاتی رو رو محصولی پیاده کنن بازم حریف کوروت نمیشن .
کوروش
۲۷ مرداد ۱۳۹۹باش…
البته نکته خوبش اینکه که بلاخره یانکی ها یه چیزی که لیاقت مقایسه با پورشه و … داشته باشه ساختن البته اگر فردا بازم نگویند که رودی اش از جا کنده شده
Farzad
۲۷ مرداد ۱۳۹۹اورپاییها توان رقابت با کوروت رو ندارن ؟ مگه میشه مگه داریم ؟؟
در ضمن کیفیت ارزون نیست .
Reza
۲۷ مرداد ۱۳۹۹پورش ۹۱۱ انتخاب منه
یانکی
۲۸ مرداد ۱۳۹۹حالا به این لیست سه ماسل عظیم آمریکایی رو اضافه کنید و یه نگاه به قیمتها و قدرتها پرفورمنس امکانات ووو بندازید.مقایسه.
کافر مقدس
۲۷ مرداد ۱۳۹۹کوپه ها تا چندسال دیگه به خروجی و البته قیمت کوروت نرسن روز ب روز استقبال و فروششون کمتر میشه
همه موندن زیر400 اسب با قیمتی گرونتر از کوروتً!
NAVID۰۰۹۸
۲۷ مرداد ۱۳۹۹وقتی به هیچکدومشون دسترسی نداریم ، پس چه فایده ، اما .
اما اگر نظر من باشه که پورشه بی چونوچرا بیرقیبه در این محفل .
بحث قیمتی و ارزشمندی باشه ، کروت حرف نداره .
حرف دلم باشه ، سوپرا دلبرترینه .
NISSAN GTR SOLTAN
۲۷ مرداد ۱۳۹۹اقا نوید داداش کسی که ژاپنی باز باشه و تاریخچه ی سوپرا با موتور 2JZ افسانه ای رو بدونه نباید به این سوپرای جدید بگه دلبرترین
NAVID۰۰۹۸
۲۷ مرداد ۱۳۹۹چرا که نه .
درسته یه سوپرای اصیل ژاپنی نیست ، اما پسر همون پدرِ با ورژنی آلمانی ? .
ما که دستمون بهشون نمیرسه ، اما این روزها بیشتر خودروها با هم مشترک شدن .
البته چرا در نظر نمیگیرید که اگر bmw در کار نبود ، الان با یه سوپرایه هم قیمت هوندا nsx طرف بودیم که کلاً دیگه در دسترس همه نبود .
با این حال با شما موافقم ، اما سوپرا یه تویوتاست و یه تویوتا هیچگاه بیگدار به آب نمیزنه و این اِثبات شدست .
رامین
۲۷ مرداد ۱۳۹۹نوید جان سوپرا آخه ؟؟؟
UNAS
۲۷ مرداد ۱۳۹۹چرا سوپرا ؟!!
خب معلومه رامین جان ایشون ژیان مهاری دهه شصت رو بهش بده ، فقط آرم تویوتا روش باشه
براش میشه خدا
NAVID۰۰۹۸
۲۷ مرداد ۱۳۹۹بله UNAS
شما درست میفرمائید .
موفق باشید !!!
عجب آدمایی اطرافمون پَرسه زنند .
JDM
۲۷ مرداد ۱۳۹۹باز هم کوروت،عشق میکنم میبینمش.
فقط مشکل کم فرمونی داره که اونم بخاطر امنیت بیشتر برای یکسری از افراد دلیلشو عنوان کردن که تو نسخه z06 این کم فرمونی از بین میره و شاهد تمام پرفورمنس کوروت خواهیم بود
ali (chevy nova)
۲۷ مرداد ۱۳۹۹کوروت عالیه
ماشینی که 67 ساله یکسره داره تولید میشه معلوم عالیه
قیمت ارزون
انجین قدرتمند
هندلینگ عالی
تنها رقیب کوروت وایپره
AMG///
۲۷ مرداد ۱۳۹۹سوپرا و تایپ f کوپه های هیجان انگیزی نیستند
آرش وان
۲۷ مرداد ۱۳۹۹اگر سایت منبع این پست اروپایی?? بود ؛ حتماً
?آلپین A110? رو هم به لیستش اضافه میکرد?
Elmiraj
۲۷ مرداد ۱۳۹۹C8 همه جا لیاقت اول شدنو داره….
m
۲۷ مرداد ۱۳۹۹مصرف سوختش 11.12 لیتر !!! دوبرابر حجم موتور پورشه با مصرفی برابر پورشه!
Elmiraj
۲۷ مرداد ۱۳۹۹در مقایسه مصرف سوخت ماشین ها :
اول قدرت و گشتاور تولیدی…
دوم حجم موتور ها…
سپس وزن دو ماشین…
Farzad
۲۷ مرداد ۱۳۹۹جگوار ❤
بی ریا
۲۷ مرداد ۱۳۹۹تو این لیست فقط قطعا کوروت در صدر هست چه بسا با اختلاف بسیار بیشتر
NISSAN GTR SOLTAN
۲۷ مرداد ۱۳۹۹هر موقع این سوپرا رو میبینم بدجوری غصه میخورم
تویوتا با گذاشتن موتور بی ام و روی این سوپرای جدید بدجوری دل طرفداراش رو شکست
واقعیت اینه که این موتور بی ام و به هیچ عنوان پتانسیل اون موتور 2JZ افسانه ای رو نداره
این سوپرا کجا و اون سوپرای قدیمی با اون موتور 2JZ افسانه ای کجا
سوپرایی که تا 800 اسب بخار تیونینگ انگار براش بچه بازی بود انگار ماشین همین الان از کارخونه اومده بیرون بدون هیچ ریسک و نگرانی از تیونینگ
سوپرایی که صدای توربوش روح ادمو جلا نده سوپرا نیست
رامین
۲۷ مرداد ۱۳۹۹حتی صحبت از مقایسه این دو تا هم درست نیست. یه اصیل زادرو نباید با یه ح..زاده بی اصل و نصب مقایسه کرد.
زیزیگولو
۲۷ مرداد ۱۳۹۹از نظر من اول پورشه و دوم کوروت c8
AMG///
۲۷ مرداد ۱۳۹۹انتخاب من
کروت c8
پورشه ۹۱۱
ارش
۲۷ مرداد ۱۳۹۹اول پورشه و بعد جاگوار به خاطر زیبایی ناب .
رامین
۲۷ مرداد ۱۳۹۹به شخصه بین جگوار و پورشه و کوروت انتخاب سختی هستش. هر کدوم جذابیت خاص خودشونو دارن.
AMIR-REZA
۲۷ مرداد ۱۳۹۹جگوار چقد دلبری میکنه……….
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۷ مرداد ۱۳۹۹911 و تمام…
Ali Keyhani
۲۷ مرداد ۱۳۹۹1_911
2_C8
3_کیمن 718
4_f type
5_سوپرا
AMIR-REZA
۲۷ مرداد ۱۳۹۹قبول دارم که 911 ماشین معرکیه اما قیمتش دوبرابر تمام گزینه هاست!!
Ali Keyhani
۲۷ مرداد ۱۳۹۹درسته حق با شماست
به قیمت هم باید توجه کرد?
net
۲۷ مرداد ۱۳۹۹چراغ باریک جلو جگوار f تایپ قشنگه ولی طراحی داخلی جگوار f تایپ قدیمی شده و این طراحی داخلی برای ۱۰ سال پیش زیبا بود.ال سی دی کج و دیوار بزرگ کنسول وسط و چراغ جلو کوروت c8 بد هست
Alireza
۲۷ مرداد ۱۳۹۹ظاار جلوی جگوار خیلی شیک شده، اما باید یه دستی هم به عقبش میکشیدن مثلا چراغای باریکتر و کشیده تر که بیشتر با جلوش هماهنگ بشه
۹۱۱ و کوروت هم که رقابتشون چیزی فراتر از این دنیاس، تو هر نسل هرکدوم چیزای خیلی بهتری از خودشون رو میکنن، خیلی خودروهای زیادی نیستن که دائما تو پیشرفت باشن عقبگرد هم نداشته باشن
این رقابت دوس داشتنیو به حاشیه نکشونین لدفا
مهدی موتورز
۲۷ مرداد ۱۳۹۹ایا موتر وسط ها فضای بار کمی دارن؟
الان کوروت ۳۶۰ لیتر جا داره
ولی کونیگزگ و بوگاتی اینقدر جا دارن؟
بی ریا
۲۷ مرداد ۱۳۹۹دوستان عزیز انصاف هم خوب چیزیه
بی ام و با کارگذاشتن و طراحی پلتفرم سوپرا هم سابقه خودشو به گند کشید هم سابقه تویوتارو و هم سابقه خوب سوپرای قدیمی رو
۹۱۱ از لحاظ قیمتی چند برابر کوروت قیمت داره اونوقت عاشقان آلمانی مدام میان میگن عشق من ۹۱۱ و انتخاب برتر ۹۱۱
چه بخواین چه نخوابن کوروت بااین امکانات و این قیمت صدر جدوله دوستان تمام
هروقت پورشه و بنز و بی ام و ماشینی به قیمت و امکانات کانل کوروت ساخت طرفددراش بیان نظر بدن
Hadi
۲۷ مرداد ۱۳۹۹با اینکه خودم طرفدار آلمانیا مخصوصاً ۹۱۱ هستم…
ولی خداییش خیلی گرونه…
با ۳۰ هزارتا کمتر بنظرم کوروت گزینه معقول تریه…
ولی تهش هیچی پورشه ۹۱۱ نمیشه ?
(Saeed(peugeot
۲۷ مرداد ۱۳۹۹جگوار تو بین همشون یه جوارهره تک و خاصه
حمیدرضا
۲۷ مرداد ۱۳۹۹کوروت و کیمن یه قیمتن با اختلاف قابل توجه درحجم موتور البته واقعا ربطی نداره به کیفیت سواری ولی خوب تحریک کننده هست
ارشیاsvj
۲۷ مرداد ۱۳۹۹من جگوار رو ترجیح میدم.
محمد
۲۷ مرداد ۱۳۹۹منم کوروت و پورشه انتخابمه
Archi KHAN
۲۷ مرداد ۱۳۹۹911 و F-Type
MehdiTurbo
۲۸ مرداد ۱۳۹۹نظر سنجی
کیمن ? لایک
کوروت ? دیسلایک
من واقعن نمیتونم انتخاب کنم بین دو تا
MehdiTurbo
۲۸ مرداد ۱۳۹۹از این نظر این دو تا رو گفتم که میشه گفت دو تا خودروی هم قیمتند یعنی میشه گفت قیمت دوتاشون دقیقن یکیه با پول برابر کودوم انتخاب میکنید ؟؟؟
مهران
۲۸ مرداد ۱۳۹۹فقط منتظر نسخه های جذاب تر کوروت هستم هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ قدرت و پرفورمنس
علی آرین
۱۱ شهریور ۱۳۹۹اول شدن کوروت دور از ذهن نبود
این کوروت جدید واقعا ماشین قابلی هست
پورشه 911 هم ک نیازی به تعریف نداره و همه چیز تمومه