در بین خریداران تصور میشود که هزینههای نگهداری خودروهای الکتریکی کمتر از نمونههای درونسوز است اما درواقع در طول سه ماه نخست مالکیت، هزینهٔ نگهداری الکتریکیها میتواند بیش از دو برابر بیشتر از خودروهای درونسوز باشد. این یافتهٔ جدید توسط We Predict منتشر شده که برای تعیین هزینههای نگهداری خودروها در طول ۹۰ روز نخست مالکیت، میلیونها فاکتور تعمیر را جمعآوری کرده است. این مطالعه نشان داده است که هزینهٔ سرویس خودروهای الکتریکی در طول این سه ماه بهطور متوسط ۱۲۳ دلار است درحالیکه این رقم برای خودروهای بنزینی بهطور متوسط ۵۳ دلار خواهد بود.
علاوه بر این، قیمت قطعات خودروهای الکتریکی هم گرانتر است بهگونهای که میانگین قیمت قطعات این خودروها ۶۵ دلار اعلام شده درحالیکه این رقم برای بنزینیها بهطور متوسط ۲۸ دلار است. همچنین مزد تعمیر الکتریکیها نیز با متوسط ۵۸ دلار، نسبت به بنزینیها با میانگین ۲۵ دلار بیشتر خواهد بود. البته همهٔ این هزینهها مشمول گارانتی خواهد بود و بنابراین ممکن است خریداران در چند سال نخست مالکیت خودروهای الکتریکی چندان متوجه هزینههای نگهداری بیشتر آنها نسبت به همتایان درونسوز نشوند.
همچنین شاید گفته شود که ۹۰ روز زمان کمی برای این بررسی است و خودروهای درونسوز در این مدت کوتاه هزینهٔ چندانی ندارند اما به گفتهٔ بنیانگذار و مدیرعامل We Predict «جیمز دیویس»، هزینهٔ بالای تعمیرات در دوران ابتدای مالکیت نشانگر هزینههای بالا در سالهای بعد هم خواهد بود. وی دراینباره گفته است:
خودروهایی که در طول سه ماه اول هزینهٔ سرویس و گارانتی پایینی دارند، در سه سال هم هزینهٔ کمتری خواهند داشت. تجزیهوتحلیلهای ما نشان میدهد که مشکلات پیشآمده در سه ماه اول اغلب نشاندهندهٔ عملکرد خودرو در طول چرخه عمر آن است
محمد رستمی نژاد
۴ خرداد ۱۴۰۰عکس دوم اون GT63S داغونم کرد.
بفرمایید ، بعد باید برقی ها کمهزینه هستن .
خداییش ماست مالی نکنید!!!
ممد ژانگولر
۴ خرداد ۱۴۰۰ممد داداش چه بخواییم چه نخواییم باید برقیهارو بپذیریم
در ضمن اولشه کم کم با تولید بالا هزینه ها کاهش پیدا میکنه
ضمنا ماشین زیر پاتو زودتر بفروش به جاییی که همش قر بزنی داداش ?
محمد رستمی نژاد
۴ خرداد ۱۴۰۰تا بعدا ببینیم چی میشه؟!؟!؟!
من که نمیدونم ؟!؟!؟!؟!
محمد امین
۴ خرداد ۱۴۰۰هنوز خیلی راهکار ها برای درونسور هست،شما همین ایران خودمون، مردم هنوز کولر هارو روشن نکردن برق رو قطع میکنن، حالا چه برسه به ماشین ها ی برقی ،بعدش هم خود امریکا هم برق وارد میکنه ،اگر باور ندارید سرچ کنید ،دوروز دیگه به ….. میفتن،و مجبورن هزینه های خیلی خیلی سر سام آوری بکنن که اگر این هزینه ها رو سر تمیز و تسویه کردن هوا بکنن بهتر جواب میده
ممد ژانگولر
۴ خرداد ۱۴۰۰ممد امین داداش اینجا بخاطر استخراج بیرت کوینه
بساطش جمع بشه مشکل برق کشور بهتر میشه
البته من شنیدم چین گفته پنلهای خورشیدی مجانی قرار بده به ایران بخاطر شرایط عالی هوای آفتابی ایران ولی ٪۵۰ ?۵۰ ٪ شریکی تو استخراج برق
بقیوشو الله اعلم ??️
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۴ خرداد ۱۴۰۰آقای محمد امین درست میگی،خود آمریکا هم بیشتر به ذغال سنگ وابسته ست و از نظر من هنوز آمادگی برای ماشین های برقی نداره، خیلیا بقول معروف ماشین باز نیستن درک کنن یا فرق برقی و بنزینی رو بدونن اما چون توی تبلیغات همش اشاره به پاک بودن برقی ها دارن،مردم فکر میکنن بهترن،وگرنه قضیه کاملا برعکسه و خیلی از خریدارای برقی ها دیر یا زود از این ماشین ها روی گردان میشن…
mahan
۵ خرداد ۱۴۰۰ژانگولر جان مطمئنی همچین طرحی از سوی چین قراره تو ایران انجام بشه؟این کار یک استعمار هست.سالهاست اسپانسر نخبه های شریف و بچه های پارک علم و فناوری تهران هستیم و با این بچه ها زیاد معاشرت کردم و ساختن یک پنل خورشیدی برای این ها ساده ترین کارها هست اصلا کاری نیست براشون.یعنی ایران خودش ازین بچه ها استفاده نمیکنه می خوا دودستی به چین استعمارگر بده من که خیلی عصبی شدم.جالب این بچه ها ماهی 3 تومن هم دریافت نمی کنند که هیچ به این ها نه وام میدن نه اختراعاتشونو میخرند.اختراع های توپ و عجیب که محرمانه هست نمی تونم بگم.تنها نهادی که ازینا یکم حمایت می کنه اونم صنایع دفاع هست که برای منافع شخصی که بعضی از بچه ها هم دوست ندارن توی جنگ افزارها و جنگ ها سهیم باشند
ممد ژانگولر
۵ خرداد ۱۴۰۰داداش ماهان تقصیر من چیه ؟!
خبرشو دادم
در ضمن شاید شرکت تولیدی پنلهای خورشیدی چینی در ایران بخواد تولید و مونتاژ کنه بخاطر ایجاد شغل
ایناشو دقیق نمیدونم
ولی در کل شرایط آب و هوای ایران فوق العادست برای جذب نور خورشید
یعنی هم نفت داریم هم نور خورشید
کرم برنزه کننده بزن بخواب جلوی نور خورشید بگو خدایا شکرت ?
mahan
۵ خرداد ۱۴۰۰ژانگولر جان شما چه تقصیری داری؟پرسیدم از صحت خبر مطمئنی؟
بنظرم هم تخصص داریم هم اب و هوای مناسب برای تولید انرژی داریم هم نفت و هم گاز!دلیلی نمی بینم با چین همکاری کنیم.در ضمن داداش برنز خیلی وقته که خز شده از مد عقبیا??
mahan
۵ خرداد ۱۴۰۰ممد نظراتمون مثل اینکه حاوی نظرات *رنوگرافی بود هر دو رو پاک کردن.اره درست حدس زدی??
ممد ژانگولر
۵ خرداد ۱۴۰۰چیز بدی نگفتیم !!
روانشناسی رنگ بود همین ??
mahan
۵ خرداد ۱۴۰۰دقیقا منتها فکر کنم از دوستان برزیلی و امریکای لاتین تعریف کردم.دوستان خوششون نیومد???
Ali
۶ خرداد ۱۴۰۰بحث توانایی نیست اتفاقا از جهت تونستن دست برتر رو هم داره مثل اروپا نسبت به بقیه تو همه چیز مثلا امریکا حدود ۱۰۰ نیروگاه هسته ای داره الان بیشتر هم شده تعدادش اگه بخواد میتونه چندین برابر برق مورد استفادش رو فقط با انرژی هسته ای تامین کنه ولی فکر میکنم قوانینش باعث میشه چون مثلا ایالت های اون تو خیلی چیزا مستقل هستن و خودشون باید یه فکری واسه خودشون کنن درکل باید دید شرایط چطوره مثلا واسه همین الکتریکی ها بهترین تکنولوژی های باتری حالت جامد پیشرفته رو اختراع کردن و بهترین و جدید ترین تکنولوژی های الکتریکی رو دارن ولی باید اقتصای شرایط رو هم درنظر گرفت و
باید دیدد شرایط چطور پیش میره.
امیر
۴ خرداد ۱۴۰۰اینم از این پس هنوز نمیشه به این خودروهای به اصطلاح الکتریکی اعتماد کرد.
ولی اون سری 8 در کنار تایکان عجب دلبری می کنه ?.
""new ""RAMIN
۴ خرداد ۱۴۰۰بستگی به مصرف اون طرف داره.
اگه طرف هر روز فقط از نقطه A بره B خب هزینه زیادی نداره.
اما اگه هر روز بره این ور و اون ور از ماشین کار بکشه هعی شتاب بگیره که هیچی…
بستگی به نوع استفاده داره.
ولی به نظر من به جای تولید تمام الکتریکی برید سراغ تولید خودرو هیبریدی. هیبریدی انتخاب خیلی منطقی تری هست. چه اصراری بر تولید برقی هست؟
همه زدن تو کار خودرو برقی… برقی ها بد نیستن. ولی فعلا مشکلات زیادی دارن که مهم ترینش زمان شارژ و میزان پیمایش هست. شاید بشه گفت مهم ترین زمان شارژ هست.
.
طبق تجربه بنده و آن چیزی که همه میگن عجله آخر عاقبت نداره. از این میترسم برخی کمپانی ها از حول حلیم سقوط کنن تو دیگ ??.
مثل فولکس واگن که هنوز بدهکار ترین برند جهان هست بعد میگه تا سال 2025 بهترین الکتریکی ساز دنیا میشم !یا همین آئودی که کلی خودرو برقی قراره تولید کنه. و…
امیدوارم این کمپانی ها از حول حلیم سقوط نکنن تو دیگ. چون اگه این اتفاق بی افته
شاید در عرض 1 ماه صنعت خودرو به کلی تقیر کنه. یهو شب میخوابی میبنی بنتلی لوکس ترین خودرو ساز هست فردا صبح میبنی زده…
┬─┬ノ( º _ ºノ)
???
حسم میگه این بحران برقی سازی دامن خیلی کمپانی هارو میگیره و به ^_^ نازل میشن.
شایدم هم در اینده کل صنعت خودرو بشه 10 تا کمپانی اون موقع انتخاب راحت تره!
( مثل گوشی ها ) ???
اتفاقات در طی آینده جالب خواهد بود…
taha malek
۴ خرداد ۱۴۰۰دقیقا هیبریدی ها خیلی هنوز جای بهینه تر شدن دارن
زیزیگولو
۴ خرداد ۱۴۰۰ماشینای برقی هزینه سرویسایی مثل تعویض روغنو فیلتر روغنو تسمه و سیستم خنک کننده و غیره ……. رو نداره ولی در عوض قطعات خیلی گرون قیمتی مثل باطری و چیزای دیگه داره که باید خیلی خوب ازشون مواظبت و نگهداری بشه وگرنه خَرجای هنگفتی رو دست مالکش میزاره
datsun
۴ خرداد ۱۴۰۰برقی ها هم سیستم خنک کننده دارن
زیزیگولو
۴ خرداد ۱۴۰۰منظور من رادیاتور و واترپمپ و سیستم آبرسانی هستش
" Swedish Arrogant Tiger "
۴ خرداد ۱۴۰۰منتظر توجیه و فرافکنی عزیزان آرمیچر باز هستیم!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۴ خرداد ۱۴۰۰دست خوش زدی تو هدف!??
میثم
۴ خرداد ۱۴۰۰راه تویوتا خیلی بهتره
الان تمرکز بالایی رو هیبرید و پلاگین هیبرید داره
اما در کنارش خیلی با صبر و حوصله داره سوییچ میکنه به تمام الکتریکیها
باتریهایی قراره معرفی کنه که با هزینه پایینتر، راندمان بالاتری دارن و مشکلات بمراتب کمتری نسبت به باتریهای فعلی دارن
اما هنوزم بزرگترین مشکل برقیها سر جاشه: ” تامین برق کافی از منابع غیر فسیلی “
محمد امین
۴ خرداد ۱۴۰۰خب آقا میثم مشکل در همین جاست، تامین برق برای این جامعه ی بزرگ که روز به روز به شکل عجیبی تشنه تر میشه عملا غیر ممکنه،اگر حضوری بودیم براتون به صورت علمی توضیح میدادم و خیلی جای حرف هم دراه، مثلا موتور های وانکل یا روتاری بازده خیلی بهتری نسبت به موتور های چهارزمانه ی پیستونی داشت،اما بخاطر موانعی که سر راهش بود نتونست جایگزین بشه ،موتور های الکتریکی هم همینطور هستن ، پرفورمنس فوقولاده ای دارن ،هر چند که من خودم درونسوز بیشتر دوست دارم ،اما موانع تامین انرژی و فلزات ی که صرف ساخت باطری ها میشه مثل لیتیوم و پلاتین و مس و الومنیوم زیادی در ساخت خود موتور به کار میره و گاهی برای ساخت الکترود ها ،که در دمای زیاد رسانایی خودشون رو حفظ کنن از طلا و گرافیت های مرغوب استفاده میشه و ….. که استخراجشون کربن دی اکسید زیادی مصرف میکنه ،مثلا هر یک کیلوگرم مس بیشتر از ۱۳ هزارلیتر آب و ۴ تن کربن دی اکسید تولید میکنه
این در صورتی هست که موتور های درونسوز فقط نیاز به متریال الومنیومی دارن و متریال متفاوت و بیشتر برای سبک بودن و پرفورمنس بیشتر هست
و استخراج فلز های لیتیوم که معمولا از آب دریا های شور هست خودش باعث میشه شدت اسیدی آب کمتر بشه و ph رو برای بعضی از جانداران بومی مختل میکنه ،خیلی حرف برای گفتن هست ،که میگم باید حضوری باشه ،دیگه دستم جواب نمیده
میثم
۴ خرداد ۱۴۰۰“”هر یک کیلوگرم مس بیشتر از ۱۳ هزارلیتر آب و ۴ تن کربن دی اکسید تولید میکنه””
اینو جدی گفتی 😮😮😮
محمد امین
۵ خرداد ۱۴۰۰اره ، واقعا همینطوره
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۴ خرداد ۱۴۰۰عجب داستانی!?
datsun
۴ خرداد ۱۴۰۰در کل خودروسازها تمایلی به الکتریکی شدن خودروها ندارن این فشار سیاست مدارهاس که ماشین ها رو به الکتریکی شدن سوق میده. البته در ظاهر دوستدار طبیعتن و در واقعیت به وحشیانه ترین شکل ممکن برای رسیدن به اهداف با طبیعت برخورد کردن و خواهند کرد.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۴ خرداد ۱۴۰۰دقیقا آقای داتسون،به هرحال خیلی از شرکت ها کارشون بیشتر توسعه موتور های درون سوز بوده تا اینکه روی باتری ها بیشتر کار کنن…
عارف
۴ خرداد ۱۴۰۰اون چیزی که از پیش بینی فعالان صنعتی میشه فهمید اینه که آینده ی برقی ها اونطور که سیاست مدارها میگن خیلی درخشان نیست
محمد مختاری آذر
۴ خرداد ۱۴۰۰واقعا هم هزینه زیاد و هم انرژی زیاد مصرف میشه
حسین دهمرد
۵ خرداد ۱۴۰۰من نمیدونم چطور یه عده روشون میشه کمبود برق رو ماستمالی کنن. والا ما از زمانیکه یادمونه برق قطع میشد. قبلا هم تقصیر ماینر ها بود؟ دهه هشتاد ظرفیت نیروگاهی کشور چهل تا پنجاه درصد رشد داشت هنوزم پاسخگو نبود. تو دهه فعلی که کلی جلوی نوسازی نیروگاه ها رو گرفتن. خیلی جالبه نه حق داری برق هسته ای تولید کنی نه حق داری گاز بسوزونی. نه پول خودتو بهت میدن که بتونی پنل خورشیدی بسازی یا بخری.
اقلیم ایران با اروپا خیلی فرق میکنه. در حال حاضر هیچ روش تجدیدپذیری جوابگوی هشتاد میلیون نفر نیست. مگر اینکه بخوان برق رو گرون کنن. اینهمه گاز داریم که چه استفاده کنیم چه نکنیم قطر داره ازش استخراج میکنه. چرا بخاطر یه قرارداد احمقانه ازش استفاده نکنیم.
آمریکا که یک کشور صنعتیه قدرت اقتصادیه اونهمه اقلیم مناسب و پهناور داره واسه انرژی بادی و خورشیدی از قرارداد پاریس اومد بیرون چون فقط به نفع کشورهای اروپاییه که منابع نفت و گاز ندارن