اگر به دنبال خودرویی سریع و ارزانقیمت هستید، این مطلب را بخوانید
دوج چلنجر هلکت، فورد موستانگ GT و حتی شورلت کوروت، خودروهای قابلستایشی هستند که قدرتهای زیاد و عملکردی بالا را با قیمتهایی کمتر از رقبای خود ارائه میکنند؛ اما این خودروها هنوز هم واقعاً گران هستند. البته چلنجر هلکت ۷۰۷ اسب بخار قدرت را با قیمتی کمتر از ۷۰ هزار دلار ارائه میکند که تقریباً بهصورت باورنکردنی خوب است زیرا با این قیمت تنها امکان خرید خودروهای اسپرت ۴۰۰ اسب بخاری وجود دارد؛ اما هنوز هم پرداخت چنین مبلغی برای برخی از مردم امکانپذیر نیست.
در سوی دیگر، حتی برای خودروهای صفرکیلومتر جدید نیز ۳۰۰ اسب بخار هنوز هم یک قدرت بسیار خوب محسوب میشود و همچنین این را هم باید در نظر داشت که با توجه به گزارش EPA (مخفف آژانس حفاظت از محیطزیست ایالاتمتحده آمریکا) متوسط قدرت خودروهایی که در سال ۲۰۱۶ در ایالاتمتحده فروخته شدهاند تنها ۲۳۰ اسب بخار بوده است؛ بنابراین در حال حاضر پیدا کردن خودرویی که ۳۰۰ اسب بخار یا بیشتر قدرت داشته و برچسب قیمتی چهاررقمی داشته باشد، ممکن به نظر میرسد.
آنچه که در ادامهٔ این مطلب میخوانید، لیستی از خودروهای ارزانقیمتی است که ۳۰۰ اسب بخار قدرت داشته و زیر ۱۰ هزار دلار قیمت دارند. البته ممکن است قیمتها در محلهای مختلف متفاوت باشند ولی ما با استفاده از راهنمای معتبر NADA، شرایط بسیار خوب و ۱۳۰ هزار کیلومتر کارکرد را بهعنوان معیار و استانداردی برای یافتن این خودروها در نظر گرفتهایم. البته هیچکدام از خودروهای این لیست، یک ماشین اسپرت تمام و کمال نیستند اما قدرتهایی بالایی را برای کمترین بودجهها ارائه میکنند.
مرسدس بنز C43 AMG مدل ۲۰۰۰
قدرت | ۳۰۲ اسب بخار |
گشتاور | ۴۱۰ نیوتن متر |
قیمت | ۹,۷۰۰ دلار |
اولین خودروی لیست ما دارای مشخصهٔ اصلی یک خودروی پرقدرت یعنی موتور V8 است. این خودرو یک مرسدس بنز C43 AMG مدل ۲۰۰۰ است که یکی از تلاشهای اولیهٔ بازوی تیونینگ مرسدس بنز یعنی آامگ برای فروش در بازار ایالاتمتحده محسوب میشود. این خودرو ۳۰۲ اسب بخار قدرت دارد که عملکرد واقعاً هیجانانگیزی را برای یک چنین سدان متینی به ارمغان میآورد. هرچند مدل موردنظر ما تنها چند صد دلار زیر ۱۰ هزار دلار قیمت دارد اما انتظار میرود طی چند سال آینده ارزش آن نهتنها پایین نرفته که حتی بالاتر رود زیرا هرکسی یک مرسدس بنز اسپرت را دوست دارد.
جگوار XJ8 مدل ۲۰۰۰
قدرت | ۳۷۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۲۵ نیوتن متر |
قیمت | ۹,۱۲۵ دلار |
محصولات جگوار بهطورکلی از استهلاک بالا رنج میبرند و خصوصاً خودروهای تولید اواخر دههٔ ۹۰ تا اوایل دههٔ ۲۰۰۰ بیشتر مستعد این نقیصه هستند؛ اما یک نسخهٔ سوپرشارژ از XJ8 با طراحی ظاهری بدون زمان و یک موتور V8 قدرتمند امروزه هنوز هم میتواند ما را سرگرم کند؛ اما اگر شما سلیقهٔ مشکلپسندتری دارید، میتوانید یک جگوار جدیدتر S تایپ R را خریداری کنید که قدرت بیشتری دارد درحالیکه فقط کمی پول بیشتری میخواهد.
شورلت کامارو Z28 مدل ۲۰۰۲
قدرت | ۳۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۶۰ نیوتن متر |
قیمت | ۷,۸۰۰ دلار |
ممکن است نسل چهارم شورلت کامارو منفورترین نسل این خودرو باشد اما این بدان معنا نیست که نمیتواند عملکرد هیجانانگیز و وسوسه کننده را ارائه کند. اتفاقاً نسل چهارم این ماسل کار به شایستگی در لیست ما قرار گرفته است چراکه چندین بار در راهنمای NADA تکرار شد. البته ما نسخهٔ Z28 نسل چهارم کامارو را دوست داریم که مجهز به یک پیشرانهٔ LS1 بنزینی ۵.۷ لیتری V8 با ۳۱۰ اسب بخار قدرت است و بهتر از آن قیمتی کمتر از هشت هزار دلار دارد.
کادیلاک سویل STS مدل ۲۰۰۳
قدرت | ۳۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۰۰ نیوتن متر |
قیمت | ۵,۵۸۷ دلار |
لیست خودروهای لوکس جذاب بدون کادیلاک کامل نخواهد بود پس در اینجا هم قطعاً یک کادیلاک حضور دارد. خودرویی که مطمئناً دارای گیربکس اتوماتیک و ابعادی مشابه قایق است. این خودرو چیزی نیست جز یک کادیلاک سویل STS. البته این سویل دقیقاً یک خودروی اسپرت نیست اما قدرت ۳۰۰ اسب بخاری موتور ۴.۶ لیتری V8 نورثاستار آن و قیمت بسیار مناسبش که قطعاً برای هرکسی قابل خریداری خواهد بود، از کادیلاک سویل STS خودرویی هیجانانگیز و وسوسه کننده ساخته است.
مرکوری مارودر مدل ۲۰۰۴
قدرت | ۳۰۲ اسب بخار |
گشتاور | ۴۳۰ نیوتن متر |
قیمت | ۸,۳۲۵ دلار |
برند سابق متعلق به فورد یعنی مرکوری در طول سالهای منتهی به مرگش تعدادی خودروهای واقعاً افتضاح به تولید رساند اما اینیکی تفاوت دارد. البته نظرات مردم نسبت به این خودرو کاملاً مثبت و منفی است یعنی یا آنرا دوست دارند و یا کمترین علاقهای به آن ندارند. مرکوری مارودر بر اساس فورد کراون ویکتوریا و بهعنوان نسخهای اسپرت از آن در سال ۲۰۰۳ به بازار آمد. مارودر مجهز به یک موتور ۴.۶ لیتری V8 با ۳۰۲ اسب بخار قدرت است که میتواند بهعنوان یک خودروی دوم ارزانقیمت، گزینهٔ مناسبی باشد.
آئودی S4 مدل ۲۰۰۴
قدرت | ۳۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۱۰ نیوتن متر |
قیمت | ۹,۶۰۰ دلار |
بعضی از ما عاشق این دوران طراحی آئودی بیش از هر دورهٔ دیگر هستیم. یکی از محصولات دوستداشتنی این دوره، مدل S4 است که با ظاهری کلاسیک و جعبهای شکل و رینگهای بزرگ، بسیار موردعلاقه است. این امر درصورتیکه بدانید زیر کاپوت آن یک پیشرانهٔ ۳۴۰ اسب بخاری V8 باشکوه قرار دارد، حتی بیشتر هم میشود. این در حالی است که میتوان نسخهٔ دستی و استیشن S4 را هم خریداری کرد. پس چه چیزی بهتر از این ؟ البته اگر قیمت بالای این سدان اسپرت آلمانی را در نظر نگیریم، تعمیرات موتور آن بسیار دشوار و قطعات و هزینههای نگهداری آن نیز بسیار گران است؛ بنابراین یک خرید اشتباه و نامناسب آئودی S4 موجب میشود که حتی دو برابر قیمت خرید را خرج تعمیرات آن کنید.
فورد موستانگ GT مدل ۲۰۰۵
قدرت | ۳۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۳۳ نیوتن متر |
قیمت | ۹,۳۷۵ دلار |
نسل پنجم فورد موستانگ در سال ۲۰۰۵ با طراحی تیزتر و زیباتر با نگاه به گذشته و با پیشرانهٔ ۴.۶ لیتری V8 در مدل GT که خروجی آن تا حد زیادی بهبود یافته بود، به بازار آمد. ۳۰۰ اسب بخار برای نسخهٔ GT موستانگ رقم بسیار بالایی بود چراکه در نسل قبلی برای داشتن چنین قدرتی باید سراغ نمونههای کبرا یا بالاتر میرفتیم؛ بنابراین در لیست زیر ۱۰ هزار دلاریها، این خودرو با عملکرد بالا که بسیار هم برای استفادههای روزمره مناسب است، گزینهٔ بسیار خوبی محسوب میشود.
کرایسلر 300C مدل ۲۰۰۵
قدرت | ۳۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۳۰ نیوتن متر |
قیمت | ۹,۱۲۵ دلار |
پرگشتاورترین خودرو در این گروه، کرایسلر 300C است. البته 300C خودروی اسپرتی نیست اما نیروگاه بزرگ ۵.۷ لیتری V8 آن اطمینان میدهد که میتوان رانندگی هیجانانگیزی را تجربه کرد. همچنین این کرایسلر دارای صندلیهای عقب و صندوق بار بزرگی است که آنرا به خودرویی کاربردی تبدیل میکند درحالیکه درعینحال ارزان و سریع است.
ولوو S60 R مدل ۲۰۰۶
قدرت | ۳۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۰۰ نیوتن متر |
قیمت | ۸,۹۵۰ دلار |
در لیستی که تمامی خودروها دارای موتورهای V8 هستند، ولوو S60 R با پیشرانهٔ پنج سیلندر توربوشارژ خود از دیگران متمایز است. همچنین خیلی سخت میتوان عاشق ظاهر جعبهای شکل سوئدی آن نشد. موتور ۲.۵ لیتری پنج سیلندر این ولوو ۳۰۰ اسب بخار قدرت واقعی تولید میکند اما صدای آن به خوش آوایی V8های تنفس طبیعی نیست. بعلاوه کمی هم تأخیر توربو در این ماشین دیده میشود.
پونتیاک گرند پری GXP مدل ۲۰۰۸
قدرت | ۳۰۳ اسب بخار |
گشتاور | ۴۳۸ نیوتن متر |
قیمت | ۸,۸۷۵ دلار |
این پونتیاک تمام ۳۰۳ اسب بخار قدرت خود را فقط به چرخهای جلو انتقال میدهد و البته موتور آن نیز صدای ایده آلی ندارد؛ اما پونتیاک در جلوی گرند پری GXP از لاستیکهای عریضتری استفاده کرده بود تا برای رانش پیشرانهٔ بزرگ V8 آن مناسبتر باشد؛ اما هنوز هم عملکرد این خودرو در یک خط مستقیم چندان جالب نیست؛ ولی ما به این خاطر گرند پری GXP را دوست داریم که هنوز هم تعداد زیادی از آنها در خیابانهای دیترویت دیده میشوند؛ اما این خودرو نزدیک به ۹ هزار دلار قیمت دارد که گران به نظر میرسد.
