چشم انداز

نتایج دوئل‌ها: معرفی برندگان گروه هاچ‌بک‌های کوچک

یکی دیگر از گروه‌های سری رقابت‌های خودرویی پدال که تمامی دوئل‌های آن در دور مقدماتی برگزار شده و امروز به بررسی نتایج و معرفی برندگان آن می‌پردازیم، گروه هاچ‌بک‌های کوچک یا همان سگمنت A است. این کلاس خودرویی بیشتر در اروپا طرفدار دارد و بخش عمده‌ای از شرکت‌کنندگان آن‌را خودروهای اروپایی تشکیل می‌دهند. رقابت‌های گروه هاچ‌بک‌های کوچک در دور مقدماتی با حضور شانزده خودرو آغاز شد که طی هشت دوئل باهم به رقابت پرداختند. این دوئل‌ها به شرح زیر است:

شورلت اسپارک

اوپل کارل

رنو توئینگو

اسمارت فورفور

شورلت اسپارک

اسمارت فورفور

اشکودا سیتیگو

سئات Mii

سیتروئن C1

پژو ۱۰۸

اشکودا سیتیگو

پژو ۱۰۸

فیات ۵۰۰

اوپل آدام

سوزوکی سلریو

هوندا N One

اوپل آدام

سوزوکی سلریو

هیوندای i10

کیا پیکانتو

تویوتا آیگو

فولکس‌واگن آپ

کیا پیکانتو

فولکس‌واگن آپ

آخرین دوئل این گروه بین شورلت اسپارک و اوپل کارل برگزار شد. در این دوئل مجموعاً تعداد ۸۹۲ رأی به ثبت رسیده است که اسپارک توانست با دریافت ۶۸۷ عدد از آن‌ها و کسب ۷۷ درصد از کل آراء پیروز گردد درحالی‌که کارل موفق به کسب تنها ۲۰۵ رأی شده است. بدین ترتیب با برگزاری هشتمین دوئل گروه هاچ‌بک‌های کوچک، تکلیف راه‌یافتگان آن به مرحلهٔ دوم مشخص شده که شامل هشت خودرو به شرح زیر می‌شود:

شورلت اسپارک

اشکودا سیتیگو

اوپل آدام

کیا پیکانتو

اسمارت فورفور

پژو ۱۰۸

سوزوکی سلریو

فولکس‌واگن آپ

این هشت هاچ‌بک کوچک شهری در مرحلهٔ دوم که در اصل مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی محسوب می‌شود در چهار دوئل با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت تا از بین آن‌ها چهار ماشین به مرحلهٔ نیمه‌نهایی صعود کنند. دوئل‌های گروه هاچ‌بک‌های کوچک در مرحلهٔ بعدی عبارت‌اند از:

فولکس‌واگن آپ

اشکودا سیتیگو

؟

شورلت اسپارک

سوزوکی سلریو

؟

کیا پیکانتو

پژو ۱۰۸

؟

اسمارت فورفور

اوپل آدام

؟

در ادامه نیز می‌توانید مروری داشته باشید بر تمامی دوئل‌های گروه هاچ‌بک‌های کوچک:

 

دوئل تویوتا آیگو و فولکس‌واگن آپ

دوئل فیات ۵۰۰ و اوپل آدام

دوئل سیتروئن C1 و پژو ۱۰۸

دوئل هیوندای i10 و کیا پیکانتو

دوئل رنو توئینگو و اسمارت فورفور

دوئل هوندا N One و سوزوکی سلریو

دوئل سئات Mii و اشکودا سیتیگو

دوئل اوپل کارل و شورلت اسپارک

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. AmirHo3ein

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (128 ديدگاه)

    به نظر من تا وقتی که گزینه ای مثل هیوندا الانترا با ۱۳هزار دلار هست خرید این هاچ بک ها واقعا توجیه نداره(برای مثال نماینده فولکس ۱۱هزار تا قیمت داره)

    1. حامد

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (831 ديدگاه)

      النترا ۱۳ هزار دلاره؟?

    2. فرامرز

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1597 ديدگاه)

      الانترا نسخه پایه اش از ۱۳۹۵۰ دلار شروع میشه ولی این قیمت بدون مالیات و هزینه های دیگه از جمله ترنسپورت به نمایندگی هست و در واقع طبق گفته سایت هیوندای آمریکا مشتری حداقل ۱۶۹۵۰ دلار میپردازه. بعد اینکه خودروهای شهری واسه رانندگی تو شهرهایی همچون توکیو، لندن، رم و … از اس کلاس هم بهترن.

  2. M.us

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (237 ديدگاه)

    این کلاس مورد علاقه من نیست اما خودروهای کوچکی هستن ارزون ترین ها البته اینا تو ایران قیمتشون با تعرفه های جدید و ارزش دلار چند برابر میشه .راستی پدال کوروت zr1 تو پیستvirلپ تایم زده و ظاهرا خیلی سریع تر از فورد gt تایم زده زیر 2:40 یه پست میطلبه

  3. me84

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    من شورولت اسپارک رو انتخاب میکنم و بعدش هم تویوتا آیگو

  4. Mohamad ali

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (68 ديدگاه)

    سوزوکی سلریو و فولکس واگن اپ و شولت اسپارک اینها خودرو های شایسته ای هستند

  5. Aref

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (30 ديدگاه)

    من دیروز نمایشگاه ماشین در بوشهر بودم. کوییک آشغالترین ماشینی بود که تو عمرم دیده بودم. بی کیفیت ترین متریال داخلش بکار برده بودن.
    یه شرکت جدید تایوانی به نام لوکسژن هم بود ماشین های جالبی داشت .
    ولی باید دید نمایندگیش چطوری خدمات رسانی میکنه…

  6. Kamran

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    اسمارت فورفور – فیات ۵۰۰ از
    بهترین های این کلاس هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا