چشم اندازهفته نامه

مروری بر سریع‌ترین شاسی‌بلندهای بنزینی بازار در شتاب صفرتاصد

تا همین یکی دو دهه پیش، شاسی‌بلندها بیشتر خودروهایی خشن و زمخت بودند که صرفاً به درد استفاده در مسیرهای ناهموار و خارج جاده‌ای می‌خوردند. امروزه اما اوضاع کاملاً تغییر کرده و شاسی‌بلندها همهٔ قسمت‌های بازار خودرو را تصاحب کرده‌اند. یکی از این قسمت‌ها، بخش خودروهای پرفورمنس است که تا چند سال پیش بیشتر تحت سلطهٔ سوپراسپرت‌ها و کوپه‌های قدرتمند بود اما هم‌اکنون شاسی‌بلندهای اسپرتی به بازار آمده‌اند که پرفورمنسی در حد سوپرکارها را ارائه می‌کنند. در حال حاضر بخش سوپر شاسی‌بلندها بسیار پررونق است و خودروهای زیادی در آن حضور دارند ولی ما در اینجا سریع‌ترین‌ها را معرفی کرده‌ایم یعنی مدل‌هایی که در کمتر از چهار ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسند.

۱۰-جگوار F-Pace SVR

شتاب: ۳.۸ ثانیه

قدرت: ۵۵۰ اسب بخار

F-Pace SVR سریع‌ترین شاسی‌بلند گروه جگوار-لندروور محسوب می‌شود. این ماشین به نیروگاه ۵ لیتری V8 سوپرشارژ آشنای این گروه بریتانیایی مجهز است که در اینجا ۵۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و شاسی‌بلند اسپرت جگوار را ظرف ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

۹-مازراتی لوانته تروفئو

شتاب: ۳.۸ ثانیه

قدرت: ۵۹۰ اسب بخار

لوانته تروفئو خوی وحشی و درندهٔ محصولات سنتی مازراتی را در قالب یک شاسی‌بلند ارائه می‌کند. این ماشین به موتور ۳.۸ لیتری V8 توئین توربوی ساخت فراری مجهز است که در تروفئو به لطف سوپاپ‌ها، میل بادامک‌ها، شاتون‌ها و توربوشارژهای توئین اسکرول جدید، ۵۹۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

۸-بنتلی بنتایگا اسپید

شتاب: ۳.۸ ثانیه

قدرت: ۶۳۵ اسب بخار

بنتلی بنتایگا اسپید تنها خودروی این لیست است که از نیروگاه دوازده سیلندر استفاده می‌کند. در سینهٔ این شاسی‌بلند اشرافی موتور ۶ لیتری W12 توئین توربوی بنتلی قرار گرفته که در نسخهٔ اسپید ۶۳۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. بنتایگا اسپید با این نیرو ظرف ۳.۸ ثانیه خود را به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

۷-آئودی RS Q8

شتاب: ۳.۷ ثانیه

قدرت: ۶۰۰ اسب بخار

RS Q8 قوی‌ترین شاسی‌بلند آئودی و پرچم‌دار خانوادهٔ Q این شرکت محسوب می‌شود. این خودرو از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربویی استفاده می‌کند که در سینهٔ مدل‌های RS6 و RS7 هم قرار دارد و مثل آن‌ها، در اینجا هم ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

۶-ب‌ام‌و X5 M کامپتیشن

شتاب: ۳.۷ ثانیه

قدرت: ۶۲۵ اسب بخار

X5 M و برادر کوپهٔ آن X6 M هردو به پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنای ب‌ام‌و مجهز هستند که ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما اگر پکیج ۹ هزار دلاری کامپتیشن سفارش داده شود، ۲۵ اسب بخار به قدرت این موتور اضافه و ۰.۱ ثانیه از عدد شتاب آن‌ها کاسته می‌شود.