منبع: Motor1
ایلیا
۲۸ آذر ۱۳۹۵آئودی واقعا دلربایی میکرد
فورد
۲۸ آذر ۱۳۹۵کرایسلر 300c چه ابهتی داره جون میده برای ماشین بازها
elemento
۲۸ آذر ۱۳۹۵کرایسلر 300 = یادگار دایملر برای کرایسلر.
سینا
۲۸ آذر ۱۳۹۵و دوج چارجر
تاکسی ۲۰ ساله ۷۰۷ اسب بخاری
احمد باقری
۲۸ آذر ۱۳۹۵آخه چی چی دلربایی می کرد، یه ظاهر کاملا عادی داره، معلومه از متعصبان بی درد آئودی هستی، فکر کنم برند دیگه ای رو هم قبول نداشته باشی، هر جایی باید ببینی در اونجا، چه ماشینی قشنگه، کرایسلر چه باشکوه بود.
موفق باشی جوون.
elemento
۲۸ آذر ۱۳۹۵با احترام
ببین دوست عزیز 1001 بار برات توضیح دادن چرا نمی فهمی واقعا برام سواله …. نمیخوای بفهمی یا نمیتونی بفهمی؟
ببین دوست محترم ، سلیقه یک ویژگی خاص در انسانه. سلیقه ی هر کس منحصر به خودشه.چون یک خصوصیت خدادادی هست که خدا به هر کسی مخصوص به خودش عطا میکنه.
خدا خودش میگه ما در آفرینش انسان ، تنوع بسیار به کار بردیم.
مثل رنگ پوست… یکی سیاهه یکی سفید ! یکی رو صورتش خال داره یکی نداره !! یکی گوشت ماهی دوست داره یکی گیاه خواره!! یکی میشه کریستینو رونالدو یا مسی ، یکی هم میشه پروفسور حسابی !! یکی سرش گرد هست یکی دراز. قد فلانی 2 متره قد برادرش 1.5 متر. برادر من دختری رو پسندید که به نظر من اصلا زیبا نبود ولی به نظر برادرم ، زیباترین انسان عالم بود.
این ها تفاوت هایی هستن که بین همه ی اعضای یک گونه وجود دارن! همه باید به این تفاوت ها احترام بذارن.
هیچ کسی هم حق نداره بگه من که سفیدم خوشگلم تو که سبزه ای زشتی!
.
دیگه ازین ساده تر نمیتونم بتوضیح بدم.
.
.
قضیه ی علاقه به یک ماشین هم همینه.
من از لامبورگینی خوشم میاد ، اشکان از پاگانی … طراحی ب ام و به نظر من زیباست ولی از نظر یکی دیگه زشته. یکی ماشین ژاپنی دوست داره یکی امریکایی یکی آلمانی.
این سلیقه هست.
طراحی پورشه از نظر شما زشته اما به نظر من زیبا و خاص و منحصر به فرده. از نظر من اصالت داره.
آئودی هم همینطور.
این سلیقه ی هر کسی هست و به خودش ربط داره. هر کسی از یک ماشینی خوشش میاد. هر کسی به یک سبک طراحی علاقه داره.انسان ها باید با هم تعامل کنن. باید به سلیقه ی هم احترام بذارن.
2 ساله تو این سایتی… ماشالله 4500 کامنت گذاشتی هنوز مساله ی به این سادگی رو نمیفهمی. بابا بفهم ! تو رو خدا بفهم و به بقیه نگو متعصب. سلیقه ی هر کس مال خودشه. 1000 بار برات وتضیح دادن ولی بازم نفهمیدی.
.
نمیدونم چرا از کلمه ی جوون در آخر کامنتت استفاده کردی. شاید میخوای القا کنی که سن و سالت بالاست. ولی باورکن از سبک کامنت هایی که میذاری اگر بخوام روی سن و سالت یک تخمین بزنم، حدس من بین 8 تا 12 سال هست. باورکن هیچ تعارفی ندارم. وقتی یک قضیه ی ساده ی اختلاف سلیقه رو متوجه نمیشی و به بقیه برچسپ متعصب میزنی ، نمیتونی سن و سالی بالای 12 سال داشته باشی.
elemento
۲۸ آذر ۱۳۹۵نقل قول از پدال:
{{{{{{{{{{لطفاً از نوشتن بهصورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمیشوند. برای تغییر آواتار خود میتوانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.}}}}}}
من سابقا معنی لغت “ترول” رو نمیدونستم… خیلی اوقات از کنارش بی تفاوت رد میشدم و معنیش برام مهم نبود… یک بار تصمیم گرفتم در موردش تحقیق کنم… باور کنید وقتی معنیش رو فهمیدم و فهمیدم ترول ها چه کار هایی میکنن به این نتیجه رسیدم بعضی کسایی که در این سایت کامنت میذارن و من وقتم رو با بحث کردن باهاشون حروم کردم ، اصلا کاربر نبودن ، ترول بودن.
براتون در مورد ترول توضیح میدم
elemento
۲۸ آذر ۱۳۹۵وباش اینترنتی یا ترول (به انگلیسی: Troll) در گفتمان اینترنتی به افرادی گفته میشود که با رفتار مخرب در فضای وب به دنبال جلب نظر کاربران، ایجاد تشنج و بیان مطالب محرک و توهینآمیز هستند. [دقیقا کاری که بعضی ها میکنن. میان در صفحه ی پورشه یا شورلت یا … ، میگن این ماشین آشغاله و طرفدارانش چیزی نمی فهمن !]
اوباش اینترنتی فردی است که در اتاقهای گفتگو، تالارها، وب نوشتها یا تارنماهای کاربر-محور پیامهایی ارسال میکند که حاوی مطالب ناراحتکننده یا جنجالبرانگیز است. [توهین مرتب به یک برند محبوب]در حالی که در یک جمع اینترنتی کاربرانی با حسن نیت بحثی را دنبال میکنند، اوباش اینترنتی با تحریک سایرین و با پیش کشیدن بحثهای نامربوط [بحث سر مسابقات لمانز هست میاد بحث قیافه ی پورشه رو پیش میکشه.]یا توهین آمیز، به دنبال مطرح کردن خود و متشنج کردن فضای گفتگو است.
.
یکی از رایجترین شیوههای اوباشی گری در اینترنت استفاده از مغالطه حملهٔ شخصی است. به این معنی که در بحث با کاربری دیگر به جای آنکه استدلال او را تحلیل کنیم، نیت و شخصیت خود او را زیر سؤال برده یا با انگ زدن و فحاشی او را تحریک به مقابله به مثل کنیم. [این که بهش بگیم طرفدار متعصب آئودی و پورشه !!]
.
رو ندادن به اوباش اینترنتی:
اصطلاح شناخته شدهای در فضای وب وجود دارد که در مواجهه با خرابکاری اوباش اینترنتی و برای آرام کردن سایر کاربران به کار برده میشود. در مواردی که کاربری با سوءنیت قصد تحریک سایرین را دارد، معمولاً از سوی کاربران باتجربه گفته میشود که «اوباش را محل نده!» یا «اوباش را نادیده بگیر!» (به انگلیسی: !Don’t feed the troll)
علت این است که قصد یک اوباش اینترنتی تنها ایجاد تشنج و تحریک سایرین برای جلب توجه است، نه ایجاد بحث سازنده. برخی کاربران گمان میکنند که با پاسخ دادن مؤدبانه، استدلال و درخواست از این افراد برای تصحیح رفتارشان میتوانند آنها را اصلاح کنند [ دقیقا اشتباهی که خیلی از ما در مورد خیلی ها مرتکب شدیم و اصلا جواب نداده که هیچ بدتر هم شده] با وجود اینکه ممکن است بعضاً کاربران دیگر، بحثی که به قصد ایجاد تشنج شروع شده است را به سمت و سوی درستی هدایت کنند، اما در بیشتر موارد پاسخ دادن به اینگونه افراد به تشنج و درگیری بیشتر میانجامد و اوباش اینترنتی نیز از لحاظ روانی به ادامه کار تشویق میشوند، در حالی که بیاعتنایی به خرابکاری این افراد و وانهادن آنها به مدیران وبگاه آنها را از ادامه این کار خسته و منصرف میکند.
nima
۲۸ آذر ۱۳۹۵بله.بنده هم با شما موافقم.بی اعتنایی به نظر این افراد و شرکت ندادنشان در بحث ها بدترین تودهنی به این افراد است.بهترین راه نادیده گرفتنشان و محل ندادن است
امپراتور لامبورگینی
۲۹ آذر ۱۳۹۵خواهش میکنم باواریا جان.
elemento
۲۸ آذر ۱۳۹۵متن اصلی از ویکی پدیا هست.
توضیحات خودم رو داخل [] نوشتم
Bavaria
۲۹ آذر ۱۳۹۵خیلی ممنون بابت توضیحات
بعضیا با اطلاعات نادرست و انتشار، فقط با اعصاب بازی میکنن
ایلیا
۲۸ آذر ۱۳۹۵احمد جان قبل از هرچیز باید این نکته رو در نظر بگیریم که داریم در مورد طراحی ۱۵ سال پیش صحبت میکنیم و باید یخورده انتظاراتمون رو پایین بیاریم…. حالا گذشته از این بحث من احساس میکنم سادگیه آئودی با همه ی سادگی هایی که دیدم فرق میکنه یجورایی بجای اینکه ماشین رو منزوی کنه اونو تو چشم میبره خاصش میکنه …. شاید این برگرده به همون شعار طراحی این شرکت که میگه سادگی نهایت زیباییست
ایلیا
۲۸ آذر ۱۳۹۵البته اینو هم اضافه کنم که به نظر من (نظر شخصی من) دو شرکت تو دنیا هستن که شجا ع ترین طراح های دنیا رو دارن اون دوشرکت یکیش آئودیه و یکیش پورشه….. بعضی دوستان طراح های این شرکتا رو ترسو بودن متهم میکنن واینکه نمیتونن طرح انقلابی بدن ….بنطرتون طراح های این دو شرکت از طراح های کره ای( قصد کوچیک کردن خودروسازی کره رو ندارم) که طرح انقلابی و فضایی میزنن کمترن؟ مطمئنا نه…. به نظر من شجاعن چون تصمیم گرفتن با کمترین تغییر زیباترین خودرو ها رو خلق کن … یجورایی انگار واسه خودشون چالش ایجاد کردن…. کدوم شرکت جرات داره بگه من همون چراغ گرد پنجاه سال پیش رو میزارم رو ماشین جوری که هرکی ماشینم رو میبینه خشکش بزنه؟ واقعا کاره سختیه کمتر شرکتی میتونه این قابلیت رو داشته باشه…. آئودی هم همینطور ساده میزنه ولی شکست نمیخوره حتی از نظر طراحی…. از نظر من این دو شرکت مثل دوتا جنگ جو میمونن که باوجود اینکه دشمناشون کلی سلاح بستن به کمرشون دست خالی وارد میدون میشن و احساس میکنن همینجوری هم کسی جلودارشون نیست….. عجب داستانی نوشتم
elemento
۲۹ آذر ۱۳۹۵BMW هم همینطوره.
ASTON MARTIN
۲۹ آذر ۱۳۹۵پونتیاکم همیشه زشت بوده و هست
(ali (CHEVY NOVA
۲۹ آذر ۱۳۹۵ASTON MARTIN
شما اصلا بصورت اینگلیسی میتونی اسم پونتیاک رو بنویسی که بعد میگی محصولاتش همیشه زشت بوده و هست؟؟؟؟؟؟
من کل مدلهای پونتیاک رو از روز تاسیس تا اخرین مدلش دیدم و به غیر از چند نمونه محدود مدل زشتی ندیدم
از رو حرص صحبت نکنید
Nima
۲۹ آذر ۱۳۹۵اون ولوو آخرى رو دقیقا داییم طلاییش رو داره.
براتون عکساشو بعد میزارم
amin
۴ دی ۱۳۹۵من موندم به چیه این کامنت منفی دادن!!!!!!؟؟؟!!!!
آخه اصلا نکته قابل منفی دادنی وجود نداشت!!!دایی ایشون یک خودرو داره،این منفی داره؟؟؟؟
الهی
۳۰ آذر ۱۳۹۵آئودی که بله….
اما کلا اگه این ماشینا تمیز یکش وارد میشد تا ما پژو و سمند سوارا به جای این آشغالای ساخت ایران خودرو و سایپا سوار این ماشینا میشدیم.. یه حال کوچیکی از ماشین واقعی سوار شدن شاید میبردیم… حداقل به جای ماشینائی مثل سمند و پژو و پراید و….
pooriya
۲۸ آذر ۱۳۹۵نکته جالب اینکه یک دهه پیش فورد موستانگ GT با هشت سیلندر و 4.6 لیتر حجم ۳۰۰ اسب بخار تولید میکنه مدل ۲۰۱۶ فورد موستانگ با ۲.۳لیتر حجم و چهار سیلندر ۳۲۰ اسب بخار تولید میکنه یعنی دقیقا با نصف موتور قبلی نیروی بیشتر تولید میکنه
تو یک دهه اینقدر پیشرفت ولی ما …….
علی
۲۸ آذر ۱۳۹۵نمیشه اینطور گفت
همون یه دهه پیش هم موستانگ میتونست یه توربو نصب کنه و قدرتش رو ارتقا بده ولی اینکارو نکرد به دلیل تعصب روی موتورهای اتمسفریک
به صورت سنتی ماشین بازا و متعاقبا ماشین سازای آمریکایی به موتورهای تنفس طبیعی گرایش دارن…
(ali (CHEVY NOVA
۲۸ آذر ۱۳۹۵درست میگید شما جناب علی
تو امریکا موتور اتمسفریک یه احترام دیگه ای داره و روش تعصب دارن
ونوم
۲۸ آذر ۱۳۹۵البته علی جون الان فورد موستانگ جی تی 350 تنفس طبیعی با حدود پنج لیتر حجم بالای 500 اسب قدرت داره
نیما
۲۸ آذر ۱۳۹۵ماشینهای امریکایی هم قدرت الکی زیادی دارند و هم موتورهای هایی که صرفا حجمشون زیاده !
(ali (CHEVY NOVA
۲۸ آذر ۱۳۹۵جناب نیما شما درست میگی
تو دنیا افرادی که ماشین امریکایی میخرند عقلشون نمیرسه دیگه
شما ببخششون
نیما
۲۸ آذر ۱۳۹۵قربون آدم چیز فهم !
Ehsan
۲۸ آذر ۱۳۹۵جگوار و پونتیاک و ولوو چقد زشت بودن…..
در عوض بنز و آئودی جبران کردن
elemento
۲۸ آذر ۱۳۹۵آئودی که شاهکار بود…
بنز و ولوو هم خیلی خوشگل بودن
nima
۲۸ آذر ۱۳۹۵اون ماستانگ و کرایسلر رو داشتید؟کاش حداقل واردات خودرو کارکرده آزاد بود.با پول یه سراتو ۱۶۰۰ مسخره سایپا میشد اون کرایسلر یا ماستانگ رو خرید حتی با هزینه گمرکی ۱۰۰درصد
محمد
۲۸ آذر ۱۳۹۵خیلی عذر می خوام شما عرض بفرمایین با بودجه ی 70 میلیون چه ماشین دیگه ای می شه خرید که از لحاظ کیفیت و راحتی حتی نزدیک به سراتو ی 1600 سایپا بشه؟ ماشین های چینی که حتی با وجود کیفیت پایین تر گرون تر هم هستند …
تو مدت نه ماهی که سوار همین سراتوی 1600 سایپا می شم هیچ مشکل و کمبودی ندیدم توش. درسته یه سری آپشن ها رو نداره، ولی راحتی و کیفیت و اصالت داره، آدم از بودن توش لذت می بره. نسل بعدیش هم وارداتی قیمتش حدود دو برابره
نمی گم این شرایطی که با ما تحمیل می شه درسته، ولی تو این شرایط سراتو سایپا واقعا بیشتر از اینا می ارزه
amin
۲۸ آذر ۱۳۹۵باشه آقا حق با شماست!!!!حوصله بحث با شما که فقط میخواید هر بحثی رو به حاشیه کره ای ها ببرید رو نداریم.شما همون سراتوی بینظیرتون و اصیل(!!!!) رو سوار بشید بزارید ما هم این آشغالای آمریکاییمون رو سوار شیم!!!
محمد
۲۸ آذر ۱۳۹۵درود
1- نگفتم حق با ماست. صرفا نظر خودم رو گفتم دوست عزیز
2- افراد معلوم الحال؟ میشه بفرمایین منظورتون چیه؟
3- من متصب برند یا کشور خاصی نیستم دوست عزیز. بحث رو هم به حاشیه ی خاصی نبردم. صرفا یک دوستی نا آگاهانه در مورد خودروی من نظر دادند و من با ایشون مخالفت کردم. کیا ،بنز یا بی ام و نیست. ولی مسخره نیست. خوبی های خودشو (البته نسبت به قیمتش) قطعا داره
4- من نگفتم سراتو بی نظیره. در مورد خودرو های زیر 100 میلیون صحبت می کنیم. بیشتر این ماشین ها (غالبا چینی ها) رو سوار شدم موقع خرید و الان از خرید خودم راضی ام و فکر می کنم بهترینشون بوده. (باز هم تاکید می کنم نسبت به قیمت)
5- من راجع به خودرو های آمریکایی هیچ نظری ندادم. قطعا خودرو های خوبی هستند. اما خودمونیم، شما ایران تشریف ندارید ظاهرا، یا مناطق آزاد هستید. کجای این مملکت می تونیم خودروی آمریکایی روز سوار بشیم که شما اینطور سنگش رو به سینه می زنید؟ مگه وارداتش رو حتی از مناطق آزاد هم ممنوع نکردند؟
6- شما و این افرادی که منفی می دن. لطفا حوصله کنید! برداشت سریع و غیر منطقی خودتون رو با بی حوصلگی توجیه نکنید. بیاید و در قبال حرف هایی که زدید مسوول باشید دوست عزیز amin
محمد
۲۸ آذر ۱۳۹۵اصلاح می کنم، نه به هیچ وجه بیشتر نمی ارزه! بلکه نسبت به انتخاب های پیش رو تو رنج قیمت ارزشمند ترینه
محمد
۲۸ آذر ۱۳۹۵اکثرا امریکایی پر مصرف عشق مکانیک بی ترمز دست تو کاپوت هر روز تعمیرگاه اگه خوب بودن قیمتشون اینقدر افت نمیکرد امریکایی فقط درد اوراق میخوره تعصبی ها که حتی سوار ماشین امریکایی تو عمرشون نشدن شروع نکنید لطفا ماشین امریکایی فقط اهن جوش دادن به هم رنگ شدن عقبشونم تو یه پیچ ساده در میره فقط سرو صدای بیخودن طبل تو خالی
محمد
۲۸ آذر ۱۳۹۵حرف شما خیلی کلی و سطحی نگرانس، ماشین های خارجی به علت مالیات سنگین دولت ها روی ماشین های قدیمی اینقدر ارزون می شند و افت قیمت پیدا می کننو به طوری که برای شهروندان اونور آبی حتی خرید ماشین جدید به صرفه تر در می آد.
nima
۲۸ آذر ۱۳۹۵الهم اشف کل مریض!
فورد
۲۸ آذر ۱۳۹۵به همین راحتی چند تکه اهنو جوش دادن شما ماشینهای امریکایی که تست کردین و نام ببرید اولا تو لیست ماشینهای غیر امریکایی دیگه ام هست دوما ماشین توی امریکا کالای مصرفی نه مثل ایران سرمایه ای سوما خیلی ها ماشین و برای لذت رانندگی میخرن نه برای مسافرکشی و استهلاک لذت رانندگی چیزیه که تو ایران مفهوم نداره در کل شما همون برو پراید و بخر که سر پیچ ها در نره استهلاکشم کمه در ضمن بیا دم در کارت دارم
elemento
۲۸ آذر ۱۳۹۵ماشین امریکایی مزایایی داره که باید تجربه بشه.
کسی که ماشین امریکایی دوست نداره ، لازم نیست بیاد این صفحه نظر بده.
وگرنه اسمش منتقد نیست. بهش میگن ترول.
ونوم
۲۸ آذر ۱۳۹۵دم فورد گرم خوب جواب دادی
(ali (CHEVY NOVA
۲۸ آذر ۱۳۹۵جناب محمد کاربر1000 اسم
بدون که اندازه ی موهای سرت ماشین امریکایی دیدم و تا حالا 2 تا خودم داشتم و این فکاهیاتی هم که از رو حرص زیاد نسبت میدی به ماشین امریکایی رو اندازه ی ارزنی که به کفتر میدن حساب نمیکنم
پس همچنان حرص بخور
در مورد کاهش شدید قیمت هم گفتی
برو سایتebay و قیمت بنزs مدل 2009 رو هم ببین که چقدر افت قیمت داره
amin
۲۸ آذر ۱۳۹۵فکر کنم به احتمال ۹۹/۹۹درصد (محمد)آیدی جدید دوستمون سانمارتین باشه.کلا ۴تاکامنت گزاشتن اونم امروز یهو با کوبیدن خودروهای آمریکایی و فرانسوی و دفاع از سراتو سایپا!!!!که همین مدافع سراتو بودن قضیه رو خیلی مشکوک میکنه!!!!!
محمد
۲۸ آذر ۱۳۹۵پاسخ شما دوست عزیز رو بالا دادم. نه عزیز دل! هیچ دسیسه و توطئه ای در کار نیست :)
amin
۲۸ آذر ۱۳۹۵شما هم اگر دقت میکردید اون دوستمون نوشته بودن اگر واردات خودروی کارکرده آزاد بود این موستانگ حتی با وجود تعرفه صد درصدی باز هم هم قیمت سراتو ۱۶۰۰ سایپا به دستمون میرسید و شما یهو رفتی تو فاز جبهه گیری و دفاع از سراتو سایپا (کاری که فقط از سانمارتین (به قول دوستمون ترول)بر میاد)!!!و متوجه اینکه ایشون فقط یه آرزو رو بیان کرده بودند که اگر اینجوری بود…..
محمد
۲۸ آذر ۱۳۹۵اتفاقا با خوندن کامنت های دوست عزیز elemento راجبه ویژگی های troll، کاملا این ویژگی ها رو در کامنت بالایی شما دیدم! جاداره از elemento بابت اطلاعاتی که دادند تشکر کنم.
ایشون در کنار آرزوشون چیز دیگه ای هم اضافه کرده بودند به عنوان “سراتوی مسخره!!!”
من صرفا جواب این تیکش رو دادم و این مورد رو نفی کردم.
شما بودید که troll مابانه به جای این که استدلال من رو تحلیل کنید نیت و شخصیت من ررو زیر سؤال بردید.
برای راحتی شما شماره گذاری کردم. بیاید استدلال های منو زیر سوال ببرید به جای نیت من.
حرکت شما به دور از ادب و متانت بود دوست عزیز
madjid
۲۸ آذر ۱۳۹۵خواهش میکنم ، محمد عزیز
ببین دوست گرامی ،به نظر من کسی که انتقادش رو بیان منه ، اصلا ترول نیست
اگر انتقادش با دلیل و مدرک باشه.
اونم در جا و زمان خودش. یک بار یا نهایتا 2 بار کافیه.
این که شما بیای زیر هر پست ماشین های امریکایی اوقات کاربرایی که به این ماشین ها علاقه دارند رو تلخ کنی ، اصلا شایسته ی شخصیتت نیست.
من که مثلا در عمرم سوار ماشین های امریکایی جدید بعد از 1979 نشدم ،نمیتونم در مورد ماشین های الان آمریکا نظر بدم
با یکی از دوستان سوار Hyundai Santafeh مدل 2013 ، 3.5 لیتری داخل شهر حرکت می کردیم . بی انصاف شکمو !! دقیقا داخل شهر داشت صدی 18تا 19.5 لیتر میسوزوند. اونجا به خودم گفتم صد رحمت به کادیلاک های 40 سال قبل. حداقل ادعا نداشتن.
حالا درسته من بیام بر مبنای تجربم در مورد سانتافه ی 3 سال پیش که معلوم نیست ازش مراقبت شده یا نه ، در مورد کل ماشین های کره ای نظر بدم؟
.
من اینقدر راحت به کسی انگ ترول نمیزنم. شاید آقای x رو 2 سال زیر نظر داشتم ، دقیقا شخصیتش رو شناختم و با رفتارش آشنام. میدونم وقتی بهش توجه میشه ، رفتارش رو بیشتر تکرار میکنه. وقتی هم کسی بهش محل نمیده اصلا فراموش میکنه.
برای همین میگم آقای x یک تروله!
محمد
۲۸ آذر ۱۳۹۵درود بر شما elemento ی عزیز
مرسی از کامنت هایی که می ذارید. واقعا صحبت با شما برام بسیار لذت بخشه. باور بفرمایید هیچ توهین یا حتی نقدی به ماشین های آمریکایی نکردم و بحث کلا چیز دیگه ای بود و اصلا این اولین بارم هست در این سایت کامنت می ذارم. من هم به ماشین ها ی آمریکایی عضق می ورزم و تا جایی که یادم می آد همیشه عاشق موستانگ!
نظر شخصی من فقط و فقط بر مبنای استفاده ی شخصی از صرفا ماشین خودم بود و در مورد هیچ ماشین کره ای یا آمریکایی دیگه ای از دادن نظر اجتناب می کنم چون تجربه ای ندارم ازشون.
باز هم درود بر شما :)
madjid
۲۸ آذر ۱۳۹۵درود بر شما.
منم خوشحال شدم از صحبت با شما.
کاملا هم مطمئن بودم شما یک کاربر تازه وارد هستی و میدونستم Sunmartin نیستی.
کیا سراتو نسبت به قیمتش ماشین بسیار خوب و مناسبی هست.
در ایران کلا قیمت خودروها خیلی خیلی ناعادلانه بالاست.
وقتی benz c class ، نسل جدید 560 میلیون ، تویوتا لندکروزر 653 میلیون، تویوتا کرولا 157 میلیون و … قیمت میخورن ، 80 میلیون برای کیا سراتو قیمت بالایی نیست . من سوارش نشدم… اما در مورد محصولات کیا نظرم خیلی مثبته.
.
امیدوارم در کنار خانوادت از از ماشینت لذت ببری و به ماشین های بهتری هم برسی. بنز ، ب ام و ، آئودی ، لکسوس، جنسیس ، هر چی آرزو داری.
اگر قصد ادامه ی فعالیت در این سایت رو هم داری ، به شما پیشنهاد میکنم وارد فضاها و مرز بندی های خاصی که در این سایت بوجود آمده ، اصلا و ابدا نشو.
در مورد هیچ ماشینی ، چه آلمانی ، چه ایتالیایی و امریکایی و فرانسوی و … پیش داوری نکن. ماشین های امریکایی جدیدا خیلی خوب شدن و دیگه مثل سال های قبل از 1980 نیستن. هر کسی سلیقه ی خودش رو داره و باید بهش احترام گذاشت.
نسبت به ماشین های هیج کشوری جبهه نگیر. حتی چینی ها.
باور کن فقط خودت خراب میشی. چون کسی که جبهه گیری داره ، معلومه از روی سواد و تجربه حرف نمیزنه.
_________________________________________________
ما متاسفانه در جایی زندگی میکنیم که ورود خودروهای خارجی و مورد علاقمون ، برای 99 درصدمون غیر ممکنه.
.
دلخوشی همین 99 درصد شایدم 100 درصد از کاربرای سایت اینه که بیان در این فضای دوستانه، راجع به عشق و علایقشون با هم صحبت کنن. دو کلام بگن و با هم گپ بزنن.
چاره ی دیگه ای نیست.
امیدوارم همه به این درک برسیم که همدیگه رو ازین لذت و دلخوشی حداقلی محروم نکنیم …
موفق باشی دوست عزیز.
امیر دهقان
۲۹ آذر ۱۳۹۵مجید عزیز، نمونه ای از یک مخاطب منطقی و درجه یک!
امیدوارم که همه در پدال همچین رفتاری رو داشته باشن. به دور از تعصبات .
والا منم بعنوان یک علاقه مند به خودرو و به اصطلاح عشق ماشین، به بعضی ماشینها و کشورهای خودروسازی علاقه دارم اما هیچ وقت ماشینهای ساخت کشور دیگه رو بد، آشغال و سرطان (!) خطاب نمیکنم. واقعاً برام عجیبه که چطور بعضیا در مورد تمامی ماشین های ساخت یه کشور حکم کلی میدن و همه رو از دم آشغال و بدرد نخور میدونن.
madjid
۲۹ آذر ۱۳۹۵خواهش میکنم آقای دهقان.
از لطف شما، هم رشته ای گرامی!، بسیار ممنونم.
نویسنده های این سایت همه عالی هستن. ازمقالات همگی لذت بردم ولی اسم شما و شاهین احمد زاده ی عزیز ; بیشتر از بقیه ،در ذهن من ،با سایت پدال عجین شده.
من این مدت از حضور در این سایت و گپ زدن با کاربرای خوب و دوست داشتنی لذت بردم ، از مقالات پدال کلی دانستنی یاد گرفتم و از همه مهمتر ، در فضای آزاد این سایت دوستان ماشین باز بسیار خوبی پیدا کردم.
GOD BLESS AMERICA
۲۸ آذر ۱۳۹۵ای جانم آمریکایی های لیست با موتورهای وی هشت و گشتاورهای بالا .
البته جگوار ایکس جی هشت هم شوالیه ای به نمایندگی از بریتانیا بود که بعد از کرایسلر سی سیصد بیشترین گشتاور رو داشت.
X6
۲۸ آذر ۱۳۹۵تو اینا فقط کرایسلر
ونوم
۲۸ آذر ۱۳۹۵خدایا با حدود 30 تومن میشه کادیلاک و کامارو و موستانگ و پونتیاک و بنز و جگوار اونم تا این حد نو و تمیز خرید کرایسلر هیولا رو بگو که یه بار تو پاسداران سفیدشو دیدم فهمیدم چه هیولایی هست ولی تو ایران میشه رنو کویید صفر کیلومتر خرید
amin
۲۸ آذر ۱۳۹۵چون قرار شد نسبت به ترول ها بی تفاوت باشیم من دیگه ادامه نمیدم بحث رو
محمد
۲۸ آذر ۱۳۹۵من هم ادامه نمی دم چون بهتون ثابت کردم رفتار شما ترول گونه هست.
لپ کلام این که استدلال های من رو شنیدید، جوابی ندادید یا نداشتید بدید، تهش هم من رو به ترول بودن متهم کردید و از جواب دادن اجتناب.
واقعن جالب بود. حیف وقتی که صرف استدلال منطقی با شما کردم دوست عزیز.
بدرود :)
amin
۲۸ آذر ۱۳۹۵اگر استدلال منطقی از نظر شما این است اکی من جوابی نداشتم بدم!!!!!!!!!!!!در ضمن شما که میفرمایید انتقادی از خودروی آمریکایی نکردید بله تو این تاپیک شاید نگفتید ولی یه سر به مقاله تولد دوباره بلیزر بزنید و ببینید اونجا درباره ماشین های آمریکایی چه چیزایی نوشتید بعد بیاید بگید من کی از آمریکایی انتقاد کردم و زیر سوال بردم خودروهای آمریکایی رو!!!!!!!!!!!!!!!
adel
۲۹ آذر ۱۳۹۵به نظرم دلیل ارزون شدن این ماشین ها در خارج بدلیل قوانین سخت گیرانه اروپا و امریکا باشه اگه ماشین بیش از فکر کنم 10 سال از عمرش بگذره، بیمه سنگین و سایر مخارجش برای دارنده این ماشین ها خیلی گرون تمام میشه.
کاش میشد با یه قانونی این ماشین های سالم رو وارد کشور کرد. تا همه از نعمت ماشین و سواری خوب بهره مند بشن.
بنظرم توی این لیست ائودی و کرایسلر واقعا ارزش خردید دارن.
احمدی
۲۹ آذر ۱۳۹۵یا خدا
اونجا با 30 تومن چه چیزایی میشه خرید
بنز واقعا دلبرایی میکنه ائودی هم همینطور
ولوو کرایسلر موستانگ …
اینجا میشه پارس خرید سمند 405 پراید صفر کیلومتر با کلی آپشن:)
چقدر ما عقبیم
در ضمن اینا ماشیناشون بنظرم نباید افت چندانی از نظر کیفیت داشته باشه
در عوض من دیروز سوار یه تاکسی شدم پراید بود خدایی اینقدر صدای بی خود از ماشینش بیرون میومد فکر میکردی تولیدی 80 ه ولی چون داشبوردش ازین مدل جدیدا بود از خود راننده پرسیدم داداش ماشینت مدل چنده گفت 92 :!
یعنی فقط تو 3 سال از همه جای ماشین داشت صدا میومد دستگیره های درش یکی شکسته بود از فرمون صدای جیر جیر میومد و….
فکر کنم 100سال دیگه ما به 100 سال پیش اینا برسیم