بر پایهی مطالعه سالانهی موسسه کانسومر ریپورتز، خودروهایی که در ادامه خواهید دید بیشترین میزان اعتماد را دارند. این موسسه پیشبینی کرده خودروهای مورد بحث مشکلات کمتری را خواهند داشت. دادههای این مطالعه بر پایهی نظرسنجی از بیش از ۵۰۰ هزار نفر به دست آمده است. مطالعه کانسومر ریپورتز ۱۷ مشکل متفاوت را شامل میشود که از تریم کابین شکسته تا ترمزهای پر سر و صدا، تعمیرات گیربکس خارج از گارانتی و مشکلات سیستم چهار چرخ محرک را دربرمی گیرد.
هر خودرو امتیاز قابلیت اطمینان پیشبینی خاص خود را دریافت کرده و این امتیاز سپس با دادههای تست کانسومر ریپورتز، نتایج نظرسنجی رضایت مالکان و دادههای ایمنی ترکیب میشود تا لیست قابلاعتمادترین خودروها به دست آید.
تویوتا هایلندر
تویوتا هایلندر یکی از بهترین شاسی بلندهای میان سایز سه ردیفه بوده و توازن مناسبی از سواری نرم، هندلینگ پاسخگو و فضای کابین زیاد را ارائه میکند. نیروبخش این شاسیبلند ژاپنی پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری است. این پیشرانه به یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک متصل است. همچنین نسخه هیبریدی هایلندر نیز عرضه میشود. کانسومر ریپورتز اعلام کرده ارگونومی کنترلهای کابین بخصوص صفحهنمایش لمسی آن مناسب میباشد.
کیا سدونا
مینی ونهای زیادی در بازار حضور ندارند اما کیا سدونا یکی از قابلاعتمادترین این خودروها میباشد. سدونا که برای مدل سال ۲۰۱۹ فیس لیفت شده از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری ۲۷۶ اسب بخاری و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک استفاده میکند. سدونا با ظرفیت ۷ یا ۸ نفر در دسترس بوده و از کابین آرام و جاداری سود میبرد. البته سواری خودرو در مقایسه با کرایسلر پاسیفیکا، هوندا اودیسه و تویوتا سی نا سفتتر است. همچنین باید گفت سدونا سواری لذت بخشی داشته و هندلینگ آن امن و قابلاعتماد است. سدونا به خاطر کیفیت ساخت کابین و کنسول مرکزی جلو که فضای مناسبی دارد تحسین شده است.
هوندا فیت
هوندا فیت چندین دهه است که خریداران زیادی داشته و فضای بار و کابین آن به اندازهی کراس اووری ساب کامپکت میباشد. البته فیت سواری پر سروصدایی داشته و گیربکس CVT آن نیز با بالا رفتن دور پیشرانه فریاد میزند. سواری خودرو سفت بوده اما هندلینگ خوبی دارد. متأسفانه کابین صدای زیادی داشته و آن را برای مسافتهای طولانی ناراحت میسازد. یکی از بزرگترین گلایهها از فیت رادیوی لمسی موجود در تریم های EX و بالاتر است که عجیب نشان میدهد. همچنین صندلیها و موقعیت رانندگی نیز خیلی راحت نیست.
تویوتا پریوس
بیشک یکی از شناختهشدهترین خودروهای هیبریدی دنیا تویوتا پریوس است که در عین حال قابلاعتماد نیز میباشد. پریوس هندلینگ خوبی داشته و سواری آن نرمتر از نسل قبل است. البته صندلیها حمایت چندانی از بدن به عمل نمیآورند و صدای جاده نیز به داخل کابین راه مییابد. همچنین ارتفاع خودرو از سطح زمین به گونهای است که ورود و خروج به آن کمی چالشبرانگیز میشود.
لکسس NX
لکسس NX محصول لوکس این خودروساز ژاپنی در کلاس کراس اوورهای کامپکت بوده و هندلینگی پاسخگو دارد؛ اما سواری خودرو کمی سفت بوده و صدا نیز به داخل کابین راه مییابد. مدل استاندارد NX 300 از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو سود میبرد. مدل هیبریدی NX 300h کممصرفتر بوده اما حس کمتوانی را القا میکند. فضای جلوی کابین کمی تنگ بوده و استایل خاص خودرو نیز باعث محدود شدن دید عقب شده است. دیگر اشکال عمدهی NX تاچ پد بدش است. کانسومر ریپورتز استفاده از تاچ پد را عجیب و مختل کنندهی حواس دانسته است.
تویوتا کرولا
چندین دهه است که تویوتا کرولا عملکرد مطمئنی را با قیمتی مناسب عرضه میکند. این خودرو همچنان سواری نرم و آرام، کابین جادار و اطمینان بالا را ارائه میکند. گیربکس CVT کرولا کار خود را به خوبی انجام میدهد اما باعث میشود پیشرانه در دورهای بالاتر سر و صدا کند.
مزدا MX-5 میاتا
میاتا که هماکنون در چهارمین نسل خود قرار دارد وارد ۱۰ خودروی قابلاعتماد سال ۲۰۱۸ شده است. این خودرو از گیربکس ۶ سرعته دستی با دقت بالا سود میبرد و البته گیربکس اتوماتیک نیز در دسترس است. همانگونه که انتظار میرود MX-5 فرمانی دقیق و سریع داشته هرچند برخی مواقع تکانهای بدنه مشهود هستند. البته از جمله نقاط ضعف میاتا میتوان به صدای زیاد داخل کابین، صندلیهای نازک و سواری سفت اشاره کرد. فضای کابین در کل کم بوده و مدلهای کانورتیبل این موضوع را بیشتر نشان میدهند. نیروی این خودرو در مدل ۲۰۱۹ از ۱۵۵ به ۱۸۱ اسب بخار افزایش یافته است. کانسومر ریپورتز میگوید سیستم اطلاعات سرگرمی میاتا هنوز از عالی بودن فاصله دارد.
تویوتا پریوس پرایم
نسخه پلاگین هیبریدی پریوس نیز در این لیست حضور دارد. عمده شکایاتی که مشتریان از پریوس پرایم داشتاند به صندلیها، نبود برفپاککن عقب و سیستم اطلاعات سرگرمی نه چندان جالب مربوط میشود. سواری خودرو خوب بوده و هندلینگ آن نیز در سطح مناسبی قرار دارد.
تویوتا پریوس C
سومین عضو خانواده پریوس که در لیست ما حضور دارد پریوس C میباشد که ارزانتر از نسخه استاندارد است. پریوس C واقعاً جایگزین پریوس نیست و حرف C نشان دهندهی سواری ناپایدارتر، پیشرانهای پر سر و صدا و شتاب گیری کند میباشد. همچنین کابین این خودرو احساس و ظاهر ارزانقیمتی داشته و موقعیت رانندگی و صندلیهای عقب هم تنگ هستند. شایان ذکر است مدل سال ۲۰۱۹ آخرین مدل برای پریوس C میباشد.
لکسس GX
قابلاعتمادترین خودروی سال ۲۰۱۸ از نظر کانسومر ریپورتز لکسس GX است که یکی از معدود شاسی بلندهای بدنه روی فریم بازار میباشد. لکسس GX علیرغم ابعاد بزرگ خود خودرویی سریع و بسیار آرام بوده و حتی تواناییهای یدک کشی و آفرود قابلتوجهی دارد. نیروبخش این خودرو پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۶ لیتری است که به یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک متصل شده است. سواری این خودرو راحت بوده اما بدنه در مواجهه با دست اندازهای بزرگ کمی لرزش دارد.
همانگونه که از لکسس انتظار میرود، GX کابینی لوکس و باکیفیت داشته و موقعیت سواری و رانندگی آن نیز خوب است.
امیدوارم پدال این کامنت رو تایید کنه چون به خاطر دلایلی پدال تصمیم گرفته اکانت هاییی رو محدود کنه که برام قابل درک فقط استثنا قائل شده .برای همین حضورمون کم شده
بخاطر فلسفه تولید این خودرو که یه خودرو محکم و مقاوم با هزینه و استهلاک کمه کلا خودرو های با بدنه روی فریم خیلی فیس لیفت و نسل جدید براشون معرفی نمیشه چون این نوع خودرو ها به یه بلوغ در طراحی رسیدن برخلاف کراس اوور ها که راه زیادی تا به بلوغ رسیدن دارن از طرف دیگه این خودرو ها بخاطر وزن زیاد و مصرف سوخت زیادشون مشتری های زیادی ندارن و نمیتونن هزینه های تحقیق و توسعه نسل جدید رو توجیه کنن همینکه تویوتا این نوع خودرو ها رو زنده نگه داشته باید ازش تشکر کرد
اتفاقاً یه کامنت گذاشتم در قسمت (( همراه با ۹ نسل جگوار xj )) در مورد قابلیت اعتماد خودروهای انگلیسی که از آخر ، اول هستن اما از نظر عظمت و پرستیژ اول . در مورد رنجرور صفر کیلومتر اجاره مجری برنامه (( هومن)) که تنها پس از ۱۵۰۰۰km رانندگی در کانادا موتور سوزونده و باعث تعجب راننده و مجریهای برنامه هم شد با خنده . جداً اگر سخت جونی ژاپنیها نبود ، دنیای خودرو باید استاندارد استفاده را جوره دیگری دیکته میکرد .
دیروز کویر ماسه ای بودیم و میدیدم که چطور هایلوکسها با اون سرعت از تپه ها بالا پائین میرفتند و نیسان پاترول ۴دری که قیافه پکیده ای داشت ، اما مثل پنبه مینیبوس تو ماسه گیر کرده و بقیه خودروها رو بیرون میکشید و من مونده بودم از سکوت سیستم تعلیق و بی صدایی موتور هایلوکس با اون ضربه ای که تو این شرایط به ماشین وارد میکردن و چطور خودروهای حداقل ۵۰۰میلیونی را اعتماد میکردن و هر نفر را کرایه میگرفتن برای تور ماسه و رَمل نوردی ،. این قدرت اعتماد و کیفیت ژاپنیها رو میرسونه که چنین جسارتی رو به راننده هاشون میده .
تو ژاپن از روی اِجبار تَوَرُم را هر چند سال یکبار خودشون میبرن بالا و تو کشور مسلمان ما ایران باید به تورم بُکسل ببندن تا نره بالا و چه زندگیهاهی که از هم میپاشه تو ایران خودمون و با افتخار مسئولانمون داد میزنن که خودتون خواستید (( یعنی آره )) . فرق ما با انسانهای دیگری کره خاکی حالا چه ژاپن یا کره یا اروپا تو همین صداقت و انسانیتیه که خودتون قضاوتش بکنین بهتر از اینه که من در این کامنت بیارم که حالا مبادا به کسی بَر بخوره (( البته به دَرَک که بر میخوره ، الان دیگه آب از لیوان جاری شده رفته داره میرسه به اقیانوس صبر مردم همیشه در صحنه که شدن فقط حرف مفت و فردا تو نوبت خرید پراید زَنبیل گذاشتن .)).
((تفاقاً یه کامنت گذاشتم در قسمت (( همراه با ۹ نسل جگوار xj )) در مورد قابلیت اعتماد خودروهای انگلیسی که از آخر ، اول هستن اما از نظر عظمت و پرستیژ اول .)) بله کامنت گوهر بار شما رو دیدم و خیلی هم خندیدم. یه بار گفتم بازم میگم. __سال 2014 موتورترند رنج روور رو گرفت و بعد از تست 37 هزار کیلومتری فقط به دو مشکل بر خورد.__ تو همون گرند تور هم یه دونه از جگوار ها مشکلی برای گیربکسش به وجود اومد که اتفاقا اون گیربکس به نام ((مرسدس)) مزین شده بود. .. ((در هر صورت ما دستمون به آشغالهاشون هم نمیرسه و فقط کامنتم هدف تِز دادن داشت )) ماشین های انگلیسی آشغالن؟؟؟?? همون رنج روور آشغالی که میگی پایه گذار سری x ب ام و و یک بنچمارک برای رولز رویس کولینان بود. با کلی نوآوری و جایزه که از فکر کردن شما خارجه. یادت رفته تو همین گرند تور رنج روور ولار و آلفا و پورشه کاین بود که کاین((آلمانی)) وقتی بردنش تو زمین تمرین اسب، کاین نتونست یه دور کامل بزنه و کلا سیستمش ارور داد؟؟?((برخلاف ولار)) .. ((اما حرف من از بنتلی و رولزرویس با تکنولوژی آلمانی جداست و فقط دیگه این خودروها عَقَبه انگلیسی دارند و لندرور رنجرور هم که در اصل به پولهای هندی بر میگردند اما هنوز اون ذات انگلیسیش را حفظ کرده و مینی که ۱۰۰٪ شده بی ام و با ظاهری فقط انگلیسی و در آخر میمونه جگوار که دیگه خدا به داد صاحبش برسه بخاطر اصالت انگلیسیش .)) یادت نره که اولین خودوری قابل اطمینان تاریخ خودورسازی رو رولز رویس ساخت،زمانی که همین مرسدس و… بقیه بسیار غیر قابل اطمینان بودن. جگوار آی پیس رقبای آلمانیش رو تحقیر کرد و در خاک خودشون خودروی سال شد. ب ام و رو ندیدی که تو جی دی پاور بریتانیا ته جدوله قابلیت اطمینان بود؟؟؟ .. ((محمدرضا واقعا ببخشید??))پورشه پر ادعا که خیلی جار کرده بود که تسلا سنگ محک ما نیست و اصلا حسابش نمیکنیم و …خبرش اومد که تایکان،تسلا مدل اس رو سنگ محک قرار داده((دم جاسوسا گرم!!))اونم نه پی100 دی و …بلکه ماشین از رده خارج شده ی p85d.? تسلایی که ته جدوله قابلیت اطمینانه!!! … فرمول یک((بالاترین سطح خودروسازی)) رو که دیگه نگم،نه؟؟؟ فرمول یک بدون مهندسی انگلیسی واقعا هیچی نیست،هیچی.((از فراری فاکتور گرفتم)) خیلی چیزای دیگه هست که میشه گفت فعلا همینا برای امثال شما که به علایق ما میگید آشغال همینا کافیه. .. ببخشید دوستان گاهی وقتا واقعا نمیشه سکوت کرد. این با تچکر رو به اندازه ی کافی تحمل کردیم.
دوست عزیز نهایت تکنولوژی انگلیسی تو فرمول ۱ مکلارن و ویلیامز هستن ?? مهندسای انگلیسیم اگه یکم حس وطن پرستی داشتن میموندن تو همون شرکتای خودشون و با حتی با سرمایه ی کمتر کنار میومدن… اوج قله ی فرمول یک شرکتهای مرسدس و فرارین که هیچ ربطی به انگلیس ها نداره حالا شما بشین فلسفه بباف که مقر مرسدس تو بریکسورث و خودت رو گول بزن…
((اوج قله ی فرمول یک شرکتهای مرسدس و فرارین که هیچ ربطی به انگلیس ها نداره حالا شما بشین فلسفه بباف که مقر مرسدس تو بریکسورث و خودت رو گول بزن…)) عجیبه که در اسامی مهندسین مطرح فرمول بک بنز نام هیچ آلمانی به چشم نمیخوره؟؟ اصلا المانی ها کجا ی((مهندسی)) فرمول یک هستن؟؟
جناب Mopar این ترول ها به ظاهر طرفدار ماشین آلمانی نیستند بلکه اخیرا برخی از این ترول ها به ظاهر طرفدار برندهای کره ای هم شدند!…البته این ترول ها در واقع اصلا و ابدا طرفدار هیچ برندی از خودرو نیستند،نه کره ای نه ژاپنی و نه آمریکایی و نه هیچ برند دیگری…این ترول ها هدف و نیتشون یک چیز دیگری است…..مشکل دارند و شدیدا مریض و بیمار هستند.خدا شفاشون بده!
به هیچ عنوان هدف من رَنجش دوستداران خودروهای انگلیسی نیست و نخواهد بود ، و فقط و فقط کامنت من ، برداشتی داشت به خودروهای قابل اطمینان و غیر قابل اطمینان و نه چیز دیگه .
لطفاً کامنت رو با برداشت خودتون مَعنی نکنید ، و با کلمات بازی نکنید که کمتر جنبه دادگاهی پیدا کنه و فقط انتقاد باشه تا توهین .
اما منظورم از کلمه(( آشغال )) اون چیزی که شما برداشت کردین نیست و جَو درست نکنید ، و فقط منظورم خودروی اقتصادی مثل MG یا مینی هست که برای ما حُکم شاخ و برای آنها حُکم فروش پراید و پژو در ایران رو داره .
آره کاملا مشخصه. فقط نمیدونم اگه همین مشکل رو تو همون شبکه که گفتی یکی ماشین آلمانی بهش برمیخورد میومدی بگی؟؟ .. بعدشم نمیدونم اون زمان که پدال کلی مطلب درباره ی کیفیت پایین و انواع اقسام فراخوان ماشین های آلمانی رو میزاره شماها کجا هستین؟؟
تمام برندگان از کشور آسیای شرقی و یک نماینده از خاور دور بود و خیلی دور از انتظار نبود. چیزی که جالبه و این انتخاب هارو منصفانه میکنه اینه که با وجود بهترین بودن، ولی بازم یه سری مشکلات دارن و کاملا بی نقص نیستن. در آخر منی که چند سال با پیکان و پراید و… رانندگی که نه کشتی گرفتم اگه سوار اینا بشم هیچ کدوم از این مشکلاتی که گفتن به چشمم نمیاد و ذوق مرگ میشم. ??
ژاپنی ها چه خبرتونه؟چه خبررتووونه؟!یه ذره هم جا رو باز کنید برای بقیه مگه میشه یه کشور این همه سال قابل اعتماد ترین ماشینای دنیا رو بسازه؟آخه شرافت و کار درستی تا کی…
من واقعا دوس دارم با پای پیاده راه بیوفتم برم ژاپن پابوس این همه مردونگی و شرف،خدایی خیلی با شرفن..ولی در مورد ماشین آلمانی باید یه نکته بگم که همه دوستان بایداینو درک کنن،شما میتونی بری زن بگیری با قیافه معمولی و وضع مالی متوسط که عاشقت باشه و هر ثانیه برات بمیره و ممکنه بخوای یه زن بگیری با بهترین تیپ و قیافه و طرز فکر خاص(ماشین المانی) اینکه توقع داشته باشی بری مثلا کیم کارداشیان رو بگیری و واست مثل کبری خانوم خونه داری کنه مثل اینه بنز بخری توقع داشته باشی واست مثل یه ماشین ساده تویوتا کار کنه،هرچی لوکس تر باشه ناز و اداش بیشتره خب
پیشاپیش از همه عذرمیخوام ؛ بهم ایراد نگیرید و لطفا ناراحت نشید ولی دلم میخواد این جمله رو 20بار تکرار کنم ، شاید یک درصد از حق مطلب ادا بشه
درود بر تویوتا درود بر تویوتا درود بر تویوتا درود بر تویوتا درود بر تویوتا درود بر تویوتا درود بر تویوتا درود بر تویوتا درود بر تویوتا درود بر تویوتا درود بر تویوتا درود بر تویوتا درود بر تویوتا درود بر تویوتا درود بر تویوتا درود بر تویوتا درود بر تویوتا درود بر تویوتا درود بر تویوتا درود بر تویوتا
نمیشه این درجه از کاردرستی و وسواس در کیفیت و جلب رضایت مشتری رو دید و لب به تحسین نگشود ، واسه من تویوتا یعنی قابل احترام ترین خودروساز دنیا ، یعنی مظهر دوام و استقامت.
وقتی میگم سگ جونی مهمه یعنی این حالا یه بار بنز و بی ام و تو این لیست ندیدم این همه هم پول میگیرن اگه بنز تو ماشیناش طلا و نقره هم استفاده کنه این قیمتا که میزاره نمیشه …فقط اسم در کرده
جناب samurai برادر گرامی لطفا قیمه ها رو نریز تو ماستا! بنز و بی ام و اگر اسمشون در این لیست وجود نداره به این دلیله که نیازی هم ندارند در این گروه بندی ها باشند.مقایسه تویوتا یه خودروساز اقتصادی که الحق و الانصاف کارشم خیلی درسته اما توانایی های رانندگی و تکنولوژی های آلمانی ها رو نداره با بنز و بی ام و که ساخته شدند برای تخت گاز رفتن و استفاده حد اکثری از تکنولوژی های فراوان برای سواری راحت از پایه و اساس اشتباهه.از اونجایی که ماشینای آلمانی تکنولوژی و آپشن های خیلی فراوان تری نسبت به خودروهای اقتصادی مثل تویوتا دارند پس ریسک خرابی شون هم بیشتره یعنی کمیت گزینه ها در ماشینای لوکس ریسک بیشتر خرابی رو داره و این نشان دهنده کیفیت پایین نیست.میدونم یه ذره پیچیده شد ولی امیدوارم منظورم رو رسونده باشم :)))
قطعا لکسوس رو در لیست دیدم اما بازم یه نکته ای هست،اونم نحوه رانندگی و استفاده خریداران از ماشیناشونه.قطعا شما اگر اون طور که با بی ام و x3 رانندگی می کنن با لکسوس nx رانندگی کنی نتایج خوبی نمی گیری!این بحث دینامیکی و در مقایسه با بنز لکسوس باز هم یک پله پایین تر قرار داره چون مدل ls رو شما در نظر بگیر که رقیب s کلاس هست چرا در این لیست نمی بینیمش؟چون اونم تقریبا به اندازه s کلاس تکنولوژی داره و دوباره بحث کمیت آپشن ها و امکانات پیش میاد.اونوقت شما gx رو نگاه کن برای یک دهه پیشه چجوری میتونی اینو هم رده با ماشینی مثل x5 یا پورشه کاین بدونی؟!معلومه خیلی از لحاظ فنی و تکنولوژی عقب تر از رقبای آلمانیه.
ماشین متناسب با تکنولوژی و پیچیدگیش ایراداتش هم میتونه بره بالا مثلا انتظار داری کرولا با اس کلاس یکی باشه تو این زمینه؟! اونی که اس کلاس میخره ماشینشو با رولز رویس گوست و سری ۷ غیره مقایسه میکنه و قطعا انتظارات بالایی داره تا اونی که پریوس یا کرولا داره! سگ جونی هم واس ماشین های اقتصادی مهمه نه ماشینی با قیمت ۱۳۰ هزار دلار! چرا لکسوس ال اس نیست تو این لیست؟ چرا ال ایکس نیست؟! تو خود ژاپن هرکی پولش برسه بنز میخره یا سایر محصولات گرون تر!!!
البت میشه اینجوری هم دید موضوع رو آرمان کرولا و مثلا جتا با تکنولوژی شبیه هم قابلیت اطمینانشون فرق میکنه یا مثلا لکسسNX و بی ام و کاملا قابل مقایسه در بحث فنی اند ولی در بحث ازاطمینان لکسس بسیار جلوتر هست.
نه اینجوری نمیشه دید چون حرف من ربطی به فولکس نداشت! سامورایی اسم بنز رو اورد من راجع به اون گفتم.وگرنه نگفتم کرولا بده،تو سگمنت خودش جزو ماشین های خوب حساب میشه قطعا تو متن که همش از ان ایکس ایراد گرفته شده نمیدونم حالا چطور تو این لیسته ولی شخصا بین ان ایکس و بی ام دبلیو x3 ،بیمر رو انتخاب میکنم
برای یکی مثل من که چکاپ و بازبینی خودرو برام مثل شوخیه و اعتقاد دارم ماشین باید مثل سگ و بدون نقص کار کنه و از طرفی استهلاک و تعمیر ماشین و تعویض قطعات مصرفیش برام طاقت فرساست باید یه محصول از همین برند معظم تویوتا زیر پام باشه که منو از روو ببره و بتونم طعم افتخار به ماشینمو بچشم… شک نکنید مالکان این خودروها هر روز به وسیله و انتخابشون افتخار میکنن چون عمیقا اعتقاد دارم که مشتریان شرکت کار درستی مثل تویوتا با این کیفیت و دوام خارق العاده ی خودروهاشون در بلند مدت به نوعی سود میکنن، چه از نظر مالی و چه از نظر فکری و ذهنی، چون دغدغه ی هیچی ندارن بجز بنزین.
آقا محمد قطعا اینطور نیست ماشین ژاپنی هم مثل هر ماشین دیگه خرج داره و اگه بازبینی نشه به خرج میفته ولی هزینه های که واسش میکنی راضی کنندس خیلی از قطعات ماشین باید بعد از کیلو متر مشخصی تعویض یا تعمیر بشه پس اینکه بگیم ماشین چون ژاپنیه فقط باید روند اشتباهه . خوب تو ایران ، دیگه الان که قطعات اکثر نصبت به سال قبل تقریبا سه برابر شده و به آسونی هم به دست نمیاد قطعات اصلی ژاپنی یا تایلندی دیگه تو بازار کم شدن حتی قطعات دست دو از کشورهای عربی اینجا میارن و یه دست به سر روش میکشن اگه حواست نباشه به عنوان قطعه نو اصلی ژاپنی بهت قالب میکنن
خنده داره ها هرچی کم مصرف و خانواده پسنده اینطرفه و هر چی مختص ماشین بازاست توی غر قابل اعتماداست قشنگ معلومه این نظرسنجی رو از اونایی گرفتن که فقط ماشینای کلیشه ای سوار میشن.
آآآآرماااانننن
۱۸ آبان ۱۳۹۷بعد از اون مطلب غیرقابل اعتماد ترین ها بعضی از دوستان امریکایی ساکن ایران دیگه غیبشون زد :))))
اینجا هم باید ایول گفت به آسیا
یانکی
۱۸ آبان ۱۳۹۷همین gxرو تو سری قبلی گفته بود که ایراد زیاد داره تو ماشینایه لکسوز.
Mohammad
۱۸ آبان ۱۳۹۷امیدوارم پدال این کامنت رو تایید کنه چون به خاطر دلایلی پدال تصمیم گرفته اکانت هاییی رو محدود کنه که برام قابل درک فقط استثنا قائل شده .برای همین حضورمون کم شده
مزدا
۱۸ آبان ۱۳۹۷ژاپنی ها تو اعتمادسازی گل کاشتن و امریکا ها هم …??
Ferrari
۱۸ آبان ۱۳۹۷کسی دلیل معرفی نشدن نسل جدید لکسوس GX رو میدونه؟؟
Cadillac
۱۹ آبان ۱۳۹۷چون نسل جدید پرادو معرفی نشده
Mohammadreza
۱۹ آبان ۱۳۹۷بخاطر فلسفه تولید این خودرو که یه خودرو محکم و مقاوم با هزینه و استهلاک کمه
کلا خودرو های با بدنه روی فریم خیلی فیس لیفت و نسل جدید براشون معرفی نمیشه چون این نوع خودرو ها به یه بلوغ در طراحی رسیدن برخلاف کراس اوور ها که راه زیادی تا به بلوغ رسیدن دارن
از طرف دیگه این خودرو ها بخاطر وزن زیاد و مصرف سوخت زیادشون مشتری های زیادی ندارن و نمیتونن هزینه های تحقیق و توسعه نسل جدید رو توجیه کنن
همینکه تویوتا این نوع خودرو ها رو زنده نگه داشته باید ازش تشکر کرد
datsun
۱۸ آبان ۱۳۹۷آفرین به تویوتا
امیر
۱۸ آبان ۱۳۹۷ماشالله به تویوتا ک مث همیشه و بدون هیچ تعجبی تو بحث کیفیت سرآمد همه شرکتاس
H
۱۸ آبان ۱۳۹۷آفرین به ژاپنیا
me84
۱۸ آبان ۱۳۹۷.
خدایی به تویوتا فقط باید یه چیز گفت: نوش جونت اون پولی که میگیری. حلالت باشه.
NAVID۰۰۹۸
۱۸ آبان ۱۳۹۷اتفاقاً یه کامنت گذاشتم در قسمت (( همراه با ۹ نسل جگوار xj )) در مورد قابلیت اعتماد خودروهای انگلیسی که از آخر ، اول هستن اما از نظر عظمت و پرستیژ اول .
در مورد رنجرور صفر کیلومتر اجاره مجری برنامه (( هومن)) که تنها پس از ۱۵۰۰۰km رانندگی در کانادا موتور سوزونده و باعث تعجب راننده و مجریهای برنامه هم شد با خنده .
جداً اگر سخت جونی ژاپنیها نبود ، دنیای خودرو باید استاندارد استفاده را جوره دیگری دیکته میکرد .
دیروز کویر ماسه ای بودیم و میدیدم که چطور هایلوکسها با اون سرعت از تپه ها بالا پائین میرفتند و نیسان پاترول ۴دری که قیافه پکیده ای داشت ، اما مثل پنبه مینیبوس تو ماسه گیر کرده و بقیه خودروها رو بیرون میکشید و من مونده بودم از سکوت سیستم تعلیق و بی صدایی موتور هایلوکس با اون ضربه ای که تو این شرایط به ماشین وارد میکردن و چطور خودروهای حداقل ۵۰۰میلیونی را اعتماد میکردن و هر نفر را کرایه میگرفتن برای تور ماسه و رَمل نوردی ،.
این قدرت اعتماد و کیفیت ژاپنیها رو میرسونه که چنین جسارتی رو به راننده هاشون میده .
تو ژاپن از روی اِجبار تَوَرُم را هر چند سال یکبار خودشون میبرن بالا و تو کشور مسلمان ما ایران باید به تورم بُکسل ببندن تا نره بالا و چه زندگیهاهی که از هم میپاشه تو ایران خودمون و با افتخار مسئولانمون داد میزنن که خودتون خواستید (( یعنی آره )) . فرق ما با انسانهای دیگری کره خاکی حالا چه ژاپن یا کره یا اروپا تو همین صداقت و انسانیتیه که خودتون قضاوتش بکنین بهتر از اینه که من در این کامنت بیارم که حالا مبادا به کسی بَر بخوره (( البته به دَرَک که بر میخوره ، الان دیگه آب از لیوان جاری شده رفته داره میرسه به اقیانوس صبر مردم همیشه در صحنه که شدن فقط حرف مفت و فردا تو نوبت خرید پراید زَنبیل گذاشتن .)).
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۸ آبان ۱۳۹۷((تفاقاً یه کامنت گذاشتم در قسمت (( همراه با ۹ نسل جگوار xj )) در مورد قابلیت اعتماد خودروهای انگلیسی که از آخر ، اول هستن اما از نظر عظمت و پرستیژ اول .))
بله کامنت گوهر بار شما رو دیدم و خیلی هم خندیدم.
یه بار گفتم بازم میگم.
__سال 2014 موتورترند رنج روور رو گرفت و بعد از تست 37 هزار کیلومتری فقط به دو مشکل بر خورد.__
تو همون گرند تور هم یه دونه از جگوار ها مشکلی برای گیربکسش به وجود اومد که اتفاقا اون گیربکس به نام ((مرسدس)) مزین شده بود.
..
((در هر صورت ما دستمون به آشغالهاشون هم نمیرسه و فقط کامنتم هدف تِز دادن داشت ))
ماشین های انگلیسی آشغالن؟؟؟??
همون رنج روور آشغالی که میگی پایه گذار سری x ب ام و و یک بنچمارک برای رولز رویس کولینان بود.
با کلی نوآوری و جایزه که از فکر کردن شما خارجه.
یادت رفته تو همین گرند تور رنج روور ولار و آلفا و پورشه کاین بود که کاین((آلمانی)) وقتی بردنش تو زمین تمرین اسب، کاین نتونست یه دور کامل بزنه و کلا سیستمش ارور داد؟؟?((برخلاف ولار))
..
((اما حرف من از بنتلی و رولزرویس با تکنولوژی آلمانی جداست و فقط دیگه این خودروها عَقَبه انگلیسی دارند و لندرور رنجرور هم که در اصل به پولهای هندی بر میگردند اما هنوز اون ذات انگلیسیش را حفظ کرده و مینی که ۱۰۰٪ شده بی ام و با ظاهری فقط انگلیسی و در آخر میمونه جگوار که دیگه خدا به داد صاحبش برسه بخاطر اصالت انگلیسیش .))
یادت نره که اولین خودوری قابل اطمینان تاریخ خودورسازی رو رولز رویس ساخت،زمانی که همین مرسدس و… بقیه بسیار غیر قابل اطمینان بودن.
جگوار آی پیس رقبای آلمانیش رو تحقیر کرد و در خاک خودشون خودروی سال شد.
ب ام و رو ندیدی که تو جی دی پاور بریتانیا ته جدوله قابلیت اطمینان بود؟؟؟
..
((محمدرضا واقعا ببخشید??))پورشه پر ادعا که خیلی جار کرده بود که تسلا سنگ محک ما نیست و اصلا حسابش نمیکنیم و …خبرش اومد که تایکان،تسلا مدل اس رو سنگ محک قرار داده((دم جاسوسا گرم!!))اونم نه پی100 دی و …بلکه ماشین از رده خارج شده ی p85d.?
تسلایی که ته جدوله قابلیت اطمینانه!!!
…
فرمول یک((بالاترین سطح خودروسازی)) رو که دیگه نگم،نه؟؟؟
فرمول یک بدون مهندسی انگلیسی واقعا هیچی نیست،هیچی.((از فراری فاکتور گرفتم))
خیلی چیزای دیگه هست که میشه گفت فعلا همینا برای امثال شما که به علایق ما میگید آشغال همینا کافیه.
..
ببخشید دوستان گاهی وقتا واقعا نمیشه سکوت کرد.
این با تچکر رو به اندازه ی کافی تحمل کردیم.
بهزاد
۱۸ آبان ۱۳۹۷واقعا این کلمه خز چیه که این بنده خدا ته کامنتاش مینویسه ؟ منکه نخونده دیسلایک میدم بهش….
soroush
۱۸ آبان ۱۳۹۷دوست عزیز نهایت تکنولوژی انگلیسی تو فرمول ۱ مکلارن و ویلیامز هستن ??
مهندسای انگلیسیم اگه یکم حس وطن پرستی داشتن میموندن تو همون شرکتای خودشون و با حتی با سرمایه ی کمتر کنار میومدن…
اوج قله ی فرمول یک شرکتهای مرسدس و فرارین که هیچ ربطی به انگلیس ها نداره حالا شما بشین فلسفه بباف که مقر مرسدس تو بریکسورث و خودت رو گول بزن…
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۸ آبان ۱۳۹۷((اوج قله ی فرمول یک شرکتهای مرسدس و فرارین که هیچ ربطی به انگلیس ها نداره حالا شما بشین فلسفه بباف که مقر مرسدس تو بریکسورث و خودت رو گول بزن…))
عجیبه که در اسامی مهندسین مطرح فرمول بک بنز نام هیچ آلمانی به چشم نمیخوره؟؟
اصلا المانی ها کجا ی((مهندسی)) فرمول یک هستن؟؟
Mopar or No Car
۱۸ آبان ۱۳۹۷متاسفانه اخیرا پدال دچار چند تا ترول کم سن و سال به ظاهر طرفدار ماشین آلمانی شده که فکر میکنن اینجا جایی برای بگو مگو و بحث های بی اساس هست.
سام
۱۸ آبان ۱۳۹۷جناب Mopar این ترول ها به ظاهر طرفدار ماشین آلمانی نیستند بلکه اخیرا برخی از این ترول ها به ظاهر طرفدار برندهای کره ای هم شدند!…البته این ترول ها در واقع اصلا و ابدا طرفدار هیچ برندی از خودرو نیستند،نه کره ای نه ژاپنی و نه آمریکایی و نه هیچ برند دیگری…این ترول ها هدف و نیتشون یک چیز دیگری است…..مشکل دارند و شدیدا مریض و بیمار هستند.خدا شفاشون بده!
NAVID۰۰۹۸
۱۹ آبان ۱۳۹۷به هیچ عنوان هدف من رَنجش دوستداران خودروهای انگلیسی نیست و نخواهد بود ، و فقط و فقط کامنت من ، برداشتی داشت به خودروهای قابل اطمینان و غیر قابل اطمینان و نه چیز دیگه .
لطفاً کامنت رو با برداشت خودتون مَعنی نکنید ، و با کلمات بازی نکنید که کمتر جنبه دادگاهی پیدا کنه و فقط انتقاد باشه تا توهین .
اما منظورم از کلمه(( آشغال )) اون چیزی که شما برداشت کردین نیست و جَو درست نکنید ، و فقط منظورم خودروی اقتصادی مثل MG یا مینی هست که برای ما حُکم شاخ و برای آنها حُکم فروش پراید و پژو در ایران رو داره .
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۹ آبان ۱۳۹۷آره کاملا مشخصه.
فقط نمیدونم اگه همین مشکل رو تو همون شبکه که گفتی یکی ماشین آلمانی بهش برمیخورد میومدی بگی؟؟
..
بعدشم نمیدونم اون زمان که پدال کلی مطلب درباره ی کیفیت پایین و انواع اقسام فراخوان ماشین های آلمانی رو میزاره شماها کجا هستین؟؟
مانی
۱۹ آبان ۱۳۹۷اینهمه این بیام و و مرسدس این اینگیلیسیهای ورشکسته رو زیر پر و بالشون گرفتن باز میای از آلمانیها بد میگی
تا حالا باید طرفدارشون شده باشی
حسین وی
۱۸ آبان ۱۳۹۷تویوتا ابروی خودرو سازی دنیا
عاشق اون میاتام
AMANTE
۱۸ آبان ۱۳۹۷تمام برندگان از کشور آسیای شرقی و یک نماینده از خاور دور بود و خیلی دور از انتظار نبود. چیزی که جالبه و این انتخاب هارو منصفانه میکنه اینه که با وجود بهترین بودن، ولی بازم یه سری مشکلات دارن و کاملا بی نقص نیستن.
در آخر منی که چند سال با پیکان و پراید و… رانندگی که نه کشتی گرفتم اگه سوار اینا بشم هیچ کدوم از این مشکلاتی که گفتن به چشمم نمیاد و ذوق مرگ میشم. ??
mahdy
۱۸ آبان ۱۳۹۷چه میکنه ژاپن مثل همیشه کولاک کردن
Amir
۱۸ آبان ۱۳۹۷ژاپنی ها چه خبرتونه؟چه خبررتووونه؟!یه ذره هم جا رو باز کنید برای بقیه مگه میشه یه کشور این همه سال قابل اعتماد ترین ماشینای دنیا رو بسازه؟آخه شرافت و کار درستی تا کی…
محمد
۱۸ آبان ۱۳۹۷من میخاستم هوندا فیت بخرم که پولم نرسید بجاش یه دونه بیوک اکسل خریدم ?
مهدی
۱۸ آبان ۱۳۹۷اینجوریاست دیگه
emad1990
۱۸ آبان ۱۳۹۷سایت دیگه شده جای کری خوندن یه عده بچه
قبلنا صفحه رو باز میکردی چنتا کامنت علمی یا حرف حساب میشنیدی الان باید لیچارای 4تا بچه به هم دیگه رو نگاه کنی
بهراد
۱۸ آبان ۱۳۹۷وقتی فرهیختگان سکوت می کنن، صدای احمق ها به گوش میرسد
البته نظر بنده این نیس که فرهیخته ام،کوچیک همتونم هستم. یهویی یاد این جمله افتادم
Sina
۱۸ آبان ۱۳۹۷تبریک و تهنیت به غول های المانی خخخخخ
شاهين
۱۹ آبان ۱۳۹۷من واقعا دوس دارم با پای پیاده راه بیوفتم برم ژاپن پابوس این همه مردونگی و شرف،خدایی خیلی با شرفن..ولی در مورد ماشین آلمانی باید یه نکته بگم که همه دوستان بایداینو درک کنن،شما میتونی بری زن بگیری با قیافه معمولی و وضع مالی متوسط که عاشقت باشه و هر ثانیه برات بمیره و ممکنه بخوای یه زن بگیری با بهترین تیپ و قیافه و طرز فکر خاص(ماشین المانی)
اینکه توقع داشته باشی بری مثلا کیم کارداشیان رو بگیری و واست مثل کبری خانوم خونه داری کنه مثل اینه بنز بخری توقع داشته باشی واست مثل یه ماشین ساده تویوتا کار کنه،هرچی لوکس تر باشه ناز و اداش بیشتره خب
..::Majidio Lamborghini::..
۱۸ آبان ۱۳۹۷پیشاپیش از همه عذرمیخوام ؛ بهم ایراد نگیرید و لطفا ناراحت نشید
ولی دلم میخواد این جمله رو 20بار تکرار کنم ، شاید یک درصد از حق مطلب ادا بشه
درود بر تویوتا
درود بر تویوتا
درود بر تویوتا
درود بر تویوتا
درود بر تویوتا
درود بر تویوتا
درود بر تویوتا
درود بر تویوتا
درود بر تویوتا
درود بر تویوتا
درود بر تویوتا
درود بر تویوتا
درود بر تویوتا
درود بر تویوتا
درود بر تویوتا
درود بر تویوتا
درود بر تویوتا
درود بر تویوتا
درود بر تویوتا
درود بر تویوتا
نمیشه این درجه از کاردرستی و وسواس در کیفیت و جلب رضایت مشتری رو دید و لب به تحسین نگشود ، واسه من تویوتا یعنی قابل احترام ترین خودروساز دنیا ، یعنی مظهر دوام و استقامت.
samurai
۱۸ آبان ۱۳۹۷وقتی میگم سگ جونی مهمه یعنی این حالا یه بار بنز و بی ام و تو این لیست ندیدم این همه هم پول میگیرن اگه بنز تو ماشیناش طلا و نقره هم استفاده کنه این قیمتا که میزاره نمیشه …فقط اسم در کرده
Amir
۱۸ آبان ۱۳۹۷جناب samurai برادر گرامی لطفا قیمه ها رو نریز تو ماستا! بنز و بی ام و اگر اسمشون در این لیست وجود نداره به این دلیله که نیازی هم ندارند در این گروه بندی ها باشند.مقایسه تویوتا یه خودروساز اقتصادی که الحق و الانصاف کارشم خیلی درسته اما توانایی های رانندگی و تکنولوژی های آلمانی ها رو نداره با بنز و بی ام و که ساخته شدند برای تخت گاز رفتن و استفاده حد اکثری از تکنولوژی های فراوان برای سواری راحت از پایه و اساس اشتباهه.از اونجایی که ماشینای آلمانی تکنولوژی و آپشن های خیلی فراوان تری نسبت به خودروهای اقتصادی مثل تویوتا دارند پس ریسک خرابی شون هم بیشتره یعنی کمیت گزینه ها در ماشینای لوکس ریسک بیشتر خرابی رو داره و این نشان دهنده کیفیت پایین نیست.میدونم یه ذره پیچیده شد ولی امیدوارم منظورم رو رسونده باشم :)))
دانیال روشنی
۱۹ آبان ۱۳۹۷شما لگسس ندیدی توی لیست؟یا لکسس رو لوکس حسابنمیکنی؟
Amir
۱۹ آبان ۱۳۹۷قطعا لکسوس رو در لیست دیدم اما بازم یه نکته ای هست،اونم نحوه رانندگی و استفاده خریداران از ماشیناشونه.قطعا شما اگر اون طور که با بی ام و x3 رانندگی می کنن با لکسوس nx رانندگی کنی نتایج خوبی نمی گیری!این بحث دینامیکی و در مقایسه با بنز لکسوس باز هم یک پله پایین تر قرار داره چون مدل ls رو شما در نظر بگیر که رقیب s کلاس هست چرا در این لیست نمی بینیمش؟چون اونم تقریبا به اندازه s کلاس تکنولوژی داره و دوباره بحث کمیت آپشن ها و امکانات پیش میاد.اونوقت شما gx رو نگاه کن برای یک دهه پیشه چجوری میتونی اینو هم رده با ماشینی مثل x5 یا پورشه کاین بدونی؟!معلومه خیلی از لحاظ فنی و تکنولوژی عقب تر از رقبای آلمانیه.
آآآآرماااانننن
۱۸ آبان ۱۳۹۷ماشین متناسب با تکنولوژی و پیچیدگیش ایراداتش هم میتونه بره بالا مثلا انتظار داری کرولا با اس کلاس یکی باشه تو این زمینه؟!
اونی که اس کلاس میخره ماشینشو با رولز رویس گوست و سری ۷ غیره مقایسه میکنه و قطعا انتظارات بالایی داره تا اونی که پریوس یا کرولا داره! سگ جونی هم واس ماشین های اقتصادی مهمه نه ماشینی با قیمت ۱۳۰ هزار دلار! چرا لکسوس ال اس نیست تو این لیست؟ چرا ال ایکس نیست؟!
تو خود ژاپن هرکی پولش برسه بنز میخره یا سایر محصولات گرون تر!!!
H
۱۸ آبان ۱۳۹۷آره اصلا کل دنیا بنز میخرن من موندم این همه برند خودروسازی اومدن چکار کنن
آآآآرماااانننن
۱۸ آبان ۱۳۹۷کل دنیا متاسفانه اینقدر پول ندارن که بنز بخرن!
شما خریدی کافیه
sina
۱۸ آبان ۱۳۹۷البت میشه اینجوری هم دید موضوع رو آرمان
کرولا و مثلا جتا با تکنولوژی شبیه هم قابلیت اطمینانشون فرق میکنه یا مثلا لکسسNX و بی ام و کاملا قابل مقایسه در بحث فنی اند ولی در بحث ازاطمینان لکسس بسیار جلوتر هست.
سام
۱۸ آبان ۱۳۹۷با sina کاملا موافقم.حرفش درباره کلاس های خودرو و نحوه مقایسه بین آنها کاملا علمی و کاملا سنجیده است.
آآآآرماااانننن
۱۹ آبان ۱۳۹۷نه اینجوری نمیشه دید چون حرف من ربطی به فولکس نداشت! سامورایی اسم بنز رو اورد من راجع به اون گفتم.وگرنه نگفتم کرولا بده،تو سگمنت خودش جزو ماشین های خوب حساب میشه قطعا
تو متن که همش از ان ایکس ایراد گرفته شده نمیدونم حالا چطور تو این لیسته ولی شخصا بین ان ایکس و بی ام دبلیو x3 ،بیمر رو انتخاب میکنم
Mohamad
۱۸ آبان ۱۳۹۷برای یکی مثل من که چکاپ و بازبینی خودرو برام مثل شوخیه و اعتقاد دارم ماشین باید مثل سگ و بدون نقص کار کنه و از طرفی استهلاک و تعمیر ماشین و تعویض قطعات مصرفیش برام طاقت فرساست باید یه محصول از همین برند معظم تویوتا زیر پام باشه که منو از روو ببره و بتونم طعم افتخار به ماشینمو بچشم…
شک نکنید مالکان این خودروها هر روز به وسیله و انتخابشون افتخار میکنن چون عمیقا اعتقاد دارم که مشتریان شرکت کار درستی مثل تویوتا با این کیفیت و دوام خارق العاده ی خودروهاشون در بلند مدت به نوعی سود میکنن، چه از نظر مالی و چه از نظر فکری و ذهنی، چون دغدغه ی هیچی ندارن بجز بنزین.
H
۱۸ آبان ۱۳۹۷قربون دهنت حرف تورو باید با طلا نوشت
datsun
۱۸ آبان ۱۳۹۷آقا محمد قطعا اینطور نیست ماشین ژاپنی هم مثل هر ماشین دیگه خرج داره و اگه بازبینی نشه به خرج میفته ولی هزینه های که واسش میکنی راضی کنندس خیلی از قطعات ماشین باید بعد از کیلو متر مشخصی تعویض یا تعمیر بشه پس اینکه بگیم ماشین چون ژاپنیه فقط باید روند اشتباهه .
خوب تو ایران ، دیگه الان که قطعات اکثر نصبت به سال قبل تقریبا سه برابر شده و به آسونی هم به دست نمیاد قطعات اصلی ژاپنی یا تایلندی دیگه تو بازار کم شدن
حتی قطعات دست دو از کشورهای عربی اینجا میارن و یه دست به سر روش میکشن اگه حواست نباشه به عنوان قطعه نو اصلی ژاپنی بهت قالب میکنن
Mohamad
۱۹ آبان ۱۳۹۷داتسون جان
کمی رُند نوشتم، وگرنه در جریان هستم که هر خودرویی نیاز به بازبینی و تعویض قطعات مصرفی داره و فقط در مورد حداقل ها حرف زدم.
sina
۱۸ آبان ۱۳۹۷تویوتا: گذشته، حال و اینده خودروسازی جهان!
(Saeed(peugeot
۱۸ آبان ۱۳۹۷زنده بااااااااد تویوتا
هرچی تو این لیست هست یا تویوتا هستش
یا پسر خوشگله تویوتا لکسوس….
دانیال روشنی
۱۹ آبان ۱۳۹۷تویوتا فوق العادست .
شرکت ها سر هر جیزی با همکل کل کنن ، بحث کیفیت که شد ، باید سکوت کنن
پارسا
۲۲ آبان ۱۳۹۷خنده داره ها
هرچی کم مصرف و خانواده پسنده اینطرفه و هر چی مختص ماشین بازاست توی غر قابل اعتماداست
قشنگ معلومه این نظرسنجی رو از اونایی گرفتن که فقط ماشینای کلیشه ای سوار میشن.