جیدی پاور هرسال رتبهبندی خودروسازان در زمینهٔ کیفیت اولیهٔ محصولات را اعلام میکند و حالا نتایج این مطالعه برای سال ۲۰۲۱ اعلام شده است. این مطالعه که مشکلات خودروها در ۹۰ روز اول مالکیت را بررسی میکند، بر اساس پاسخهای بیش از ۱۱۰ هزار نفر شکل گرفته که خودروی مدل ۲۰۲۱ خریداری یا اجاره کردهاند. این مطالعه روی ۲۲۳ حوزهٔ مختلف از نظر کیفیت اولیه تمرکز دارد و همهچیز از تکنولوژی سیستمها گرفته تا تجربهٔ رانندگی را پوشش میدهد.
همهٔ خودروسازان بزرگ حاضر در بازار ایالاتمتحده در این نظرسنجی شرکت میکنند غیر از تسلا که اجازهٔ نظرسنجی از مالکین محصولات خود در برخی ایالتها را نمیدهد. طبق اعلام جیدی پاور، امسال رم با ۱۲۸ مشکل در هر صد خودرو (که بهصورت مخفف PP100 گفته میشود) در رتبهٔ اول قرار میگیرد. رتبهٔ دوم این جدول نیز به برادر رم یعنی دوج با ۱۳۹ مشکل اختصاص دارد. پسازاین دو برند آمریکایی، لکسس و میتسوبیشی هردو با ۱۴۴ مشکل در هر صد خودرو در رتبههای بعدی جای گرفتهاند. جمع پنج برند برتر لیست را هم کیا با ۱۴۶ مشکل تکمیل میکند.
از دیدن برندهایی که در قعر این لیست جای گرفتهاند اما ممکن است تعجب کنید زیرا در اینجا آلفارومئو با ۲۰۴ مشکل، ولوو با ۲۱۰ مشکل و فولکسواگن با ۲۱۳ مشکل به چشم میخورند. دومین رتبهٔ بد لیست هم با اختلاف بسیار زیادی به آئودی با ۲۴۰ مشکل تعلق دارد؛ اما نکتهٔ عجیبتر اینکه آخرین جایگاه لیست به یکی دیگر از برادران دو برند صدرنشین یعنی کرایسلر اختصاص دارد؛ بنابراین به نظر میرسد همین دو محصولی که هماکنون کرایسلر تولید میکند هم مشکلات زیادی برای خریداران داشتهاند.
اما غیر از رتبهبندی خودروسازان، جیدی پاور باکیفیتترین خودروها در ۹ کلاس مختلف را هم معرفی میکند. بهعنوانمثال، هیوندای اکسنت، بامو سری ۲، لکسس RC، شورلت کوروت، کادیلاک CT5، لکسس UX، کیا تلوراید، بامو X7 و جیپ گلادیاتور باکیفیتترین خودروها در کلاس خود هستند. باکیفیتترین خودروی همهٔ کلاسها و بهنوعی کل بازار خودرو هم نیسان ماکسیما با ۸۵ مشکل در هر صد دستگاه است.
به گفتهٔ جیدی پاور، با توجه به مطالعهٔ کیفیت اولیهٔ سال ۲۰۲۱، امسال خودروها پیشرفتی ۲ درصدی داشتهاند که نسبت به رشد ۳ درصدی سال گذشته کمتر است. این مطالعه همچنین به ناامیدی خریداران از تکنولوژی اشاره میکند. یکی از پررنگترین مشکلات در این زمینه، مشکلات اتصال گوشیهای هوشمند به سیستمهای اطلاعاتی-سرگرمی است که ظاهراً هرروز پیچیدهتر میشوند.
میثم
۱۱ شهریور ۱۴۰۰برند مورد علاقه من “تویوتا” چرا اونجاست؟🤔🤔🤔
این چه وضعشه؟ 😡😡😡
حسین
۱۲ شهریور ۱۴۰۰میثم عزیز
اختلاف در اون حد نیس کع
محسوس باشه یا مورد خاصی باشه
این هم باید حساب کنی تویوتا به خاطر فروش بالای بعضی محصولاتش طبیعتا باید
آمار بیشتری نسبت به برند هایی با فروش کم تر داشته باشه که باز هم تو رده خودش امتیاز خوبی آورده . و یه چیز که تو کامنتا میخوندم که میگفتن هرچی لوکس تر خرابی بیشتر یا بنز و کادیلاک و
حالا کلا لوکس ساز ها طبیعیه باید ایراداتشونم بیشتر باشه . در جواب خواستم اینجا بگم
که همه متوجه بشن کع اگر اینطور بود
لکسوس هم تو سه ماه نخست هم آمار سه ساله
همیشه جزو نفرات برتر نبود
ولی هست و این رو باید قبول کنید کع
تویوتا تو این زمینه همیشه حرف اول رو میزنع
و یه چیز دیگع کع مثلا کمپانی های تولید انبوه
و فروش بالا مثل فولکس واگن،تویوتا یا ….
طبیعیه که آمار بیشتری داشته باشن
و معمولا همینطوره این نکته ساده رو
عجیبه هیچ کس توجه ای نمیکنه
ببخشید طولانی شد
حسین
۱۲ شهریور ۱۴۰۰اون مسئله کمپانی های فروش بالا
مثال شرکت هایی بود که تیراژ بالا دارن و با توجه به تعداد بالای مشتری ممکنه بسته به خصوصیات مشتری هر کدومشون ایرادات خاصی رو در نظر بگیرن که موجب بیشتر شدن میانگین ایرادات میشه. و برعکسش شرکت هایی که تیراژ پایین تری دارن
و تعداد کمتر مشتری و تنوع خصوصیات هر کدوم😅 هم باعث میشه
میانگین ایرادات کمتر بشه
یا شرکت هایی که تیراژ کمتر و در نتیجه دقت بیشتر و خطای کمتر تو مونتاژ دارن حتی
Iman99
۱۶ شهریور ۱۴۰۰حسین اشتباه میکنی
کاملا داری اشتباه میگی
اولا که اگه بنا بر این باشه تو این زمینه و همه زمینه های دیگه همیشه آلمان و امریکا بهترین هستن
ضمن اینکه مثلا لکسس رو هم که مقایسه کنی لکسس خودرو های لوکس حساب میشه ولی چه لوکسی؟ لوکس بودن لکسس با پورشه و مرسدس خیلی متفاوته و در سطح پایین تریه لکسس فقط چند مدل خودروی سدان و کراس اوور و دو شاسی بلند داره و همین ها هم چه از نظر تکنولوژی چه از نظر آپشن و تجهیزات و تمام زمینه های دیگه کاملا عقب تر از محصولات مرسدس و پورشه هستن
خود پورشه هم هرسال تو این لیست همیشه یا اول بوده و یا دوم فقط استثنا امسال رده اش تغییر کرده از این که فاکتور بگیریم پورشه با اون همه پرفورمنس بالاتر و موتور های پیشرفته تر و توربو ها و آپشن های عجیب غریب بیشتر و … یا اول بوده یا دوم حالا فکر با این اوصاف جایگاه پورشه چقدر میتونه بالاتر باشه
پس بنابر این تو این زمینه و همه زمینه های دیگه همیشه بهترین ها آلمانی ها و امریکایی ها هستن و تو همه زمینه های دیگه هم آلمان و امریکا بهترین هستن.
سپهر
۱۷ شهریور ۱۴۰۰لکسس از نظر لوکس بودن و عملکرد هیچ حرفی در برابر المانی ها نداره.حیف پولی که به لکسس بدی
سپهر
۱۷ شهریور ۱۴۰۰لکسس از نظر لوکس بودن هیچ حرفی در برابر المانی ها نداره.حیف پولی که به لکسس بیشخصیت بدی
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۱ شهریور ۱۴۰۰اونوقت بعضیا میان بلوف میزنن میگن ماشینای آمریکای کاپوت سازن و بی کیفیتن و کلی چرند دیگه پای کامنتاشون برای عقده خالی کردن به هم میبافن!🙂 آقا شاهین دمت گرم دهن خیلیا رو بستی! تسلا هم که بخاطر کیفیت به شدت بنجل حتی اجازه نمیده ازش تست بگیرن!😂
میثم
۱۱ شهریور ۱۴۰۰حرف درست
هم در مورد آمریکاییها
هم در مورد تسلا هرچند تسلا بهتر از قبل شده ولی هنوز تو این مورد خیلی جای کار داره
واقعا ماشینی مثل جیپ گرند چروکی یا شورولت کوروت رو آدم میبینه اونم با اون قیمت، ناخودآگاه تحسینش میکنه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۱ شهریور ۱۴۰۰دقیقا آقا میثم،ماشینای آمریکایی همیشه بهترین بودن و اگه این مسئله آلایندگی نبود قطعا الان با بهترین ماشینای درونسوز روبرو بودیم، من همیشه گفتم که اروپایی ها فقط بلدن گیر بدن و محکوم کنن، از اون دلال آفریقایی دفاع نمیکنم اما همین بلو اوریجین و اسپیس ایکس کاری کرده که اروپا کلا همش داره شکایت میکنه زومیت اخبار فضایی میزاره برید ببینید چندتاش مربوط به دلایل بیهوده برای زیرسوال بردن موفقیت های شرکتای خصوصیه فضاییه😒…
امیر
۱۱ شهریور ۱۴۰۰نه عزیز ماشین های آمریکایی اصلا بی کیفیت نیستن.
من خودم ماشین های مختلفی داشتم پس از وضعیتشون آگاهم.
یکی از همین ماشین ها شورولت نوا بود هیچ ایرادی نداشت.
یه بنز کپل هم داشتم اون هم کیفیت بالایی داشت.
الان هم مزدا f که باز هم هیچ ایرادی نداره. من نمی دونم این گزارش ها از کجا بدست
اومده. تسلا هم که کلا داغونه.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۱ شهریور ۱۴۰۰″یکی از همین ماشین ها شورولت نوا بود هیچ ایرادی نداشت.″
خیلیم عالی! منم الان خودم نوا دارم و واقعاً ازش راضیم،فقط کمی کلاچش سفته باید باهاش کشتی گرفت تا تکون بخوره!😂
نه منظور من با همون عشق لندکروزرهایی بود که همیشه بهش میگن حضرت حضرت سنگشو به سینه میزنن اونوقت از آمریکایی ها بد میگن…
مانی
۱۱ شهریور ۱۴۰۰تو جوونی این ماشین با کلاچ سفت رو کار میزنی
تو پیری سیاتیک نمیذاره یه قدم برداری
نکن این کارو با خودت
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۱ شهریور ۱۴۰۰چی بگم راستش،البته نه دراون حد که کشتی گرفت اما خب کم و بیش سفته، نگران نباش یه کاریش میکنیم،تا آخر که همش همین مدل نیست…
محمد امین
۱۲ شهریور ۱۴۰۰نوا حرف نداره ، اگر دوگانه هم باشه که دیگه خیالت از پول بنزین هم راحته
سری c6 این ماشین اپشن هاش از دنا پلاس بیشتره
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۲ شهریور ۱۴۰۰بله آقای محمد امین،نوا ماشین خیلی خوبیه از اون آمریکایی اقتصادی ها هم هست به عنوان کلاسیک دم دستی هم خیلی کاربرد داره،اتفاقا مصرفش چندان بالا نیست این نهایت ۱۵تا۱۷بسوزونه یه سمند هم بالای ۱۰میسوزونه،البته از لحاظ آپشن چندان فرقی نداره نسخه هاش نهایت تغییر یا توی گیربکسشونه یا توی تزیینات بدنه ست…
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۱ شهریور ۱۴۰۰بابا تو واقعا باورت میشه کیفیت میتسوبیشی بیشتر بنز و بی ام و باشه ، باور کن اگر دوج اول نبود اینو نمیگفتی
امیر
۱۱ شهریور ۱۴۰۰آره مینی کیفیت بالاتری از بنز داره. معلومه یه جای کار می لنگه. خیلی چرته.
اگر اینا بی کیفیت محسوب میشن معلومه اصلا با کشوری به نام ایران آشنایی ندارن.
باید کیفیت تارا و شاهین رو ببین.
abdi_mahdi
۱۱ شهریور ۱۴۰۰میتوسوبیچی در هیچ زمینه ای به بنزو بیمر و پورش نمیرسه از تجربه رانندگی بگیر تا کیفیت متریال
datsun
۱۱ شهریور ۱۴۰۰اینجا بحث لوکسی و کیفیت متریال و لذت رانندگی نیست یه نظر سنجی از مالکین در مورد مشکلات به وجود آمده در زمان معین فکر کنم سه ماهه بوده.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۱ شهریور ۱۴۰۰خب پس چرا همش گفته کیفیت ؟ اگر منظور دوامه چرا نگفت دوام ؟
R@m!n
۱۱ شهریور ۱۴۰۰کیفیت نسبت به قیمت و سطح برندینگ اندازه گیری میشه. اینم باید در نظر گرفت هر چقدر خودرو پیچیده تر میشه میزان خرابی و استهلاک هم بالا میره و این موضوع تو برندهای لاکچری خیلی بیشتره.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۱ شهریور ۱۴۰۰آقای امیررضا اینجا میزان خرابی رو سنجیده گفته مثلا دوج توی این چند ماه این تعداد بطور میانگین خرابی گزارش شده نگفته کیفیت دوج از بنز بهتره!😐 الان خودتون کمی فکر کنید بنظرتون اینجوریه؟ ماشینای لوکس مثل بنز و بامو یا حتی همین لینکلن و کادیلاک هم دردسر بیشتری نسبت به ماشینای ساده تر دارن…
زیزیگولو
۱۱ شهریور ۱۴۰۰به نظر من کیفیت ماشینای جدید بیشتر به فناوری بدون مشکل و دردسر وابسته هستش که سیستمای سرگرمی ماشین از مهم ترین مقوله ها تو این مورد هستن چون تقریباً یه چهارم اکثر مشکلایی که هستش و توسط صاحبای ماشینای جدید اعلام میشه مربوط به سیستمای سرگرمی هستش …. مشکلایی مثل : سیستم تشخیص صدای داخلی و اتصال اندروید اتو و اپلی کارپلی و صفحه نمایش لمسی و سیستمای ناوبری داخلی و اتصال بلوتوث و غیره اشاره کرد
Audi rs e_tron gt
۱۱ شهریور ۱۴۰۰تسلا در این لیست نفر سوم بود
قبلا می گفتید که پورشه از تسلا در کیفیت جلوتره
اصلا هم اینطور نیست
یه لیست قبلا اومده بود که چه برند های از نظر تکنولوژی بهتر بودن تسلا دوم بود در لیست
این یعنی تسلا همه جا عالی است
این حرف هایی که شما از ماشین های تسلا می زنید همش اشتباهه که می گید تسلا اصلا خوب نیست
یک سدان که برای تسلا هست می تونه خیلی از سوپر اسپرت ها رو بگیره
هیچ ایرادی نمیشه به ماشین های تسلا گرفت
هر کی هم ایراد می گیره از حرص میگه یا الکی برای اینکه از تسلا بدش میاد
(جوابم به آقای آبتین)
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۱ شهریور ۱۴۰۰جناب اون لیست تکنولوژی بود به گفته خودتون،اینجا بحث خرابیه که ماشالا تسلا جز مانیتور دیگه چیزی نداره! همون خراب شده یعنی دیگه جز فرمون و پدال دیگه چیزی توی کابین نداری…
porsche
۱۲ شهریور ۱۴۰۰داداش داری جاده خاکی میری
R@m!n
۱۱ شهریور ۱۴۰۰احیای صنعت خودرو آمریکا رو به وضوح میشه دید. حیف دسته ما کوتاه ازش 🥲
Elmiraj
۱۱ شهریور ۱۴۰۰جیپ رو نگاه به کجا رسیده…..!!!
.
.
.
تسلا هم بهتر از آئودی……..
( یادمه ترول های سایت از شدت ناچاری هر از چند گاهی حرف از کیفیت اولیه تسلا میزدن )
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۱ شهریور ۱۴۰۰من لیستی که میتسوبیشی و هیوندای رتبشون از تمام لوکس ساز ها بالانر هست رو قبول ندارم
Amir Machine
۱۱ شهریور ۱۴۰۰لیست مشکلی نداره، شما درست متوجه نشدید
ماشینای لوکس تجهیزات و تکنولوژی بیشتری دارن و پیشرفتهتر هستن و طبعاً هرچقدر تکنولوژی و تجهیزات بیشتر باشه مشکلات هم بیشتر میشه
اما از طرف دیگه، مثلاً یه میتسوبیشی ساده با تکنولوژی کمتر، مشکلات و ایراداتش هم کمتر خواهد بود
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۱ شهریور ۱۴۰۰مگه ننوشته کیفیت ؟ کیفیت چه ربطی به دوام داره ؟ من درک نمیکنم شاید من بد متوجه شدم
Amir
۱۱ شهریور ۱۴۰۰حس دوطرفس،چون اونا هم نسبت به نظر تو بی اهمیت هستن! رفتن از خود مالک ها پرسیدن و رتبه بندی کردن دیگه جای بحثش کجاس! اینکه مثلا بنز از میتسوبیش و نیسان یا کیا پایین تره دلیلش لوکس ساز بودن و داشتن تکنولوژی بیشتر هست که خود به خود مشکلات متفاوتی رو بوجود میاره بخاطر امکانات بیشتر
درضمن یه سری چیزا رو اونی که ماشین اقتصادی زیر پاشه مشکل حساب نمیکنه در صورتی که اونی که لوکس داره مشکل حساب میکنه
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۱ شهریور ۱۴۰۰دوست عزیز حرف شما درسته ، جدول هم درسته ولی نباید مینوشت کیفیت ، باید مینوشت استهلاک
Mad.z.Max
۱۲ شهریور ۱۴۰۰یبارکی بنویس من منطق و تحمل ندارم و خودتو راحت کن :)
akrh78
۱۱ شهریور ۱۴۰۰تبریک و تهنیت خدمت باطری سازان و باطری دوستان
تبریک من رو جهت کسب پودیوم (از آخر) رو پذیرا باشید
Mad.z.Max
۱۲ شهریور ۱۴۰۰کسب پودیوم از آخر :)))
ینیا، هموطنای عزیز در امر تیکه اندازی ۶ هیچ از دنیا جلو هستن :))
hssn
۱۱ شهریور ۱۴۰۰خب تسلا بهتر از آئودی و کرایسلر قبول ولی چیزه بقیه لیست چی؟ اونا رو به نفعت نبود ندیدی؟
تعصب تسلا فنا واقعا جالبه ، کسی باهاتون مخالفت کنه دم از بستن چشم و کم آوردن و ناچاری و این چیزا میزنید
Sina10
۱۱ شهریور ۱۴۰۰این امار بخوبی نشون میده بسیاری از تکنولوژی های جدید بیشتر از اینکه به سود خریدار باشن باعث افت کیفیت و مشکلات زیاد میشن
نا امید کننده ترین در این آمار تسلا و آئودی بودن
امار رم و دوج عالی بوده
دلیل اینکه تسلا اجازه مطالعه رو ماشیناش رو نمیده رو هیچ وقت نفهمیدم ، کسی دلیل این موضوع رو میدونه؟؟
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۱ شهریور ۱۴۰۰دلال اعظم نمیخواد آتش سوزی ها و بدبختی هایی که ماشینای بی کیفیتش سر مشتریای بدبخت میارن باعث افت سهام شرکتش بشه!
با قسمت اول حرفتم موافقم،آپشن فقط دردسره! جز چندتا آپشن دم دستی دیگه کی مثلا از بقیه اش استفاده میکنه؟ البته راmین که ساز مخالف رو میزنه!😂😂😂
Philipp
۱۱ شهریور ۱۴۰۰جایگاه فولکس نسبت به بقیه عمده سازان نظیر فورد و تویوتا جالبه
ب ام و هم که انقدر ننگ استهلاک بهش می خورد فقط 3 تا با پورشه و 4 تا با میانگین فاصله داره
با کیفیت بودن محصولات ژاپنی هم ثابت شد البته نمیدونم مزدا چرا انقدر پایینه
واکنش مدیران آئودی هم می تونه جالب توجه باشه
Philipp
۱۱ شهریور ۱۴۰۰الان که بیشتر دقت کردم دیدم برعکس چیزیه که همیشه میگن
ولوو که به کیفیتش معروفه انقدر رتبش پایینه برعکس دوج انقدر رتبش بالاعه
abdi_mahdi
۱۱ شهریور ۱۴۰۰منم هنوز خوب متوجه نشدم ولی این کیفتی که گفتن انگار به اون معنی که ما فکر میکنیم نیست
احمدرضا
۱۱ شهریور ۱۴۰۰من هر بار که دیدم آلفارومئو همون جایی بوده که الان هست
چرا جابه جا نمیشه؟
محمد امین
۱۱ شهریور ۱۴۰۰راستی ، برند های سوپر کار سازی مثل فراری و مکلارن و … کجا هستن ، ازشون بنچمارک نگرفتن ..؟
بهزاد
۱۱ شهریور ۱۴۰۰این شاخص اندازه گیری و مالکیت ۹۰ روزه معیار دقیقی برای بلند مدت نیست و jd power یک شاخص دیگر هم داره به نام VDS که خودروهای سه سال کار را بررسی میکنه و این معیار میتونه به خوبی کیفیت خودروها و برندهارو در یک فاصله ی کاری میان مدت را نشان بده.
abdi_mahdi
۱۱ شهریور ۱۴۰۰این رتبه بندی خیلی عجیبه چجور کیا و هیوندای از شرکتای المانی بالاترن و اصلا چجور خود دوج انقدر رتبش بالا هست ولوو چرا اونجا هست؟ از کجا دراوردن این رتبه بندیارو
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۱ شهریور ۱۴۰۰شما جز عکس دیگه چیزی نخوندی؟؟؟ واقعاً که…..😑😑😑
abdi_mahdi
۱۲ شهریور ۱۴۰۰خوندم
abdi_mahdi
۱۱ شهریور ۱۴۰۰این رتبه بندی خیلی عجیبه چجور کیا و هیوندای از شرکتای المانی بالاترن و اصلا چجور خود دوج انقدر رتبش بالا هست ولوو چرا اونجا هست؟ واقعا چجور رتبه بندی کردن
پویا
۱۱ شهریور ۱۴۰۰این متعلق با چندماه اوله یکی از کاربرا لینک مطالعات بعد از چندسال رو گذاشته پایین..
akrh78
۱۱ شهریور ۱۴۰۰این لیست ملاک قطعی کیفیت نیست، سه ماه اصلا مدت مناسبی برای سنجش کیفیت نیست
چه بسا یه برند که بالای جدوله بعد از سه سال تعداد مشکلاتش چندین برابر شده باشه ولی مثلا تویوتای میان جدولی مشکلاتش همونقدر که بوده باقی مونده باشه
اینکه همچیو با نمایشگر تنظیم کنی خودش هزارتا مشکل درست میکنه برا راننده
یا همین کنترلرای فیدبکی که توی گلفه و صدای همه رو در آورده
الان دوباره دارن برمیگردن به دکمه فیزیکی (مثل آئودی e-rton gt)
mos
۱۱ شهریور ۱۴۰۰این لیست کیفیت اولیهست.
این لینک از سایت جی دی پاور کیفیت خودرو ها بعد ۳ سال استفاده رو گذاشته که رتبه اول لکسس و بعدش پورشه و….
https://www.jdpower.com/business/press-releases/2021-us-vehicle-dependability-study-vds
MOHAMMAD.DEMON
۱۱ شهریور ۱۴۰۰سه سال زمانی هستش که رفتار مالک با خودرو روی خودرو تاثیر میزاره
چیزی که از کارخونه تحویل میگیری همین لیست هستش که مشخص چه برند هایی خودرو های کم ایراد تری به مشتری تحویل میدن
mos
۱۱ شهریور ۱۴۰۰ماشینی که فقط ۳ ماه استفاده بشه معلومه مشکلی براش پیش نمیاد
ولی وقتی چند سال ازش استفاده بشه تازه ایراداتش مشخص میشه مثل محصولات کرایسلر و جیپ که بعد یه مدت استفاده کابینشون به سر و صدا میوفته
MOHAMMAD.DEMON
۱۱ شهریور ۱۴۰۰عه پس برای چی بعد سه ماه برای ماشین های تویوتا با موتور ۱.۵ لیتری بیشتر مشکل به وجود اومده
برای داج با موتور ۸ سیلندر کم تر
abdi_mahdi
۱۲ شهریور ۱۴۰۰ممد دیمون این شامل تمام سیستم ها و تجربه رانندگی و.. بوده
Iman99
۱۶ شهریور ۱۴۰۰Mos , این نکته جالب که تو این لیست که لینکش رو گذاشتی من بالاتر هم واسه حسین توضیح دادم که اگه دقت کنیم به این لیست و کلا تمام آمار های اینچنینی و اینکه اگر سطحی نگر نباشیم چونپن باید آمار و اطلاعات رو با تحلیل و بررسی و بکار بردن فکر از روش نتیجه گرفت نه از ظاهر قضیه وقتی که این نکات رو رعایت کردیم
متوجه میشیم که در اصل بهترین ها آلمان و امریکا هستن
یعنی پورشه و کادیلاک که الان بالای لیست هستن و از چند تای اول هستن نسبت به بقیه اونهایی که همونجا هستن در سطح بالاترین هستن
حالا چرا
چون مثلا خودرو های پورشه تکنولوژی و پرفورمنس و تجهیزات و پیچیدکی بیشتری نسبت به خودرو های لکسس داره که این باعث میشه جایگاه خیلی بالاتری نسبت به لکسس داشته باشه
وقتی این و سایر دلایل و بررسی های دیگه رو کنار هم بزاریم به همین نتیجه که من گفتم میرسید
پس وقتی با تحلیل درست و منطق و حساب شده بررسی کنیم متوجه میشیم که پورشه و مرسدس و کادیلاک بهترین هستن اینها از آلمان و امریکا هستن حالا این رو هم باید در نظر بگیریم که آلمان و امریکا تو همه زمینه های دیگه هم بهترین هستن و در بالاترین سطح هستن و در سطح بسیار بالاتری نسبت به بقیه هستن
MOHAMMAD.DEMON
۱۱ شهریور ۱۴۰۰جانم داج و رم
وقتی میگم با موتور های هشت سیلندر کم خرج تر از بعضی ۱.۵ لیتری های نیم متری هستن یعنی این تحویل بگیر فکر کن کرولا ۱۰۰ اسب بخاری بخری بعد تو ۹۰ روز ایرادات ماشینت از یه ماشین ۸۰ هزار دلاری هشت سیلندر ۷۰۰ اسب بخاری بیشتر باشه این یعنی خر داغ کردن
hssn
۱۱ شهریور ۱۴۰۰این بحثایی که بوی گند تعصب ازش میزنه بیرون رو کی تموم میکنید؟ دوستان ژاپنی فن هم بعضا همینطورن ولی این مرحله جدیدی از تعصبه این به کنار
راجب کامنتت که گفتی نظرسنجی بعد از سه سال مربوط به نگهداریه و این داستانا
کسی که بخواد رعایت نگهداری ماشینشو بکنه نگاه نمیکنه ماشینش هلکته یا کرولا
پس اگه کسی باشه که رعایت کنه توی نگهداری کرولاش قطعا راجب محصولات دوج و رم هم همچین کسایی هستن
و بذار پیشبینی کنم جوابتو… کسی که هلکت بخره دوست داره لاستیک دود کنه و گاز بده و تاثیر میذاره و… بله متوجهم
اما همون کرولایی که گفتی چطور؟ کسایی که میخرن اکثرا واسه استفاده روزانه توی شهر یا مسافرت میخرن که هزار برابر استفاده بیشتری داره از اون چیزی که تو تصور میکنی و توی ذهنته
جدا از اینکه ممکنه با همه 700 اسبشون این کارا رو نکنن و دوج نسخه های پایه با قدرتای کمتر داره…
پس اون هم قطعا مهمه . کسی که آمار میگیره دقتی به نوع نگهداریی که صاحب ماشین میکنه نداره و همه رو با هم میسنجه
خواهشا این تعصب لعنتیو بذارید کنار
datsun
۱۱ شهریور ۱۴۰۰داداش بالا نوشته باکیفیت ترین در همه کلاسها و تمام خودروها نیسان ماکسیما یعنی کمترین مشکل رو داشته یه سدان اسپورت و نیمه لوکس هم هست با ۳۰۰ اسب بخار
hssn
۱۲ شهریور ۱۴۰۰اگه دقت کنی داداشم من طرف کسیو نگرفتم اتفاقا به نفع ژاپنم حرف زدم😂
فق گفتم هردو طرف آدم متعصب هست همین
MOHAMMAD.DEMON
۱۱ شهریور ۱۴۰۰داج یه برند پرفورمنس هستش
و تویوتا یه برند اقتصادی
هر محصول نسبت به کاربردش یا بهتر بگم سگمنتی که در اون حضور داره در دراز مدت انتظار قابلیت اطمینانی براش وجود داره
نمیتونی از گیربکس zf که روی چلنجر نصب میشه عمر مشابه از گیربکس zf داشته باشی که روی سدان ۲۵۰ اسبی نصب میشه
چون کارکرد اون ماشین در شرایط تحت فشاره عمر کمتری باید هم داشته باشه
ولی این لیست ۹۰ روزه
کیفیت کلی محصولی رو نشون میده که از کارخونه تحویل میگیری . صدر این لیست یا باید پورشه میبود
یا تویوتا یکی جر داده مارو که با کیفیت ترین ماشین دنیا رو میسازیم که بابتش خدا تمن پول میگیره قیمت همه چی رو دبل حساب میکنه
یکی هم مارو جر داده که کم ایراد ترین و با دوام ترین ماشین های دنیا رو میسازیم که خب آره مشخص وقتی موتور و تعلیق با تکنولوژی ۱۰ سال قبل بازار میسازی نباید هم خراب بشه تکنولوژی روز ایراداتش هم بیشتره
ولی این داج برند پرفورمنس با قیمت متوسط هستش که در صدر قرار میگیره
حرف آخر رفتار من صرفا یه جواب
hssn
۱۲ شهریور ۱۴۰۰بازم حرف خودتو زدی ولی باشه و اینکه میگی تکنولوژی ده سال پیش
حرف قدیمی و تکراری ایه که دیگه تقریبا از دهن همه افتاده
با این حرف چیزیو ثابت نمیکنی چون با منطق خودت بخوام پیش برم
تکنولوژی چلنجر رو هم بخواب حساب کنی به همون حدودا برمیگرده
پویا
۱۱ شهریور ۱۴۰۰خودم فن ژاپنی وامریکایی هستم اما تو شما دیگه تهشی
آمریکایی ها همیشه تو طول تاریخ ماشینای خاص خودشون رو داشتن بلایی سرشون نمیاد اما تا چدسال دیگه با قدرتمند شدن کره ایها و حتی چینی ها همچی معلوم میشه 😂😂مطمئن باش اول از همه سوبارو مزدا سفرشون جمع میشه میتسوبیشی هم همین الان جمع شده…
Farzad
۱۱ شهریور ۱۴۰۰آفرین به هیوندای و کیا ، هر روز دارن پیشرفت میکنن .
صنعت خودروسازی مضحک چین بهتره آشغال سازی رو کنار بزاره و از خودروسازی کره جنوبی الگو برداری کنه و یاد بگیره .
امید
۱۴ شهریور ۱۴۰۰رتبه تسلا رو😂😂😂
الان قیافه تسلا فنا دیدنیه
سپهر
۱۷ شهریور ۱۴۰۰یه چرخ ماشین المانی به تمام ماشین های ژاپنی ها میرزه،به این امار و نظر سنجی و تبلیغات توجه نکنید