یکی از عالیترین لذتهای دنیای خودرو به زمانی مربوط میشود که خودروسازی مشهور از محصولی جدید که انتظار تولیدش را نداریم رونمایی میکند. البته دوست داریم خودروسازان بهترینهای خود را به ما نشان دهند. برای مثال سوبارو سازندهی خودروی خانوادهی چهار چرخ محرک و کاربردی بوده و ولوو نیز به تولید استیشنهای راحت، جادار و امن مشهور است. هوندا هم با هاچبک چابک و دیفرانسیل جلوی خود مشهور شده است. البته زمانی که سوبارو برای تولید خودروی اسپورت دیفرانسیل عقب و ارزانقیمت با تویوتا همکاری کرد دنیا جای بهتری شد!
زمانی که یک کمپانی به روش خود تأکید میکند نتیجه میتواند بهتر شود و یا اینکه همانند میتسوبیشی و پونتیاک نتیجهی بدتری حاصل گردد. هر خودروسازی به خاطر محصول خاصی شناخته شده و بنابراین ما انتظار نداریم که فراری در آینده یک خودروی اقتصادی دیفرانسیل جلو بسازد. به همان اندازه از جیپ انتظار نداریم که ناگهان یک خودروی اسپورت دیفرانسیل عقب را معرفی کند. هیچیک از این موارد رخ نمیدهد اما به یاد داشته باشید که لامبورگینی یک زمانی آفرودری نظامی با کمکهای ای ام جی را ساخت و…
در این لیست خودروهایی را خدمت شما عزیزان معرفی میکنیم که هیچکسی انتظار ساختشان را نداشت! با ما همراه باشید.
فورد GT40
شاید گویاترین خودروی این لیست همین خط و نشان فورد به انزو فراری باشد. در آن زمان برندهای اروپایی حرف اول را در مسابقات استقامت میزدند و خودروهای آمریکایی تنها به در مسابقه در خط مستقیم و مسافتهای کوتاه میخوردند. زمانی که فراری هنری فورد را به خاطر کنار کشیدن از قرارداد مشهور بین دو شرکت عصبانی کرد خود فورد دست بکار شد و در فاصلهای نه چندان دور مچ فراری را در مسابقات استقامت خواباند.
ب ام و i3
زمانی که واژههای بهدردنخوری همچون “کانسپت حملونقل” را میشنویم بهطور اجتنابناپذیری با یک خودروی غیر عملکردی که لیست بلندبالایی از ویژگیهای تخیلی را دارد روبرو خواهیم شد. معمولاً این کانسپت ها در زمانی کوتاه ناپدید میشوند اما ب ام و که به خاطر محصولات پرفورمنس خود شناخته میشود یک کانسپت الکتریکی کوچک را روانهی خط تولید کرد. این خودرو نه تنها به موفقیت رسید بلکه به یکی از مهمترین محصولاتش تبدیل شد.
کادیلاک CTS-V استیشن
زمانی که کادیلاک شانهبهشانهی مرسدس و ب ام و در کلاس لوکسها حرکت میکرد مجبور بود سدان های سریعی برای جاده و پیست بسازد؛ اما آنها مجبور نبودند که یک استیشن بسیار سریع را تولید کنند! کادیلاک با تولید CTS-V استیشن طرفداران این برند را بسیار خوشحال کرد.
رولزرویس کولینان
افراد زیادی معتقد بودند رولزرویس با آن سابقهی طولانی خود وارد بازی شاسی بلندها نمیشود اما خب این کار را انجام داد و خبرنگاران خودرویی به زودی با کولینان روبرو شدند. بههرحال باید با واقعیات کنار آمد!
هوندا NSX
هوندا در اواخر دهه ۸۰ میلادی سبد محصولاتی متنوع داشت که از هاچبک ها و سدان های اقتصادی دیفرانسیل جلو تا پیشرانههای فرمول ۱ را در برمیگرفت. هیچکسی از این برند انتظار نداشت با یک خودروی جادهای وارد قلمروی فراری شود اما خب NSX این کار را انجام داد. نتیجهی نهایی یک خودروی بسیار ارزانتر و توانا بود که در فاز نهایی توسعه با نام آیرتون سنا هم گره خورده بود.
کیا K900
ما دربارهی اینکه نام سدان پرفورمنس کیا یعنی استینگر را در این لیست قرار دهیم یا نه بحثهای مفصلی انجام دادیم اما معتقدیم این یک پیشرفت منطقی برای برندی است که یک پله بالاتر رفته و با شرکتهایی همچون تویوتا و هوندا رقابت کند؛ اما اینکه کیا یک سدان لوکس فول سایز بسازد حرکت عادیای نبوده و زمانی که K900 در سال ۲۰۱۲ عرضه شد سر و صدای زیادی به پا کرد. این خودرو چیزی بیشتر از یک سدان زیبا و مجهز است و ارتباط زیادی با هیوندای اکوئوس و جنسیس G90 دارد.
فراری FF
اگرچه FF یک خودروی اقتصادی دیفرانسیل جلو نیست اما یک شوتینگ بریک متفاوت برای برندی است که قبلاً به این صورت هرگز تولید نشده بود. البته پیشرانهی ۱۲ سیلندر ۶.۳ لیتری ۶۵۰ اسب بخاری این خودرو به همراه هندلینگی تیز همچنان بر فراری بودن این هیولا تأکید میکنند.
آئودی R8 RWS
آئودی با استفاده از معماری و پیشرانهی لامبورگینی یک سوپرکار جذاب ساخت که البته در همان زمان نیز یک حرکت سورپرایز کننده به شمار میرفت؛ اما حذف سیستم چهار چرخ محرک مشهور کواترو و تولید مدل دیفرانسیل عقب باعث تعجب هرچه بیشتر ما شد.
لکسس LFA
مدتهای مدیدی بود که مردم دو ذهنیت مشهور دربارهی لکسس داشتند. برخی افراد آن را یک تویوتای مهندسی شده برای پیرمردهای پولدار میدانستند و برخی نیز لکسس را مناسب افرادی میدانستند که اهمیت چندانی به هندلینگ ب ام و سری ۳ نمیدانند؛ اما لکسس برای پایان هرگونه حرفوحدیث دراینباره اقدام به معرفی یک سوپرکار فوقالعاده به نام LFA کرد که پیشرانهی ۱۰ سیلندر آن هنوز هم جزو جذابترین نیروگاههای صنعت خودروست.
داج وایپر
وایپر درست زمانی متولد شد که داج و کرایسلر وضعیت چندان خوبی نداشتند؛ اما این خودرو که از استایل واقعی یک داج سود میبرد محصولی ارزان و سریع بود. در بطن این خودرو یک پیشرانهی ۱۰ سیلندر بسیار خاص قرار گرفته بود که میتوانست مغزتان را درون جمجمه تکان دهد!
پورشه کاین
پورشه یک شاسیبلند بسازد؟ حتی بدبینترین طرفدار پورشه در آن زمان نیز تصور نمیکرد که یکی از بهترین اسپورت سازان دنیا دست به چنین کاری بزند؛ اما خب این برند با تولید شاسیبلند کاین سرمایهی عظیمی به دست آورد. پورشه با پولی که از فروش کاین به جیب زد همچنان ۹۱۱ را سر پا نگه داشت و در لمانز سرمایهگذاری کرد و هیولایی همچون کررا GT را تولید نمود.
آلپاین A110
نام این خودرو به یک محصول افسانهای قدیمی اشاره دارد اما خب افراد زیادی انتظار تولد دوبارهی چنین خودرویی را نداشتند؛ اما خب خود برند مسابقهای آلپاین در سال ۲۰۱۷ احیا شد و این کار با معرفی یک خودروی جذاب صورت گرفت.
سوبارو BRZ
این خودرو با همکاری تویوتا تولید شده اما عرضهی آن توسط سوبارویی که به ساخت خودروهای خانوادگی چهار چرخ محرک مشهور است کمی عجیب جلوه میکند. این خودرو نه تنها از نوع دیفرانسیل عقب و تنفس طبیعی است بلکه سواری هیجانانگیزی را نیز ارائه میکند.
عشق اول و اخر سلطان امریکا و محبوب امریکایی بازا حضرت وایپر ACR با اون باله عقب وحشتناک و روحیه ای مثل کلینت ایستوود توی فیلم نابخشوده که هرچقد سعی کنه متمدن و پسر خوب باشه اخر اون ذات کشنده ش رو میشه
جز چندتاشون باقی وقتی تولید شدن خیلی بیشتر از انتظار شرکتشون موفق وپرفروش شدن!!! رولزرویس کولیان به شدت خریدار داره که رولزرویس رو به زحمت انداخته تقاضای غیر قابل انتظار این ماشین واسه شرکت.پورشه کاین فروش وسود بسیار بالایی رو برای شرکت داشته که حتی پورشه بخاطرش ماکان رو هم تولید کرد…. اما تعدادی هم جدای ازبحث فروش ارزشمندبودن برای شرکت مثل فوردGT و آکوراNSX و آئودی R8 ودوج وایپر و لکسوس LFA و ب ام وi3 و آلپاین A110 و سوبارو BRZ اما کیاK900 با اینکه خودروی لوکس وبا ارزشیه اما انگارفروش خوبی نداشته.همینطور کادیلاک CTS V استیشن. وفقط موند فراری که اگه من بخوام بین فراری ها انتخاب کنم حتی به فراری کالیفرنیا فکر میکردم اما به مدلFF نه.هرچندFF شاید کاربردی ترین فراری هستش وکابین چندسرنشینه داره وقدرت خیلی بالایی داشت امانه که بد باشه فقط فراری های دیگه بهتر بودن.
اگه بخوام تو3 زمینه بین اینا انتخاب کنم!!! یه سوپر اسپرت بسیار جذاب: آئودی R8 یه ماشین شهری خیلی دوست داشتنی: ب ام وi3 یه SUV قدرتمند: پورشه کاین (((هرچند رولزرویس کولیان یه دنیای دیگه است اما اگه مال من بود اصلا دل نمیکردم سوارش بشم.مگه فقط با جوراب.توتست هاش طرف با کفش میرفت داخل انگار فوحشم میداد. آخه این لعنتی کفپوشش یه جنس خز مانند خیلی ضخیمه که فقط دوست داری بهش دست بکشی. بعدباکفش بری رو اون!!!!))
((شاید گویاترین خودروی این لیست همین انگشت وسط فورد به انزو فراری باشد.)) اقای احمد زاده اگه این مقاله ترجمس وجدانن باید این تیکه رو حذف میکردین اگه کار خودتونه که دیگه بد تر بابا انزو بزرگ ترین شخصیت تاریخ خودروسازی جهانه ! والا بلا این ادبیات اصلا شایسته شخصیت انزوی بزرگ نیست !
شرکت فاکس قرن بیستم فیلمی براساس داستان واقعی با شخصیت های واقعی (ford v. Ferrari) یا همون( فورد علیه فراری) که موضوع تلاش فورد برای شکست دادن فراری در مسابقات لمانز1966 هستش با بازی مت دیمون در نقش کارل شلبی و کریستین بیل در نقش کن مایلز مهندس و راننده بازی میکنن… (((تیزر های رسمی این فیلم معرفی شده که نشون میده یه فیلم حرفه ای وخیلی جذاب هستش که نباید از دستش داد)) ((کار گردان این فیلم جیمز منگولد با نویسندگی جیمز وجان پاترورث هستش که از 15 نوامبر برابر با 24 آبان روی پرده سینما میره)))
سلام همه اون چیزی که مشاهده میکنید مربوط به منبع اصلی هست و من فقط ترجمه اش کردم. خیلی سعی میکنم تو مطالب دخل و تصرفی نداشته باشم و به همین خاطر ناگزیرم اینجور موارد رو بنویسم. ارادت
بعضی وقتا یه شخصیت انقدر بزرگ هس که با انگشت وسط یه نفر یا حتی چند هزار نفر کوچکترین خدشهای به ارزش و شخصیت اون نفر وارد نمیشه بر عکس باعث ایجاد انگیزهای میشه که اون خیلی بهتر و ماهرانهتر از قبل به کارش ادامه بده درسته تو بعضی مواقع شکست خورد ولی در کل برنده این بازی هس طوری که هر شرکت خودروساز دوست داره مثل فراری باشه
تو این لیست وایپر و LFA ….. وایپر به خاطر موتور حجیم ، دف عقب و گیربکس دستی ….. LFA هم بخاطر صداش و مهندسی و همه چیزش ….. ولی صدای هر دوتا یه چیز دیگس ، مخصوصا LFA…..
واقا بین تمام این برندهای محبوب،شنیدن اسم سوبارو آدم رو ذوق زده میکنه،شما میتونید یه پورشه کاین بخرید و فقط برید آفورد،یا یه فراری بخرید و از سرعتش لذت ببرید،ولی میتونید یه سوبارو داشته باشید و با خانوادتون مسافرت برید،یا اگه دلتون سرعت خواست فقط گاز بدید،شاید اصلا دلتون بخواد دیریفت بزنید،یا میتونید بدترین مسیر های خاکی و شیب دارو باهاش طی کنید،واقعا با سوبارو هر جایی میشه رفت
چندین سال پیش فورد به فرارری انگشت وسط نشون داده . چرا حالا ی عده تو ایران بهشون بر میخوره؟ ی عده جوری طلبکارن انگار هزینه های سایت پدال از جیب اونا تامین میشه
جالبه.تو یکسالی که منطقه آزاد اروند آبادان بودم از بنز کراس اور gla250, لندکروز ۲۰۱۷, سانتافه و لکسوز شاسی سوار شدم که البته همگی متعلق به یکی از دوستان بود.خدا شاهده حتی کمترین اطلاعاتی از همین خودروهایی که سوار میشد نداشت.فقط میدونست مال کدوم کشوره.اونوقت من عشق ماشین فقط پراید دارم.و شما هم که اکثرتون صرفا عشق ماشینید و سرشار از اطلاعات ولی بی ماشین. دست ما کوتاه و خرما بر نخیل
علیx76
۲۴ تیر ۱۳۹۸عشق اول و اخر
سلطان امریکا و محبوب امریکایی بازا
حضرت وایپر ACR با اون باله عقب وحشتناک و روحیه ای مثل کلینت ایستوود توی فیلم نابخشوده
که هرچقد سعی کنه متمدن و پسر خوب باشه
اخر اون ذات کشنده ش رو میشه
یانکی
۲۵ تیر ۱۳۹۸خدا کنه وایپر برگرده همینجوری فقط اصلاح موتور و افزایش نیرو
MAHDI
۲۴ تیر ۱۳۹۸جز چندتاشون باقی وقتی تولید شدن خیلی بیشتر از انتظار شرکتشون موفق وپرفروش شدن!!!
رولزرویس کولیان به شدت خریدار داره که رولزرویس رو به زحمت انداخته تقاضای غیر قابل انتظار این ماشین واسه شرکت.پورشه کاین فروش وسود بسیار بالایی رو برای شرکت داشته که حتی پورشه بخاطرش ماکان رو هم تولید کرد….
اما تعدادی هم جدای ازبحث فروش ارزشمندبودن برای شرکت مثل فوردGT و آکوراNSX و آئودی R8 ودوج وایپر و لکسوس LFA و ب ام وi3 و آلپاین A110 و سوبارو BRZ
اما کیاK900 با اینکه خودروی لوکس وبا ارزشیه اما انگارفروش خوبی نداشته.همینطور کادیلاک CTS V استیشن.
وفقط موند فراری که اگه من بخوام بین فراری ها انتخاب کنم حتی به فراری کالیفرنیا فکر میکردم اما به مدلFF نه.هرچندFF شاید کاربردی ترین فراری هستش وکابین چندسرنشینه داره وقدرت خیلی بالایی داشت امانه که بد باشه فقط فراری های دیگه بهتر بودن.
MAHDI
۲۴ تیر ۱۳۹۸اگه بخوام تو3 زمینه بین اینا انتخاب کنم!!!
یه سوپر اسپرت بسیار جذاب: آئودی R8
یه ماشین شهری خیلی دوست داشتنی: ب ام وi3
یه SUV قدرتمند: پورشه کاین
(((هرچند رولزرویس کولیان یه دنیای دیگه است اما اگه مال من بود اصلا دل نمیکردم سوارش بشم.مگه فقط با جوراب.توتست هاش طرف با کفش میرفت داخل انگار فوحشم میداد. آخه این لعنتی کفپوشش یه جنس خز مانند خیلی ضخیمه که فقط دوست داری بهش دست بکشی. بعدباکفش بری رو اون!!!!))
Meysam
۲۴ تیر ۱۳۹۸متاسفانه باید به این لیست کراس اوور های شرکت هایی مث لامبو و رولزرویس و لوتوس و… هم اضافه کنیم?
امیر
۲۴ تیر ۱۳۹۸به محض اینکه تیتر رو خوندم،حدس زدم ک قطعا وایپر هم جز لیست هست
FF و brz هم بسیار دوس داشتنی و جذاب !!!
M
۲۴ تیر ۱۳۹۸((شاید گویاترین خودروی این لیست همین انگشت وسط فورد به انزو فراری باشد.))
اقای احمد زاده اگه این مقاله ترجمس وجدانن باید این تیکه رو حذف میکردین اگه کار خودتونه که دیگه بد تر بابا انزو بزرگ ترین شخصیت تاریخ خودروسازی جهانه !
والا بلا این ادبیات اصلا شایسته شخصیت انزوی بزرگ نیست !
MAHDI
۲۴ تیر ۱۳۹۸شرکت فاکس قرن بیستم فیلمی براساس داستان واقعی با شخصیت های واقعی (ford v. Ferrari) یا همون( فورد علیه فراری) که موضوع تلاش فورد برای شکست دادن فراری در مسابقات لمانز1966 هستش با بازی مت دیمون در نقش کارل شلبی و کریستین بیل در نقش کن مایلز مهندس و راننده بازی میکنن… (((تیزر های رسمی این فیلم معرفی شده که نشون میده یه فیلم حرفه ای وخیلی جذاب هستش که نباید از دستش داد))
((کار گردان این فیلم جیمز منگولد با نویسندگی جیمز وجان پاترورث هستش که از 15 نوامبر برابر با 24 آبان روی پرده سینما میره)))
شاهین
۲۴ تیر ۱۳۹۸سلام
همه اون چیزی که مشاهده میکنید مربوط به منبع اصلی هست و من فقط ترجمه اش کردم.
خیلی سعی میکنم تو مطالب دخل و تصرفی نداشته باشم و به همین خاطر ناگزیرم اینجور موارد رو بنویسم.
ارادت
OMID
۲۵ تیر ۱۳۹۸# بت نسازیم
مازراتی
۲۵ تیر ۱۳۹۸بعضی وقتا یه شخصیت انقدر بزرگ هس که با انگشت وسط یه نفر یا حتی چند هزار نفر کوچکترین خدشهای به ارزش و شخصیت اون نفر وارد نمیشه بر عکس باعث ایجاد انگیزهای میشه که اون خیلی بهتر و ماهرانهتر از قبل به کارش ادامه بده درسته تو بعضی مواقع شکست خورد ولی در کل برنده این بازی هس طوری که هر شرکت خودروساز دوست داره مثل فراری باشه
L-H-P-TT
۲۴ تیر ۱۳۹۸تو این لیست وایپر و LFA …..
وایپر به خاطر موتور حجیم ، دف عقب و گیربکس دستی …..
LFA هم بخاطر صداش و مهندسی و همه چیزش …..
ولی صدای هر دوتا یه چیز دیگس ، مخصوصا LFA…..
:::فرشاد:::
۲۴ تیر ۱۳۹۸طراحی داشبورد کولینان واقعا در حد اسم رولزرویس نیست؛ خیلی ساده و خام به نظر میرسه, انگار یه چیزی کم داره
WM FOUNDER
۲۶ تیر ۱۳۹۸واقا بین تمام این برندهای محبوب،شنیدن اسم سوبارو آدم رو ذوق زده میکنه،شما میتونید یه پورشه کاین بخرید و فقط برید آفورد،یا یه فراری بخرید و از سرعتش لذت ببرید،ولی میتونید یه سوبارو داشته باشید و با خانوادتون مسافرت برید،یا اگه دلتون سرعت خواست فقط گاز بدید،شاید اصلا دلتون بخواد دیریفت بزنید،یا میتونید بدترین مسیر های خاکی و شیب دارو باهاش طی کنید،واقعا با سوبارو هر جایی میشه رفت
سروش
۲۷ تیر ۱۳۹۸چندین سال پیش فورد به فرارری انگشت وسط نشون داده . چرا حالا ی عده تو ایران بهشون بر میخوره؟ ی عده جوری طلبکارن انگار هزینه های سایت پدال از جیب اونا تامین میشه
محمود
۲۸ تیر ۱۳۹۸جالبه.تو یکسالی که منطقه آزاد اروند آبادان بودم از بنز کراس اور gla250, لندکروز ۲۰۱۷, سانتافه و لکسوز شاسی سوار شدم که البته همگی متعلق به یکی از دوستان بود.خدا شاهده حتی کمترین اطلاعاتی از همین خودروهایی که سوار میشد نداشت.فقط میدونست مال کدوم کشوره.اونوقت من عشق ماشین فقط پراید دارم.و شما هم که اکثرتون صرفا عشق ماشینید و سرشار از اطلاعات ولی بی ماشین. دست ما کوتاه و خرما بر نخیل
حمید فورد
۱۳ مرداد ۱۳۹۸وایپر هنوز باورم نمیشه