قدیمی‌ترین خودروهای جدید در حال فروش!

یک‌شنبه 12 دی 1395 - 12:30
مطالعه 12 دقیقه
Mercedes-Benz G350d G Professional (Euro-spec)
اخیراً برخی نام‌های بزرگ در صنعت خودرو بازنشسته شده‌اند که مشهورترین آن‌ها لندروور دیفندر است.
تبلیغات

اما برخی خودروها هم هستند که مدت‌زمان زیادی از تولید آن‌ها می‌گذرد اما بازهم تولید می‌شود بنابراین درصدد هستیم برخی از آن‌ها را به شما معرفی کنیم. البته بدیهی است که خودروهایی نیز در ایران حاضرند که همچنان با بالاترین عمر در خط تولید قرار دارند که بحث آنها جداست. در این جا منبع، به خودروهایی می‌پردازد که عمدتاً در بازار استرالیا حضور دارند.

ما نسل فعلی این خودروها را به شما معرفی می‌کنیم، منظور از نسل فعلی این است که پانل‌های بدنه‌ی اصلی و زیرساخت خودروها باقی مانده‌اند. می‌دانیم که برخی از مدل‌های حاضر در این نوشته قوای محرکه، شاسی و کابین جدیدتری دارند اما در کل پوسته‌ی قدیمی خودرو باقی مانده است.

  • مرسدس بنز G واگن – فروش از سال 2011 (فروش نسل اول از 1979)

خب نظرات متفاوتی درباره‌ی مرسدس بنز G کلاس (واگن) وجود دارد. برخی افراد از فرمان خودرو متنفر هستند اما زیرساخت سفت و مستحکم آن را تحسین می‌کنند. برخی نیز دوستدار بدنه‌ی جعبه‌ای شکل آن هستند.

البته جایگزین این خودرو در راه است و امیدواریم که فوق‌العاده بوده و فرمان جدیدی داشته باشد.

  • تویوتا لندکروز سری 70- فروش از سال 1985

خب لندکروز سری 70 کاملاً مشابه نمونه‌ی تولید شده در 30 سال پیش است اما با تجهیزات ایمنی، پیشرانه‌ها و شاسی جدید خودرویی کاملاً ارتقا یافته محسوب می‌شود.

  • نیسان پاترول Y61 – فروش از سال 1997

نیسان پاترول سرسخت Y61 سالیان سال است که در بازار حضور داشته و یکی از جان‌سخت‌ترین خودروها به شمار می‌رود. دل خریداران برای این خودرو بسیار تنگ‌ شده زیرا این خودرو تنها شاسی‌بلند آفرودر جدی نیسان با پیشرانه دیزل به شمار می‌رود.

  • سوزوکی جیمنی – فروش از سال 1998

این شاسی‌بلند کوچک یکی از سرسخت‌ترین آفرودرها است به شرطی آنکه بودجه‌ی مناسبی داشته باشید. البته به دلیل قوانین ایمنی صادرات این خودرو محدود شده است. ما برای ارائه‌ی مدل جدید ثانیه‌شماری می‌کنیم.

  • مورگان 4/4 – فروش از سال 2002

این یک خودروی اسپورت با طراحی قدیمی و رترو است.

  • رولزرویس فانتوم – فروش از سال 2003

بله فانتوم تقریباً 14 ساله است؛ و البته این خودرو هنوز هم یکی از شگفت‌انگیزترین و لوکس‌ترین خودروهای ساخته شده است. برخی افراد می‌گویند این خودرو به زمان خاصی تعلق ندارد.

  • سوزوکی APV – فروش از سال 2005

مایک کاستلو قطعاً این خودرو را دوست دارد شاید آغاز عشق و علاقه‌ی او به این خودرو به خاطر بسیار قدیمی بودن ون سوزوکی مرتبط باشد.

  • سوزوکی گرند ویتارا – فروش از سال 2005

یک سوزوکی قدیمی دیگر. این برند در 18 ماه گذشته برخی مدل‌های جدید را ارائه کرده اما شاسی بلندهای آن سالخورده هستند.

رانندگی با ویتارا همانند دیدار با دوستی قدیمی است، جهان اطراف شما تغییرات زیادی داشته اما برخی چیزها بدون تغییر باقی مانده‌اند.

  • تویوتا تاراگو – فروش از سال 2006

خودرویی خانوادگی که 10 سال است عضو خانواده‌ی تویوتا بوده و اگرچه در طول سال‌ها بهبود یافته و اصلاح شده اما در مقایسه با رقبا کاملاً قدیمی محسوب می‌شود. البته پیشرانه‌ی 6 سیلندر آن را دوست داریم.

  • جیپ رانلگر – فروش از سال 2006

به زودی نسل جدید این خودرو عرضه خواهد شد. نسل جدید سبک‌تر بوده و جایگزین مدلی خواهد شد که بیش از یک دهه است که در بازار حضور دارد.

البته این مسئله مردم را از خرید آن منصرف نکرده است. رانگلر مدتی لقب پرفروش‌ترین کانورتیبل استرالیا را در چنگ داشت.

  • میتسوبیشی پاجرو – فروش از سال 2006

مدلی از میتسوبیشی که در طول یک دهه خیلی تغییر نکرده پاجرو نام دارد. سالخوردگی پاجرو را می‌توان از افت فروش آن و غلبه‌ی کراس اوورهای اسپورت مدرن متوجه شد.

  • استون مارتین ونتیج – فروش از سال 2006

با خرید استون مارتین ونتیج به خودرویی که از نظر طراحی به زمان خاصی تعلق ندارد دست خواهید یافت. با اینکه این خودرو حدود 10 سال است که عرضه شده اما به دلیل ظاهر بسیار جذاب خود هنوز هم سرزنده احساس می‌شود.

  • هولدن کاپتیوا – فروش از سال 2006

مطمئنا عمر هولدن کاپتیوا به عنوان یکی از پرفروش‌ترین شاسی بلندهای این برند به پایان خواهد رسید. با بهایی نسبتاً مناسب خودرویی با امکانات زیاد به دست می‌آورید. تنها شرمساری این خودرو به ظاهر قدیمی‌اش بازمی‌گردد.

  • میتسوبیشی لنسر – فروش از سال 2007

حدود 10 سال از عرضه‌ی نسل فعلی لنسر می‌گذرد و دیدن اینکه این‌قدر مردم این خودرو را می‌خرند جای تعجب دارد. در سال 2016 بیش از 7 هزار دستگاه از لنسر فروخته شده و این برخلاف وجود خودروهایی بهتر با بهایی مشابه است.

  • تویوتا یاریس سدان – فروش از سال 2007 (توقف تولید)

تویوتا تولید این خودرو را پس از حدود 10 سال تولید متوقف کرده است. فکر نمی‌کنیم که به این زودی‌ها جایگزین آن را ببینیم.

  • کاترهام 7 – فروش از سال 2007

این خودرو به منظور داشتن ظاهری قدیمی و مسابقه‌ای طراحی شده است و البته در ارائه‌ی خودرویی قدیمی و مسابقه‌ای موفق هم شده است.

  • فولکس‌واگن کرافتر – فروش از سال 2007

جایگزین این خودرو در سال 2017 معرفی خواهد شد. این کار خوبی است چراکه ارائه‌ی نسل جدید آن احساس می‌شود.

  • ماهیندرا پیکاپ – فروش از سال 2007

درباره ی پیکاپ ماهیندرا چه می‌توان گفت؟ این خودرو واقعاً آفرود خوبی دارد. همین.

  • سانگ یانگ اکتیون – فروش از سال 2007

اکتیون یکی از بی‌فایده‌ترین خودروهای بازار است که نزدیک یک دهه بوده که در بازار حضور دارد.. بله سانگ یانگ هم هنوز نفس می‌کشد. عجیب نیست؟

  • تویوتا لندکروز سری 200 – فروش از سال 2007

پس از فیس لیفتی کامل در سال 2015 لندکروز به عنوان یکی از بهترین آفرودرهای بازار باقی مانده است. ما آن را دوست داریم، خریداران هم دوستش دارند. خب پس چرا نسل جدید تولید شود؟

  • جیپ پاتریوت – فروش از سال 2007

قدیمی است و به زودی نسل جدید آن عرضه خواهد شد.

  • فیات 500 – فروش از سال 2008

فیات 500 طراحی کلاسیک و رترو دارد اما در واقع ظاهر آن کمی سالخورده است. ظاهر خودرو از سال 2008 تابه‌حال تغییر زیادی نکرده است. 500 هنوز هم کوچک و جذاب است اما دنیا آماده‌ی پذیرش نسل جدید است.

  • دوج جورنی – فروش از سال 2008

راندن دوج جورنی مسن واقعاً هم شبیه یک سفر است.

  • فیات Scudo – فروش از سال 2008

خودروهای تجاری به اندازه‌ی مدل‌های سواری فواصل به‌روزرسانی کمتری ندارند؛ اما در مقایسه با رقبای جدیدتر، فیات Scudo قدیمی و مسن است.

  • هیوندای iLoad – فروش از سال 2008

این خودرو اخیراً به‌روز شده و ارزش خوبی در برابر بهای پرداختی دارد؛ اما در مقایسه با برادران سواری خود قیافه‌ای بسیار از مد افتاده دارد.

  • نیسان GT-R – فروش از سال 2009

شاید 7 سال زمان زیادی در مقایسه با دیگر خودروهای حاضر در لیست نباشد اما با ورود سوپراسپورت های جدید به بازار به نظر می‌رسد گودزیلا سالخورده شده است.

این خودرو در طول این مدت کمی سریع‌تر شده اما نیازمند کوچک‌تر و سبک‌تر شدن بوده و باید از تکنولوژی‌های بیشتری بهره ببرد.

  • نیسان 370Z – فروش از سال 2009

صحبت از خودروی سبک‌تر و کوچک‌تر شد، باید گفت برادر کوچک‌تر گودزیلا یعنی 370Z نیز پیرتر شده است. 370Z هنوز هم هیجان‌انگیز است اما در بحث قیمت مناسب نیست.

منبع: caradvice

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.