چشم انداز

خودروی سال 2015 از دیدگاه تاپ گیر

برای انتخاب بهترین خودروهای سال ۲۰۱۴ چالش‌های زیادی وجود دارد؛ از لافراری عجیب‌ و غریب گرفته تا مدل انقلابی ب‌ام‌و i8 که چهره‌ای جدید برای خودروهای هیبرید ایجاد کرده است. همین‌طور مدل‌های AMG GT S و لامبورگینی اوراکان که به سرعت در یک جهت‌گیری جدید در حال حرکتند. در این میان مدل‌های جدید رنو توینگو و سیتروئن کاکتوس را نباید فراموش کرد؛ مدل‌هایی که ثابت می‌کنند خودروهای اقتصادی نیز می‌توانند خسته‌کننده نباشند. با نگاهی به این مدل‌ها می‌توان نتیجه گرفت که شاید سال ۲۰۱۴ یک سال حماسی برای صنعت خودروسازی بوده باشد.

خودروهای برگزیده از دیدگاه تاپ گیر
خودروهای برگزیده از دیدگاه تاپ گیر
ولی بهترین خودرو کدامیک از مدل‌های جدید است؟ در این زمینه مجله و گروه تخت‌گاز (Top Gear) در دسته‌بندی‌های مختلف بهترین خودروها را انتخاب کرده‌اند که در ادامه آنها را مرور می‌کنیم.

بهترین خودروی سال از دیدگاه جرمی کلارکسون: کوروت استینگری

در تجهیزات آنقدر خساست به خرج داده‌اند که بتوانند قیمت را پایین نگه دارند. همچنین گرافیک نمایشگر رو به بالای آن حالت قدیمی دارد. با این حال، در زمینه‌های مهم دیگر، شورولت پیشرفت‌های زیادی داشته است. بنابراین ما با یک خودروی سریع روبرو هستیم که رانندگی با آن لذت‌بخش است؛ آن هم با نصف پولی که انتظار داشته‌ایم برای داشتن آن باید پرداخت کنیم.

2014 chevrolet corvette stingray convertible
۲۰۱۴ chevrolet corvette stingray convertible
بهترین خودروی سال از دیدگاه جیمز می: فراری لافراری

در پیست فیورانو، پیست اختصاصی فراری در فیورانو مودنزا ایتالیا، با شدت زیادی رانندگی می‌کردم. با این حال، به راحتی می‌توانستم آن را کنترل کنم. همین به تنهایی کافی است تا آن را بهترین خودروی سال برای من کند. در همین حال، این خودرو یک قطعه هنری است. این خودرو مورد توجه بسیاری خواهد بود؛ بنابراین وظیفه‌اش این است که زیبا باشد؛ به عنوان رعایت ادب برای کسانی که ناچارند آن را تنها تماشا کنند.

فراری لافراری
فراری لافراری
بهترین خودروی سال از دیدگاه ریچارد هموند: پورشه ۹۱۸

۹۱۸ یک محصول مستقیم برای تجربه شرایط مسابقه است و امکانات و تکنولوژی بی‌نظیری در آن به کار رفته است. در این خودرو، قدرت الکتریکی و بنزینی به‌خوبی با هم هماهنگ شده‌اند تا افق‌های جدید برای این سوپرماشین ایجاد کنند. حس رانندگی ۹۱۸ شبیه هیچ‌کدام از مدل‌های ساخته شده تاکنون نیست. شکی نیست که این بهترین خودروی سال من است.

Porsche 918 Spyder
Porsche 918 Spyder
اسپورت سال: مرسدس-‌ای‌ام‌جی GT

همه‌چیز در رابطه با رانندگی AMG خارج از حالت عادی قرار دارد؛ با طبیعتی درّنده و عملکردی خشن. ولی در عین حال، این خودرو کاملاً در اختیار شماست. این مدل، روح مسابقه‌ای AMG را به ابزارهای مرسدس مجهز کرده است. نمایش و حس بی‌نظیری در این خودرو دیده می‌شود و به همین دلیل خودروی اسپورت سال شده است.

Mercedes-AMG GT (C 190) 2014
Mercedes-AMG GT (C 190) 2014
هات‌هاچ‌‌بک سال: فولکس‌واگن گلف R

با این خودرو همه کاری می‌توان انجام داد؛ مصرف سوخت ۵/۸۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، یک خودروی اقتصادی سطح بالا، قابلیت‌های بالا در هوای زمستانی و هیجان خالص در رانندگی از جمله ویژگی‌های گلف هستند. فولکس‌واگن همچنین مدل GTI بی‌نقص را نیز دارد که در تمام زمینه‌ها آن را ارتقا داده است.

