چشم انداز

طول عمر نام خودروها

سال گذشته، آخرین سال برای مرسدس‌بنز کلاس M بود. همچنین دیگر خبری از GLK نخواهد بود. به همین‌ ترتیب، GL و SLK نیز به‌زودی از دنیای خودرو ناپدید می‌شوند. البته این خودروها هنوز هم در بازار حاضر هستند، ولی با نام و نشانی دیگر که مطابق سیستم جدید نامگذاری مرسدس‌بنز است. G-واگن را که کنار بگذاریم، شاسی‌بلندهای این کمپانی با عنوان GL شناخته می‌شوند که نشانه سایز آنها، حروف C، E و S است و کلاس‌های مختلف مرسدس‌بنز را تشکیل می‌دهند. GLK در سیستم جدید با عنوان GLC، M با نام GLE و GL نیز به‌زودی با نام GLS مشخص می‌شود. همچنین SLK نیز تبدیل به SLC می‌شود. کادیلاک نیز به دنبال برنامه‌ای مشابه برای مدل‌های تولیدی خودش است و این در حالی است که هنوز هم خیلی‌ها از سیستم‌ قدیم نامگذاری اینفینیتی برای شناسایی مدل‌های این کمپانی استفاده می‌کنند.

2017 Mercedes-Benz GLS
۲۰۱۷ Mercedes-Benz GLS
خودروسازان با استفاده از این برنامه‌های تغییر نام، قدرت برند هر یک از مدل‌های خود را به مخاطره می‌اندازند. اینکه چقدر خودروسازان به نام‌های قدیمی خود وفادار مانده‌اند، آن هم در شرایط امروز بازار، می‌تواند جالب‌توجه باشد؛ چیزی که در این مطلب به ‌آن پرداخته شده است. همچنین ارزش همراه با طول عمر یک عنوان برای یک خودرو بررسی شده است.

Age-of-Consent-Nameplates
اسامی خودروها معمولاً قبل از ورود به بازار ایالات متحده، در آن سوی آب اقیانوس‌ها استفاده شده‌اند. مدل GT-R نیسان یکی از این نمونه‌های این موضوع است. این مسئله‌ای است که می‌تواند بررسی موردنظر در این مطلب را با چالش‌های زیادی روبرو کند. بر این اساس، تاریخ تولید نام‌های خودروها، از لحظه ورود آنها به بازار امریکا درنظر گرفته شده است. همچنین از فواصل زمانی کوتاهی که تولید برخی مدل‌ها متوقف شده، صرف‌نظر شده است. در جاهایی نیز که عنوان موردنظر ابتدا به صورت یک تریم ظاهر شده، مانند «رنگید» به عنوان یک پکیج آپشن برای جیپ CJ، اولین سال ظاهر شدن این نام به صورت یک مدل متمایز در خط تولید خودروساز درنظر گرفته شده است.

Age-of-Consent-Distribution
سیه‌را اولین بار در ادبیات جی‌ام‌سی به عنوان پکیج آپشن «سیه‌را گرنده» در سال ۱۹۷۲ ظاهر شد. در سال ۱۹۷۵، تریم پایه پیکاپ جی‌ام‌سی با نام «سیه‌را» عرضه شد و تریم بالاتر از آن با عنوان «سیه‌را گرنده» همراه بود. امّا «سیه‌را» رسماً‌ در سال ۱۹۸۸ به عنوان یک مدل مستقل ارائه گردید.

GMC Sierra 1500 2014
GMC Sierra 1500 Double Cab
معمولاً از مدل میانه‌ی سال “۱۹۶۴ ½” به عنوان اولین فورد موستانگ یاد می‌شود. ولی باید VIN یا شماره ثبت رسمی دیگری از خودرو را بررسی کنید. اولین موستانگ‌ها همگی به صورت رسمی مدل ۱۹۶۵ هستند.
Ford Shelby Mustang GT350
Ford Shelby Mustang GT350
سال‌ها پیش از اینکه «ادیسه» و «پایلوت» مدل‌های بزرگ خانوادگی هوندا باشند، به صورت دو نمونه گو-کارت آفرود سرسخت شناخته می‌شدند. ادیسه در سال ۱۹۷۷ با یک موتور دو زمانه ۲۵۰ سی‌سی معرفی شد، در سال ۱۹۸۵ به یک موتور ۳۵۰ سی‌سی ارتقا پیدا کرد و در سال ۱۹۸۹ نیز با پایلوت ۴۰۰ سی‌سی جایگزین شد. در سال ۱۹۹۵، ادیسه تبدیل به یک مینی‌ون و در سال ۲۰۰۳ نیز پایلوت تبدیل به کراس‌اور برای هوندا گردید. نسل ششم تویوتا کرولا (۱۹۸۷ تا ۱۹۹۲) هم با نام E90 شناخته می‌شد و این روند تا قبل از اینکه حدود یک دهه بعد E90 ب‌ام‌و سری ۳ (بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳) از راه برسد، ادامه داشت.

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. Lord Cezar

    ۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (300 ديدگاه)

    به نظرم نام های جدید خیلی بهتر هستن واسه کثیر کمپانی ها .
    به خصوص نامگذاری های جدید مرسدس بنز یه نظم و اصول خاصی توش دیده میشه و به راحتی میشه اونهارو تشخیص داد.

  2. ali ayat

    ۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (715 ديدگاه)

    خیلی جالب بود واقعا نمیدونستم این چیزارو حتی راجب بنز البته من کلا چه تو زندگی چه تو درس و یا هرجای دیگه اصلا هیچ علاقه ای به سابقه و گذشته ندارم مثلا فرض باشه یه مدل بنز از همه قدیمی تر باشه با این علاقه ای که به این برند دارم اصلا دلیلی بر برتر بودنش نمیذارم و به نظرم هیچ ربطی نداره حتی اینکه خیلیا میگن هیوندا به خاطر نداشتن تجربه از تویوتا عقبه نه اصلا به نظرم هیوندا استراتژی تولیدیش کلا فرق داره که حتی میشه اینو در لوارم الکترونیک و گوشی هاش دید

    1. Mohamad

      ۷ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (46 ديدگاه)

      من متوجه چند خط آخر کامنت شما نشدم
      البته مقایسه هیوندا با تویوتای معظم هم قابل درک نیست واسم..!! این قیاس های خنده دار را فقط توی کامنتهای این سایت دیدم
      حتی تو کامنتهای اینجا دیده شده کارشناس بازی دوستان گل کرده و نیسان gtr را نقد کردن و به تمسخر گرفتن!!!!!!
      خدایی آدم میمونه چرا با وجود این همه کارشناس خبره و متخصصین مجازی (!) چرا وضعیت صنعت خودروسازیمون اینه!!! ماشالا همه صاحب نظر و اهل نقد اما بی تعارف 90%مون ماشین ایرانی زیر پامونه..
      بابا یکم خودتون باشید
      من در جواب این دوستمون این کامنت را گذاشتم ولی رویه ی صحبتم با خیلیای دیگس..

      1. محمد علي

        ۷ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (71 ديدگاه)

        با سلام
        من خیلی نظر نمی دهم اما حتماً لازم می دونم جواب شما رو بدم کاری با اون عده که هیوندایی رو برتر از تویوتا می دونن هم ندارم تاحلا تعداد زیادی تویوتا (یاریس – کرولا – کمری- لندکروز – تاکوما) چه در ایران یا استرالیا سوار شدم
        پس کاملاً می دونم چی می گم الان هم هیوندایی دارم احتمال قوی ماشین بعدی هم هیوندایی خواهد بود مگر اینکه تشخیص بدم با همین پول خودرو بهتری می تونم بخرم
        ببین دوست من شما به این برند میگی معظم پس کاملاً معلوم میشه چقدر منطقی هستی!!!!!! چون من به عنوان طرفدار بی ام و این حرف و تاحالا نزدم و تقریباً افراد منطقی این سایت هم حتی برای برند مورد علاقشون نمی زنند چون همیشه یک خودرو بهتر وجود دارههههههه
        کاملاً خودروسازی کره با ژاپن بجز سوپر اسپرت ها و خودرو های اصیل ،قابل مقایسس بنده با سوناتا ۲۰۰۶ تا دو سال پیش ۱۲۰۰۰۰ کیلومتر تو اکثر جاده های این کشور رفتم تو برف سنگین موندم تا بالای گلگیر تو اب رفتم و با i30 و سانتافه قدیم و جدید و ورنا و ازارا و yf و سنتنیال تجربه رانندگی داشتم نسل جدید این خودرو ها (فیس های ۲۰۰۹ به این طرف) کاملاً از لحاظ استهلاک و سواری و هزینه نگهداری (چون شخصاً کمری و یاریس را تجربشو داشتم ) هم با تویوتا ها برابره هم تو بعضی مدل های پایین مثل اکسنت و ورنا قدیم و النترا از کرولا کمتره بله شاید قبول نکنید ولی در ایران دقیقاً اینطوره می تونید خودتون قیمت کنید
        من حتی تو کشور خارجی هم دیدم چقدر از هیوندایی تعریف می کنند نمی خوام بگم از تویوتا پر فروش تره که اگه قدمتش اندازه تویوتا بود ۱۰۰٪‏ پر فروش می شد درسته موندگاری تویوتا رو هنوز هم ماشین های کره نداره ولی واسه کسی که می خواهد ۲ یا ۳ سال یک خودرو رو نگه داره چه تفاوتی می کند اتفاقاً امثال شما هستید که معمولاً در خرید خودرو اشتباه می کنید و دیگران. رو به اشتباه می اندازید چونکه باید ببینید حدف فرد و بوجه اش چقدر است اگه کسی با ۱۲۰ میلیون دنبال شتاب باشه من اریون رو کاملا پیشنهاد می کنم در صورتی که فرد متعصب به هیوندایی میگه ازارا قدیمی یا مثلاً جنسیس کار کرده در صورتی که کارکرده این خودرو ها بعد مدتی افت عملکرد دارند که این موضوع رو تویوتا قبلاً حل کرده
        بحث من اینه شما کاملاً غیر تخصصی به میگید تویوتا با هیوندایی قابل مقایسه نیست که اگه نبود نیمی از نشریات معتبر جهان دیوانه نبودند که این گونه مقایسه هارو قبلاً انجام بدن
        بحث دیگه اینه که تا ،کسی نظر شما رو قبول نداره بهش توهین می کنید که لگن سواره و ….. در حالی که خیلی از همین افراد از خیلی مثلاً پولدار ها ماشین و کلاً خودرو رو بهتر می شناسند تا کسی که ۸۰۰م پول ماشین می ده بعد نمی دونه کروز چی هستش(زیاد دیدم)
        شما اگه خیلی متخصصی سعی کن تخصصی نظر بدی وگرنه خیلی مثل خود من با این بحث ها که فن های برند ها انجام می دن خیلی حال می کنم و اتفاقاً کسی که به خودرو علاقه داره خیلی چیز ها از تو همین بحث ها که شما مسخرشون می کنی متوجه می شه
        هیوندایی و تویوتا و…. ارث پدرمون نیست سر علاقه بحث می کنیم حالا اگه شما خیلی ناراحتی ……………..////

        1. Mohamad

          ۷ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (46 ديدگاه)

          به تویوتا میگم معظم چون همون نشریات و مجلات و سایت‌هایی که نام بردی میگن.
          شما مثل اینکه ملتفت نیستی الان جایگاه تویوتا کجاست و افتخاراتش چیه..
          بقیه صحبت هات هم که به درد من نخورد، همش یه مشت تجربیات شخصی و غیر مفید و البته خام!
          صنعت غیر مستقل کره جنوبی ارزش بحث کردن را نداره.

        2. ali ayat

          ۷ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (715 ديدگاه)

          در تایید حرف دوستمون محمد علی باید بگم یه مراجعه به سایت goodcarbadcarداشته باشید و آمار فروش خودرو در usو کانادا رو مقایسه کنید و مقدار فروش هارو بررسی کنید و اگه در نمودار فروش کانادا تاملی بکنید میبینید که هیوندا وکیا درست یک پله از محصولات تویوتا فاصله داشته و شانه به شانه هم حرکت میکنند که میتونید از فروش کاملا برابر و حتی بیشتر هیوندای النترا این رو متوجه بشید پس به جای تهمت زدن به دیگران اول از خودتان شروع کنید

        3. میلاد

          ۶ مرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (2 ديدگاه)

          دوست عزیز کیا و هیوندای برای جذب مشتری دارن اندازه آلمانیا امکانات میدن با قیمت نصف تویوتا میفروشن. تویوتا که تقریبا همیشه بعد همه شرکت ها امکانات جدید اضافه میکرده. ولی بازم تویوتا همه جا بیشترین فروش ها رو داره. البته تنها دلیلشم کیفیت ساخت بالاست

      2. ali ayat

        ۷ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (715 ديدگاه)

        آیا به کار بردن کلمه تویوتای معظم و هیوندا به صورت خالی از نشانه های تعصب به برند نیست؟

