اخیراً برخی نامهای بزرگ در صنعت خودرو بازنشسته شدهاند که مشهورترین آنها لندروور دیفندر است.
اما برخی خودروها هم هستند که مدتزمان زیادی از تولید آنها میگذرد اما بازهم تولید میشود بنابراین درصدد هستیم برخی از آنها را به شما معرفی کنیم. البته بدیهی است که خودروهایی نیز در ایران حاضرند که همچنان با بالاترین عمر در خط تولید قرار دارند که بحث آنها جداست. در این جا منبع، به خودروهایی میپردازد که عمدتاً در بازار استرالیا حضور دارند.
ما نسل فعلی این خودروها را به شما معرفی میکنیم، منظور از نسل فعلی این است که پانلهای بدنهی اصلی و زیرساخت خودروها باقی ماندهاند. میدانیم که برخی از مدلهای حاضر در این نوشته قوای محرکه، شاسی و کابین جدیدتری دارند اما در کل پوستهی قدیمی خودرو باقی مانده است.
- مرسدس بنز G واگن – فروش از سال ۲۰۱۱ (فروش نسل اول از ۱۹۷۹)
خب نظرات متفاوتی دربارهی مرسدس بنز G کلاس (واگن) وجود دارد. برخی افراد از فرمان خودرو متنفر هستند اما زیرساخت سفت و مستحکم آن را تحسین میکنند. برخی نیز دوستدار بدنهی جعبهای شکل آن هستند.
البته جایگزین این خودرو در راه است و امیدواریم که فوقالعاده بوده و فرمان جدیدی داشته باشد.
- تویوتا لندکروز سری ۷۰- فروش از سال ۱۹۸۵
خب لندکروز سری ۷۰ کاملاً مشابه نمونهی تولید شده در ۳۰ سال پیش است اما با تجهیزات ایمنی، پیشرانهها و شاسی جدید خودرویی کاملاً ارتقا یافته محسوب میشود.
- نیسان پاترول Y61 – فروش از سال ۱۹۹۷
نیسان پاترول سرسخت Y61 سالیان سال است که در بازار حضور داشته و یکی از جانسختترین خودروها به شمار میرود. دل خریداران برای این خودرو بسیار تنگ شده زیرا این خودرو تنها شاسیبلند آفرودر جدی نیسان با پیشرانه دیزل به شمار میرود.
- سوزوکی جیمنی – فروش از سال ۱۹۹۸
این شاسیبلند کوچک یکی از سرسختترین آفرودرها است به شرطی آنکه بودجهی مناسبی داشته باشید. البته به دلیل قوانین ایمنی صادرات این خودرو محدود شده است. ما برای ارائهی مدل جدید ثانیهشماری میکنیم.
- مورگان ۴/۴ – فروش از سال ۲۰۰۲
این یک خودروی اسپورت با طراحی قدیمی و رترو است.
- رولزرویس فانتوم – فروش از سال ۲۰۰۳
بله فانتوم تقریباً ۱۴ ساله است؛ و البته این خودرو هنوز هم یکی از شگفتانگیزترین و لوکسترین خودروهای ساخته شده است. برخی افراد میگویند این خودرو به زمان خاصی تعلق ندارد.
- سوزوکی APV – فروش از سال ۲۰۰۵
مایک کاستلو قطعاً این خودرو را دوست دارد شاید آغاز عشق و علاقهی او به این خودرو به خاطر بسیار قدیمی بودن ون سوزوکی مرتبط باشد.
- سوزوکی گرند ویتارا – فروش از سال ۲۰۰۵
یک سوزوکی قدیمی دیگر. این برند در ۱۸ ماه گذشته برخی مدلهای جدید را ارائه کرده اما شاسی بلندهای آن سالخورده هستند.
رانندگی با ویتارا همانند دیدار با دوستی قدیمی است، جهان اطراف شما تغییرات زیادی داشته اما برخی چیزها بدون تغییر باقی ماندهاند.
- تویوتا تاراگو – فروش از سال ۲۰۰۶
خودرویی خانوادگی که ۱۰ سال است عضو خانوادهی تویوتا بوده و اگرچه در طول سالها بهبود یافته و اصلاح شده اما در مقایسه با رقبا کاملاً قدیمی محسوب میشود. البته پیشرانهی ۶ سیلندر آن را دوست داریم.
- جیپ رانلگر – فروش از سال ۲۰۰۶
به زودی نسل جدید این خودرو عرضه خواهد شد. نسل جدید سبکتر بوده و جایگزین مدلی خواهد شد که بیش از یک دهه است که در بازار حضور دارد.
البته این مسئله مردم را از خرید آن منصرف نکرده است. رانگلر مدتی لقب پرفروشترین کانورتیبل استرالیا را در چنگ داشت.
- میتسوبیشی پاجرو – فروش از سال ۲۰۰۶
مدلی از میتسوبیشی که در طول یک دهه خیلی تغییر نکرده پاجرو نام دارد. سالخوردگی پاجرو را میتوان از افت فروش آن و غلبهی کراس اوورهای اسپورت مدرن متوجه شد.
- استون مارتین ونتیج – فروش از سال ۲۰۰۶
با خرید استون مارتین ونتیج به خودرویی که از نظر طراحی به زمان خاصی تعلق ندارد دست خواهید یافت. با اینکه این خودرو حدود ۱۰ سال است که عرضه شده اما به دلیل ظاهر بسیار جذاب خود هنوز هم سرزنده احساس میشود.
- هولدن کاپتیوا – فروش از سال ۲۰۰۶
مطمئنا عمر هولدن کاپتیوا به عنوان یکی از پرفروشترین شاسی بلندهای این برند به پایان خواهد رسید. با بهایی نسبتاً مناسب خودرویی با امکانات زیاد به دست میآورید. تنها شرمساری این خودرو به ظاهر قدیمیاش بازمیگردد.
- میتسوبیشی لنسر – فروش از سال ۲۰۰۷
حدود ۱۰ سال از عرضهی نسل فعلی لنسر میگذرد و دیدن اینکه اینقدر مردم این خودرو را میخرند جای تعجب دارد. در سال ۲۰۱۶ بیش از ۷ هزار دستگاه از لنسر فروخته شده و این برخلاف وجود خودروهایی بهتر با بهایی مشابه است.
- تویوتا یاریس سدان – فروش از سال ۲۰۰۷ (توقف تولید)
تویوتا تولید این خودرو را پس از حدود ۱۰ سال تولید متوقف کرده است. فکر نمیکنیم که به این زودیها جایگزین آن را ببینیم.
- کاترهام ۷ – فروش از سال ۲۰۰۷
این خودرو به منظور داشتن ظاهری قدیمی و مسابقهای طراحی شده است و البته در ارائهی خودرویی قدیمی و مسابقهای موفق هم شده است.
- فولکسواگن کرافتر – فروش از سال ۲۰۰۷
جایگزین این خودرو در سال ۲۰۱۷ معرفی خواهد شد. این کار خوبی است چراکه ارائهی نسل جدید آن احساس میشود.
- ماهیندرا پیکاپ – فروش از سال ۲۰۰۷
درباره ی پیکاپ ماهیندرا چه میتوان گفت؟ این خودرو واقعاً آفرود خوبی دارد. همین.
- سانگ یانگ اکتیون – فروش از سال ۲۰۰۷
اکتیون یکی از بیفایدهترین خودروهای بازار است که نزدیک یک دهه بوده که در بازار حضور دارد.. بله سانگ یانگ هم هنوز نفس میکشد. عجیب نیست؟
- تویوتا لندکروز سری ۲۰۰ – فروش از سال ۲۰۰۷
پس از فیس لیفتی کامل در سال ۲۰۱۵ لندکروز به عنوان یکی از بهترین آفرودرهای بازار باقی مانده است. ما آن را دوست داریم، خریداران هم دوستش دارند. خب پس چرا نسل جدید تولید شود؟
- جیپ پاتریوت – فروش از سال ۲۰۰۷
قدیمی است و به زودی نسل جدید آن عرضه خواهد شد.
- فیات ۵۰۰ – فروش از سال ۲۰۰۸
فیات ۵۰۰ طراحی کلاسیک و رترو دارد اما در واقع ظاهر آن کمی سالخورده است. ظاهر خودرو از سال ۲۰۰۸ تابهحال تغییر زیادی نکرده است. ۵۰۰ هنوز هم کوچک و جذاب است اما دنیا آمادهی پذیرش نسل جدید است.
- دوج جورنی – فروش از سال ۲۰۰۸
راندن دوج جورنی مسن واقعاً هم شبیه یک سفر است.
- فیات Scudo – فروش از سال ۲۰۰۸
خودروهای تجاری به اندازهی مدلهای سواری فواصل بهروزرسانی کمتری ندارند؛ اما در مقایسه با رقبای جدیدتر، فیات Scudo قدیمی و مسن است.
- هیوندای iLoad – فروش از سال ۲۰۰۸
این خودرو اخیراً بهروز شده و ارزش خوبی در برابر بهای پرداختی دارد؛ اما در مقایسه با برادران سواری خود قیافهای بسیار از مد افتاده دارد.
- نیسان GT-R – فروش از سال ۲۰۰۹
شاید ۷ سال زمان زیادی در مقایسه با دیگر خودروهای حاضر در لیست نباشد اما با ورود سوپراسپورت های جدید به بازار به نظر میرسد گودزیلا سالخورده شده است.
این خودرو در طول این مدت کمی سریعتر شده اما نیازمند کوچکتر و سبکتر شدن بوده و باید از تکنولوژیهای بیشتری بهره ببرد.
- نیسان 370Z – فروش از سال ۲۰۰۹
صحبت از خودروی سبکتر و کوچکتر شد، باید گفت برادر کوچکتر گودزیلا یعنی 370Z نیز پیرتر شده است. 370Z هنوز هم هیجانانگیز است اما در بحث قیمت مناسب نیست.
منبع: caradvice
"Amir"
۱۲ دی ۱۳۹۵وقتی G_Class رو میبینم گریم میگیره
وقتش نیست که این پیرمرد برگرده به خونه دومش ؟ ?
بهتره بگم به خونه خالقش !
dice
۱۲ دی ۱۳۹۵چه عکس نابی از فانتوم و گوست انداخته بود…
اقا یه چیز بی ربط ولی باحال… داشتم مطالب پدالو می خوندم یهو پدرم پرسید چیه می خونی…منم شانسن تو اون قسمت حراج فراری قدیمی بودم… بهش توضیح دادم که کلاسیک و بعده این همه سال چه قیمتی پیدا کرده.با خنده گفت.. 206 مثل اونه… ما 14 ملیون خریدیم ولی پارسال 20 فروختیم… بعده 7 سال استفاده… تاحلا این قدر قانع نشده بودم
پ.ن:الان کلا چینی سواریم… x50 و jac s5
amirhosein jahangiri
۱۳ دی ۱۳۹۵دقیقا موافقم باهاتون
MPH
۱۲ دی ۱۳۹۵❤❤❤فقط دو مورد اول❤❤❤
reza
۱۲ دی ۱۳۹۵پس پراید و 405 کجان؟؟
AK_007
۱۲ دی ۱۳۹۵*گفته بازار استرالیا, نه ایران*
ناشناس
۱۲ دی ۱۳۹۵البته محصولات خودروسازان خودمون رو از قلم انداختید!!! که انصافا هم مایه ی تحسین و افتخار هستن!!! مثل وانت نیسان، پیکان، پراید، 405 و غیره!!! خخخخخخخخ
AK_007
۱۲ دی ۱۳۹۵لند کروزر سری ۲۰۰ فکر میکنم مدل ۲۰۰۵ و ۱۹۹۹ هم روی همین پلتفرم باشه, نیست???
لندکروزر سر ۷۰ که عملا دایناسوره! و عالیه
و فکر میکنم “لندکروزر” درستش باشه ن لند کروز
MPH
۱۲ دی ۱۳۹۵حالا لندکروز خوبه باز لنکروس رو چیکار کنیم!!!!!
Parker
۱۲ دی ۱۳۹۵حال یک عده بگن لندکروز ، چه اشکالی داره؟
.
منم میتونم مته به خشخاش بذارم و بگم داینوسور درسته نه دایناسور.
بذار کاربرا راحت باشن عزیز من
AK_007
۱۲ دی ۱۳۹۵دوست عزیز حرف شما صحیح ولی وقتی یک چیز اشتباه تکرار بشه دیگه از همون کلمه اشتباه استفاده میشه,
شما سرچ کنید لندکروز و لندکروزر, بیشتر سایت های ایران برای گزینه ی اول نتیجه بالا میارند,
چنین چیزی نتیجش میشه مثل همون کلمه *لاکچری* که حتی گوگل ترنسلیت هم این کلمه رو استفاده میکنه
افتضاحی برای زبانمون
AK_007
۱۲ دی ۱۳۹۵و برای دایناسور هم این معادلی هست که فرهنگستان فارسی برای کلمه ی اصلی استفاده کرده و تو کتابا از همین واژه استفاده میشه
ولی تو کتابی موثقی فکر نکنم لندکروز نوشته شده باشه!
Parker
۱۲ دی ۱۳۹۵با احترام…
نظر شما هم محترم.
ولی من همچنان به عقیده ی خودم هستم.
power active
۱۲ دی ۱۳۹۵فقط گودزیلااااا…
مهدی اکرمی
۱۲ دی ۱۳۹۵وقتی تیتر رو خوندم فکر کردم مطلب یا در مورد ماشینایی مثل جی کلاس، بیتل، 911 و امثال اینهاست یا درمورد ماشینایی که سالیان ساله که در نسلهای مختلف هنوز تولید میشن، مثل شورولت سابربن و کوروت، فورد سری F و موستانگ، مرسدس بنز SL، پورشه 911 و تویوتا لندکروزر و کرولا.
ولی وقتی صفحه رو باز کردم مایوس شدم، به نظر شخصی من عمر 10 سال و حتی در بعضی موارد 15 سال برای یک ماشین طبیعیه و نیازی به نوشتن مقاله نداره، به خصوص اینکه اون ماشین دو بار یا حتی بیشتر فیسلیفت شده باشه
MPH
۱۲ دی ۱۳۹۵مسئله اینه که دنیا داره با سرعت میره جلو و ماشینی که الان عالی یا حتی فراتر از انتظاره اگه تا چندسال آینده تغییراتی روش انجام نشه از چشم میوفته بخصوص اگه در یک کلاس رقابتی و مهم باشه
تولید یک خودرو با کمترین تغییرات طی چندسال نشون از محبوبیت بالای اون محصول داره،مثل همین سری 200
دوچرخه سوار
۱۳ دی ۱۳۹۵Gکلاس تا 30 سال دیگه هم همینجوری دوس داشتنی و دلنشینه
علیرضا4225
۱۲ دی ۱۳۹۵اگر بحث سن وسال باشدخودرو های دیگری نیز در این لیست قرار می گیرند در کل زیاد جالب و علمی نبود
datsun
۱۲ دی ۱۳۹۵وقتی پاترول y62 معرفی شد تو خیلی از بازارهای که نیسان حضور داشت مثل استرالیا تقاضای y61 وجود داشت و تا الان هم تولید شد مدل پیکاپش هم تولید میشه، ولی شنیدم نیسان با تولید چند مدل خاص از این ماشین از y61 خداحافظی میکنه و با y62 به راه پاترول ادامه میده
X6
۱۲ دی ۱۳۹۵از نظر من مرسدس جیپ و فیات به علاوه نیسان بهترینشون بودن
Parker
۱۲ دی ۱۳۹۵(((حدود 10 سال از عرضهی نسل فعلی لنسر میگذرد و دیدن اینکه اینقدر مردم این خودرو را میخرند جای تعجب دارد. در سال 2016 بیش از 7 هزار دستگاه از لنسر فروخته شده و این برخلاف وجود خودروهایی بهتر با بهایی مشابه است)))
جادوی میتسوبیشی…
واقعا محصولات برند میتسوبیشی در قلب مردم جا دارند…. اون آرم زیبای 3 لوزی (الماس) روی هر ماشینی باشه بهش ارزش میده.
وقتی یک نگاه به میتسوبیشی گالانت های عـیـنکی و کـوسـه ای میندازم ، دلم میخواد به بلایی که سر میتسوبیشی آوردند، یک دل سیر گریه کنم.
مدیران میتسوبیشی یک جا مسیر رو اشتباه رفتند.
اگر وقت بشه در آینده توضیح میدم که کجا.
امیدوارم نیسان ، میتسوبیشی رو با خودش بالا بکشه و دوباره برگردونه به اوج.
حمیدرضا
۱۲ دی ۱۳۹۵به نظر من واقعا استون و رولز رویس نیازی ندارن هر چند سال به روز بشن این که مدلای ماشین ها هم هر چند سال مجبورن به روز بشن بیشتر به علت فعالیت زیاد برندهای کره ای هست که برای رقابتی نگه داشتن خودروهاشون تقریبا دارن هر سه سال یا چهارسال یکبارفیس خودروشون رو کلا تغییر میدن به نظر من برای عرضه یه مدل جدید زمان زیر هشت سال نیاز نیست چون نشون میده که تولید کننده به قدرت رقابت خودروش اعتقاد نداره
زمان
۱۲ دی ۱۳۹۵اساعت 12 شب در گوشه ای از خیابان ایستاده اید میبینید صدای هلی کوپتر می آید نا گهان شوکه میشوید که این موقع شب صدای چرخ بال ذوم که میکنید میبینید نیسان آبی آرام به شما نزدیک میشود با صدای هلی کوپتر وبا همان صدا دور میشود و……ظلم نیست که نیستیم جوینر آبی رو توی این دسته نیاوردند پژو و پراید جایی دیگر
pooriya
۱۲ دی ۱۳۹۵ایشالا داداش کارلوس همون طور که نیسان نجات داد و بهش جان دوباره داد میتوسو نجات میده کلا کارلوس گون یکی از نوابغ دنیای خودرو هست و کارش خیلی درسته
faramarz
۱۲ دی ۱۳۹۵عاشق G کلاسم
احسان(احسان سابق)
۱۲ دی ۱۳۹۵405 و پراید و سمند و وانت پیکان و سلطان همشون مزدا جونیور(همون وانت گاوی خودمون) کو؟
حسین
۱۳ دی ۱۳۹۵لندروور دیفندر هم یکی از اعضای لیست باید می بود