بازار خودروهای لوکس در کشورمان، تنها با عواملی همچون تعرفههای سنگین گمرکی و یا نرخ بالای بهای ارز متمایز نمیشود، بلکه از نامعادلاتی رنج میبرد که مشابهشان را در کمتر جایی از جهان شاهدیم. بهای برخی از برندهای تجملی در این وادی آنچنان بالاست که با هیچ عقل سلیمی نمیخواند و در بعضی از موارد پهلو به پهلوی شیدایی و جنون میزند. خودروهایی با قیمتهای چند میلیاردی در این بازار معامله و فروخته میشوند که با هیچ نوع – حساب و کتابی – نباید اینچنین ارزشگذاری شوند.

- مهمترین عاملی که در حال حاضر به آشفتگی و صعود وحشتناک قیمتها در این باب دامن زده، وضع قانون «ممنوعیت ورود خودروهایی با حجم ۲۵۰۰ سیسی و یا بالاتر» است. همین موضوع و جو روانی ناشی از آن موجب شده که عرضه این خودروها در بازار با کمبود نسبی مواجه شود و تقاضای واقعی تحتالشعاع تقاضای کاذب قرار گیرد.
- دومین فاکتور مهمی که موجب گرانی این خودروها در بازار شده دلالی و سفتهبازی است. بنا به روایتهای تاریخی، از قدیمالایام میل به دلالی و نیز کار بیزحمت در میان اکثریتمان فرهنگی غالب بوده است. این امر بهکرات مشاهده شده که خیلی از اشخاص واقعاً نیازی به این نوع از خودروها نداشته و حتی طرز استفاده صحیح از تجهیزاتشان را هم نیز بلد نیستند! ولی به امید دستیابی به سود حداکثری آنها خریداری نموده و گاهی هم احتکار میکنند. وجود همین امر خودش بهتنهایی کمبودها را در بازار افزایش داده و به حباب قیمتها دامن میزند. لازم به گفتن نیست که گاهی اوقات، سود حاصل از این عمل ناصواب، معادل دهها سال کار و فعالیت یک حقوقبگیر عادی جامعه است و همین موضوع است که سبب ایجاد وسوسه در برخی از صاحبان سرمایههای سرگردان میشود. شاردن، جهانگرد معروف فرانسوی که در عصر صفوی به ایران سفری داشت، در مورد این خصیصه اخلاقیمان اینگونه اظهار نظر نمود: «ایرانیان خیلی علاقه به دلالی دارند و دوست میدارند که کالایی را بخرند و استفادهای گرفته و سپس بفروشند» ظاهراً این خصلت مشعشع پس از گذشت حدود سیصد و پنجاه سال، همچنان در برخی از ما به قوت خودش باقی است!
- عامل دیگر را میتوان تا حد زیادی ناشی از متغیرهای فرهنگی و روانی دانست. برخی از ما و البته نه همهمان، گرچه ظاهراً از گرانی و تورم نالیده و از آن شاکی هستیم ولی در باطن و در خلوت خویش «عمو گرانی!» را دوست داشته و مقدمش را هم گرامی میداریم. خیلی از اشخاص هستند که به دلایلی همچون چشم و همچشمیهای افسارگسیخته و یا حسادتها و برتریطلبیهای بیمارگونه و….. راضی به این وضع نیستند که افرادی دیگری هم مثل آنها از کالایی مشابه استفاده کنند. این دسته اگر هم به پول بادآوردهای دست یابند، برای ارضای این حس خود هیچ ابایی از این ندارند که کالای موردنظرشان را با بالاترین قیمتها خریداری نمایند، ولو اینکه آن جنس بههیچعنوان ارزش بهای پرداختیاش را نداشته باشد. بیشک این گروه از افراد با این اعمالشان نقش به سزایی در حبابسازیهای تورمی ایفاء نموده و بهای کاذبی را به برخی از اجناس میبخشند. البته ناگفته نماند که حس تمایزطلبی در همه جوامع و اکثریت افراد بشری وجود دارد و مقدار متعارف آن هم کاملاً طبیعی و ممدوح است و موجب پیشرفت هم نیز میشود، اما نه به آن اندازهای که در اینجا و در برخی از افراد شاهدیم!
- معدودی از اشخاص هم نیز وجود دارند که واقعاً به این خودروها علاقهمند بوده و خواهان بهرهگیری از آنها جهت مصارف شخصی و روزانه خود هستند. بیتردید تقاضاهای این گروه را نمیتوان کاذب و یا ناشی از چشم همچشمی دانست. ولی این دسته از اشخاص هم به دلیل نگرانی و یا عجلهای که برای معامله دارند، ناخودآگاه به التهاب موجود در بازار دامن زده و با تشدید تقاضا، لهیب تورم را از آنچه که هست شعلهورتر میکنند.
البته عوامل دیگری هم در روند صعودی قیمتها مؤثرند که هم در حوصله این بحث نمیگنجد و هم از حوصله شما خارجاند. برای اینکه هر چه بهتر به روش شدن مطلب کمک کنیم، چند مدل معروف را گزینش نموده و بهای آنها را در بازار ایران و همچنین بازار امارات درج نمودیم تا تفاوتها بیشتر آشکار شود.
مازراتی گیبلی
یکی از جدیدترین خودروهای لوکسی که اخیراً وارد بازار کشورمان شده مازراتی گیبلی نام دارد. این مدل از پیشرانهای ۶ سیلندر (۳ لیتری) بهره میبرد که خروجی توان آن معادل ۴۱۰ اسب بخار است (در بالاتری رده).

مازراتی گرن کابریو
دومین خودرویی که به آن میپردازیم بازهم یک مازراتی است. این مدل از اولین سری از خودروهایی میباشد که توسط نماینده مازراتی- شرکت آرتاتک – وارد کشورمان گردید و از همان بدو ورود به دلیل چهره جذاب و نیز موتور اسپرتیاش به سرعت زبانزد خاص و عام شد.

بامو 650i کابریولت
یکی از جدیدترین نمایندگان بامو در بازار میلیاردیها. بامو 650i کروک از پیشرانهای ۸ سیلندر (۴.۴ لیتری) بهره میبرد که خروجی توان آن معادل ۴۰۷ اسب بخار است.

مرسدس بنز S500
بیشک نسل جدید کلاس S در نوع خودش یک شاهکار محسوب میگردد. خودرویی که مرسدس با تمام توان آن را مجهز نموده تا هیچ رقیبی خواب هماوردی با آن را در خودش نبیند.

پورشه کاین GTS
پورشه کاین آنقدر برای خودرو دوستان آشناست که نیازی به معرفی ندارد. پورشه پیش از این مدلی خاص از کاین را به نام GTS به بازار معرفی نمود که دارای برخی از آپشن های ویژه و خاص است. تعداد معدودی از این مدل به کشورمان نیز راه یافته است.





saeed.shariati
۱۴ آذر ۱۳۹۳عاغا امروز تو یه خبر خوندم تو فرمانیه تهرون یه پنت هاوس با قیمت160میلیارد تومن فروخته شده
حالا کسی که میاد اینقدر پول واسه خونه میده واسه خرید یه مازراتی بهش فشار میاد?
دودش فقط و فقط تو چشم من و شما میره که قشر متوسط هستیم
اقایون خودروساز دولتی هم که اصلا غیرت ندارن
پریروز تو اخبار نشون داد سرمایه گزارای خارجی رو تو صنعت خودرو. همه یه مشت چینی بودن ولی از المان و اینجاها هم اومده بودن
یه یارویی هم نشون داد از طرف گروه پنین فارینا اومده بود من که تعجب کردم
حالا نمیدونم امیدوار باشم به این صنعت یا نه
اوه اوه طومار شد ببشید
راستی استاد کاویانی دم شما هم گرم
سجاد
۱۴ آذر ۱۳۹۳تایید میکنم!
.
حتی یادمه چندسال پیش در اوج بحران اقتصادی فروش لامبورگینی و رویزرویس رکورد زده بود . . .
.
در مورد سرمایه گذاران خارجی هم با این صحبتهایی که میشه ، و بهانه قرار دادن بدقولی شرکتهای اروپایی در دوره تحریم ، شدیداً داریم میریم سمت چینی ها (فک نکنید چون پنین فارینا و 2 تا آدم اروپایی اومدن ایران ، خبریه و قراره بجای پراید فراری بسازن! خود پنین فارینا یکی از بزرگترین طراحان خودروهای چینیه ، حتی MVM 315 قدیم رو پنین فارینا طراحی کرده)
ASTON MARTin
۱۴ آذر ۱۳۹۳حاجی مملکت ما تو یه گند ابی افتاده که اصلا لایقش نبوده
تو این مملکت همه چی با هم گرون میشه.. وقتی میگم همه چی ینی همه چی ..از نونت بگیر تــــــــــــــا ماشینو مبایل…اصلا اینطور نیس که بگیم نه اقا گرونی فقط مال شکلات تلخه:| همین پاکستان اینترنتش از ما ارزون تره! بعد تو کشور ما من تاحالا چند مورد دزدی ناجوان مردانه از مخابرات در ارائه اینترنت دیدم
اخه کحای دنیا همه چی با هم گرونه و قدرت خریدم اینقد پایین؟؟ اخه مردم یه ذرههههه هم نباید دنبال چیز لوکس باشن؟ هرچی میخریم 4 برابره خارج از خونس(کشور) مبایله چارصد دلاری رو میخریم دو میلیون
ماشین صد هزار دلاری رو میخریم یک میلیارد.. و جالبه هر روز هم با این کارمون شرایط رو بدتر میکنیم..ینی یه جورایی حساب کنی چوب دو سر طلاس دیگه.. داخلی بخری یه جور به بدبختیت دامن زدی خارجی بخری یه جور..
بدتر اینه که تورم هم چند برابر میشه قدرت خرید ها کمتر شغل کمتر کیفیت زندگی کمتر… هی دوستان ما تو منجلابی هستیم که دیگه حضرت فیل هم نمیتونه کاری برامون بکنه و همش هم تقصیر اون ارمان گرایه که سی ساش خاست چند جارو زیر پاش بزاره.. . . حالا کی زیر پای کیه؟ دیگه خودتون بهتر میدونید توضیح نمیدم..
ولی دوستان بدونید یه راه نجات هنوز داریم ما ایرانی ها اون هم فرار از این مملکته …
دوستان به حاله پریشانمون باید بخندیم یا گریه کنیم ؟ :|
هیچی درس نمیشه..
کار از قفلو کلید گذشته .. وقتی خونت خراب شده کلید به چه کارت میاد
..
هعی…
تا (..) به کشور جم داریم از داشتنی های جهان غم داریم
بر زخم دل از خرافه مرهم داریم…
هی روزگار :<
سجاد
۱۵ آذر ۱۳۹۳یادت باشه ما در یک دوره 20 ساله تاریخی سرآمد کشورهای منطقه شده بودیم ،
شک نکن قبل از اون دوره اوضاع ما خیلی خیلی بدتر از الآن بود (در مقایسه با اروپا و کشورهای پیشرو) . . .
اما اونموقع یک عده آدم با غیرت و وطن پرست موندن و کشور رو ساختن . خدایی با این تفکر “ول کردن و رفتن” ، این کشور 50 سال دیگه هم درست نمیشه . . .
سام
۱۴ آذر ۱۳۹۳با سلام
لطف داری سعید عزیز، انجام وظیفه بود.
حسین
۱۵ آذر ۱۳۹۳آقایان اگه فکر کنید که چرا اینقدر گرونی هست آخرش به فرهنگ می رسید بله فرهنگ وقتی من مسئول به جای ایمنی خودرو به جیب خودم فکر کنم و یا ماشینی که از ماشین فقط ما رو داره تولید کنم و سال به سال کلی کشته داشته باشیم از جنگ بدتره بابا اومده بود تلویزیون می گفت اگه حواس مردم جمع باشه تصادف نمیشه آخه بگو آدم زرنگ
خب حالا حواس ما جمع آخه این جاده یا طویله که 2 متر پشت سر هم سرعت گیر گذاشتن
آخه پ ر ا ی د اگه دوبار از دست انداز بره باید تبدیل به گاری بشه که آخه شما مسئولین مرد باشید سوار خودرو های تولیدی خودتون باشید برید مسافرت تا …….
حالا یک سوال آیا در تصادفات جاده مردم مقصر اند یا مسئولین که به عبارتی همان خودرو میشود
مردم +
مسئولین –
سجاد
۱۵ آذر ۱۳۹۳نمیشه صفر و صدی نگاه کرد . . .
خدایی رانندگی ملت هم بده!
ما (خود من) وقتی تو ماشین هستم ، یکی که میپیچه جلوم ، عین اب خوردن بهش بدوبیراه میگم . . . بعضی وقتیها که به خودم میام میبینم طرف هم سن بابامه!
خوب من که عمراً به آدمی به این سن همچون توهینی نمیکنم . . . پس چرا وقتی پشت فرمونم چنین کاری میکنم؟؟؟
برعکسش هم صادقه .
طرف میخواد از بریدگی بیاد داخل ، بهش راه نمیدم و میگم چرا ماشین بعنی راه نده؟ چرا من راه بدم؟
در حالی که موقع از در داخل شدن کلی تعارف تیکه پاره میکنم!!!
.
بخش مربوط به مسئولین هم که قصه حسین کرد هستش . . .
از کیفیت پایین ماشینها و انحصاری بودن بازار تولید بگیر تا کیفیت پایین جاده ها و قدرت خرید پایین مردم برای خرید ماشین استاندارد .
masoud v12
۱۶ آذر ۱۳۹۳با سلام خدمت دوست عزیز بنده هم اون خبر رو خوندم ولی اشتباه چاپی بود اگه خوب دقت کنی گفته یک پنت هاوس 800 متری به قیمت هر متر مربع 20 میلیون تومان که در واقع میشه 16 میلیارد تومان خرید و فروش میشه ولی اشتباها گفته 160 میلیارد تومان! اگه حساب کنی میبینی که 800 تا 20 میلیون تومان میشه 16 میلیارد تومان.
احمد فقط سوپر اسپرت اونم ایتالیایی
۱۸ آذر ۱۳۹۳بچه ها کامنتارو تا ته خوندم دستتون درد نکنه
به نظر من اندیشه های آمریکا جواب داده و داره این کشور رو به درک میره
mahdi
۱ دی ۱۳۹۳با گفتن اینکه یه قشری دارن یه قشری ندارن هیج گرده گلی جابجا نمیشه
مردم ایران اگه پراید به 100 مبلبون هم برسه فقط به گلایه اکتفا میکنن که این گلایه هم بعد یه مدت دمده میشه
تا زمانی که ما ماییم وضع همین خواهد بود
به عذر خواهی از مدیر سایت…
MOHAMAD TBAG
۱۴ آذر ۱۳۹۳ادم میاد تو پدال افسردگی میگیره :D :D
هی روزگار …….
"Amir"
۱۴ آذر ۱۳۹۳متاسفانه خبر جدیدی نبود،،،،انگار ن انگار ک ماهم هستیم
Ahmad..F12
۱۴ آذر ۱۳۹۳با تشکر فراوان از سام عزیز
عالی بود واقعاً خسته نباشی داداش
واقعاً عواملی که بیان کردی صحیح و دقیق بودند
به امید روزی که ایرانمان رو در فردایی بهتر ببینیم و جامعه ای عاری از این آلودگی ها داشته باشیم….
سام
۱۴ آذر ۱۳۹۳با سلام
لطف داری احمد جان، از اینکه این مطلب رو مرور کردی و پسندیدی خیلی خرسندم.
علی آهنگر
۱۴ آذر ۱۳۹۳ایران خودرو هم ماشین لوکس داره
پژو پارس – نخستین خودرو لوکس در بازار ایران – این خودرو که حاصل تلاش متخصصان مرکز طراحی محصولات جدید ایران خودرو است، از امکانات و تجهیزات رفاهی قابل توجهی سود می برد، به گونه ای که پس از گذشت چند سال از نخستین عرضه آن به بازار و وجود رقبای مدعی، این خودرو هنوز جزءمحبوب ترین خودروهای سواری لوکس در کشور به شمار می رود.
به خدا من هیچ کاره نیستم سایت ایران خودرو اینو نوشته بود
علی
۱۴ آذر ۱۳۹۳عزیزان من تا دلار به قیمت قبل یعنی ۹۰۰ تومان برنگرده و هزینه های گمرک ورداشته نشه و ارتباط با دنیا بر قرار نشه و بازارها از حالت انحصار طلبی در نیاد و تمامی برندها بصورت آزادانه و رقابت واقعی روبروی هم قرار نگیرند وضعیت ما همین آش و همین کاسست و شایدم بدتر و بدتر . باید سعی کنیم کلا خرید ماشین و خیلی چیزهارو تحریم کنیم تا خودمون دامن نزنیم به گرونی . بعد بشینیم کاسه چه کنم چه کنم دست بگیریم.
احسان 1
۱۵ آذر ۱۳۹۳بشین تا بیاد دلار بشه 900 تومان
AMG GT
۱۴ آذر ۱۳۹۳ما که دستمون به اینا نمی رسه ولی یه سوال! مناطق آزاد هم حق واردات خودروهای بالای 2500 ندارن؟؟؟
علی آهنگر
۱۴ آذر ۱۳۹۳میدونی چرا واردات خوردوهای بالای 2500 سی سی ممنوعه؟
به خاطر مصرف زیاد سوختشون دیگه مثلا فرض کن مرسدس S500 میخواد با اون موتور 5 لیتری صدی 10 لیتر بنزین بسوزونه خیلی ظلمه دیگه
اما ببین الان ماشینای داخلی چقد خوبن مثلا نیسان گاوی خودمون شیرین صدی 20 میسوزونه اما خوبه چون موتورش 2400 سی سیه
مسعود
۱۴ آذر ۱۳۹۳منطقه آزاد ، حق واردات خودروی بالای 2500 هم داره
ولی این مازراتی گیبلیه 66000 دلاره فکر نکنم منطقه آزادش بیشتر از 250 میلیون باشه
فرید458
۱۴ آذر ۱۳۹۳با تشکر فراوان از نویسنده مطلب سام عزیز
” آسوده منم که خر ندارم / از قیمت جو خبر ندارم”
سام
۱۴ آذر ۱۳۹۳با سلام
خواهش می کنم فرید عزیز، لطف داری شما
احسان 1
۱۵ آذر ۱۳۹۳شما هم که هی تو هر موضوعی بیا این خر نداشتتو به رخ ما بکش هههههههههه
مجتبی(ساروی)
۱۵ آذر ۱۳۹۳بالاخره که باید خر بخری یا نه ؟اونوقت میای توصف حسرت خورا
4MATIC
۱۴ آذر ۱۳۹۳وقتی بنزاس 500مدل2014قیمتش600هزاردلاره بعد تو ایران 2ملیاردو700ملیون هست اخه من چی بگم
4MATIC
۱۴ آذر ۱۳۹۳نظرسنجی
بنزsl500 amg=لایک
بی ام و650i=دیس لایک
ASTON MARTin
۱۴ آذر ۱۳۹۳کی اصلو ول میکنه بچسبه به فرع اخه ؟ :D
امير
۱۴ آذر ۱۳۹۳تو ایران فقط مناطق آزاد ,قیمتاشون نسبتا واقعیه.
به امید روزی که ایرانم وارد تجارت آزاد بشه,اونوقت ایرانخودرو و سایپا به جای ماشین باید رب گوجه تولید کنن.
حمید
۱۴ آذر ۱۳۹۳قانون جدید واردات داره تدوین میشه که خنده دار و مسخرست مثلا یکیش اینه که اگه از یک مدل ماشین در کشور تولید میشه دیگه کل اون برند حق ورود نداره مثلا چون سراتوی نسل قبل تولید میشه دیگه کیا حق ورود نداره یا کشورایی که خودرو را تحریم کردن واردات ازشون ممنوع میشه که عملا فقط چین ما را تحریم نکرده بود. مافیای فرغون سازی نشون داد تحمل رقابت با این همه انحصار و تعرفه را هم نداره و حتی حاضر نیست 10 درصد از بازار هم رقابتی باشه . جا داره از دولت تدبیر که اینهمه فکر مردم است تشکر کنم
علی
۱۴ آذر ۱۳۹۳سلام دوستان . فقط برای اطلاعتون میگم که ممنوعیت واردات خودرو از سال 93 برداشته شده و بهای گمرک هم بر حسب حجم موتور به شرح زیر هستش:
2000 به پایین : 45%
2000 تا 2500 : 55%
2500 به بالا : 150%
بله 150%. واقعا که درصد خیلی زیادیه. فلسفه ی این نرخ های نجومی هم جلوگیری از خروج ارز از کشور هستش . ممنون از وقتتون.
حسین
۱۵ آذر ۱۳۹۳به نظر این حقیر باید تعرفه پایین 2000 و هر مدل هیبریدو صفر کنن و توی الباقی هزینه ها باز هم به هیبریدیا امتیاز بدن ولی برای 2500 به بالا تعرفه 250 درصد ببندن تو تمام هزینه هام چند برابر پاشون حساب کنن اینجوری درست تره چرا چون اصولا این جور ماشینا رو کسایی خرید فروش میکنن که اصلا بد بختی مردم براشون اهمیتی نداره حاظرن میلیار ها تومن پولی که میتونه صرف اشتغال چنتا جوون بشرو از مملکت خارج کنن یا بریزن دور اینجوری میشه گفت عدالت اجرا شده البته با تشکر از نویسندۀ محترم مشکل 99.99 درصد مردم این مملکت وضعیت اسف بار بازار زیر صد ملیون و بیش از 90 درصد این تعداد بازار زیر 50 ملیونه با تولیدات بی کیفیت، از رده خارج و چند برابر قیمت .
Yunes
۱۴ آذر ۱۳۹۳این تورم نمیدونم واسه ما سود داشت یا ضرر ما سال 2008 یا همون 87 خودمون یه سانتافه خریدیم 38 میلیون تومن بعد امسال بعد کلی استفاده های ناجور و بیرون جاده فروختیمش 92 میلون تومن اونم ماشین در شرایط کاملا ” لشی ” قرار داشت.حالا با 92 میلیون به نظرتون چه ماشینی بخریم که کارایی سانتافه رو داشته باشه با این تورم بی موردی که توی کشور حاکمه ؟؟ الان احساس پشیمونی میکنم چون نمیشه توی این رنج قیمت یه ماشین خوب پیدا کنی.
امير
۱۴ آذر ۱۳۹۳الان با این پول میتونى آى 20 بگیرى
سال دیگه با این پول فقط ماشین چینى میتونى بخری
سال بعدش با این پول میتونى ال 90 بگیرى
.
.
.
احسان(احسان سابق)
۱۴ آذر ۱۳۹۳مملکتی که رو به زوال میره اصلا عجیب نیست که بازار اشفته ای داشته باشه
حميد
۱۴ آذر ۱۳۹۳کاش واردات ماشینهای پر قدرت ازاد بود، ادم باید با خرید یک ماشین خوب به خودش انگیزه کار و تلاش بیشتر بده.
ehsan
۱۴ آذر ۱۳۹۳اقای حمید خان کار و تلاش = زحمت و عرق ریختن که اخرش مزد زحماتتو بدی یه تیکه اهن بخری 3 برابر قیمت واقعی! که چی!شما هرچقدر هم کار کنی و پس انداز، نمیتونی به تورم برسی برادر من بجز این که ،دستی توو دلالی و درآمد کثیف داشته باشی
Reza
۱۴ آذر ۱۳۹۳قیمت اس کلاس و گیبلی رو میدونم
اس کلاس فول ترین مدل که وارد ایران شده
سفید ۳ میلیاردو ۱۵۰
مشکی ۳ میلیاردو ۲۵۰
گیبلی هم ۱میلیاردو ۹۰۰ تا ۲ میلیاردو ۱۰۰
Ehsan
۱۴ آذر ۱۳۹۳این ف ی ل تر هوشمند که میگویند به سایت شما هم رسیده قدیما داخل گیومه نقطه چین میگذاشتید الان کلا حذف میکنید کامنت رو ؟
Behnam
۱۵ آذر ۱۳۹۳ای داده بیــــــــــــداد ، حرف دل مارو زدی .
این بازار انحصاریه دولتی جیب ملت خالی کرده و بجاش جیب عده معدودی رو پُر …
ESI
۱۵ آذر ۱۳۹۳یه پنت هاوس با قیمت160میلیارد تومن چه خبره مگه بهشته
مهمان
۱۵ آذر ۱۳۹۳دوس ندارم اینو بگم ولی واقعیته
تو این مملکت اگه ماشین خوب میخوای باید پولدار باشی!
واسه پولدار شدنم که دیگه خودتون بهتر میدونید چه راههای هست!
انتظار اینکه دست کم ماشین رو به قیمت جهانیش در ایران عرضه کنن یک آرزوی محاله
هم مسخره س هم تاسف برانگیز که ما هنوز تو چه چیزایی موندیم
کلی مناظره و نظر سنجی که اتفاقن همه ی اقشار مردم در این موضوع یک رای هستن که بازار انحصاری باید شکسته بشه ولی کو گوش شنوا و کو مسئولی که به نظر مردم پشیزی ارزش قائل باشه
amirali
۱۵ آذر ۱۳۹۳در شهرستان ها میشه با 2 میلیارد تومان یک تولیدی کوچیک راه انداخت و 20 تا 25 نفر را شاغل کرد . اگر افت قیمت همچین اتومبیل هایی را در نظر بگیرید میشه با هاش یه وامی هم به این 20 نفر داد تا حداقل بجای اینکه با موتور سیکلت رفت و امد کنن یه ماشین دست دوم بگیرن . من نمیگم که دیگران حق ندارن از پول خودشون برای رفاهشون خرج کنن ولی سوار یه ماشین 2 میلیاردی شدن ( که کارکرد سالانه زیر 800 کیلومتر داره و فقط خاک میخوره ) در حالیکه بسیاری از جوانان فاقد شغل هستند این یعنی فقر . البته افرادی هم هستند که با بنده هم عقیده اند و اتفاقا از این تولیدی خیلی هم سود کردن . نظر شما چیه ؟ چند نفر با من هم عقیده هستید ؟
احسان 1
۱۵ آذر ۱۳۹۳من باهات هم عقیده ام ولی نه من پول دارم نه اونی که مازراتی 2 میلیاردی میخره به حرف تو عقیده داره و به فکر اون 25 نفره که میتونه با پولش سر کار برن
amirali
۱۵ آذر ۱۳۹۳اقا احسان درد من همین جمله قشنگیه که گفتی و واقعیت تلخ جامعه ما ست . اینکه همه فقط به فکر منافع خودشون هستند و حاضر نیستند قسمتی از زندگی خودشون را به رفع مشکل دیگران اختصاص بدن. حتماهم نباید پولی باشه . گاهی یک نکته را تذکر دادن هست . گاهی راه حلی را بیان کردن هست گاهی هم کمک مالی هست ولی همه از هم دریغ می کنیم . چه در روابط دوستی چه در روابط کاری و یا برخوردهای اجتماعی . کاش بشه این معضل را حل کرد نه فقظ بیان کرد .
مهمان
۱۵ آذر ۱۳۹۳قیمت مازراتی بدون تعرفه نصف میشه حالا 500 میلون یا یک میلیارد کمتر
خب صاحب این پول هر کاری کنه (همشو صرف بخور و بخواب هم کنه مثلن) بازم سود بیشتری به مردم میرسونه تا بعوانه تعرفه ی گمرکی بره جاییکه که آخرش معلوم نیس چی میشه و با یه احتمال دیگه همینایی که مازراتی میخرن از کنار این تعرفه ها هم سهمی میبرن
E 36
۱۵ آذر ۱۳۹۳اصل داستان اینه که افرادی از واردات و فروش این خودروها سودهای کلان میبرن و اونها نخواهند گذاشت وضعیت بهبود پیدا کنه
amirali
۱۵ آذر ۱۳۹۳دوست عزیز
اصل داستان اینه که ما اجازه میدیم اونها سود کلان ببرن . اولا میشه خودرو خوب سوار بود و قیمتش هم میلیاردی نباشه . ثانیا کسی که میلیاردی می تونه پول ماشین بده چرا باید از دلال بخره؛ خودش وارد کنه . بنده شخصا فکر می کنم با در نظر گرفتن وضع اقتصادی اکثریت مردم این خودروها صرفا برای درچشم مردم خودنمایی کردن استفاده میشه و استفاده دیگری نداره . قصد توهین ندارم اما اکثر این خودروهارا چه کسانی استفاده می کنن ؟ به طور مثال برخی از فوتبالیست های عزیز که خوشبختانه برای مردم هم شناخته شده هستن و …
چرا به رخ کشیدن ثروت امروز مد شده ؟ چرا نباید به یه دانشجویی که در بهترین دانشگاه ایران درس می خونه بها داد ولی یه فوتبالیستی که … واقعا تاسف داره که ضد ارزش ها داره ارزش میشه .
moghaddam
۱۵ آذر ۱۳۹۳چون اون فوتبالیست صد هزار نفر رو می کشونه آزادی…حداقل قبلا…فک نکنی من فوتبالیستم ها…منم یکی از همون دانشجو هام
سعید
۱۵ آذر ۱۳۹۳خدا لعنت کنه باعث و بانی این مشکلاتو
حمید سیمرغ یکی از تحریم کننده گان خودروی داخلی
۱۵ آذر ۱۳۹۳حالا اگه فردا رفتی بقالی خواستی یه پنیر بخری اگه بقال محترم اون پنیر رو 200 تومن گرون تر بفرشه به شما میان در مغازه بدبخت رو پلم میکنن بعد اسمشو میزارن مبارزه با مفاسد اقتصادی بعد خود همین اساتید ماشین رو به چندین برابر قیمت فرو میکنن به مردم اسمشو میزارن حمایت از صنعت ملی. من مسلمونم و خودروی ایرانی رو تحریم میکنم لعنت بر گران فروش
moghaddam
۱۵ آذر ۱۳۹۳دوستان عزیز..هیچ فک کردی چرا یه خونه اگه بخواد اصولی ساخته بشه تقریبا نصف زمان ساختش رو پی خونه میگیره…حکایت ایران ما هم همینه…زیرساختای اقتصادی ایران از همون ۶۰ سال پیش خراب بوده و خراب تر هم شده…حالا هم در گذر زمان قشر محدود و بسیااااار مرفهی به وجود اومدن که عمرا بزارن عدالتی برقرار شه…
سعید
۱۵ آذر ۱۳۹۳دلارواسه اونا همون هفت تومنه ولی واسه ما سه هزاروپانصدتومن
amirali
۱۶ آذر ۱۳۹۳بیش از سی سال پیش با شرکت هیلمن انگلستان قراردادبستیم و خودرو تولید کردیم بعد وضعمون شد این. حالا داریم با شرکت های چینی قرارداد میبندیم ببنید قراره وضعمون چی بشه. فکر می کنم اگه روی یه صنعتی مثل خودرو که بسیار پویا هست سه سال کار می شد الان ایران سوپر کار تولید می کرد ولی وقتی فقط سود مد نظر باشه و به دانش فنی و به روز میدان داده نشه میشه شرکتی مثل ایران خودرو و سایپا که بعد سی سال باید پلتفرم از چین بیارن و مونتاژ کنن. این بدبختی نیست ؟ این پسرفت نیست ؟ کجای این صنعت پویا هست ؟ کجای دنیا یه ماسین را سی سال تولید می کنن بدون تغییر ؟ بابا مسلمون علی گفته هر کسی دیروزش مثل امروزش باشه ضرر کرده اخه سی سال درجا زدن خیلی ها …
بعد با تموم وقاحت مدیران مثلا خودروساز میان تو تلوزیون کلی منت هم میزارن و طلب کار هم میشن که ما اشتغال زایی کردیم . نه داداش شما اشفال زایی کردی نه اشتغال زایی .
بنده خدا
۱۷ آذر ۱۳۹۳سلام.یه سوال دارم؟مشعشع یعنی چه؟لطفا صرف و نحو آن را بیان کرده>>اگه کلاس داره بگین ما هم شع شع کنیم از این به بعد….
سام
۱۷ آذر ۱۳۹۳بنده خدا، مشعشع به معنی روشن و یا درخشان است و این کلمه به سبب زیبایی آن در متن استفاده شده است.این کلمه هم برای آنهایی که اندکی به ادبیات فارسی آشنایی دارند کاملا عادی بوده و چیز غریبی نیست.از لحن کامنتتان هم مشخص است که تا حد زیادی با ادب فارسی آشنایی دارید، پس لازم نیست که برای کلاس گذاشتن شع شع کنید، می توانید هر جمله ای را که دوست دارید جهت محاوره استفاده نمایید.