جیدی پاور نتایج جدیدیترین مطالعهٔ خود در مورد میزان رضایتمندی خریداران خودرو را منتشر کرده است. این مطالعه که بهصورت مخفف APEAL نامیده میشود، بررسی میکند که خریداران خودروهای جدید پس از ۹۰ روز مالکیت، چگونه خودروی خود را ارزیابی میکنند. طی این بررسیها از مالکین خواسته میشود به ۹۰ ویژگی خودرو در ۱۰ دستهٔ مختلف امتیاز دهند و از این طریق همهچیز خودروهای جدید از پویایی رانندگی گرفته تا چگونگی کارکرد سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بهخوبی مشخص میشود.
نتایج این مطالعه در سال جاری نشان میدهد که خریداران تا حد زیادی از خودروهای جدید خود راضی هستند. امسال میانگین سطح رضایت به ۸۲۳ از ۱۰۰۰ امتیاز رسیده که هرچند نسبت به میانگین ۸۲۰ امتیازی سال قبل افزایش ناچیزی داشته است اما از بین ۳۲ برند، وضعیت ۲۲ برند نسبت به سال ۲۰۱۸ بهبود پیدا کرده است. برندهٔ مطالعهٔ امسال پورشه است که با امتیاز ۸۹۱ در صدر لیست جای گرفته است درحالیکه بامو جنسیس هردو با ۸۶۸ امتیاز مشترکاً دوم شدهاند و آئودی و ولوو هم در رتبههای بعدی قرار گرفتهاند.
اما بیشترین بهبود در مطالعهٔ امسال را برند رم تجربه کرده بهگونهای که ۲۶ امتیاز بیشتر از سال ۲۰۱۸ دریافت نموده و حالا با امتیاز ۸۵۱، در بین برندهای غیر لوکس بهترین رتبه را به خود اختصاص داده است. پس از رم نیز دوج با ۸۴۸ امتیاز، مینی با ۸۳۵ امتیاز، فولکسواگن با ۸۲۹ امتیاز و فورد با ۸۲۸ امتیاز بیشترین میزان رضایتمندی را در بین برندهای غیر لوکس داشتهاند. از سوی دیگر، میتسوبیشی با ۷۷۳ امتیاز در قعر جدول جای گرفته و پسازآن بیوک و سوبارو قرار دارند. کمترین میزان رضایت در بین برندهای لوکس نیز از اینفینیتی با ۸۲۸ امتیاز، آکورا با ۸۳۲ امتیاز و جگوار با ۸۴۳ امتیاز بوده است.
به گفتهٔ جیدی پاور، امسال اختلاف بین میانگین رضایتمندی برندهای لوکس و غیر لوکس به کمترین میزان در تاریخ این مطالعات رسیده است. تفاوت امتیاز بین این دو گروه امسال ۳۵ امتیاز است درحالیکه سه سال پیش این اختلاف ۵۰ امتیاز بود. در بخش خودروها نیز مدلهایی مثل شورلت بلیزر، جیامسی تراین، هوندا آکورد، هوندا اودیسه، نیسان آلتیما، نیسان ماکسیما، تویوتا کمری، تویوتا یاریس، مرسدس بنز S کلاس، پورشه کاین، دوج چلنجر و کیا فورته بیشترین رضایتمندی را در کلاس خود داشتهاند.
فورد با مدلهای اکسپیدیشن، F150، رنجر، سوپر دیوتی و لینکلن نویگیتور که همگی بهترین رتبه را در کلاس خود کسب کردهاند، بیشترین پیروزی را در بخش سگمنتها داشته است درحالیکه بامو با چهار پیروزی برای مدلهای X4، سری ۲، مینی کوپر و مینی کانتریمن با اختلافی جزئی در تعقیب فورد بوده است. در بین تمامی خودروهای موجود در بازار نیز آئودی A7 بیشترین امتیاز کلی را کسب کرده و بالاترین میزان رضایت را در بین همهٔ خودروها داشته است.
معاون ارشد بخش خودروی جیدی پاور آقای «Dave Sargent» در مورد مطالعهٔ APEAL امسال گفته است:
رضایت از تکنولوژیهای جدید بهبود پیدا کرده است اما در سیستمهای اطلاعاتی-سرگرمی خودروسازان همچنان میتوانند بهتر شوند. خریداران اگر خودروی خود را به سیستمهای ایمنی مثل پایش نقاط کور، جلوگیری از برخورد و هشدار خروج از خط مجهز کنند، رضایت بیشتری خواهند داشت. این باید نشانهٔ مثبتی برای خودروسازان باشد زیرا این سیستمها پایههای اولیه برای خودروهای خودران هستند
امیر
۴ مرداد ۱۳۹۸رمو ببین صفا کن
زیباترین پیکاپ تولیدی تا به امروز
MOHAMMAD.DEMON
۴ مرداد ۱۳۹۸هرچقدر میزان تیراژ یه برند کمتره
رضایت مشتری بیشتره
لیست هم اینو میگه
فقط استثنایی که هست
رم و داج اون بالا چیکار میکنن بین لوکس ها
و تسلا چرا نیست چرا قرارش نمیدن ؟
علی
۴ مرداد ۱۳۹۸تسلا رو بزارن که از جدول میزنه بیرون ?
MAHDI
۴ مرداد ۱۳۹۸شرکت تسلا خبرش اومد که اعلان کرده در 3ماهه دوم سال 408 میلیون دلار ضرر دادن!!!
امیر
۴ مرداد ۱۳۹۸این یعنی لذت رانندگی ولذت لاستیک دود کردن چقد برای بعضی افراد مهمه
Elmiraj
۴ مرداد ۱۳۹۸تسلا تنها برند فول الکتریک تولید انبوه دنیاست…
تا حالا ندیدم JD power بررسیش کنه..!!
کوروش
۴ مرداد ۱۳۹۸نتیجه ای قابل پیشبینی
Hamid...Audi
۴ مرداد ۱۳۹۸«در بین تمامی خودروهای موجود در بازار نیز آئودی بیشترین امتیاز کلی را کسب کرده و بالاترین میزان رضایت را در بین همهٔ خودروها داشته است.»
نمیدونم چرا این برند انقدر دلنشینه.
امیر
۴ مرداد ۱۳۹۸دقیقا!
به طرز عجیبی از بنز و بیمر بیشتر دوسش دارم
اسپورت بودن و لوکس بودن هردو رو داره
LEWIS HAMILTON (مجید)
۴ مرداد ۱۳۹۸از 8 تای اول 4 تاش آلمانی اند
ali
۴ مرداد ۱۳۹۸ما همیشه بر اساس امار اونم نه امار این اتباع امریکا که داخل ایران زندگی میکنن، بلکه بر اساس اون شهروندای خود امریکا حرفمونو زدیم. بدونه هیچ توهینی. بدونه هیچ بد گویی از باقی برندها
اما خدا نکنه یه پست درباره ماشین ژاپنی و المانی باشه. سریعا میریزن و هی بدگویی و توهین و ناسزاست که کامنت میشه. بعدم اسم این حرکتشونو میزارن انتقاد
به طور عجیبی خودشونو شهروند امریکا خطاب میکنن. اما دریغ از ویزا. حتی ویزا هم نمیدن بهشون
me84
۴ مرداد ۱۳۹۸.
از بابت ژاپنیها یه کم ناراحت شدم. بخصوص سوبارو که خیلی دوسش دارم.
عادت کرده بودم تو این لیستها اسم ژاپنیها رو به تعدادخیلی بالاتر از اینها ببینم.
آفتاب تابان انگار کمی کم فروغ شده.
ارش
۴ مرداد ۱۳۹۸۴ تا آلمانی در بین ده تای اول پیکاپ دوج رم واقعا زیباست شاید شورلت و فورد بهتر باشند ولی رم دوست داشتنی تره.
Elmiraj
۴ مرداد ۱۳۹۸Expedition در کلاس SUV های بزرگ…
F150 در کلاس پیکاپ های فول سایز سبک…
Ranger در کلاس پیکاپ های میان سایز…
Super Duty در کلاس پیکاپ های فول سایز سنگین…
Navigator در کلاس SUV های بزرگ لوکس….
.
.
.
فورد در پنج کلاس خودرویی خدایی می کنه ، واقعا باید از عظمتش ترسید…!!!!
MAHDI
۴ مرداد ۱۳۹۸پورشه /BMW / آئودی
دمشون گرم فوقالعاده کار کردن.
Mohammadreza
۴ مرداد ۱۳۹۸نه که این لیست رو قبول نداشته باشم و انکار کنم و دست ها و پول های پشت پرده و…
اره قبول دارم خودروهای ژاپنی در دیدار اول برخلاف آلمانی ها خیلی جذاب نیستن ولی از رتبه بالای امثال ولوو و لندرور میشه فهمید این لیست خیلی ارزشی نداره، نه اینکه اینا(ولوو و لندرور) بد باشن ولی بدون تعارف مدتیه از سطح اول خودرو سازی دنیا فاصله گرفتن
بازم میگم من کاملا قبول دارم که المانی ها در دیدار اول و بازه زمانی کوتاه رضایت مشتری رو جذب میکنن و ژاپنی ها نه
ولی هرچی بازه زمانی بزرگ تر و طولانی تر بشه المانی ها و ژاپنی ها جاشون عوض میشه
من قبلا گفتم و بازم میگم از نظر من لیست وفاداری مهمترین لیستیه که توسط این موسسات منتشر میشه چون هم کیفی نیست و کمیه(برخلاف لیست رضایت که یه متغییر کیفیه) پس بحث روش نیست و هم نتیجه همه این لیست ها اون لیسته
در لیست وفاداری ژاپنی ها با اقتدار در صدر هستن و اینه که مهمه
مانی
۵ مرداد ۱۳۹۸TUV report
رو تو بازه ۵ ساله نگاه کن
آلمانیها تو طولانی مدت هم کیفیتشون رو به رخ میکشن
مهدی
۴ مرداد ۱۳۹۸جنسیس واقعا عالی عمل کرده به نظر میرسه تا چند سال دیگه کاملا تثبیت بشه برند کره ای با طعم اروپایی ژاپنی هم مثل اینکه به دردسر افتادن
ahmad
۴ مرداد ۱۳۹۸نمیدونم جنسیس اصلا مگه چندتا فروخته که بخوان بررسیش هم بکنند
مهران
۵ مرداد ۱۳۹۸ممنون از آقای دهقان در مورد این گزارش. جالبه بدونیند یه موسسه در ایران هم سال گذشته با الگوبرداری از جی دی پاورفعالیتی رو شروع کرد و تحقیقاتی این چنین انجام داد . اما تقریبا مضحک بود. از تلاششون قدر دانی میکنم اما کارشون رو با اشتباهات اساسی شروع کردن و همین باعث شد نتیجه انچنان قابل قبول نباشه.
OUTIS
۱۸ مرداد ۱۳۹۸جنسیس یکم زیادی بالاس?