رولزرویس کولینان در حال حاضر گرانترین، لوکسترین و بزرگترین شاسیبلند دنیا است. این ماشین در کلاس خاص خود قرار دارد و شاید تنها بنتلی بنتایگا بتواند بهطور مستقیم با آن رقابت کند؛ اما در بازار شاسیبلندهای بزرگ دیگری هم وجود دارد که با قیمتی بهمراتب پایینتر میتوانند نیازهای افراطی افراد به فضا، راحتی و تجمل را برآورده کنند. جدیدترین خودروی این بخش نسل جدید کادیلاک اسکالید است که چند ماه پیش رونمایی شد و بهتازگی کادیلاک پذیرش سفارشات خرید آنرا هم آغاز کرده است؛ اما در این کلاس گزینههای دیگری هم وجود دارد و بنابراین در این مطلب میخواهیم همهٔ آنها را باهم مقایسه کنیم تا ببینیم کدامیک از این شاسیبلندهای بزرگ لوکس میتواند گزینهٔ بهتری برای خرید باشد. علاوه بر این، در پایان خواهیم فهمید کدامیک از این پنج اسیووی پرچمدار لوکس در بین مخاطبین پدال محبوبیت بیشتری دارد.
کادیلاک اسکالید
قیمت پایه: ۷۶,۱۹۵ دلار
قیمتگذاری نسل جدید اسکالید آنرا با بیشتر رقبای خود در این مقایسه، خصوصاً نویگیتور در یک سطح قرار داده است. قیمت این اسیووی لوکس آمریکایی در ارزانترین مدل از ۷۶,۱۹۵ دلار آغاز شده و نهایتاً در گرانترین مدل به (نسخهٔ کشیدهٔ ESV در تیپ اسپرت و با سامانهٔ چهارچرخ محرک) به ۹۲,۲۹۵ دلار میرسد. البته اگر برای بالاترین تیپ اسکالید یعنی پریمیوم لاکچری پکیج پلاتینوم سفارش داده شود، قیمت آن به ۱۰۱,۷۴۵ دلار میرسد. برای این نسل از اسکالید علاوه بر پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 بنزینی قبلی که همچنان همان ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۳ نیوتن متر گشتاور را تواید میکند، یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر توربودیزل هم ارائه شده که ۲۷۷ اسب بخار قدرت و ۶۲۳ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی هردو موتور توسط یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد؛ اما وقتی حرف از اسکالید میشود، یکی از ویژگیهای کلیدی آن اندازه است زیرا این ماشین حتی در نسخهٔ معمولی هم یک غول عظیمالجثه است. اسکالید جدید ۵,۳۸۲ میلیمتر طول، ۲,۰۵۹ میلیمتر عرض و ۱,۹۴۸ میلیمتر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۳,۰۷۱ میلیمتر است؛ اما کسانی که حتی از این هم فضای بیشتری میخواهند میتوانند نسخهٔ کشیدهٔ ESV را انتخاب کنند که فاصلهٔ محوری آن ۳,۴۰۷ میلیمتر و طول آن ۵,۷۶۶ میلیمتر است.
لینکلن نویگیتور
قیمت پایه: ۷۶,۱۸۵ دلار
لینکلن نویگیتور رقیب دیرینهٔ اسکالید است اما نهتنها هنوز پیشرانهٔ دیزلی ارائه نمیکند بلکه در این نسل از پیشرانهٔ V8 هم بیبهره است. قیمت پایهٔ این ماشین از ۷۶,۱۸۵ دلار آغاز میشود در تیپ بالا ردهٔ Black Label به ۹۷,۱۳۵ دلار میرسد. در سینهٔ این اسیووی غولپیکر یک قلب نسبتاً کوچک ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته که به یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک متصل است؛ بنابراین روی کاغذ، به نظر میرسد لینکلن بر کادیلاک برتری داشته باشد اما چیزی که خریداران این خودروها در نظر میگیرند بیشتر تجمل و لوکسگرایی است تا پرفورمنس. البته در مقایسهٔ تصویری بین این دو اسیووی آمریکایی بعضاً احساس میشود که نویگیتور لوکستر به نظر میرسد. نویگیتور در نسخهٔ معمولی ۵,۳۳۴ میلیمتر طول، ۲,۰۲۹ میلیمتر عرض و ۱,۹۸۹ میلیمتر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۳,۱۱۱ میلیمتر است. در نسخهٔ کشیدهٔ این ماشین که L نام دارد نیز طول و فاصلهٔ محوری به ترتیب به ۵,۶۳۶ میلیمتر و ۳,۳۴۳ میلیمتر میرسد.
بامو X7
قیمت پایه: ۷۳,۹۰۰ دلار
نسخهٔ پایهٔ بامو X7 که XDrive40i نام دارد و با قیمت پایهٔ ۷۳,۹۰۰ دلار عرضه میشود، به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو با ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۴۷ نیوتن متر گشتاور مجهز است. مدل بعدی یعنی XDrive50i از یک موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو با ۴۶۲ اسب بخار قدرت استفاده میکند و قیمت آن از ۹۲,۶۰۰ دلار آغاز میشود؛ و نهایتاً بالاترین نسخهٔ اسیووی پرچمدار بامو نیز M50i نام داشته و از همان موتور ۴.۴ لیتری V8 ولی با ۵۳۰ اسب بخار قدرت استفاده میکند. قیمت این مدل هم از ۹۹,۶۰۰ دلار شروع میشود. انتقال نیرو در هر سه مدل توسط یک گیربکس هست سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد. این پرچمدار آلمانی ۵,۱۵۱ میلیمتر طول، ۲,۰۰۰ میلیمتر عرض و ۱,۸۰۵ میلیمتر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن ۳,۱۰۵ میلیمتر است. شکی نیست که X7 رانندگی جذابتری نسبت به نویگیتور و اسکالید دارد اما از لحاظ جاداری و فضای داخلی در پس آنها قرار میگیرد.
مرسدس بنز GLS
قیمت پایه: ۷۵,۹۵۰ دلار
کسانی که خواهان خرید یک مرسدس بنز GLS با کمترین قیمت هستند باید سراغ مدل GLS450 با قیمت پایهٔ ۷۵,۹۵۰ دلار بروند که به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با سیستم هیبریدی خفیف EQ Boost و ۳۶۷ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است؛ اما برای کسانی که میتوانند بیشتر هزینه کنند، مدل GLS580 با قیمت پایهٔ ۹۸,۸۰۰ دلار میتواند گزینهٔ مناسبی باشد. در سینهٔ این مدل یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو با سیستم EQ Boost قرار گرفته که ۴۹۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. اگر این هم کافی نباشد، مرسدس مدل پرفورمنس GLS63 AMG را هم با ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور ارائه میکند. البته فعلاً هیچ نسخهای از نوگیتور و اسکالید برای رقابت با این مدل وجود ندارد و بنابراین باید نسخههای معمولی GLS را در نظر بگیریم. درهرصورت، پرچمدار اسیوویهای مرسدس ۵,۲۰۷ میلیمتر طول، ۱,۹۵۶ میلیمتر عرض، ۱,۸۵۰ میلیمتر ارتفاع و ۳,۳۱۵ میلیمتر فاصلهٔ محوری دارد.
رنجروور LWB
قیمت پایه: ۱۰۹,۹۵۰ دلار
برای اینکه این مقایسهای عادلانه باشد، اسیوویها باید حداقل از لحاظ اندازه مشابه یکدیگر باشند. به همین دلیل، بجای نسخهٔ معمولی رنجروور در این مقایسه نسخهٔ کشیدهٔ آنرا شرکت دادهایم که قیمت آن در ایالاتمتحده از ۱۰۹,۹۵۰ دلار آغاز میشود درحالیکه قیمت پایهٔ نسخهٔ معمولی ۹۰,۹۰۰ دلار است. این اسیووی لوکس بریتانیایی با یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 سوپرشارژ ارائه میشود که در دو سطح خروجی مختلف ۵۲۵ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور و ۵۶۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر قابل انتخاب است. البته نسخهٔ قویتر این موتور صرفاً در نسخهٔ اسویاتوبیوگرافی ارائه میشود که ۲۰۹,۵۰۰ دلار قیمت دارد. خب مشخص است که این نسخه دو برابر رقبای آمریکایی قیمت دارد پس نسخهٔ ۱۱۰ هزار دلاری را در نظر میگیریم که رقیب مستقیمی برای اسکالید پریمیوم لاکچری با پکیج پلاتینوم خواهد بود. نسخهٔ کشیدهٔ رنجروور ۵,۱۹۹ میلیمتر طول، ۱,۹۸۴ میلیمتر عرض و ۱,۸۳۵ میلیمتر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن ۳,۱۲۲ میلیمتر است درحالیکه فاصلهٔ محوری نسخهٔ معمولی ۲,۹۲۲ میلیمتر است.
کدام را انتخاب میکنید؟
اگر قیمت مهم نباشد احتمالاً انتخاب بسیاری رنجروور LWB خواهد بود که بالاترین پرستیژ را دارد. در همین حال، GLS63 AMG و X7 M50i مطمئناً لذتبخشترین گزینهها برای رانندگی خواهند بود. پس نویگیتور و اسکالید چه؟ خب این دو اسیووی آمریکایی هم فضای بسیار زیاد، تجهیزات فراوان و قدرتی مناسب را با قیمتی پایینتر از رقبا (نسخههایی از X7 و GLS که قدرتی همسان با رقبای آمریکایی دارند گرانتر هستند) ارائه میکنند و بنابراین درنهایت این خریداران هستند که تعیین میکنند کدام گزینه میتواند برای نیازهای آنها بهترین باشد.
[polldaddy poll=10547818]
مهدی اکرمی
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹وای من عاشق این کلاسم
همشون فوق العاده و قابل احترام هستن. به خصوص اسکالید؛ اما من به خاطر علاقه ای که به برند مرسدس دارم gls رو انتخاب میکنم.
آرزوم داشتن یه gls 580 سفید رنگه. همیشه خودمو در حال سفر با یه gls سفید هشت سیلند (غیر amg) تصور میکنم.
یانکی.من هم فرزند کسی هستم
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹این مقایسه کاملا اشتباه هستش.کدیلاک و لینکلن suv واقعی هستند و بقیه کراس اوور.فقط لکسوسlx و اینیفینیتی qx80 اونم با کلی ارفاق فقط رقیب نسخهای پایه و کوچک اسکالید و نویگیتور هستند.
مهراد
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹نه مخالفم
همشون از هر نظر درجه ۱ هستن : برند و کمپانی درجه ۱ ، ظاهر درجه ۱ ، امکانات درجه ۱ و ….
واقعا همشون بینهایت خواستنی هستند و من حتی در این انتخاب فرمالیته هم بینشون موندم : شاید نظر نهاییم X7 باشه – شایدم اسکالید
امیر دهقان
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹همۀ این ماشینها اسیووی فول سایز لوکس هستن و همگی در یک کلاس قرار دارن و رقیب مستقیم هم دیگه هستن، تفاوت در ساختار فنی این ماشینها باعث نمیشه بگیم نمیتونن رقیب هم باشن و نباید باهم مقایسه بشن، کسی که بخواد یه اسیووی فول سایز لوکس تو بازار آمریکا بخره گزینههایی که داره دقیقاً همینها هستند چون از لحاظ قیمت، اندازه، کلاس و تجهیزات دقیقاً همسطح هم هستند و حتی ممکنه خیلی از خریدارها هیچ توجهی به نوع ساختار فنی اونها نداشته باشن
اینکه بگیم چون اسکالید و نویگیتور شاسی نردبانی دارن و بقیه یکپارچه هستند پس نباید باهم مقایسه بشن بنظر من کاملاً اشتباهه، کما اینکه بارها تو اروپا هم دیدیم سانگیانگ رکستون که شاسی نردبانی داره با سانتافه و سورنتو که کراساوور یکپارچه هستن مقایسه میشه
محمدهادی
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ببخشید جناب سر دبیر
من اخیرا تصاویری از نیسان پاترول جدید دیدم که بشدت عظیم الجثه میومد
آیا هم قد و قواره این کلاس قرار میگیره؟
امیر دهقان
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹بله نیسان پاترول هم اسیووی فول سایزه و از لحاظ اندازه همکلاس اینها محسوب میشه با این تفاوت که پاترول لوکس نیست و با شورلت تاهو و فورد اکسپیدیشن رقابت میکنه
اینفینیتی QX80 نسخۀ لوکس پاترول هست و رقیبی برای ماشینهای این مقایسه
Joker
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹به انتخابت یه پسوند 63 اضافه کنی دیگه هی چیز جلودارش نیست،چند وقت پیش یه بررسی که رانندگی در شب بود دیدم از نسل جدید Gls 63 amg که راننده داشت در حین رانندگی آپشنای ماشین رو معرفی میکرد وقتی پشت چراغ قرمز واستاد به خاطر طولانی بودن مدت زمان چراغ دستیار صوتی ماشین شروع به صحبت با راننده کرد و به راننده پیشنهاد داد به خاطر مدت زمان طولانی چراغ قرمز که تقریبا ۳ تا ۴ دقیقه بود براش ماساژور و نورپردازی و موزیک آرامش بخش و… رو پخش کنه تا تو این مدت زمان کم بتونه یه استراحت کنه! همین که راننده درخواست ماشین رو با یه کلمه yes گفتن تائید کرد همه چیز واسه استراحت راننده تغییر کرد، از دمای صندلی و ماساژ بگیر تا نورپردازی و موزیک و تنظیمات صندلی!!! همین که چراغ سبز شد ماشین درخواست یه سری تنظیمات دیگه واسه راحتی بیشتر در حین رانندگی رو داد منتظر موند تا راننده موافقت کنه! اینا همش بخش کوچکی از تکنولوژی مرسدس بنز که نشون میده واسه کسی که دنبال کامل ترین ماشین تو این کلاسه بنز مناسب ترینه…
ایمان
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹سلام
آقا من آخرش نفهمیدم اینا بهترن یا کیا تلوراید که بهترین ماشین 2020 شد.
اگر اینا بهترن پس چرا تلوراید بهترین ماشین شد.
مگر تلوراید توی این رده شاسی بلندها قرار نمیگیره.
.
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹اسکلید جدید مثل ون شده ظاهرش متاسفانه کابینش خیلی بهتر شده البته به نظرم رنجروور خوشتیپ ترین خودرو از بین این هاست و اینکه نسخه ی فول آپشن اتوبایوگرافیش بیشتر از ۲ برابر فولترین اسکلید و نویگیتور قیمت داره نشون میده که سطحش بالاتره تو اذهان مردم و راحت تر پول میدن بابتش به خاطر وجهه اش توانایی آفرود هم که با اختلاف از همشون بالاتره واقعا فوق العادس
ممد ژانگولر
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹من که زبونم بند امده و انگشتام لمس شده که کدومو انتخاب کنم
همشون عالی هستن شک ندارم
فقط اگه بخوام بهترینو از همه نظر انتخاب کنم با یک حساب سر انگشتی مرسدس بنز gls از همشون بیشتر میپسندم
دلیلشم فقط یک چیزه و اونم نزدیک بودن به مدل مورد علاقم maybach افسانه ایی
انگار با خریدش همه چی با هم داری
Kaveh Aria
۲۴ مهر ۱۴۰۰منم همینطور،باور کن این مسئولین ما به فکرمونن که نمیذارن ماشین درست و حسابی بیاد توی این مملکت،فکرشو کن تو پول داری و میخوای بین اینهمه ماشین جورواجور و درجه یک و عالی میخوای ماشین بخری،واقعا چه کار میخواستی بکنی؟؟؟چی بخری؟چه سگمنتی بخری؟؟باور کن اگه ماشین باز باشی هرچی بخری بعدش میگفتی کاش اینو نمیخریدم فلانی رو میخریدم،ادم میمونه سدان بخره کوپه بخره اس یو وی یا کانورتببل بخره برقی بخره هیبرید بخره دیزلی بگیره بنزینی بگیره ۴ سیلندر بخره شیش سیلندر بخره ؟بین اینهمه برند که همشون درجه یک ان چی بخره،اما تو ایران کلا روی هم ۵-۶ تا ماشین درست و حسابی(تازه اونم ماشینهای فوق العاده معمولی توی بقیه دنیان اما برای ما شدن بزرگترین ارزوهای زندگیمون)بیشتر نیست.کلا تو هر چقدر که پول داشته باشی و بخوای ماشین بخری کلا دوسه تا حق انتخاب بیشتر نداری و فقط باید به این فکر کنی که این ماشینی که میخوای بخری کدومو انتخاب کنی که نسبت به بقیه کمتر اشغال تر باشه،اینجا باید فکر کنی کدوم ماشین کدوم کمتر بدتده اما اونور فکر کنی کدوم بهتره،
Hamidreza
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹همشون شیک اند و عالی
داخلی بی ام وه
خارج رنجروور
مجموع : رنجروور!
Car lover
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹باورم نمیشه رنجروور انقد طرفدار داشته باشه
مانی
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹رای عشق آلمانهای سایت بین مرسدس و بیام و تقسیم شد
آلمان:۴۱.۷۰
آمریکا:۳۳.۴۶
انگلیس:۲۴.۸۴
Range Rover
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ولی برنده رنجررور شد چون تو این کلاس هرچقدر هم خوب باشن به رنجروور نمیرسن.
از خوده بنز و بی ام و هم بپرسی میگن رنجروور
JDM
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹کادیلاک مثل تانکی که ماشین عروس شده
حسین دهمرد
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹به لینکلن رای میدم ولی فکر میکنم فرضا برم تو نمایشگاه ماشین موقع خرید رنجرور رو انتخاب کنم.
چرا لکسوز رو نزاشتین تو گزینه ها؟
Elmiraj
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹اسکالید اینجا کوهی از تکنولوژی و نوآوری هست که رقبا با تغییر نسل هم به سوپرکروز ش نمیرسن…..
Kf
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹شما خودرو های آمریکایی رو دوست داری چرا به بقیه برند ها توهین میکنی مثل این که من بگم زشت ترین خودرویه کلاس خودش هست و یه پسرفت داشته نسبت به نسل قبل خودش
من اگر بخوام ۱۰۰ هزار تا بدم به ماشین ترجیح میدم M5 competition رو بخرم
Behrouz. anzali
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹شما المیراژ عزیز نباید اینگونه متعصبانه نظر بدی به خیلیا بر میخوره کارتون درست نیست. من خودم به نویگیتور رای دادم چون ازش خوشم میاد قرار نیست به بقیه برندها توهیی کنم؟؟
Amir
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹به نظرم نمیشه خیلی دقیق و فنی انتخاب کرد چون هنوز بررسی تخصصی از اسکالید جدید انجام نشده،با این حال انتخاب اول من x7 هستش و بعد رنجروور
Sajjad
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ایکس 7 واقعا شاهکاره
به حدی کابینش با ظرافت و با کیفیت ساخته شده که زبون آدمو بند میاره
MAHDI
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹فعلا که هیچکدوم نتونستن ب ام و X7 رو شکست بدن در رقابت ها.
* مجله CARWOW رقابت بین X7 و GLS رو انجام داد که پیروز رقابت رو ب ام و X7 انتخاب کرد.
*مجله CARWOW رقابت بین رنجروور و X7 رو انجام داد که پیروز رقابت ب ام و X7 رو انتخاب کرد.
* مجله car and driver رقابت بین GLS و X7 رو انجام داده که پیروز رقابت ب ام و X7 انتخاب شد.
* مجله The Straight Pipes کامل ترین رقابت بین X7 و GLS رو انجام داد که پیروز رقابت ب ام و X7 انتخاب شد.
* مجله DRIVE. RU رقابت بین X7 و GLS و رنجروور رو انجام دادکه جایگاه اول X7 و جایگاه دوم GLS و سوم هم رنجروور قرار گرفت.
*مجله motor press رقابت بین لینکن نویگیتور و ب ام و X7 رو انجام داده که در پایان X7 رو انتخاب میکنن.
((رقابت بین X7 و کادیلاک اسکالید نسل قبل رو هم چند کانال خودرویی روسی انجام دادن که بازهم X7 رو انتخاب کردن اما خوب اون اسکالید نسل قبل بود و نسل جدید فعلا رقابتی نداشته))
نمیشه گفت حتما ب ام و X7 بهترین در این کلاسه اما با اینکه اولین نسل این ماشین هستش اما میبینیم که در مجلات معتبر که مقابل رقبای سرسخت این کلاس قرارش دادن نه تنها چیزی از اونا کم نداشته بلکه بعنوان خودروی برتر انتخابش کردن.
وهمینطور ب ام و X7 امسال بعنوان بهترین خودروی لوکس سال مجله CAR BUZZ هم انتخاب شد که پدال هم مطلبشون رو گذاشت!!!!!
MAHDI
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹هرچند اگه من خودم باشم این نسخه X7 رو انتخاب نمیکنم تا وقتی میتونم نسخه M اسپرتش رو انتخاب کنم با سپر خیلی جذاب تر و جلوپنجره مات که X7 رو خیلی تنومند تر نشون میده.
(((در رقابتی که CARWOW بین X7 و GLS و تسلا مدل X انجام داده قبل از شروع رقابت با این خودروها مسابقه درگ هم انجام میده که تسلا مدل X قدرتی معادل 470 اسب بخار و 750 نیوتن گشتاور داشت و ب ام و X7 قدرتی معادل 530 اسب بخار و 750 نیوتن گشتاور داشت که پیروز رقابت درگ ب ام و X7 شد.درسته که X7 حدود 60 اسب بخار قدرت بیشتری داشت اما خوب تسلا یه خودروی الکتریکی بود که شتاب اولیه بهتری دارن و گشتاور یکسان هم داره با X7. اما نکته جالب وزن این دو خودرو هستش که تسلا مدل X وزنی معادل 2200 کیلوگرم و ب ام و X7 وزنی معادل 2700 کیلوگرم داشت یعنی X7 با وجود اینکه نیم تن وزن بیشتری داشت اما پیروز رقابت درگ هم بود که شگفت انگیزه اونم در حالی که گشتاور یکسان دارن و فقط60 اسب بار قدرت بیشتری داره و طرفش یه خودروی الکتریکی بود با 500 کیلو وزن سبک تر!!!!!!!!!)))
Elmiraj
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹Tesla model X Long range
قدرت ۴۶۹ اسب بخار
وزن خالص ۲۴۵۹ کیلوگرم
شتاب ۰ تا ۶۰ مایل ۴.4 ثانیه
نسبت قدرت بر وزن ۵/۲۴ کیلوگرم بر اسب بخار
.
BMW X7 m50i
قدرت ۵۲۳ اسب بخار
وزن خالص ۲۵۶۷ کیلوگرم
شتاب ۰ تا ۶۰ مایل ۴.۵ ثانیه
نسبت قدرت بر وزن ۴/۹۰ کیلوگرم بر اسب بخار
.
.
خدایی این اعدادو از کجا آوردی…!؟!؟!؟!؟
MAHDI
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹Elmiraj جان یا شما مشخصات تسلا مدل X و ب ام و X7 رو اشتباه میگی یا مجله CARWOW
من اون رقابت رو دانلود کردم.قبل از شروع درگ تو فیلم وزن ب ام و X7 M50i رو 2700 کیلوگرم زده و وزن تسلا مدل X رو 2200 کیلوگرم زده.
میدونم که اون درگ رو دیدی و مشخصات رو خوندی. اگه هم نخوندی میتونی همین الان میتونی تو آپارات این رقابت رو تماشا کنی.
من وزن دقیق تسلا مدل X رو نمیدونم. اما الان جدای از CARWOW مشخصات ب ام و X7 رو سرچ کردم. که وزن X7 بسته به تیپ های مختلف ازبیش 2400 کیلوگرم و 2500 و در آخرین نسخه یعنی X7 M50 وزنش رو زنده حدود 2700 کیلوگرم.
بعضی مجلات وزنش رو 2600 و بعضی 2700 و بعضی و بین این دو. اما در درگ CARWOW همونطور که گفتم دقیقا 2700 کیلوگرم زده.
همین الان اسکرین شات میگیرم از مشخصاتی که مجله CARWOW واسه X7 زده و خودتون ببینید.
MAHDI
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹البته در مشخصات تسلا مدل X هم 2200 کیلوگرم زده و هم 2500 کیلوگرم و مشخصات X7 رو 2700 کیلوگرم زده و مشخصات GLS رو 2350 کیلوگرم.
من در مورد وزن تسلا مدل X همونطور که گفتم اطلاعی ندارم جز مشخصات CARWOW ولی در مورد وزن X7 مشخصات به این شکله
نسخه Xdrive 40i وزن کمی بیش از 2400 کیلوگرم
نسخه Xdrive 50i وزن کمی بیش از 2500 کیلوگرم
نسخه X7 M50i وزن بین 2600 تا 2700
((حرف آخر.من مشخصات درگ CARWOW رو گفتم که قبل درگ خودش لیست کرده. همین الان میتونی کامل تماشا کنی این رقابت رو. اما اگه پیداش نمیکنی من از وزن X7 و تسلا X در این رقابت که لیست کرده اسکرین شات میگیرم و میتونید ببینید.))
MAHDI
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹چقدر این بحث طولانی شد.البته بحث سره این ماشین ها نیست.سره اینه که من از خودم حرف نزدم و مشخصاتی که یه مجله خیلی معتبر هستش رو فقط براتون نوشتم.
شاید هم اشتباه شما این بوده که وزن تسلا X معمولی رو با وزن تسلا X P100D اشتباه گرفتید. اما در مورد وزن X7 که الان چندین مجله رو سرچ کردم که همونطور که گفتم در تیپ های مختلف که موتور متفاوت دارن از 2400 کیلوگرم شروع و به 2700 کیلوگرم ختم شده.
خوب اگه خودتون کلیپ CARWOW رو دیدید که هیچ ولی اگه نتونستی پیداش کنی الان چند دقیقه است که از مشخصات X7 M50i تو این مجله اسکرین شات گرفتم که عدد کاملا مشخصه. و الانم وزن تسلا X رو انتخاب میکنم که دقیقا 2200 کیلوگرم زده.
اگه راست یا دروغه دیگه دست CARWOW هستش.
♤Angus_812♤
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹خیلی عذر میخوام ولی شما عشق بی ام و دارید
چرا نتایجو به نفعش تموم میکنید
من پبچ اینستگرام این مجله هارو دارم و فقط دو تا از نتایجی که گفتین درست بود
من خودم عاشق بنز و بی ام و هستم
ولی این کامنت شما خیلی دیگه تعصب داشت
MAHDI
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹دوست عزیز چرا الکی انکار میکنید.کدوم رقابت نتیجه اش درست نبود؟!؟!؟؟؟
پایان هررقابت چه بصورت فیلم باشه و چه بصورت مطلبی باشه پیروز رقابت رو معرفی میکنه بعد شما میگی دوتاش درست بود. مگه من مرض دارم بیام الکی حرف بزنم.اگه اینطور بود چرا باید اسم مجلات رو میگفتم.بعضی از این مجلات رو ترجمه شده رقابت هاشون رو هم سایت های داخلی گذاشتن.
جالب اینجاست میگی دوتاش درست بود درحالی که دوتا رقابت های CARWOW در پایان خیلی ساده انتخاب میکنه پیروز رقابت بین GLS و X7 و X7 و رنجروور /مجله کارانددرایو هم که بین GLS و X7 هستش بازم در پایان X7 رو انتخاب میکنه. مجله The Straight که در پایان هردو داور X7 رو انتخاب میکنن.دیگه باقی پیشکش.
یعنی اینا به تنهایی میشن 4 پیروزی بعد شما میگی 2 تا!!!!
که مشخص میکنه من درست میگم یا شما.من مرض ندارم بیام حرف الکی بزنم که تمام بحث های گذشته ام رو زیر سوال ببرم.هرچند باشما نمیشه بحث کرد. مثل زمان گیری های پیست که بعضی از دوستان چون ماشینی که ازش بدشون میاد زمان بهتری رو ثبت کرده کل مجله رو انکار میکردن.
♤Angus_812♤
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹اگه به حرف شما باشه بله ۴ تا پیروزیه
ولی چیزی که من دیدم ۲تا بود(از بین اونایی که گفتی)
بازم شما متعصبی و حق داری x7 همیشه برنده بدونی
سینا BMW
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹من خودم از عاشقان بیامو هستم ولی X7 قیافش خوب نیست و اگه با قیافه ی سری ۵ یا ۸ تولید میشد بهتر بود ، انتخاب من لندروور و GLS و سپس کادیلاک
سینا BMW
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹البته این عکسی که گذاشتن X7 خیلی بهتر در اومده و اگه چراغاش یکم بزرگ تر بود خوب میشد
MAHDI
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹دوستان یه زحمت بکشید خودتون این مجلات رو سرچ کنید.اول رقابت car and driver رو که بصورت مطلب هستش بین X7 و GLS و بعد اگه فیلتر شکن دارید کانال مجله CARWOW رو سرچ کنید و کلیپ رقابت X7 و GLS و همینطور رقابت دیگه این مجله بین X7 و رنجروور (نیازی نیست حتما ترجمه اش رو بدونید چون خیلی ساده در پایان خودروی پیروز رو انتخاب میکنه و اگه میتونید ترجمه کنید که چه بهتره. و بعد رقابت کامل X7 و GLS که مجله THE STRAIGHT انجام داده که دو مجری داره که در یه رقابت خیلی خیلی کامل در تمام بخش ها X7 و GLS رو بررسی میکنن و در پایان هردو مجری از دید خودشون خودروی برتر رو انتخاب میکنن که برعکس اکثر رقابت های این مجله که نظرهاشون متفاوت هستش در این مجله هردو X7 رو انتخاب میکنن.
یه رقابت دیگه که یادم رفت بگم مجله apto napk هستش که در 5 koneco میتونید مطالعه اش کنید که رقابت بین
ب ام و X7 و رنجروور هستش که بصورت مطلب هستش که در پایان امتیاز ها به این شکل گرفته شدن.
*ب ام و X7 M50امتیاز بدست آورده// 8.6 امتیاز
*لندروور رنجروور امتیاز بدست آور // 8 امتیاز
(اینارو گفتم چون این دوستمون خیلی راحت برمیگرده میگه فقط دوتاش نتیجه اش پیروزی X7 بوده در حالی که اگه رقابت های CARWOW خودش به تنهایی 2 دوتا هستش و باقی بماند.
هرچند بجای انکار خیلی راحت میتونست بگه برای من نتیجه اونا مهم نیست و من ماشین مورد علاقه خودمو دوست دارم.. اما این توضیحات رو دادم چون ایشون نتیجه رو انکار میکنه. و الا ممکنه مجله دیگه ای همین رقابت هارو انجام بده و نتیجه عکس باشه.اما این مجلات که فعلا اینا رقابت بین خودروهای بالا رو انجام دادن این نتیجه رو داشته. ممنون
♤Angus_812♤
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹من انکار نکردم
از تعداد دیس لایک هام معلومه
فقط نتیجه ها رو با اختلاف اشتباه گفتی
MAHDI
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹باشه شما حرف خودتو زدی.بقیه هم میتونن سرچ کنن و ببینن.از کی تا حالا دیسلایک نشون میده کی راست میگه.مشخصه که سختشونه ماشین مورد علاقشون در یه رقابت شکست خورده نمیتونن تحمل کنن.
♤Angus_812♤
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹من طرفدار هر دو هستم
درسته لایک و دیسلایک حیقیت و دروغو نشون نمیده
ولی به عنوان یه طرفدار ماشین اطلاعات درست برام ارزش داره
نه هر حرفی از هر کسی
Saman
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹نخست : کادیلاک اسکلید. دوم : رنجروور. سوم :لینکلن ناویگیتور. البته مرسدس gls هم خوبه ولی ظاهرش اشکال داره و شبیه ماشینهای خدماتی پستخانه هستش و قابل قیاس با رنجروور و کادیلاک نیست و بیشتر قابل قیاس با آئودی q7 و bmw x7 هست و هنوز زوده که با بزرگانی چون کدی و رنجروور و لینکلن قیاس شود.
مانی
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹دنیاهای موازی وجود داره؟؟؟
Farzad
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹فقط و فقط رنجرور و دیگر هیچ ، فوق تخصص این کلاس
کوروش
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹در برترین های بیمر بس که چند شرکت معروف امریکایی با اشتراک تکنولوژی بازم پشت سر x7 ماندن واقعا x7 نیاز به تست نداره برتری در همه زمینه ها از پشت صفحه نمایش معلومه اسکالید در این رقابت از قبل باخته …
Amir Machine
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹اینکه نسل قبلی اسکالید با پنج شش سال سن هنوز از X7 جدید و تازهنفس فروش بیشتری داره کاملاً نشون میده کی از قبل باخته
حسن
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹با اینکه نویگیتور واقعا شگفت انگیز و محشره انتخاب من کادیلاک اسکالیده .
عکسها هم نشون میده که هیکل بعضی ها کوچیکه.
حسن
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹نماد سگمنت فول سایز دنیای خودرو : کادیلاک اسکالید
Shelby
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹اولا همه شیک و تر تمیزند…
نظر من اول کادیلاک با همین رنگ قهوه ای بعد رنجروور البته نسخه اتوبیوگرافی بعد X7…
Elmiraj
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹شاه این کلاس جیپ گرند واگونیر خواهد بود….
.
بزودی جنگ خونینی بین اسکالید و گرند واگونیر شروع میشه…
Khan
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹رنجروور رو انتخاب کردم چون واقعا یه چیز دیگه است. انتخاب دوم اگر میخواستم داشته باشم بنز ولی نه این مدل بلکه نسخه AMG چون اصلا یه چیز دیگه میشه با جلو پنجره پانامریکانا. این مدل اصلی به دلم نمیشینه
یوسف
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹آقایی این کلاس فقط ماله رنجروره
فقط رنجرور
بعد اسکلاید
بعدشم……
سینا BMW
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹از پدال میخوام که این جور مطالب رو زیاد بزاره، بهترین نوع مطلب هستن البته به همراه بررسی تاریخچه
خیلی ممنون بخاطر این مطالب
Sajjad
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹خداوکیلی این طراحی لایق اسم بنز هست؟
سید علیرضا
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹.
انتخاب اول من اسکالید، دوم gls
پيمان
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹همشون بی نظیرن!! و اسطوره های کلاس فول سایزا هستن! هرچند بایدمنتظر نسل جدید جیپ واگونیر هم باشیم که دقیقاً میاد تو همین کلاس.. ولی لینکلن navigator از نزدیک واقعاً به معنای لغت با شکوهه .. مخصوصاًتو شب وقتی چراقاش روشنه!!
:::فرشاد:::
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹این همه عکس از کابین فیس لیفت شده رنجرور موجوده، اومدین عکس مدل قدیمی رو گذاشتین؟
آریا ماشین
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹انتخاب من gls 63 هست که پرفورمنس فوق العاده رو با لاکچری بودن ترکیب کرده اما به خاطر اختلاف قیمتش مدل gls 580 در رقابت هست که انتخاب من نیست . رنجروور هم قیمت بسیار بالایی داره و آمریکایی ها هم کمتر روی عملکرد رانندگی تمرکز کردن . انتخاب من بی ام و x7 m50i که همه ویژگی ها رو با هم داره
" Swedish Arrogant Tiger"
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹قطعا GLS.
اما رنجروور و اسکالید هم انتخاب های سختی هستن.
وقتی به عکس اکس هفت رسیدم متوجه شدم چقدر بی تناسبه سر جلوش با کل بدنه چون دیگه از عکاسی با زاویه خاص خبری نبود تا ماشین رو با ابهت تر نشون بده. شاید شبیه تنها چیزی که نیست یه شاسی بلند فول سایزه!
Mohammad khalili
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹من کادیلاک اسکالید دوست دارم
عشق فقط ماشین آمریکایی
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹انتخاب اول و آخر من کادیلاک اسکالید
کادیلاک اسکالید 2021 کاخ متحرک فوق لوکس با فناوری های بسیار پیشرفته در رانندگی ❤️❤️❤️???????? لینکلن نویگیتور هم که جای خود دارد ???
محمدرضا
۷ خرداد ۱۳۹۹اینجا اگه جی کلاس بود بیشترین رای رو میاورد