۵-مرسدس GLE63 S AMG

شتاب: ۳.۶ ثانیه

قدرت: ۶۱۲ اسب بخار

مرسدس GLE63 S AMG هرچند پیشرانهٔ مشترک و قدرت یکسانی با مدل بزرگ‌تر GLS63 S دارد اما به دلیل وزن کمتر، سریع‌تر از آن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به همین دلیل پرشتاب‌ترین شاسی‌بلند مرسدس بنز محسوب می‌شود. این خودرو ۶۱۲ اسب بخار قدرت دارد که توسط موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو تولید می‌شود.

۴-پورشه کاین توربو S هیبریدی

شتاب: ۳.۶ ثانیه

قدرت: ۶۸۰ اسب بخار

کاین توربو S هیبریدی به‌عنوان تنها خودروی هیبریدی این لیست، در رقابت قدرت پسرعموی خود، لامبورگینی اوروس را مغلوب می‌کند اما در شتاب نمی‌تواند این کار را انجام دهد. این خودرو در بین پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی ۵۵۰ اسب بخاری و گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک خود، یک موتور الکتریکی ۱۳۵ اسب بخاری دارد.

۳-جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک

شتاب: ۳.۵ ثانیه

قدرت: ۷۰۷ اسب بخار

پیوند نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت با جیپ گرند چروکی، یک خرس وحشی بنام ترک‌هاوک را ایجاد کرده است. البته این موتور در اینجا به دلیل سیستم اگزوز پیچیده‌تر، ۱۰ اسب بخار قدرت کمتری نسبت به چلنجر و چارجر تولید می‌کند اما در عوض به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک، پرفورمنس فوق‌العاده‌ای به ترک‌هاوک می‌دهد.

۲-دوج دورانگو هلکت

شتاب: ۳.۵ ثانیه

قدرت: ۷۱۰ اسب بخار

دورانگو هلکت نتیجهٔ برداشت دوج از جیپ ترک‌هاوک است اما طبق اعداد اعلامی، قوچ وحشی دوج ۳ اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به پسرعموی خود دارد. بااین‌وجود، این دو شاسی‌بلند قدرتمند گروه کرایسلر تا سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت شانه‌به‌شانهٔ هم پیش می‌روند.

۱-لامبورگینی اوروس

شتاب: ۳.۲ ثانیه

قدرت: ۶۵۰ اسب بخار

سوپراسپرت دنیای شاسی‌بلندها پلت‌فرم مشترکی با پورشه کاین، آئودی RS Q8 و بنتلی بنتایگا دارد اما جالب اینکه از همهٔ آن‌ها قوی‌تر است. اوروس در پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی خود هم با کاین و RS Q8 اشتراک دارد اما مهندسان لامبورگینی خروجی این موتور را به ۶۵۰ اسب بخار قدرت رسانده‌اند تا پرشتاب‌ترین شاسی‌بلند حال حاضر دنیا را خلق کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
CarScoops

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. R@m!n

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2240 ديدگاه)

    شتاب اوروس طبق اعلام خود وبسایت لامبورگینی 3.6 هست. اگر به ارقام تجربی و خارج از کارخانه باشه جیپ 2.9 هم ثبت کرده.

    Lamborghini Urus is the first Super Sport Utility Vehicle in the world to merge the soul of a super sports car with the functionality of an SUV. Powered by a 4.0-liter twin-turbo V8 engine producing 650 CV and 850 Nm of torque, Urus accelerates from 0 to 62 mph in “3.6” seconds and reaches a top speed of 190 mph. The design, performance, driving dynamics and driving emotion flow effortlessly into this visionary approach to Lamborghini DNA.

    دلیل برتری اوروس نسبت به آئودی و بنتلی علاوه بر قدرت بیشتر که با وزنش خنثی میشه بخاطر باز طراحی سر سیلندرها و تنظیم اختصاصی گیربکس و یه سری شخصی سازی ها در بخش فنر بندی و سیستم محرک عقب هست.

