استهلاک دشمن آرامی است که بهطور مداوم از ارزش خودروها کم میکند. این نگرانی تقریباً برای همهٔ مالکین خودروها وجود دارد ولی بااینحال خودروهایی هستند که این مشکل کمتر در آنها به وجود میآید. اخیراً شرکت Kelley Blue Book (این شرکتی در کالیفرنیا است که در زمینهٔ ارزشگذاری و تحقیق در مورد خودروها فعالیت میکند) لیست خودروهایی در سال ۲۰۱۹ که جایزهٔ بیشترین حفظ ارزش هنگام فروش مجدد را دریافت میکنند، اعلام کرده است. برای اولین بار، تمامی ۱۰ خودروی این لیست از کراساوورهای، اسیوویها و پیکاپها هستند که این نشان میدهد خریداران کاملاً از سدانها فاصله گرفتهاند. درهرحال طبق تحقیقات این شرکت، بهطور متوسط خودروها پس از پنج سال استفاده ۶۱ درصد از ارزش اولیهٔ خود را از دست میدهند و انتخاب خودرویی با ارزش دستدوم خوب میتواند بخش بیشتری از مبلغ اولیهٔ پرداختی توسط مالک را بازگرداند. با این توضیح به معرفی خودروهایی میپردازیم که در هنگام فروش دستدوم بیشترین ارزش خود را حفظ میکنند.
۱۰- پورشه ماکان
حفظ ۵۰.۰ درصد ارزش پس از پنج سال
پورشه ماکان منحصربهفردترین خودروی این لیست است زیرا از یک سو تنها کراساوور و از سوی دیگر تنها خودروی لوکس این لیست محسوب میشود. این کراساوور لوکس آلمانی پس از سه سال همچنان بهخوبی ارزش خود را حفظ میکند و میتوان آنرا با ۶۵ درصد قیمت اولیه به فروش رساند اما با افزایش سن، قیمت ماکان سریعاً کاهش یافته و پس از پنج سال دقیقاً نیمی از ارزش خود را از دست میدهد.
۹- فورد F150
حفظ ۵۰.۶ درصد ارزش پس از پنج سال
فورد F150 پرفروشترین خودروی بازار ایالاتمتحده است و بنابراین تعداد بسیار زیادی از آن در بازار دستدوم وجود دارد. به همین دلیل این پیکاپ آمریکایی هنگام فروش مجدد نسبت به شورلت سیلورادو و تویوتا تاندرا کمتر ارزش اولیهٔ خود را حفظ میکند. بااینحال F150 پس از سه سال استفاده ۵۷.۵ درصد و پس از پنج سال ۵۰.۶ درصد از ارزش اولیهٔ خود را حفظ میکند.
۸- شورلت کلرادو
حفظ ۵۰.۹ درصد ارزش پس از پنج سال
شورلت کلرادو به همراه تویوتا تاکوما از محبوبترین پیکاپهای میان سایز بازار ایالاتمتحده است. این موضوع به حفظ ارزش کلرادو کمک کرده است بهگونهای که پیکاپ میان سایز شورلت پس از سه سال ۵۹ درصد و پس از پنج سال ۵۰.۹ درصد از ارزش اولیهٔ خود را حفظ میکند.
۷- هوندا ریجلاین
حفظ ۵۱.۳ درصد ارزش پس از پنج سال
هوندا ریجلاین خودروی منحصربهفردی است زیرا تلاش میکند قابلیتهای یک پیکاپ را با راحتی یک کراساوور ارائه کند. این موضوع اما لطمهای به حفظ ارزش این خودرو نزده و مالکین پس از سه سال استفاده میتوانند همچنان با فروش آن ۶۳.۲ درصد از مبلغ پرداختی اولیه را زنده کنند. پس از پنج سال نیز این عدد به ۵۱.۳ درصد میرسد.
۶- شورلت سیلورادو
حفظ ۵۳.۷ درصد ارزش پس از پنج سال
سیلورادو یکی از محبوبترین خودروهای بازار ایالاتمتحده است و همین امر به حفظ ارزش اولیهٔ آن در هنگام فروش دستدوم کمک کرده است. این پیکاپ آمریکایی پس از سه سال استفاده ۵۹.۸ درصد و پس از پنج سال ۵۳.۷ درصد از ارزش اولیهٔ خود را حفظ میکند.
۵- تویوتا فورانر
حفظ ۵۶.۳ درصد ارزش پس از پنج سال
تویوتا فورانر به مدت یک دهه است که تغییری کلی را تجربه نکرده اما بااینحال همچنان در حفظ ارزش اولیهٔ خود بسیار موفق است. این اسیووی ژاپنی پس از سه سال استفاده تنها ۳۴.۳ درصد از ارزش اولیهٔ خود را از دست میدهد و پس از پنج سال این افت ارزش به ۵۶.۳ درصد میرسد.
۴- جیامسی سییرا
حفظ ۵۶.۷ درصد ارزش پس از پنج سال
جیامسی سییرا فروش بسیار کمتری نسبت به سردمداران این کلاس دارد اما بااینحال حفظ ارزش آن حتی از پسرعمویش سیلورادو هم بهتر است. اگر کسی هماکنون یک سییرا خریداری کند، در سال ۲۰۲۲ میتواند آنرا با ۶۲.۲ درصد از قیمت خرید اولیه به فروش برساند؛ اما اگر مالک تا دو سال بعد نیز همچنان از تراک خود استفاده کند، ارزش آن به ۵۶.۷ درصد میرسد.
۳- تویوتا تاندرا
حفظ ۵۶.۹ درصد ارزش پس از پنج سال
تویوتا تاندرا هرگز بهاندازهٔ فورد F150 یا شورلت سیلورادو محبوب نیست اما این پیکاپ ژاپنی ارزش خود را بهتر از رقبای آمریکایی حفظ میکند. حفظ ارزش تاندرا در طول سه سال برابر با ۵۶.۹ درصد است درحالیکه پس از پنج سال نیز ۵۶.۹ درصد از ارزش خود را حفظ میکند.
۲- جیپ رانگلر
حفظ ۵۸.۳ درصد ارزش پس از پنج سال
کاملاً مشخص است که جیپ رانگلر خودرویی بشدت محبوب است که یکی از دلایل این محبوبیت، استهلاک بسیار پایین آن است. رانگلر پس از سه سال استفاده تنها ۳۳.۵ درصد از ارزش خود را از دست میدهد. همچنین پس از استفادهٔ پنجساله از این ماشین، همچنان ۵۸.۳ درصد از ارزش اولیهٔ خود را حفظ میکند. بنابراین جیپ رانگلر کماستهلاکترین خودروی آمریکایی محسوب میشود.
تویوتا تاکوما
۱- حفظ ۶۲.۲ درصد ارزش پس از پنج سال
افرادی که به دنبال خودرویی کماستهلاک هستند بهتر است به سراغ تویوتا تاکوما بروند زیرا این پیکاپ ژاپنی پس از سه سال استفاده همچنان ۶۹.۴ درصد از ارزش اولیهٔ خود را حفظ میکند. اگر کسی دو سال دیگر تاکوما را همچنان تحت مالکیت خود حفظ کند نیز ارزش آن تنها ۷.۲ درصد دیگر اُفت میکند؛ بنابراین این کماستهلاکترین خودروی بازار ایالاتمتحده بوده و در هنگام فروش دستدوم بیشترین میزان از ارزش اولیهٔ خود را حفظ میکند.
منبع: CarScoops
Alireza
۲۲ بهمن ۱۳۹۷جالبه خبری از اروپایی ها نیست
Mohammad
۲۲ بهمن ۱۳۹۷نباید هم باشه پر استهلاک ترین ماشین هارو اروپایی ها میسازن
کاهش ارزش محصولات بنز و بی ام و بعد از سه سال 50 درصد هستش
این امار درست ولی من جاهای دیگه متفاوت دیده بودم که جیپ در صدر بود
Mohammad
۲۲ بهمن ۱۳۹۷حضور اون پورشه جالب توجه بود که دلیلش فقط یه چیز میتونه باشه
اونم انجین کوچک هست و خبری از انجین بزرگ در بین انواع مدل های پورشه ماکان نیست
چون بخش عظیمی از استهلاک برمیگرده به انجین و بهترین انجینی که از کل محصولا کمپانی های مطرح المانی هست فقط انجین 6 سیلندر خطی بی ام و که هم در شاسی بلند هاش استفاده میکنه هم در زد 4 استفاده کرده و هم به تویوتا داده
و بهترین انجین های این لیست رو یا امریکایی ها ساختن یا تویوتا
Mohammad
۲۲ بهمن ۱۳۹۷و قسمت دیگه ی استهلاک بر میگرده به انواع اپشن هایی که روی ماشین ها قرار میدن
اپشن هایی که الان ماشین های به اسطلاح لوکس اروپایی مخصوصا المانی روی ماشین ها میدن و کاملا غیر ضروری هستن باعث افزایش استهلاک میشه و جالبه کنار اون همه اپشن اگزوز فیک میدن ( مرسدس )
ناراحتی نداره به هر حال واقعیتی هست در دنیا
همون جور که ما قبول کردیم جنرال موتورز و فورد امسال کاهش فروش داشتن به خاطر تغیر سیاست ها یا مجله ها به ماشین های امریکایی امتیاز نمیدن ( جنگ که نداریم )
Hamid...Audi
۲۳ بهمن ۱۳۹۷طراحی و تولید انجین و خودرو بستگی داره به یه سری قوانین، شرایط ، هزینه ، سود آوری و حتی فرهنگ جامعه … .
نمیشه گفت ماشینی که از بزرگ تره و موتور حجیم تری داره بهترین ماشین دنیاست (امریکایی)
نمیشه گفت ماشینی که از همه لوکس تره یا پرفورمنس بالاتری داره بهترین ماشین دنیاست (اروپایی)
نمیشه گفت ماشینی که از همه با دوام تره بهترین ماشین دنیاست (ژاپنی)
و … .
امریکایی بسته به کشاورزی گسترده و جاده ها و خیابونای صاف و هموار پیکاپ میخره.
اروپایی بسته به جمعیت متمرکز و خیابونای تنگ و قوانین سنگین آلایندگی هاچبک کوچیک میخره
و ژاپنی با توجه به شرایط خودش ماشین جعبه ای کی یا ون میخره.
موتور توربو شارژ و آپشنها و تکنولوژی های زیاد قطعا استهلاک و هزینه ها رو میبره بالا و این یه چیز بدیهیه.
M
۲۲ بهمن ۱۳۹۷تعصبت نذاشت اون ماکان به اون گندگی رو ببینی !
M
۲۲ بهمن ۱۳۹۷محمد
باز چی میگی واس خودت !یه دور بخونشون !
تنها ماشین لوکس حاضر در این لیست ماکان بوده !داداش افت قیمت ماشینای لوکس کلا بالاس !
آقا قبول لوکس سازای آلمانی و کلا اروپایی بد میسازن ! چرا هییییچ اسمی از لینکلن و کادیلاک نیس! بابا بس کن توروخدا!
اتفاقا باید بگیم لوکس سازایی مثل پورشه برترن که تونست تو ین لیست نماینده بفرستن
NAVID۰۰۹۸
۲۲ بهمن ۱۳۹۷توجه کردین ، پُرفروشترین خودروی ما (( پرایدِ ))
پرفروشترین خودروی آمریکا (( فورد سری F )) با اون همه عظمت و هِیبَت .
بعد از ۴۰ سال ، بخدا خودمونو مسخره عالم کردیمو رفت .
mehran911
۲۲ بهمن ۱۳۹۷Mohammad
آلمانی ها اینجا نیستن چون خودروی لوکس تولید میکنن و همواره در بازار کاهش قیمت خودروی لوکس بیشتر بوده ( مگر در شرایط خاص تولید محدود)
.
وجود اینهمه پیکاپ در این لیست داره نشون میده خودرویی کمترین افت قیمت رو داره که کمترین آپشن ( آپشن به معنای کلی ) و بیشترین کاربرد روزمره رو داره و دقیقا برای هدفی خاص طراحی شده که نیازبه پیچیدگی های غیر ضروری و لوکس نداره
.
اما برسیم به کامنت شما
((( نباید هم باشه پر استهلاک ترین ماشین هارو اروپایی ها میسازن )))
اینی که نوشتی رو میتونی ثابت کنی ؟؟؟
من هزار و یک منبع میارم که نشون میده تولیدکنندگان خودروهای آمریکایی خودروهای با استهلاک بالاتری تولید میکنن
برای هر شخصی هم که خواست اثباتش میکنم
.
دوست عزیز بیا یاد بگیریم انقدر راحت رو هوا حرف نزنیم و دروغ نگیم
.
تو کامنتت نوشتی
((( حضور اون پورشه جالب توجه بود که دلیلش فقط یه چیز میتونه باشه
اونم انجین کوچک هست و خبری از انجین بزرگ در بین انواع مدل های پورشه ماکان نیست)))
اینی که نوشتی نشون میده تا حالا داشتی وقتت رو تلف میکردی
شما که هیچی … کی میتونه اینجا اثبات کنه لزوما پیشرانه ی توربوی کوچکتر استهلاک کمتری نسبت به پیشرانه بزرگتر داره ؟!؟!؟!؟
.
تو کامنتت نوشتی
(((( چون بخش عظیمی از استهلاک برمیگرده به انجین و بهترین انجینی که از کل محصولا کمپانی های مطرح المانی هست فقط انجین 6 سیلندر خطی بی ام و که هم در شاسی بلند هاش استفاده میکنه هم در زد 4 استفاده کرده و هم به تویوتا داده )))
اینو هیچوقت فراموش نکن آلمانی ها در طول تاریخشون پیشرانه های برتری هم نسبت به آمریکایی ها و هم نسبت به ژاپنی ها ساختن و میسازن
بینهایت عدد و رقم و آمار در این مورد از انواع اقسام سایت ها و مجلات معتبر برای اثبات حرفم وجود داره
.
کامنت آخرت اصلا ارزش نگاه کردن رو هم نداشت
.
بپردازیم به ماکان
حضور ماکان در این لیست خیلی چیزها رو نشون میده
ماکان تنها کراس اوور حاضر در این لیسته
نکته از اینجا شروع میشه ماکان یکی از لوکسترین و تکنولوژیکترین کراس اوور های حال حاضر دنیاست
ما در این لیست کراس اووری از برندهایی که خودروهای اقتصادی تولید میکنن مثل مزدا و نیسان و هوندا نمیبینیم
آمریکایی ها به کنار ما اینجا حتی اثری از لکسس که زیر مجموعه ی تویوتاست و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کراس اوور در بازاره نمیبینیم …
اینا نشون میده پورشه با اون سطح از تکنولوژی شاهکاره شاهکار
این رده بندی بر اساس افت قیمت ۵ ساله بود طبق همین آمار اگر افت قیمت ۳ ساله رو در نظر بگیریم ماکان به رده ی دوم در این لیست میاد یعنی یک کراس اوور لوکس در طی سه سال ارزشی بیشتر جیپ رانگلر خواهد داشت
جالبه خود نویسنده هم از حضور ماکان متعجبه
.
فقط موندم ی عده چقدر راحت از یک فرض کااااملا غلط موضوع دلخواهشون رو نتیجه گیری میکنن و با صدای بلند اون رو فریاد میزنن
mohammad
۲۲ بهمن ۱۳۹۷دوست عزیز حالا دیگه میای میگی آلمان بهتر از آمریکا و ژاپنه؟!!! حالا حالا مونده برسین به آمریکا و ژاپن انقد هم به خودروسازی آلمان افتخار نکن چون پیشرفتگی و اقتصاد یه کشور فقط به خودروسازی نیست آمریکا و ژاپن هزارتا شرکت متنوع دارن که برتر از آلمانه پس حالا حالا مونده برسین به این دوتا کشور البته من میزارم همینجور تو تخیلاتت بمونی ……
mehran911
۲۳ بهمن ۱۳۹۷#باشه
International Engine of the Year
سرچ کن برو wiki بعدش ی نگاه اول به جایگاه فورد بنداز
آخرش هم حتماااا بیا اون پایین جدول ی نگاه بنداز حتما …
.
چیزی که تو میگی
(((( دوست عزیز حالا دیگه میای میگی آلمان بهتر از آمریکا و ژاپنه؟!!! )))
چیزی که من گفتم
((( اینو هیچوقت فراموش نکن آلمانی ها در طول تاریخشون پیشرانه های برتری هم نسبت به آمریکایی ها و هم نسبت به ژاپنی ها ساختن و میسازن)))
خوبه تو کامنتم صریحا نوشتم پیشرانه ی برتر
مانی
۲۳ بهمن ۱۳۹۷برادر سایت رو اشتباه اومدی اینجا سایت خودرویی هست
و آلمان هم تو خودرو سازی برتر از ژاپن و آمریکاست
چه ربطی به اقتصاد داره؟به صنایع دیگه چه ربطی داره؟
مثل این بچههای ۸-۹ساله که مثلا تو فوتبال میبازه
میگه اگه راست میگی بیا پینگ پنگ بازی کنیم
..::Majidio Lamborghini::..
۲۳ بهمن ۱۳۹۷هنوز تفاوت ماشین لوکس و وانتی که در مزرعه استفاده میشه رو نمیدونن ولی ماشالله جوری حرف از انجین و موتور 6 سیلندر و استهلاک میزنن آدم جدی جدی فکر میکنه پای صحبت های جرمی کلارکسون نشسته که داره پشت فرمون پاگانی زوندا یک سری توضیحاتی رو ارائه میده !
mehran911
۲۳ بهمن ۱۳۹۷درود
میبینی بخدا مجید جان چه اوضاعیه
امیر
۲۳ بهمن ۱۳۹۷دوست عزیز، آلمان زیر ژاپنه از نظر استهلاک. همه سایتا هم بررسی کردن
الکی حرف نزن. نمونش لکسوس که همرده با پورشه هست و بقیه زیرشن
mehran911
۲۳ بهمن ۱۳۹۷کجا رو خوندی ؟!؟!؟
مطمئنی کامنت من رو خوندی ؟
مگه حرفی از استهلاک ژاپن زده شد ؟
خوبی ؟!؟
نوید جهرمی
۷ اسفند ۱۳۹۷باس چن بار بخونن کامنتتو مهران خان. دمت گرم
..::Majidio Lamborghini::..
۲۳ بهمن ۱۳۹۷تنها برند لوکسی که اینجا هست پورشست و نه خبری از اروپایی هاست نه از ژاپنی ها و نه از کادیلاک و لینکلن و بیوک (هر چند که بیوک نیمه لوکسه و در رده بندی های کیفیتی همیشه نمرات بسیار بالایی رو کسب میکنه اما میبینی که بازم خبری ازش نیست)
دلیلش به ذات این ماشین ها برمیگرده ……. لغت “لاکچری” که روی یک جنس بیاد مساوی میشه با اقیمت سریعش پس از یک استفاده ی کوتاه مدت.
ماشین لوکس رو همه با افت قیمتش میشناسن
ماشین لوکس دسته دوم طرفدار آنچنانی ای در بازار نداره چون این خودروها تجهیزات الکترونیکی و پیشرفته ی زیادی دارن که نسبت به صدمات ناشی از استفاده حساس تر هستن. این تجهیزات اصلا در ماشین های معمولی نیستن که بخوان باعث خرابی و افت قیمت بشن . مثلا یک ماساژور برقی چند وقت میتونه هیکل یک آدم 90 کیلویی رو تحمل کنه؟
مورد دوم اینه که خریدار های جنس لوکس آدم های پولدار هستن و این افراد غالبا استفاده از یک ماشین دست دوم و کارکرده رو دوست ندارن ؛ بنابراین ماشین لوکس دسته دوم رو دست صاحبش باد میکنه
محمد
۲۳ بهمن ۱۳۹۷جالبه خبری از اروپاییها نیست…؟
علیرضا جان چون بررسی توسط شرکتی در کالیفرنیا در مورد خودروهای بازار آمریکا انجام شده
ADAK
۲۳ بهمن ۱۳۹۷یعنی 1% هم به مغزت خطور نمیکنه که آمار مربوط به فقط امریکا هست !!!
علیرضا
۲۲ بهمن ۱۳۹۷خخخخخخخخخ
عجب دنیای مسخره ای دارن.
بیا ایران بعد از 10 سال 180درصد مبلغ پرداختی
بهت برمیگرده.
me84
۲۲ بهمن ۱۳۹۷.
باز هم آمار, باز هم افتخار, باز هم تویوتا
NAVID۰۰۹۸
۲۲ بهمن ۱۳۹۷مثل همیشه تویوتا اولِ
عجب عشقیه تاکوما ، هم ظاهر داره هم باطن داره .
امین
۲۲ بهمن ۱۳۹۷هر ماشین موجود در ایران:
ارزش پس از 5 سال
200 درصد
F22RAPTOR
۲۲ بهمن ۱۳۹۷شورولت کلورادو زیباترین پیکاب میدسایز هست واقعا همچنین ظرفیت بار بیشتری هم داره چون نسخه های گوناگون داره
یه موتور ۳.۶لیتری ۳۱۰ اسبی
توکوما هم که عالی
فرامرز
۲۲ بهمن ۱۳۹۷یه واقعیتی هست که آپشن سریع تر از خودرو ارزشش رو از دست میده. یعنی مدل های کم آپشن یک خودرو ارزششون رو بهتر حفظ میکنن. به عنوان مثال شما یه ب ام و 318 کم آپشن ۳۰ هزار یورویی بخرید بعد از ۵ سال حدود ۱۵ هزار یورو به فروش میره ولی اگه بجاش برای یه ۳۳۰ پر آپشن مثلاْ ۵۰ هزار یورو هزینه کنید شاید به زور بتونید اون رو بعد ۵ سال ۲۰ هزار یورو بفروشید. علتش هم اینه که برای افرادی که پول خرید خودرو نو ندارن آپشن خیلی مهم نیست و حاضر نیستن به همون نسبت بیشتر هزینه کنن. البته این ها تجربه من از تحلیل قیمت های دست دوم تو بازار آلمان هست و ممکنه تو یه بازار دیگه بیشتر مردم خودروی نسل قبلی پر آپشن رو به نسل جدید و صفر کیلومتر کم آپشن ترجیح بدن.
فرامرز
۲۲ بهمن ۱۳۹۷البته یه علتی که خریداران خودروهای نو مدل های پرآپشن تری رو انتخاب میکنن میتونه شرایط فروش جذاب تر محصولات نو باشه، مخصوصاْ وقتی شما حاضر باشید برای آپشن های گرون قیمت پول خرج کنید
emad1990
۲۳ بهمن ۱۳۹۷کامنتای شما همیشه ارزش خوندن داشته و داره
Elmiraj
۲۲ بهمن ۱۳۹۷ماشینی که باید بعد پنج سال همچنان ۹۰ درصد از ارزششو حفظ کنه :::
.
قطعا Jeep Wrangler Rubicon هست …
mehran911
۲۲ بهمن ۱۳۹۷(((( ماشینی که باید بعد پنج سال همچنان ۹۰ درصد از ارزششو حفظ کنه ::
قطعا Jeep Wrangler Rubicon هست …)))
منبع این نوشته های گوهر بارت رو میگی ؟؟؟؟
Hamid...Audi
۲۳ بهمن ۱۳۹۷احتمال زیاد منبعش Mohammad و Ali(chevy nova) باشه … ?
mehran911
۲۳ بهمن ۱۳۹۷بخدا
حالا سوال جالب اینجاست که اگر خودرویی طی ۵ سال ۹۰ درصد ارزشش رو حفظ کنه با توجه به تورم بسیار پایین کشورهای خارجی چه کسی حاضر میشه خودروی نو رو ول کنه و با پرداخت ۹۰ درصد قیمت ،خودروی ۵ سال کارکرده بخره ؟!؟!؟
.
یعنی کامنت ها فاجعه است
Elmiraj
۲۳ بهمن ۱۳۹۷Mehran 911 @
اینو جایی ننوشتن و هیچ سایتی هم نگفته …
.
بنا به علاقه ای که به محصولات برند جیپ دارم اینو نوشتم … گفتم باید این ارزشو حفظ کنه نگفتم که این ارزشو حفظ کرده و جرمی ملارکسون هم حرفمو تایید کرده …❗❗❗
.
.
(( تعصب زیاد به شماها اجازه نداده حتی کامنت رو هم به درستی بخونین!!! ))
Mehran
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ما در ایران بی کیفیتترین خودروهایمان پس از ۱۰ سال با رشد قیمت مواجه میشوند! ??? ?
امیر
۲۳ بهمن ۱۳۹۷خیلی واضح بود ک چه شرکت هایی تو این قبیل لیست ها هستن
H
۲۳ بهمن ۱۳۹۷دقت کردین ژاپنیها هرچی بیشتر کار میکنن با ارزش تر میشن❤