روزهای پنجم الی هشتم نوامبر ۲۰۱۳ مطابق چهاردهم لغایت هفدهم آبانماه ۹۲ بار دیگر لاس وگاس میزبان آنهایی بود که علاقه ای به خودروهای استاندارد نداشتند؛ نه در ظاهر و نه در باطن! دو ویدئوی کوتاه زیر که پیشنهاد می کنیم به هیچ وجه از دست ندهید، دلیل این حرفمان را اثبات می کند . . .
SEMA را نباید صرفا یک نمایشگاه خودرویی دانست چراکه در کنار خودروهای ارتقا یافته، صدها کمپانی کوچک و بزرگ دیگر از سراسر جهان نیز آخرین دستاوردهای جدید خود را که می توانند بعنوان قطعات و لوازم جانبی خودروها مورد استفاده قرار گیرند معرفی می کنند. این نکته را هم فراموش نکنیم که درب های سما، بر روی عموم بازدیدکنندگان باز نبوده و تنها فعالان حوزه تیونینگ اجازه بازدید و حضور در آن را دارند.
با اینکه SEMA هم به لحاظ تنوع مدل های تیون شده و هم به لحاظ تعداد کمپانی های شرکت کننده در آن، در زمینه تیونینگ حرف اول را در جهان می زند اما با این حال مشکل همیشگی اش در نمایشگاه امسال نیز کاملا محسوس بود: حضور کمرنگ و بسیار محدود بزرگان تیونینگ اروپا.
بهترین توجیه برای این مشکل را می توان نمایشگاه Essen آلمان دانست که هرساله میزبان بهترین تیونرهای دنیاست. عقل سلیم حکم می کند که هر تیونر اروپایی اگر محصولات جدیدش را بجای اسن اروپا در سمای آمریکا رونمایی کند، بازخورد بسیار بدی نصیبش می شود درحالیکه منطق بازاریابی می گوید از هیچ موقعیت فروشی نباید غافل شد؛ بگذریم!
بنابه سنت سالهای اخیر قبل از اتمام نمایشگاه، بهترین مدلهای حاضر بعنوان SEMA Awards نیز در چهار کلاس مختلف معرفی می شوند. جالبست که بهترین های نمایشگاه امسال همان برندگان سمای ۲۰۱۲ بودند:
# در کلاس سواری ها : فورد برای مدل های مختلف موستانگ ،
# در کلاس کامپکت های اسپرت : سایون برای مدل های مختلف FR-S ،
# در کلاس تراک ها : فورد برای مدل های مختلف سریF ،
# در کلاس شاسی بلندهای ۴×۴ : کرایسلر برای مدل های مختلف جیپ رانگلر .
**** آلبوم تصاویر سما ۲۰۱۳ ****
**** معرفی برترین خودروهای سما ۲۰۱۳ ****
جهانگير
۲۵ آبان ۱۳۹۲اصلأ هیوندا و کیا جزء ماشین ها هم حساب میشن که میرن اونها رو تیونینگ میکنن
فقط ژاپن+ آلمان+آمریکا
LAMBORGHINI DIAM
۲۵ آبان ۱۳۹۲دوج و لامبو و فراری و شورلت عالی بودند!!!!
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۲۵ آبان ۱۳۹۲درود.
اگه اونها عالی بودند.
پس بنز حرف واسه گفتن باقی نذاشت.
((( ایران و المان )))
LAMBORGHINI DIAM
۲۶ آبان ۱۳۹۲آره راست می گی . به بنز دقت نکردم!!!!
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۲۶ آبان ۱۳۹۲درود.
تو صنعت که هیچ.
حتی تو برپایی نمایشگاه هم المان حرف اولو میزنه.
تو تعداد بازدید کنندگان.
((( ایران و المان )))
پژمان
۲۵ آبان ۱۳۹۲پس ایتالیا چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ فراری و لامبورگینی رو با هیچ ماشینی عوض نمیکنم
LAMBORGHINI DIAM
۲۵ آبان ۱۳۹۲یه روزی هم تو ایران از این نمایشگاه ها خواهند گذاشت . انشا ا…!!!!!!
پژمان
۲۵ آبان ۱۳۹۲فراری f12 و فراری کالیفرنیا و لامبورگینی اونتادر عالی بودن
پژمان
۲۵ آبان ۱۳۹۲فراری 458 هم که نیازی به تعریف نداره فوق العادس
اسی 2160
۲۵ آبان ۱۳۹۲از بعضی عکسا خوشم اومد
یه پسل باهوش
۲۵ آبان ۱۳۹۲پدال دمت گرم چه دسته بندی کردی
من که یه بار رفتم نمایشگاه برگشتم :)
amir.t.
۲۵ آبان ۱۳۹۲بگم خوبن که تکراریه…هیچ نظری ندارم چون حرفی نمونده و اصلا احتیاجی به نظر دادن نیست چون بی معنیه…
ESI
۲۵ آبان ۱۳۹۲ادم رودیوانه میکنند بااین نمایشگاه هاشون
رضا
۲۵ آبان ۱۳۹۲ایزان خودرو و سایپا یاد بگیرید با این خودروهلی اشغالتون
masoud v12
۲۵ آبان ۱۳۹۲نمایشگاه خوبی هستش ولی نظر شخصی بنده اینه که من همون نمایشگاه خودرو دبی رو بیشتر از سما دوست دارم.
محسن.د
۲۵ آبان ۱۳۹۲چون خیلی طرفدار تیونینگ نیستم،این نمایشگاه زیاد به دلم نچسبید!
امین
۲۶ آبان ۱۳۹۲دستت درد نکنه پدال ، خسته نباشی!
کارت درسته
ولی نمایشگاهی که 2_3 تا آلمانی توش باشن که نمایشگاه نیست
saied
۲۶ آبان ۱۳۹۲only 458 :)
فرید
۲۷ آبان ۱۳۹۲من که عاشق لامبورگینی ام لامبورگینی فوق العاده بود اون شورلت آخریه خیلی باحال بودمن که کشته ی باندهای کیاشدم مازراتی و جگوارهم عالی بود.
HUMMER
۲۹ آبان ۱۳۹۲میخوام جیغ بزنم اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
mamad
۴ آذر ۱۳۹۲به نظر من آخرین ماشین{وانته}خیلی قشنگ بود