با سختگیرانهتر شدن قوانین مربوط به آلایندگی و ایمنی، بازنشسته شدن برخی از خودروهای مشهور و دوستداشتنی امری اجتنابناپذیر جلوه میکند.
برخی اوقات این قوانین نیستند که باعث میشوند برخی خودروها کنار گذاشته شوند بلکه فروش ضعیف، تغییر تصویر خاص کمپانی یا دیگر مشکلات مربوط به تولید هم در بازنشسته شدن محصولات کمپانیهای گوناگون تأثیر دارند. در سال ۲۰۱۷ خودروهای زیادی با بازار آمریکا و برخی هم به صورت کل خداحافظی کردند اما ۸ نمونه از آنها واقعاً شاخص بوده و دل ما قطعاً برای آنها تنگ خواهد شد. لیست پیش رو به ترتیب میزان اهمیت چیده شده است.
- میتسوبیشی iMiev
احتمالاً دل هیچکس برای این خودرو تنگ نخواهد شد. با کابینی بیکیفیت و مجموعه باتری نسبتاً کوچک که محدوده حرکتی کمی دارد، iMiev در برابر برخی مدلهای الکتریکی و هیبریدی هیچ حرفی برای گفتن نداشته است. این خودرو همچنین بسیار کند بوده و در ۱۴.۷ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد. البته iMiev زمانی که در سال ۲۰۰۹ معرفی شد خودرویی کاملاً احساسبرانگیز برای میتسوبیشی محسوب میشد.
- فولکسواگن توارگ
شاسیبلند میانسایز فولکسواگن پس از معرفی نسل جدید و کمی بزرگتر تیگوان و البته مدل کاملاً جدید اطلس کنار گذاشته شد. فولکسواگن به این نتیجه رسید که فعلا و تا آمدن نسل جدید، نیازی به نگه داشتن توارگ کم فروش ندارد. ما هم فکر میکنیم فولکسواگن تصمیم درستی گرفته است.
- هیوندای آزرا
با وجود برند جنسیس برای افرادی که خواهان محصولاتی بزرگتر و لوکستر هستند، هیوندای کره تصمیم گرفت تا امسال آزرا را بازنشسته نماید. فروش کم نیز از دیگر دلایل خاتمه تولید آزرا بوده است. البته باید به این نکته اشاره کنیم که نسل جدید این خودرو در بازار کره و برخی کشورهای دیگر معرفی شده است.
- نیسان جوک
موضوع عجیب اینکه نیسان جوک امسال بازنشسته شده تا جا برای شاسیبلند ساب کامپکت کیکس باز شود. با وجود محصولاتی همچون روگ و روگ اسپورت در سبد محصولات نیسان به این نتیجه رسیده که اگر جوک به زندگی خود ادامه می داد کراس اوورهای کوچک زیادی در نمایندگیها جا خوش میکردند. خداحافظ این خودروی عجیب و دوستداشتنی…
- اسمارت فورتو بنزینی (در آمریکای شمالی)
دایملر کاملاً بی سر و صدا نسخه بنزینی اسمارت فورتو را در آمریکا بازنشسته کرده است. این خودروی شهری از این به بعد تنها بصورت الکتریکی عرضه خواهد شد که موضوعی خوب است زیرا تنها موردی که درباره فورتوی بنزینی دوست نداشتیم پیشرانه آن بود.
- موستانگ V6
گاهی اوقات خودروهای عضلانی ۶ سیلندر چندان موردتوجه قرار نمیگیرند اما خب آنقدرها هم بد نیستند. با این تفاسیر فورد موستانگ ۶ سیلندر ۳.۷ لیتری به اندازه مدل ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری اکوبوست یا ۸ سیلندر ۵ لیتری خوب نبوده است. این پیشرانهها همچنین اکثر نیازهای مشتریان را پوشش دادهاند بنابراین طبیعی است که در سال ۲۰۱۸ موستانگ ۶ سیلندر دیگر ارائه نشود.
- شورولت SS
شورولت SS در بین خریداران محبوب نبود اما از اینکه یکی از جذابترین محصولات دنیای خودرو با ما خداحافظی میکند کاملاً ناراحت هستیم. SS تنها سدان ۸ سیلندر دیفرانسیل عقبی بود که با گیربکس ۶ سرعته دستی همراه میشد و همچنین رنگهای بدنه جذاب زیادی برای آن قابل سفارش بود. با خاتمه تولید شورولت SS تولید هولدن کومودور در استرالیا نیز متوقف شد که آن هم تراژدی دیگری برای صنعت خودرو بود.
- داج وایپر
داج وایپر آخرین بازمانده از سوپرکارهای کاملاً سنتی بود که دیگر در میان ما نیست. با پیشرانه ۱۰ سیلندر ۸.۴ لیتری ۶۴۰ اسبی و گیربکس ۶ سرعته دستی، وایپر قطعاً خودرویی متعلق به قلب طرفداران بود. داج در سال ۲۰۱۶ نسخه ACR وایپر را با بال عقب بسیار بزرگ عرضه کرد که چندین رکورد را در پیستهای آمریکا به ثبت رساند. وایپر یکی از تاریخیترین خودروهای آمریکاست…
مورد ویژه بازار ما (طنز)
سایپا ۱۱۱ هاچبک
یکی از دوست داشتنی ترین خودروها که در سال ۲۰۱۷ با صنعت خودرو خداحافظی نمود سایپا ۱۱۱ بود که دل جوانان زیادی را به درد آورد! البته خیلی نگران نباشید چراکه برادران دنباله دار آن هنوز هم در خط تولید بوده و با قیمت های گزاف به خریداران چشمک می زنند! مشخص نیست که چرا ۱۱۱ با خط تولید وداع نمود اما برادران صندوق دار آن همچنان تولید می شوند! در هر صورت اگر خواهان یک هاچبک تند و تیز باشید از این به بعد باید در بازار دست دوم ها به دنبال آن بگردید.
منبع: autoguide
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲۵ دی ۱۳۹۶((یکی از دوست داشتنی ترین خودروها که در سال 2017 با صنعت خودرو خداحافظی نمود سایپا 111 بود که دل جوانان زیادی را به درد آورد!))??
محمد
۲۵ دی ۱۳۹۶111 با اینکه آشغال بود ولی واقعا زیباتر از تیبا بود..خخ
جایگزینی مدلهای مختلف تیبا الان مصداق این شعاره…:
*ما میگیم شاه نمیخایم .. نخست وزیر عوض میشه*..!! خخ
علی
۲۵ دی ۱۳۹۶اون لحظه ای ک خبر توقف تولید وایپرو خوندم….
قبل اون فقط یه ارزو داشتم
ک اونقد موفق باشم تا بتونم برم امریکا و یه وایپر GTS بخرم
الان چی؟
Abbas_us.c
۲۵ دی ۱۳۹۶وایپر برادر کجایی??
Abbas_us.c
۲۵ دی ۱۳۹۶واقعا حیف شد 111مجهز به پبشرانه 12سیلندر 6لیتری با قدرت 600بزبخار توقف تولید شد.لعنتی ادرنالینش بی همتا بود
شایان
۲۵ دی ۱۳۹۶در واقع بز بی بخار:)))))
SAEED Z
۲۵ دی ۱۳۹۶صد حیف بر آمریکایی ها …
سامان اذری
۲۵ دی ۱۳۹۶ساینا رو از رو پراید زده و الکتریکی کرده به قیمت 70.تومن میفروشن یعنی حدود 17 هزار دلار
تقریبا هم قیمت با مزدا 3 پایه
معین
۲۵ دی ۱۳۹۶وایپر ماشینیه که همه عاشقشن ولی کسی نمیخره.
محمد
۲۵ دی ۱۳۹۶داشبوردا…!!!
http://www.autobild.de/bilder/ces-2018-harman-13155165.html#bild6
F۲۲RAPTOR
۲۵ دی ۱۳۹۶خدا وایپر عزیزو بیامرزه
محمدامین
۲۵ دی ۱۳۹۶بعید میدونم زمان جنگ،زندگی مردم اینگونه بوده باشه…
از تامین نیاز های اولیه زندگی ناتوانیم…
Mohammadreza
۲۶ دی ۱۳۹۶زمان جنگ ایران _عراق ما هزینه یک جنگ رو میدادیم ولی حالا داریم هزینه حداقل سه جنگ تمام عیار را تقبل میکنیم
و این وسط سرمایه مردم این سرزمینه که داره از بین میره
amin
۲۶ دی ۱۳۹۶بیشتر از ۳ تا
سوریه-لبنان-عراق-یمن-فلسطین -نیجریه
به تازگی هم که میانمار و افغانستان هم دارن اضافه میشوند
در مورد هزینه کرد در ونزوئلا هم که دیگه چیزی نگیم بهتره
بهراد
۲۶ دی ۱۳۹۶چه دولت خیری ، خودمون نمیخوریم
به بقیه میگیم بیا بخورش???
اونام میخورن یه مدت ساکت میشن!
آرین
۲۵ دی ۱۳۹۶ماشینی که دوستش دارم
شورلت ss
رو دستش نیست
Fk
۲۵ دی ۱۳۹۶زمان جنگ معرفت زنده بود
عشق از خود گذشتگی إیثار زنده بود
ولی الان متاسفانه زمونه جوری شده که بخوای مثل ی انسان معمولی زندگی کنی محکوم ب فنا هستی
رک بگم باید درنده باشی وگرنه اینجا جایی واسه زندگی کردن سالم وسلامت نیست
M.us
۲۵ دی ۱۳۹۶اره منم شورولتss خیلی دوست داشتم تو مسابقات ناسکار همیشه تنها ماشینی که به دلم نشست ss جیمی جانسن بود حیف شد رفت اما از این بدتر سایپا111بود خبرش مثل بمب کلمو ترکوند هاچ بک های قبل اون سوءتفاهم بودن
Fk
۲۵ دی ۱۳۹۶زمان جنگ عشق بود
از خود گذشتگی بود إیثار بود
دوست داشتن با خبر شدن از حال همنوع بود
ولی متاسفانه امروز روز این لغات جای خودشونو دادن ب ژن خوب رانت شالاتارنیسم
ی کلمه از اخرش بگم اینجا جایی واسه زندگی کردن ادمای معمولی نیست
درنده بودن ضامن زنده بودنو زندگی کردنه
أفسوس و صد أفسوس
گنجی
۲۵ دی ۱۳۹۶پراید 111 توقف تولید نشد ، خط تولیدش از کاشان به تهران منتقل شد
اون عکس آخرین تولید رو هم بچه های خط تولید کاشان گرفتن چون دیگه تو کاشان تولید نمیشه
لطفا اصلاح کنید
aura
۲۶ دی ۱۳۹۶ناموسا چقد بدبختیم
ماشینایی که کیف میکنی دور موتورشونو بیاری روی رد لاین رو اسقاط میکنن اونوقت ما یه مشت لگن ادم کش رو به قیمت خون ادمی زاد حسابمون میکنن و یا باهاشون میمیریم یا از الودگی خفه میشیم
***
Raha
۲۶ دی ۱۳۹۶گفتن که احتمالا آزرا شانس زیادی واسه وارد شدن داره (کرمان موتور)
راست و دروغش پای خودشون
بهراد
۲۶ دی ۱۳۹۶اونم بیاد کَفِش ۲۵۰ قیمت میزنن روش
Madjid
۲۶ دی ۱۳۹۶وایپر ?????
Hemichan
۲۶ دی ۱۳۹۶وایپر انگار ادم عزیزی رو از دست داده باشه
جاش خیلی خالیه
مهدی
۲۶ دی ۱۳۹۶وایپر انقدری بزرگ بود که حتی نمیتونم به شوخی و مسخره هم بگم مال ما از اونا بهتر بود ههههییییی
Muty
۲۸ دی ۱۳۹۶داد از وایپر …