معرفی دوج چارجر SRT هلکت باعث شد تا کلاس خودروی سدان شاهد یک پیشرانه ۷۰۷ اسببخاری از یک موتور سوپرشارژر V8 باشد. به همین دلیل، توجه ما به قدرتمندترین سدانها در صنعت خودرو جلب شد که لیست کنونی نتیجه آن است. لازم به ذکر است که در تهیه این لیست از مدل پایه خودروها استفاده شده است؛ به عنوان نمونه بسته «کامپتیشن» در بامو M5 درنظر گرفته نشده است. نکته دیگر در مورد ذکر مدلهای مختلف از یک خودروساز با پیشرانه مشترک است که به منظور ایجاد تنوع بیشتر انجام شده است. در نهایت اینکه به منظور ایجاد مقایسه نسبت به هزینهای که برای قدرت خودروی خود میکنید، «قیمت هر اسببخار» نیز برای هر مدل ذکر شده است. در ادامه این لیست را مرور میکنیم.
بامو M5 و M6 گرن کوپه: ۵۶۰ اسببخار
پیشرانه: موتور ۴/۴ لیتری V8 با توربوهای دوقلو.
قیمت: ۹۵۸۵۰ دلار / ۱۱۷۹۵۰ دلار، قیمت برای هر اسببخار: ۱۷۱/۱۶ دلار / ۲۱۰/۶۳ دلار.
تنها در دنیایی که یک غول سدان ۷۰۷ اسببخاری وجود داشته باشد، خودرویی بامو M5 میتوان خودش را در پایین چنین لیستی ببیند. هر دوی این مدلها، یعنی بامو M5 و M6 گرن کوپه میتوانند با استفاده از پکیج کامپتیشن قدرت خود را به ۵۷۵ اسببخار برسانند که البته باز هم جایگاهشان تنها یک پله ارتقا مییابد. با این که نسخه ویژه ۳۰ Jahre M5 قدرتی به اندازه ۶۰۰ اسببخار دارد، ولی تعداد کمی از آنها تولید شده و در بازاری مانند امریکا تنها ۳۰ دستگاه از آنها «فروخته شده» است؛ در نتیجه نمیتوان یکی از این خودروها را خرید.
رولز رویس گوست: ۵۶۳ اسببخار
پیشرانه: موتور ۶/۶ لیتری V12 با توربوهای دوقلو.
قیمت: ۲۹۱۳۵۰ دلار قیمت برای هر اسببخار: ۵۱۷/۵ دلار.
به سالهای گذشته که برگردیم، رولز رویس حتی لیست خروجی موتورهایش را نیز قید نمیکرد و تنها به «مناسب» بودن قدرت خودروهایش اشاره میکرد. امّا شرایط مدرن امروز در صنعت خودرو باعث شده که رولز رویس نیز این آمار را منتشر کند. در همین حال، قدرت ۵۶۳ اسببخار واقعاً وسوسهکننده است!
مرسدسبنز S63 AMG فورماتیک / E63 AMG مدل S فورماتیک / CLS63 AMG مدل S فورماتیک : ۵۷۷ اسببخار
یک سهگانه از مرسدسبنز که از موتور قدرتمند ۵/۵ لیتری V8 استفاده میکنند. مرسدسبنز S63 AMG فورمتیک با وزن ۱۵۰۰ کیلوگرمی خود، میتواند تنها در مدت ۳/۸ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین این خودرو دارای سرعت حداکثر ۳۰۰/۹ کیلومتر بر ساعت است. در همین حال، CLS63 AMG مدل S فورماتیک نیز تنها ۳/۲ ثانیه زمان لازم دارد تا به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد و سرعت نهاییاش نیز ۲۹۹/۳ است.
بنتلی فلایینگ اسپور W-12: ۶۱۶ اسببخار
پیشرانه: موتور ۶ لیتری W-12 با توربوهای دوقلو.
قیمت: ۲۲۱۱۲۵ دلار قیمت برای هر اسببخار: ۳۵۸/۹۷ دلار.
مدل فلایینگ اسپور بالاخره یک نمونه واقعی از چیزی است که همیشه در تبلیغات بنتلی دیده میشود. میتوان گفت که این مدل از بنتلی مطابق عنوانش، پرواز میکند! قدرتی که در این خودرو وجود، بسیار اطمینانبخش است؛ البته تا زمانی که هنوز پا را کاملاً روی پدال فشار ندادهاید؛ در این صورت، همهچیز، حتی منظره بیرون چندان واضح نخواهد بود.
مرسدسبنز S65 AMG: ۶۲۱ اسببخار
پیشرانه: موتور ۶ لیتری V12 با توربوهای دوقلو.
قیمت: ۲۲۴۶۲۵ دلار قیمت برای هر اسببخار: ۳۶۱/۷۲ دلار.
بسیاری از مردم نمیتوانند این خودروی آلمانی را بخرند؛ این شاید یکی از بزرگترین ناامیدیهای جامعه مدرن باشد! در همین حال، یک ثروت کلان ۲۵۰ هزار دلاری، یکی از گزینههایش حتماً یک S65 AMG خواهد بود. در صورت داشتن این خودرو، سر و صدای آن را هم به همراه خواهید داشت.
دوج چارجر SRT هلکت: ۷۰۷ اسببخار
پیشرانه: موتور ۶/۲ لیتری V-8 با سوپرشارژر و اینترکولر.
قیمت: ۶۳۰۰۰ دلار قیمت برای هر اسببخار: ۸۹/۱۱ دلار.
دوج در این مدل، پیشرانه ۷۰۷ اسببخاری چلنجر SRT هلکت را به قامت یک سدان چهار در اضافه کرده است؛ قدرتی که ۸۶ اسببخار از S65 AMG بیشتر است و این در حالی است که قیمت آن به میزان یکچهارم مدل بنز است. همین موضوع، احتمالاً سلاح دوج در جذب کلی نگاهها به سمت خود است.
دوج چارجر علاوه بر قدرت خیلی خوبی که داره خیلی هم جذاب و دوست داشتنیه ماشین های امریکایی همیشه ۱ حس خاص رو به راننده منتقل میکنند علاوه بر ابن قیمت بسیار خوبی هم داره خلاصه اینکه خیلی خاص و دوست داشتنیه و البته با ابهت
نظر شخصیم این هستش که مقایسه کمی منطقی نیس دوج و بی ام و ماشینای اسپرت هستند (+2 مدل از بنز cls – s63)
و سایرین بیشتر اول لوکس بودن براشون تعریف شده تا سرعت و رانندگی ماشین
قیمتا هم همه بالاس ، حتی 63000 دلار دوج هم قیمت بالایی ، بین اونا زیاد به چشم نمیاد
ولی من خودم از بی ام و خیلی خوشم میاد ، اصالتی که تو طراحیش داره ، همچنان باقی هستش ، کیفیت رانندگی ، لذت رانندگی ، فک کنم تو همه این فاکتورا از همه سرتر باشه
دوج هم خب حس خاص و میده ، کامارو ، فورد ، دوج ، کادیلاک و کلا ماشینای آمریکایی یکمی حداقل برای ما ایرانیا جذابیت بیشتری دارند چون وارد نمیشن اگرم هست ریال شخصی اومده ، به همین علت شاید خیلی جذابن ، در حالیکه چون بنز و بی ام و با قیمت بالایی هم که دارن چون زیادن عظمتشون و جذابیتشون خیلی مشهود نیس .
دوج بیگانه ای درشهر از بنز S63 رو ترجیح میدم بهترین کار چندین سال اخیر بنزه رولز رویلسم که حرف نداره ولی درنهایت باید دوست دارم M5 سوار شم ظاهر و باطنش یه چیزو نشون میده سلطان کلاس سدان اسپرت
برای دوج نسبت قیمت به اسب بخارش میشه 89 دلار یعنی تقریبا 290 هزار تومان بعد برای پراید نسبت قیمت 22 میلیونی به 64 اسب بخارش میشه تقریبا 340 هزار تومن تازه امکانات دوج کجا پراید کجا از هر طرف به ماشین ایرانی نگاه کنی یکجاش میلنگه
فقط دلم میخواست یکی از آقایون ریق رحمت رو سر میکشید، اونوقت باید میدیدی چیکار میکردن!!!
وقتی که این خبر رو شنیدم همین شعری که داداش خاوری نوشته رو پیدا کردم و خوندمش، واقعا که آه و افسوس از همه ی جای آدم میزنه بیرون وقتی میبینه دولت کشورش اینقد نسبت به یه هنرمند بزرگ بی اعتناست
وقتی هم استاد یاحقی فوت کرد یادمه فقط توی 2 شبکه زیرنویس کردن و در حد 30 ثانیه توی اخبار بهش اختصاص دادن :(
صد البته که انتخاب بنز بهترین انتخابه ولی حتی توی خارج از ایران هم باید ا میلیونر باشی تا بتونی این بنزو بخری ۳۶۱۰۰۰ دلار به پول ما میشه یک میلیاردو صد ملیون تومان که اگه کسی بخواد واردش کنه بالای ۳ میلیارد تومان براش آب میخوره قینت دج واقعا عالی و یک ماشین امریکایی بسیار خوبه
ایرانو ولش کن ،اینجا ماشین چینیو که هیچجا نمیخرن دارن بالای ۶۰ میلیون تو پاچه ملت میکنن . در ضمن بنز s رو قیمتشو زده زیرش ۲۲۰۰۰۰ دلار . من موندم این قیمتو از کجا اوردی…
بر و بچ شرمنده من قیمتو اشتباه زدم همونطور که دوستمون گفت درستش 220000 دلاره البته باز هم قیمت بالاست البته برا ما چه فرقی داره در هر صورت همه این ماشینا ئاسه ما دست نیافتنی اند فعلا ایشالا همتون به هر چی میخواین برسین
با رییس یکی از شرکت های وارد کننده ماشین صحبت کردم و نظرش رو راجع به اس کلاس جدید پرسیدم اون هم اینطوری جوابم رو داد: به سختی راضی به ترک و بلند شدن از روی صندلی هاش شدم و تا زمانی که کسی نبینتش نمیتونه اظهار نظر راجع بهش بکنه یک ماشین لوکس در حد و اندازه ی میباخ. بچه ها راستی به نظرتون کمری صفر بخریم 150 تومن یا لکسوس rx با 50000 کیلومتر کارکرد به قیمت 170 تومن
چرافکر کردی کسی نیست دوج قدرتش 170تا 200اسببخار بیشتره زیباست به روز مطابق با اخرین تکنولوژِی و از همه مهمتر با قیمت یک چهارم اینا اریه میشه چرا نباید انتخاب ما باشه درضمن نظرات بچه ها رو هم بخونی بد نیست
انتخاب من اول دوج بعد بی ام و سری 5.علتش اول بشدت قدرتمند بودن دوج بعد جوون پسند بودن چارجر و سری 5 هست.بقیه ماشینای لیست خیلی لوکس و مجلسی و بزرگ هستن و برای کلاس گذاشتن عالین اما برای کسی که میخواد فقط گاز رو فشار بده و لایی بکشه هلکت انتخاب فوق العاده ایه
مهمترین عامل تو قدرت مانور سیستم تعلیق عقبو بالانس وزنیه از سیستم دوج هلکت اطلاعات دقیقی ندارم اما اگر مثل قبلیا باشه فاتحش خوندس ولی با M5 خیلی راحت و کنترل شده میتونی پاتیناژ بری
CIFEX
۲۸ مرداد ۱۳۹۳دوج چارجر علاوه بر قدرت خیلی خوبی که داره خیلی هم جذاب و دوست داشتنیه
ماشین های امریکایی همیشه ۱ حس خاص رو به راننده منتقل میکنند علاوه بر ابن قیمت بسیار خوبی هم داره
خلاصه اینکه خیلی خاص و دوست داشتنیه و البته با ابهت
سعید صالحی
۲۸ مرداد ۱۳۹۳من همشونو دوست دارم
کیا
۲۸ مرداد ۱۳۹۳نظر شخصیم این هستش که مقایسه کمی منطقی نیس
دوج و بی ام و ماشینای اسپرت هستند (+2 مدل از بنز cls – s63)
و سایرین بیشتر اول لوکس بودن براشون تعریف شده تا سرعت و رانندگی ماشین
قیمتا هم همه بالاس ، حتی 63000 دلار دوج هم قیمت بالایی ، بین اونا زیاد به چشم نمیاد
ولی من خودم از بی ام و خیلی خوشم میاد ، اصالتی که تو طراحیش داره ، همچنان باقی هستش ، کیفیت رانندگی ، لذت رانندگی ، فک کنم تو همه این فاکتورا از همه سرتر باشه
دوج هم خب حس خاص و میده ، کامارو ، فورد ، دوج ، کادیلاک و کلا ماشینای آمریکایی یکمی حداقل برای ما ایرانیا جذابیت بیشتری دارند چون وارد نمیشن اگرم هست ریال شخصی اومده ، به همین علت شاید خیلی جذابن ، در حالیکه چون بنز و بی ام و با قیمت بالایی هم که دارن چون زیادن عظمتشون و جذابیتشون خیلی مشهود نیس .
حسین
۲۹ مرداد ۱۳۹۳دوج بیگانه ای درشهر از بنز S63 رو ترجیح میدم بهترین کار چندین سال اخیر بنزه رولز رویلسم که حرف نداره ولی درنهایت باید دوست دارم M5 سوار شم ظاهر و باطنش یه چیزو نشون میده سلطان کلاس سدان اسپرت
فورد
۲۸ مرداد ۱۳۹۳برای دوج نسبت قیمت به اسب بخارش میشه 89 دلار یعنی تقریبا 290 هزار تومان بعد برای پراید نسبت قیمت 22 میلیونی به 64 اسب بخارش میشه تقریبا 340 هزار تومن تازه امکانات دوج کجا پراید کجا از هر طرف به ماشین ایرانی نگاه کنی یکجاش میلنگه
vahid jinpachi
۲۸ مرداد ۱۳۹۳دوج رو بخاطر قیمتش انتخاب می کنم ولی اگر پول داشته باشم بنز اس انتخاب منه. ;-)
mohsen
۷ شهریور ۱۳۹۳نه بنز فقط لوکسه خوب راه نمیره.
مهرشاد
۱۲ شهریور ۱۳۹۳کاملا موافقم
matin
۲۹ مرداد ۱۳۹۳به نظر من درست نیست که بگیم قیمت ماشین تقسیم قدرت میشه قیمت هر اسب بخار ماشینی باید قیمت موتور ماشین رو بر قدرت ماشین تقسیم کرد میشه قیمت هر اسب بخار
احمدرضا
۲۸ مرداد ۱۳۹۳آمان ترکونده بنز چندتا بی ام و چند تا رولز رویس مال بی ام و هست بنتلی هم که مال فولکس واگنه
پرچم آلمان اون بالا بالا هاست
آرش
۲۸ مرداد ۱۳۹۳فکر کنم تو این لیست جای آئودی A8 6.3 خالیه.
خاوری
۲۸ مرداد ۱۳۹۳با یاد و خاطره بانوی شعر و غزل سیمین دانشور که امروز درگذشت
«دارا جهان ندارد سارا زبان ندارد
بابا ستاره ای در هفت آسمان ندارد
کارون زچشمه خشکیدالبرزلب فروبست
حتا دل دماوند آتش فشان ندارد
دیو سیاه دربند آسان رهید وبگریخت
رستم در این هیاهو گرز گران ندارد
روز وداع خورشید زاینده رودخشکید
زیرا دل سپاهان نقش جهان ندارد
بر نام پارس دریا نامی دگر نهادند
گویی که آرش ما تیر و کمان ندارد
دریای مازنی ها بر کام دیگران شد
نادر زخاک برخیز میهن جوان ندارد
دارا کجای کاری دزدان سرزمینت
بر بیستون نویسند دارا جهان ندارد
آییم به داد خواهی فریادمان بلند است
اما چه سود که اینجا نوشیروان ندارد
سرخ وسپید وسبزست این بیرق کیانی
اما صد آه و افسوس شیر ژیان ندارد
کو آن حکیم توسی شهنامه ای سراید
شاید که شاعر ما دیگر بیان ندارد
هرگز نخواب کوروش ای مهرآریایی
بی نام تو وطن نیز نام و نشان ندارد»
سیمین بهبهانی
mory
۲۸ مرداد ۱۳۹۳انصافا لایک داره
Ehsan
۲۸ مرداد ۱۳۹۳چرا رفتی ….
رفت آن سوار …..
دوباره می سازمت وطن …..
دلم گرفته ای دوست هوای گریه با من ….
و ….
خدانگهدار سیمین بانو ، جاودان بانو :-(
:
فرید
۳۰ مرداد ۱۳۹۳جای سورن ef7بدجور خالیه
صادق
۲۸ مرداد ۱۳۹۳چقدر بی سر و صدا :(
فقط دلم میخواست یکی از آقایون ریق رحمت رو سر میکشید، اونوقت باید میدیدی چیکار میکردن!!!
وقتی که این خبر رو شنیدم همین شعری که داداش خاوری نوشته رو پیدا کردم و خوندمش، واقعا که آه و افسوس از همه ی جای آدم میزنه بیرون وقتی میبینه دولت کشورش اینقد نسبت به یه هنرمند بزرگ بی اعتناست
وقتی هم استاد یاحقی فوت کرد یادمه فقط توی 2 شبکه زیرنویس کردن و در حد 30 ثانیه توی اخبار بهش اختصاص دادن :(
پیج ویکی پدیای سیمین بانو هم فیلتر بود :(
افسوس…
علی
۲۸ مرداد ۱۳۹۳من میگم انتخاب بنز s بهترین و منطقی ترین انتخابه ولی دوج قیمتش واقعا مفته.
CIFEX
۲۸ مرداد ۱۳۹۳صد البته که انتخاب بنز بهترین انتخابه ولی حتی توی خارج از ایران هم باید ا میلیونر باشی تا بتونی این بنزو بخری ۳۶۱۰۰۰ دلار به پول ما میشه یک میلیاردو صد ملیون تومان که اگه کسی بخواد واردش کنه بالای ۳ میلیارد تومان براش آب میخوره
قینت دج واقعا عالی و یک ماشین امریکایی بسیار خوبه
خودم
۲۸ مرداد ۱۳۹۳ایرانو ولش کن ،اینجا ماشین چینیو که هیچجا نمیخرن دارن بالای ۶۰ میلیون تو پاچه ملت میکنن . در ضمن بنز s رو قیمتشو زده زیرش ۲۲۰۰۰۰ دلار . من موندم این قیمتو از کجا اوردی…
CIFEX
۲۹ مرداد ۱۳۹۳بر و بچ شرمنده من قیمتو اشتباه زدم همونطور که دوستمون گفت درستش 220000 دلاره
البته باز هم قیمت بالاست
البته برا ما چه فرقی داره در هر صورت همه این ماشینا ئاسه ما دست نیافتنی اند فعلا
ایشالا همتون به هر چی میخواین برسین
Challenger SRT HellCat
۳۰ مرداد ۱۳۹۳دوسته عزیز الان قیمت S500 بدونه کیت و موتور AMG 1,800,000,000 در میادحالا گیریم s65 دیگه بیشتر از 2,5 در نمیاد که
Ahmad
۲۸ مرداد ۱۳۹۳به نظرم همشون عالی و بی نقص اند.
datsun
۲۸ مرداد ۱۳۹۳AMG سلطان( بنز) بهترینه
صادق
۲۸ مرداد ۱۳۹۳اگه بخوام یه خرید منطقی داشته باشم، چارجر رو انتخاب میکنم
اگه بخوام رو حساب عشق و علاقه خرید کنم، مجبورم 2 تا ماشین بخرم: هم چارجر و هم M5
حسین
۲۹ مرداد ۱۳۹۳این یه بحثیه بین من و صادق
صادق منطقتو برم…. دیگه خودت بفهم
صادق
۲۹ مرداد ۱۳۹۳شرو نکنااااا
وگرنه همون بحث گوشه ستون و جَم و اینا پیش میاد!!
امین
۲۸ مرداد ۱۳۹۳یا مرسدس S63 یا s65
واقعا معرکه ن
مهرشاد
۱۲ شهریور ۱۳۹۳و صد البته لوکس
پیترپن
۲۸ مرداد ۱۳۹۳a8 ائودی کوش
مهرشاد
۱۲ شهریور ۱۳۹۳جاش خالی
سهیل
۲۸ مرداد ۱۳۹۳به نظر من ماشین فقط بنز
حمید
۲۸ مرداد ۱۳۹۳با رییس یکی از شرکت های وارد کننده ماشین صحبت کردم و نظرش رو راجع به اس کلاس جدید پرسیدم اون هم اینطوری جوابم رو داد: به سختی راضی به ترک و بلند شدن از روی صندلی هاش شدم و تا زمانی که کسی نبینتش نمیتونه اظهار نظر راجع بهش بکنه یک ماشین لوکس در حد و اندازه ی میباخ. بچه ها راستی به نظرتون کمری صفر بخریم 150 تومن یا لکسوس rx با 50000 کیلومتر کارکرد به قیمت 170 تومن
اترون
۲۹ مرداد ۱۳۹۳یعنی واقعا کسی هم داریم که داج هلکتو به اینا ترجیح بده … نه داریم!!!
مجتبی (ساروی)
۲۹ مرداد ۱۳۹۳چرافکر کردی کسی نیست دوج قدرتش 170تا 200اسببخار بیشتره زیباست به روز مطابق با اخرین تکنولوژِی و از همه مهمتر با قیمت یک چهارم اینا اریه میشه چرا نباید انتخاب ما باشه درضمن نظرات بچه ها رو هم بخونی بد نیست
محمدرضا
۲۹ مرداد ۱۳۹۳فقطططططططططططططططططط BMW
احسان(احسان سابق)
۲۹ مرداد ۱۳۹۳انتخاب من اول دوج بعد بی ام و سری 5.علتش اول بشدت قدرتمند بودن دوج بعد جوون پسند بودن چارجر و سری 5 هست.بقیه ماشینای لیست خیلی لوکس و مجلسی و بزرگ هستن و برای کلاس گذاشتن عالین اما برای کسی که میخواد فقط گاز رو فشار بده و لایی بکشه هلکت انتخاب فوق العاده ایه
حسین
۲۹ مرداد ۱۳۹۳مهمترین عامل تو قدرت مانور سیستم تعلیق عقبو بالانس وزنیه از سیستم دوج هلکت اطلاعات دقیقی ندارم اما اگر مثل قبلیا باشه فاتحش خوندس ولی با M5 خیلی راحت و کنترل شده میتونی پاتیناژ بری
MohammadGTR
۲۹ مرداد ۱۳۹۳منم m5 رو بیشتر قبول دارم
از حق نگذریم دوج حرف نداره ولی m5 اصالتش بیشتره
ASTON MARTin
۲۹ مرداد ۱۳۹۳پس استون مارتین راپید اس کو ؟ : |
adel
۳۰ مرداد ۱۳۹۳دوج چارجر SRT واقعاً زیباست. خیلی دوست داشتنیه…
محمد
۳۰ مرداد ۱۳۹۳فقط m5
Ahmad..F12
۱ شهریور ۱۳۹۳از نظر اقتصادی، هلکت واقعاً ارزش داره
ولی از نظر اشرافیگری و اسپورت بودن آلمان حرفی واسه گفتن باقی نمیزاره…
مهرشاد
۱۲ شهریور ۱۳۹۳اونم چه ماشینی S-CLASS
نوید (6*6)
۱۶ دی ۱۳۹۳بچه ها دقت کردین که پانامرا تو این لیست نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پیکان جوانان
۱۱ بهمن ۱۳۹۳هل کت مصرفش خیلی بالاس ولی ام 5 زیر 10 میسوزونه