        1. بهزاد

          ۷ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (2549 ديدگاه)

          با احترام به دیدگاه های دوستان یک مشکل اساسی ایجاد شده که بنده قبلها هم عنوان کردم هر جا بحثی از هیوندا و کیا میشه و کسب موفقیت این اتفاق به عنوان تابو پیش روی تویوتا قرار داده میشه!
          مثلا اگر در جایی فروش این چند شرکت نزدیک هم باشه مثل کانادا دوستان عزیز در جدول فروش فقط نام تویوتا را میبینند و کاری به سایرین ندارند که دو شرکت کره ای از اونها پیشی گرفتند! و همینطور سایر بازارها.
          مشکل بعدی استفاده کردن از یک خودرو برای دو سال و سپس خرید کردن از اون شرکت و بعد از دو سال تعویض و همینطور محصول بعدی که اگر اینطور باشه که اون خودروساز ظرف چند سال تولیدش سر به فلک میکشه! خوب با این توصیف و تحلیل اون خودرو فروخته شده به دست فرد دیگری میرسه که باید استفاده بشه و اون مشتری یا مشتریان که اکثرا هم یقین دارند بعد از دو سال خودروشون باید تعویض بشه و تحمل هزینه ها چرا باید دوباره از همان برند خرید کنند؟
          مبحث بعدی که بسیار اهمیت داره که شرکت ها سرمایه گذاری بلند مدت بر روی اون انجام میدن حس وفاداری هست که حتی در این زمینه هم آمارهایی زیادی نشر داده میشه و نشان از تاثیر برند بر مشتری داره و یکی از اساسی ترین دلایل ماندگاری برندها در طول سالیان بوده و برندهایی مثل بنز و فورد و هوندا و تویوتا و پورشه و… که همیشه در این آمارها جزو رده های بالا بودن نشان داده اند که چطور میتونند مشتری را برای بار چندم به سمت خود سوق دهند و البته شرکت های کره ای هم در این سالیان اخیر تونستند که در این جهت گامهای درستی بردارند و اگر فردی به برندی تعصب داشت دلیلی بر غیر منطقی بودنش نیست و شاید برای بسیاری تعویض برند غیر ممکن باشه و نشان دهنده ی تاثیر محصولات برند بر قلب اون فرد هست.

      3. علی آقا

        ۷ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (585 ديدگاه)

        منم رویه ی (!!!) صحبتم با شماست:
        هیچ چیزی اونقدر مقدس نیست که نشود مقایسه و نقد و برسیش کرد.

        1. Mohamad

          ۸ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (46 ديدگاه)

          بسیار خب پس من الان میخوام سایپا را یا فورد مقایسه میکنم!
          شما که مشکلی نداری؟
          این که اصرار کنی هیوندا را بیاری با تویوتا مقایسه کنی آدمو به شک وا میداره واقعا!

  3. SARD

    ۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (117 ديدگاه)

    استراتژی سایپا:
    1.پراید
    2.پراید با فرمون
    3.پراید با دنده
    4.پراید با چهار تا در
    5.پراید با بوق
    .
    .
    .
    قیامت

  4. نیما ناصری

    ۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (346 ديدگاه)

    تویوتا هایلوکس نبود!!!

  5. احمد باقری

    ۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4716 ديدگاه)

    این نامگذاریهای جدید، همه به علت دادن نظم و ترتیب بهتر و بیشتر به محصولات هست و خیلی از کمپانیها هم در این زمینه کارهای خوبی انجام داده اند.

  6. احسان(احسان)

    ۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    رولزرویز فانتوم؟!فکر می کردم سابوربان قدیمی ترین ماشین دنیاس…

    1. Mohammadreza

      ۸ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (223 ديدگاه)

      رولز رویس ۹۱ ساله مدلی به اسم فانتوم داره
      یکی از ماشین های مورد علاقم فانتوم بوده چه کوپه اش چه سدان یا لیموزینش
      امیدوارم تو ۱۰۰ سال دوم یا سوم زندگیم بتونم یه همچین ماشینی بگیرم
      البته اون موقع کنارش سایپا ۹۵۱ اس اچ سپر جدید میگیرم که از تولید ملی هم حمایت کرده باشم

  7. نيما

    ۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    پس ایمپالا کووو.؟؟؟ بابا بیشتر ۶۰ سال داره
    کوروت هم که مال ۱۹۵۳ بابا..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا