چشم اندازهفته نامه

ولوو XC60 خودروی سال 2018 دنیا شد

نمایشگاه نیویورک علاوه بر رونمایی از خودروهای جدید، یک رویداد مهم دیگر را هم در دل خود جای داده که آن اعلام برنده‌های رقابت خودروی سال دنیا در قسمت‌های مختلف است؛ بنابراین امسال هم در این نمایشگاه طی کنفرانسی با حضور رسانه‌های بین‌المللی جوایز خودروی سال ۲۰۱۸ دنیا اعلام شدند. در این نمایشگاه اعلام شد که نسل جدید ولوو XC60 موفق به کسب عنوان خودروی سال ۲۰۱۸ دنیا شده است. این کراس‌اوور سوئدی با غلبه بر خودروهای فینالیست امسال شامل ب‌ام‌و X3، آئودی Q5، مرسدس بنز GLC، رنجروور ولار و مزدا CX-5 موفق به کسب این عنوان شد.

اما رقابت خودروی سال دنیا در چندین بخش مختلف برگزار می‌شود که یکی از آن‌ها بخش خودروهای لوکس است. فینالیست‌های این بخش همگی از گروه فولکس‌واگن بودند که شامل آئودی A8، پورشه کاین و پورشه پانامرا می‌شدند. سپس نهایتاً پرچم‌دار ارباب حلقه‌ها یعنی آئودی A8 که نسل جدید آن به‌تازگی معرفی شده است به‌عنوان خودروی لوکس سال ۲۰۱۸ اعلام شد.

بخش دیگر این رقابت‌ها، بخش خودروی عملکردی سال است که فینالیست‌های آن خودروهای ب‌ام‌و M5، لکسس LC500 و هوندا سیویک تایپ R بودند. در این بخش قدرتمندترین فینالیست یعنی ب‌ام‌و M5 موفق به پیروزی و کسب عنوان خودروی عملکردی سال ۲۰۱۸ شد.

اما در دنیای خودروسازی همه‌چیز لوکس‌گرایی یا عملکرد نیست و خودروهای کوچک شهری هم از اهمیت بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل در رقابت‌های خودروی سال دنیا بخشی بنام خودروی شهری سال هم وجود دارد که امسال فینالیست‌های آن فولکس‌واگن پولو، فورد فی‌یستا و سوزوکی سوئیفت بودند. از بین این خودروها فولکس‌واگن پولو جایزهٔ خودروی شهری سال ۲۰۱۸ را از آن خود کرد.

در بخش خودروهای سبز نیز نسل جدید نیسان لیف، کرایسلر پاسیفیکا هیبریدی و ب‌ام‌و 530e iPerformance به فینال رسیدند که نیسان لیف یا غلبه بر دو رقیب دیگر این جایزه را کسب نمود.

و نهایتاً در بخش طراحی سال نیز رنجروور ولار به پیروزی رسیده و عنوان طراحی سال ۲۰۱۸ را به خود اختصاص داد. این کراس‌اوور بریتانیایی با شکست دو فینالیست دیگر یعنی ولوو XC60 و لکسس LC500 موفق به کسب این عنوان شد.

 

خودروی سال ۲۰۱۸: ولوو XC60

خودروی لوکس سال ۲۰۱۸: آئودی A8

خودروی عملکردی سال ۲۰۱۸: ب‌ام‌و M5

خودروی شهری سال ۲۰۱۸: فولکس‌واگن پولو

خودروی سبز سال ۲۰۱۸: نیسان لیف

طراحی سال ۲۰۱۸: رنجروور ولار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. مهران

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (299 ديدگاه)

    به نظرم تمامی انتخاب ها عالی و منطقی بود و تبریک به رنج روور به خاطر ولار که واقعا زیبا و با وقاره البته همه ماشین های انتخاب شده هم عالیییی هستن

  2. F۲۲RAPTOR

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    تمام انتخاب ها به حق و عالی بود
    cx60 واقعا ماشین خوبیه

    1. F۲۲RAPTOR

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (2622 ديدگاه)

      xc60?

  3. Kamran

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (919 ديدگاه)

    بعضی ها هم بودن میگفتند ولوو بعد از فروخته شـدن سهامش به کـمپانی جیلی دیگـه هیـچوقت نمیتونـه جزو خـودرو ساز هـای مطـرح دنیا باشـه!

    و امروز میبینیم که یکی از محصولاتش عنوان
    بهتـرین خـودروی سال جهـان رو برنـده شـده!

    1. سعید

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (15 ديدگاه)

      البته فقط این یکی نیست xc40 خودرو سال اروپا شد و v40 به عنوان امن ترین خودرو دنیا تو سال 2018 شناخته شده که برای یک خودروساز بزرگترین اتفاق ممکن میتونه باشه

    2. Fk

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (232 ديدگاه)

      چیییییییین
      یادمه رو سنجاق قفلی اولین بار خوندم
      ی کشور کمونیستی
      تا أواخر دهه هشتاد هیچی ولی پیشرفت با نرخ سود بیسابقه تا همین الان
      با همون دولت کمونیستی
      اتفاقی که تا چند سال دیگه برای کره شمالی می افته
      چرااااااا؟؟؟؟؟
      داشتن ی اقتصاد پویا نیازمند ایدولوژی صادر کردن نیست !!!!!!
      نمونش همین پست بالا
      نماد ی اقتصاد فعال
      دو روز دیگه کره جنوبی بهترین استفاده رو از نیروی کار أرزون کره شمالی میبره
      تو ده سال اینده میشه چین دوم
      کی باید فهمید کسی تو دنیا حرفش خریدار داره که قدرت اقتصادی و دانش داشته باشه
      نه بمبو ایدولوژی

  4. me84

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    ولوو آینده خیلی خوبی داره.
    تو برند های معمولی و اقتصادی، سوبارو خیلی شبیه ولوو عمل میکنه.
    همیشه ایمن و با ارزش خرید بالا .
    در واقع سوبارو، ولوو قشر متوسط رو به پایینه.

    1. سعید

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (15 ديدگاه)

      اصلا اینطوری نیست ولوو همیشه یه برند گرانقیمت بوده و هست تو همه دنیا هم اینطوری و ولوو نسبت به هم رده هاش خیلی گرونتره

    2. Reventon

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (282 ديدگاه)

      دکتر واسه ما تز صادر نکن
      همه خودروسازا پیشرفت عالی ایی دارن چون میدونن به راحتی حذف میشن
      تو این بین
      سوبارو کمترین جهش رو نسبت به بقیه داره

    3. محمد

      ۱۳ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (14 ديدگاه)

      حتی جهانیش رو هم در نظر بگیریم ولوو جزو خودروهای گرانقیمت به حساب میاد.با چه منطقی این حرف رو زدی؟

  5. مهدی

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1327 ديدگاه)

    فقط یکی ژاپنیه بقیه اروپایی به همین دلیل ژاپنی ها در اروپا حرفی برای گفتن ندارن

    1. T.H.M

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (571 ديدگاه)

      مرد مومن یک کشور ژاپن رو داری با کل اروپا مقایسه میکنی؟ البته ممنون که ژاپن رو اینقدر بالا بردی رو داری با کل کشورهای اروپایی خودروساز شامل آلمان و ایتالیا و انگلیس و فرانسه و سوئد و اسپانیا و چک و … مقایسه میکنی. اگه اینطوره سوئد هم یه فقط یه برنده داشت، انگلیس هم یه برنده داشت، فرانسه که هیچی نداشت، ایتالیا که هیچی نداشت و … . پس لابد اینا هم به درد نمیخورن و در اروپا حرفی برای گفتن دارن. ماشالا به استدلال های شما. انگار مثلا 100 تا بخش برای جایزه دادن بوده اینطوری حرف میزنه. مرد حسابی کلا 6 تا بوده.
      بعدشم یه نگاه به فینالیست ها بنداز که خودشون بعد از یه مرحله اولیه و بین کلی ماشینای خوب دیگه انتخاب شدن. تو 6 تا بخش، ژاپن تو 5 تاش نماینده و فینالیست داشته. درحالیکه آلمان فقط تو 4تاش داشته. از این نظر ژاپن از همه سرتره. ولی خوب به هرحال بین3 فینالیست های نهایی یکی باید انتخاب شه دیگه. وگرنه همشون خوبن. به عنوان مثال همین رنجروور ولار که جزو 3 فینالیست نهایی خودروی سال بوده، مگه بد بوده که انتخاب نشده؟ مگه پورشه ماکان و پانامرا بد بودن که انتخاب نشدن. مگه هوندا سیویک تایپ آر که با قیمت مناسب یه پرفورمنس عالی میده بد بوده که انتخاب نشده، مگه بی ام و 530e بد بوده. مگه لکسس LC500 طراحی خیلی خوبی نداره؟ مگه بنز بده که حتی یه فینالیست هم نداره. پس چرا تو اروپا اینقدر میفروشه. اینکه در تناقض با حرف شماست. نه داداش. واضحه که هدفت تخریب ژاپنی هاست. اونم که ژاپنی ها تو اروپا فروش کمتری نسبت به بقیه جاها دارن ربطی به این مسئله نداره. خیلی چیزای دیگه مثل تعصب اروپایی ها رو برندهای خودشون، تعرفه بالا برای خودروهای غیر اروپایی و … دلیلشه.

      1. شایان

        ۱۴ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (6 ديدگاه)

        جواب بسیار زیبا و قاطعانه ای بود. آفرین

      2. مسعود

        ۱۴ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (52 ديدگاه)

        ای بدبختی یه زیر زبانی بدین فشارش بالاس گمونم ?

  6. ایمان

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    انتخاب های منصفانه ای بودن ????

  7. Khan

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (362 ديدگاه)

    آنچه خوبان همه دارند، تو یکجا داری
    #ولار

    1. کاراکتر

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (80 ديدگاه)

      ,ولار از هر نظر امسال بهترین بود ولی رنجروور قیمتش رو زیادی بالا برده وگرنه میتونست همه رقبا رو در هر گروه شکست بده. xc60 هم ماشین بدی نیست و طراحی قابل قبولی داره ولی ولار مثل ستاره بین بقیه میدرخشه

  8. NAVID۰۰۹۸

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    همشون خوب ، پرفکت?
    بشخصه با اینکه بی ام و دوست نیستم ولی سری ۵ واقعا ماشین نازیه چون تلفیق خوبیه از لوکس و اسپرت در عین سادگی و زیبایی

  9. Bilbo

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (516 ديدگاه)

    A8، M5، ولار، XC60
    به به به همشون، خصوصا ب‌ام‌و و آئودی??

  10. حمید ع

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (241 ديدگاه)

    رفیق جنسیس سمجموعا ۵۰۰۰تا تو اروپا فروش نداشته..یعنی محصول خوبی نیست..یا که نتیجه میشه گرفت اروپائیها بیشتر بسمت محصول اروپایی متمایلن؟!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا