مهمترین ویژگی خودروهای با سه ردیف صندلی، قابلیت حمل همزمان هفت تا هشت نفر بهعلاوهٔ بار است. این خودروها با داشتن چنین قابلیتی مناسب سفر هستند. لیستی که در ادامه به آن اشاره میکنیم از خودروهای مینیون و شاسیبلند تشکیل شده است. هرکدام از این کلاسها مزیتی دارند بهعنوانمثال مینیونها صندلیهای ردیف سوم بهتر و شاسی بلندها فضای بار و دسترسی بهتری دارند. خودروهایی که در این لیست قرارگرفتهاند از نظر میزان دسترسی و راحتی صندلیهای ردیف سوم بررسیشدهاند.
بهترین خودروها با سه ردیف صندلی
شورولت سابربن
این خودروی غولپیکر، ظاهری قدیمی دارد و بر اساس تراک ها طراحی شده است. این خودرو که در اصل یک تراک خانوادگی است برای خانوادههای پرجمعیتی طراحی شده که در حومه شهر زندگی میکنند. صندلیهای ردیف سوم این خودرو، سابربن را از سایر شاسی بلندها متمایز میکند. این خودرو در عین اینکه میتواند ۸ یا ۹ نفر را حمل کند، فضای بار بزرگی هم مهیا کرده است.
دورانگو پلت فرم مشترکی با جیپ گرند چروکی دارد و صندلیهای ردیف سوم هم برای این خودرو در نظر گرفته شده است. صندلیهای ردیف سوم این خودرو فضای مناسبی برای استقرار دو فرد بزرگسال مهیا میکنند اما این فضا برای سفرهای طولانی کافی نیست.
اکسپدیشن در کلاس شاسی بلندهای فول سایز قرار میگیرد و رقیب اصلی شورولت سابربن محسوب میشود. این خودرو در دو سایز عرضه میشود، مدل درازتر که EL نام دارد فضای بار گستردهای دارد و با صندلیهای تخت ردیف عقب فضای مناسبی را برای ۸ نفر مهیا کرده است.
اگر صرفاً به دنبال خودرویی خانوادگی با صندلیهای ردیف سوم مناسب میگردید مینیونها بهترین انتخاب از بین کلاسهای خودرویی هستند. اودیسه با صندلیهای ردیف دوم و سوم راحت و مجزا فضای مناسبی برای ۸ نفر مهیا میکند. این خودرو با فضای بزرگش از هر جهت نیازهای سرنشینها را چه از لحاظ بار و چه از لحاظ جا برای سرنشینها برطرف میکند.
ناویگیتور بر اساس فورد اکسپدیشن طراحی شده است و در مدلی بزرگتر فضای بار بزرگی را پشت صندلیهای ردیف سوم فراهم کرده است. صندلیهای تخت ردیف سوم این خودرو واقعاً خوب طراحیشدهاند و بهاندازهٔ صندلیهای ردیف دوم راحت هستند. مرسدس بنز GL
شاسیبلند GL مرسدس بنز در کلاس بیزینس یکی از بهترین خودروهای با صندلی عقب است. موتورهای توربودیزل بهندرت در خودروهای با سه ردیف صندلی دیده میشود و خانوادههای پرجمعیت ممنون این موتور قوی و فضای مناسب برای ۷ نفر خواهند بود.
کوئست لوکسترین مینیون موجود در بازار است. اما این خودرو به خاطر دسترسی مناسب به صندلیهای ردیف سوم، صندلیهای ردیف دوم را بهصورت مجزا طراحی کرده که تنها ظرفیت دو نفر را دارد اما در صندلیهای ردیف سوم، سه نفر بهراحتی جا میشوند. با این حساب ظرفیت اصلی این خودرو ۷ نفر است.
مینیون سیهنا مثل اودیسه هشتنفره است. صندلیهای ردیف سوم این خودرو برای سه نفر راحتی قابل قبولی دارند و دسترسی به این صندلیها هم چندان مشکل نیست. صندلی هشتم این خودرو در مرکز ردیف دوم قرار گرفته است، تویوتا در صورت قرار ندادن این صندلی در مرکز، به طرز هوشمندانهای صندلی هشتم را در عقب خودرو قرار داده است.
بدترین خودروهای با سه ردیف صندلی
لندروور رنجروور اسپرت
آپشن صندلیهای ردیف سوم در رنجروور اسپرت، آپشن مناسبی برای این خودرو است اما فضای تنگ این صندلیها و دسترسی سخت به آنها مشکل عجیبی است که تنها فضا برای دو کودک را مهیا کرده است.
صندلیهای ردیف سوم تا شونده کیا سورنتو تکیهگاه صاف، فضای سر محدود و بالشتکهایی با ارتفاع کم دارد که باعث میشود زانوها در هوا قرار بگیرند با این حساب این صندلیها مناسب کودکان هستند، با حرکت دادن صندلیهای ردیف دوم به سمت جلو میتوان فضای بیشتری در قسمت زانو و پاها برای ردیف سوم مهیا کرد اما این کار هم فضایی مناسب برای بزرگسالان فراهم نمیکند.
حمید
۱۶ تیر ۱۳۹۴داخل این ماشین ها بر خلاف تصور انچنان هم بزرگ نیست.من خودم تا حالا چندین بار سوار تویوتا لندکروز اتاق جدید شدم.ردیف دوم و ردیف سومش به معنیه واقعیه کلمه اصلا جا برای دراز کردن پا نداشت و سرنشین های ردیف های عقب بعد از حدود یک ساعت واقعا احساس خستگی میکنن.بر عکس اکورد خودم که ردیف عقبش عین لیموزینه و این موضوع تو این ماشین های شاسی بلند مخصوصا لندکروز برام عجیبه واقعا.
ALiHidden
۱۶ تیر ۱۳۹۴کلا وقتی بحث سر SUV فول سایز میاد وسط دیگه ن آلمان ن ژاپن هیچکدوم به پای آمریکا نمیرسن
تخصص آمریکا تو ماشینای تراک و SUV فول سایزه تو اینا اصن بی رقیبه!
Jafar
۱۹ تیر ۱۳۹۴من هم تا حالا چند تا از همین ماشین های SUV فول سایز رو روندم و داشتم، ولی هیچ کدومشون فضای کافی برای سرنشین ها رو ندارن!