    موافقم 2
    مخالفم 6
    1. امیر دهقان

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (745 ديدگاه)

      سلام
      منبع این مطلب و همه اعداد، سایت کاراسکوپ هست
      اما همونطور که تو متنی که گذاشتید نوشته، عدد 3.6 ثانیه مربوط به شتاب صفر تا صد کیلومتر هست اما تو این مطلب، شتاب صفر تا 60 مایل یا 96 کیلومتر برای همه ماشین‌ها ذکر شده و شتاب صفر تا 96 معمولاً بین 2 تا 3 دهم ثانیه از صفر تا 100 کمتره

      1. R@m!n

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2240 ديدگاه)

        سلام آقای دهقان
        من اصلا قصد خرده گرفتن به سایت و تیم نویسندگی از جمله شما رو نداشتم و و قصدم شفاف سازی راجب به خود مطلب اون سایت بود.
        راجب شتاب 0 تا 96 و تفاوتشونم با 0 تا 100 اتفاقا من بر اساس مایل گفتم چه رکورد جیپ و چه رکورد اوروس رو و حرف شما هم راجب شرایط امکان تغییر تایم کاملا صحیحه.

        موافقم 1
        مخالفم 7
        1. علی turbo s

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (277 ديدگاه)

          کلا با کراس اورها حال نمیکنم وتنها شاسی بلندی که دوسش دارم جی کلاسه.

    2. یانکی

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2351 ديدگاه)

      دقیقا دوست عزیز.دلیل سر دبیر خنده داره.یعنی 4 دهم ثانیه طول میکشه از 96 که در اصل 97 هست بریه به 100.والا تو تمام درگها جیپ و داج لامبو رو له کردن و جالبتر اینکه تو شتاب اولیه که خیلی سریعتر هستند.برید بالا بیاید پایین دورانگو هلکت و گرند چروکی ترک هاوک سریعتریم شاسی بلندها هستن.اگر احمق بازیه مدیران فیات کرایسلر نبود و به جای مزراتی و آلفا داج جورنی و یه شاسی کرایسلر تولید میکردن لیست جذابتر میشد.

      موافقم 1
      مخالفم 1
  2. MOHAMMAD.DEMON

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1444 ديدگاه)

    در درگ کانال یوتوبی throttle House
    درانگو هلکت اوروس رو یه لقمه کرد

    موافقم 2
    مخالفم 6
  3. ""new ""RAMIN

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    پورشه کاین توربو اس e hybird ??
    وبسایت پورشه شخصی سازی کنید بسیار جذاب میشه. خیلی هم لاکچری میشه.
    عاشقش شدم !! قیمتش از 166 هزار دلار شروع میشه… یه بکیچ پرفورمنسیش 15 هزار دلارهو بکیچ پیست هم 8 هزار دلار … ولی وقتی کامل شخصی سازیش کردم قیمتش حدودا شد 234 هزار دلار!!
    .
    بنتیاگا هم با توجه به وزنش و ساختارش خیلی خفنه…
    آئودی Q8 RS هم که گزینه ارزونتر اوروس هست…
    .
    .
    ولی از بین همه اینا شاهکار پورشه رو نمیشه دوست نداشت… البته بنتیاگا هم عالیه
    ولی از بین همه اینا اگه پولش بود بین بنتیاگا و کاین قطعا می موندم کدومو انتخاب کنم… هردو تا خر خر تو آپشن هردو فوق سریع. هر دو نسخه فولشون فوق گرون. هردو زیبا.
    .
    .
    امیدوارم هیچ وقت تو شرایط این شکلی کسی قرار نگیره…
    انتخاب برای من بین پورشه کاین توربو اس e hybrid و بنتلی بنتیاگا سخت شد…

    پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…

  4. ""new ""RAMIN

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    پورشه کاین توربو اس e hybird ??
    وبسایت پورشه شخصی سازی کنید بسیار جذاب میشه.خیلی هم لاکچری میشه.
    عاشقش شدم !! قیمتش از 166 هزار دلار شروع میشه…یه بکیچ پرفورمنسیش 15 هزار دلاره و بکیچ پیست هم 8 هزار دلار … ولی وقتی کامل شخصی سازیش کردم قیمتش حدودا شد 234 هزار دلار!!
    .
    بنتیاگا هم با توجه به وزنش و ساختارش خیلی خفنه…
    آئودی Q8 RS هم که گزینه ارزونتر اوروس هست…
    .
    ولی از بین همه اینا شاهکار پورشه رو نمیشه دوست نداشت… البته بنتیاگا هم عالیه
    ولی از بین همه اینا اگه پولش بود بین بنتیاگا و کاین قطعا می موندم کدومو انتخاب کنم… هردو تا خر خر تو آپشن هردو فوق سریع. هر دو نسخه فولشون فوق گرون. هردو زیبا.
    .
    امیدوارم هیچ وقت تو شرایط این شکلی کسی قرار نگیره…
    انتخاب برای من بین پورشه کاین توربو اس e hybrid و بنتلی بنتیاگا سخت شد…

    پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…

  5. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    البته که این ها شاسی بلند به اون معنا که ما می‌شناختیم نیستن و تا حدود زیادی شهری شدن و خب طبیعت زمخت شون رو از دست دادن!

    1. محمدرضا

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1075 ديدگاه)

      البته بجز دورانگو

      موافقم 1
      مخالفم 3
      1. RezaRs

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1612 ديدگاه)

        بجز چروکی الببته

    2. AHMET 2002

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1460 ديدگاه)

      بیش از شهری شدن اسپورت شدن

  6. Moein

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (83 ديدگاه)

    ?????اوروس?????

  7. Ninja

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    افرین به لامبو
    ولی دورنگو هم عالیه و دورانگو مثل دیمون میمونه باید راننده خیلی خوب باشه تا از پس لامبو هم بر بیاد
    ولی بین اینا همتای کوپشون رو ترجیح میدم اس کلاس کوپه بی ام و ام 5 اوراکان ائودی ار 8 و چلنجر

  8. SF90 STRADALE

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (4064 ديدگاه)

    جنگ اروپایی و آمریکایی ??
    البته این اعداد روی کاغذ هست
    در واقعیت ممکنه خیلی چیزا عوض بشه

    1. Ninja

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      ولی باید صبر کرد فراری هم بیاد
      ولی از این که ژاپنی جزو اینا نیست خلی ناراحتم کاش نیسان پاترول نیسمو یه مدل توربو هم داشت برای رقابت با اینا
      البته المانی ها رو نمیشه دست کم گرفت

      1. SF90 STRADALE

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (4064 ديدگاه)

        جناب Ninja
        به عنوان طرفدار فراری ، نسبت به شاسی بلند فراری حس خوبی ندارم
        نمی دونم دلیلش چیه ولی این ماشین برای اینکه به دل فراری دوستان بشینه باید خیلی خوب باشه و در حد و اندازه های فراری عمل کنه
        باید منتظر باشیم و ببینیم ….

        1. محمد رستمی نژاد

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1180 ديدگاه)

          آقا ایمان- من هم به عنوان طرفدار لامبورگینی- نسبت به اوروس نمیگم حس خوبی ندارم – ولی اصلا لامبورگینی نیست اوروس – بیشتر طرفداران لامبورگینی هم اوروس رو یک لامبورگینی نمیدونن

    2. Porsche

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1219 ديدگاه)

      فقط کاین
      چون هم فناوری هیبریدی داره و در عمل حتی شتاب ۳.۳ هم ثبت کرده که جایگاهش میاد بالاتر
      با اینکه اوروس از همه سریعتره اصلا حس لامبورگینی رو نداره و لامبورگینی داخل سوپر اسپرت سازی یکی از سنگ محک ها هست و به نظرم بازار شاسی بلند ها بازار خوبی برای این گاو ایتالیایی نبوده

      1. Mad.z.Max

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1863 ديدگاه)

        بیشتر از ۵۰ درصد فروش سالانه لامبورگینی از زمان رونمایی اوروس، مربوط به همین ماشین بوده و اصطلاحا گاو شیرده لامبورگینی شده از نظر سود دهی. و بازارشم بسیار خوب بوده و خوب فروخته.
        متوجه این هستم که به روح لامبورگینی نمیخوره شاسی بلند سازی مخصوصا که پلتفرم هم از خودشون نبوده، ولی خب کارخونه به سوددهی لازم داره و بازار هم تقاضای کراس اوور داره فعلا. واسه همین حرکت لامبورگینی روی تولید اوروس اتفاقا خیلی خوب بوده..

  9. Ninja

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    خیلی جالبه المانا ها هستن تا امریکایی ها یه غفلت کنن المانی ها جلو بزنن فقظ منتظرم فراری بیاد تا بقل لامبو باشه شاید جلو تر شایدم عقب تر این دورانگو هم گه راننده خوب داشته باشه از لامبو و فراری هم پیشی میگیره ژرمن ها هم دارن عالی پیش میرن جای ژاپنی ها هم خالی

    1. GENESIS

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (406 ديدگاه)

      ژاپنی ها چه ماشینی تو این کلاس برا رقابت با اینارو داره؟! حتما RX!!

  10. mahan

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2309 ديدگاه)

    انتخاب من بنتلی بنتایگا هست.نهایت اشرافیت و سرعت!راستش همه ماشین هایی که نام برده عالی هستن و 0.1 ثانیه هیچ تاثیری توی لذت نداره.فقط x6m کامپتیشن چرا نیست دست کمی از اوروس نداشت این گرگدن باواریایی

    1. AHMET 2002

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1460 ديدگاه)

      دقیقا
      داشتم به این فکر میکردم احتمالا اگه یه روز تست درایوی با هر کدوم داشته باشم چقدر سوپرایز خواهد بود برا منی که با نهایتا دویست اسبی ها عادت کردم

      1. mahan

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2309 ديدگاه)

        انشالله در اینده نزدیک شرایط طوری بشه که همه هر چی دلمون می خواد سوار بشیم.اولین بار که پشت سی ال اس 63 شده بودم.کاملا تا یکی دو روز دست و پامو گم می کردم و مثل راننده های مبتدی رانندگی می کردم و جرئت نمی کردم بیشتر از 80 تا برم و ترمز رو محکم میفشردم و ماشین گاهی کله می کرد و فرمون رو دو دستی و سفت می گرفتم و هنگام دور زدن و دور برگردون با سرعت کم و با کمترین تکون دادن فرمون میپیچیدم اخه اولین بار پشت ماشین در رفت من یکم استرسی شده بودم.بعد که یادگرفتم فوق العاده بود.راستش مثل یاد گرفتن اسب سواری برای اولین بار دخترا میمونه یا شایدم بعضی پسرا ????نگاه جنسیتی نمی کنم ولی اصولا تو اسب سواری بخوای به یکی تازه وارد اموزش بدی همچین حسی داره

        1. برقیه جارو برقی BG

          ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (256 ديدگاه)

          اقا ماهان عزیز میشه یکم بیشتر از تجربه رانندگیت با cls 63 بگی البته اگه زحمتی نیست

          چون من عمیقا عاشق این ماشینم و خیلی خیلی دوسش دارم به طوری همه چی تمومه

          موتورقوی صدایی زیبا و روح نواز و طراحیی بی نظر

          ممنون میشم

        2. mahan

          ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2309 ديدگاه)

          حتما برقی جان برات مینویسم توی دوئل ائودی rs q8 و مرسدس

    2. Mad.z.Max

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1863 ديدگاه)

      خب از نظر فنی دقیقا با ایکس فایو ام کامپتیشن یکی هستن، توی همین متن هم گفته، فکر کنم فرقی نداشتن توی شتاب هم..

      1. mahan

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2309 ديدگاه)

        توی چند تا بررسی در مقایسه با اوروس توی زمین خشک برد و مساوی کرد و توی بارونی ناچیز عقب افتاد.فکر می کردم نزدیک به اوروس باشه.به هر حال سر چیزی که مطمئن نیستم پافشاری نمی کنم احتمالا اشتباه می کنم وگرنه لحاظ میشد.

        1. Mad.z.Max

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1863 ديدگاه)

          آره واقعا منم مطمئن نیستم، درمورد بررسی ها هم حق دارین چون منم دیدم.. فقط روی کاغذ مشخصاتشونشو دیدم وگرنه توی دنیای واقعی بیشتر از ایکس ۳ ام تویین توربوی ۲۰۱۶ ، دیگه اصلا تجربه ای از روندن مدل جدیدتر ندارم..

  11. شاهرخ

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (338 ديدگاه)

    هیچی آمریکایی نمیشه
    تو درگ ها مشخص شد که کی سریعتره سلطان داج دورانگو و جیپ گرند چروکی ترک هاوک
    فقط همین دوتا عشقن عشققققق
    حتی ماشینای اسپرت هم حریف این دوتا نمیشن
    mopar or no car

    موافقم 1
    مخالفم 4
  12. زیزیگولو

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    دوج دورانگو یه طرف بقیه شونم یه طرف دیگه …. دوج دورانگو بین همه اینا یه چیز دیگست

  13. mm.y@rlou

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (283 ديدگاه)

    هیچی دورانگو نمیشه موتور هلکت رو روی ماشین اسقات هم بزاری میترکونه

  14. GT

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (433 ديدگاه)

    شاید در آینده ای نزدیک فراری پورسانگ شماره یک این لیست باشه

  15. محمدرضا

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1075 ديدگاه)

    پس تسلا مدل x plad کجاست؟

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. SRT

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (625 ديدگاه)

      اگه کوچک ترین دقتی به تیتر مطلب میکردی می‌فهمیدی که جاش اینجا نیست

    2. porsche

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (747 ديدگاه)

      تو باقالیا

  16. Ali_x76

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1206 ديدگاه)

    کاش چروکی رو به ۸۰۸ اسب هلکت سوپر استوک برسونن، با رینگ ها و سقف کربنی
    تولید محدود

  17. مهدی

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    باز هم عشق اول شد

  18. Amirreza

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2732 ديدگاه)

    جمع پادشاه های قد بلند و دوست داشتنی ، ولی ماشینای گروه فولکس واقعا میدرخشن . ولی بین اینا اول ظاهر اوروس بعد آئودی و بعد بنز و بعد دورانگو رو دوست دارم

  19. حیدر حسن پور

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (88 ديدگاه)

    شاسی بلند فقط لامبورگینی اوروس و دوج دورانگو هلکت.???
    این دو تا با هم رقیب سر سختی هستن بقیه خیلی جدی نیستند

  20. حسین دهمرد

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2654 ديدگاه)

    شرم بر لکسوس که یک نماینده از آسیا تو این لیست نیست.

    1. Ninja

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      اره ولی بیشتر دوست دارم یه مدل از نیسان پاترول نیسمو که توربو باشه تو این لیست باشه

  21. Amirreza

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2732 ديدگاه)

    ۲ تا انگلیسی ، ۲ تا ایتالیایی ، ۲ تا آمریکایی ، ۴ تا آلمانی

    یا اگه بخوایم بهتر بگیم ۴ تا از گروه فولکس ، آلمان (لامبورگینی ، بنتلی ، آئودی ، پورشه ) ، یه دونه از گروه دایملر ، آلمان ( بنز ) ، یه دونه از گروه بی ام و ، آلمان ( خود بی ام و ) ، ۳ تا از گروه فیات کرایسلر ، ایتالیا و آمریکا ( مازراتی ، جیپ ، دوج ) ، یدونه از گروه تاتا ، هند ( جگوار )

    این لیست به صورت خلاصه میگه که ۹ تا از ماشینای این لیست با کمک شرکت های اروپایی الکی گرون تولید شدن ، پس اگه یه بار دیگه به ذهنتون رسید که اروپاییا الکی گرونن ، این اثبات من رو به یاد بیارین. که ۹ تا از ده شاسی بلند سریع بنزینی دنیا رو یا اروپاییا و یا به کمک اروپاییا ساختن .
    اروپاییا الکی گرون نیستن بلکه پول مهندسی خاص و هوشمندانشونو میگیرن

  22. مانی

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    مرسدس تو این عکس چقدر خوب افتاده

  23. محمد مختاری آذر

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    من یه سوال دارم شاسی بلند بنزینی سریعتر از این دیگه نبود?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا