چشم اندازنمایشگاه ها

گزارش تصویری از نمایشگاه سما 2014

روزهای چهارم لغایت هفتم نوامبر ۲۰۱۴ مطابق سیزدهم الی شانزدهم آبانماه ۹۳ شهر لاس وگاس میزبان بهترین تیونرهای جهان بود . . .

015 Ford Mustang RTR Spec5 Concept (1)
آقای Vaughn Gittin که او را با نام JR می شناسند، با یک ماستنگ نسل ششم که توسط مهندسین کمپانی خودش یعنی RTR تیون شده، به نمایشگاه امسال آمده بود. برای این ماستنگ از بهترین برندها استفاده شده؛ مثلا انجین و گیربکس از Ford Racing ، سیستم تعلیق از ASD Motorsports ، سیستم اگزوز از Magnaflow ، صندلی مسابقه ای از ریکارو، فیلتر هوا و فیلتر روغن از K&N ، تایرها از Nitto و رینگ های ۲۰ اینچی نیز از برند HRE هستند. کیت بدنه این خودرو نیز باعث شده تا ۵ سانتیمتر در جلو و ۷ سانتیمتر در عقب، عریض تر از ماستنگ ۲۰۱۵ باشد.

1971 Chevy Corvette Jimmie Johnson Concept (1)

2015 Acura Tlx By Galpin Auto Sports (1)

2015 Chevrolet Camaro Commemorative Edition Convertible (1)

2015 Chevrolet Camaro SS Special Edition (4)

2015 Chevrolet Corvette Stingray Paul Stanley Concept (2)

2015 Chevrolet Cruze RS Plus Concept

2015 Chevrolet Impala Blackout Concept

2015 Chevrolet SS Sport Concept

2015 Chevy COPO Camaro (1)

2015 Mopar Dodge Charger R/T Funny Car
در این تصویر آقای Pietro Gorlier ریاست موپار را می بینیم که در کنار هیولای جدید داج ایستاده. داج برای فصل ۲۰۱۵ مسابقات NHRA Funny Car درگستر سابقش را ارتقا داده و همانطور که مشاهده می کنیم، این درگستر لباسی شبیه لباس چارجر ۲۰۱۵ را پوشیده. این هیولا که حداکثر سرعتش بصورت تئوری ۵۱۵ کیلومتربرساعت اعلام شده، می تواند یک چهارم مایل را کمتر از ۵ ثانیه طی کند.
2015 Yenko 427 Supercharged Camaro (1)
نام فراموش شده Yenko سال ۲۰۰۹ مجددا روی زبان ها افتاد. در آن سال یک کمپانی خصوصی با نام GMCI مالکیت آنرا برعهده گرفت تا دوباره نام تجاری Yenko زنده شود. این کمپانی آمریکایی از آن سال به بعد، پای ثابت نمایشگاه سما شده و برای امسال نیز با یک کاماروی تیون شده به لاس وگاس آمده بود. این کامارو که با همکاری SLP تیونر اختصاصی شورولت ارتقایافته، مجهز به انجین ۴۲۷ اینچ مکعبی (۷.۰ لیتری) است که نصب سوپرشارژ TVS 2300 بر روی آن موجب شده تا قدرتش به ۷۰۰ اسب برسد. جالبست بدانید گیربکس ۶ سرعته این خودرو را از کوروت C6 ZR1 قرض گرفته اند. قرارست از این خودرو تنها ۵۰ دستگاه تحویل مشتریان شود.
Vorsteiner BMW M4 GTRS4 (1)
تیونر کالیفرنیایی Vorsteiner هیچوقت به سراغ ارتقای انجین خودروها نمی رود چون فعالیتش تنها در زمینه ساخت کیت بدنه و طراحی رینگ ها محدود می شود. اما ورشتاینر در نمایشگاه امسال با یک ب ام و M4 آمده بود. آنها نام این کیت بدنه را GTRS4 گذاشته اند. این کیت باعث شده تا بدنه خودرو در جلو ۱۰ سانتیمتر و در عقب حدود ۱۸ سانتیمتر عریض تر از M4های معمولی باشد.

Toyota TRD Pro Chase Truck

Tanner Foust Racing ENEOS RWB Beetle (1)

Sleeper Camry (1)

Scion X Riley Hawk Skate Tour Xb (1)

Ring Brothers 1966 Chevrolet Chevelle Recoil (3)

Mercedes Benz Metris Customs (4)

2016 Mazda MX-5 Global Cup Racing Series (1)

Cherokee Dakar (3)

Chevrolet (1)

Chevrolet (2)

Chevrolet (3)

Chevrolet (4)

Chevrolet Sonic Performance Concept (1)

Chip Foose Ford GT (2)

CR Supercars Villain Mustang (1)
CR Supercars نام زیرمجموعه جدید الورود کمپانی آمریکایی Classic Recreations است که در سمای امسال، نخستین محصولش را رونمایی کرد. این ماستنگ Villain نام دارد و بر روی آن انجین ۴۲۰ اسبی ۵.۰ لیتری تمام آلومینیومی Ford Racing گذاشته شده. هدف تاسیس CR Supercars فقط تیون مدل های کلاسیک است.

Ford Mustang King Cobra Concept (2)

Fiat Chrysler Automobiles (1)
این مفهومی Challenger T/A نام دارد که به یاد یک مدل کلاسیک ساخته شده؛ T/A نام پکیجی بود که در سالهای دهه ۷۰ میلادی برای چلنجر عرضه می شد. رنگ سبز اختصاصی (Sublime Green) و انجین ۶.۴ لیتری 392HEMI دو ویژگی مهم این خودروست.
Fiat Chrysler Automobiles (5)
موپار، زیرمجموعه سفارشی ساز کرایسلر، در نمایشگاه امسال به سراغ خودرویی که کسی فکرش را هم نمی کرد، رفته بود! موپار برای مینی ون 500L هم ارتفاع تعلیق را کمتر کرده، هم رینگ ها و چرم کابین را تغییر داده و هم از رنگبندی جدید قرمز و مشکی برای بدنه خودرو بهره گرفته.
Fiat Chrysler Automobiles (3)
بادیدن طرح گرافیکی عقرب روی این فیات ۵۰۰ می توان بدون هیچ تردیدی گفت که این کوچولو همان Scorpion است که بدست ابارث ارتقا یافته. انجین ۱.۴ لیتری اسکورپیون بیش از ۱۶۰ اسب قدرت دارد.
Fiat Chrysler Automobiles (2)
Viper ACR با اینکه فعلا یک مدل مفهومی است ولی داج مجبورست آنرا وارد خط تولید کند چراکه هم نسل دوم، هم سوم و هم چهارم وایپر مدل ACR را داشته اند پس نسل پنجم هم باید ACR داشته باشد. در ACR هیچ بهبودی رو انجین صورت نگرفته اما درعوض کیت بدنه تغییر کرده و همچنین وزن خودرو نیز باحذف موارد غیرضروری کابین (مانند عایق صوتی و سیستم پخش) کمتر شده. ویژگی دیگر این ACR ، دیسک های بزرگ ۱۵.۴ اینچی کربن/ سرامیکی آنست.

Hyundai Custom (1)

Hyundai Custom (2)

Hyundai Custom (3)

Hyundai Custom (4)

Jeep Renegade Frostbite (1)

Jeep Renegade Riptide (1)

Ken Block 1965 Ford Mustang Hoonicorn RTR (1)
آنهایی که کلیپ های کن بلاک را دنبال می کنند، حتما یادشان هست که این راننده آمریکایی کارش را با سوبارو ایمپرزا شروع کرد. اما در سالهای اخیر، کن بلاک سوبارو را کنار گذاشت و سوار فورد فوکوس شد ولی ظاهرا عمر فوکوس هم به آخر رسیده چراکه هیولای جدید کن بلاک آماده دریفت کشی شده! این ماستنگ که بزودی آنرا در ویدئوهای کن بلاک خواهیم دید، مدل ۶۵ میلادی است و Hoonicorn نام دارد. در پروژه ساخت این خودرو سه کمپانی مختلف دخالت داشته اند؛ یکی RTR ، دیگری تیم مسابقه ای Hoonigan Racing (کن بلاک با همین تیم در مسابقات رالی شرکت می کند) و نهایتا ASD Motorsports . هیجان انگیزترین ویژگی این ماستنگ استفاده از انجین ۴۱۰ اینچ مکعبی Roush Yates V8 است که با قدرت ۸۴۵ اسب قبلا روی خودروهای نسکار قرار داشته.

Maximum Performance Wrangler

2015 Ford F 150 Gittin Jr. (1)

2015 Kia K900 Performance (1)

2015 Panoz Esperante Spyder GT (1)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. حميد

    ۲۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1723 ديدگاه)

    چقدر این دنیای تیونینگ عالیه. چقدر خوبه ما تو ایران هم شروع به کار حرفه ای تو این ضمینه کنیم.

    1. saeed,shariati

      ۲۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (477 ديدگاه)

      پدال مرسی ترکوندی
      یه نظر سنجی
      تیون خودرو های افرود رو دوس دای+++++
      تیون خودرو های اسپرت رو دوس داری—–

    2. NASSY

      ۲۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (410 ديدگاه)

      خیلی وقته به فکر اینکارم, اما خب تخصص میخاد و وقت!!!

      1. فرکانس

        ۲۱ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (1772 ديدگاه)

        جیپ چروکی و رانگلر رو تماما با روحیات من
        ساختند.
        فولوکسه هم خیلی عشقه.

        1. رضا :: فقط مرسدس بنز :: فقط رئال

          ۲۱ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (2280 ديدگاه)

          من برم اینجا سکته رو زدم
          :-D

    3. فورد

      ۲۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (891 ديدگاه)

      اخ اخ اخ …….

    4. سجاد

      ۲۱ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داش حمید غَمِت نباشه … من خودم چند وقتی هست که تو فکر همین قضیه هستم . فقط منتظرم که وضع دلار و مملکت یکم بهتر بشه تا بتونم چند تا ماشین گرون قیمت مثل لامبورگینی و فراری هم وارد کارگاه کنم …
      البته خودتون بهتر می دونید که به چندین مهندس و تکنسین حرفه ای ، یعنی آشنا با انجین های سوپرشارژ و پیچیده ، ادغام چندین توربو و … نیاز داریم که متاسفانه تعداد این اشخاص فوق العاده در کشور ما کم هست .. چون ماشین پیشرفته تر از پراید تو این مملکت تولید نمیشه// اگه قضیه اش جدی شد حتماً اطلاعیه میدم ;)

      راستی تو این ماشینا ، از ماستنگ RTR ، چلنجر T/A، وایپر ACR و Ford GT خیلی خوشم اومد .. کوروت استینگری هم که همه جا هست !! از بس که عالیه :D

    5. سپهر

      ۲۱ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (70 ديدگاه)

      شورلت عجب مدل های توپی زده برعکس بعضی برند ها که با زمان قاجاریه دارن جلو میان

    6. سعيد

      ۲۱ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      ضمینه یا زمینه

    7. k1

      ۲۲ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (99 ديدگاه)

      من میخواستم دوره تیونینگ رو برم شرکت کنم سه روزش رو 650هزارتومان فی دادن
      موندم تو سه روز چی یاد مردم میدن که واسه سه روز 650 تومان پول میخوان

  2. نوید (6*6)

    ۲۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    این جیپ آخری عالییییییییییییییییییییییییی شده
    بعد از اون هم فورد F-150 خیلی خوب شده البته اگه به جای اینکه کپش کنه فنرشا رو تقویت میکرد خیلی خیلی بهتر میشد
    اون فورد ماستنگ هم فوق العاده هست

    در کل همه خوبن ولی چه کنم که من عشق آفرودم و با بقیه خیلی حال نمیکنم

  3. Lord Cezar

    ۲۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (300 ديدگاه)

    این موستانگ RTR عجب چیزی شده . ادم دلش میخواد سوارش شه فقط اسفالتو جر بده .

  4. ELDORADO

    ۲۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (64 ديدگاه)

    عااااالی مخصوصا سیلورادو

  5. amir

    ۲۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (50 ديدگاه)

    من عاشق تیون ماشینای کلاسیکم……از این به بعد این کمپانی cr supercars رو دنبال میکنم

  6. 4MATIC

    ۲۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1051 ديدگاه)

    مزدا mx5میاتا کمبود فقط
    کیا هم که پرچم دار خودش یعنیk9رواورد

  7. آترون فقط ایتالیا فقط پاگانی و آلفا

    ۲۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (94 ديدگاه)

    محسور کنندند این ماستانگ شلبی پوست ماری و بی ام دبلیو m4 یعنی ادم دوست همینجور نگاشون کنه من که داشتم این گزارش رو میخوندم فقط 15 min خیره بودم به این دو اتومبیل پر ابهت و جذاب…
    خداییش همتا ندارن

    1. مسعود

      ۲۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (321 ديدگاه)

      مسحور

  8. یاسین

    ۲۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    عجب نمایشگاهی اووووووففففف ولی اون بیتله بااون رنگش چه جیگری شده!!

  9. صادق

    ۲۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (2121 ديدگاه)

    اون BMW M4 دل منو برد با اون رینگاش…!!!

    خیلی خوف شده لامصب

    1. خاوری

      ۲۱ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (1102 ديدگاه)

      صادق جون اون ون بنز یا اون مینی ون فیات رو خیلی خوشگل رنگ کردن…بابا دمشون گرم… سیلواردوی سیاه، کوروت دورنگ، جیپ چروکی و موستانگ کینک کبرا خیلی زیبان
      پدال جون واقعا سپاس

      1. صادق

        ۲۱ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (2121 ديدگاه)

        درود بر داش خاوری گل

        مینی ون فیات رو باهات هستم شدید

  10. نيما

    ۲۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    روحم تازه شد
    شورلت سیلورادو عجب ابهتی داره

  11. 4MATIC

    ۲۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1051 ديدگاه)

    این کجا نمایشگاه تبریز کجا

  12. سينا

    ۲۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    دست شما درد نکنه خیلی فیض بردیم اما چرا اینقدر دیر و کم این مطلب رو قرار دادید.
    اما در کل خیلی خیلی ممنون

  13. محمدMOHAMMAD

    ۲۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    تیونینگ واقعا روی ماشین آمریکایی خوب جواب داده

  14. mory

    ۲۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (418 ديدگاه)

    بی تعصب بگم وقتی رسیدم به مرسدس ون دهنم وا موند چه عکسی ازش گرفته بودن

    اما قشنگ ترینشون فورد ماستانگ اولی بود

    شیک ترینشون هم بیتل نارنجی بود

    چه بهشتی

  15. محمدMOHAMMAD

    ۲۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    انگار خبری از شرکت منصوری و آرش نیست فکر کنم کلاس اونها خیلی بالا رفته

  16. محمدMOHAMMAD

    ۲۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    کوروت قرمزه با جلو پنجره و سقف سفید جالب نشده یک جورایی خود نمونه کارخونش قشنگتره یکم تو ذوق میزنه

  17. MAFIA

    ۲۱ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (435 ديدگاه)

    خوب بود

  18. MAFIA

    ۲۱ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (435 ديدگاه)

    چرا اکثرا آمریکایین؟

    1. ali g35

      ۲۴ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (578 ديدگاه)

      به خاطر اینه که این نمایشگاه مخصوص ماشینای تیونینگ شده توی آمریکا برگزار میشه . به احتمال زیاد اسم نمایشگاه تیونینگ اسن به گوشت خورده یا درباره اش مطلب خوندی . توی اون نمایشگاه تیونرهای اروپایی جولان میدن و توی این نمایشگاه بیشتر تیونرها آمریکایین .

  19. ESIw

    ۲۱ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (386 ديدگاه)

    چه بهشتی اینجا

  20. فریا

    ۲۱ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (683 ديدگاه)

    وایپــر ACR نسل قبل خیلی عالی بود . با رکورد 7:12 در جایگاه ششـم رکورد

    های نوربرگ رینگ هست . توی ویکیپدیا میتونید ببینید

    ( List of Nürburgring Nordschleife lap times )

    ایمپالا هم واقعا عالی شده ( قبل تیونینگ هم

    عالی بود )

  21. parseh net30

    ۲۱ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (283 ديدگاه)

    کیا چ نازههههههههههههههههههههههههه

  22. محمد

    ۲۱ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (511 ديدگاه)

    اقا یه سوال چراتوکشور ما هیچ وقت از این چنین نمایشگاه هابرگذارنمیشه ولی به جاش سالی چهار مرتبه نمایشگاه ماشینای قدیمی و از رده خارج برگذارمیشه؟؟؟؟
    میشه راهنمایی کنید؟؟؟؟؟ واقعا چ ر ا؟؟!!!!!

  23. محمد

    ۲۱ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (511 ديدگاه)

    وای خدا اون تویوتا ها با شورولت ها چه محشرن وحشتناکه ادم نگاه میکنه تازه میفهمه قدرت ووحشت وشجاع ومرد و…یعنی چی

  24. 4MATIC

    ۲۲ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1051 ديدگاه)

    اقا محمد کی گفته برگزار نمی شه میشه البته سالی یه بار مثل نمایشکاه تبریز

  25. ali g35

    ۲۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (578 ديدگاه)

    به دلیل علاقه خاصی و عجیبی که به خودروهای کلاسیک و مسابقات درگ دارم از کوروت c3 و کامارو کوپو و داج چارجر و شورولت شول و ماستنگ و … خیلی خوب بودند .

  26. SINA BLAZER

    ۲۶ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واقعا دمتون گرم خیلی حال داد الان ضربان قلبم رو120

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا