سانگ یانگ هماکنون مصداق بارز مردهای است که از قبر برخاسته و حیاتی نو را شروع کرده است. این نام شاید به گوش افراد زیادی نخورده باشد اما به زمانی بیندیشید که هیوندای و کیا مشغول ساخت هاچبک های ارزانقیمت بودند ولی حالا ببینید که کجا هستند.
شهرت این برند کرهای به خاطر خودروها و شاسی بلندهای خشن و قلدری بوده که چندین نسل پشت سر رقبا بوده اما این امر در حال تغییر است و اولین نشانه آن نیز تولید خودروی تیوولی بود که به کشور ما نیز راه یافته است. هماکنون هم نوبت شاسیبلند بزرگ و جدید رکستون رسیده که لوکستر از قبل شده و کابینی باکیفیت و تکنولوژیهای مدرنتری دارد.
آیا این خودرو میتواند با رقبای مدرن خود سرشاخ شود؟ در مقایسهای مفصل ما رکستون جدید را برابر دو حریف خوشنام و قوی با نامهای میتسوبیشی اوت لندر و رنو کولئوس قرار دادهایم.
اوت لندر خودرویی جادار و خشن بوده اما کولئوس سواری خوبی داشته و نسبت به بهای خود احساس لوکستری را ایجاد میکند. رکستون جدید برای رقابتی جدی در این کلاس به فاکتورهای یاد شده نیاز مبرم دارد.
- سانگ یانگ رکستون
مدل | سانگ یانگ رکستون ۲.۲ ۱۸۰ ELX Auto 7 seat |
قیمت (پوند) | ۳۴۴۹۵ |
پیشرانه | ۴ سیلندر ۲.۲ لیتری توربو دیزل ۱۷۹ اسب بخاری |
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) | ۱۰.۹ |
مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر) | ۸.۶ |
مالیات جادهای سالانه (پوند) | ۱۴۰ |
رکستون شاسیبلندی بزرگ بوده که بهصورت ۵ یا ۷ نفره عرضه میشود. نسخه حاضر در تست از نوع ۷ نفره اتوماتیک ELX بوده که بهای آغازین ۳۴۴۹۵ پوندی دارد.
درحالیکه رکستون برای رقابت با رقبای اروپایی طراحی شده اما وجود یک شاسی با تنظیمات سنتی و قدیمی به این معنی است که سواری آن بیش از آنکه شبیه یک شاسیبلند مدرن باشد شبیه پیکاپ است. اگرچه که سیستم تعلیق آن در مقایسه با میتسوبیشی تواناییهای بهتری در عبور از دستاندازها و چالههای بزرگ دارد اما هرگز راحتی سواری آن چه در شهر و چه در بزرگراه را نمیتوان با رنو کولئوس مقایسه کرد.
سواری این خودرو در سرعتهای پایین ناامید کننده بوده و مخصوصاً در خیابانهای ناهموار شهری این موضوع دوچندان احساس میشود. یکی از دلایل این امر وزن بالاست که در شتاب خودرو نیز تأثیر گذاشته است. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت دو رقیب دیگر ۹.۵ ثانیه بوده درحالیکه رکستون در ۱۰.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد. همچنین شتاب گیری این خودرو در سرعتهای گوناگون نیز تعریفی نداشته و در پس رقبا قرار میگیرد.
اگرچه که کیفیت سواری و سرعت رکستون به پای رقبا نمیرسد اما موقعیت رانندگی راحت و قدرت کافی پیشرانه ۲.۲ لیتری در جاده از نکات مثبت آن به شمار میروند. گشتاور ۴۲۰ نیوتون متری این پیشرانه از دور ۱۶۰۰ در دسترس بوده و بنابراین قدرت کافی در دسترس راننده قرار خواهد گرفت.
- رنو کولئوس
مدل | رنو کولئوس dCi 175 4×۴ Signature Nav Auto |
قیمت (پوند) | ۳۴۷۰۰ |
پیشرانه | ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو دیزل ۱۷۵ اسب بخاری |
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) | ۹.۵ |
مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر) | ۸.۸ |
مالیات جادهای سالانه (پوند) | ۱۴۰ |
دومین نسل رنو کولئوس دوباره نام این خودروساز را بر سر زبانها انداخته است. مدلی که برای رقابت منصفانه با رکستون انتخاب شده دارای پیشرانه ۲ لیتری دیزلی ۱۷۵ اسب بخاری بوده که از گیربکس اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک بهرهمند بوده و بهای آن از ۳۴۷۰۰ پوند آغاز میشود.
گیربکس CVT کولئوس در سرعتهای پایین احساسی همانند تمامی نسخههای دیگر داشته و تنها زمانی که پدال گاز را فشار دهید دور پیشرانه بالا خواهد رفت و همینجا صدای نهچندان جالب از پیشرانه به گوشتان خواهد رسید.
گیربکس رنو یکی از بهترین نمونههای CVT بوده و به خاطر بالا و پایین رفتن دور پیشرانه سعی شده احساسی همانند گیربکسهای عادی داشته باشد. البته این موضوع در حالت دستی چندان حس نمیشود زیرا گیربکس همیشه دور پیشرانه را مواقع شتاب گیری بالا نگه خواهد داشت. موضوع غیرعادی اینکه گیربکس سنتی رکستون نیز همین کار را انجام میدهد. این گیربکس حالت دستی دارد اما زمانی که پای راست را تا ته فشار دهید معکوسی ناخواسته را شاهد خواهید بود. بهترین حالت هر دو گیربکس انتخاب گزینه اتوماتیک است.
نظرات آزمایشکنندگان: حتی مدل پایه دینامیک S NAV نیز دارای دوربین دندهعقب، رینگهای ۱۸ اینچی و سیستم ناوبری ماهوارهای میباشد. مدل حاضر در تست همچنین از صفحهنمایش بزرگتر، چراغهای LED و درب پشتی برقی سود میبرد.
- میتسوبیشی اوت لندر
مدل | میتسوبیشی اوت لندر ۲.۲ DI-D 4 Auto |
قیمت (پوند) | ۳۴۰۵۵ |
پیشرانه | ۴ سیلندر ۲.۲ لیتری توربودیزل ۱۴۸ اسب بخاری |
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) | ۹.۵ |
مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر) | ۶.۹ |
مالیات جادهای سالانه (پوند) | ۱۴۰ |
در بهار سال ۲۰۱۷ طیف مدلهای دیزلی اوت لندر با ارائه تجهیزات بیشتر و همخوانی با مدل محبوب پلاگین هیبریدی بهروز شد. نسخه حاضر در تست از پیشرانه ۲.۲ لیتری توربودیزل بهره برده و بهای پایه آن برابر با ۳۴۰۵۵ پوند میباشد.
اوت لندر سبکوزنترین خودروی تست بوده و این امر خود را تستهای پرفورمنس ما نشان میدهد. این خودرو در خط مستقیم هر دو رقیب را شکست داده و در شتاب گیری بین دندهای نیز سریعترین خودرو بوده است.
اینکه اوت لندر از نظر سرعت و شتاب دو رقیب را شکست میدهد به قیمت سر و صدای بالای پیشرانه تمام شده و در دورهای بالاتر پیشرانه رکستون نرمتر نشان میدهد. پیشرانه ۲.۲ لیتری اوت لندر قدرت ۱۴۸ اسب بخاری داشته و گشتاور ۳۶۰ نیوتون متری آن تنها از دور ۱۵۰۰ آغاز میشود که در بین هر سه خودرو کمتوانترین بوده و به همین دلیل است که پرفورمنس آن کاملاً قابلتوجه نشان میدهد.
ظرفیت یدک کشی اوت لندر نیز با توجه به قدرت پیشرانه پذیرفتنی است. این خودرو ظرفیت یدک کشی ۲ تنی داشته درحالیکه ظرفیت یدک کشی رکستون به ۳۵۰۰ کیلوگرم و کولئوس به ۱۶۵۰ کیلوگرم میرسد.
این مواجهشدن با دستاندازها است که باعث میشود اوت لندر در پس هر دو رقیب قرار گیرد زیرا لرزشهای سیستم تعلیق کاملاً به کابین منتقل شده و آرامش سرنشینان را مختل میکند.
نظرات آزمایشکنندگان: اوت لندر خودروی مجهزی بوده اما طراحی کابین بد آن به این معنی است که شاسیبلند میتسوبیشی مخصوصاً در مقایسه با کولئوس خودروی بهروزی نباشد.
- قضاوت نهایی
رتبه اول: رنو کولئوس
کولئوس سواری بهتری نسبت به هر دو رقیب داشته و البته راحتترین خودروی این مقایسه لقب میگیرد. تجهیزات زیاد با بهای معقولی عرضه شده و فضای زیادی هم در کابین وجود دارد. این خودرو در مقایسه با رقبای ۷ نفره تطبیقپذیری کمتری دارد اما احساس مدرنتر و باکیفیتتر بودن آن به حریفان میچربد. پیشرانه رنو نیز عملکرد خوبی دارد. ارزش باقی مانده بهتر به همراه سرویسها و بیمه ارزانتر نیز باعث میشود کولئوس هزینههای مالکیت کمتری داشته باشد.
رتبه دوم: سانگ یانگ رکستون
نسل جدید رکستون به گونهای تغییر کرده که تقریباً نمیتوان آن را با نسل قبلی مقایسه کرد. قطعاً رکستون جدید ارزش نگاه دوباره را دارد. سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو خوب بوده و تجهیزات استاندارد زیادی نیز وجود دارد و البته رکستون جادارترین خودروی این مقایسه محسوب میشود. البته سواری ضعیف به همراه پرفورمنس نه چندان جالب باعث میشود رکستون عقب باشد. همچنین هزینههای مالکیت بالاتر از دیگر دلایل قرارگیری این خودرو در رتبه دوم بوده است.
رتبه سوم: میتسوبیشی اوت لندر
با تجهیزات استاندارد زیاد و پیشرانه دیزلی اقتصادی، اوت لندر خودروی شاخصی محسوب میشود اما نقاط ضعف بیشتری وجود دارند. سواری ناهنجار و سیستم اطلاعات سرگرمی قدیمی این خودرو ناامید کننده بوده و فقدان کیفیت لازم در این بازه قیمتی از سایر نقطهضعفهای این شاسیبلند ژاپنی محسوب میشود. اوت لندر همچنین به اندازه رقبا جادار نبوده بنابراین در رتبه سوم قرار میگیرد.
- خودرویی که ارزش منتظر ماندن دارد
کیا سورنتو ۲.۲ KX-2 auto
موعد عرضه: ژانویه ۲۰۱۸
قیمت: 34695 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر ۲.۲ لیتری ۱۹۷ اسب بخاری
کیا سورنتو فیس لیفت این ماه وارد بازار بریتانیا میشود و در آن شاهد گیربکس اتوماتیک جدیدی خواهیم بود. گیربکس ۸ سرعته جدید جایگزین نسخه ۶ سرعته قدیمی شده و این امر به بهبود راندمان آن نسبت به مدل قبل از فیس لیفت کمک خواهد کرد.
منبع: autoexpress
Amir
۱۸ بهمن ۱۳۹۶رنو کلیوس عالیه👌🏻
Amir
۱۸ بهمن ۱۳۹۶و سواری بهتری از اوتلندر و سورنتو رو داره تا اونجا که من تجربش رو دارم
شندی
۱۹ بهمن ۱۳۹۶اصولا این مقایسه صحیح نیست و فقط بخاطر قیمت پایه یکسان انجام شده. من از طرف دارهای سانگ یانگ نیستم و هیچ وقت هم این همه پول بابتش نمیدم ولی بهتر بود سایز و کلاس خودرویی در این مقایسه رعایت میشد.
Mohsen
۱۸ بهمن ۱۳۹۶یکی از ضعیف ترین مطالب پدال خودرو های بررسی شده هیچ شباهتی بهم ندارن سانگ یانگ باید با پرادو و یا خودرو های اتاق روی شاسی و شاسی بلند های افرودر و قوی و تقریبا بزرگ مقایسه بشه نه کولعوس و اوتلندر فک می کنم از نظر اندازه هم تفاوت خیلی زیادی داشته باشن
Amir
۱۸ بهمن ۱۳۹۶کولیوس سواری بهتری از اوتلندر و سورنتو داره تا اونجا که من تجربه دارم
از لحاظ نمای داخلی و خارجی هم که یه سر و گردن کولیوس بهتره..
Rezanst
۲۱ بهمن ۱۳۹۶داداش من اون کولوئس ک شما سوارش شدی موتور نیسان ایکس تریل روشه ۲.۵لیتری هستش اینجا توربو دیزله قاعدتا فرق میکنن با هم بحث ما این نیس سانگ یانگ خوبه بحث اینه این ماشین رده بالاس سانگ یانگ ماشین افرودر کره ایه نه یه اس یو وی شهری
NAVID۰۰۹۸
۱۸ بهمن ۱۳۹۶مسخرس
آخه کلاس رکستون میره یه لِوِل تقریبا بالاتر از این دوتا
تومایه های ۴رانر تویوتا میشه
این مقایسه از نظر من اشتباهه
حتی از نظر موتوری هم بهم شبه نیستن
حالا یا رکستون میخواد خودشو به اینا ثابت کنه یا اینا خودشونو به رکستون.
حسین
۱۸ بهمن ۱۳۹۶از اولش احساس کردم قصد تخریب سانگ یانگ رو داره ، فقط توضیح اونوخوندم
amin
۱۸ بهمن ۱۳۹۶قطعا کیفیت بالاتر ساخت میتسوبیشی در این مقایسه از قلم افتاده مخصوصا نسبت یه سانگ یانگ
نکته دوم هم اینکه در مورد صدای پیشرانه،کلا محصولات میتسوبیشی یه صدای اسپرت خاص دارند که البته در لنسر کاملا مشهوده
تورج
۱۸ بهمن ۱۳۹۶به شخصه با رنو مشکل دارم. هنوز مدل های رنو ۱۹٬ و ۲۱ یادم نرفته. برای همین وقتی صحبت رنوی لوکس میشه یه علامت سوال برام ایجاد میشه. کلا فرانسه و ماشین لوکس به نظرم بی معنیه البته به دوستان فرانسوی باز برنخوره.
به قول یکی از دوستان٬ ما آمریکایی بازا بعد ماشین های آمریکایی٬ ژاپنیها هستند که احساسات ما رو برانگیخته می کنند.
Rezanst
۲۱ بهمن ۱۳۹۶شما که خبر نداری در مورد این ماشین داداش واس چی تخریبش میکنی؟این ماشین فوق العادس طراحی نیسان روشه حتی موتور نیسان روشه و ساخت مشترک نیسان و رنو هستش این ماشین تقریبا تو ایران یه ژاپنی با کت شلوار فرانسویه ماشین خوبیه رنو قبلا ماشیناش مزخرف بود ولی الان ک مشارکتی ماشین میزنه سنگ تموم گذاشته تالیسمان و کولئوس نو اوری مشارکت با نیسانه ک عالین جفتشون
ali a
۱۸ بهمن ۱۳۹۶کیا سورنتو از همشون انتخاب بهتریه بدون شک…
AK_007
۱۹ بهمن ۱۳۹۶من یه رکستون ۶ سیلندرو ترجیح میدم!
چون SUV واقعیه!
hadi
۱۹ بهمن ۱۳۹۶اخه رکستون چه سنخیتی با اوتندر و کولئوس داره؟!!!
اگه رکستون مرده با پاجرو اسپورت مقایسه بشه بخصوص تو آفرود اون وقت معلوم میشه چند مرده حلاجه!!!
امیر عباس شادمانی علیشاه
۱۹ بهمن ۱۳۹۶رنو کولیوس رو نباید با رکستون و اوتلندر مقایسه کرد.چون رکستون و اوتلندر 7 نفره هستش ولی کولیوس 5 نفره
Sevlan
۱۹ بهمن ۱۳۹۶برادر من اینجور نگو ،من تجربه ی سواری نسل قبل رکستون ،همونی که چراغ جلوی نیم بیضی داشت!!! سواری معمولی و سنگینی تو شهر داره ،ولی وقتی صحبت خارج جاده میشه ، مرد عمله ، کاری میکنه کارستان ،شاسی سنگین و نردبانی این خودرو اونجاس که خودشو نشون میده ، باور کنید من تو مسیرهای کوهستانی خارج از جاده در آزربایجان ،هیچگونه درماندگی از این suv ندیدم ، بنظر من که شاسی بلند استخونداری اومد ،قصدم حمایت و طرفداری از رکستون نیست ،ولی در آفرود شاید چند اپسیلون با بزرگان این رده فاصله داره !!!
sami
۱۹ بهمن ۱۳۹۶سانگ یانگ نباید توی این مقایسه باشه .یه شاسی بلند با دوتا کراس اوور.اینم شد مقایسه.حداقل یه سری هم به مسیرهای آفرود میزدن بعد در مورد سیستم تعلیق و راحتی نظر میدادن.رنو از روی شاسی ناوارا یه اس یو وی بسازه بعد بیاد با کراس اوور ها مقایسه بشه صد در صد مثل مقایسه بالا تمام میشه.آخر سر باید بگم چه میتسوبیشی خوشگلی❤?
محمد
۱۹ بهمن ۱۳۹۶من یه حس خاصی به آرم میتسوبیشی دارم، هیچگرونی بی علت نیست. اگه رنو اپشن و امکانات بیشتری داره و قیمت پایین، قطعا کیفیت پایینه، منو یاد چینیا انداخت
Rezanst
۲۱ بهمن ۱۳۹۶تا وقتی سوارش نشدی نظر نده داداش یه ماشین هوسگل و انتیکه ژاپنی به حساب میاد واس من و منم روی ماشین ژاپنی تعصب دارم لر ضمن به تازگی نیسان۵۱درصد از سهام میتسیوبیشی رو هم خریده بخاطر همینه ک نیسان فوق العادس
ایرج
۲۰ بهمن ۱۳۹۶رنو کولئوس در حقیقت نیسان ایکس تریله با ظاهری متفاوت
همه چیزش ژاپنیه
Rezanst
۲۱ بهمن ۱۳۹۶دقیقا همینطوره طراحی و ساخت ژاپنی رنگ و. لعاب خاصی بهش داده
کیوان
۲۱ بهمن ۱۳۹۶رکستون غولی هست با لند کروز و پرادو باید مقایسه بشه رنو سیاست کامل داره با نیسان شریک شده خیلی چیزا میگیره اما چی میده!؟
reza
۲۴ بهمن ۱۳۹۶البته تمام رنوهای بازار ایران تولید سامسونگ کره می باشد.
کیان
۲۵ آبان ۱۳۹۷شما . اصلا رامک خودرو جزو بدترین شرکت ها است که تجمع چند وقت پیش جلوی درب شرکت موید این موضوع است .
اوتلندر از خودروهایی است که تو بازار انگلیس و آمریکا فروش خوبی را تجربه کرده و حتی تو یک سایت معتبر خارجی دیدم که جزو ده خودرو برتر دنیا از نظر کیفیت ، راحتی و قیمت است . در صورتی که بر خلاق تبلیغات دروغین را مک خودرو که رکستون جی فور را بر ترین خودرو آفرود 2018 معرفی کرده تو هیچ سایت معتبر و حتی غیر معتبر دنیا ، نامی از رکستون جی 4 به عنوان بهترین خودرو آفرود دنیا در سال 2018 نیست . دو ستان لطفا ادعای رامک خودرو را سرچ کنید . رامک خودرو سال هاست که بدترین شرکت از نظر فروش و خدمات پس از فروش است که نمونه اخیرش اعتراض خریداران جلوی درب شرکت می باشد . و گر نگاهی به سوابق شرکت درزمینه های یاد شده بیندازیم متوجه صحت ادعای من میشوید . بهر حال رکستون جی 4 ممکنه از منظر جثه و آپشن قویتر از اوتلندر و کولیوس ظاهر شده باشه ولی از نظر کیفیت ساخت و راحتی ، نرمی و شتاب به گرد پای میتسوبیشی اوتلندر مخصوصا مدل برقی اون هم نمی رسه . اوتلندر خصوصا هایبرید آن پرفروشترین خودروی پلاگین هایبرید دنیا است . نه فقط در ادعا بلکه در عمل و بررسی در سایتهای معتبر خودرویی . ضمنا با توجه به تامین قطعات و خدمات رامک خودرو فاجعه است .
ب
کیوان
۲۶ تیر ۱۳۹۸رکستون همون ماشین هندی است که تو شرکت ماهیندرا هند تولید میشود با نام آلتراس جی 4 اگر سری به سایت ماهیندرای هند بزنید انوقت میفهمید که این ماشین تو هند تولید می شود سواری خشکی دارد و صدای موتور بسیار زمخت و بد .. ولی از نظر شاسی و ظاهر و امکانات یه سرو گردن از هر دو ماشین بالاتر است …این خودور تو کشور هند زیاد است چون سهام شرکت سانگ یانگ را شرکت ماهیندرا هند خریده است و این خودور تو سایت هند تولید میشود …از نظر خدمات و قطعات هم که با شرکت بی تعهدی مثل رامک خودرو طرف هستیم …که فقط میخواهد پول مردم را بگیره و تو بخش های دیگه سرمایه گذاری کند .. ولی به طور کلی ماشین قابل قبولی است برای آفرود ولی نه به قیمت یک میلیارد تومان .چون برند درجه 2 کره است و در بازار جهانی حرفی برای گفتن ندارد
car lover
۲۱ مرداد ۱۴۰۳اگر قرار باشه بین یه ماشین کره ای و فرانسوی و ژاپنی یکی رو انتخاب کنم ژاپنی رو انتخاب میکنم
میتسوبیشی الماس های ژاپن