سال ۲۰۱۶ با تمامی خوبیها و بدیهایش به پایان رسید. در این سال نیز خودروسازان جهان محصولات جدید زیادی را معرفی کردند. خودروهای جدیدی که گاه علاقهمندان را بسیار به وجد آوردند. همواره خودروهای جدیدی که در دنیا معرفی میشوند عمدتاً نسبت به قبل پیشرفت داشته و بهتر شدهاند اما گاهی اوقات ما را بهشدت ناامید میکنند؛ بنابراین قصد داریم در این مطلب ناامیدکنندهترین خودروهایی که در سال ۲۰۱۶ راهی بازار شدهاند را معرفی کنیم.
مازراتی کواتروپورته
شاید ما را سرزنش کنید که مازراتی کواتروپورته را در لیست ناامیدکنندهترین خودروهای سال قرار دادهایم اما مازراتی، افسانهای از عملکرد و لوکس گرایی است و این سدان بزرگ انتظارات بالای ما از ایتالیاییها را برآورده نمیکند. در داخل کواتروپورته از قطعات پلاستیکی ارزانقیمتی استفاده شده که میتوان آنها را در یک کرایسلر هم پیدا کرد. همچنین بسیاری از تکنولوژیهایی که انتظار داریم در سدانی با قیمتی ششرقمی وجود داشته باشند، در کواتروپورته دیده نمیشوند. حتی این سدان لوکس ایتالیایی با استانداردهای ما برای خودروهای بسیار ارزانقیمتتر هم قدیمی و از رده خارج به نظر میرسد؛ اما خوشبختانه کواتروپورته برای سال ۲۰۱۷ مورد بهروزرسانی قرار گرفته و بسیاری از ایرادات مدنظر ما در آن رفع شده است.
نیسان سنترا SR توربو
هرکسی نیسان سنترا SE-R Spec V سال ۲۰۰۴ را به یاد داشته باشد ما را برای قرار دادن این نسخهٔ جدید توربوی سنترا در لیست خودروهای ناامیدکننده سرزنش نمیکند. البته این یک نسخهٔ نیسمو نیست و تنها بهبودی نسبت به نسخهٔ تنفس طبیعی سنترا محسوب میشود اما سنترا SR توربو حتی پایینتر از حد متوسط انتظارات ما قرار گرفت. ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور بر روی کاغذ به نظر خوب میرسد اما در عمل هرگز خوب نیست. پاسخ دریچهٔ گاز خودرو در بهترین حالت، متوسط بوده و پیشرانهٔ آنهم که از نیسان جوک اقتباس شده است هیچ کاری انجام نمیدهد تا این سنترا سبکتر و قدرتمندتر احساس شود؛ اما بدتر از این، نسخهٔ نیسموی سنترا است که هرچند در بیرون از قطعات اسپرت نیسمو استفاده میکند اما قدرت پیشرانهٔ آن هیچ تفاوتی با سنترا SR توربو ندارد.
شورولت کروز
در سگمنتی که پُر است از خودروهای جذابی مانند هیوندای الانترا، هوندا سیویک و مزدا ۳، ما برای دیدن نسل جدید شورولت کروز بسیار هیجانزده بودیم اما پس از رانندگی با آن فهمیدیم که کروز جدید خودرویی یکنواخت، خستهکننده و کسلکننده است. البته ما نسخهٔ پایهٔ این خودرو را تست کردیم و بسیاری از شکایات ما در تیپهای بالاتر برطرف شد ولی ما حتی با وجود گیربکس دستی هنوز هم از رانندگی با کروز لذت نمیبریم. علاوه بر این، داخل کروز جدید هم احساس بسیار ارزانقیمتی دارد.
نیسان آرمادا
نسل جدید نیسان آرمادا کاملاً خودروی بدی نیست اما قطعاً یک گام رو به عقب برای نیسان محسوب میشود و یکی از بزرگترین ناامیدیهای سال ۲۰۱۶ بشمار میرود. به جهت صرفهجویی در هزینهها، نیسان تصمیم گرفته است آرمادای قبلی که بر اساس پیکآپ فول سایز تایتان ساخته شده بود را کنار گذاشته و مدل پاترول خود را بهعنوان نسل جدید آرمادا در ایالاتمتحده عرضه کند. پاترولی که در سراسر جهان بهعنوان یک SUV قلدر و با قابلیتهای آفرود بالا شناخته میشود. نیسان برای تبدیل پاترول به آرمادا بجای تغییر بدنه تنها از کروم و چرمهایی مشابه اینفینیتی QX80 استفاده کرده است. مسئلهٔ دیگر این است که داخل نسل جدید آرمادا ۲۰۱۷ بسیار شبیه به پاترول ۲۰۱۰ به نظر میرسد چراکه پاترول در طول این ۶-۷ سال تغییرات داخلی چندانی نداشته است. این باعث شده است که آرمادا با دکمههای پلاستیکی کوچک و داشبورد شبیه به کامپیوترهای زشت دههٔ ۹۰ میلادی، احساسی قدیمی داشته باشد؛ اما هرچند نمیتوان منکر این واقعیت شد که آرمادا بهعنوان یک SUV بزرگ رانندگی نسبتاً خوبی دارد ولی آن چیزی که میتوانست نبوده است.
میتسوبیشی میراژ
بدترین خودرویی که ما در سال ۲۰۱۶ سوار شدیم چه بود؟ پاسخ به این سؤال آسان است: میتسوبیشی میراژ. اگر میتوانید با فضای داخلی خشن، فرمان بیحس و پیشرانهای که دورهای بالا لرزش دارد کنار بیایید، قطعاً این میتسوبیشی میراژ هاچبک فقط برای شما ساخته شده است.
کیا اپتیما
پسازاینکه کیا نسل جدید مدل سورنتو را کاملاً متحول کرد، ما انتظار داشتیم که نسل جدید اپتیما هم تغییرات کاملی را در تمام قسمتها تجربه کند اما اپتیما جدید همچنان شبیه محصولات قدیمی کیا به نظر میرسد. طراحی نسل جدید اپتیما بیشتر شبیه به یک فیسلیفت از نسل قبلی است تا یک نسل جدید و حتی بدتر از نسل قبلی به نظر میرسد. همچنین با وجود کیفیت و طراحی داخلی مناسب، در نسل جدید اپتیما سواری سنگین و رانندگی نامنظم همچنان وجود دارد درحالیکه ما امیدوار به رفع آنها بودیم.
منبع: AutoGuide
Efk
۱۶ دی ۱۳۹۵بنظرم خوشگل ترین سدان، مازراتی کواتروپرتره هست چراغ جلوش منو یاد cls نسل اول میندازه یادش بخیر…
استیلشم محشره
واقعا چه تو عکس چه از نزدیک مو به تنت سیخ میکنه
"Amir"
۱۷ دی ۱۳۹۵(( در نسل جدید اپتیما سواری سنگین و رانندگی نامنظم همچنان وجود دارد))
این اولین باره که در مورد اپتیما چنین چیزی میشنوم ! انصافا تو هیچ مقاله ای ندیدم
رانندگی نامنظم !!!!
?ReventОn
۱۶ دی ۱۳۹۵ناامید کننده ترین خودرو تو ایران که معرفی شد تیگو فایو بود که خیلی خوب هم فروخت!
چرا واقعا مردم میخرن؟100 میلیون پول بدی موتور 130 آسب اونوخ صدی 13 بسوزه؟
با صد میلیون که میشه یه YF 2010 خرید:|
Parvaz
۱۶ دی ۱۳۹۵داداش من هم بعضی وقت ها حرصم میگیره یه عده چجوری دلشون میاد 100ت بی زبون رو بدن به یه چینی که در حد و اندازه های یه شاسی بلند متوسط هم نیست، ولی ملت ما عشق خرید خودروهای صفر و اعتباری رو دارن، با این همه آپشن تیگو ۵ و مبلغ پیش پرداخت کم اقصاط بلند مدت خیلی از مردم مارو وسوسه میکنه!!! به نظرم تیوولی و داستر انتخاب های بهتری به نسبت تیگو ۵ هستند و حتی سوزوکی گرند ویتارا مدل ۹۳ در محدوده 100 ت قرار میگیره یک ماشین ژاپنی چهار چرخ متحرک با استهلاک پایین، تنها ایرادش فقط ظاهر قدیمی هستش و من خودم بعد چند بار سوار شدن و رانندگی کردن در جاده و شهر عاشقش شدم خیلی نرم و پر قدرته و سیستم ۴چرخ متحرکش تو جاده های برفی منو واقعا حیرت زده کرده بود!! ببخشید طولانی شد دوستان.
شاهین
۱۶ دی ۱۳۹۵با 35 میلیون تومن میشه صاحب X33 کارکرده شد و این تب شاسی بلند سواری که خیلی هارو گرفته باعث میشه طرف 100 میلیون بده به تیگو 5! امان از چشم و هم چشمی و مدگرایی!
چینیا نقطه ضعف هارو خیلی خوب تشخیص میدن.
ME84
۱۶ دی ۱۳۹۵درود
شاهین جان آی گفتیا. آی گفتی. دمت گرم.
چشم و هم چشمی پدر ملتو داره در میاره. سر همین مسئله حتی با خانواده خودم جر و بحث زیادی رو تجربه کردم. اما چه میشه کرد.
با نظر parvaz هم در مورد ویتارا بشدت موافقم
الف.ی
۱۶ دی ۱۳۹۵با نا موفق بودن میتسوبیشی میراژ بد جور موافقم.
peyman
۱۶ دی ۱۳۹۵امروز یه کامارو سفید دیدم ده دقیقه محو زیبایش شدم.خیلی ناراحت شدم وقتی میبینم مدل های جدیدش ممنوع الورود شده???
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۶ دی ۱۳۹۵.
خوشم میاد یک آلمانی هم در این لیست ، نیست.
خوشم میاد آلمانی ها هیچ وقت مشتری رو ناامید نمیکنند
ممکنه پول به نسبت زیادی ازت بگیرن، اما خوب میدونن چطور راضی نگهت دارند.
حميد
۱۶ دی ۱۳۹۵من اصلا نمیدونستم اپتیما مدل جدید داده فکر کردم فیس لیف شده
به هر حال میراژ رو خوب اومده
sina
۱۶ دی ۱۳۹۵نیسان کمی بد داره عمل میکنه تو یسری مدلا چند وقته …
البت قشقایی و ماکسیما عشقن خدایی
reza-a
۱۶ دی ۱۳۹۵اپتیما درسته از نسل قبلش قشنگ تر نیست ولی ظاهرش خوبه مخصوصا تیپ GTline
تمدن عرب
۱۶ دی ۱۳۹۵خارج از بحث
لطفا مطلبی در مورد مزایا و معایب لاستیک فاق کوتاه و بلند تهیه کنین
ناشناس
۱۶ دی ۱۳۹۵به نظر من هم اپتیما جدید ظاهرش خوبه و نسبت به مدل قبلیش، شباهت بیشتری به یه ماشین خانوادگی داره. گرچه هنوزم فاصله زیادی با یه ماشین خانوادگی از لحاظ ظاهری داره. اپتیما قبلی به نظر من بیشتر شبیه یه ماشین اسپورت بود که تو کشور ما بیشتر به درد پز دادن تو خیابون و دختر بازی میخوره(شوخی کردم :) ) ماشین خانوادگی فقط کمری و آکورد که هردو سنگین و باوقار هستند و به درد یه خانواده میخورن واقعا. خداوکیلی تو این 5-6 سالی که اپتیما با ظاهر جدید اومده تو ایران، حتی یکبار هم ندیدم که یه آدم جاافتاده و سنگین سوارش باشه. یا مثلا من هم تو دانشگاه علم و صنعت بودم هم تو خواجه نصیر تو این 4-5 ساله. یک استاد ندیدم که اپتیما سوار بشه. درحالیکه چندتا شونو دیدم که کمری دارن. البته بازم میگم به نظر من اپتیما نسل جدید تو این زمینه خیلی بهتر از قبل شده. به هرحال به نظر من زیباترین ماشین این سگمنت مزدا 6 هستش. یا بهتره بگم زیباترین ماشین های غیر لوکس رو مزدا میزنه. واقعاً چیزی کم از یه ماشین لوکس ندارن. مخصوصاً مزدا 6 و CX-9. ام ایکس 5 هم که جای خودش :) راستی امروز هم تو سایت goodcarbadcar دیدم که کمری برای 15 امین سال پیاپی پرفروش ترین ماشین آمریکا در سال 2016 شد.(البته بدون احتساب تراک ها) البته شاید بیشتر از 15 سال باشه چون تو این سایت فقط از سال 2002 آمار رو زده.
"Amir"
۱۷ دی ۱۳۹۵اتفاقا من یکیو میشناسم استاد دانشگاه تهرانه
اپتیما سواره ?
باور کن ، استدلالت واسه خانوادگی بودن اپتیما جالب نیس ?
سلیقست دیگه
DR ADRENALiNE
۱۷ دی ۱۳۹۵مزدا 6 فوق العادس
کافیه از نزدیک ببینینش عاشقش میشین
خیلی ابهت داره لعنتی ?
البته من پلاک منطقشو دیدما . اینو گفتم که یه سری از دوستان نگن که دارم پز میدم که خارج رفتم ?
Madjid R8 V12 TDI le Mans
۱۷ دی ۱۳۹۵.
من استادی دیدم که هزار تا استاد که چه عرض کنم، همه ی استادان ایران رو از نظر علم و سواد میخوره.
از دانشگاه هاروارد ، MIT و سلطنتی انگلستان مدرک گرفته و جزو هیئت علمی اونجا هم هست.
ماشینش هم تا پارسال سمند بود.
این فکر ها رو بذار کنار.
همین فکر ها ما رو عقب نگه داشته.
nima
۱۷ دی ۱۳۹۵چه جالب.منم فکر میکردم اپتیما فقط فیس لیفت شده.اصلا باورم نمیشد که این نسل جدیدش باشه.مطمئنید که نسلش عوض شده ؟چون واقعا چیزی بیشتر از یک فیس نه چندان سنگین به نظر نمیاد.میراژ رو هم که کاملا موافقم و واقعا ماشین کسالت آوریه.رنگ فسفریش هم که افتضاحه
"Amir"
۱۷ دی ۱۳۹۵البته اپتیما توی نسل جدید کلا شاسیش عوض شده ، از نسل قبل بزرگ تره ، وقتی یه چیزی زیباست دیگه نمیشه زیباترش کرد ، هرچند کیا یکم محافظه کاری کرده ولی در هر صورت طراحی نسل قبل زیادی زیبا بود و هست ، دیگه نمیشد چیزی رو دستش اورد
sunmartin
۱۷ دی ۱۳۹۵کاملا موافقم
محسن بختیاریان
۱۷ دی ۱۳۹۵نیسان همین که به رنو نزدیک شده افت کرده، در خودرو سازهای ژاپنی انصافا هیچ کدوم به اندازه ی مزدا پیشرفت نکرده
sunmartin
۱۷ دی ۱۳۹۵همه این لیست خودروهای خوبی هستند جز میراژ حالا از دید این وب سایت این خودروها نامید کننده است خوب این نظر شماست چون واقعا هر کدام ازین خودروها قابلیت ها و طراحی های خوبی دارند مثل شورولت کروز که واقعا زیباست و اپتیما و همین مازاراتی کواتروپورته اما این انتخاب سلیقه ای هست و شاید سایت دیگه ای یکسری دیگر از خودروها را کسالت آور بدونه یه سوال داشتم نیسان چرا گیر داده به گیرباکس cvt و هرچی میسازه این گیرباکس ملال آور و یکنواخت روش نصب میکنه کسی میداند ؟!?
سید مهران میرابوالقاسمی
۱۷ دی ۱۳۹۵فقط مزدا.
نوید جهرمی
۱۷ دی ۱۳۹۵ناامیدکننده ترین کمپانی هم برای من فیات کرایسلر بود. وایپر، کرایسلر 200، داج دارت اینارو بدون جایگزین رهاکرده وقصد توقف تولیدش داره.با فیات 124 خیلی کلاس کاری خودشو پایین آورد، در حد حرکتای ایرانخودرو و سایپا بود.وقتی که احتمال فروش آلفا و مزراتی هم درزکرد دیگه نورعلی نور شد.
فيصل
۱۷ دی ۱۳۹۵در و گلگیر عقب کواتروپورته رو مالوندن ؟
جای مازراتی تو این لیست نیست بقران
سهیل
۱۷ دی ۱۳۹۵اتفاقا اپتیما جدید عالیه من فیس لیفت2014و2015رو اصلا دوس نداشتم
تنها ایرادش دسته دنده شخمیه که از2013داره استفاده میکنهظاهری شورلت کروز هم طراحیش قشنگ بود
he
۱۷ دی ۱۳۹۵اینارو به من بدن روسرم میزارمشون اون وقت اینا ایراد میگیرن
made in germany
۱۹ دی ۱۳۹۵والا
البته میراژ افتضاحه و اصلا نسبت به قیمتش نمی ارزه