همهچیز دربارهی هیجان و بازی و سرگرمی است تا زمانی که یک نفر چشمش را ببندد… یا تا زمانی که کسی با گارد ریل برخورد نماید.
اینجا ۵ خودروی خطرناک وجود دارند که به نظر میرسد برای دیوانگی محض تضمین شدهاند.
دوج وایپر
وایپر آخرین خودرویی بود که بدون سیستمهای کنترل کشش و کنترل پایداری الکترونیکی عرضه شد. این دو سیستم میتوانند از تصادف راننده به خاطر استفادهی تصادفی بیشازحد قدرت پیشرانه جلوگیری کنند، چیزی که در مورد پیشرانهی ۱۰ سیلندر وایپر میتواند به آسانی رخ دهد. شگفت نیست که نرخ سایش و خراشیدگی این خودرو بالاست.
اما به حرف ما گوش نکنید! زود یک وایپر بخرید!
AC-Shelby 427 Cobra۴۲۷ کبرا به دلیلی مشابه با وایپر خطرناک است. زیاد بودن قدرت و کاستی در تجهیزات ایمنی الکترونیکی؛ اما میزان خطر در کبرا به دلیل ترمزهای قدیمی، کمربندهای ایمنی نارسا و بدنهی باز افزایش یافته است. حتی ایربگی نیز وجود ندارد تا شانس جنگیدن شما برای زندگی را زیادتر کند. نمونههای کپی شده شاید برخی سختافزارهای مدرنتر را داشته باشند اما یک کبرای قدیمی هنوز هم هیولایی خطرناک است.
پورشه ۹۱۱ های قدیمیطراحی ۹۱۱ با پیشرانهای که پشت چرخهای عقب قرار گرفته اساساً ایدهی بدی است. یکبار که ترمز عقب از کار بیفتد، خودرو همانند پاندول به این ور آن ور میرود. پورشه سالهای زیادی برای کم کردن خطرات ۹۱۱ وقت گذاشته و این تلاش در سال ۱۹۹۸ و معرفی کنترل پایداری الکترونیکی (مدیریت پایداری پورشه PSM) پیشرفت قابلتوجهی نمود (البته هنوز هم میتوانید PSM را خاموش کنید). ۹۱۱ ها چسبندگی زیادی دارند اما با سرعت زیاد حرکت کردن میتواند منجر به سفری ابدی شود.
اما شما از پس این خودرو میآیید…درست است؟ پس پورشه هم بخرید!
هر خودروی عضلانی متعلق به دهههای ۵۰، ۶۰ و ۷۰ میلادیپیشرانههای قدرتمند دیترویت خیلی پیشتر از سیستم تعلیق یا ترمزهای مناسب توسعه یافته بود. اکثر خودروهای عضلانی پرقدرت فنرهای نرمی داشتند که تغییرات هدایتی سرعتهای بالا را حذف میکردند. همچنین ترمزهای این خودروها نیز به ندرت قابل استفاده بودند و پس از چند توقف سنگین کاملاً حالت دکوری به خود میگرفتند. زمانی که سرعت میگرفتید، این خودروها بیشتر شبیه موشکهایی بودند که هدایتگری ندارند.
اما از ظاهر و صدای خوفناک این خودروها نمیشود به سادگی گذشت!
بیتل معصوم حتی آزارش به یک مورچه هم نمیرسد!
شاید مورچهها در کابین بیتل ایمن باشند اما در مورد انسان این مورد صدق نمیکند. بیتل های قدیمیتر سیستم تعلیق فنر پیچشی داشتند که ایمن نبود و صندلیها نیز به نظر میرسیدند اینگونه طراحی شدهاند تا سرنشینان را در هنگام تصادف به بیرون پرتاب نمایند. مردم فولکس را بیشتر از جنرال موتورز دوست داشتند بنابراین اهمیتی به این موارد نمیدادند اما شما بهتر است که اهمیت بدهید.
اما بیتل نمیتواند خطرناک باشد…این خودرو بسیار بامزه است!
امیر
۲۶ تیر ۱۳۹۵شما رو نمیدونم ولی من فک می کنم این لیست خودرو هایی مثله هنسی ونوم جی تی اسپایدر ، بوگاتی ویرون گرند اسپرت یا لافراری اسپایدر رو کم داره!!!!!!!!!
مجید.بهترین یا هیچ...
۲۶ تیر ۱۳۹۵بد نیست بدونی بوگاتی ویرون جزو ایمن ترین سوپرکار ها هست. تجهیزات ایمنی فوق العاده پیشرفته ای که این ماشین داره یکی از دلایل وزن زیادشه. بوگاتی اول یک ماشین ایمنه بعد یک ماشین سرعتی. معنای واقعی تجمل…. یعنی جونت 2.5 میلیون دلار ارزش داشته باشه…
امیر
۲۶ تیر ۱۳۹۵خب آقا مجید منم اینو می دونم که کابین بوگاتی چقدر ایزولست ولی نمونه روباز اون و به طور کل همه روباز ها ایمنی کافی رو ندارن.
در ضمن موقعی که بوگاتی ویرون 16.4 تو پیست فولکس داشت تست می شد یک پرنده به جلو پنجره اش برخورد کرد.آسیب وارده به قدری بود که دیگه از اون ویرون استفاده نکردن.توی سرعت های بالا هر چقدر هم ماشین محکم باشه هر اتفاقی ممکنه بیفته.
امیر
۲۶ تیر ۱۳۹۵ایول آق مجید ! از شوخیت خوشم اومد.
ولی یه چیزی ویرون 16.4 که روباز نیست ، ویرون گرند اسپرت روبازه.
من منظورم این بود که توی سرعت بالا با سقف باز رانندگی کردن اصلا کار درستی نیست.(به جز وقتی که جنون داری یا توی پیستی!!!!!!!!!!!!)
آرمااااان
۲۷ تیر ۱۳۹۵!!!!!!!!!!!!!!!!!!?????????????
اسم خودروهایی رو آوردی که پیچیده ترین مهندسی خودرو توشون پیاده شده !!!!!!!!!!!!!
ali
۲۶ تیر ۱۳۹۵دم هیولاهای امریکایی گرم که وقتی اون روی وحشی شون بالا بیاد دیگه ترمزهاشون هم جواب گو نیست
نکته. ترمز های کادیلاک سویل به صورت چهار دیسک هستن و هر دیسکش اندازه رینگ چرخ پرایده و البته خیلی های دیگه هم هستن ولی چون سویل در ایران هستش مملوس تره تا بقیه امریکاییها مثل کانتیننتال لینکلن
اینو گفتم که اون یکسری دوست معروف ضد امریکایی نگن ترمز امریکایی فلانه
و نکته بعد هم اینکه بوستر ترمز کاپریس و شویs10 از قدرتمند ترین بوستر ترمزهای امریکایی موجود در ایرانه
و با تمام نقاط ضعف امریکاییها که برا عاشقانشون مهم هم نیست جزو پرفروش ترینها هستن و محبوب ترین ها که خود سایت پدال هم گفت از همه بیشتر امریکاییها در دنیای مجازی طرفدار دارند
یا حق
ali
۲۶ تیر ۱۳۹۵یه ترمز مرد میخوام که جلوی این دوتا هیولای اصیل رو بگیره
http://moparblog.com/wp-content/uploads/2014/07/1965-Plymouth-Belvedere-meltdown-drags.jpg
http://www.wallpaperup.com/uploads/wallpapers/2015/04/29/673804/big_thumb_e2b1cdc18a51a290b94917620fa9e153.jpg
این 2 تا هیولایی که میبینید یک قطره از دریای هیولاهای امریکایی اند که بسیار افتخار افرین بودن در مسابقات درگ در دهه ی 60 میلادی با موتورهای اتمسفریک
مکس ودج ساخت کرایسلر
nima
۲۶ تیر ۱۳۹۵پراید!!!’!!!!
مایکوباکتریوم توبرکلوسیز
۲۶ تیر ۱۳۹۵غایبان بزرگ این لیست:
نیسان گاوی
پراید و مشتقاتش
تیبا
مجید.بهترین یا هیچ...
۲۶ تیر ۱۳۹۵یادش بخیر با بیتل چه خاطراتی داشتیم. اولین ماشینی که پدرم خرید. فقط خوبی و کیفیت از بیتل در ذهن من مونده. بعدش ژیان خریدیم. تو جاده وقتی کامیون از بغل ژیان رد میشد میرفت رو هوا بعد دوباره مینشست رو زمین اما بیتل خیلی ثبات و پایداری بیشتری داشت. دلم میخواد نسل جدیدیشو حتی شده برای 2 ماه بخرم و باهاش یاد خاطرات زیبای کودکی کنم.
ali
۲۶ تیر ۱۳۹۵طرف تازه رانند گی یاد گرفته و از پشت فرمون کیا اوپتیمای باباش اومده نشسته پشت فرمون بیوک بعدش نتونسته کنترلش کنه گفته بابا این دیگه چیه؟
فکر کرده بیوک مثل این ماشین سوسولیهای جدیده که هر تازه کاری بیاد برونش راحت این ماشینها روندنش کار هر کسی نیست نابلد باشی اول از همه لاستیکهای عقبی رو نابود کرده و بعد خودش و ماشین رو
چند وقت پیش بابام پشت شورولت من نشست و ماشینی رو که نه ترمز داشت نه جعبه فرمون سالم همچین روند کف کردم و تجربه یک عمر امریکایی سواریش رو تو 2 روز دیدم و گفتم اگه بابام رانندس امثال من چی هستن
این ماشینها یه اینکاره میخواد و نه چیزه دیگه
فقط آمریکایی
۲۶ تیر ۱۳۹۵از ماشین های داخلی خیلی امن ترهستند
Vahid porsche
۲۶ تیر ۱۳۹۵این دوستانی که این مقاله رو نوشتن کافیه یه سر به ایران بزنن کلا نظرشون عوض میشه?
USA & JAPAN
۲۶ تیر ۱۳۹۵هر خودروی عضلانی متعلق به دهههای 50، 60 و 70 میلادی
عاشقشووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووونم
ali
۲۶ تیر ۱۳۹۵USA &; JAPAN عزیز دمت گرم
من هرچی ماشین دهه ی 30 تا همین الان امریکایی میخوام
همشون عشقن خددااااااااااااا
تک ستاره ی دنیای ماشین هستن امریکن کارز
AMERICAN CARS FOR EVER
Regera 1790
۲۶ تیر ۱۳۹۵ماشینای درگ استر همشون جاشون اینجا خالیه. هرچند ماشینای شهری نیستن ولی تقریبا همشون تک چرخ میزنن.خخخخخ. قدرت ها همه بالای 1000. شتاب ها همه زیر 2. امنیت صفر. فیلمشو دیدم موستانگ رو شلبی تیون کرده بود واسه درگ استر. اول تک چرخ زد و بعدش که جلوی ماشین اومد پایین کنترلش از دست راننده خارج شد و زد به دیواره. ماشین له و لورده شد.
ali
۲۶ تیر ۱۳۹۵کلا ماشینهای امریکایی و درگسترها یه راننده حرفه ای میخواد تا بتونه اون قدرت رو کنترل کنه
من فیلمهای دهه ی 60 درگ در امریکا رو زیاد دیدم راننده با یه پیلیموت هیولا از اول پیست تا اخرش رو تک چرخ زد و خط هم رو ماشین نیوفتاد
continental
۲۶ تیر ۱۳۹۵اه بازم اسم دوج وایپر و دیدم عصابم ریخت به هم واقعا این ماشین حیفه
احمد باقری
۲۶ تیر ۱۳۹۵بوگاتی که اصلا حرف نداره، یه شاهکاره.
کاوه آهنگر
۲۶ تیر ۱۳۹۵درود به ژاپن که خودروی خطرناک نداره. آلمان و آمریکا در این لیست میدرخشند، ژاپن هم در لیست های دیگر میدرخشد
Nima
۲۷ تیر ۱۳۹۵کاوه جان آخه ژاپنى ها دهه ۵۰ که ماسل ها بودن کجا بودن که بخوان خطرناک باشن؟
اون موقع ژاپنى ها ۵۰-۱۰۰ اسب بودن ولى اون موقع آمریکا ۳۰۰-۴۰۰ اسب ماشین داشته!
حالا بگو کدوم خطرناکه؟ 50 اسب یا 300؟
کاوه آهنگر
۱ مرداد ۱۳۹۵نیما جان، فولکس بیتل حتی کمتر از 50 اسب قدرت داشته اما در این لیست هست. میشه منو راهنمایی کنید و بگید کدوم از آمریکاییهای دهه 50، 400 اسبی بودن؟ ضمنا وایپر جدید نیز در این لیست هست
TTRS
۲۷ تیر ۱۳۹۵بزرگ ترین دروغ دنیا سایپا مطمءن
مجتبی (ساروی)
۲۷ تیر ۱۳۹۵درود.من خیلی وقته کامنت نمیذارم ولی تا پورشه رو دیدم بی اختیار به یاد پل واکر ه خذابیامرز افتادم دریغم اومد یادی ازش نشه .داداش هر جا خوابیدی روحت شاد.بدرود
LFA
۲۷ تیر ۱۳۹۵پس پراید چی؟
عام پوری
۲۷ تیر ۱۳۹۵اما به حرف ما گوش نکنید! زود یک وایپر بخرید! :)
سینا
۲۸ تیر ۱۳۹۵بیتل مگه سرعتی داره که بتونه تصادف کنه؟
TTRS
۲۹ تیر ۱۳۹۵بیتل به دستور هیتلر برای جنگ جهانی دوّم ساخته شد
الیار
۱۸ آذر ۱۳۹۸داداش جای پراید و پیکان و…خالیه