مطالعهای جدید نشان میدهد که در ایالاتمتحده ۱۰ خودروی اول احتمالی خریداری شده برای نگهداری ۱۰ سال یا بیشتر از آن ساختهی تویوتا، هوندا، سوبارو و یا لکسس بودهاند!
این مطالعه توسط iSeeCars انجام شده و نشان داده که شاسیبلندها و مینیونها و البته خودروهای هیبریدی چون تویوتا هایلندر هیبریدی، تویوتا پریوس و لکسس RX در میان محبوبترین انتخابهای طولانیمدت بودهاند.
به منظور تکمیل این مطالعه iSeeCars بیش از ۲.۵ میلیون خودروی فروخته شده بین ۱ ژانویه تا ۳۰ اکتبر سالهای ۱۹۸۱ تا ۲۰۰۶ را تحلیل کرده است.
در مجموع ۵ مدل تویوتا، ۳ مدل هوندا، یک لکسس و یک سوبارو وجود دارند. باید خاطر نشان کرد تعداد افرادی که خودروی جدید خود را برای حداقل یک دهه نگهداری میکنند بین محدودهی ۴ تا ۳۲.۱ درصد قرار میگیرند.
مدیرعامل iSeeCars آقای Phong Ly میگوید:
10 خودروی اولی که خریداران نگهداری میکنند همگی ساخت شرکتهای ژاپنی هستند. این امر شگفتانگیز نیست چراکه ژاپنیها به خاطر قابلیت اطمینان خود شهرهاند؛ اما آرایش این خودروها غیرمنتظره بوده است.
این نوع از خودروها بیشتر به عنوان خودروهایی خانوادگی استفاده میشوند بنابراین شاید انتظار این باشد که خودروهای یاد شده را برای سالهای طولانیای نگهداری کرد.
لیست کامل تهیه شده چیزی شبیه موارد زیر است و در آن شاهد درصد خریدارانی هستیم که خودروی خود را برای ۱۰ سال و یا بیشتر نگه داشتهاند:
- تویوتا هایلندر هیبرید – ۳۲.۱ درصد
- تویوتا پریوس – ۳۲ درصد
- تویوتا هایلندر – ۲۹ درصد
- تویوتا سی نا – ۲۸.۷ درصد
- هوندا پایلوت – ۲۷.۲ درصد
- هوندا CR-V – ۲۵.۲ درصد
- تویوتا راو ۴ – ۲۴.۹ درصد
- سوبارو فارستر – ۲۴.۲ درصد
- لکسس RX هیبرید – ۲۴.۱ درصد
- هوندا اودیسه – ۲۴ درصد
بهطور متوسط تنها ۱۲.۹ درصد افراد احتمالاً خودروی خود را حداقل ۱۰ سال نگهداری میکنند و تنها مالکان کمری (۲۰.۳ درصد)، آکورد (۱۷.۷ درصد)، سیویک (۱۷.۱ درصد)، سیلورادو ۱۵۰۰ (۱۳.۹ درصد) و آلتیما (۱۳.۳ درصد) خودروهای خود را به میزانی بیشتر از متوسط کشوری نگهداری میکنند.
اما اگر از جنبهی برند نگاه کنید خواهید فهمید که ۴ برند از ۵ برند ابتدایی لیست ژاپنی هستند (تویوتا – ۲۲.۲ درصد، هوندا – ۲۰.۲ درصد، سوبارو – ۱۹.۱ درصد، آکورا – ۱۷.۸ درصد). بعد از این برندها هیوندای (۱۷.۴ درصد)، لکسس (۱۶.۵ درصد)، کیا (۱۵.۱ درصد)، مزدا (۱۴.۲ درصد)، نیسان (۱۳.۵ درصد) و جی ام سی (۱۳ درصد) قرار دارند.
خب یک لیست ۱۰ تایی برتر دیگر! این بار برای خودروهای سواریای که مالکان برای حداقل ۱۰ سال آنها را نگهداری میکنند:
- تویوتا پریوس – ۳۲ درصد
- تویوتا آوالون – ۲۱.۶ درصد
- هیوندای آزرا – ۲۱.۱ درصد
- تویوتا کرولا – ۲۰.۴ درصد
- تویوتا کمری – ۲۰.۳ درصد
- آئودی A3 – ۱۸.۹ درصد
- مزدا ۳ – ۱۸.۴ درصد
- هوندا آکورد – ۱۷.۷ درصد
- هیوندای الانترا – ۱۷.۵ درصد
- هوندا سیویک – ۱۷.۱ درصد
- هوندا ریجلاین – ۲۲.۳ درصد
- تویوتا توندرا – ۲۱.۵ درصد
- تویوتا تاکوما – ۲۱.۴ درصد
- نیسان تایتان – ۱۷.۹ درصد
- نیسان فرونتیر – ۱۷ درصد
- شورلت کلرادو – ۱۵.۱ درصد
- جی ام سی کانیون – ۱۵.۱ درصد
- شورلت سیلورادو – ۱۳.۹ درصد
- جی ام سی سیرا ۱۵۰۰ – ۱۳.۷ درصد
- رم ۱۵۰۰ – ۱۱.۵ درصد (کمتر از متوسط کشوری)
سامان اذری
۷ دی ۱۳۹۵یکی از افتخارات زندگیم این بوده
که
ژاپنی باز بودم ???
البته هر ماشینی که خوب باشه رو دوس دارم
sina
۷ دی ۱۳۹۵یکی بزرگترین مشکلات مملکتمون اینه که هوندا و مزدا وارد نمیشن درست درمون.
بی نهایت خوبن بخصوص هوندا
كوروش
۷ دی ۱۳۹۵از روز اول تلاششون بر این موضوع بوده و این نکته هم مهمه که مردم و اکثر خریداران خودرو های ژاپنی استهلاک و اعتماد به کیفیت رو مد نظر قرار دادند برای خرید یعنی اگر خریدار تویوتا با یک مشکل برقی ناشی از کیفیت ساخت خودرو مواجه بشه اعتمادش بشدت افت می کنه یک کره ای سوار یا امریکایی شاید انتظار همچین موردی رو داشته باشه اما کسی که درامدش رو صرف اعتماد به یک برند کرده این موضوع براش قابل قبول نخواهد بود بخاطر همین این برند ها بیشتر روی دوام و ماندگاری در کنار هزینه نگه داری پایین کار کردند و تکنولوژی و سایر مسائل اولویت های بعدی بوده
رضا
۷ دی ۱۳۹۵توکشورهای درست وحسابی اروپا کسی نگاه هم نمیکنه به ماشین ژاپنی
sina
۷ دی ۱۳۹۵داداچ داری اشتباه میزنی ….
اینجا پر مزدا و هونداست. تویوتا کمتر
البت گفتن اینکه قشقایی پرفروش ترین ساب کامپکت اروپا شده پارسال هم اگه خوشالت میکنه بگم
امیرحسین (Lion26)
۷ دی ۱۳۹۵خیلی جاها جزء اروپا هستن،دقیقا کجای اروپا؟ ترکیه هم خودش جزء اروپا می دونه.(یه قسمتش). منظور دوستمون به کشورای مطرح اروپا بود.
Just France and Japan.
sina
۷ دی ۱۳۹۵من بلژیک رو گفتم که ساکنم. هلند هم زیاد میرم و همین شکله
madjid
۷ دی ۱۳۹۵تعارف نداریم، ژاپنی ها خیلی کارشون درسته ولی در اروپا حدود 35 درصد ماشین ها فرانسوی هستن و 30 درصد آلمانی و 30 درصد ایتالیایی (بخصوص فیات).
ژاپنی ها پر اروپا خیلی کم هستن.
مخصوصا مزدا و هوندا در اروپا کمتر هستن. باز نیسان یه حرفی.
از انتخاب خودروی سال اروپا میشه فهمید که ژاپنی ها در اروپا جایگاه محکمی ندارد.
اروپایی ها روی محصولات تولید خودشون خیلی تعصب دارن. مثل امریکایی ها نیستن که فقط به کیفیت نگاه کنن.
sina
۷ دی ۱۳۹۵مجید جان
چندتا نکته هست راجب حضور ژاپنی ها تو بازار اروپا:
اول اینکه مهمترین نکته تو اروپا برا مردم قیمت تموم شده و خدمات پس از فروش هست که تو این مورد شرکت های اروپایی خعلی جلوتر از ژاپنی ها هستن چون قوانین برا خارجی ها سخت تر هست.
دوم اینکه اروپایی ها طراحی ژاپنی ها رو خعلی دوست ندارن بر عکس امریکایی که ژاپنی دوستن.
سوم اینکه واقعا تعدا ژاپنی های اروپا اونقدی که شما میگی کم نیست و اینکه نیسان از بقیه پر فروش تره اونجا بخاطر شراکتش با رنو هست.
و اخر هم اینکه اروپایی ها همونجور که شما گفتی ترجیحشون خرید خودرو از کشورهای داخل اتحادیهاست تا بتونن به اشتغال زایی مردمشون کمک کنن.
madjid
۸ دی ۱۳۹۵سینا جان… ممنون که جواب دادی رفیق
رضا
۸ دی ۱۳۹۵اینجا؟؟؟نه داداش شما اشتباه رفتی
من هم سویس هستم و ماشین ژاپنی بسیار کم میبینم.
البته باید بگم مزدا میاتا و نیسان قشقایی بهش بیشتر توجه میشه
امیرحسین (Lion26)
۷ دی ۱۳۹۵دقیقا،تو فرانسه و انگلیس از 100 تا خودرو،شاید 15 تاش ژاپنی باشه( منظورم اینه که خیلی کم هستن و به چشم نمیان)،فقط فرانسویا و آلمانیا پر هستن.
ماشین های گرونشون که پولدارا میگیرن، لامبورگینی ،پورشه و … هستش.
Just France and Japan.
Nima
۷ دی ۱۳۹۵به نظرم همجور برندى توى صنعت خودروسازى باید باشه که تمام سلیقه ها و قشر هاى جامعه رو پوشش بده
ماشین گرون/ارزون
لوکس/معمولى
بزرگ/کوچیک
کم استهلاک همراه با تکنولوژى کم/استهلاک بالاتر با تکنولوژى بالاتر
نوآور/استفاده از نوآورى دیگران پس از پس دادن امتحان
حالا: آلمان میشه نوآور-لوکس-گرون-تکنولوژیک-استهلاک نسبتا بالا(با توجه به امثال تویوتا)
ژاپن میشه: ارزون-معمولى-استهلاک پایین-استفاده از تکنولوژى جا افتاده
آمریکا: ترکیبى از هردو هست یعنى هم لوکس و تکنولوژیک داره کادیلاک که مثل بنز و بى ام دبلیو(تا چند سال پیش عقب بود ولى الان در حد بنز و بى ام دبلیو) و هم ارزون و با استهلاک پایین داره مثل شورولت(بازم نه به کم استهلاکى تویوتا)
توى این زمونه هم همه کشور ها هم ماشین بزرگ دارن و هم کوچیک(سبد محصولات همه خداروشکر کامله)
ایران فرانسه
۷ دی ۱۳۹۵به نظر من کلا خودرو سازی دنیا دوتا مثلث داره، مثلث اول آلمان ،آمریکا و ژاپن و مثلث دوم فرانسه و ایتالیا و انگلستان بقیه هم نخودی هستند و با استخدام طراح های مثلث اول یا کپی کاری و مونتاژ کاری دلشون خوشه که خودرو ساز هستند
Mohamad
۷ دی ۱۳۹۵جالبه تو قسمت تراک ها که آمریکایی ها ادعاشون میشه بازم ژاپنیا عرض اندام میکنن و مالکاشون دوست دارند اونارا طولانی مدت نگه دارن چون ارزش واقعی کیفیت و ماندگاری را احساس کردن. حقیقتا این به من ثابت شده که ماشین ژاپنی علاوه بر کیفیت بی نظیر، روح هم داره! نه تنها ماشین بلکه محصول ژاپنی!
چند وقت پیش یه بیل مکانیکی کوماتسو دیدم صاحبش میگفت 8-9 ساله این داره مثل ساعت کار میکنه و کوچکترین خرجی نداشته! واقعا شنیدن حرفاش جالب بود!
كوروش
۷ دی ۱۳۹۵داداش ببخشید ها خخخخ
البته درست می گویید ولی بیل مکانیکی یکم با سواری فرق داره ها!!!!!
من فکر کنم منظورش از خرج مثلا تعمییرات اساسی هستش که کاملا حرفش درسته وگرنه بیل مکانیکی حداقل حداقل سالی ۸ تا ۱۰ میلیون حداقل خرج داره
Mohamad
۷ دی ۱۳۹۵دادا توجه کن گفتم محصولات ژاپنی و ساخته های این کشور
بحث خودرو وسط متنی که نوشتم کات شد و کلی صحبت کردم
اون بنده خدا کارش این بود و گفت استهلاکی و خرج آنچنانی برام نداره
من در مورد ماشین آلات حفاری و سنگین ادعایی ندارم و اون بنده خدا هم یه آدم زحمت کش و سن خورده بود و شاید بیشتر از من و شما سر درمیاره که اینجوری از دستگاهش راضی بود.
كوروش
۷ دی ۱۳۹۵من خودم گواهینامه ویژه برای لیف تراک و تو تراک دارم تقریبا با اکثر رانندگان خودرو های سنگین خاص صحبت و مشورت داشتم (مرکز تست و ایین نامه توی جاده قدیم) بجز کترپیلار که بحثش جداست حرف شما درباره هزینه ژاپنی ها کاملا درسته و هیولاهایی مثل کاتو ۳۰۰۰۰ هزار و سری خودرو های میتسوبیشی crane
با تمام عظمتشان هزینه نگه داری کاملا بصرفه ای دارند مثلا خودرو های میتسوبیشی همه فشار گیر تک سیلندر و فشار بالا (۳۰۰۰psi ) دارند درصورتی که چینی ها و روس ها چند سیلندر استفاده می کنند که مشکلات بیشتری در طول زمان دارند یا معمولا ترمز هاشون هنوز هم کاسه هستش که ۱۰۰٪ از دیسکی توی سنگین ها بصرفه تره جالبه چینی ها کلی روی دیسکی بودنشون مانور می دهند در صورتی که به دلیل وزن بالا ( ۱۸ تا ۲۲ تن!!!) سریع داغ میشه گاهی تا ۱۵۰ درجه ! و در صورت پاشیدن ۲ قطره اب نابود میشه
ماشین های سنگین مسائل جالب زیادی دارند و خیلی شیرین هستند
كوروش
۷ دی ۱۳۹۵در کل منظور من از هزینه اش کمه به نسبت با برند های دیگه بودش
ASTON
۷ دی ۱۳۹۵در اینکه ماشینهای ژاپنیی خوب هستن شکی ندارم و اعتقاد خودم هم بر این هست
اماااااااا
اینکه که یه ماشینی پر فروش میشه یا صاحبش 10 سال نگهش میداره فقط و فقط و فقط فقط به این ربطی نداره به خیلی از عوامل ربط داره
مثلا میتونی به قدرت خرید
سیاستهای اقتصادی کشوری که ماشین توش خوب فروش میکنه و منطبق شدن اون تولید کننده با اون سیاستها
و حتی شاید شاید شاید بشه گفت خرید فلان مدل به علت محافظه کار بودن اون قشر خاص هست
بلا تشبیه بلا تشبیه مقایسه کشورمون با امریکا و کانادا مثلا بابای من 20 سال پیکانشو سوار شد حتما دلیل کیفیت بالا نمیشه یا اینکه یه جوون اگه وضع مالیش اجازه بده امکان نداره 5 سال سوار یه ماشین بشه ولی یه ادم 50 ساله احتمالش خیلی زیاد هست
الان من از 89 ال 90 خریدم تو حساب بانکیم هم 130 میلیون نقد دارم خونه هم دارم اما هنوز نرفتم ماشینم رو عوض کنم ماشنینم الان نزدیک 70 هزار تا کار کرده چون پول ماشین تا سقف 150 تومن رو دارم اما سوار ال 90 میشم آیا ال90 بهترین تا رنج 150 تومن هست البته که نه
یا میتسوبیشی تا مرز ورشکستگی رفته آیا برند آشغالیه البته که یکی از برندهای عالی هست
و با اینکه خودم از made in japan خیلی خوشم میا اما االان تاکاتا چه وضعیتی تو مساله کیفیت داره
فقط خواستم بگم
کلا هرچیزی که یه سرش به انسان یا بهتره بگم سلیقه و انتخاب انسان متصل باشه فوق العاده پیچیده میشه شما پیچیدگیهایی که تو علوم انسانی میبینی مث جامه شناسی و روانشناسی تو هیچ چیز دیگه ای نمیتونی پیدا کنی
ببخشید خیلی مشرق مغرب زدم مخلص کلام قضیه به این سادگی ها نیست
بهزاد
۷ دی ۱۳۹۵دوست گرامی برخی از این خودروها در کلاس خودشون ارزان نیستند مثل آکورد و هایلندر و آوالون و همچنین تراک ها که میانگین قیمت محصولات تویوتا از برخی آمریکایی ها بیشتره.
بازار هدف خودروهای صفر افراد میانسال به بالاست و میانگین سنی خریداران بیش از 48 سال هستش و این توهم که جوانان علاقه ای به نگهداری خودرو برای چندین سال ندارند از دنیای مجازی ناشی میشه!
شما به هر طریقی تفاسیری فرمودید که هیچکدامش به اصل قضیه که این خودروها با دقت و کیفیت بالا ساخته شدن تا در دراز مدت کار کنه اشاره نداشت و به احتمال زیاد هزار خط تفسیر بنویسید باز هم بنا به دلایلی امکان قبول اصل داستان وجود نداره.
AMIN
۸ دی ۱۳۹۵دوست من محمد جان 9 سال واسه یه کوماتسو پی سی چیزی نیست… ما ماشین 33 سالشو(میتسوبیشی ال200) داریم که گیربکس هنوز باز نشده با اینکه تا نیم میلیون کیلومترشو رد کرده.. اونم ماشین اداره امور عشایر(سازمانی که سر کسی واسش درد نمیکنه) که فقط تو خاکیو روستاها و سنگلاخ کارشونه… ما لندروور هم داشتیم واینکه واقعا آفرودر خوبیه ولی اینقد هزینه هاش و خرابیش زیاده به نسبته ال200 که قابل مقایسه نیست..
کشورهای اروپایی هم از روی تعصب ماشین میخرن مخصوصا آلمان که برای خرید خودروهاش تسهیلات بسیار خوبی داره… خدایی کی میره به جای آریون یا ماکسیما پژو یا رنو بخره(هم قیمت)؟؟؟
MjM
۷ دی ۱۳۹۵سامورایی ها حرف ندارن…
اوس
madjid
۷ دی ۱۳۹۵علایق من در دنیای خودروسازی
1-ایتالیایی ها
2-آلمانی ها
3-ژاپنی ها
4-امریکایی ها
5-انگلیسی ها
6-فرانسوی ها
7-کره ای ها
Nima
۷ دی ۱۳۹۵من:
آمریکا
آلمان
ژاپن
ایتالیا
انگلیس
کره
فرانسه
KING 918
۷ دی ۱۳۹۵من ..
ایران
.
مگه جای دیگه هم ماشین تولید میشه ….؟؟؟؟؟
madjid
۸ دی ۱۳۹۵.
کاملا درکت میکنم نیما جان.
Nima
۸ دی ۱۳۹۵قربونت داداش??
شایان
۷ دی ۱۳۹۵این که کمپانی های ژاپنی برای خودشون خداهستن شکی نیست.
ولی حضور الانترا و ازرا تو این لیست که ژاپنی ها ترکوندنش خیلی حرفه…
shahin
۷ دی ۱۳۹۵واقعا اگه نظر افراد مسن و بزرگتری که وضع مالی مناسبی دارن رو بپرسین هیشکی نمیگه ماشین ژاپنی بده.همشون یا به تویوتا یا به مزدا یا به نیسان یه حسی دارن که انگار جزئی از خانودشونه.تجربه ثابت کرد در مقابل پولی که میدی جنس ژاپنی بهترینه.حالا شما بگو ماشین فرانسوی.بگو کره ای.بگو چینی.بگو وطنی…من میگم ژاپن
احمد باقری
۷ دی ۱۳۹۵از نظر اطمینان و ماندگاری، حرف ندارن.
AAA
۷ دی ۱۳۹۵من خودم به ترتیب اینا رو دوست دارم ( نظر شخصیه و هر کس نظر مخصوص خودش رو داره):
1. آلمانی
2.ژاپنی
3.آمریکایی و کره ای
4.انگلیسی
5.ایتالیایی
6.فرانسوی
7.ایرانی !!!
یاسین
۷ دی ۱۳۹۵ژاپنیا از روز اول فقط به این موضوع فکر کردن که با توجه به اینکه کسایی که ماشینای اینا رو میخرن از همه طبقه های جامعه هستن برای اینکه هزینه های نگهداری به کسی فشار نیاره اولویتشون تو کیفیت ساخت بوده من الان اولین تجربه زندگیم از ماشین ژاپنیه پارسال یه کرولا مدل 2012 گرفتم بعد الان نزدیک بیشتر از 90 هزار کارکرد حتی یک ذره افت کیفیت چه تو بحث فنیش و چه تو بحث وسایل داخل ماشین وجود نداره قشنگ مشخص که تو بحث کنترل کیفیت رحم ندارن این ژاپنیا
کاوه آهنگر
۷ دی ۱۳۹۵درود
بسیار عالی.
باز هم شاهد شاهکار همیشگی ژاپنی ها هستیم، همیشه عالی بودن.
saied
۸ دی ۱۳۹۵تو ایران هم تیوتا ترکونده. نمونه ارز همین لند کروزه که مدل ۲۰۱۰
۳۲۰ میلیون شده
احسان(احسان سابق)
۸ دی ۱۳۹۵یادم میاد چند سال پیش داشتم نت گردی می کردم که یه رسانه امریکایی گفته بود خودروهای ژاپنی که در امریکا فروخته میشه امریکایی تر از برندهای امریکایی هستن! اول اینکه بجز چند مورد استثنا تمام خودروهایی که در بالا اسمشون اومده در خود امریکا تولید میشه به طوریکه کمری به عنوان امریکایی ترین خودرو 75% اون در خود خاک امریکا ساخته میشه در حالی که بسیاری از خودروهای برندهای امریکایی در کانادا و مکزیک و بعضا چین تولید میشه.
همینطور طراحی اکثر این خودروها تو خود امریکا انجام میشه. مدیران خودروسازای ژاپنی در امریکا اختیارات زیادی دارن و تمرکز زدایی ژاپنی و بومی سازی محصولات این شرکت ها باعث شده که امریکایی ها احساس نکنن خودروی خارجی سوار میشن.
کیفیت بالا، هزینه کم،خدمات مناسب و مشتری مداری و کلا ارزش بالای محصول… اگر امریکایی ها میخواستن با این تفکر که چون برند داخلیه باید ازش حمایت کرد ماشین سوار بشن باید الانم مثل همون 20-30 سال پیش خودروهایی سوار بشن که 6 لیتر حجم موتور داره و 150 اسب بخار تولید میکنه و مصرف سوخت 20 لیتر در 100 کیلومتر داره. در واقع همین تفکر لولویت دادن به کیفیت برتر باعث شده که الان شورولت بولت رو تولید کنه یا فورد روی موستانگ موتوری 4 سیلندر بزاره که از 8 سیلندر چند سال قبل قدرت و شتاب بیشتری بگیره
luis
۹ دی ۱۳۹۵دوستی که میگی ژاپنی تو اروپا کمه برادر اروپا در ورود خودروی غیر اروپایی رو بسته تعرفه گذاشته بعضی مدلا تا بیست درصد همین چند تا ژاپنی هم که تو اروپا میبینی خیلیه تولیدات ژاپنی در خاک اروپا هم خیلی محدوده نیسان تویوتا و کمی هوندا فقط بیضی سگمنت های کوچک و نقلی الان با همکاری نیسان پژو و تویوتا بی ام و هدف باز شدن پای ژاپن به اروپاس با دور زدن تعرفه دوستان کنار مجلات و سایت های خودرویی یه نیم نگاهی به اخبار و خبرگذاری های بینالمللی داشته باشید . اروپایی رو ماشینش تعصب داره ولی نه اینکه پژو رو به تویوتا ترجیح بده زمانی پژو رو به تویوتا ترجیح میده که هم قیمت پژو پایین تره هم خدمات پژو بیشتره وگرنخ رینگ بیطرف و بی تعرفه میخوای خاک امریکا اونجا مشخصه کدوم خدروسازا مشت زن های قهار تری هستند .