دوباره زمان برگزاری رقابت خودروی عملکردی سال روداندترک فرارسیده است. رقابت جذابی که در آن جدیدترین خودروهای اسپرت دنیا باهم به نبرد میپردازند. پس زمان آن رسیده که اعداد روی کاغذ را فراموش کنیم و در عوض در جادههای کالیفرنیا و همینطور پیست تاندرهیل گرد هم جمع شویم تا بفهمیم چه خودرویی شایستهٔ کسب عنوان خودروی پرفورمنس سال ۲۰۲۰ روداندترک است. قوانین رقابت امسال اما مثل سالهای قبل هستند که این یعنی خودروهایی میتوانند در رقابت شرکت کنند که یا تازه وارد بازار شده باشند یا بشدت مورد بهروزرسانی قرار گرفته باشند. به همین دلیل امسال برندهٔ رقابت سال گذشته برای دفاع از عنوان قهرمانی خود دعوت نشده است؛ بنابراین از کوروت ZR1 به خاطر اینکه باید بنشیند و تماشاگر باشد عذرخواهی میکنیم. در ادامه شرکتکنندگان رقابت امسال را مشاهده میکنید که پس از انجام آزمایشهای مختلف در شمال کالیفرنیا، درنهایت یکی از آنها بهعنوان خودروی پرفورمنس سال ۲۰۲۰ روداندترک انتخاب خواهد شد.
تویوتا سوپرا
پس از سالها انتظار سرانجام سوپرا برگشته است اما بااینحال در مورد بازگشت آن اختلافنظرهای زیادی وجود دارد زیرا زیر پوست آن تا حد زیادی یک بامو Z4 قرار گرفته است. البته سوپرا هنوز هم خودروی خارقالعادهای برای رانندگی است که این یعنی شانس کسب عنوان خودروی پرفورمنس سال ۲۰۲۰ روداندترک را دارد.
لکسس RC F Track Pack
RC F مدت زیادی است که در بازار حضور دارد اما نسخهٔ Track Pack آن کاملاً جدید است. این نسخه از همان پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی به همراه ترمزهای کربن سرامیکی، لانچ کنترل، پانلهای بدنهٔ فیبر کربنی و دیگر برنامههای ارتقاء عملکرد برخوردار است.
لوتوس اوورا GT
مثل لکسس، اوورا هم خودروی جدیدی نیست و از سال ۲۰۱۱ در بازار حضور دارد اما این اوورا GT جدید بهاندازهٔ کافی مورد تجدیدنظر و بهروزرسانی قرار گرفته که از اوورا ۴۰۰ که در رقابت سال ۲۰۱۷ حضور داشت متمایز گردد. این خودرو قویتر و سبکتر است و حتی داونفورس بیشتری هم تولید میکند درحالیکه از گیربکس دستی نیز برخوردار است.
مکلارن 600LT
خانوادهٔ محصولات سری اسپرت مکلارن پُر از برندگان مختلف است و بنابراین تعجبی ندارد که 600LT را در این لیست ببینیم. این خودرو با استایل عالی و به لطف یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V8 توئین توربو که ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند، باید رانندگی انفجاری داشته باشد و احساس میکنیم این کار را بهخوبی انجام خواهد داد.
لامبورگینی اوراکان اوو
اوراکان در نسخهٔ اوو بهروزرسانیهای زیادی را تجربه کرده است. البته پشت کابین این نسخه هنوز هم همان پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی قرار گرفته ولی حالا مثل پرفورمانته ۶۴۰ اسب بخار قدرت تولید میکند و به سیستم فرمان گیری چهارچرخ و آئرودینامیک پیشرفته هم مجهز شده است. پس انتظار نمیرود کسی اوراکان اوو را دوست نداشته باشد.
بامو M2 کامپتیشن
در نسخهٔ کامپتیشن پیشرانهٔ مدل M4 جایگزین موتور معمولی M2 شده است که این یعنی یک قدم بزرگ به جلو در قدرت و توانایی؛ بنابراین مطمئناً M2 کامپتیشن سرگرمکنندهترین خودروی جدید در سبد محصولات حال حاضر بامو است و از همه مهمتر، نمونهٔ موردبررسی ما سه پدال دارد.
مزدا MX-5 Club
کدام آزمایش گروهی بدون میاتا کامل خواهد بود؟ این ماشین صرفنظر از قیمت، یکی از بهترین خودروهای بازار است. MX-5 بهتازگی به پیشرانهٔ ۲ لیتری کاملاً جدیدی با افزایش قابلتوجهی در قدرت (از ۱۵۵ اسب بخار به ۱۸۱ اسب بخار) مجهز شده و بنابراین واجد شرایط شرکت در رقابت خودروی پرفورمنس سال ۲۰۲۰ روداندترک است و ما از بودن آن خوشحالیم.
هیوندای ولوستر N
از دیدن ولوستر N در این لیست ناامید نشوید زیرا هرچند این تنها خودروی دیفرانسیل جلوی حاضر در رقابت امسال است اما هنوز هم برای رانندگی بسیار سرگرمکننده است. علاوه بر این، کوپهٔ اسپرت هیوندای با قیمت پایهای زیر ۲۸ هزار دلار یکی از ارزشمندترین شرکتکنندگان این رقابت است. همچنین لازم به ذکر است که ولوستر N تنها خودروی این لیست است که گیربکس اتوماتیک برای آن قابل سفارش نیست و فقط با گیربکس دستی عرضه میشود.
شورلت کوروت C8
بله امسال کوروت جدیدی را به رقابت خودروی پرفورمنس دعوت کردهایم. کوروت C8 به لطف انتقال پیشرانه از جلو به وسط، موردانتظارترین خودرو برای معرفی در سال ۲۰۱۹ محسوب میشد. یکی دیگر از تغییرات بزرگ این ماشین عدم ارائهٔ گیربکس دستی است زیرا ۴۹۵ اسب بخار قدرت پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 آن صرفاً از طریق یک گیربکس اتوماتیک دوکلاچه به چرخهای عقب منتقل میشود و بنابراین برای دیدن عملکرد کوروت C8 کنجکاو هستیم.
پورشه ۹۱۱ کاررا S
پورشه نسل جدید ۹۱۱ را با کد ۹۹۲ برای مدل ۲۰۲۰ معرفی کرده و نسخهٔ کاررا S این نسل با پیشرانهٔ شش سیلندر تخت توئین توربو با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچهٔ جدید، به رقابت خودروی پرفورمنس سال ۲۰۲۰ روداندترک ملحق شده است. هرچند ۹۱۱ از همیشه سنگینتر شده است اما هنوز هم به طرز وحشیانهای سریع است.
نیسان GT-R نیسمو
GT-R قدیمیترین خودروی رقابت امسال است اما در نسخهٔ نیسمو مدل ۲۰۲۰ آن پیشرفتهای زیادی صورت گرفته و بنابراین شرایط حضور در رقابت خودروی پرفورمنس سال ۲۰۲۰ روداندترک را دارد. در این خودرو از قطعات فیبر کربنی جدیدی استفاده شده که این یعنی از همیشه سبکتر شده است. علاوه بر این، پیشرانهٔ V6 توئین توربوی ۶۰۰ اسب بخاری آنهم حالا از توربوشارژرهای خودروی مسابقهای نیسان GT3 استفاده میکند.
Amir
۸ مهر ۱۳۹۸یه دل داریم با این همه دلبر!نظر من هوراکان اوو هستش و بعد هم m2 افسانه ای.هنوز بررسی زیادی از کوروت جدید به عمل نیومده اما قطعا جزو بهترین هاست.
سورنا
۸ مهر ۱۳۹۸مگه میشه جایی که لامبورگینی اونم این نسخه اوو باشه چیزی به غیر از این برنده باشه ؟
کسی تونس یه ایراد پیدا کنه بگه جایزه بدیم بهش 😂
KAMY
۸ مهر ۱۳۹۸یکی از یکی بهتر
انتخاب من:
911
M2
کوروت
لامبو اوو
گودزیلا
سوپرا
بقیه شو حوصلم نمیکشه بنویسه
KAMY
۸ مهر ۱۳۹۸*بنویسم
ارش
۸ مهر ۱۳۹۸۱.لامبورگینی. ۲.پورشه
۳.مک لارن
۴.کوروت
۵.نیسان جی تی
۶.بی ام و
Omid622
۸ مهر ۱۳۹۸لامبو اوو
بعد m2
اینا علایق من بودن
Alireza
۸ مهر ۱۳۹۸غیر RCF همشونو واقعا ستایش میکنم
حالا شاید کوروت رو یک مقدار بیشتر
وجدانا همشون لیاقت بهترین شدن رو دارن فقط نمیدونم چرا GT500 رو نذاشتن
MAHDI
۸ مهر ۱۳۹۸مجله SPORTAUTO که اکثرخودروهای اسپرت رو برای زمان گیری به پیست میبره چند روز پیش
ب ام و M2CS با پوشش استتاری روهم برای زمان گیری به پیست هوکنهایم آورده و این زمان رو ثبت کرده!!!
نکته جالب اینه که sport auto میگه درفاصله چندین متری به خط پایان پیست M2CS بنزین تموم کرده که باعث شده حدود نیم ثانیه زمان رو از ست بدیم!!!!
ب ام و M2 CS ثبت زمان :: 1:55.08
آئودی R8 V10 پرفومنس زمان:: 1:55.20
لامبورگینی اوروس ثبت زمان:: 1:57.10
پورشه کیمن 718 ثبت زمان :: 1:58.80
آئودی TT RS ثبت زمان ::: 1:58.80
تویوتا سوپرا GR ثبت زمان ::: 1:58.80
شورولت کامارو V8ثبت زمان::: 1:59.09
فورد موستانگ GT ثبت زمان:: 2:01.20
هوندا سویک تایپ R ثبت زمان:: 2:02.08
آئودی TT S ثبت زمان :::: 2:03.40
هیوندای i 30 N ثبت زمان ::: 2:06.80
شاهین
۸ مهر ۱۳۹۸تایمه اوروس جالبه
واقعا لقب ssuv برازندشه
سیدمهران میرابوالقاسمی
۸ مهر ۱۳۹۸تمام این ماشینا به کنار مزدا هم به کنار هیچ ماشینی لذت بخش تر از مزدا نیست.
ایمان
۸ مهر ۱۳۹۸همشون قابل احترام و دوست داشتنی ولی ….
گودزیلای سامورایی ها هنوزم رقیب میطلبه
این ماشین برای من اصلاً قدیمی نمیشه
❤ Nissan GT_R Nismo ❤
datsun
۸ مهر ۱۳۹۸هنوز اسکای لاین gtr های دهه هفتاد هشتاد محبوب تیون و بازسازی میشن و با سوپر ماشین های جدید کل میندازن این که دیگه جایی خود دارد.
مهردادكمال
۸ مهر ۱۳۹۸واقعا چه عقل سلیمی میاد بی ام و ام۲ رو با لامبورگینی و مک لارن مقایسه کنه تو قیاس نباید اخه یه وجه مشترک باشه !!؟؟؟؟
بنظرم این کار از پایه ایراد داره
مثلا بگی قاشق بهتره یا بیل؟؟؟؟
BMW
۸ مهر ۱۳۹۸کوروت اولی که معرفی شد اصلا به دلم نه نشست ولی الان که میبینم مخصوصا تو عکس اول در مقایسه با بقیه واقعا زیباست اجزاء جلوش هماهنگی خیلی خوبی داره باهم……۹۱۱ هم که مثل همیشه درخشان.
Saeed
۸ مهر ۱۳۹۸شکی نیست که گودزیلا مسابقه رو میبره?
چیزی که باعث میشه صبرم واسه این درگ کمتر بشه حضور کوروته!!! خیلی دوست دارم ببینم با این تغییر نسل اساسیش چه عملکردی خواهد داشت.…
OMID
۸ مهر ۱۳۹۸هوراکان
Gtr
کوروت
انتخابای من
مخصوصاًgtr?
ADAK
۹ مهر ۱۳۹۸911
M2
Farzad
۹ مهر ۱۳۹۸پورش لامبو گودزیلا
Amir abbas
۹ مهر ۱۳۹۸یه سوال
چرا ماشینی مثل فراری 488 pista تو این مسابقه حضور نداره ؟
الیور تویست
۱۸ مهر ۱۳۹۸فکر کنم کوروت رو انتخاب کنن . من اینو گفتم همینجا سند باقی میمونه.