علیرغم تمامی پیشرفتهای صورت گرفته در حوزهی تکنولوژیهای قوای محرکهی جایگزینی چون الکتریکی و هیبریدی، آلمانها هنوز برای رسیدن به تاج پادشاهی این بخش به زمان نیاز دارند. در حقیقت اکثر خودروهایی که در جادههای آلمان تردد میکنند بیشتر دیزلی هستند و خودروهای الکتریکی در مقایسه با این خودروها بهطور باورنکردنیای تعداد کمی دارند. حتی هاچبک الکتریکی مشهور بامو i3 در آلمان چندان محبوب نیست. هرچند تغییری بزرگ در حال رخ دادن است و بدنهی قانونگذاری این کشور رأی به توقف تولید خودروهای بنزینی و دیزلی از سال ۲۰۳۰ داده است.
شاید سال ۲۰۳۰ زمان زیادی به نظر برسد اما این زمان تنها ۱۴ سال است؛ و برای کشوری که در ۱۰۰ سال گذشته بزرگترین صادرکنندهی خودروهای بنزینی بوده، محو شدن خودروهای دیزلی و بنزینی در طول ۱۴ سال کاری سخت به نظر میرسد هرچند قطعاً غیرممکن نیست.
بامو احتمالاً جلودار ژرمنها در بحث خودروهای الکتریکی خواهد بود. مدل i3 این شرکت یکی از محبوبترین خودروهای الکتریکی دنیاست.
بامو i8 نیز به عنوان سمبلی از تلاشهای الکتریکی این شرکت و سمبل خودروهای الکتریکی اسپورت در جهان شناخته میشود. هرچند، آئودی، مرسدس بنز و فولکسواگن نیز تلاشهایی جدی برای پیشروی هرچه بیشتر در این حوزه انجام میدهند. برای مثال آئودی شاسیبلند کاملاً الکتریکی e-tron خود را نشان داده که در زیر ۵ ثانیه از سکون به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد و محدودهی حرکتی ۴۸۳ کیلومتری دارد. مرسدس بنز نیز در نمایشگاه خودروی پاریس شاسیبلند الکتریکی EQ خود را به نمایش گذاشت. فولکسواگن نیز با کانسپت جدید ID خود که خودرویی الکتریکی با بهای زیر ۳۰ هزار دلار است در این نمایشگاه حضور یافت.
خب آلمانها در حال حاضر ایدهی تغییر را در ذهن میپرورانند. اگرچه که ۱۴ سال خیلی دور نیست اما به نظر میرسد که این کشور میتواند به قانون یاد شده عمل کند. البته باید اذعان کرد این ایدهای است که طرفداران پر و پا قرص خودروها را میترساند، افرادی که از فرارسیدن روزی که خودروهای بنزینی فروخته نخواهد شد میترسند…
منبع: wired
ونوم
۱۵ آبان ۱۳۹۵شاید اگه امریکا کمک کنه بتونه وگرنه مثل دیزل گیت میشه و رسوایی به بار میاره
ونوم
۱۵ آبان ۱۳۹۵البته منظورم تو قسمت باتری بود چون اگه نامطمین باشه امکان اتش سوزی میره بالا و باید خسارت بده
Chrysler
۱۵ آبان ۱۳۹۵چه ربطی داشت؟؟
نوید جهرمی
۲۶ آبان ۱۳۹۵فعلا که تسلا آتش گرفت ولی ی دونه ماشین برقی یا هایبریدی آلمانی خیر.
علي
۱۵ آبان ۱۳۹۵همیشه اول باید قوانین رو اصلاح کردن و بعد شروع به تولید محصولی کنی که شرایط و زیرساخت برای ورودش محیا باشه که خوشبختانه در آلمان هر جفتش به نحو احسنت در دستور کار قرار گرفته و این باعث میشه که مجبور بشی حرکت کنی به سمت دنیای سبز و پاک و یک قدم نزدیک شدن به (((مدینه فاضله یا پارادایز )))و شهری با آسمان آبی و زیبا .
با تچکر
PORSCHE:The God of Cars
۱۵ آبان ۱۳۹۵.
ترجمه ی مدینه ی فاضله میشه ( اتوپیا ) …
پردیس یا پارادایز یا بهشت که اولیای خدا فرمودن یک چیز دیگست…
PORSCHE:The God of Cars
۱۵ آبان ۱۳۹۵.
ژرمن های دنیای خودرو زیبا کردن.
اونا خودرو ساختن.
اونا ماشین اسپورت رو به دنیا معرفی کردن.
اگر ژرمن ها نبودن دنیای خودرو دست کمی از دنیای کالسکه و گاری نداشت.
درود بر بهترین خودروسازان دنیا
Mdesign
۱۵ آبان ۱۳۹۵مطمئنا آدم دلش برای غرش V8 و V12 تنگ می شه …
امین
۱۵ آبان ۱۳۹۵سلام
تکنولوژی برای راحتی انسان هست…
قرار نیست به این زودیا این موتور ها از بین بره و اتفاقا دارن به موتورهای حجیم تر برمیگردن خودروساز ها .
:)
Parvaz
۱۵ آبان ۱۳۹۵داداچ اشتباه داری میگی???
Bavaria
۱۵ آبان ۱۳۹۵دنیا منتظر ی باتری که بسرعت شارژ بشه، ظرفیت بالا، وزن کم داشته باشه
هر شرکتی که همچین چیزی بتونه تولید کنه انقلاب صنعتی در حدی که تا حالا شاهدش نبودیم انجام داده
واقعا همچین چیزی رو میبینم یا باتری سیر تکاملی کم سرعتشو طی میکنه؟!!!!!
رها
۱۵ آبان ۱۳۹۵یک خبر خوب دارم واسه مردم آلمان .. هیچ نگران قحطی خودروهای بنزینی یا دیزلی نباشید.. وانت نیسان گاوی بنزینی و دیزل .. پراید و پژو ۴۰۵ قراره تا آینده نامعلوم تولید بشه…لطف میکنیم و به آلمان صفر کیلومتر اینها را صادر میکنیم تو کف خودروی درون و بیرون سوز نمونند.
PORSCHE:The God of Cars
۱۵ آبان ۱۳۹۵آقا باربد به ماشین ها و صنعت خودروسازی پرافتخار امریکا احترام بذار..
Saied
۱۶ آبان ۱۳۹۵خیلی وقته که برند هایه المانی نو اوری میکنن. بعده چند سال تکنولوژی میرسه دست برند هایه دیگه. و اونا ارزون سازی میکنن. مثل هیوندای.
ولی تو این بحث مثل اینکه قضیه یکم فرق کرده و تسلا از ماشینایه المانی جلو تَر زده.
Ehsan
۱۶ آبان ۱۳۹۵واقعا اگه آلمانیها نبودن دنیای خودروسازی لطفی نداشت.همیشه بنز و بی ام و واسه من حالت نوستالژیکی داشته.
mk
۱۶ آبان ۱۳۹۵کشور المان بهترین تجهیزات برقی را میسازه که ساخت شرکت زیمنس هست..اگه بخوان سریع به اهدافشون میرسن…البته امریکا هم دست کمی از المان نداره(جنرال الکتریک)>ژاپن هم شرکتهای الکتریکی بزرگی مثل(امرون . فوجی و هیتاچی و میتسوبیشی الکتریک )داره….تجهیزات برقی این سه تا کشور قابل مقایسه با بقیه نیستن..خصوصا زیمنس..حتی ایتالیا ان چنان تجهیزات برقش معروف نیست..