استرالیاییها معمولاً به پیکاپهایی که بر اساس خودروهای سواری ساخته میشوند یوت (Ute) میگویند. با گذشت سالها اما این اصطلاح در دیگر نقاط جهان هم گسترش یافته است. حال هنرمندان Budget Direct یک سری رندرهایی را طراحی کردهاند که نشان میدهد اگر تعدادی از خودروسازان محصولات کنونی خود را به پیکاپ تبدیل کنند، چه چیزی از آب درمیآید. برای طراحی این رندرها، خودروسازان جالبی انتخاب شدهاند که از برندهای معمولی مثل شورلت و هوندا گرفته تا برندهای گرانقیمت مثل رولزرویس و فراری را شامل میشود. در ادامه میتوانید این رندرهای جالب از پیکاپهای خیالی را مشاهده کنید.
آئودی
در این تصویر میبینید هنگامیکه یک آئودی RS5 به یک پیکاپ تبدیل شود چه اتفاقی میافتد. اگر این تصویر واقعی بود، RS5 پیکاپ با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و سامانهٔ چهارچرخ محرک میتوانست پیکاپ بسیار سرگرمکننده و جذابی باشد.
شورلت
حداقل در ایالاتمتحده، شورلت احتمالاً مشهورترین سازندهٔ یوت محسوب میشود زیرا این شرکت بین سالهای ۱۹۵۹ تا ۱۹۸۷ اقدام به تولید پیکاپ الکامینو میکرد که یک یوت واقعی بود. حال این رندر تصویر احیای الکامینو بر اساس کامارو را ایجاد کرده که به نظر ایدهٔ بسیار خوبی میرسد.
دوج
دوج در دههٔ ۸۰ اقدام به عرضهٔ یک یوت به بازار ایالاتمتحده کرد. این خودرو رمپیج نام داشت و بسیاری از قطعات آن با چارجر همدورهاش مشترک بود. حالا در این رندر میتوان احیای رمپیج را بر اساس چارجر کنونی مشاهده کرد. البته در این رندر الهاماتی از چلنجر هم دیده میشود.
فراری
در محصولات کنونی فراری، شاید بهترین گزینه برای تبدیل به پیکاپ پورتوفینو باشد. این یعنی سرنشینان در این پیکاپ میتوانند سقف خودرو را هم باز کنند. همین ایده را چند سال پیش شورلت با مدل SSR ارائه کرد که البته ناکام بود.
هوندا
هوندا ریجلاین با ساختار یکپارچهٔ خود، روح یک یوت را در کالبد خود دارد هرچند که شاید در تعریف اینگونه نباشد؛ اما اگر هوندا بخواهد یک یوت واقعی تولید کند، سیویک میتواند گزینهٔ مناسبی برای این کار باشد. در این صورت، شاهد یک پیکاپ کوچک دیفرانسیل جلو خواهیم بود که در نسخهٔ تایپ R میتواند وحشی هم باشد.
رنو
رنو مگان نمیتواند یوت خیلی بزرگی باشد و بنابراین پتانسیل حمل بار محدودی خواهد داشت اما بااینحال برای طراحی این رندر از نسخهٔ عملکرد بالای RS استفاده شده که این یعنی با برخورداری از ۲۷۵ اسب بخار قدرت، حداقل پیکاپ سرگرمکنندهای خواهد بود.
رولزرویس
شاید بعیدترین خودروسازی که از آن انتظار ساخت پیکاپ را داریم رولزرویس باشد. این رندر اما نشان میدهد اگر یک کوپهٔ ریث به یک پیکاپ تبدیل شود چطور میشود. نتیجه نسبتاً جذاب است زیرا این پیکاپ فوق لوکسی است که تاکنون در تاریخ خودروسازی مشابه آنرا ندیدهایم.
تسلا
تسلا با سایبرتراک وارد دنیای پیکاپها شده است اما این رندر پیکاپی را به تصویر کشیده که بر اساس نسل دوم رودستر شکل گرفته است. این یوت ظاهر بسیار متفاوتی با سایبرتراک دارد و شاید خیلیها آرزو کنند کهای کاش سایبرتراک این شکلی بود.
ساسان
۳ اردیبهشت ۱۳۹۹بجز دوج بقیه خنده دار شدن.
فرید
۳ اردیبهشت ۱۳۹۹خیالی یعنی چی؟؟؟
هرکدام ازاینها را بدن دست ایران خودرو وسایپا سریع به تولید میرسونند.
amg 63
۳ اردیبهشت ۱۳۹۹وای چه باحال میشه عقب فراری رو پر کیسه کچو سیمان کنی با دو عمله پشتش با بیل ???
رزیتا
۳ اردیبهشت ۱۳۹۹وانت فراری !!!!!!!! اصلا با پرستیژ این کمپانی جور در نمیاد
Hamidreza
۳ اردیبهشت ۱۳۹۹نه که با پرستیژ رولز رویس جور در میاد!!!!!
حسین
۳ اردیبهشت ۱۳۹۹یاد وانت سمند افتادم?
اون سریر هایی که نعش کش شده بودن رو یادتونه؟?
Hadi
۳ اردیبهشت ۱۳۹۹اگه دست سایپا بود همشون تولید میشدند…
mojtaba
۳ اردیبهشت ۱۳۹۹هنرمندان Budget Direct احیاناً از اقوام سایپا و ایرانخودرو نیستن
suan chwan
۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ولی انصافن کامارو خیلی خوب شده ها!!!
??!!!!!Mohammad hossein!!!!!??
۲۲ دی ۱۳۹۹وای چه باحال!!!?
فکرشو بکن،با وانت رولزرویس راه بیفتی تو خیابون…
آهن آلات،ضایعات،خریداریم!!!??
یخچال و تلویزیون آب گرمی کن،خریداریم!!!??
اثاثیه منزل خریداریم!!!??
??!!!!!Mohammad hossein!!!!!??
۲۲ دی ۱۳۹۹تازه ملکه انگلستان هم سوارش باشه!!!???