2015 volkswagen Golf R
سوپرماشین سال: لامبورگینی اوراکان

این مدل، کاملترین و منسجم‌ترین خودرویی از لامبورگینی است که در حال حاضر ساخته می‌شود و این به این معناست که با یک سوپرماشین بسیار خوب روبرو هستیم. هیجان و لذت رانندگی همان چیزی است که از یک لامبورگینی انتظار می‌رود. در همین حال، لبه‌های آن به گونه‌ای گرد شده که کمتر احساس کنیم با یک خودروی ملال‌آور روبرو هستیم.

Lamborghini Huracan
Lamborghini Huracan
خودروی شهری سال: رنو توینگو

این خودرو، شاهکار یک «بسته‌بندی» است؛ هنر ایجاد یک فضای زیاد در بین یک فاصله محوری بسیار کوچک. توینگو باید به خودش افتخار کند: مدلی که وظیفه‌اش را به عنوان یک خودروی شهری به بهترین شکل انجام می‌دهد.

2014 Renault Twingo
هاچ‌بک سال: سیتروئن کاکتوس

سیتروئن کاکتوس، هاچ‌بک مورد علاقه تاپ‌گیر در سال ۲۰۱۴ بوده است؛ ولی در همین حال، کُندترین، عجیب‌ترین، دوستانه‌ترین! و اندیشمندانه‌ترین خودروی سال در بین دسته‌بندی‌های مختلف نیز بوده است. این مدل از یک اصل بسیار هیجان‌انگیز پیروی کرده و یک میلی‌متر نیز از آن تخطّی نکرده است؛ سخت جنگیدن در یک جبهه جدید و حمله به دیگر خودروسازان.

Citroen C4 Cactus
خودروی خانوادگی سال: مرسدس‌بنز کلاس C استیت

این خودرو، کاملاً برای مسیر‌های طولانی آماده است؛ خودرویی ایده‌آل برای مسافرت‌های بین‌قاره‌ای. یگ استیت زیبا و راحت که هیچ‌وقت در گام‌هایش اشتباه نمی‌کند. مرسدس‌بنزی که یک همراه بی‌نقص است؛ راحتی فوق‌العاده و تجهیزات بی‌نظیر همراه با یک حس مهندسی عمیق که در این خودرو به کار رفته است. یک کلاس اقتصادی مناسب.

2015 Mercedes-Benz C-Class Estate
کوپه سال: آئودی TT

ساخت داخل کابین بسیار هوشمندانه و منظقی انجام شده است. تقریباً همه‌چیز را می‌توان با انگشتان بر روی فرمان کنترل کرد. این ویژگی بسیار ملموس و جذاب و واقعاً بی‌نظیر است. موتور ۲ لیتری در مدل TDI اولترا بسیار ساکت و آرام است و بسیار تمیز حرکت می‌کند؛‌عجیب‌تر اینکه این ورژن از آئودی TT ما را تحت‌تأثیر قرار داده است. این خودرو تلاش زیادی برای عالی جلوه دادن نیاز ندارد و از تعادل بسیار خوبی برخوردار است. این مدل آئودی، بهترین است.

Audi TTS Coupe 2015
Audi TTS Coupe 2015
خودروی لوکس سال: مرسدس‌بنز کلاس S کوپه

کلاس S کوپه در مورد «نیاز» نیست، بلکه در مورد «خواستن» است. این هیولای مرسدس، بزرگترین مجموعه از تجهیزات غیرضروری را در بین محصولات این خودروساز دارد و در زمینه شرایط لوکس و مجلل چیزی کم نگذاشته است. این خودرو هم از لحاظ فنی برجسته است و هم زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد. به همین دلایل نیز عنوان خودروی لوکس سال مجله تاپ‌گیر را به خود اختصاص داده است.

2015 Mercedes-Benz Coupe
کابریولت سال: فراری ۴۵۸ ایتالیا اسپشیاله A

یک خودروی منحصر به فرد، با وقار و کاملاً‌ باشکوه. رانندگی با این خودرو در زیر تابش گرم آفتاب، همراه با بوی حومه‌های شهر که در کابین می‌پیچد و موتور اسپشیاله که شاداب و پرطراوت تپه‌های مارانلو را درمی‌نوردد، شرایطی جادویی دارد.

Ferrari 458 Speciale A
Ferrari 458 Speciale A
خودروی عضلانی سال: کوروت Z06

اگر به سراغ انتهای دیگری از راحتی شخصی خود بروید، Z06 را در آنجا خواهید دید. این خودرو توانسته با بهترین‌های ای‌ام‌جی، ب‌ام‌و، فراری و پورشه در سخت‌ترین پیست‌های دنیا رقابت کند. حس رانندگی با کوروت Z06 شبیه به رانندگی با یک خودروی میلیون دلاری است؛‌ در حالی که کسری از میلیون دلار هزینه آن است. Z06یک قهرمان دیگر برای آمریکایی‌هاست.

2015 Chevrolet Corvette Z06 Convertible
۲۰۱۵ Chevrolet Corvette Z06 Convertible
و بهترین خودروی سال ۲۰۱۴ …

ب‌ام‌و i8

i8 یک اتفاق مهم در تاریخ صنعت خودروسازی است و نمادی فوق‌العاده از آینده‌ای مثبت و هیجان‌انگیز است. این خودرو در این مسیر قدم گذاشته و دنبال‌کنندگانی نیز خواهد داشت.

BMW i8 2015
BMW i8 2015
این مدل ب‌ام‌و از آن دست خودروهایی که باید به آن افتخار کنیم؛ یک نمایش زیبا از آینده که از هم‌اکنون در دسترس ما قرار گرفته است. خودرویی که به ما می‌گوید، آینده متفاوتی خواهیم داشت؛ ولی این آینده هیجان‌انگیز هم خواهد بود. تکنولوژی‌های به کار رفته در i8 هیچ‌گاه مانع لذت رانندگی نشده‌اند. علی‌رغم پیچیدگی سیستم پیشرانه، استفاده از آن بسیار آسان، طبیعی و سر راست است. همچنین این خودرو دارای درهای بازشونده رو به بالا است؛‌ هیچ‌چیز مانند حالت دو بال در یک اتومبیل نمی‌تواند هیجان را تعریف کند.
در همین حال، می‌توان i8 را خودروی سبز سال نیز نامید؛ ولی باید قبول کنیم که این مدل چیزی بیشتر از این عنوان است. خودروی برگزیده سال تاپ‌گیر؛ ب‌ام‌و i8.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۹۰ دیدگاه‌ها

  1. Samir

    ۱۹ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    واقعا من تو کار اینا موندم دوج با موتور هلکت 707 اسب بخاریش
    اما با قیمت 60 هزار دلار که واقعا ناچیزه واسه ی یک ماشین 707 اسب بخاری
    نه کوپه ی سال شده و نه بهترین عضلانی سال؟!!!!!!!!!!!!

    آخه یکی نیست بگه لامصب چارجر یا چلنجر که حتی سوپر اسپرت حساب نمیشن الآن پورشه و بنز و بی ام و رو میخورن.
    قدرت موتور این ماشین حتی از لامبورگینی هوراکان هم بیشتره خوش انصاف.
    707 اسب بخار شوخی نیست!!!!!!!!!!!

    1. Chevo

      ۲۱ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (44 ديدگاه)

      کوروت اینجا کوروت اونجا کوروت همه جا

  2. 160

    ۲۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    بهترین خودروی سال *2014*
    BMW i8 *2015* o_O

    1. امیر محمد

      ۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (279 ديدگاه)

      اواتار خودمهههههه

  3. پوری پوریا!

    ۲۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (322 ديدگاه)

    هیییییی… المان اینجا…المان اونجا…المان همه جا :D واقعا خووب دارن دنیای خودرو رو درو میکنن :) ولی همون دو تا ایتالیایی هم دارن تو جدول برق میزنن! ;). نه ولی بی.ام.و ای 8 واقعا یه شاهکار بود! طراحی عجیب تکنولوژی هیبریدی بودن و موتور قوی همه دست به دست هم دادن که ای 8 دنیای خودرو رو بترکونه!
    به هر حال علم پیشرفت کرده و ماشین های زیادی هم در سال 2014 اومدن که هر کدوم به یه طریق توجه همه رو جلب کردن و ترکوندن مثل: هوراکان – کوروت- لافراری – ای8 – ماستانگ – AMG GT/// ! -و…
    فقط یه نفر حرفه ای که پشت همه ی این ماشین ها نشسته باشه میتونه نظر بده! تاپ گیر – یاهو و… هر کدوم با تجربیات خودشون نظر میدن و به نظر من نباید ایراد گرفت !

  4. parseh net30

    ۲۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (283 ديدگاه)

    اینم ماشینایی ک خودشون دوست دارنو انتخاب کردن

  5. مجید

    ۲۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (71 ديدگاه)

    برنامه تاپ گیر تعصب روی بعضی از ماشینا داره. انتخاب شدن این ماشینا از روی علاقه به آلمانیهاست. تاپ گیر مجله ماشینه ایرانه

    1. حسین

      ۲۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (1363 ديدگاه)

      درود. دوست عزیز تاپ گیر به هیچ برندی به اندازه برندای انگلیسی علاقه نداره و اینکه تو این انتخاب ها هیچ کدوم از ماشین های انگلیسی نیستن، خودش جای تعجب داره!!! به نظر من اینجا بی طرف قضاوت کردن

      1. فریا

        ۲۰ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (684 ديدگاه)

        شاید توی برنامه هاشون تبلیغ بریتانیایی ها بشه ، ولی ریچارد

        هموند و جیمز می تعصب شدید نسبت به پورشه و فراری دارند !

  6. ویکی

    ۲۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (144 ديدگاه)

    دیگه خودروایم هست که انتخاب نکردن؟؟؟؟؟؟/ منم بودم اینها رو انتخاب میکردم خسته نباشن واقعاااااا

  7. بهزاد

    ۲۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (2544 ديدگاه)

    در دنیای امروز که کشورهای آزاد دارای قوانین هستند و معاهده های بین المللی رو زیر پا نمیزارند و ثبت اختراع در اونجا محترم شمرده میشه و حق انحصاری برای مخترع محفوظه به خصوص کشورهای صنعتی دیگه دزدی تکنولوژی و حقوق بهره برداری بدون اجازه یا خرید نتنها نتیجه ای نداره بلکه در دادگاه مورد پیگرد قرار میگیره و شرکت یا فرد دزد به جزای خودش میرسه.
    برخی دوستان که دیدگاهشون محترمه ولی وقتی تهمتی به کشوری یا شرکتی بدون اطلاع از روند کار میزنند و در دادگاه ذهنی خودشون اونهارو هم مجازات میکنند باید بدونند این کار در این سطح بدون پیگیری از مخترع باقی نمیمونه و اگر حقی ضایع بشه میتونند با شکایت از حقوقشون دفاع کنند و اگر تا به حال شکایتی نبوده پس میشه گفت این دیدگاه به جز فرافکنی و دروغ ارزش دیگری نداره.

  8. بهزاد

    ۲۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (2544 ديدگاه)

    دوست گرامی دانشمند راجب هزینه های توسعه و تحقیق هم سوال فرمودند و ظاهرا اطلاعی هم از هزینه ها ندارند و فکر میکنند این اعداد برای آلمانی ها کهکشانی هست و سایرین هم دزد و هزینه ای از این بابت نمیکنند و برای آگاهی دادن به ایشان و مخاطبان گرامی در سال 2013 هزینه R&D چند شرکت به این شرح بوده؛
    Vw حدود 11.2 میلیارد دلار
    تویوتا 10 میلیارد دلار
    GM حدود 7.4 میلیارد
    هوندا 6.8
    بنز 6.6
    همانطور که مشاهده میشه رقبا زیاد هم در کار دزدی نیستند و برای محصولاتشون هزینه میکنند.

  9. یاسین

    ۲۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    با تمام ماشینای تواین لیست موافقم ماشالا تخته گاز !

  10. ماسل کارali

    ۲۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (144 ديدگاه)

    ای کاش واردات ماشین تو ایران آزاد بود اونوقت با صدوپنجاه میلیون کوروت میخریدم

  11. Camaro 1978

    ۲۱ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (38 ديدگاه)

    کامارو چرا نیست؟

  12. علی

    ۲۱ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    همونطور که انتظار میرفت آلمانها بی نظیرند
    همین آئودی TT رو اگر از نزدیک ببینید که کاملا با عکسش فرق داره عاشقش میشین
    چرا باید برای انتخاب تعصب داشته باشن؟اصلا نیازی ندارند
    به امید روزی که به محصولات خودرویی وطنمون افتخار کنیم

  13. k-speed

    ۲۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا جگوار اف تایپ رو نذاشتید بابا بی معرفتا منطقی نگاه کنید بهترینه طراحیش بعد از 100 سال هم کهنه نمی شه بهترین صدای اگزوز لوکس و خیلی چیزهای دیگه بی معرفت اند واقعا که ادم اتیش میگیرهبابا به خودتون رحم کنید جگوار انگلیسیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا