گذری بر غرفه منصوری در نمایشگاه ژنو امسال!

سه‌شنبه 24 اسفند 1395 - 14:30
مطالعه 11 دقیقه
mansory-ferrari-488-4xx-siracusa-spider
غرفه منصوری در نمایشگاه ژنو امسال با حضور محصولات ارتقایافته کمپانی‌های مختلف، نمای فوق‌العاده‌ای دارد و سر نزدن به آن غیرممکن به نظر می‌رسد!شاید...
تبلیغات

غرفه منصوری در نمایشگاه ژنو امسال با حضور محصولات ارتقایافته کمپانی‌های مختلف، نمای فوق‌العاده‌ای دارد و سر نزدن به آن غیرممکن به نظر می‌رسد!

شاید هرکسی با سلیقه این تیونر ایرانی‌الاصل موافق نباشد، اما مشتریانی هستند که در کنار ساعت‌های لوکس و گران‌قیمت خود مرکب‌های منحصربه‌فرد هم می‌خواهند و از پرداختن صدها هزار دلار برای یک خودروی خاص هیچ اِبایی ندارند.

با نگاهی به خودروهای موجود می‌توانید پانامرای جدید، لِوانته، بنتلی بنتایگا، رولزرویس داون و مرسدس بنز کلاس S کانوِرتیبل و چند مدل دیگر را با کیت بدنه متفاوت و شمایل خاص منصوری مشاهده کنید. تک‌تک این‌ها به‌خودی‌خود یک اثر هنری هستند و توصیفشان می‌تواند صفحات یک کتاب را پر کند!

بی‌شک یکی از چشمگیرترین نماینده‌های منصوری در رویداد امسال، 4XX سیراکوسا اِسپایدر (4XX Siracusa Spider) است که بر اساس فِراری 488 اسپایدر طراحی شده و در مقایسه با مدل استاندارد نمای وحشی‌تری دارد. قلب هشت سیلندر V شکل 3902 سی‌سی این دورگه اروپایی 780 اسب بخار قدرت و 870 نیوتن‌متر گشتاور تحویل می‌دهد. ثبت شتاب اولیه تنها 2.9 ثانیه به طول انجامیده و سقف سرعت آن با 11 کیلومتر بر ساعت افزایش به 341 کیلومتر بر ساعت بالغ می‌گردد. همچنین سامانه تعلیق نیز دستخوش تغییر شده و ارتفاع آن از سطح زمین در مقایسه با 488 روباز استاندارد به میزان 2.5 سانتی‌متر کاهش یافته است.

دیگر محصول این تیونر سرشناس نسل جدید پورشه پانامراست که همین چند وقت پیش در نمایشگاه 2017 آمریکای شمالی (NAIAS 2017) حاضر شد. پانامرای منصوری با کیت ظاهری متفاوت، رنگ بدنه قرمز کروم، رینگ‌های بزرگ 22 اینچی و قطعات کربنی و زردرنگ در نقاط مختلف ازجمله سپر جلو و کاپوت، جلوه کاملاً متفاوتی دارد. در بحث فنی هم ECU از نو تنظیم شده و توان و گشتاور پیشرانه به ترتیب 34 اسب بخار و 40 نیوتن‌متر افزایش پیدا کرده؛ اما ازآنجاکه نسخه استاندارد مورداستفاده هنوز تعیین هویت نشده، برای دستیابی به اطلاعات کامل و رسمی باید کمی بیشتر صبر کنیم.

کمی آن‌طرف‌تر مرسدس-آاِم‌گ S63 روباز با پسوند نسخه سیاه (Black Edition) آرمیده که حقیقتاً به طرز خیره‌کننده‌ای زیبا و چشم‌نواز است. از آورده‌های منصوری برای S63 می‌توان بدنه فیبر کربنی، پیشرانه 5.5 لیتری V8 توربو دوقلو، بیشینه قدرت 828 اسب بخار و شتاب اولیه 3.5 ثانیه‌ای آن را نام برد که تنها بخش کوچکی از اعداد و ارقام چشمگیر آن را تشکیل می‌دهند.

اگر کلاس S روباز راضی‌تان نمی‌کند، سراغ رولزرویس داون 740 اسب بخاری بروید! طبق گفته‌های منصوری، این بریتانیایی اصیل ظرف مدت تنها 4.5 ثانیه از حالت سکون به مرز یکصد کیلومتر بر ساعت دست یافته و بدون هیچ‌گونه محدودیتی تا سقف 177 مایل بر ساعت (284 کیلومتر بر ساعت) پیش می‌رود! برای درک بهتر این اعداد به یاد بیاورید که داون وزنی برابر با 2560 کیلوگرم دارد!

جدای از این‌ها، دو شاسی‌بلند باوقار بنتلی و مازراتی به‌شدت خودنمایی کرده و تماشاگران زیادی را به سمت خود می‌کشانند. لِوانته از نقشه جدید ECU و 35 اسب بخار قدرت بیشتر سود می‌برد. همچنین با رنگ بدنه نارنجی بسیار زیبا، کاپوت فیبر کربنی، گلگیرهای عریض‌تر، رینگ‌های 22 اینچی و کیت آئرودینامیک جدید نمای فوق‌العاده‌ای پیدا کرده و خویِ وحشی از سر و روی آن می‌بارد! بنتایگا هم پا را فراتر گذاشته و با رینگ‌های 23 اینچی (!)، قلب حدوداً 700 اسب بخاری، بدنه تماماً فیبر کربنی و برچسب نسخه سیاه (Black Edition) به یک هیولای واقعی تبدیل شده است.

آخر از همه، به ون لوکس آلمانی می‌رسیم. منصوری از مرسدس بنز کلاس V یک هتل متحرک ساخته که حتی نگاه کردن به آن جریان خون بدنتان را تنظیم خواهد کرد! نمای بیرونی با دو رنگ مختلف کار شده و پیشرانه کم‌وبیش مورد به‌روزرسانی قرار گرفته است. اما مهم‌ترین تفاوت این نسخه به فضا و تجهیزات داخل اتاق برمی‌گردد. صندلی‌های دارای پشتی متحرک، یخچال کوچک، سامانه اطلاعات سرگرمی آن-بورد پیشرفته و تودوزی چرم، آلکانتارا و چوب این قسمت را به یک اتاق کار لوکسِ متحرک بدل ساخته‌اند که حتی در سفرهای برون‌شهری هم چیزی از آرامش و آسایش آن کم نمی‌شود.

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.