طبق مطالعهی شاخص تجارب تکنولوژی جی دی پاور TXI سال ۲۰۱۶ شرکتهای هیوندای و بامو هر یک دارای دو مدلی هستند که در تجارب تکنولوژیهای خودرویی مالکان بالاترین امتیاز را دریافت کردهاند.
این مطالعه تجارب، کاربردها و برهمکنشهای بین راننده و تکنولوژیهای خودرو را در ۹۰ روز ابتدایی مالکیت بررسی میکند. عمدهترین دستهبندیهای تکنولوژی تحلیل شده در این مطالعه عبارتاند از محافظت از برخورد، راحتی و آسودگی، سیستمهای کمکراننده، سرگرمی و ارتباطات، ناوبری و اتصال به گوشیهای هوشمند.
مدلهای ساخت بامو که در سگمنت خود بالاترین رتبه را به دست آوردهاند عبارتاند از سری ۲ (کلاس خودروهای ممتاز کوچک) و سری ۴ (کلاس خودروهای ممتاز کامپکت). هیوندای نیز در این مطالعه خوب عمل کرده و دو ساختهی آن یعنی جنسیس (کلاس خودروهای میدسایز ممتاز) و توسان (کلاس خودروهای کوچک) بالاترین رتبه را به دست آوردهاند. خودروهایی در این مطالعه شرکت کردهاند مدل سال ۲۰۱۶ بوده و یا در سه سال گذشته بازطراحی شده و یا اینکه نسل کاملاً جدیدی از آنها به بازار آمده است.
دیگر خودروهایی که بالاترین رتبه را در کلاس خود به دست آورده از سه ملیت مختلف هستند: شورلت کامارو (کلاس خودروهای میدسایز)، کیا فورته (کلاس خودروهای کامپکت) و نیسان ماکسیما (کلاس خودروهای بزرگ).
- بخش تکنولوژیهای ایمنی
در میان خیل عظیمی از تکنولوژیهای متنوع بکار رفته در خودروهای جدید، سیستمهایی که به پیشگیری از تصادفات کمک میکنند بیشترین کاربرد را داشته و در مجموع بیشترین رضایت را ایجاد میکنند. به علاوه، طبق نتایج مطالعهی صورت گرفته اینها تکنولوژیهایی هستند که مالک بیش از همه خواهان وجودشان در خودرو هستند.
تکنولوژیهای پیشگیری از برخورد مثل هشدار و تشخیص نقاط کور، حفظ خودرو بین خطوط و دوربین پشتی همگی در دستهبندی حفاظت از برخورد قرار میگیرند. این دستهبندی بیشتری رضایت کلی را میان ۵ گروه از تکنولوژیهای یاد شده ایجاد کردهاند و در کل از ۱۰۰۰ امتیاز ممکن موفق به کسب ۷۵۴ امتیاز شدهاند. در مقابل سیستم ناوبری خودروها کمترین رضایت را در پی داشته و ۶۸۷ امتیاز کسب کرده است.
Kristin Kolodge مدیر اجرایی جی دی پاور در بخش برهمکنش راننده میگوید:
برای هر نوع تکنولوژی موجود در هر خودرویی، حیاتی است که مالکان وجود آن را ضرورت بدانند و البته استفاده از آن را نیز بلد باشند.
اینکه تکنولوژیهای زیادی در خودرو وجود داشته باشند اما از آنها به دلیل بلد نبودن چگونگی استفاده یا به درد نخوردن استفاده نشود هشداردهنده است. هر دوی این گپهای دانشی پیامدهای درازمدتی روی تقاضاهای آینده دارند.
دوربین پشتی و هشدار نقاط کور بیشترین استفاده را دارند و حداقل سهچهارم مالکان گفتهاند که همیشه از این تکنولوژیها استفاده میکنند. به علاوه این تکنولوژیها بیشترین تقاضا را دارند و ۹۶ درصد مالکان کنونی میگویند که این تکنولوژیها را در خودروهای آیندهی خود نیز میخواهند.
دیگر صنایع نیز نگاههای خود را به تکنولوژیهای بکار رفته در خودروها دوختهاند. برای مثال صنعت بیمه بهطور پیوسته استفاده از تکنولوژیهای مربوط به ایمنی را پیگیری میکند و درحالیکه هنگام خسارت به خودرو هزینهها افزایش مییابد اما این تکنولوژیها به پیشگیری و کم کردن خسارت کمک کرده و از سرنشینان در تصادف محافظت میکنند. بیمهها تخفیف دادن به تکنولوژیهای ایمن جدیدتر را کند کردهاند اما این موضع در حال تغییر است.
Jessica McGregor مدیر مطالعهی بیمهای جی دی پاور میگوید:
ازآنجاییکه بیمهها شروع به پیشنهاد تخفیف برای تجهیزات ایمنی خودرو کردهاند، این موضوع شاید به افزایش آگاهی مالکان و درک وجود و چگونگی استفاده از آنها در خودرو کمک کند.
- نقش نمایندگی
حتی اگر مالکی از وجود تکنولوژیها در خودروی خود آگاه باشد دلیل نمیشود که از آن استفاده خواهد کرد.
نمایندگی نقشی اساسی در استفاده یا عدم استفاده از تکنولوژی ایفا میکند. زمانی که نمایندگی زمانی را برای توضیح تکنولوژی صرف میکند، نهتنها مالک را از تکنولوژیهای موجود آگاه میکند بلکه به آنها کمک میکند تا چگونگی استفاده از آنها را نیز بداند که همین امر احتمال استفاده از تکنولوژیها افزایش میدهد زیرا مالکان ارزش این تکنولوژیها را میبینند و در خودروی بعدی خود نیز خواهان آن هستند.
در میان مالکانی که چگونگی استفاده از تکنولوژیها را از نمایندگی آموختهاند، رضایت کلی در مقایسه با آنهایی که استفاده از تکنولوژی را از منابع دیگری یاد گرفتهاند ۲۵ تا ۵۴ امتیاز بیشتر است. تکنولوژیهایی که بنا به گفتهی مالکان استفادهی سختی DTU دارند تأثیری منفی روی رضایت کلی داشتهاند. در بین همهی تکنولوژیها، افت متوسط ۹۸ امتیازی در رضایت کلی و زمانی که مشکلات استفادههای مشکل وجود داشته دیده میشود.
مشکلات DTU نهتنها رضایت کلی را خراب میکنند بلکه کیفیت خودرو را نیز تحت تأثیر قرار میدهند. اگرچه که تکنولوژی موردنظر شاید همانند آنچه برنامهریزیشده عمل کند اما وقتی استفاده یا فهم آن برای مالک سخت باشد پس به احتمال زیاد به عنوان یک مشکل کیفیتی در نظر گرفته خواهد شد. برای مثال، استفادهی سخت از سیستم ناوبری ششمین مشکل عادی در مطالعهی کیفیت ابتدایی جی دی پاور در سال ۲۰۱۶ بوده است. مالکانی که طرز استفاده از سیستم ناوبری را در نمایندگی یاد گرفتهاند ۲ مشکل در هر ۱۰۰ خودروی کمتری را نسبت به آنهایی که از این روش یاد نگرفتهاند گزارش کردهاند.
با صرف وقت و نشان دادن تکنولوژی به مالک جدید نمایندگی میتواند مشکلات DTU را کاهش دهد و به بهبود رضایت و کیفیت خودرو کمک نماید. سیستم ناوبری تنها یک بخش است. اگر نمایندگی همه یا بسیاری از تکنولوژیهای موجود در خودرو را به مالک جدید توضیح دهد، این موضوع میتواند اثر مثبت زیادی روی تجربهی مالکیت داشته باشد.
- فاصلهی بین خودروهای لوکس و غیر لوکس کم است
رضایت کلی مالک از تکنولوژیهای جدید بهطور متوسط ۷۳۰ بوده است. رضایت کلی مالکان خودروهای لوکس اندکی بالاتر و برابر با ۷۳۴ بوده که در مقایسه با امتیاز ۷۳۰ خودروهای غیر لوکس فاصلهی اندکی را نشان میدهد.
رضایت کلی با توجه به کلاس خودروها تفاوت زیادی دارد. بیشترین رضایت در سگمنت خودروهای بزرگ با ۷۵۵ امتیاز بوده و پس از آن کلاس خودروهای ممتاز کوچک (۷۳۵ امتیاز)، کلاس خودروهای ممتاز کامپکت (۷۳۲ امتیاز)، کلاس خودروهای ممتاز میدسایز (۷۳۱ امتیاز)، کلاس خودروهای کامپکت (۷۲۷ امتیاز)، کلاس خودروهای میدسایز (۷۲۵ امتیاز) و بالاخره کلاس خودروهای کوچک (۷۰۶ امتیاز) قرار گرفتهاند.
Kolodge در پایان اینگونه نتیجهگیری میکند:
تنها وجود تعداد زیادی از تکنولوژیها در خودرو ملاک نیست بلکه چگونگی استفاده از آنها مهم است. مفید بودن تکنولوژی و خوب کار کردن آنها در خودرو موضوعی حیاتی است.
مطالعهی شاخص تجربه تکنولوژی سال ۲۰۱۶ بر پایهی تحقیق و نظرسنجی از ۱۷۸۶۴ مالک خودرو صورت گرفته است. جوایز بهتنهایی بر پایهی پاسخهای ۱۳۲۶۹ مالکی که خودروی مدل ۲۰۱۶ جدید را در ۹۰ روز گذشته خریداری کردهاند و یا در سه سال گذشته نسل جدیدی از آنها عرضه یا بازطراحی شده اعطا شدهاند.
منبع: jdpower
madjid911 GT2
۲۵ مهر ۱۳۹۵.
به نظر من JD پاور اصلا ملاک معتبری نیست.
لایک و دیسلایک اهمیتی نداره.
هیچ وقت کیفیت ماشین 100000پوندی به اندازه ی ماشین 50000 پوندی نیست.
تحلیل های جی دی پاور هیچ وقت برای من مهم نبودن.
چون از مشتری ها نظر میخواد.
خیلی به آزمایش و … متکی نیست.
مشخصه من وقتی 10000 پوند پول به آئودی میدم انتظار دارم وقتی میرم نمایندگی برام بهترین نوشیدنی بیارن ، انتظار دارم در ماشینم احساس راحتی مثل تخت پادشاهی کنم.
ولی وقتی 30000 پوند میدم انتظاراتم خیلی کمتره
.
در کل JD Power تا به حال روی علایق من 1 درصد تاثیر نداشته.
king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
۲۵ مهر ۱۳۹۵ملاک معتبریه مجید جان
اتفاقا بر عکس تو من اعتقاد دارم صاحب کالا و یا مشتری کمپانی بهتر میتونه در مورد جنسی که مالکش شده نظر بده و چه بسا از چندین نفر صاحب کالا پرسیده بشه وبا یک جمع بندی آدم به نتیجه معقولی میرسه
ممکن هم هست یه ماشین 100 هزار دلاری از نظر مالکان امتیازی خوبی دریافت نکنه پس به قیمت هم زیاد ربطی نداره
madjid911 GT2
۲۵ مهر ۱۳۹۵.
راستش معتبرترین ملاک در زمینه ی ماشین برای من دل خودمه.
uss zumwalt DDG-1000
۲۶ مهر ۱۳۹۵فدای دلت مجید جون
uss zumwalt DDG-1000
۲۶ مهر ۱۳۹۵من عاشق مانیتور پانامرا جدید ام
Sasan
۲۵ مهر ۱۳۹۵اوه اوه کره ای ها ترکوندن!
حسین
۲۵ مهر ۱۳۹۵فاصله ی خودرو های لوکس و غیر لوکس کم است.
مثلا بنز سری s فاصلش با آکورد کمه ( بهترین در کلاس)
اشتباهاتیه که تو آمار گیری انجام میشه. اگر نسبت هزینه به مقدار دریافتی باشه درسته ولی مقایسه اصلا درست نیست
مثل این میمونه که دوربین کامپکت رو با dslr مقایسه کنی و بگی جفتش عکس میندازه و شفافیت داره ولی این کجا و آن کجا
علي
۲۵ مهر ۱۳۹۵ی نصیحت به تمام دوستان میکنم و اون اینه که اگر انسانهای احساساتی و بدور از منطق هستید هر ماشینی که به دلتون میشینه بخرید و لذتشو ببرید.اگر جز انسانهای کاملا منطقی هستید و برای پول زحمت کشیدتون ارزش قائل هستید و میخواهد بیشترین بهره وری از خرج کردن پولتون بکنید برید به سراغ برندهای معتبر با خدمات گسترده در تمام نقاط دنیا . و هیچ وقت گول رسانه های انگلیسی زبان رو نخورید که بیشتر جنبه سیاسی اقتصادی داره و بیشتر نقش بازی و تنظیم بازار را دارد. اگر دقت کنید تو درگها و مسابقات ی بار این میبره ی بار اون یکی میبره و در کل ماشینهای خودشون هم که برنده همیشگی هستن. ارزش ی ماشین نه فقط به سرعت و شتابه نه فقط به قیمت و بقیه فاکتورها . ارزش ی ماشین به رضایت مالک آن و هماهنگی بین تمام فاکتورهای مهم خرید ی ماشینه.از جمله ( ((کیفیت،سواری،قیمت،خدمات پس از فروش،طراحی ظاهری و داخلی،تنوع در مدلها ، کارکرد موتور و مصرف سوخت و نداشتن آلایندگی))) که به نظر من این چند کمپانی امتحان خودشونو خوب پس دادن و خیلی موفق بودندو خوش آتیه خواهند بود :
(((hyundai-ford-toyota-mercedes benz-audi-vw-porsche-bmw)))
با تچکر فراوان
shahin
۲۵ مهر ۱۳۹۵برادر با گزینه های آلمانیت موافقم که البته اونا تو ایران مال از ما بهترون هستن…اما مثلا هیوندای کجا امتحان پس داده؟ اولین ماشین سری جدید هیوندای برمیگرده به سوناتا ها و آزراهای سال 2006 و 2007 که به جز اتاق عملا چیز دیگه ای ازشون نمونده.حتی خود کیا که همه بیشتر از هیوندای قبولش دارن انقدر سر طراحی ماشیناش درگیره که تو عرض 3 سال دو مدل فیس لیفت کاملا متفاوت از اپتیما یا سراتو داد بیرون.وقتی حرف پول زحمت کشیده و اعتماد به ماشین میاد وسط حتی گزینه های پرخرجی مثل ب ام و یا پورشه هم کمرنگ میشن و فقط شما لیست ماشین های ژاپنی رو باید در نظر بگیری
GOD BLESS AMERICA
۲۵ مهر ۱۳۹۵آفرین
GOD BLESS AMERICA
۲۵ مهر ۱۳۹۵باید تمام تکنولوژیها رو به ماشین اضافه کنن اما کنترلش توسط کامپیوتر به صورت پیش فرض برای حالات مختلف رانندگی مثل کامفورت و تورینگ و اسپرت تعریف شده باشد و تمامی سیستمها بدون ارتباط مستقیم با راننده (تنها از طریق انتخاب حالت رانندگی) عمل کنند.
sunmartin
۲۵ مهر ۱۳۹۵چرا اینقدر از کره ای ها بدتون میاد؟نه واقعا بگید برام خیلی حائز اهمیته ؟؟!! دلیلیش فقط حسادت و کینه ورزی میتونه باشه وقتی اسم هیوندای کنار بی ام دبلیو و کیا کنار پورشه و آئودی میاد فکر کنم برخی از کاربران ایرانی تاب و تحمل و توان دیدن گزارش های اثبات شده jdoower و کار اند درایوز اتو اکسپرس و …ندارند
احمد باقری
۲۵ مهر ۱۳۹۵آفرین بهشون، البته به نظر میاد مرسدس هم باید حضور داشت که معلوم نیست چی شد.