جیدی پاور در جدیدترین مطالعه و نظرسنجی خود این بار سراغ تکنولوژیهایی رفته که در خودروهای مدرن امروزی ارائه میشوند. بررسی این تکنولوژیها و تجزیهوتحلیل دادهها نتیجهٔ بسیار جالبی داشته است زیرا نشان میدهد که خیلی از تکنولوژیهای خودروهای امروزی بلااستفاده میمانند. البته وجود بسیاری از سیستمهای ایمنی و کمکراننده در خودروها کاملاً منطقی است اما ویژگیهای خاصی در خودروهای جدید وجود دارد که فقط قیمت آنها را افزایش میدهد و به تجربهٔ مالکیت کمک چندانی نخواهد کرد.
مطالعهٔ جیدی پاور نشان داده است که بهطور متوسط کمتر از نیمی از خریداران در طول سه ماه نخست مالکیت از بیش از یکسوم همهٔ تکنولوژیهای پیشرفتهٔ خودروی خود استفاده میکنند. ازجملهٔ ویژگیهایی که کمترین استفاده را داشته میتوان به تکنولوژی بازارهای دیجیتال در داخل خودرو و همینطور تکنولوژی ارتباط بین راننده و سرنشینان اشاره کرد. یکی از مدیران اجرایی جیدی پاور دراینباره میگوید:
قیمت خودروهای نو به بالاترین حد خود رسیده که این تا حدی به خاطر افزایش سطح تکنولوژی است. خوب است که خریداران برای پول خود ارزش قائل شوند زیرا برخی ویژگیها برای بسیاری از خریداران هدر دادن پول خواهد بود
درهرحال، مطالعهٔ ۲۰۲۱ جیدی پاور در زمینهٔ تجربهٔ تکنولوژی، جنسیس را بهعنوان بهترین برند لوکس و همینطور بهترین خودروساز در بین همهٔ شرکتهای بازار معرفی کرده است. این برند کرهای با ۶۳۴ امتیاز در صدر لیست قرار گرفته و پسازآن کادیلاک با ۵۵۱، ولوو با ۵۵۰، بامو با ۵۴۵ و مرسدس بنز با ۵۲۳ امتیاز در جایگاههای بعدی قرار گرفتهاند. در همین حال، هیوندای با ۵۱۹ امتیاز، بهترین رتبه را در بین برندهای غیر لوکس دارد و پسازآن کیا با ۵۱۰، نیسان با ۵۰۲، سوبارو با ۴۹۹ و جیامسی با ۴۹۸ امتیاز قرار گرفتهاند.
نکتهٔ مهم اما اینکه تسلا با کسب ۶۶۸ امتیاز، درواقع از همهٔ خودروسازان بالاتر قرار میگیرد اما این برند الکتریکی بهطور رسمی در این مطالعه جای نگرفته زیرا تسلا اجازهٔ نظرسنجی از مالکان خودروهای خود را در برخی ایالتها نمیدهد. مطالعهٔ تجربهٔ تکنولوژی جیدی پاور بر اساس نظرسنجی از بیش از ۱۱۰ هزار مالک خودروهای جدید مدل ۲۰۲۱ انجام گرفته است. از این افراد پس از ۹۰ روز مالکیت خودروی جدید خود از فوریه تا جولای امسال نظرسنجی شده است.
AMIR / ARMI
۱۶ مهر ۱۴۰۰جایگاه کادیلاک و تسلا جالب توجه هستش
ولی آفرین به کیا و هیوندای نه آفرین ! نه آفرین ! نه آفرین
AMIR / ARMI
۱۶ مهر ۱۴۰۰جایگاه جیپ هم بدون شک با عرضه پرچمدار لوکس ( گرند واگنیر ) بهتر میشه
در حال حاضر طبیعی هست به دلیل تولید محصولات کاربردی و بیشتر مکانیکی مثل رانگلر رتبه جالبی نداشته باشه
ولی چرا پورشه با اینکه خودرو های تکنولوژیکی مثل تایکان رو میسازه رتبش تا این حد پایینه
گرون ترین محصولات توی لیست میسازه و تا این حد پایین ؟ ناامید شدم اصلا
porsche
۱۶ مهر ۱۴۰۰چون پورشه یه نیمه رسانا نمیسازه یه gt2rs میسازه که مرز هارو جابه جا کنه یه هایپر کار میسازه که تازه همین یکی دو سال پیش رقیب واقعی پیدا کرده
یه صدای خالص میسازه که گوش رو کررر کنه
پورشه فقط بلده ی پورشه بسازه
AMIR / ARMI
۱۶ مهر ۱۴۰۰هیچ ربطی نداشت
نظر من اینه به دلیل اینکه پورشه خیلی از تکنولوژی هارو به صورت آپشن میفروشه قعر جدول هستش همین تایکان اندروید اتو رو فکر کنم اصلا نداره آپشنی که هر خودروی ارزونی داره
وگرنه هر ۱۰ سال یکبار یه هایپر کار میسازه و مجموع فروش ماشین هایی مثل gt2rs هم به قدری نیست که بخوایم بگیم خب اشکالی نداره فدای سرش
Reza Waffen SS
۱۷ مهر ۱۴۰۰وسلام
Iman99
۱۷ مهر ۱۴۰۰یه نکته که هست اینه که تکنولوژی با مهندسی تفاوت داره این دوتا نباید باهم قاطی شه واسه همین میگفتم که هر آماری بدون تحلیل و بررسی ممکنه گمراه کننده باشه.
تو این لیست فقط تکنولوژی ها نشون داده شده ولی از مهندسی و توانایی خودروساز ها که اصل کار اونه چیزی گفته نشده درنتیجه از جهت مهندسی مسلما یکی مثل پورشه در سطح بسیار بالاتریه و دست بالا رو داره کادیلاک و مرسدس هم همینطور چون هم تکنولوژی رو دارن و هم مهندسی سطح بالا و هر تکنولوژی رو که بخوان هم میتونن به ماشین هاشون اضافه کنن که خیلی پیشرفته تر هم باشن.
ولی جنسیس این وسط فقط یه سری تکنولوژی یا آپشن رو اضافه کرده که اون رو بطور کاذب آورده اول این لیست ولی تو مهندسی که اصل کاره معلومه که پورشه برتره جایگاه مرسدس و کادیلاک هم درسته چون هم تکنولوژی رو دارن و هم مهندسی سطح بالایی دارن
تو مهندسی و توانایی جنسیس ممکنه در واقعیت حتی در قعر باشه نظر مردم هم چون این چیزا واسشون مهم نیست ممکنه متفاوت باشه به همین دلیل یکی مثل جنسیس بیخودی محبوب میشه اشکالی هم نداره چون واسه کسانی که ماشین باز نیستن بد نیست مناسبه ولی از دید یه ماشین باز در واقعیت مهندسی سطح بالا و برتری و بهترین بودن پورشه و مرسدس و کادیلاک کاملا مشخصه.
ممد ژانگولر
۱۶ مهر ۱۴۰۰بصورت خلاصه :
کره جنوبی در صدر و ژاپن در قعر
Audi rs e_tron gt
۱۶ مهر ۱۴۰۰ولی یه چیزی
اینکه من این لیست رو قبول ندارم
آئودی تکنولوژی ماشین هاش محشره
مرسدسم همینطور
ولی سوالم اینجاس الان چطور جنسیس تو تکنولوژی از آئودی و بنز جلوتره؟
چرا پورشه تو لیست اونجاس؟
ممد ژانگولر
۱۶ مهر ۱۴۰۰منم موافقم باهات
یعنی خودروهای آلمانی که به آخر آپشن معروفن از کره کمترن؟!!
فکر کنم ضریب قیمت ماشین هم حساب کردن
Audi rs e_tron gt
۱۶ مهر ۱۴۰۰بله منم دقیقا به همین فکر می کردم
میثم
۱۷ مهر ۱۴۰۰دلیلش اینه منظور استفاده از تکنولوژی های الکترونیکی هست، در واقع اونایی که ماشین ر و با موبایل اشتباه گرفتن در بالای جدول هستند و اونیی که صرفا مکانیک براشون حرف اول رو زده پایین تر، از جمله همین پورشه.
حسن
۱۷ مهر ۱۴۰۰اصل نظرمشتریه و این نشان میدهدکه پورشه وبنزوب ام و دیگه نمیتونن مردمو گول بزنن و بنجولاشونه به هرقیمتی به مشتری قالب کنه
Iman99
۲۳ مهر ۱۴۰۰اگه به بنجل بودن که کره ای و ژاپنی بنجل هستن
کامنت قبلی رو بخون که در ریپلا به امیر آرمی بود متوجه میشی قضیه چیه.
R@m!n
۱۶ مهر ۱۴۰۰منظورشو از تکنولوژی به شخصه نفهمیدم، تکنولوژی موتور، آپشن ها، سیستم سرگرمی ؟؟؟ چون ماشین های هیوندای تکنولوژی خاصی ندارن و در برابر برندای بالا رده به حساب نمیان. چطوری پورشه انقدر پایینه ؟؟؟ داده ها بر چه اساسی هست ؟؟ بعضی مواقع مطالعات این مرکز پر از تناقض میشه و حس می کنم این مطالعات تبلیغاتی هست تا آمار واقعی.
Dayan5775
۱۶ مهر ۱۴۰۰عشقه ژاپنه و پروفایلش امریکا همیشه :)))
حست خیلی واس جی دی پاور که اعتبارشو دنیا قبول داره اهمیت داره
اره پول گرفتن تبلیغ کنن حتما چون مطابق میل بعضیا نیس! تنها راه قانع شدن!
R@m!n
۱۶ مهر ۱۴۰۰جای گل واژه هات دو خط راجب تکنولوژی ماشین کره ای صحبت کن جومونگ
Dayan5775
۱۶ مهر ۱۴۰۰من چه صحبتی بکنم وقتی داری زیر مطلبی کامنت میزاری که رتبه بندیش گویای همه چیز هست :)))) اونم طبق نظر ۱۱۰ هزار مالک و کارشناس :))
Arman
۱۶ مهر ۱۴۰۰حالا شما از تو عکس متوجه شدی که تکنولوژی خاصی ندارن ولی اون کسایی که سوار شدن نظرشون چیز دیگه ای بوده ظاهرا،سوپرکاربلوندی آزرا رو تست کرد متاسفانه خلاف نظر جنابعالی بود
R@m!n
۱۶ مهر ۱۴۰۰خودتو و دار و دسته گوگوریو می تونین دو خط راجب تکنولوژی ماشین کره ای حرف بزنین یا نه ؟؟ سوپر کار بلوندی کیلو چنده
بشینین با هم یه مجمعی بزارین چهار خط راجب همین آزرا و تکنولوژی هاش بگین.
Dayan5775
۱۶ مهر ۱۴۰۰من چرا بگم وقتی نتیجه گفته های صد و ده هزار مالک و کارشناس تو این رتبه بندی هست :)))) الکی خودتو گول نزن چیزی عوض نمیشه
منتظرم ببینم چطور میخوای زیر سوال ببری این جدولو :)))
Dayan5775
۱۶ مهر ۱۴۰۰تکرار کن این جمله رو که بهتر درکش کنی و کنار بیای باهاش:نظر ۱۱۰ هزار مالک و کارشناس :)))
نه فلانی که عکس میبینه :)) ۱۱۰ هزارتا
Dayan5775
۱۶ مهر ۱۴۰۰اون سوپر کار بلوندی که نه میلیون فالوور داره و تمام ماشین بإزهای دنیا میشناسنش و دنبالش میکنن اوکی نیست بعد نظر تو اوکیه که کسی نمیشناست :))) باو زشته این اعتماد به سقف!
R@m!n
۱۶ مهر ۱۴۰۰۶ کامنت گذاشتی دریغ از دو خط راجب ماشین کره ای
محمد امین
۱۶ مهر ۱۴۰۰منظور آقا رامین این هست که منظورشون از تعریف تکنولوژی چی بوده …. و به چه صورتی این داده ها و نتایج رو ارائه دادن
برای خودم هم عجیب هست این نتایج gdpower، البته نمیگم اشتباه هست ، اما معیارشون رو اصلا متوجه نمیشم
R@m!n
۱۶ مهر ۱۴۰۰محمد امین جان تفهیم نمی خواد الان منتظرم جومونگ و اکانتاش جوابه سوالمو بدن.
Elmiraj
۱۶ مهر ۱۴۰۰این نظر سنجی از گفته های ۱۱۰ هزار مالک هست نه کارشناسان خودرویی…
در نتیجه «توانایی سیستم اطلاعات و سرگرمی ، سیستم خودران و آپشن های رفاهی کابین» بیشترین تأثیر را بر یک مالک عادی خواهد گذاشت تا تکنولوژی های فنی زیر کاپوت و بدنه…
.
از بالا تا پایین لیستو یه بار دیگه با دقت نگاه کنی میبینی که دقیقاً همینو میگه .
Sina10
۱۶ مهر ۱۴۰۰همین Elmiraj کافی بود تسلا توش گند زده بود
میومد یه هزار خط درباره مشکلات این نظرسنجی حرف میزد!!
Elmiraj
۱۶ مهر ۱۴۰۰تو مطالعه کیفی ۲۰۲۱ همین jd power تسلا رتبه چهارم از آخر را داره…
در مطالعه قابلیت اطمینان هم رتبه سوم از آخر….
اما بر خلاف نظر شما من هرگز ایرادی از این موئسسه نگرفتم چون چیزی که jd power میگه نظر هزاران نفر از مالکین اون برند را شامل میشه که در بین این نفرات افراد تعصبی و غیر تعصبی ، حرفه ای و آماتور ، ساکنین مناطق گرمسیر و سرد سیر ، پیر و جوان و…..شامل میشه .
که میتونه قوی تر از نظر صرفا چند کارشناس باشه .
R@m!n
۱۶ مهر ۱۴۰۰خب من میخوام بدونم ماشین کره ای چی داره که از بنز و کادیلاک و پورشه بالاتره.
میثم
۱۶ مهر ۱۴۰۰ای بابا …
برو یه بار دیگه از اول بخون
“با دقت”
بهزاد
۱۶ مهر ۱۴۰۰اهل فن جان اگه به اون بخش پایین مقاله نگاه کنی میبینی بیشترین امتیاز به آپشن دوربین عقب در آینه بوده که خریداران تحت تاثیر قرار گرفتن یا کیا k5 به خاطر دستیار مجازی رتبه اول را گرفته یا النترا که به خاطر هشدار مانع در جلو و ترمز اضطراری مشتریان خودشو برده به مریخ در حالی که بسیاری از این آپشن ها و عملکردها در خیل زیادی از تولیدات پیدا میشه!
مثل همیشه عادت چشم بسته غیب گفتن جزو ملزومات تحلیلات یا تخیلات شماست!
Elmiraj
۱۶ مهر ۱۴۰۰خب حالا اینا چه ربطی به تکنولوژی های فنی زیر کاپوت و بدنه داشتن…؟؟؟!!!!
مانی
۱۷ مهر ۱۴۰۰اگه اینجوری باشه ندید بدیدهایی که اولین ماشین لوکسی که خریدن جنسیس بوده و کلی باهاش حال کردن
و میگن هرچی هست نیست همین جنسیسه باعث میشه امتیازش بره بالا؟؟؟(سوال کردم منظورم این نیست که این اتفاق افتاده)
کاش اول قشنگ مطلب رو باز میکرد و اوصول نظرسنجیشون رو توضیح میداد
Sina10
۱۶ مهر ۱۴۰۰کره دوباره!!
انصافا چجوریه که کره ای ها تمام جوایز رو میبرن ، تو تمام این نظر سنجی ها اول یا جزء برتر ها هستن ، اما اخرش تو فروش رقیب اونایی که وسطا یا اولای جدولن نمیشه؟
Dayan5775
۱۶ مهر ۱۴۰۰چرا خودتو گول میزنی از رو ناراحتی؟! فعلا که چهارمین گروه خودروسازی دنیا هست گروه هیوندا اونم با حداقل سابقه! تو فوکوس تو موو میتونی بری ببینی آمار رو!
Dayan5775
۱۶ مهر ۱۴۰۰واس یه گروه خودروسازی چی بالاتر از این که در کنار این که این همه جوایز کسب میکنه،تو فروش هم رتبش اینقدر بالاس که با چهل سال سابقه از خیلی از برند ها با سابقه بیشتر داره بیشتر میفروشه
این روند ادامه داره
Dayan5775
۱۶ مهر ۱۴۰۰مرسی کره مرسی جنسیس که فقط داره میدرخشهههه
کلا جالب بود فقط نمیدونم چرا تسلا اجازه بررسی گسترده تر رو نمیده
کیان
۱۶ مهر ۱۴۰۰میگن طرف آپشن فروش هست همینه دیگه !!!
جالب اینه ک ته لیست فروش هم هست
فکر میکنه با اپشن میشه ماشین فروش فروخت، تازه همین جی دی پاور هم گفته ک کسی زیاد به اپشن نگاهی نمیکنه
آپشن فروشی کی میخواد بفهمه اینو
Dayan5775
۱۶ مهر ۱۴۰۰بعد از اون کامنت سنگینی که اشکان واست گذاشت هرکی دیگه جات بود نمیومد پدال دیگه :))
حق داری اینارو بگی این مطلب خیلی اذیت کرد :))
GT
۱۶ مهر ۱۴۰۰ولوو بالاتر از مرسدس و بی ام و، WTF؟!
محمد امین
۱۶ مهر ۱۴۰۰ولوو برندی هست که واقعا میتونه چه در زمینه ی لوکس بودن و چه در کیفیت و کاربردی بودن و تکنولوژی با مرسدس رقابت کنه ، البته کاری به این لیست ندارم ، ولی ولوو برند سطح بالایی هست
GT
۱۶ مهر ۱۴۰۰ولوو جزو برند هایی هست که من واقعا عاشقش هستم ولی در بحث تکنولوژی هنوز با مرسدس و بی ام و فاصله داره
علی
۲۴ مهر ۱۴۰۰یادتون نره ولوو مال جیلی هستش
یعنی اینکه اکثر خودروهایی ولوو 100 درصد چینی هستند !😛😛
حالا باز بیاید ولوو رو مسخره کنین😚😏
علی
۲۴ مهر ۱۴۰۰یادتون نره ولوو مال جیلی هستش
یعنی اینکه اکثر خودروهایی ولوو 100 درصد چینی هستند !😛😛
حالا باز بیاید ماشین چینی رو مسخره کنین😚😏
با مهربونی جهان زیباتره
۱۶ مهر ۱۴۰۰کادیلاک چقد رتبش خوبه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۶ مهر ۱۴۰۰یکم رتبه بندی عجیبه! من خودم عشق ماشینای آمریکایی هستم ولی جایگاهی که اکثریت آلمانیا دارن اصلا منطقی نیست…
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۶ مهر ۱۴۰۰لیست بشدت متناقض و بی ربط، آخه درک نمیکنم بامو،پورشه و بنز چجوری اینقدر اومدن پایین،اینا که خدای تکنولوژی و امکانات هستن؟ جایگاه تسلا هم که خنده داره! تنها با یه نمایشگر بزرگ روی کنسول شده بهترین برند از نظر تکنولوژی اونم وقتی که اجازه ندارن همه ایالات رو بررسی کنن…
datsun
۱۶ مهر ۱۴۰۰نظر سنجیه مالکینه میزان رضایته شاید راضی باشه طرف ولا چی بگم
datsun
۱۶ مهر ۱۴۰۰مثلا شما همینجا از یه خانم که پراید کاربرات داره و تازه خریده و صدای یاتاقانش میگه یه ساعت دیگه موتورش پیاده میشه بپرسی ماشینت چطوره خوبه میگه اووو یه حرف نداره بهتر از این نمیشه فکر کنم چند درصدی از آمار تو ایالات هم به همین شکل باشه.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۶ مهر ۱۴۰۰فارغ از این موضوع که خیلیا بر اساس بودجه اجبارا مجبور به خرید هستن بنظرم از طرفی جایزه بگیر هستن خیلی از این رسانه ها…
mos
۱۶ مهر ۱۴۰۰کره ای ها بهتره به جای خریدن مجلات و موسسه ها رو محصولاتشون کار کنن
جنسیس اول پورشه آخر!
منتظر حمله فیک های کره ای فن هستم.
MC20
۱۶ مهر ۱۴۰۰ما به کجا رسیدیم که سوپر کار بلوندی شده کارشناس تست و ارزیابی خودرو ؟ سخته فهمیدن اینکه هیوندای روی فالورهای یه بلاگر مجهول الحال برای تبلیغ و فروش حساب کرده باشه ؟ سخت فهمیدن اینکه اگه پول بدی هر کس و ناکسی برات تبلیغ می کنه ؟ این کرم های مجازی نمی دونن پشت هر جایزه و انتخاب و مراسمی پول خوابیده؟ چه کرد این فضای مجازی با نسل بچه های بی سواد ما که 100 سال قدمت بنز پیشرو رو نمی بینن ، دوران شکوه و عظمت آمریکایی هارو ندیدن ، هنسی ونوم رو نمیشناسن ، تکنولوژی های آینده نگرانه ی پورشه رو ندیدن ، ولی چون جی دی پاور ، جنسیس کپی کار رو بالا آورده ، اینا هم دیگه میشن طرفدار جنسیس .
یه توصیه هم به نوجوانان کانفیگ پرست علاقه مند حوزه خودرو : شعور و سلیقه و سواد ، پیشکش لطفا ، اندکی ، خرد ، داشته باشیم . از قدیم گفتند گوینده هرچه بگوید …. شنونده باید عاقل باشد .
سیدمهران+میرابوالقاسمی
۱۶ مهر ۱۴۰۰مزدا عشقه
مجتبی
۱۶ مهر ۱۴۰۰ایرادی به نظر سنجی نیست اما دوستی بنام ماهان بودن حرف جالبی زدن. کسی که هیوندای میخره معمولا ماشین قبلیش پایینتر بوده وحالا داره بهترشو میبینه وباقبلی میسنجه توقعاتشم در حد همون برنده اما کسایی که برندای قویتر رو میخرن عموما تجربه استفاده از ماشینهای لوکس روزیاد دارن لذا توقعاتشون از ماشین متفاوته. ابنطور چیزارو وفتی یک کارشناس همه رو چک کنه ونظر بده بهتر میشه ملاک قرار داد.
MC20
۱۶ مهر ۱۴۰۰تقدیم به جنسیس با عشق ( صدرنشین جدول رنکینگ جی دی پاور ) :
من از بی قدری خار سر دیوار دانستم که ناکس ، کس نمی گردد ، بدین بالا نشستن ها .
مصطفی
۱۷ مهر ۱۴۰۰دود اگر بالا نشیند کسر شان شعله نیست
جای چشم ابرو نگیرد گرچه او بالاتر است
samurai
۱۶ مهر ۱۴۰۰هر چیم پول بدی به این مجلات واست تبلیغ کنن کسی ژاپنی و المانی و ول نمیکنه از تو بی هویت بعره
شترگاوپلنگ داعون :)
علی
۲۴ مهر ۱۴۰۰یه زمانی کره جنوبی رو مثل چین مسخره میکردید الان به یه همچین جایگاهی رسیده به زودی این جایگاه برای چینی ها میشه !
حسن
۲۶ مهر ۱۴۰۰بنده بارها ذکرکردم که المانیا دوره شون گذشته ولی کوگوش شنوا نون گذشته شونومیخورنداین مقاله پدال هم سندغیرقابل انکاراین ماجرا دوستان عزیز