مصداق بارز تغییر مکان پیشرانه در یک خودرو، شورلت کوروت است که در نسل C8 موتور آن از جلو به وسط منتقل شده است. حال با وجود این تغییر بزرگ در کوروت، ممکن است خیلیها کنجکاو باشند ببینند که اگر مکان پیشرانهٔ برخی از شناختهشدهترین خودروهای اسپرت و سوپراسپرت تغییر کند چه شکلی میشوند. بدین منظور رندرهایی طراحی شده که این خودروها را با محل متفاوت پیشرانه به تصویر کشیده است. از هرکدام از این خودروها دو رندر طراحی شده که اولی شکل کلی خودرو را نشان میدهد و دومی با برشی دقیقاً چگونگی قرار گیری پیشرانه در محل جدید را نمایان میکند.
آکورا NSX
محل پیشرانه: جلو
آکورا NSX در حالت عادی سوپراسپرتی موتور وسط است اما کاپوت کشیدهٔ آن در این رندر نشان میدهد که پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 آن حالا در کجا قرار گرفته است. البته در این رندر موتور بهصورت عرضی در جلوی NSX نصب شده که تأثیری منفی بر توزیع وزن خودرو میگذارد.
آستونمارتین DBS
محل پیشرانه: عقب
آستونمارتین برای چندین دهه است که به ساخت بهترین گرند توررهای موتور جلوی دنیا مشغول است. بااینحال طی سالهای اخیر این شرکت با مدلهای والکری و والهالا، روی سوپراسپرتهای موتور وسط تمرکز کرده است؛ اما در این رندر، پیشرانهٔ V12 مدل DBS به عقب خودرو منتقل شده است که قطعاً هیچگاه به واقعیت تبدیل نخواهد شد.
تویوتا سوپرا
محل پیشرانه: وسط
اگر پیشرانهٔ تویوتا سوپرا به وسط منتقل شود چیز بدی از آب درنمیآید؛ اما در این رندر هرچند طراح ادعا میکند سوپرا را بهصورت موتور وسط طراحی کرده ولی به نظر میرسد پیشرانهٔ شش سیلندر خطی آن روی چرخهای عقب قرار گرفته باشد. به همین دلیل، در اینجا سوپرا بیشتر شبیه خودرویی موتور عقب به نظر میرسد.
پورشه ۹۱۱
محل پیشرانه: وسط
اصالت پورشه ۹۱۱ موتور عقب بودن آن است و اگر پیشرانهٔ آن جایی غیر از عقب نصب شود حتی شاید نتوان آنرا ۹۱۱ دانست. بااینحال در این رندر پیشرانهٔ ۹۱۱ به وسط خودرو منتقل شده که احتمالاً هرگز رنگ واقعیت نخواهد گرفت. البته کسانی که یک پورشهٔ موتور وسط میخواهند میتوانند مدل کیمن را انتخاب کنند.
نیسان GT-R
محل پیشرانه: وسط
نیسان GT-R در دنیای خودرو یک اثر باستانی محسوب میشود و در حال حاضر بسیار دوست داریم سازندهٔ ژاپنی زندگی جدیدی به این گودزیلا ببخشد. شاید موتور وسط شدن GT-R هم ایدهٔ بدی نباشد زیرا بخش عقبی کشیدهٔ آن برای جای دادن یک موتور V6 مناسب به نظر میرسد.
فورد موستانگ
محل پیشرانه: وسط
یک ماسل کار اصیل مثل فورد موستانگ هرگز نمیتواند موتور وسط باشد ولی در دنیای رندرها همهچیز امکان دارد. هرچند بهاحتمالزیاد در واقعیت هیچگاه موستانگ موتور وسط را نخواهیم دید اما درهرحال جای دادن یک موتور V8 بزرگ در پشت کابین موستانگ میتواند بسیار دشوار باشد.
دوج وایپر
محل پیشرانه: عقب
تاکنون رندرهای زیادی از وایپر موتور وسط دیدهایم اما این رندر متفاوت است زیرا موتور وایپر را به عقب منتقل کرده است. البته اگر پیشرانهٔ غولپیکر و سنگین وایپر روی چرخهای عقب قرار گیرد، هرچند در خط مستقیم شتاب فوقالعادهای را فراهم میکند اما هندلینگ فاجعهباری را به همراه خواهد داشت.
محمد
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹سلام ببخشید میشه یکی توضیح بده باهم دیگه چه فرقی دارن وکدوم بهتره
♤Angus_812♤
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹برای ماشین های هایپرکار موتور وسط بهتره چون بهترین تقسیم وزنو داره
برای ماشینهای اسپرت موتور عقب بهتره چون اونا سیستم فرمون پیچیده ای دارن باید توازن بین عقب و جلو هماهنگ باشه
ماشینهای دیگه که موتور جلو هستن بخش جلویی چسبندگی بیشتری داره و تقریبا بهتر موقع پیچیدن از اون دو ترکیب هستن
محمود
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹از طراحی سوپرا اصلا خوشم نیومد
مهدی
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹از اون dbs خوشم اومد
اکورا هم عالی شده
VIPER
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹وایپر ،911و سوپرا فاجعه
فک کن با اون کاپوت دراز موتور سوپرا و واپر پشت کابین باشه
فری
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹از وایپر خوشم آمد
ارشیاsvj
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹اخ اگه اون DBS موتور عقب یا وسط بود چی میشد???
Hamidreza
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹DBS!
Sajjad
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹وایپر نیاز به این تغییر سبک داشت
و یه افزایش کیفیت
یه انقلاب پر هزینه لازم بود تا وایپر بازم زنده بمونه
سینا BMW
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹۹۱۱ و وایپر خوب نبودن، ۹۱۱ فلسفش کوچیک بودنه ( یا حداقل اینطوری به نظر بیاد)، موستانگ خوب به نظر میرسه ولی با موتور جلو کم هزینه تره
آریا ماشین
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹آکورا و ۹۱۱ و موستانگ و وایپر بد شدن ، در ضمن لطفا به وایپر و موستانگ و ۹۱۱ دست نزنین که بدجور خراب کردین
بقیه خوبن
ferrari_lvr
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹وایپر و ماستنگ رو اصلا دوست ندارم
ولی dbs خوبه
میلاد
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹من که نفهمیدم محل پیشرانه عقب و وسط چه فرقی دارن از نظر من جفتشون عقبن
Farzad
۹ خرداد ۱۳۹۹چه افتضاحی ?