چشم اندازهفته نامه

معرفی سریع‌ترین استیشن‌های حال حاضر دنیا در شتاب صفرتاصد

مطمئناً همهٔ ما عشق ماشین‌ها به سوپراسپرت‌ها علاقه داریم. این ماشین‌های سریع در نگاه اول بسیار ایده‌آل و رؤیایی به نظر می‌رسند اما وقتی دقیق‌تر به آن‌ها فکر می‌کنیم، همه‌چیز عالی پیش نمی‌رود. یک فراری F8 تریبوتو ممکن است در کمتر از سه ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد اما برای جابجای کردن ماشین لباسشویی یا عبور از روی سرعت‌گیرها هرگز مناسب نیست. با این خودرو سفر خانوادگی در تعطیلات را هم باید فراموش کرد. به همین دلیل، کسانی که خواهان شتاب و سرعت هستند اما درعین‌حال به کارایی یک خودروی خانوادگی هم نیاز دارند، باید سراغ یکی از استیشن‌های این مطلب بروند. این‌ها سریع‌ترین استیشن‌های حال حاضر دنیا در شتاب صفرتاصد هستند.

۱۰-ولوو V60 T8 پولستار

قدرت: ۴۱۵ اسب بخار

شتاب: ۴.۶ ثانیه

ولوو هیچ‌گاه به ساخت خودروهای پرفورمنس شهرت نداشته اما در زمینهٔ استیشن‌ها ید طولایی دارد. حال در V60 T8، این تجربه با تخصص پرفورمنس پولستار ترکیب شده و یک استیشن سریع را ایجاد کرده است. این ماشین از قوای محرکهٔ هیبریدی استفاده می‌کند که از یک موتور ۲ لیتری به همراه دو موتور الکتریکی تشکیل شده است.

۹-ب‌ام‌و M340i تورینگ

قدرت: ۳۷۴ اسب بخار

شتاب: ۴.۵ ثانیه

هرچند شاید ب‌ام‌و M340i قدرت زیادی نداشته باشد اما بااین‌حال از شتاب قابل‌توجهی برخوردار است. همچنین بااینکه اعلام شده در این نسل سرانجام M3 تورینگ یا استیشن ساخته خواهد شد اما تا پیش از معرفی آن، M340i تورینگ سریع‌ترین سری ۳ استیشن خواهد بود (بدون احتساب آلپینا B3 تورینگ).

۸-آئودی RS4 آوانت

قدرت: ۴۵۰ اسب بخار

شتاب: ۴.۱ ثانیه

آئودی تجربه‌ای طولانی در زمینهٔ ساخت استیشن‌های پرفورمنس دارد که پیشینهٔ آن به RS2 دههٔ ۹۰ بازمی‌گردد. RS4 آوانت که ادامه‌دهندهٔ راه RS2 است، در جدیدترین نسخهٔ خود از یک پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو با ۴۵۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند.

۷-مرسدس C63 S AMG استیت

قدرت: ۵۱۰ اسب بخار

شتاب: ۴.۱ ثانیه

مردان AMG هرگز با استیشن‌های سریع بیگانه نیستند و چند نمونه از آن‌ها را در این لیست خواهید دید. C63 S از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنای مرسدس استفاده می‌کند که در اینجا ۵۱۰ اسب بخار قدرت دارد. در همین حال، ۴۹۰ لیتر هم فضای بار در پشت خودرو وجود دارد که برای اکثر نیازها کافی خواهد بود.

۶-مرسدس CLA45 S AMG شوتینگ بریک

قدرت: ۴۲۱ اسب بخار

شتاب: ۴.۰ ثانیه

یک مرسدس دیگر و این بار CLA45 که در اصل نسخهٔ شوتینگ بریک از هاچ‌بک داغ A45 محسوب می‌شود و هردو از پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر مشترک و سامانهٔ چهارچرخ محرک استفاده می‌کنند. این موتور با ۴۲۱ اسب بخار قدرت، قوی‌ترین موتور ۲ لیتری تولیدی دنیا به‌حساب می‌آید.

۵-آلپینا B3 تورینگ

قدرت: ۴۶۲ اسب بخار

شتاب: ۳.۹ ثانیه

در طول تاریخ ب‌ام‌و M3، هیچ‌گاه نسخهٔ استیشن آن ساخته نشده اما در عوض آلپینا از این فرصت استفاده و این خلأ را با عرضهٔ B3 تورینگ پُر کرده است. این ماشین با موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی، دو توربوشارژر و ۴۶۲ اسب بخار قدرت، به‌اندازهٔ بسیاری از خودروهای پرفورمنس دونفره سریع است.

۴-آئودی RS6 آوانت

قدرت: ۶۰۰ اسب بخار

شتاب: ۳.۶ ثانیه

نسل جدید RS6 یکی از قوی‌ترین محصولات آئودی محسوب می‌شود. این سوپراستیشن قوای محرکهٔ مشترکی با مدل‌های RS7 و RS Q8 دارد که شامل پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی ۶۰۰ اسب بخاری، گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو می‌شود.

۳-آلپینا B5 تورینگ

قدرت: ۶۰۸ اسب بخار

شتاب: ۳.۶ ثانیه

مثل ب‌ام‌و M3، کسانی که خواهان یک M5 استیشن هستند نیز باید سراغ آلپینا B5 تورینگ بروند. این ماشین به لطف برخورداری از ۶۰۸ اسب بخار قدرت که توسط موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو تولید می‌شود، نه‌تنها در شتاب صفرتاصد به سریعی آئودی RS6 است بلکه می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت هم دست یابد.

۲-مرسدس E63 S AMG استیت

قدرت: ۶۱۲ اسب بخار

شتاب: ۳.۵ ثانیه

بهتر از در اختیار داشتن ۶۱۲ اسب بخار قدرت، امکان انتخاب در نحوهٔ استفاده از آن است. هرچند E63 S استیشنی چهارچرخ محرک است اما همهٔ این قدرت را می‌توان به چرخ‌های عقب منتقل کرد و در پیچ‌ها دریفت کشید. صندوق بار ۶۴۰ لیتری این سوپراستیشن نیز آن‌را به خودرویی ایده‌آل برای خانواده‌ها تبدیل کرده است.

۱-پورشه پانامرا اسپرت توریسمو توربو S

قدرت: ۶۳۰ اسب بخار

شتاب: ۳.۱ ثانیه

پانامرا اسپرت توریسمو توربو S سریع‌ترین استیشن حال حاضر دنیا در شتاب صفرتاصد محسوب می‌شود. این خودرو با برخورداری از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو که ۶۳۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند، ظرف تنها ۳.۱ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد تا بتواند حتی برخی از سوپراسپرت‌ها را هم مغلوب کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. Ãbţìň

    ۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (117 ديدگاه)

    احیانا پانامرا یه ماشین لیفت بک یا فست بک نیست؟درسته خیلی شبیه به استیشنه اما توی طراحی میگن فست بک گرن توریسمو…
    ولی به هر حال،واقعا خیلی جالبه ۶۰۰اسب روی یه ماشین خونوادگی!?

    موافقم 38
    مخالفم 3
    1. Mr.X

      ۱۰ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      آره. یه چی شبیه فراری GTC4 Lusso

  2. حامد

    ۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (15 ديدگاه)

    جلوی آئودی حرف زدن از استیشن حرومه…

    موافقم 71
    مخالفم 10
    1. MR.JJ

      ۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (109 ديدگاه)

      مطلب خیلی مختصری بود حداقل مشخصات فنی و قیمتش را هم مینوشتید

      موافقم 18
      مخالفم 2
      1. پدر خودروسازی جهان

        ۹ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (436 ديدگاه)

        به احتمال زیاد مرسدس e کلاس قدمت خیلی بیشتری نسبت به بقیه داره ، چون از حدود چهل سال پیش ، نسخه استیشن e کلاس تولید میشده

        موافقم 11
        مخالفم 6
        1. Hadi

          ۹ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (2200 ديدگاه)

          از تو این لیست انتخابم فقط پانامراست…
          واقعاً این ماشین شاهکار و محشره هم لوکس هم و سریع و با پرستیژه…
          بی نظیره ?

          موافقم 6
          مخالفم 8
    2. Ali_x76

      ۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1206 ديدگاه)

      واقعا اگه قرار باشه فقط یک برند استیشن بزنه، اون آئودیه.

      موافقم 23
      مخالفم 5
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۹ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        دقیقاً ? .
        من هم با شما موافقم که اتاق استیشن به رویِ آئودی چسبیده و خیلی جذاب میشه ، دقیقاً برعکس رقبا که سدانشون زیباتره !

        اما دیگه رسماً پانامرا و بنز E رفتن تو کلاس سوپراسپرت‌ها با این شتاب و قدرت بالا .

        موافقم 13
        مخالفم 8
        1. Mr.X

          ۱۰ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1467 ديدگاه)

          پانامرا اصلا استیشن نیست.

    3. پدر خودروسازی جهان

      ۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (436 ديدگاه)

      به نظرم بهترین انتخاب ، مرسدس هست ، با وجود فضای بار بیشتر و ظاهر مکعبی تر نسبت به پانامرا تقریبا میتونه بهش برسه
      اینجا شتابش را زده سه و نیم ثانیه اما میتونه خیلی بهتر شتاب بگیره که رکورد شتاب صفر تا صد این استیشن دوست داشتنی فقط ۳.۲ ثانیه هست پس به نظرم از همه نظر به پانامرا برتری داره ?

      موافقم 13
      مخالفم 10
  3. R@min

    ۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    کلا با فلسفه استیشن کنار نمیام

    موافقم 18
    مخالفم 47
    1. AMG///

      ۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1200 ديدگاه)

      منم
      عین نعش کش میمونن
      خب برای جابه جایی وسایل میخوای برو SUV بگیر چرا نعش کش (استیشن)

      موافقم 14
      مخالفم 20
      1. R@min

        ۹ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (919 ديدگاه)

        آره واقعا

        موافقم 4
        مخالفم 13
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      مم هم استیشن دوست ندارم ، بازارهای آسیایی و آمریکایی هم دوست ندارند ، اما انتخاب اروپایی‌ها پیام دوست داشتن میده چون اروپایی‌ها زیاد اقتصادی و متفکر هستند که تمام جوانب را در نظر میگیرند و سپس خرید میکنند مثل حجم داخلیه خودرو و حجم بیرونی خودرو و… .

      موافقم 13
      مخالفم 6
  4. زیزیگولو

    ۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    معرفی سریعترین نعش کشای دنیا!!!!! ………… همشون خوشکلن ولی اکثراً وقتی استیشن میبینن یاد نعش کش میوفتن!!!

    موافقم 31
    مخالفم 42
  5. MAHDI

    ۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    کلا استیشن هارو دوست ندارم. اما اگه بخوام بین همشون یکی رو انتخاب کنم آلپینا B5 و انتخاب میکنم چون راحت ترین سواری رو داره با سرعتی در حدود 330 کیلومتر ?
    ولی درکل حیفه این هزینه واسه به استیشن بشه.بین اینا هم RS6 طراحی پرفومنس تری داره نسبت به بقیه.

    موافقم 20
    مخالفم 24
  6. Malt hill

    ۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    آئودی ها و پانامرا ?

    موافقم 26
    مخالفم 1
  7. پدر خودروسازی جهان

    ۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (436 ديدگاه)

    در درگ carwow مرسدس ای ام جی e63s استیت تونست رکورد شتاب صفر تا صد ۳.۲ را بزنه و با همین پانامرا گرند توریسمو توربو اس هر دو مسافت چهارصد متر را در ۱۱.۱ ثانیه طی کنند که خیلی هم درگ جذابی بود و هر دو تاشون از نسخه سدان سریع تر بودن با وجود وزن بیشتر !

    موافقم 9
    مخالفم 4
  8. Ho3in

    ۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    من نمیتونم با این استیشن ها ارتباط برقرار کنم?معلوم نیست واسه چی ساخته شدن ?
    نه شاسی بلندن
    نه سدانن
    و نه هاچ بک
    افرادی که این ماشین رو میخرن برای چه مصارفی از این ماشین استفاده میکنن؟؟

    موافقم 5
    مخالفم 19
    1. [—{*AMIN_MC20*}—]

      ۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      میخوان پول وانت ندن?

      موافقم 5
      مخالفم 16
  9. nikzad

    ۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (282 ديدگاه)

    برخلاف دیدگاه اکثر کاربر ها من واقعا استیشن هارو دوست دارم و از دیدنشون لذت میبرم. اگر دنبال امنیت هستید و شتاب را در اولویت های دیگر قرار میدهید ولوو بهترین انتخاب است. هرچی به انتهای لیست نزدیک میشویم ماشین های جذاب تری خودنمایی میکنند. با این که من پولشونو ندارم ولی برای انتخابشون استرس گرفتم?

    موافقم 16
    مخالفم 3
  10. بنیامین

    ۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (224 ديدگاه)

    ظاهر فوق خشن ائودی rs6 محشره

    موافقم 15
    مخالفم 2
  11. حسین دهمرد

    ۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    کلا از نگاه خریدار با هاچبک و استیشن ارتباط برقرار نمیکنم شاید رهگذری ببینم برای چند لحظه واسم جالب باشه شاید بخاطر اینکه عادت نداریم(خوشبختانه) اما آئودی نسبت به بقیه زبان طراحیش به اینجور ماشینا بیشتر میخوره.آئودی مثه کت میمونه به همه میاد.
    اون شوتینگ بریک مرسدس فکر کنم از نمای خیلی بدی عکس گرفتن یک سوم آخرش با بقیه ش نمیخونه شبیه بهلول شده

    موافقم 4
    مخالفم 5
  12. ATa

    ۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (146 ديدگاه)

    RS6 avant آوانگارد و رها از سگمنت های بازار

    موافقم 7
    مخالفم 3
  13. مهدی

    ۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    فقط RS6 و پانامرا همین و بس خیلی از استیشن خوشم نمیاد ولی خیلی بد هم نیستن ماشین های خوبین

    موافقم 3
    مخالفم 5
  14. challenger

    ۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (178 ديدگاه)

    ولوو استیشن ساز ماهریه

    موافقم 6
    مخالفم 3
  15. ??Amin_sto??

    ۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (293 ديدگاه)

    با اینکه استیشن دوست ندارم اما از rs6 خوشم اومد خیلی جذابه

    موافقم 8
    مخالفم 2
  16. Sina

    ۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    آئودی RS6 و آلپینا B3 عالی هستن
    البته آلپینا نسخه ی سدانش خیلی بهتره
    پانامرا و بنز هم خوب هستن

    موافقم 4
    مخالفم 2
  17. ارش

    ۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    همه یک از یک بهتر نمی تونم انتخاب کنم.

    موافقم 6
    مخالفم 2
  18. Abbas.Lambo

    ۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (875 ديدگاه)

    با اختلاف Rs6،دید منو نسب به این کلاس کلا عوض کرده

    موافقم 10
    مخالفم 3
    1. Me

      ۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (314 ديدگاه)

      ???
      تازه A6 allroad رو ندیدی
      اون عشق منه

      موافقم 5
      مخالفم 3
  19. AMG///

    ۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    اگه یه روز بخوام نعش کش(استیشن) بخرم صددرصد ولوو میخرم

    موافقم 6
    مخالفم 14
  20. یاس ی

    ۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    برخلاف اکثر دوستان من به استیشنهای پرفورمنس (نه هر استیشنی) علاقه دارم، توی اروپا خصوصا بریتانیا استیشنها بسیار پرطرفدار هستند چون قانون به خاطر امنیت خیلی اجازه بار با وانت نمیده و هم اینکه دزدی از پشت وانت خیلی مرسوم هستش. اتفاقا در اکثر موارد استیشنها خیلی از وانت کاربردی تر هستن. شما زمانی به وانت نیاز داری که باری با طول زیاد حمل کنی در غیر اینصورت با استیشن یا ون خیلی ایمنتر میشه حمل ونقل انجام داد وهمزمان برای کاربرد خانوادگی خیلی بهترند.

    موافقم 6
    مخالفم 2
  21. RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN

    ۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    نظر سنجی

    پورشه پانامرا اسپرت توریسمو توربو s = ?????

    فراری جی تی سی 4 لوسو = ???????

    البته این کلی هست . آبشن های پورشه بیشتر از فراری هست و ارزشش بیشتره

    ولی جی تی سی 4 لوسو یه چیز دیگس (نظر شخصی)

    موافقم 6
    مخالفم 9
  22. Saeed

    ۱۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (757 ديدگاه)

    RS6 Avant❤️❤️❤️

    موافقم 1
    مخالفم 1
  23. E39

    ۱۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (21 ديدگاه)

    طراحی آئودی RS4 و ولوو V60 معرکه هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا