بدون شک یکی از قربانیان ناگوار افزایش بهرهوری در صنعت خودرو، اتومبیلهای دیفرانسیل عقب هستند. درست است که این اتفاق بهآرامی در حال وقوع است، اما مطمئناً در طول ۳۰ سال گذشته، خودروسازان برای عرضه خودرو مقرونبهصرفه ناچار به روی آوردن به خودروهای دیفرانسیل جلو شدهاند. برای علاقهمندان رانندگی، خودروهای دیفرانسیل عقب در اولویت هستند و هیچچیز لذتبخشتر از مهار یک دیفرانسیل عقب در حین دریفت سرپیچها نیست. اما هنوز هم میتوان با هزینهای معقول یک خودرو دیفرانسیل عقب خریداری کرد. در اینجا یک لیست از ۱۰ خودرو مقرونبهصرفه RWD در بازار امروز را که توسط وبسایت autoguide تهیهشده مرور میکنیم.
شورلت SS ۲۰۱۶
پس از عرضه پونتیاک G8 که بهطورکلی در بازار با شکست مواجه شد، حالا پس از چند سال در حاشیه بودن، جنرال موتورز میخواهد دوباره از دیفرانسیل عقب، در بخش سدان های بزرگ خود استفاده کند. شورلت SS از یک پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی با ۴۱۵ اسب بخار بهره میبرد. توسط یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته، این ماشین در حدود پنج ثانیه نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد. علاوهبراین گیربکس دستی با همان نسبت نیز ارائه میگردد. متأسفانه، این خودرو اصلاً ارزان نیست. قیمت پایه آن بهعلاوه هزینه حمل، به بیش از ۴۸،۰۰۰ دلار میرسد!
نیسان 370Z ۲۰۱۶
“یک کوپه باتجربه ژاپنی با قدمتی بهاندازه فورد موستانگ” این یک جمله کوتاه برای معرفی نیسان Z هست. نیسان نام مدل ۲۰۱۶ Z را 370Z گذاشته است. همانطور که از نام آن پیداست، در زیر کاپوت آن یک موتور ۳.۷ لیتری V6 قرارگرفته است که ۳۳۲ اسب بخار را توسط گیربکس هفت سرعته اتوماتیک یا گیربکس شش سرعت دستی به چرخهای عقب میرساند. قیمت پایه آن حدود ۳۰۰۰۰ دلار است.
کرایسلر ۳۰۰ / دوج چارجر
خودروهای بعدی، دو سدان بزرگ هستند. کلاسی که بیشترین صدمه را از افزایش بهرهوری دیدهاند. متأسفانه، امروزه سنت دیفرانسیل عقب در سدان های اندازه کامل در معرض خطر است. هر دو بهطور یکسان افتخار تکان دادن پرچم خودروهای دیفرانسیل عقب را بین طرفداران و علاقهمندان پلتفرم LX دارند. کرایسلر ۳۰۰ و دوج چارجر با طیف گستردهای از موتورهای V6 اعم از مدل SRT در دسترس هستند. چه کسی میتواند بگوید این دو سرگرمکننده نیستند؟
دوج چلنجر ۲۰۱۶
کرایسلر دوج چلنجر را هم بر پایه نسخه اصلاحشده از پلت فرم LX طراحی کرده است. برای چلنجر پیشرانه ۳.۶ لیتری Pentastar و ۵.۷ لیتری HEMI قابل سفارش است و تمام موتورهای V6 اعم از مدل SRT برای آن ارائهشده قرار دارد. همانطور که میدانید یک گیربکس دستی هم برای آن در دسترس است. قیمت چلنجر از ۲۶۹۹۵ دلار شروع میشود.
سایون FR-S ۲۰۱۶ / سوبارو BRZ
سایون FR-S، تویوتا GT86 و سوبارو BRZ کوپههای دیفرانسیل عقب مقرونبهصرفه هستند، که از یک پلتفرم مشترک بهره میبرند. این کوپههای دیفرانسیل عقب اسپورت از فرم کلاسیک دو درب برخوردارند و واضح است مهندسانی که این پلتفرم را ساختهاند تمرکز خود را بر روی رانندگی دینامیک قرار دادهاند. این کوپهها بسیار سرگرمکننده هستند و شما میتوانید با پرداخت حدود ۲۶۰۰۰ دلار یکی از آنها را داشته باشید. همه آنها با یک موتور باکسر ۲.۰ لیتری چهار سیلندر عرضه میشوند که ۲۰۰ اسب بخار نیرو تولید میکند. راننده امکان انتخاب بین دو گیربکس دستی و اتوماتیک شش سرعته را دارد، اما اجازه دهید صادقانه بگویم، فقط گیربکس دستی میتواند راننده واقعی را مشخص کند.
هیوندای جنسیس کوپه ۲۰۱۶
هیوندای جنسیس کوپه یک دیفرانسیل عقب کرهای که برای رقابت با خودروهای اصیل آمریکایی مانند شورلت کامارو و فورد موستانگ پا به میدان گذاشته است! برای رقابت با دشمنان اصلی خود، این کوپه تازه بهدوران رسیده ویژگیهای بلند پروازانه هیوندای، ازجمله گیربکس اتوماتیک هشت سرعته را ارائه میدهد؛ همچنین یک گیربکس شش دنده دستی هم ارائهشده است. برای این کوپه فقط یک موتور V6 3.8 لیتری در دسترس است. خوشبختانه، قادر است ۳۴۸ اسب بخار ارائه کند. شروع قیمت از ۲۶۷۵۰ دلار است.
مزدا MX-5 ۲۰۱۶
مزدا MX-5 میاتا، احتمالاً نمادینترین رودستری هست که تاکنون ساختهشده. این ماشین ترکیبی از یک خودرو سرگرمکننده، کممصرف و مهمتر از آن، قابلاطمینان در یک رودستر جمعوجور و سبکوزن است. البته، MX-5 میاتا با دیفرانسیل عقب و گیربکس دستی در دسترس است و از توزیع وزن ۵۰-۵۰ برخوردار است. تنها یک راننده ماهر، میتواند به ظرافت و سرعت این سامورایی مقرونبهصرفه پی ببرد. مدلهای جدید این خودرو برای سال ۲۰۱۶ از کاهش وزن قابلتوجهی برخوردار است که باعث شده از قدرت نسبتاً کم ۱۵۵ اسب بخار خود نهایت استفاده را بکند. وزن مدل جدید ۱۰۵۷ کیلوگرم است و این به این معنی است که به ازای هر ۶.۸۱ کیلوگرم یک اسب بخار در اختیار دارد. قیمت پایه آن تنها ۲۴۹۱۵ دلار است.
شورلت کامارو ۲۰۱۶
شورلت سالهاست یک مدل بسیار محبوب دیفرانسیل عقب را به فروش میرساند. کامارو یکی از مقرونبهصرفه خودروهای دیفرانسیل عقب است که دیدن دود لاستیک آن بسیار لذتبخش است. خریداران میتوانند یک موتور V6 کارآمد تنفس طبیعی و یا حتی یک مدل قویتر V8 سوپرشارژ را در کامارو ZL1 انتخاب کنند. برای مدلهای ۲۰۱۶، یک موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ هم بهعنوان یکی از مدلهای پایه عرضه میشود. کامارو رؤیایی با دو گیربکس اتوماتیک و دستی موجود است، بهعلاوه اینکه حتی مدل کانورتیبل آن هم عرضه خواهد شد. همه مدلهای جدید کامارو از پاییز امسال به فروش میرسند ولی قیمتگذاری آنها هنوز اعلامنشده است، اما انتظار میرود قیمت از زیر ۲۵۰۰۰ دلار آغاز شود.
فورد موستانگ ۲۰۱۶
موستانگ درواقع سردمدار سگمنت پونی از زمان پیدایش این بخش در سال ۱۹۶۴ است. پونی یک کلاس از خودروهای آمریکایی است که با الهام از فورد موستانگ راهاندازی شد و خودروهای این بخش اصطلاح مقرونبهصرفه، جمعوجور، سبک اسپورت و عملگرا را به یدک میکشند. پنج دهه از تولد این ماشین دیفرانسیل عقب میگذرد اما همچنان اصالت نسل اول موستانگ را در خود دارد. موتور V6 با عملکرد مناسب و معقول در مدل پایه عرضه میشود، درحالیکه یک موتور ۲.۳ لیتری چهار سیلندر اکوبوست هم برای آن قابل انتخاب است. اما چیزی که درخور موستانگ باشد موتور ۵.۰ لیتری V8 است، که ۴۳۵ اسب بخار ارائه میکند. قیمت پایه موستانگ از ۲۳۸۰۰ دلار شروع میشود.
اسمارت فورتو ۲۰۱۶
شرط میبندم شما اصلاً انتظار دیدن یک اسمارت را در این لیست نداشتید، اما باور کنید یا نه، این خودرو سبک و کوچک دایملر درواقع دیفرانسیل عقب است. همچنین ویژگی دیگر آن نصب موتور در قسمت عقب آن است، درست مثل پورشه ۹۱۱ البته شباهت بین این دو همینجا بهپایان میرسد. تجربه رانندگی با نسخههای قبلی آن چندان دلچسب نبود اما خوشبختانه، در مدل جدید ۲۰۱۶ گیربکس اتوماتیک دوکلاچه به همراه شیفتر و گیربکس پنج دنده دستی قابل انتخاب است. در زیر کاپوت آن یک موتور زیر ۱.۰ لیتر سه سیلندر توربوشارژ با ۸۹ اسب بخار و گشتاور ۱۳۵ نیوتن متر قرار گرفته، که برای آن کافی است. بااینوجود هیچچیز در سال ۲۰۱۶ بهاندازه اسمارت فورتو ارزش یک تست رانندگی را ندارد!
منبع: autoguide
ZIPPO
۱۹ شهریور ۱۳۹۴این اسم توی لیست واقعا خوشحالم کرد:
هیوندای جنسیس کوپه ۲۰۱۶
سامان از تبریز
۱۹ شهریور ۱۳۹۴چند تا عکس واسه بچه های پدال
http://img.overpic.net/thumbs/e/u/x/xeux619h9ypconerbho81_s.jpg
http://img.overpic.net/thumbs/u/r/6/xur632av9218978mbo8o_s.jpg
http://s4.picofile.com/file/7986476341/1111.jpg
http://s3.picofile.com/file/7986473224/Nissan_370z_VS_mUStang_11_.jpg
https://scontent.cdninstagram.com/hphotos-xap1/t51.2885-15/s320x320/e15/11189418_1608598482614626_250480524_n.jpg
سامان از تبریز
۱۹ شهریور ۱۳۹۴دوتا نیسان آبی
ولی…..
این کجا و ان کجا :)
http://s2.img7.ir/h6r77.jpg
ارش
۲۰ شهریور ۱۳۹۴نمایشگاه خودرو خارجی جلفا اومد واقعا کیف کردم
آرمااااان
۱۹ شهریور ۱۳۹۴آمریکا ،ژاپن
میدونستم بیشتر این ده تا ماشین از این دوتا کشوره
هادی
۱۹ شهریور ۱۳۹۴نه خوشم اومد موتور خوفی روشه
just american muscle
۲۰ شهریور ۱۳۹۴از وجود جنسیس کوپه متعجب شدم!!!!!!!!!!!و البته خوشحال :)
ولی اکه من بودبه این ترتیب انتخواب میکردم:
1-dodge challenger srt
2-dodge charger srt
3-ford mustang
4-Nissan 370z
5-hyundai genesis coupe
AliZeus
۱۹ شهریور ۱۳۹۴انتخابم بین موستانگ و کامارو در نوسانه… ;)
بابک
۲۱ شهریور ۱۳۹۴شکسپیر هم منظورش از(مسأله این است,بودن یا نبودن) همین دوراهی موستانگ/کامارو بوده.
reza
۱۹ شهریور ۱۳۹۴لطفا ی چلنجر بزارید کنار برام
۷ سال دیگه پولدار شدم بخرم :D
s.class
۱۹ شهریور ۱۳۹۴خوش بحالت
ما اینجا نمیتونیم از این نوسانا داشته باشیم
نوسانات ما بین پراید ۱۳۲ و پراید ۱۴۱ هستش….
والله….
جواد
۱۹ شهریور ۱۳۹۴من نمیدونم امریکاییها چه اصراری به استفاده از موتور حجیم و تنفس طبیعی دارن یه توربو رو این ماشینها بندازن میترکونه
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۱۹ شهریور ۱۳۹۴درود بر شما دوست عزیز
جواد آقا توربو در حجم کمتر قدرت بیشتری میده و شتاب بهتری هم داره و رو مصرف سوخت هم تاثیر مثبت داره ولی استهلاک بیشتری از تنفس طبیعی داره به این خاطر اگه کمپانی هایی که در ساخت تنفس طبیعی خبره اند مثل فراری و شورولت و فورد از این موتور ها قدرت زیادی بگیرن واقعاً بهتر از توربو هست ولی خب دیگه همین کمپانی ها هم دارن به سمت توربو میرن.
mohsen
۱۹ شهریور ۱۳۹۴الان فراری رو با شولت و فورد گذاشتی یه جا؟ لا اقل میگفتی tراریو لامبورگینی خوب از آب در می اومد
میلاد
۱۹ شهریور ۱۳۹۴بین اینا انتخاب من 370z می بود.
امید
۱۹ شهریور ۱۳۹۴خدایی با این قیمتا ما چی میخریم ؟؟
اونا چی میخرن ؟؟؟
Ashkan
۱۹ شهریور ۱۳۹۴24 هزار تا میتا میخرن ما 70 تومن میدی جک S5 چینی
SARD
۲۰ شهریور ۱۳۹۴داداش وقتی هنوز تو یه ماشین نشنستی قضاوت نکن . توی تمام ماشینای چینی اگه بگن یدونش خوب باشه میگم جک اس 5 .
M3 RS 4D
۱۹ شهریور ۱۳۹۴چلنجر …
اونم با موتور hemi
sunmartin
۱۹ شهریور ۱۳۹۴ببینید با 24 هزار دلار میشه 73 ملیون میتوانیم مزدای mx5 بخریم که یکی از برترین خودروهای جهان و بسیار مطرح و خاص هست و با 26 هزار تا جنسیس فوق سریع از هیوندای با اون دیزاین بی نظییر که درمیاد 78 ملیون و با نیسان زیبا و دوستداشتنی 370 z که خودروی خاصی هست از کنار کامارو 25000 تایی لوکس و یونیک و مستحکم بخدوام یک عمر هم نمیشه گذر کرد درصورتیکه باین پول ها در ایران سرافراز میشه خودروی چینی با اسامی مختلف و داری یک موتور و گیربکس مشترک خرید که صاحب اول و آخرش خودتی
HELL CAT
۱۹ شهریور ۱۳۹۴اونی ماشین بازه که ماشین دیفرانسیل عقب با دنده دستی که آپشنشم فقط یه موتور بزرگ باشه داشته باشه این سوسول بازیا awdیا دنده اتومات یا یه مشت آپشن به درد بچه پولدارا میخوره
just american_just dodge
۲۰ شهریور ۱۳۹۴شمام که مثل من (یا من مثل شما) بین ماشین امریکایی دوج رو ازهمه بیشتر دوست داری!!!
من بودم challenger srt hellcat ور میداشتم از همشون ظاحر خشن تری داره!!! :) :)
HELL CAT
۲۰ شهریور ۱۳۹۴خدا نگم چکارت کنه خودمو گم کردم!!! آره اگه بگن آرزوت چیه؟ میگم یه هلکت که تو صندوقش پر لاستیک باشه
shahab
۲۷ شهریور ۱۳۹۴اوووف کلی لاستیک و چنتا لنت و صفحه کلاچ
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۱۹ شهریور ۱۳۹۴ممنون از آقای فراهانی عزیز.
فقط اینکه قیمت کامارو ی 2016 اعلام شده چند روزی میشه.
سری LS کامارو دیگه تولید نمیشه و قیمت ها برای مدل پایه LT از 26695 دلار شروع میشه.
برای خرید مدل V6 حداقل قیمت پرداختی 28190 دلار و برای مدل SS، قیمت 37295 دلار خواهد بود.
قیمتش بیشتر از ماستنگ شده ولی در عوض تجهیزات بهتری رو ارائه میکنه.
datsun
۱۹ شهریور ۱۳۹۴انتخاب من 370z و کامارو
یه سوال برام پیش اومد مگه موستانگ دیفرانسیل عقب نیست چرا تو عکس اون موستانگ زرده با چرخهای جلو گرد و خاک به راه انداخته:-)
مهرداد فراهانی
۱۹ شهریور ۱۳۹۴توی اون تصویر احتمالا موستانگ درحال دور درجا زدن هست و چرخش سریع باعث شده گرد خاک از چرخ جلو به نظر برسه.
Ford Focus RS
۲ مهر ۱۳۹۴شاید اونجا هم مثل خوزستان ما گردو خاکه
Amin
۶ مهر ۱۳۹۴این در حال دونات کشیدن یعنی داره دوره خودش می چرخه برا همین چرخ های جلو هم می چرخن ولی با سرعت کمتربرا همینم خاک پخش می کنه ولی نه به اندازه ی چرخ عقب
ali
۱۹ شهریور ۱۳۹۴کامارو عجب خوشگله
موستانگ هم حرف نداره
باید اینقدر ماشین نخرید که گمرک ماشین ها هم واقعی بشه
شایان
۱۹ شهریور ۱۳۹۴فورد موستاگ و شورلت کامارو عالین رخشون محشره همنجوری که در پست مخصوص نمیدونم کدوم بود گفتم قیمتش مفته هر دو قیمتشون عالین پوله بدنه و اگه بدی بازم کمه یعنی با 47800 شما میتونه هر دو رو بخری بابا ایول
احمد باقری
۱۹ شهریور ۱۳۹۴شورولت کامارو و فورد موستانگ، گل سرسبد این لیست هستند.
فرشاد
۱۹ شهریور ۱۳۹۴میخوام اعتراف کنم که فکر میکردم کامارو و موستانگ از لحاظ قیمت و کیفیت و امکانات از جنسیسه کوپه خیلی بیشتر باشه حتی تا دو برابر قیمت هم احتمال میدادم ولی با این مقاله متوجه شدم در یک سطح هستن به نظرم اگه تو ایران ماشینای امریکایی بیاد با توجه به سلیقه اکثر مردم کمتر کسی پیدا میشه از موستانگ بگذره و جنسیس بگیره چون به نظرم حتی نگاه کردن به عکس چلنجر موستانگ کامارو احساس لذت داره من چلنجرو از همه بیشتر دوست دارم با این که میدونم موستانگ طرفدار و خریدار بیشتری داره چلنجر رخ جلوش خیلی خشنه و به این سبک خورو واقعا میاد در واقع میشه گفت موستانگ و کامارو چراغاشون اسیایی شده و از رخ خشن مدل های قدیمی تر کاسته شده
mohsen
۱۹ شهریور ۱۳۹۴انصافا چلنجر قیافش خالی ماسله آدم خوف میکنه ماستنگ اون حسو نمیده کامارو هم دو نسل قبلش حسی شبیه اونو داره
iq7
۱۹ شهریور ۱۳۹۴جا داره یادی کنیم از ماشین مقرون به صرفه وطنی دیفرانسیل عقب
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
آر دی
شایان
۱۹ شهریور ۱۳۹۴اگه موستاگ و کامارو میمودن ایران با قیمت اصلی من هر دوتاشونو میگرفتم
رضا
۲۰ شهریور ۱۳۹۴فقط کامارو
ارمان
۲۰ شهریور ۱۳۹۴دوستان یه سوال؟ m3 های 2015 مگه دیف عقب نیستن؟
آرش آمریکایی
۲۰ شهریور ۱۳۹۴وای چه ماشینای ارزشمندی
خدا ایشالا که نصیبمون میکنه ایشالا واردات خودرو آزاد میشه و اونوقت دیدن این ماشینا رویا نیست
میدونستم تو این لیست از آمریکایی و ژاپنی پره
چون خداییش به عملکرددو مقرون ب صرفه بودن اهمیت میدن من بیشتر عشق کامارو هستم
شایان
۲۰ شهریور ۱۳۹۴مصرف ماشینهای آمریکایی بخاطر بزرگ بودن موتورشون بالاست ولی خدایش قیمتاش مفته من جاشون بودم یه لحظه صبر نمی کردم و میخریدم
نوید جهرمی
۲۰ شهریور ۱۳۹۴اونجا نمیخواد 25000 تا بدی صاحب موستانگ یا کامارو یا یکی از این ماشینای لیست بشی که.
ماهی 500 دلار ازت میگیرن ماشین بهت میدن.
تو سایت امریکایی دیدم که با ماهی 250 دلار میشد صاحب الانترا شد.
بعد ما میخوایم با کمپین خودرو ارزون شه. باید کاری کنیم که شرایط فروش خودرو به کل عوض شه. چه داخلی و چه وارداتی .ارزونی به تنهایی هم به دردمون نمیخوره.هر چند شخصاً بعید میدونم خودرو ارزون تر شه .
چه رؤیاییه ماهی 300 – 400 هزار تومن بدی و صاحب ماشین شی اونم ی ماشین باکیفیت و مناسب. یعنی میشه اونروز بیاد
Iran Air
۲۰ شهریور ۱۳۹۴درست مثل پورشه ۹۱۱ البته شباهت بین این دو همینجا بهپایان میرسد… :))) باحال بود !
AHMADREZA
۲۰ شهریور ۱۳۹۴ار اسمارات بدم میاد آخه ماشینه؟؟ولی ایول موستانگ و کامارو
بابک
۲۱ شهریور ۱۳۹۴خدا بیامرز پیکان اگه زنده بود,الان وسط اینها نشسته بودا.
دیگه مقرون به صرفه تر از پیکان؟
Ali
۲۱ شهریور ۱۳۹۴مقایسه دنا با خودرو های خارجی
http://www.car.ir/news/New-Technology/same-price-with-dena
shahab
۲۷ شهریور ۱۳۹۴بین چلنجر و کامارو موستانگ واقعا انتخاب کار سختیه
میلاد داج
۱۳ بهمن ۱۳۹۶(آغا غرش موتور فقط وی۸ داج چلنجر دیمن )برو برو☠☠☠☠☠
Pouya
۳ بهمن ۱۳۹۹نیسان gt r34 و نیسان gt r35 یا تویوتا سوپرا mk4 یادت رفت بگی همه این ماشین هایی ک گفتی رو میزارن تو جییشون