چشم اندازهفته نامه

جوایز خودروهای سال 2017 آمریکای شمالی

سال ۲۰۱۷ دومین سالی است که شورولت و هوندا جوایز خودروهای سواری و تراک سال آمریکای شمالی را دریافت می‌کنند. کرایسلر پاسیفیکا دومین مینی ونی است که تاکنون برنده‌ی جایزه‌ی بهترین خودروی کاربردی سال شده است.

2017-nacoty-awards-opn
به لطف اعطای جایزه‌ی خودروی سال آمریکای شمالی به بولت الکتریکی، هم‌اکنون چهارمین سالی است که شورولت جایزه‌ای را به خانه می‌برد. کوروت استینگری و سیلورادو در سال ۲۰۱۴ و کلرادو در سال ۲۰۱۵ نیز جوایزی را برای شورولت به ارمغان آورده بودند.

Honda-Ridgeline 2017
هوندا نیز پس از افتخارآفرینی سیویک در سال پیش، امسال نیز با دست پر به خانه بازمی‌گردد. امسال ریجلاین برنده‌ی جایزه‌ی NACTOY شده است. این پیکاپ مشهور هوندا اولین بار در سال ۲۰۰۶ نیز برنده شده بود.

به منظور انتخاب برنده‌ها، خبرنگارانی از ایالات‌متحده و کانادا تعداد زیادی از خودروهای جدیدی را که امسال عرضه خواهند شد بررسی کرده و امسال خودروهای بولت EV، هوندا ریجلاین و کرایسلر پاسیفیکا جوایز مربوطه را کسب کرده‌اند.

مارک روس از مدیران بلندپایه‌ی جنرال موتورز می‌گوید:

بولت EV قول شورولت برای تولید خودرویی قابل‌ابتیاع، الکتریکی و با محدوده‌ی حرکتی مناسب است. این خودرو معادلات بازار را تغییر داد و نه‌تنها یک خودروی الکتریکی فوق‌العاده است بلکه یک خودروی فوق‌العاده در این زمان به شمار می‌رود.

بولت الکتریکی بر پایه تخمین‌های EPA محدوده الکتریکی ۳۸۳ کیلومتری داشته و بهای آن پیش از مشوق‌های مالیاتی از ۳۷۴۹۵ دلار آغاز می‌شود. از تجهیزات استاندارد این خودرو می‌توان به تعویض‌های دقیق الکترونیکی و صفحه لمسی ۱۰.۲ اینچی اشاره کرد.

2017 Chevrolet Bolt EV

هوندا ریجلاین که اولین بار در ژوئن سال ۲۰۱۶ عرضه شد یک خودروی قابل‌توجه است که درب پشتی با عملکردی دوگانه، محفظه صندوق مخفی، محل بار مقاوم داشته و اولین پیکاپی است که سیستم صوتی خاصی دارد.

مدیر ارشد هوندای آمریکا می‌گوید:

این جایزه تصدیق‌کننده‌ی نوآوری‌ها و مزیت‌هایی است که ریجلاین به مشتریان پیکاپ های میدسایز ارائه می‌کند.

اما درباره‌ی کرایسلر پاسیفیکا که جایزه‌ی خودروی کاربردی سال ۲۰۱۷ را کسب کرده باید گفت که کرایسلر رقبای سرسختی همچون جگوار اف-پیس و مزدا CX-9 را پشت سر گذاشته است.

2017 Chrysler Pacifica Hybrid

از طرف دیگر بولت الکتریکی و ریجلاین نیز خودروهایی چون جنسیس G90/ولوو S90 و فورد سری F سوپردیوتی/نیسان تایتان را شکست داده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد سجادیان

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    کرایسلر پاسیفیکا خیلی ماشین جذابیه، بعد از مدت‌ها سکوت، اسم کرایسلر رو پر رنگ کرد ?

    1. فرشاد سجادیان

      ۲۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      نظرسنجی ۱

      هوندا ریج‌لاین: لایک
      تویوتا تاکوما: دیس‌لایک

      1. فرشاد سجادیان

        ۲۲ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        نظرسنجی ۲

        شورولت بولت: لایک
        ب ام و i3: دیس‌لایک

      2. Mohamad

        ۲۲ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (812 ديدگاه)

        هوندا تو افرود واسه تویوتا مث شوخی میمونه
        درست نمیگم؟

        1. yas

          ۲۲ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (23 ديدگاه)

          مقایسه هایلوکس و ریجلاین درست تره چون تو یک کلاس هستن.تاکوما از لحاظ ابعادی و موتوری یه پله بالاتره

  2. Mohamad

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (812 ديدگاه)

    نمیدونم چرا با ظاهر هوندا رجلاین بعنوان یه پیکاپ ارتباط برقرار نمیکنم
    اما عجیبه خیلی جایزه میگیره و فروششم بالاس!

  3. ME84

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    درود
    دوستان مقایسه خوبی بین ریجلاین و تاکوما انجام دادین ، تو ذهن خودمم بود
    هوندا ریجلاین برای جاده مناسبتر از تاکوماست و تویوتا تاکوما برای خارج جاده مناسبتره. بستگی به مورد استفاده مصرف کننده داره. در کل هدف اصلی یه وانت تراک حمل باره. رانندگان وانت هم از اقشار زحمت کش هستند. بخاطر همین یه وانت خوب در کنار سایر مشخصات فنی، باید تو جاده خیلی راحت باشه و راننده تو مسیرهای طولانی خسته نشه. هوندا ریجلاین چون از ظاهرش مشخصه که بیشتر جاده ای ساخته شده تا آفرود، برای هدف اصلی طراحیش که حمل و نقل بار تو جاده است، مناسبتر از تاکوماست . البته این چیزی از خوبیهای تاکوما کم نمیکنه. ولی هرکدومشون کاربرد خودشونو دارند. البته تو بحث راحتی باید به وانتهای آمریکایی خییییلی احترام گذاشت. ولی ببینید هوندا چی ساخته که تو خاک آمریکا با وجود غولهای آمریکایی و با وجودی که آمریکاییها خیلی رو تراکهاشون تعصب دارند، موفق شده جایزه اون کشور رو بگیره.
    این است نتیجه کار و تلاش خستگی ناپذیر ژاپنی

    1. datsun

      ۲۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (3946 ديدگاه)

      تو ژاپنی ها تویوتا ،نیسان بهترین خودروهای آفرودی رو ساختن و میسازن و از پیش گامان ساخت خودروهای آفرودی در دنیا بعد از جیپ و لندروور در سال 1951 بودن
      پس نباید زیاد به هوندا سخت گرفت

  4. حمیدرضا

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    کرایسلر پاسیفیکا دیدادمو نسبت به ون تغییر میده هم زیباست هم دوست دار محیط زیست هست موتورش هم بسیار قدرتمنده

  5. حامد

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (73 ديدگاه)

    تمام جوایز را کره ای ها درو کردند..!!!!

    1. ناشناس

      ۲۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (571 ديدگاه)

      :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

  6. faramarz

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (184 ديدگاه)

    عاشق کرایسلر پاسیفیکام

  7. Viper ACR

    ۲۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    افتخارات Pacifica امسال خیلی زیاد بود.
    خداییش کرایلر این یک جا خیلی خوب کار کرد.
    فیات 10 جا گند زد، 1 جا گل کاشت.

  8. احمد باقری

    ۲۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    کرایسلر پاسیفیکا، خون تازه ای در رگ های کرایسلر دمید. شورولت بولت هم ماشین خیلی خوبیه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا