چشم اندازهفته نامه

معرفی سوپراسپرت‌های قدرتمند شش سیلندر

هر بار با کلمهٔ سوپراسپرت یا سوپرکار مواجه می‌شویم قطعاً به یاد پیشرانه‌های حجیم ۸، ۱۰، ۱۲ و یا حتی ۱۶ سیلندر می‌افتیم؛ اما این تفکر اصلاً درست نیست زیرا همین چند روز پیش بود که خبری منتشر شد مبنی بر اینکه آئودی در حال آماده‌سازی یک نسخهٔ شش سیلندر از سوپراسپرت R8 خود است که پایین‌تر از نسخهٔ ۱۰ سیلندر قرار خواهد گرفت. هرچند این ایده ممکن است ناامیدکننده باشد اما آئودی اولین خودروسازی نیست که یک سوپراسپرت شش سیلندر خواهد ساخت زیرا در حال حاضر چهار سوپراسپرت واقعی در حال تولید هستند که تنها شش سیلندر در زیر کاپوتشان دارند که حجمی بین ۳.۵ تا ۴ لیتر دارد. البته این سوپراسپرت‌ها برای اینکه بتوانند با انواع مجهز به پیشرانه‌های بزرگ‌تر رقابت کنند اغلب مجهز به توربوشارژر یا حتی موتور کمکی الکتریکی شده‌اند. حال در ادامه به معرفی این چهار سوپراسپرت شش سیلندر می‌پردازیم که عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و با موتور کوچک خود به رقابت با سوپراسپرت‌هایی با موتورهای بزرگ‌تر می‌پردازند.

sixc-supercars

پورشه ۹۱۱

بدون شک وقتی صحبت از یک سوپراسپرت شش سیلندر می‌شود اکثراً پورشه ۹۱۱ را به خاطر می‌آورند. خودرویی مجهز به پیشرانهٔ شش سیلندر تخت که در قسمت عقب نصب شده و در طول سال‌ها بسیار بهبود یافته است. مثلاً برای مدیریت دمای بهتر از شیوهٔ سنتی هواخنک به روش آب‌خنک روی آورده است. بالاترین مدل ۹۱۱ امروزی، نسخهٔ توربو S است که از یک پیشرانهٔ تخت ۳.۸ لیتری با دو توربوشارژر استفاده می‌کند. این موتور ۵۸۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کرده و آن‌را از طریق یک گیربکس سریع PDK دوکلاچه به هر چهارچرخ انتقال می‌دهد. این امر موجب می‌شود که پورشه ۹۱۱ توربو S تنها در ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعت دست یابد. اگر توربوشارژر و سیستم چهارچرخ محرک چیزهایی هستند که علاقه‌ای بدان‌ها ندارید، مدل GT3 RS انتخابی عالی برای شما خواهد بود. این مدل مجهز به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی است که ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. شتاب صفرتاصد کیلومتر این مدل ۳.۱ ثانیه بوده و حداکثر سرعتی برابر با ۳۱۰ کیلومتر در ساعت دارد. هرچند این مدل کندتر از توربو S است اما به‌احتمال‌زیاد لذت و رضایت بیشتری را برای مالک خود به ارمغان می‌آورد و تقاضای بیشتر بازار نیز این امر را اثبات کرده است.

Porsche-911-2016-Turbo-S-05

نیسان GT-R

یکی از رقبای اصلی پورشه ۹۱۱، نیسان GT-R است که همواره از زمان معرفی در سال ۲۰۰۷ در طول یک دههٔ گذشته بهبود پیدا کرده است. نیروی این سوپراسپرت ژاپنی از یک موتور ۳.۸ لیتری V6 با دو توربوشارژر تأمین می‌شود که ۵۷۰ اسب بخار قدرت دارد. این نیرو توسط یک گیربکس ۶ سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به هر چهارچرخ انتقال یافته و شتاب صفرتاصد باورنکردنی ۲.۷ ثانیه را به GT-R هدیه می‌کند. اگر چیزی بازهم سریع‌تر از این می‌خواهید، تیونر داخلی نیسان یعنی نیسمو، نسخهٔ تقویت‌شدهٔ GT-R را ارائه کرده است. نیسان GT-R نیسمو ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد و ظرف زمان خارق‌العادهٔ ۲.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند. نسخهٔ استاندارد GT-R یک دور پیست نوربرگ‌رینگ را با زمان ۷ دقیقه و ۸ ثانیه و ۶۷۹ هزارم ثانیه طی کرده است که برای خودرویی با تنها شش سیلندر هرگز عدد بدی نیست.

Nissan-GT-R-2017

آکورا NSX

مانند نسل اول NSX، نسخهٔ جدید آن‌هم مجهز به یک پیشرانهٔ V6 شده که در میانهٔ خودرو نصب گردیده است. این موتور بنزینی توسط دو توربوشارژر و سه موتور الکتریکی تقویت می‌شود که یکی از این سه موتور برقی درون گیربکس ۹ سرعتهٔ دوکلاچهٔ خودرو نصب شده و دوتای دیگر داخل چرخ‌های جلو نصب گردیده‌اند. حجم پیشرانهٔ درون‌سوز NSX جدید نیز از ۳ لیتر نسل اول به ۳.۵ لیتر افزایش پیدا کرده است. نتیجهٔ تمامی این موارد ارائهٔ قدرت کلی ۵۷۵ اسب بخار و گشتاور ۶۴۵ نیوتن متر است. این سوپراسپرت که با مهندسی ژاپنی اما در آمریکا ساخته شده است، با تکیه بر موتورهای خود تنها در ۲.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند درحالی‌که حداکثر سرعت آن نیز به ۳۰۷ کیلومتر در ساعت می‌رسد. این عملکردی است که یک موتور بنزینی کوچک با هر ترفندی که شده برای شما به ارمغان می‌آورد.

Acura-NSX-2016-05

فورد GT

نسخهٔ اصلی و اولیهٔ فورد GT مجهز به یک پیشرانهٔ عظیم V8 با حجم ۷ لیتر بود. یک دهه پیش فورد برای ادای احترام به GT پرافتخار، نسل جدید آن‌را معرفی نمود که مجهز به یک پیشرانهٔ ۵.۴ لیتری V8 شده بود؛ اما این بار در جدیدترین نسل GT، فورد از یک موتور کوچک ۳.۵ لیتری V6 اکوبوست استفاده کرده که بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. خروجی دقیق این موتور و ارقام و اعداد مربوط به عملکرد نسل جدید فورد GT هنوز اعلام نشده است اما می‌توان با قاطعیت گفت که فورد GT جدید بسیاری از سوپراسپرت‌های با موتورهای بزرگ‌تر را تار و مار خواهد کرد. البته فورد GT همچنان از رقبای مستقیمش یعنی شورلت کوروت Z06 و دوج وایپر که مجهز به پیشرانه‌های بسیار بزرگ‌تری هستند ضعیف‌تر است به‌طوری‌که کوروت Z06 با پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ و وایپر با پیشرانهٔ ۸.۴ لیتری V10 تنفس طبیعی به ترتیب ۶۵۰ و ۶۴۰ اسب بخار قدرت دارند.

Ford-GT-2017-01

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. (ali (CHEVY NOVA

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    فورد gt که اخره ماشین هست و نیومده همش رو فورد فروخت اونم با چه شرایط سختی که برا فروشش گذاشته بود
    این ماشین دقیقا مثل سال1966 که قهرمان مسابقات لمانز اروپا شد و مقام 1تا 3 رو بدست اوردباز هم موفقیتش رو نشون میده
    البته با این فروشی که داره موفقیتش معلومه

    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      هر چقدر دیسلایک میگیرم بیشتر حال میکنم نمیدونمم چرا؟؟؟
      این نشون میده به یه سری خیییییلی فشار اومده خدا

      1. Hamid...Audi

        ۱ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (713 ديدگاه)

        دوستان به این تعصب احمقانه منفی دادن وگرنه کیه که ماشین آمریکایی مخصوصا فورد جی تی رو دوست نداشته باشه.

        1. (ali (CHEVY NOVA

          ۱ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          جناب حمید ایودی شما انگاری از ادب به دور هستید
          من فقط از ماشین مورد علاقم حرف زدم مثل بقیه
          از من متعصب تر خیلی هست که شما انگار نمیبینی

        2. علی اتزیو

          ۱۲ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (1 ديدگاه)

          داداش من (نظر شخصیم) با فورد جی تی اصلا حال نمیکنم ولی بالعکس عاشق فورد موستانگم اما تو این چهار تا ماشین من نیسان بیشتر می پسندم

    2. Ehsangt3

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (164 ديدگاه)

      داداش منم مثل شما ماشین آمریکایی رو دوست دارم ولی خوب ماشینای ایتالیایی آلمانی وانگلیسی رو هم خیلی دوست دارم ولی نمیتونم درک کنم چرا اینقدر دیسلایک دادن بهت مگه غیر اینه که سلطان فورد جی تی 4سال پیاپی قهرمان لمانز شده بود

      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۱ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        ولی پورشه 911 چه جیگری بخدا

        1. مجد

          ۱ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (681 ديدگاه)

          هر چهار تا مشین این لیست عالی هست فقط حیف که گرونن!!!!!!!!!

      2. (ali (CHEVY NOVA

        ۱ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (7375 ديدگاه)

        به Ehsangt3
        داداشم این دیسلایک ها که به من دادن کار 2 یا 3 نفر هست که با مرورگرهای مختلف این کار رو انجام میدن
        مهم نیست

  2. REVENTоN

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (282 ديدگاه)

    اصن خیلی کیف میکنم جی تی ار رو میبینم و هر وقت خبری ازش میشنوم خوشحال میشم، مثی مال کارخونه بابامه…?
    ***

  3. Nissan...japan

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (208 ديدگاه)

    همشون محشرن من به شخصه عاشق جی تی ار نیسموام.

  4. Matador

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    پورشه گفته 2.8 ثانیه اما همیشه سریع تر از GTR با شتاب 2.7 ثانیه بوده.
    ببینیم نیسمو با نسل جدید 911 چکار میکنه….

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      هردو حرفی برای گفتن دارن و خوب عملکردی دارن

  5. Matador

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    NSX و GTR عالین ولی جلوی پورشه 911 turbo S باید سجده کنن !! :-))

    1. رضا

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (90 ديدگاه)

      صد در صد،همونطور که اونتادور برابر مدل کانورتیبل توربو اس کم آورد

      1. Matador

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        درسته.
        البته اونتادور، پورشه 911 ، شیرون ، 918 ، R8 ، RS7 ، همشون عضو یک خانوادن و با هم برادرن. برادرا جلوی هم کم نمیارن.

        1. uss zumwalt DDG-1000

          ۱ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          نمیارن

    2. Nissan...japan

      ۱ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (208 ديدگاه)

      رکورد جی تی ار نیسمو توی نوربرگ رینگ ۷:7 ثانیس و رکورد توربو اس 7:33 ثانیه دقیقا کدوم باید سجده کنه؟

  6. حميد

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    پورشه یکم کسل کننده شده اون فورد و هوندا عالی هستند

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      از اون حرفا بود ها
      کجاش کسل کننده است؟؟؟

  7. علي

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    انگلیس کبیر کو پس؟!!!

  8. احمد باقری

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    به جز پورشه، بقیه عالی هستند.

    1. رضا

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (90 ديدگاه)

      حیف که بعضی حرف هارو نمیشه گفت،وگر نه خوب جوابتو میدادم.همین پورشه ای که میگی بده قاتل خییییییلی از سوپر کار هاست

    2. Matador

      ۱ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      کاش پورشه رو استثنا نمیکردی. :-//
      باور کن افسردگی گرفتم

    3. uss zumwalt DDG-1000

      ۱ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      نظرشخصی ش دیگه و باید احترام بزاریم به حقوق همدیگه

  9. Ahmadreza

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (116 ديدگاه)

    همه عالین

  10. ونوم

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (543 ديدگاه)

    همانا سرور هستی ،فورد جی تی / رقیبان را کنی تو خورد جی تی …….. بگشته این ونوم دنیا سراسر / ندیده چون تویی را تند گیتی

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      شما طرفدار هنسی ونوم هستی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  11. ونوم

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (543 ديدگاه)

    داداشای پدالی اگه مشکل قافیه اینا داره شرمنده عاشق ماشین امریکاییم دیگه البته دنیا رو هم نگشتم همینجوری گفتم

    1. Matador

      ۱ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      حرفی که از دل بیاد به دل میشینه.
      قافیه لازم نداره.

      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۱ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        درود برشما

  12. Saied

    ۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    همشون عشقه. دوس دارمشون

  13. ارمان

    ۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1306 ديدگاه)

    تو پیشرانه مورد علاقه من پرچم ژاپن بالاست همه ی ماشین های لیست عالین
    به نظرم عمر محصولات ۶ سیلندر میتونه خیلی بیشتر از ۱۲ سیلندر باشه چون معقول تر به نظر میرسه
    یادی هم بکنبم از پیشرانه محبوب خودم ۳لیتری ۶ سیلندر که استاد بی ام ، رو m3 افسانه ای قرار میده

  14. GOD BLESS AMERICA

    ۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    حجم ها بالاست.
    همون طور که تا به حال از کامنتهام فهمیدید من یکم انتظارم از صنعت خودرو بالاست چون معتقدم دارن کم کاری میکنن .
    تو این دوره به خصوص و برای سال 2017 که نسل خودرو های فورمولا وان عوض خواهد شد، انتظار میره لااقل پیشرانه های 6 سیلندر هم گام با نسل فعلی فورمولا وان که سال 2013 معرفی شدند حجمی بین 1تا 2 لیتر داشته باشند نه حجمهای 3 تا 4 لیتر…..!

  15. mojtabaaston

    ۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (232 ديدگاه)

    هم هوندا و هم آکورا هر دو مدلی به اسم NSX دارند که کاملا شبیه هم هستن اما هر کدوم برند خودش رو روی ماشین میزنه؟دلیل این کار چیه؟و توی قیمت و قدرت موتور و … چه تفاوتهایی با هم دارند؟

    1. ارمان

      ۱ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (1306 ديدگاه)

      هبچ تفاوتی ندارند احتمالا برای مارکتهای مختلف هستند البته اکورا جدید رو ندیدم هوندا لیبل بزنه همون اکورا فروشش رو در دست داره البته هر دو کمپانی یکی هستن و هیچ فرقی نمیکنه
      اما اگه بحوایم به نطفه ماشین دقت کنیم خیلی بیشتر شبیه به محصولات اکورا طراحی شده تا هوندا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا